472,41 км/ч: BYD поставя нов рекорд за скорост за електрически превозни средства с Yangwang U9
Подмарката на BYD, Yangwang, постигна нов световен рекорд за скорост за електрически превозни средства, достигайки 472,41 км/ч на пистата за автомобилни тестове на ATP в Папенбург, Германия.
Изображение: BYD
electrive.com, 26.08.2025 – 17:00 ч.
Рекордът беше поставен на 8 август 2025 г. с най-новото Yangwang U9 Track Edition, според китайския производител на автомобили. Зад волана беше немският състезател Марк Басенг, който постави предишния рекорд за електрически превозни средства през 2024 г. – също в Папенбург – когато ускори Aspark SP600 до 438,7 км/ч. „Миналата година си мислех, че съм достигнал своя връх. Никога не съм очаквал да счупя собствения си рекорд толкова скоро – но ето ни, на същата писта, с нови технологии, които го направиха възможно“, каза Басенг според прессъобщение на BYD.
Yangwang представи U9 Track Edition на 10 август, след като Basseng вече беше счупил рекорда. За разлика от стандартния U9 с 960 kW, Track Edition е увеличен до 2250 kW. BYD вече е оборудвал по-масовите модели Han L и Tang L с най-новото си поколение електрически двигатели – сега и първият хиперкола в Китай също се възползва от това. И вместо два двигателя, U9 се предлага с четири, всеки с мощност 555 kW.
Track Edition работи на 1200-волтова система и разполага с термично управление, оптимизирано за екстремни условия. С над 3000 к.с. на разположение, много аспекти на автомобила са проектирани за максимално натоварване. За рекордния пробег в Папенбург обаче голямото задно крило беше премахнато, за да се намали съпротивлението.
Това важи и за гумите: когато Yangwang тестваха стандартния U9 в Папенбург миналата година, достигайки 391,94 км/ч, гумите се оказаха ограничаващ фактор. Въз основа на тези тестове Yangwang и Giti Tire разработиха нова полу-гладка гума за употреба на писта.
„Тази високопроизводителна гума се отличава с оптимизирани материали от сместа и специален дизайн на протектора, докато иновативната обработка на назъбването на интерфейса между колелото и джантата, комбинирана с високовискозен лубрикант, минимизира относителното приплъзване между гумата и джантата по време на рязко ускорение или спиране. Това намалява загубата на въртящ момент и износването на гумите, като същевременно подобрява предвидимостта и стабилността по време на динамични маневри“, обяснява BYD. Продължение
Колекция от автомобили на Лейди Гага: Бляскав автопарк
Лейди Гага, родена Стефани Джоан Анджелина Джерманота, е известна американска певица, автор на песни и актриса, известна с еклектичния си стил и мощни изпълнения.
Освен музикалната си кариера, тя е създала разнообразна колекция от автомобили, която отразява нейния уникален вкус, съчетавайки класически и модерни превозни средства.
Ползвани източници от мрежата
Сред колекцията ѝ са Chevy Nova Super Sport от 1969 г., типичен американски мускулест автомобил, и Chevrolet El Camino от 1970 г., поразителен черен пикап с мощен V8 двигател. Тя притежава и Mercedes W123 300D от 1983 г., известен със своята здравина и издръжливост, и първия си автомобил, Rolls-Royce Corniche III от 1990 г., който тя продаде на благотворителен търг. Колекцията включва и Lamborghini Huracán LP 610-4 от 2017 г., илюстриращ нейната склонност към авангардни спортни автомобили – на последната снимка в публикацията, както и други забележителни класики като Lincoln Continental Convertible от 1965 г. и емблематичния Ford Mustang от 1967 г.
Марка и година на производство Очаквана стойност
Ford Bronco 1967 $60 000
Ford Mustang 1967 $40 000
Lincoln Continental Convertible 1965 $70 000
Chevrolet El Camino 1970 $25 000
Стефани Джоан Анджелина Джерманота, известна професионално като Лейди Гага, е американска певица, автор на песни и актриса, която е направила вълни не само в музикалната индустрия, но и с еклектичната си и впечатляваща колекция от автомобили. Продължение
Peugeot представя новия E-308 с по-голяма батерия
Peugeot представи обновените E-308 и E-308 SW. И двата типа каросерия ще разполагат с малко по-голяма батерия в бъдеще. Има и нови функции за електрически автомобили, като Vehicle-to-Load (V2L) и, от следващата пролет, Plug&Charge.
Изображение: Peugeot
Stellantis, 26.08.2025 – 15:30 ч.
Изцяло електрическият 308 и неговият комби клон бяха обявени през септември 2022 г. и навлязоха на германския пазар през юли 2023 г. (e-308) и септември 2023 г. (e-308 SW). Фактът, че цялостен фейслифт вече се представя през лятото на 2025 г., е сравнително рано за обичайния продуктов цикъл. Още преди пускането на пазара се говореше, че настоящият фейслифт ще бъде „много повече от актуализация на модела“.
Всъщност, освен новия външен вид, има и промени в технологията на задвижване.
Това бързо привлече вниманието на Stellantis Group, известна със своите електрически автомобили с унифицирани спецификации и без отклонения между отделните модели; в бъдеще други модели от мултимарковата компания също биха могли да получат подобрените компоненти.
В случая с платформата EMP2, на която е базиран Peugeot, сега наречен E-308, това включва и настоящото поколение на Opel Astra Electric, който се произвежда в Рюселсхайм, Германия. Аналогът на Peugeot се произвежда в Мюлуз, Франция.
Новата характеристика е батерията: тя вече има брутен енергиен капацитет от 58,4 кВтч, от които 55,4 кВтч са използваеми нетни. До фейслифта беше инсталирана батерия с капацитет 54 кВтч (51 кВтч използваеми). Това позволи пробег по WLTP до 412 километра (в зависимост от оборудването). Все още няма WLTP хомологация за фейслифт модела, но Peugeot прогнозира пробег от около 450 километра. Продължение
Концепцията Toyota FT-Me
Toyota Motor Europe (TME) представи FT-Me, новаторска концепция като визия за изцяло електрическа микромобилност, която съчетава първокласен дизайн с достъпна цена.
По netcarshow.com
Вдъхновен от успеха на решенията за мобилност на Toyota, разработени за Олимпийските и Параолимпийските игри в Токио 2021 и Париж 2024, FT-Me има за цел да отговори на променящите се нужди на градските жители и предизвикателствата на съвременната градска среда.
Toyota FT-Me е компактен, но просторен двуместен автомобил с дължина по-малка от два метра и половина. Дизайнът му подчертава маневреността, заемайки само половин паркомясто и дори една трета, когато е налично перпендикулярно паркиране. Стилът на автомобила, вдъхновен от реактивна каска, съчетава контрастни черно-бяло двуцветно, за да предаде усещане за безопасност, здравина и лекота, готовност за пътуване навсякъде.
Toyota FT-Me предлага достъпна мобилност за хора с начални шофьорски книжки, включително и за такива на възраст едва 14 години на някои пазари. Подобрената му гъвкавост е проектирана да отговори на разнообразните нужди на потребителите, предлагайки персонализируеми опции както за тийнейджъри, така и за професионалисти, а иновативната концепция за 360-градусова видимост осигурява максимален зрителен контакт с другите участници в движението, повишавайки безопасността и маневреността. Превозното средство е оборудвано и с усъвършенствани функции за свързаност, позволяващи безпроблемна интеграция със смартфони за безключов достъп и предоставяне на услуги. FT-Me може да се управлява единствено с ръчни команди на иновативния си волан, което го прави използваем и за потребители на инвалидни колички без никакви последващи модификации. Продължение
Всичко за китайския Leapmotor
Zhejiang Leapmotor Technology Co., Ltd., търгуваща като Leapmotor (китайски: 零跑汽车; пинин: Língpǎo Qìchē; буквално „Leap car“), е китайски стартиращ производител на автомобили със седалище в Ханджоу, Китай, специализиран в разработването на електрически превозни средства.
Компанията е основана през 2015 г. и продава първите си превозни средства през 2019 г. През 2023 г. Stellantis придобива 20-процентен дял от Leapmotor и започва да продава превозни средства Leapmotor в части от Европа през 2024 г.
История
През декември 2015 г. Dahua Technology, заедно с контролиращия акционер Фу Ликуан и директора Джу Дзянмин, основават Zhejiang Leapmotor Technology Co., Ltd. Заслужава да се отбележи, че
Фу Ликуан и Джу Дзянмин са и съоснователи на Dahua Technology. През март 2017 г. марката Leapmotor беше официално пусната на пазара.
През ноември 2017 г. Leapmotor пусна първия си продукт, Leapmotor S01. На 13 юни 2018 г. на CES Asia, Leapmotor обяви, че първият произведен в страната чип с изкуствен интелект (ИИ), наречен „Lingxin 01“, е навлязъл във фазата на проверка за интеграция. Чипът с ИИ е разработен съвместно от Leapmotor и Zhejiang Dahua Technology Co., Ltd (Dahua Technology) и се очаква да бъде тестван на превозни средства през второто тримесечие на 2019 г. Lingxin 01 е проектиран за автономни превозни средства и разполага с възможности за дълбоко обучение и водеща изчислителна мощност.
Компанията вертикално интегрира компоненти с висок марж, като разработва и изгражда свои собствени компоненти, като например електрически тягови двигатели, процесор на превозното средство и LED осветление.
През октомври 2018 г. Leapmotor обяви планове за пускане на пазара на 3 нови модела в периода от 2018 до 2021 г., включително S01, T03 и C11, базирани съответно на платформите за превозни средства S, T и C.
През юни 2019 г. първият продукт, електрическото двуврато купе Leapmotor S01, е пуснат на китайския пазар. Прототип е показан на автомобилното изложение в Гуанджоу през 2017 г. По това време компанията е набрала капитал от 380 милиона юана и е започнало строителството на фабриката. S01 първоначално е показан като купе LP-S01 по-рано през 2018 г. Първите доставки на S01 са осъществени през юни 2019 г. Продължение
Leapmotor B05: Конкурент на VW Golf ще бъде представен на автомобилното изложение в Мюнхен
Електрическият хечбек ще бъде компактен роднина на седана B01, представен в Китай по-рано тази година
Leapmotor b10 (на снимката) – на автомобилното изложение в Париж 2024
По Autocar
Leapmotor ще представи хечбека B05, електрическия конкурент на Volkswagen Golf, на автомобилното изложение в Мюнхен следващия месец.
Новият модел е един от трите автомобила – другите са друг хечбек и малък SUV – които ще се появят през следващите две години, докато Leapmotor разширява глобалната си гама.
Потвърдено пред Autocar от подкрепената от Stellantis китайска фирма, B05 ще бъде компактен роднина на седана B01, представен по-рано тази година.
Появата му ще даде на Leapmotor достойнство в оспорвания сегмент на електрическите хечбеци, доминиран от модели като Volkswagen ID 3, Cupra Born и MG 4 EV.
Не след дълго фирмата ще пусне на пазара B10, кросоувър, който ще се конкурира с модели като Ford Explorer и Peugeot e-3008.
В Европа Leapmotor в момента продава градския автомобил T03 и средноразмерния SUV C10.
B05 и B10 ще се движат на една и съща платформа (наречена Leap 3.5) и се очаква да предложат същия заявен пробег от 650 км (404 мили). Продължение
Toyota RAV4 шесто поколение
Toyota представи здравия изцяло нов RAV4 от шесто поколение, надграждайки наследството на своите емблематични, новаторски предшественици, като въвежда усъвършенствани технологии, които предефинират производителността и ефективността, като същевременно са пионери в нови стандарти за безопасност и дигитално потребителско изживяване.
Универсалността и надеждността са спечелили на Toyota RAV4 трайна популярност за поколения клиенти в цяла Европа, където са продадени над 2,5 милиона автомобила от представянето му през 1994 г., а в световен мащаб до момента са продадени над 15 милиона.
Изцяло новият Toyota RAV4 има здрав нов външен стил, който отразява автентичния му SUV дух, подчертан от впечатляващо, здраво лого на новия модел. Силният дизайн на предната част и динамичният силует изразяват солидни офроуд характеристики и истинска идентичност на RAV4, като същевременно запазват подобни размери на предшественика си. Вътре, преработената кабина насърчава уверено, интуитивно шофиране, като същевременно дава на всички пътници усещане за простор и изискан, първокласен комфорт.
Въвеждането на новата платформа за разработка на софтуер Arene на Toyota е първата стъпка към изцяло софтуерно дефинирани превозни средства, позволяваща създаването и внедряването на усъвършенствани функции за безопасност и развлечение в дигитална среда. Arene захранва най-актуалните технологии за безопасност на Toyota, които са въведени за първи път в изцяло новия RAV4, като значително подобряват сигурността, както и добавят нови усъвършенствани функции за помощ на водача и паркиране. Най-новата мултимедийна система също прави своя световен дебют, предоставяйки подобрени инструменти за свързаност, навигация и сигурност, всичко това по-бързо от всякога благодарение на Arene.
Ултраефективният изцяло нов plug-in хибрид Toyota RAV4 изразява двойна ДНК на истински електрически автомобил и удобен хибрид. Като plug-in хибрид, той постига 100 км (комбиниран WTLP) електрическо шофиране – достатъчно, за да отговори на ежедневните нужди на повечето европейски клиенти – и предлага гъвкавостта и надеждността на най-новата хибридна технология на Toyota. Продължение
Концептуален Jeep Convoy
Вдъхновеният от военните концепционен Jeep® Convoy трансформира Jeep Gladiator Mojave от 2025 г. в пикап, който носи наследството на всички пикапи на марката Jeep преди него.
Оригиналният Gladiator SJ, представен през 1962 г. за моделната година 1963, е първият следвоенен пикап, проектиран за гражданска употреба. Пикапите Jeep в крайна сметка се развиват в J- Series, произвеждана до 1987 г., която концепцията Convoy имитира и възхвалява. Неговият отличителен „нос на J-пикапа“ е любимец на дизайнерите и феновете на марката Jeep. Нов поглед върху класическия вид, концепцията Jeep Convoy е готова и оборудвана за работа, включително дълги офроуд приключения.
Забележителни външни модификации:
Специално матово издание на цвят на екстериора Ghost Ops
Преосмислен преден капак и предна част в стил „J-пикап“ с 12 000 фунта тегло. Лебедка Warn Zeon Продължение
Концепцията Škoda LK 130 – оригинален експеримент
Краят на учебната година в Професионалното училище Škoda традиционно се отбелязва със създаването на Ученически автомобил.
През 2025 г. 28 ученици трансформираха Škoda Superb Combi в превозно средство за колоездачни състезания. Името Škoda L&K 130 и специалната му цветова схема отдават почит на 130-годишната история на Škoda Auto, която започва през 1895 г. с производството на велосипеди.
По-късно основателите на компанията Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент също започват да проектират и произвеждат мотоциклети и автомобили под марката L&K. Škoda Auto и днес поддържа дълбока връзка с велосипедите и колоездачните състезания, като дългогодишен поддръжник на големи международни колоездачни събития, включително Тур дьо Франс. Škoda L&K 130 ще бъде показана и на 112-ото издание на Тур дьо Франс.
Първият студентски автомобил, базиран на Škoda Superb, и първият plug-in хибрид
С подкрепата на своите преподаватели и експерти от различни отдели, стажантите инвестираха повече от 2000 работни часа в планирането, разработването и производството на Škoda L&K 130. Това е първият студентски автомобил, базиран на Superb Combi, и първият, който разполага с plug-in хибридно задвижване. Благодарение на електрическия си пробег, той е подходящ за използване като помощно превозно средство по време на велосипедни състезания.
Когато се движи в изцяло електрически режим, използва високоволтова батерия с брутен капацитет от 25,7 кВтч. Освен това предлага щедро пространство, което прави Škoda L&K 130 идеалното помощно превозно средство за професионални велосипедни състезания. За тази цел студентите трансформираха комбито в пикап. Автомобилът вече разполага с ново задно стъкло зад задните седалки, отделящо интериора от отворената товарна зона. Той е оборудван с нов, интегриран механизъм за багажник за велосипеди за транспортиране и бързо осигуряване на резервни велосипеди. Продължение
Новият Opel Frontera (2025) ще се хареса на широк кръг клиенти
Opel открива нова глава в дългата и успешна история на компанията: базираният в Рюселсхайм автомобилен производител представи новия Opel Frontera.
Забавният и просторен нов SUV с Blitz ще се предлага като вариант с електрическо захранване от самото начало, като клиентите ще могат да изберат и варианти с 48-волтова хибридна технология.
По netcarshow.com
„С комбинацията си от здрав дизайн, простор, интелигентни решения и ефикасни задвижвания, нашият нов Opel Frontera ще се хареса на широк кръг клиенти, които искат да се откроят от тълпата. Той е идеално пригоден за градска и крайградска среда, като същевременно предлага на нашите клиенти преживяване за презареждане“, каза главният изпълнителен директор на Opel Флориан Хютъл.
Новият Frontera още от пръв поглед радва със своята здрава интерпретация на смелата и чиста дизайнерска философия на Opel. Изправеният силует на предната част и уникалните предни пропорции на новия Frontera съчетават функционален и просторен обем на кабината с много смел и издръжлив, но модерен и изразителен външен вид.
Новата емблема на Opel „Blitz“ отбелязва своята премиера в сериен модел и гордо стои в центъра на Opel Vizor. Черният „vizor“ придава на предната част на Frontera уникална идентичност и безпроблемно интегрира Eco LED фаровете с автоматични дълги светлини и централния Opel Blitz. Vizor е поддържан от трапецовиден отвор за охлаждане в долната трета и подчертава солидната и здрава стойка на автомобила. Страничният изглед разкрива отличителна C-колона, която визуално разделя просторната кабина. На други места, ясно изразените арки на колелата и калниците държат автомобила здраво на пътя, като същевременно придават на новодошлия солиден и модерен вид. Продължение