Архив

Още за Европейската асоциация на производителите на автомобили

Европейската асоциация на производителите на автомобили (френски: Association des Constructeurs Européens d’Automobiles; съкратено ACEA) е основната лобистка и стандартизираща група в автомобилната индустрия в Европейския съюз. През февруари 1991 г. тя става наследник на комитета на производителите CCMC (френски: Comité des Constructeurs du Marché Commun), основан през октомври 1972 г.

Нейните членове включват: BMW, DAF, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda, Hyundai Motor Europe, Iveco, JLR, Mercedes-Benz Group, Nissan, Renault, Toyota Europe, Volkswagen UntitledGroup и Volvo Group.

Една от основните области на работа на ACEA, включително на нейните предшественици, е класификацията на качеството на производителността на маслата за 4-тактови двигатели. Тази история датира от 1919 г. (Bureau Permanent International des Constructeurs d’Automobile – BPICA), която е преименувана през 1985 г. (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles – OICA). ACEA има свой предшественик в CCMC (Comité des Constructeurs du Marché Commun), основан през октомври 1972 г. от френски (Citroën, Peugeot, Renault), немски (Mercedes, Volkswagen), италиански (Fiat) и британски (BLMC) производители.

Към 2016 г. ACEA проучва станции за зареждане на електрически превозни средства и очаква, че конекторите тип 2 и режим 3 ще се използват и за домашно зареждане във втората фаза след 2017 г., като същевременно ще позволяват зареждане в режим 2 с установени типове щепсели, които вече са налични в домашна среда.

Групата също така повишава осведомеността за технологиите за безопасност на превозните средства, за да подобри безопасността на движението по пътищата.

През октомври 2025 г. ACEA обяви старта на ACEA:intelligence, „нова дигитална компания, предоставяща изчерпателни и авторитетни данни за автомобилната индустрия в Европа“. Продължение

Мексико поръчва 53 електрически автобуса Volvo преди Световното първенство по футбол през 2026 г.

Мексиканският град Гуадалахара ще пусне в експлоатация 53 електрически автобуса Volvo, произведени на местно ниво, от края на 2025 г., тъй като Халиско ускорява прехода си към обществен транспорт с нулеви емисии. Автопаркът включва моделите Luminus и Volvo 7800 Electric.

Изображение: Volvo Buses

volvobuses.com, 15.11.2025

Volvo Buses получи поръчка за 53 електрически автобуса за столичния район Гуадалахара като част от по-широка програма за модернизиране на градската транспортна система на меексикоХалиско преди Световното първенство през юни следващата година. Доставката включва 31 автобуса Luminus с висок под, базирани на шасито Volvo BZR, 12 автобуса Luminus с нисък под, базирани на шасито BZL, и 10 съчленени автобуса Volvo 7800 Electric. Всички превозни средства ще бъдат произведени в Мексико.

Първите 12 нископодови автобуса Luminus ще влязат в експлоатация през декември 2025 г., а останалите превозни средства са планирани за пускане в експлоатация през май 2026 г.

Моделът Luminus е специално проектиран за мексиканския пазар и е представен за първи път в средата на 2023 г. Предлага се в различни дължини от 9,7 до 13 метра. Производителят не посочва капацитета на батериите на поръчаните автобуси. Само като пример, електрическата платформа BZL може да побере от три до пет батерийни пакета с NCA клетки от 94 кВтч всеки, което води до три варианта за батерии: 282 кВтч, 376 кВтч и 470 кВтч. Електрическата автобусна платформа BZR може да бъде оборудвана с от четири до шест батерийни пакета с по 90 kWh всеки, което дава максимално общо енергийно съдържание от 540 кВтч. Електрическото задвижване се предлага или като версия с един двигател с 200 кВт, или като версия с два двигателя с 400 кВт. Продължение

Асоциация на европейските автомобилни производители

Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) /фр. Association des Constracteurs Europeens des Automobiles/, англ. European Automobile Manufacturers Association) е основната група за лобиране и стандарти в автомобилната индустрия в Европейския съюз. От февруари 1991 г. тя е наследник на Комитета на производителите от Общия пазар (ССМС) /на френски: Comité des Constructeurs du Marché Commun/, който е основан през октомври 1972 г.

Създадена е като лобистка организация на европейски автопроизводители.

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) представлява 16-те основни европейски производители на автомобили, ванове, камиони и автобуси: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group и Volvo Group.

gallery_picture_0040180001675168960Историята датира от 1919 г., когато е създадено Постоянно международно бюро на автомобилните производители (Bureau Permanent International des Constructeurs d’Automobile – pc_press_release-1024x576BPICA). През 1985 г. то е преименувано на Международна организация на автомобилните производители (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles – OICA). Днес АСЕА обединява организациите ССМС и OICA.

Относно ACEA

Европейската асоциация на производителите на автомобили, или ACEA, обединява 16-те основни производители на автомобили, камиони, микробуси и автобуси в Европа.

Това е гласът на автомобилната индустрия: технологичен световен лидер и гръбнак на икономиката на ЕС. Членовете й поддържат Европа в движение, предоставяйки разнообразни решения за превоз на хора и стоки от точка А до точка Б.

Заедно те напредват по пътя към транспорт с нулеви емисии и нулев брой смъртни случаи. Справят се с големи технологични промени и променящите се нужди от мобилност на европейците. Продължение

Повече за Euro NCAP

Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP) е европейска доброволна програма за оценка на безопасността на автомобилите (т.е. Програма за оценка на нови автомобили), базирана в Льовен, Белгия. Създадена през 1996 г., първите резултати са публикувани през февруари 1997 г. Първоначално е стартирана от Лабораторията за транспортни изследвания за Министерството на транспорта на Обединеното кралство, но по-късно е подкрепена от няколко европейски правителства, както и от Европейския съюз (ЕС). Мотото ѝ е „За по-безопасни автомобили“.

История и дейности

Euro NCAP е доброволна система за оценка на безопасността на превозните средства, създадена от Шведската пътна администрация, Международната федерация по автомобилни еуизследвания и тестване и Международната организация за потребителски изследвания и тестове, подкрепена от четиринадесет членове, както и автомобилни и потребителски организации в няколко страни от ЕС. Те предоставят на европейските потребители информация относно безопасността на пътническите превозни средства. През 1998 г. операциите се преместиха от Лондон в Брюксел.

Програмата е моделирана по Програмата за оценка на нови автомобили, въведена през 1979 г. от Националната администрация за безопасност на движението по магистралите на САЩ. Други области с подобни (но не идентични) програми включват Австралия и Нова Зеландия с ANCAP, Латинска Америка с Latin NCAP, Япония с JNCAP и Китай с C-NCAP.

Euro NCAP публикува доклади за безопасност на нови автомобили и присъжда „звездни оценки“ въз основа на представянето на превозните средства в различни тестове за катастрофа, включително челен, страничен и удар в стълб, както и удари с пешеходци. Тестването не е задължително, като моделите превозни средства се избират независимо от Euro NCAP или се спонсорират от производителите. Продължение

Прероденият Ford Escort RS ще се разгорещява до 10 000 об/мин

Новият двигател „Ten-K“ на Boreham Motorworks обещава 335 к.с., докато тежи само 85 кг

autocar.co.uk/car-news/new-cars , 12 ноември 2025 г.

Прероденият Ford Escort RS ще се задвижва от нов четирицилиндров двигател, който произвежда 325 к.с. и достига 10 000 об/мин, докато тежи само 85 кг.1 boreham-ford-escort-mk1-rs-front-quarter_0

Произведен от Boreham Motorworks, базиран в Ковънтри, и наречен Ten-K заради високия си лимит на оборотите, той отразява двигателя Cosworth BDA на оригиналния Escort RS1600, като е задвижван с ремък и има четири клапана на цилиндър. Той обаче е значително по-голям, с обем от 2,1 литра вместо 1,6 литра.

Той също така получава значителни технологични подобрения: коляновият вал на двигателя, лостовете, подрамата, сухият картер и капакът на разпределителния вал са изработени от стомана. Продължение

Volkswagen Golf ще получи нови хибриди със 136 к. с. и 170 к. с.

Серийно-паралелната система, появяваща се за първи път в T-Roc, ще предлага възможност за електрическо шофиране без включване в контакта

autocar.co.uk/car-news/new-cars, 14 ноември 2025 г.

Volkswagen Golf ще получи нови хибридни задвижвания до края на 2026 г., потвърдиха представители на компанията пред Autocar.

Новият бензиново-електрически агрегат първоначално ще дебютира във второто поколение на T-Roc и е насочен към осигуряване на електрическо шофиране без включване в golfконтакта, подобно на това, предлагано от Toyota Prius.

Volkswagen вече потвърди, че ще се предлага в две нива на мощност: 136 к.с. и 170 к.с.

Най-новото хибридно задвижване на Volkswagen представлява значително отклонение от предишните усилия за електрификация, състоящо се от 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, електрически мотор и седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.

Литиево-йонна батерия с високо напрежение и все още неопределен капацитет е разположена под задните седалки, за да освободи място в багажника и да осигури оптимизирано разпределение на теглото.

Системата работи като серийно-паралелен хибрид, което ѝ позволява да задвижва предните колела или бензиновия двигател, или електрическия мотор, независимо или в комбинация. Продължение

Шанс за някой да притежава старото Bentley на крал Чарлз

Някога част от автопарка на кралското домакинство, луксозният автомобил с 505 к. с. можеше да се продава за пари, близки до парите на обикновените хора.

autoweek.com/car-life, 11 ноември 2025 г.

Не е често някой от елита получава шанс да се сдобие с истинско кралско возило. Но следващия месец аукционна къща във Великобритания предоставя точно тази възможност.cha m

H&H Classics предлага Bentley Mulsanne от 2013 г. с десен волан, някога използван от крал Чарлз III – по рождение херцог на Уелс. Колата ще бъде продадена на разпродажбата на H&H Classics в Милбрук на 3 декември, с приблизителна стойност между 105 000 и 132 000 долара (80 000 и 100 000 паунда).

Това съдържание е импортирано от YouTube. Може да намерите същото съдържание в друг формат или да намерите повече информация на техния уебсайт.

Тогавашният принц Чарлз никога не е притежавал колата; по-скоро Mulsanne е бил предоставен на кралското семейство от отдела за преса и специални превозни средства на Bentley и е бил използван за различни официални ангажименти. H&H казва, че колата е останала в прес-парка на компанията до 2017 г., когато е била оттеглена от кралските задължения. Оттогава е била поддържана частно и е снабдена с напълно документирана история на обслужване на Bentley. Километражът показва малко над 35 000 мили, което не е зле за кола на повече от 12 години. Продължение

Южна Корея ще увеличи субсидиите за електрически превозни средства през 2026 г., за да помогне на автомобилната индустрия да се справи с американските тарифи

СЕУЛ, 14 ноември (Reuters) – Южнокорейското правителство заяви в петък – бел. ред., днес, 14 ноември,  че ще увеличи субсидиите за електрически превозни средства (EV) с 20% през следващата година като част от пакет, който ще помогне на автомобилната индустрия на страната да се справи с рисковете, причинени от американските тарифи.

14 ноември 2025 г., 3:37 ч. сутринта

В изявление правителството заяви, че субсидиите за пътнически електрически превозни средства ще бъдат увеличени до 936 милиарда вона (658,47 милиона долара) през 2026 г., в

Електрически автомобил Hyundai Ioniq 5 се зарежда на зарядна станция Chaevi Stay в Сеул

Електрически автомобил Hyundai Ioniq 5 се зарежда на зарядна станция Chaevi Stay в Сеул

сравнение със 780 милиарда вона тази година, в опит да стимулира местното търсене.

Пакетът ще включва и подкрепа за доставчиците на авточасти, като правителството обещава да осигури финансиране на политики на нива над 15-те трилиона вона, предоставени през 2025 г.

Южна Корея също така ще засили гаранционните програми за производителите на авточасти, работещи в чужбина, като например в Съединените щати и Мексико, за да предложи дългосрочни заеми с ниска лихва.

Автомобилната индустрия на азиатската страна е реализирала износ на стойност 70,8 милиарда долара през 2024 г., което представлява повече от 10% от общия износ на страната, възлизащ на 683,8 милиарда долара.

Hyundai Motor, която заедно с филиала си Kia Corp, е третата по големина автомобилна група в света по продажби, е засегната от 25% мито за износ за Съединените щати, най-големият ѝ пазар, генериращ около 40% от приходите.

Тази митническа ставка беше намалена на 15%, след като Вашингтон и Сеул постигнаха търговско споразумение миналия месец. Продължение

Peugeot представя концептуалния Polygon

Концептуалният автомобил, дълъг по-малко от четири метра, е първият вероятен поглед към новия Peugeot 208 – който, както беше съобщено по-рано, ще се предлага ексклузивно като BEV e-208.

Изображение: Peugeot concept BEV

stellantis.com, 13.11.2025

Въпреки че Peugeot не е заявила директно, че Polygon е директен преглед на новия e-208, има някои силни индикации. Френската автомобилна марка, собственост на Stellantis, пеуказва, че Polygon „предварително представя Peugeot-ите на утрешния ден“ и включва редица характеристики, подобни или сходни с тези, предсказани за e-208.

пежоНапример, има цялостно преработване на кормилното управление, което в Polygon означава нов Hypersquare волан, както и нова технология drive-by-wire.

Има и адаптивна система за кормилно предаване, базирана на скоростта; При ниски скорости максималното въртене е ограничено до по-малко от едно пълно завъртане във всяка посока за по-добро маневриране, докато при по-високи скорости входът е по-чувствителен, така че по-малките движения са достатъчни. electrive вече е отразявал как новият e-208 ще има правоъгълен волан, а не кръгъл, като това беше намекнато преди три години в проучването на CES „Inception“.

Преди това сме разглеждали – бел. ред. – и как e-208 е подготвен за основен ремонт на пилотската кабина, а концепцията Polygon дава някои важни насоки тук: новият „i-Cockpit“ на Peugeot вижда предното стъкло да става част от системата за цифров дисплей, с микро-LED панел, проектиращ информация в зрителното поле на водача зад кормилните управления. Вътре има много модулни компоненти, които могат да бъдат заменени или разменени, включително кормилното управление, капаците на колелата, пяната на седалките и други. Продължение

Porsche някога купи BMW, за да скрие първия си автомобил с предно разположен двигател

Външният вид може да заблуждава.

Тестовото муле Porsche 924 е с каросерия от BMW 2002

Снимка от: Porsche AG

insideevs.com/news, 13 ноември 2025

Автомобилните производители полагат големи усилия, за да скрият външния вид на бъдещите си продукти и да предпазят любопитните очи от разкриване на дизайнерски porsheдетайли. През десетилетията това се е превърнало в завладяващо изкуство на измамата. От маскираща лента и картон до винилови листове и черни панели, компаниите непрекъснато усъвършенстват формулата, за да затруднят живота на автомобилните папараци.

В ранните етапи на тестване, автомобилните производители използват тестови мулета, които обикновено нямат окончателните си панели на каросерията. Тези превозни средства обикновено са смесица от части от съществуващи модели, комбинирани с нови компоненти, разработени за предстоящия продукт. Докато тестовите мулета обикновено използват каросерии от един и същ автомобилен производител, това не винаги е било така.

Това ни води до тези изображения. Това е BMW 2002, нали? Това е, в което Porsche искаше да повярвате преди половин век. Е, ако сте били в началото на 70-те години на миналия век, Цуфенхаузен е имал гениалната идея да прикрие 924, като използва каросерия, заимствана от друг автомобил, който няма връзка с Volkswagen Group.

Тъй като 924 е първият автомобил на Porsche с предно разположен двигател, не е имало предходен модел, от който да заимстват силуета, за да прикрият прототипа. Така Цуфенхаузен се сдобива не само с BMW 2002, но и с Opel Manta от първо поколение, за да служи като тестови мулета за това, което е вътрешно известно като „EA425“. Продължение