Архив

Cullinan на Rolls-Royce ще бъде най-скъпият SUV

Автомобилът бе обявен на 10 май на събитие в ЛондонRolls-Royce-Cullinan-2019-1024-03

Automotive News Europe

Лондон – Ненадминато съчетание от практичност и лукс ще накара Cullinan, първият SUV на Rolls-Royce, да бъде на върха на класа си, обеща главният изпълнителен директор Торсен Мюлер-Оетвойс при обявяването му.

Cullinan, обявен на 10 май на събитие в Лондон, ще стане най-скъпият SUV в света, когато се продава, вероятно към края на годината или в началото на следващата година. На своя британски пазар Cullinan се очаква да започне от около 250 000 паунда (340 000 долара), но опциите по поръчка ще увеличат цената с няколко хиляди.

Rolls-Royce-Cullinan-2019-1024-1aSUV-ът на Bentley – Bentayga, започва от 184 700 долара за дизелов V-8.

Rolls-Royce Cullinan е Rolls-Royce, какъвто никога досега не е виждал. Когато сър Хенри Ройс казал: „Стремете се към съвършенство във всичко, което правите. Вземете най-доброто, което съществува и го направете по-добре, когато не съществува, го проектирайте“, може да е имал предвид Cullinan.

Най-големият пазар на автомобила се очаква да бъде САЩ, пазарът на Rolls-Royce № 1, каза Мюлер-Оетвойс. Също така се очаква джипът да бъде „много Rolls-Royce-Cullinan-2019-1024-1bпечеливш“ в Китай, каза той за Automotive News Europe.

Cullinan, каза той, ще осигури „повишение“ на продажбите на Rolls-Royce, които в момента са около 4000 годишно, но Мюлер-Оетвойс не се впусна в подробности.

SUVът е изграден на една и съща алуминиева платформа Rolls, която е в основата на Phantom седана и всички бъдещи нови автомобили от компанията, собственост на BMW Group.

Cullinan се задвижва от същия бензинов двигател V-12 с мощност от 571 к.с. и 6.75-литров обем с турбокомпресор като Phantom. Cullinan се намира под Phantom, за да даде на клиентите си SUV алтернатива на луксозния седан Ghost, входната кола на Rolls-Royce.

Cullinan е по-кратък от седана Ghost, но има повече място  в задната част за краката, отколкото джипът Range Rover с дълга база, каза дизайнерът на Cullinan,  директор на дизайна на Rolls-Royce Motor Cars – Джайлс Тейлър. Това е единственият производствен SUV с врати отзад, които се отварят на задната страна.

Дизайнът на Cullinan е вдъхновен от използването на автомобилите Rolls-Royce за офроуд през 20-те години – например от индийските махараджи за лов на тигри., каза Тейлър.

Rolls-Royce-Cullinan-2019-1024-1dБагажникът може да бъде отделен с стъклен екран, така че температурата в кабината да не се променя, когато шофьорът отвори вратата на багажното отделение – например в пустинята. Стандартната версия включва сгъваеми задни седалки за увеличаване на багажното пространство, първи за Rolls-Royce.

Производителят на автомобили ще предложи на клиентите избор от допълнителни „модули“, предназначени да допълнят заниманията на собствениците. Когато е необходимо, те могат да бъдат включени в багажника.

Един модул включва двойка електронно задвижвани седалки, обърнати назад, наречени Cullinan Viewing Suite, които се сгъват от багажника заедно с коктейлна маса, за да осигурят платформа за гледане при спортни събития. Други модули са за предполагаеми занимания като състезания с дроу, риболов с мухи, фотография, скално катерене и сноуборд.

Тейлър каза, че дизайнът на автомобила – с високия си покрив, дълбоки прозорци и впечатляващ профил – е създаден в отговор на желанията на клиентите. Rolls-Royce казва, че колата има реални способности за офроуд след теренно тестване по целия свят – включително и в пясъчните дюни на Близкия изток – голям пазар за колата. Окачването включва електронно контролирани амортисьори, които използват система за компресиране на въздуха, за да натискат всяко колело, когато губи сцепление. Това гарантира, че всяко колело винаги е в контакт със земята, казаха от компанията. Настройката за движение извън пътя активира постоянното задвижване на четирите колела.

От Rolls-Royce казаха, че пътят на т. нар. „магическия килим“ на автомобила се Rolls-Royce-Cullinan-2019-1024-09простира извън пътя, където пневматичното окачване може да повиши височината на SUV. Компанията твърди, че колата може да преодолява вода с дълбочина до 540 мм. Bentley гази 500 мм при Bentayga. Range Rover е от по-висок клас – може да преодолее 900 мм, казват от Land Rover.

Водачът веднага разпознава Rolls-Royce Cullinan като шофьорска кола благодарение на по-дебелия, по-малък волан. Той е отопляем, сгъваем, докато отопляемите и вентилирани седалки означават, че пътниците ще бъдат напълно аклиматизирани. От командната си позиция на кормилото на Cullinan, цялото оборудване и технология ясно се виждат и достигат от водача. Цялата информация е ясно съобщена от най-новото поколение цифрови инструменти. Централният информационен екран за пръв път е чувствителен на допир, позволявайки на водача бързо да избира функциите, изгледите на картата и настройката на автомобила по време на движение. Този портал може да бъде контролиран от емблематичния контролер Spirit of Ecstasy, който е разположен върху централната конзола с бутоните Off-Road, бутон за ход и регулатори за  височината на окачването.

Rolls-Royce-Cullinan-2019-1024-15Голяма част от други модерни технологии правят Rolls-Royce Cullinan най-модерния автомобил от този тип в света. Допълнителното оборудване включва: нощно виждане и визуален асистент, включително предупреждения за диви животни и пешеходци през деня и през нощта; 4-камерна система с панорамен изглед; активен круз контрол; предупреждение за сблъсък; предупреждение за кръстосано движение, предупреждение за напускане на лентата и промяна на лентата; водещ в индустрията  дисплей с висока разделителна способност 7×3, WiFi гореща точка и, разбира се, най-новите системи за навигация и развлечения. За тези, които не са зад волана, най-забележително е, че задните седалки са по-високи от тези в предната част на колата, което дава перфектна видимост.

Тази кола е инженерен шедьовър, със способността му да се движи извън пътя, като същевременно поддържа световноизвестния „Магически килим“ на Rolls-Royce.

Дължина на превозното средство: 5341 мм, ширина – 2164 мм, височина – (без товар) – 1835 мм, междуосово разстояние – 3295 мм. Кръг на завъртане – 13,23 м. Тегло без товар (DIN) – 2660 кг. Максимален въртящ момент @ скорост на двигателя: 850 Nm при 1600 об/мин. Максимална скорост – 250 км в час, ограничена. Разход на гориво (комбиниран): 15 л/100 км.