Архив

Концепцията DS X E-Tense

DS марката на PSA е вдъхновена от мотоциклети за футуристична 2018-ds-x-e-tense-beijing-motor-show-7.jpg.ashxсамоуправляваща се кола

Automotive News Europe

Най-престижната марка на PSA Group, DS, показа своята визия за това как може да изглежда френски луксозен автомобил през 2035 г. с концепцията DS X E-Tense.

Вдъхновението за електрическото превозно средство беше мотоциклет с кош, каза ръководителят на дизайна – Тиери Метроз.

Концепцията съществува само като филм и дизайн, и е асиметрична.

От дясната страна покритият „пашкул“, до който е достъпна вратата, е предназначен да бъде използван от двама пътници в автономен режим без волана или контролите. Отляво отвореното пилотска кабина позволява на един шофьор да изпита всички усещания на ръчния режим.

2018-ds-x-e-tense-beijing-motor-show-4.jpg.ashxПредната и задната част също са асиметрични, а решетката се измества наляво директно пред отворената  пилотска  кабина, а задната ос е отдясно, следвайки отделението за пътници.

Автомобилът ще бъде задвижван от два електрически мотора, произвеждащи 540 к.с. в нормален режим, с режим „верига“, който изстрелва мощността до 1360 к.с. Шасито от въглеродни влакна има прозрачен под под отвореното отделение. Активната система за окачване, проектирана от програмата на Формула E на DS, контролира управлението.

„В началото на проекта си представихме кола само с три колела“, каза Метроз в интервю за новия дизайнерски център на марката извън Париж. Идеята бе показана на Хавиер Местелан, ръководител на екипа на Формула Е от DS, който каза, че висококачественият автомобил не може да има три колела, така че е възприето малко по-конвенционално оформление, каза Метроз, макар и с асиметрична колесна база.

„Това беше голямо предизвикателство по отношение на дизайна – много трудно2018-ds-x-e-tense-beijing-motor-show-8.jpg.ashx е да се направи асиметрична кола“, каза Метроз.

DS X E-Tense е продукт на инициативата Vision 2035 на марката, върху която са съдействали разработчиците на продукти, дизайнерите и маркерите на марката. „Искахме да си представим как можем да живеем с коли през 2035 г.“, каза Метроз, когато автономното и ръчното шофиране ще съжителстват. „С тази концепция е възможно да се обединят двете възможности.“