Най-голямата частна колекция от автомобили в света
Колекцията от автомобили на султана на Бруней е най-голямата частна колекция от автомобили в света, състояща се от приблизително 7000 автомобила, чиято обща стойност се оценява на над 5 милиарда щатски долара.
В колекцията му от автомобили, колекцията на султана от Ferrari F40, McLaren F1 и Rolls-Royce е особено забележителна поради рядкостта на превозните средства и тяхната стойност.
Бруней държи световния рекорд на Гинес за най-голямата частна колекция Rolls-Royce, с около 150 автомобила, докато се твърди, че султанът и брат му, принц Джефри Болкия, притежават допълнителни 1998 луксозни автомобила.
Огромната автомобилна колекция, която често се приписва на Хасанал Болкия, 29-ия султан на Бруней, всъщност е принадлежала на принц Джефри Болкия, неговия трети брат. До 1997 г. принц Джефри е ръководил приходите от петрол и газ на Бруней чрез Инвестиционната агенция на Бруней (BIA) и инвестиционната си компания Amedeo Development Corporation. Цените на петрола се сринаха през 1997 г. на фона на азиатската финансова криза, а одит установи, че принц Джефри е присвоил 14,8 милиарда долара, което доведе до фалит на Amadeo с дълг под 10 милиарда долара.
Принц Джефри се отказа от голям брой активи, включително над 2000 автомобила, 500 жилища, яхти, самолети и скъпи покупки от Asprey, Ferrari и Rolls-Royce, като част от сделка от 2000 г. с правителството на Бруней. Продължение
Мениджърът на Leapmotor потвърждава европейско производство от 2026 г.
Китайският автомобилен производител Leapmotor планира да произвежда до четири модела в испанския завод на Stellantis във Фигеруелас, близо до Сарагоса.
Както се очаква, производството ще започне с B10, последвано от три допълнителни модела до 2027 г.
forococheselectricos.com
19.12.2025 – 09:35
Това съобщи испанският портал Forococheseléctricos, позовавайки се на изявления на Динг Йонгфей, глобален директор по качеството на Leapmotor. „Ще произвеждаме B10, а до 2027 г. –
B05, A10 и A05. Общо четири модела в завода на Stellantis във Фигеруелас“, цитиран е китайският изпълнителен директор в доклада.
Производството на Leapmotor B10 във Фигеруелас ще започне през август 2026 г., с начален годишен обем от 40 000 бройки. Това съвпада с по-ранна информация: по-рано това лято беше съобщено, че производството ще започне през третото тримесечие на 2026 г. Въпреки че първото тримесечие също беше споменато по-рано, неотдавнашното изявление на Динг Йонгфей потвърждава, че третото тримесечие е официалният график.
Представянето на останалите модели ще зависи от темпото на европейския пазар, както съобщава Forococheseléctricos. Не е изключено обаче първоначалните обеми да се увеличат, ако търсенето го изисква.
Производството в Испания не е просто сглобяване на части, внесени от Китай. Според твърденията, цитирани в статията, Динг от Leapmotor е направил тези забележки по време на старта на Lieder Automotive, ново съвместно предприятие между китайската компания Duoli Technology и баския автомобилен доставчик Fagor Ederlan. Продължение
Това е най-луксозният Unimog, който някога сме виждали
Кожени стелки за пода, допълнителна мощност и по-хубав костюм. Този Mercedes-Benz Unimog е наистина луксозен.
Снимка: Mercedes-Benz Special Trucks Luxus-Unimog (2026)
motor1.com/news, 18 декември
Mercedes-Benz Special Trucks отбелязва 80-годишнината на Unimog с концепция, която поставя легендарния универсален автомобил в режим на отдих – без да го кара да сваля работните
си ботуши. Разработен в сътрудничество с Hellgeth Engineering, този луксозен Unimog съчетава известните си офроуд възможности с повишена мощност, допълнителен комфорт и дизайн, който изглежда еднакво добре както в планината, така и паркиран пред петзвезден хотел.
Франциска Кусумано, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Special Trucks, го нарича израз на иновация и страст. Преведено от маркетингов жаргон: Unimog все още може да се катери по скали, но сега го прави с кожена тапицерия, амбиентни светодиоди и много по-малко сътресения за гръбнака. Дългогодишните фенове на Mercedes може би си спомнят стария „Funmog“.
В основата си нищо фундаментално не се е променило – и това е смисълът. Превозното средство е базирано на високопроизводителния Unimog U 4023, оборудван с портални оси, торсионно гъвкава рама, избираемо задвижване на всички колела и надлъжни и диференциални блокировки на двете оси.
Задвижването сега идва от шестцилиндровия двигател Mercedes-Benz OM 936, който замества четирицилиндровия агрегат и произвежда 300 конски сили. Mercedes обещава подобрена теглителна сила и по-усъвършенствана настройка на трансмисията. Продължение
За i3: BMW заявява, че заводът в Мюнхен е готов за Neue Klasse
След iX3 от новия завод в Дебрецен, BMW планира да започне да произвежда електрически автомобили от Neue Klasse в завода си в Мюнхен от 2026 г. – включително седана i3 и по-късно комбито i3 Touring.
Компанията вече е завършила последните функционални тестове на новите съоръжения.
Изображение: BMW
bmwgroup.com, 18.12.2025
Производственото оборудване за новия цех за каросерии и монтажна линия в завода в Мюнхен е инсталирано и функционалните тестове са успешно завършени, обяви производителят.
Заводът на BMW в Мюнхен вече е „готов за производството на следващото поколение автомобили“.
Въпреки това, мястото все още не е произвеждало никакви превозни средства или части. Вместо това, тази фаза е по-скоро „пробен цикъл“. По време на така наречения „тест за обща функция“, производствените плановици и техниците по оборудването проверяват машините с щателни детайли. „Всички производствени стъпки се изпълняват без никакви части в системата. Цикъл по цикъл, невидимо превозно средство придобива форма. Въпреки че не се произвежда реална кола, този процес осигурява сигурността, че всичко работи безпроблемно и по план“, обясни BMW.
Предишни тестови модели на новия i3 – който, освен електрическото задвижване и името, не споделя нищо с добре познатия компактен електрически автомобил с батерии, произвеждан в Лайпциг – все още се сглобяваха в близкия Център за изследвания и иновации.
Монтажната линия на i3, инсталирана там, ще бъде преместена в завода в Мюнхен през януари 2026 г. В този момент „всички технологии в завода в Мюнхен ще бъдат на място, за да продължат строгите тестове на цялата производствена система“, първоначално под формата на предсерийни автомобили. Серийното производство на новото BMW i3 ще започне през втората половина на 2026 г. Продължение
Следващият хот хеч Peugeot 208 ще се вдъхнови от духа на 205 GTI
Марката ще използва по-широко брандирането GTi – но само при електрически модели
Peugeot е готов да канализира духа на легендарния хот хеч 205 GTI с най-висококачествената версия на следващия 208.
Рендер на Autocar показва как би могъл да изглежда GTI, базиран на следващия 208
18 декември 2025 г.
Френският производител вече е възродил подмарката GTI performance за новата гореща версия на своя електрически супермини e-208 – и сега главният изпълнителен директор Ален
Фавей каза пред Autocar, че ще добави още GTi модели, докато се стреми да постави „страхотните усещания при шофиране“ в основата на позиционирането на марката си, което вероятно ще се приложи и към следващата версия на хечбека 208, която се очаква през 2028 г.
e-208 GTI е най-новият участник в разрастващото се поле на електрическите хот хечбеци и ще се конкурира с Alpine A290, Cupra Born VZ и входящия Volkswagen ID Polo GTI с 278 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и механичен диференциал с ограничено приплъзване.
Това е първият GTi хот хечбек, пуснат от Peugeot, откакто топ моделът 308 от предишното поколение се появи през 2015 г. Фави каза: „Нямаше да го направим, ако не смятахме, че искаме емблемата GTI да продължи да съществува в бъдеще. Така че определено ще се погрижим GTi да има бъдеще, което да надхвърля само това.“
Фави не даде никакви подробности за формата, която ще приемат тези бъдещи хот хечбеци, но каза: „Важното е да се уверим, че където и да има емблема GTi, получавате уникално и абсолютно най-доброто изживяване в категорията.“ Продължение
Renault Twingo се предлага за предварителна поръчка от 21 090 евро
Renault Twingo E-Tech Electric вече е наличен за предварителна поръчка в някои страни като част от програмата за предварителни поръчки R-Pass на Renault в ниво на оборудване „Techno“. Базовата цена за тази версия е 21 090 евро (преди държавни стимули).
Изображение: DPPI Media/Renault
renault.com
Renault Twingo Electric
На тази цена Twingo E-Tech Electric в ниво на оборудване „Techno“ ще бъде наличен за клиентите на R-Pass в Германия, Белгия, Испания, Франция, Италия и Холандия от 16 декември.
Поръчките за Twingo E-Tech Electric Techno ще бъдат отворени за широката публика на 8 януари 2026 г.
Нивото на оборудване „Techno“ е най-висококачествената версия на електрическия градски автомобил на Renault. Този вариант се предлага фабрично с инфоразвлекателната система „OpenR Link“, включваща вграден Google, адаптивен круиз контрол, автоматичен климатик, камера за задно виждане, шофиране с един педал и сгъваема облегалка на предната пътническа седалка, която позволява превоз на дълги предмети в този компактен автомобил.
Обаче за версията, обявена през 2023 г. за под 20 000 евро: Renault потвърди, че поръчките за базовото ниво „Evolution“, на цена от 19 490 евро (преди държавни стимули), ще започнат през пролетта на 2026 г. Уговорката „преди държавни стимули“ е значителна: Renault изчислява, че например Twingo може да се предлага във Франция от 14 720 евро с текущата субсидия за домакинства с ниски доходи. Продължение
Audi завръща A4. Ето какво знаем
Обичаният компактен седан на Audi може да се завърне през 2028 или 2029 г. Ето какво знаем досега.
Нов рендер на Audi A4 от Motor1
На платформата на SSP на Volkswagen Group
17 декември, в 9:30 ч. ET
Главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер е категоричен по-рано тази година, че автомобилният производител разработва нов A4 EV. Той не предостави подробности, но заяви, че колата ще бъде част от „най-голямата промяна в историята на компанията“, като Concept C ще бъде водещ в това начинание.
Новият A4 ще използва платформата Scalable Systems на Volkswagen Group, която трябваше да се появи на пазара през 2026 г. VW Group трябваше да отложи пускането на пазара на архитектурата поради софтуерни проблеми, така че първият автомобил, използващ платформата, се очаква да пристигне в края на 2027 г., а още пускания на пазара през 2028 г.
A4 ще бъде един от тези модели, но докато не се доближим до пускането му на пазара, остава да събираме улики за това какво можем да очакваме. Ето всичко, което знаем за предстоящия електрически седан Audi A4 от следващо поколение.
Audi ще нарече новия си електромобил A4 и вероятно ще служи като входна точка за марката, в зависимост от цената. Седанът влезе в производство през 1994 г. и преживя пет поколения, като последното поколение влезе в продажба през 2016 г.
Audi се върна към старата си схема за именуване по-рано тази година, като имената на моделите обозначават позицията на автомобила в гамата. Audi ще използва суфикси, за да обозначи задвижващите агрегати, като E-Tron за електрически автомобили с батерии, TFSI за бензин, TFSIe за plug-in хибриди и TDI за дизели. Продължение
ЕС официално отменя забраната си за двигатели с вътрешно горене до 2035 г.
Новите насоки целят 90% намаление на емисиите, като по този начин двигателите с вътрешно горене ще бъдат живи за малко по-дълго.
motor1.com/news
Съгласно предложения план на Европейския съюз (ЕС), новите двигатели с вътрешно горене щяха да бъдат ефективно забранени след 2035 г. Но с намаляването на ентусиазма към
електромобилите и реинвестициите на повече автомобилни производители в технологии за горене, ЕС официално реши да разхлаби ограниченията си.
Според Reuters, ЕС е преразгледал амбициозната си цел за 2035 г. и планира да облекчи ограниченията за двигателите с вътрешно горене. Първоначалното предложение имаше за цел да намали емисиите на CO2 от ауспуха на превозните средства със 100% в сравнение с данните от 2021 г., като принуди автомобилните производители да преминат изцяло на електрически превозни средства.
Сега, според официални лица, целта е да се намалят емисиите на CO2 с 90 процента в сравнение с 2021 г. Това означава, че хибридите, plug-in хибридите и електрическите превозни средства с удължен пробег ще могат да останат в продажба след 2035 г. Останалите 10 процента от емисиите ще трябва да бъдат компенсирани с неща като нисковъглеродна стомана, произведена в ЕС, или синтетични електронни горива и биогорива.
Отдавна се носят слухове, че ЕС ще премахне ограниченията. По-рано този месец беше съобщено, че ЕС обмисля отмяна на решението. А по-рано тази седмица ръководителят на Европейската народна партия (ЕНП) потвърди новината пред германския вестник Bild, казвайки:
„За новите регистрации от 2035 г. нататък, 90-процентно намаление на емисиите на CO2 вече ще бъде задължително за целите на производителите на автомобили за автопарка, вместо 100 процента. Също така няма да има 100-процентна цел от 2040 г. нататък.
ЕС обмисля отстъпление от забраната за ДВГ след 2035 г.
Европейската комисия е готова да смекчи планираната забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) от 2035 г., като допусне до
10% от новите превозни средства да останат неелектрически. Ходът идва след силен натиск от Германия, Италия и европейската автомобилна индустрия и може да се превърне в най-значимото отстъпление от зелените политики на ЕС през последните пет години, съобщи Reuters.
Forbes България
- ЕК разглежда вариант до 10% от новите автомобили след 2035 г. да не бъдат изцяло електрически.
- Производителите настояват за възможност да продължат продажбите на плъгин хибриди и автомобили с удължен пробег, включително такива, работещи с биогорива илисинтетични горива.
- Решението ще изисква одобрение от правителствата на държавите членки и Европейския парламент.
- Автопроизводители като Volkswagen и Stellantis настояват за облекчаване на целите и глобите при неспазването им.
- ACEA призовава не само за ревизия на целта за 2035 г., но и за облекчаване на междинните цели за 2030 г.
- ЕК планира мерки за увеличаване дела на електромобилите в корпоративните автопаркове, които формират около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа.
- Обсъжда се и нова регулаторна категория за малки електрически превозни средства, с по-ниски данъци.
„Преминаването от ясна цел за премахване на всички емисии към спад от 90% може да изглежда малко, но ако се отдръпнем сега, няма само да навредим на климата. Ще навредим на способността на Европа да се конкурира“, предупреждава главният изпълнителен директор на Polestar Михаел Лошелер.
В следващите месеци ще стане ясно дали предложението ще получи политическа подкрепа в Съвета на ЕС и Европейския парламент и как точно ще бъдат дефинирани допустимите изключения. Внимание ще заслужават и детайлите около корпоративните автопаркове – дали ЕК ще наложи задължителни квоти или ще заложи на стимули, както и дали ще се появят изисквания за местно съдържание на компонентите. Продължение
Фантастични постижения | Поглед назад към сезон 2025
Пилотите, състезаващи се с рали автомобили Škoda, постигнаха серия от забележителни успехи през целия сезон 2025. Битката за титлата в европейския шампионат остана драматична до
последния момент, като в крайна сметка беше спечелена от полския пилот Мико Марчик със Škoda Fabia RS Rally2. Екипажите се отличиха не само в Световния рали шампионат, но и в други континентални серии и множество национални състезания.
- 12. 2025
Екипажите на Škoda водиха ожесточени битки на световните рали етапи през 2025 г., постигайки изключителни резултати. Един от най-драматичните акценти беше борбата за титлата в Европейския рали шампионат на FIA (ERC). Продължение









