Архив

ŠKODA 130 RS (1975): Звезда от двете страни на Желязната завеса

› ŠKODA 130 RS беше един от най-успешните рали и състезателни автомобили в Европа в края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век

› През 1981 г. ŠKODA беше коронясана за европейски шампион в класирането на марките на Европейския шампионат за туристически автомобили с 130 RS

› Марката постигна множество успехи с автомобила в Световния рали шампионат, включително победа в рали Монте Карло през 1977 г.

› Мощността на традиционния OHV двигател с работен обем 1300 см3, монтиран зад задните колела, беше увеличена до 142 к.с. в Млада Болеслав

› Почти 200 бройки от ŠKODA 130 RS бяха произведени в оригиналната му фабрична спецификация

Млада Болеслав – Пилотите го обичаха, съперниците се страхуваха от него, на пистите той внушаваше повече уважение от всяка друга ŠKODA преди него. Дълго време смятан за най-добрия skoda-130-rs-7-1080x600спортен автомобил от Млада Болеслав, ŠKODA 130 RS беше представен за първи път на публиката преди 46 години.

В допълнение към пълната селекция от изображения, придружаващи това прессъобщение, ŠKODA Storyboard предлага и 32-странична брошура и изчерпателен избор от статии и материали по различни теми от 120 години ŠKODA Motorsport.

След успешната ера на първия автомобил със задно задвижване на ŠKODA, ŠKODA 1000 MB, през 1969 г. дойде време за ъпгрейд – и светът беше представен на моделите ŠKODA 100/110 L. Те се различаваха от предшественика си главно по новата си каросерия. На следващата година дизайнерите използваха базовата версия, за да разработят ŠKODA 110 L Rally и ŠKODA 110 R Coupé, който беше построен в завода в Квасини. През 1972 г. беше пуснат на пазара ŠKODA 120 S Rally – спортен автомобил, който се състезаваше по-често на местни състезателни писти през 70-те години на миналия век от всеки друг автомобил. Продължение

Lexus загатва за миниван LS с шест колела…

Забравете какво знаете за луксозния седан. Това е съвсем различно превозно средство.

Тийзър на концептуалния Lexus LS

13 октомври, в 2:33 ч. 

Lexus наскоро сигнализира началото на края на LS с Heritage Edition, почитайки автомобила, който по същество стартира луксозната марка на Toyota. Но много неща се промениха през 36-те lexus 6години от дебюта на оригиналния LS. През 2025 г. някои купувачи предпочитат да шофират или да бъдат возени в миниван.

Тази драматична промяна в предпочитанията на клиентите се отразява в решението на Lexus да представи LM (Luxury Mover) като висок клас версия на Alphard. Но това не е всичко. Самият LS вече получава миниван, поне в концептуална форма. Преди известно като Автомобилното изложение в Токио, Японското изложение за мобилност ще бъде домакин на този изненадващ дебют: миниван с емблемата LS и шест колела. Да, шест.

Сенчести изображения се появиха по време на 90-минутен стрийминг на живо, който наблюдаваха внимателно с надеждата да видят новия LFR. Въпреки многобройните тийзъри, суперколата забележително отсъстваше. Вместо това идва искрена изненада, когато официално видео показват концепция за миниван LS с шест колела.

Тъй като Японското изложение за мобилност не се открива до 29 октомври, тези тийзъри ще трябва да стигнат засега. Изглежда, че концепцията може да има асиметрично разположение на вратите, тъй като изглежда няма място за конвенционална предна врата от страната на пътника. Вместо това, голяма електрическа плъзгаща се врата доминира в профила, предлагайки достъп до това, което прилича на пещерен интериор. Продължение

Новата Toyota Corolla се появява изненадващо

Въпреки че е концептуален модел, тs излъчва силни вибрации на сериен автомобил.

Тийзър на концептуалния модел Toyota Corolla

Снимка от: Toyota

13 октомври, 4:16 ч.

Докато търпеливо чакахме Lexus LFR да се появи, Toyota пусна различен вид бомба. Суперколата все още липсва в действие, но много рекламираното предаване на живо от Япония все пак toyota1представи няколко интересни автомобила. Наред с шестколесния миниван Lexus LS и купето Century на кокили, имаше и това: новата Corolla.

Въпреки че официално е обозначена като концептуален модел, използването на обикновени странични огледала създава впечатлението, че е доста близо до серийно производство. Но ето истинския удар: капачка на резервоара, монтирана на предния калник, силно подсказва, че гледаме електромобил. Технически, това може да е plug-in хибрид, но за това е Prius, нали?

Макар че електрическата версия изглежда почти сигурна, трудно е да си представим бъдеще без Corolla с двигател с вътрешно горене. В края на краищата, това е най-продаваният модел в историята на автомобилостроенето и Toyota би си стреляла в крака, като го предлага само като електромобил. Предвид дългогодишния скептицизъм на компанията, че електрическите превозни средства някога ще завладеят изцяло пазара, вариантът с двигател с вътрешно горене вероятно има дълъг живот.

Засега Toyota пази подробностите в тайна, така че всичко, което можем да направим, е да спекулираме. Една от възможностите е тази електрическа Corolla да се продава заедно с почти идентичен бензинов модел, подобно на това как новият Lexus ES изглежда почти по същия начин, независимо дали е хибриден или електрически.

Като алтернатива, Toyota може да комбинира тази смело изглеждаща Corolla с по-конвенционален модел с двигател с вътрешно горене. Настоящото поколение играе на сигурно по отношение на стила, докато тази концепция е далеч по-дръзка. Забележителните дизайнерски детайли включват пикселизирани дневни светлини, спойлер тип „патешка опашка“ и линия на колана, която се спуска надолу близо до А-колоните. Продължение

DS N°8 поема предизвикателството на дългите разстояния по магистралата без никакво презареждане, тестван и потвърден из цяла Европа

        Да пътуваш на дълги разстояния с електрически автомобил, без да се тревожиш за пробега или зареждането, е ключов елемент, който илюстрира амбицията на DS Automobiles да въплъти Изкуството на пътуването. По различни маршрути с дължина от 450 до над 500 км, DS N°8 демонстрира реалните си възможности да изминава дълги разстояния по основните европейски пътища без необходимост от зареждане.

На магистралата, в реални условия, DS N°8 блестящо приема предизвикателството на неограничената електрическа мобилност на дълги разстояния, позволявайки да спреш само когато ти 111пожелаеш – а не когато си принуден.

„С DS N°8 вече не батерията определя кога да спреш за презареждане, а единствено твоето желание да направиш почивка – или необходимата пауза от шофирането. Истински „game changer“., каза Ксавие Пежо, Главен изпълнителен директор на DS Automobiles.

За да докаже надеждността на пробега на DS N°8, DS Automobiles проведе серия тестови пробези в няколко големи европейски държави, където марката е представена. Тези маршрути, изпълнени при скорости, разрешени от пътните закони, по двулентови пътища и магистрали, позволиха да се оцени реалното представяне на автомобила при разнообразни условия.

    Бяха избрани четири типични маршрута, илюстриращи този подход, всички изпълнени в съответствие с максимално допустимите скорости по магистрала (обикновено 120 до 130 км/ч, в зависимост от страната):

Париж – Лион (Франция): 450 км, остатъчен заряд (SOC) 10% и пробег 60 км при пристигане;

    Мюнхен – Кобленц (Германия): 506 км, остатъчен заряд (SOC) 10% и пробег 56 км, потвърждаващи постоянството на пробега въпреки леко по-дългата дистанция;

Мадрид – Дения (Испания): 470 км, краен заряд (SOC) 20% и пробег 128 км, демонстриращ повишена ефективност при благоприятни условия на шофиране;

Мелфи – Нера Монтото (Италия): 450 км, остатъчен заряд (SOC) 28% и пробег 195 км, илюстриращ специално оптимизирано управление на енергията. Продължение

50 години успех. Skoda 130 RS положи основите

Наследството на Škoda в моторните спортове е почти толкова старо, колкото и самата марка. Но в света на съвременните ралита, точно преди петдесет години автомобилният производител се утвърди като сериозен претендент – с легендарната Škoda 130 RS. Днешните най-съвременни рали автомобили все още надграждат тази богата традиция. Пилотите Джон Хаугланд и Андреас Микелсен размишляват върху пет десетилетия успех в ралитата, зад волана както на 130 RS, така и на неговите съвременни наследници.

Въпреки че автомобилите Škoda от Млада Болеслав вече печелеха състезания, когато марката Laurin & Klement започна да произвежда мотоциклети, преди петдесет години Škoda затвърди своята

Skoda 130 RS

Skoda 130 RS

репутация в международните ралита. „Всичко започна през 1975 г. със Škoda 130 RS. Колата беше толкова добра, че дори спечели точки в общото класиране на Световния рали шампионат“, казва рали пилотът Андреас Микелсен.

Първата точка от световното първенство за 130 RS дойде от Рали 1000 езера във Финландия през 1977 г., благодарение на тогавашния заводски пилот на Škoda Motorsport Джон Хаугланд. Той завърши 10-ти в общото класиране – изпреварвайки много по-мощни автомобили. На чакъл 130 RS продължи да впечатлява: Милослав Западло спечели точки през 1978 г., а Вацлав Блана го направи през 1979 г. и 1981 г. на изтощителното рали Акрополис в Гърция.

Според Джон Хаугланд 130 RS наистина блестеше на асфалт: „Това беше изключителен асфалтов автомобил – много стабилен, с отлично сцепление. Постигнахме страхотни резултати с него“, спомня си той. Въпреки това, чакълестите етапи често изравняваха условията, намалявайки разликата в производителността между класовете автомобили. Именно там 130 RS доказа, че може да се справи с много по-силната конкуренция от специалните автомобили от по-висок клас.

„Шофирането на тази кола е наистина прекрасно преживяване. Но наистина трябва да се потрудите за това – трябва да хванете здраво волана; в сравнение със съвременните автомобили, воланът е доста тежък. Въпреки това, усещането е невероятно“, казва Андреас Микелсен след кратко каране в легендарната рали машина, с Й. Хаугланд на мястото на навигатора. Продължение

Автопаркът на Макс Верстапен: Колекцията на холандеца!

Освен че е ентусиаст на Формула 1, Макс Верстапен е и фен на бързите коли. Пилотът на Red Bull Racing печели много пари, което води до обширна колекция от коли. Това  негови коли (за които знаем).

Макс Верстапен се състезава във Формула 1 повече от десет години. През този период холандецът е спечелил четири световни титли и е спечелил достатъчно пари, за да си купи някои луксозни коли.

Не е съвсем сигурно как изглежда колекцията от коли на пилота на Red Bull Racing, но има много коли, в които Верстапен е бил забелязван често.

Това са колите, които Макс Верстапен кара.

Най-забележителният автомобил в гаража на Верстапен е може би Aston Martin Valkyrie – на сн. вдясно. Тази хиперкола, съвместно проектирана от Адриан Нюи, надхвърля обсега на „нормалните“ автомобили. С над 1100 к.с. и максимална скорост до 402 км/ч, този автомобил е най-близкото до RB21.1 Aston Martin Valkyrie

2 Audi RS6 ABT Legacy Edition.Напоследък Верстапен е забелязан в Audi RS6 ABT Legacy Edition – на сн. вляво. Това е специално издание на Audi RS6 с около 760 к.с.

Холандецът, чрез сътрудничеството между Aston Martin и Red Bull Racing, е първият, който получава Aston Martin DB11 AMR. След това бяха Aston Martin Vantage и Aston Martin DBS Superleggera. Не е известно кой от тези автомобили все още притежава Верстапен.

От Honda пилотът на Red Bull Racing също получава кола. Honda NSX е спортен автомобил от японския производител на автомобили, който ускорява до 307 километра в час.

Освен това, Верстапен има няколко Ferrari-та в гаража си. Продължение

Германия: Нова субсидия за електрически превозни средства се завръща като стимул за покупка – също и за употребявани автомобили

След обявяването на нова субсидия за електрически превозни средства от страна на германското правителство, се появяват повече подробности. Според медийни съобщения, тя отново ще бъде стимул за покупка на стойност до 4000 евро, но със строги ограничения както за цената на превозното средство, така и за дохода на купувача. Очаква се употребяваните автомобили също да отговарят на условията.

bild.de, auto-motor-und-sport.de, rnd.de , 13.10.2025 – 10:27

След внезапното прекратяване на екологичния бонус в Германия за покупка на електрически автомобили в края на 2023 г., федералното правителство сега планира нова програма за финансиране kia-ev6-gt-chargingза насърчаване на приемането на електрически превозни средства. Както заяви финансовият министър Ларс Клингбайл миналия четвъртък, три милиарда евро от Фонда за климат и трансформация и Социалния фонд на ЕС ще бъдат разпределени специално за подкрепа на домакинствата с ниски и средни доходи при преминаване към превозни средства с нулеви емисии.

Това, което Клингбайл първоначално не уточни, беше дали схемата отново ще бъде стимул за покупка или например модел на социален лизинг, подобен на този във Франция – нещо, което неговата Социалдемократическа партия (ГСДП) защитаваше през последните месеци.

Според различни медийни съобщения, сега изглежда, че коалицията от ХДС/ХСС и ГСДП е избрала бонус за покупка до 4000 евро на превозно средство. Програмата трябва да започне на 1 януари 2026 г., като Федералната служба за икономически въпроси и контрол на износа (BAFA) отново ще отговаря за обработката на заявленията и разпределянето на средствата.

Очаква се обаче новата програма да бъде с по-строги условия от предишния екологичен бонус. Съобщава се, че ще има таван на доходите, за да се гарантира, че само домакинствата с ниски и средни доходи се възползват. Според германския вестник Bild, брутен месечен доход до 3800 евро се обсъжда, въпреки че това все още не е финализирано. Продължение

Краят на данъчния кредит в САЩ води до рекордни продажби на електромобили

Както се очакваше, продажбите на електромобили в Съединените щати достигнаха нов рекорд през третото тримесечие на 2025 г., достигайки 438 487 бройки. Изтичането на данъчния кредит за електромобили на 30 септември очевидно беше движеща сила. Какво ще се случи от четвъртото тримесечие нататък, остава несигурно.

Изображение: Tesla

coxautoinc.com, чрез electrive.com, 13.10.2025 – 09:44

Според данни на Kelley Blue Book, продажбите на електромобили са се увеличили с 40,7% в сравнение с второто тримесечие и с 29,6% на годишна база. Рекордното тримесечие надмина предишния imagesпик от четвъртото тримесечие на 2024 г. с почти 20%. През третото тримесечие електрическите автомобили представляват 10,5% от общите продажби на автомобили в САЩ – още един исторически връх.

Тези нови рекорди обаче може да имат ограничено значение, тъй като произтичат главно от еднократен ефект: краят на федералния данъчен кредит за електрически превозни средства в САЩ в края на септември 2025 г.

Стимулът, премахнат под ръководството на републиканците, накара много купувачи да купуват преди крайния срок, за да се възползват от до 7500 долара. Въпреки че няколко производители и щата разшириха схемите за подкрепа под различни форми, спадът в продажбите през четвъртото тримесечие изглежда неизбежен.

Cox Automotive, компанията, стояща зад Kelley Blue Book, отбеляза, че не всички производители са се възползвали еднакво от бума на продажбите на електрически превозни средства. Сред печелившите бяха General Motors и Volkswagen, като и двете компании увеличиха продажбите си на електрически превозни средства повече от два пъти в сравнение с третото тримесечие на 2024 г. Продължение

Изненада! Най-продаваният автомобил на Audi през последното тримесечие беше електрически

Ето обобщение на съдържанието на статията, базирано на факти:

През последните няколко години продажбите на електрически превозни средства продължават да се увеличават, но не бързо, особено не толкова бързо, колкото очакваха производителите на arenaev_003автомобили. Има обаче изключения и едно изненадващо ни идва от Audi. През последното тримесечие най-продаваният автомобил на Audi всъщност беше електрически. Това беше Q6 E-Tron и дори успя да победи най-популярния модел на компанията за тримесечието.

През третото тримесечие A6 E-Tron натрупа 10 059 продажби. Той беше само с няколкостотин автомобила пред Audi Q5 с двигател с вътрешно горене, който имаше 9 719 продажби. Това изненадващо разочарование се дължи на няколко причини. Очевидно първата е просто, че A6 имаше невероятно тримесечие. Още по-удивително е, че страхотните продажби вероятно не са били обусловени от изчезващия федерален данъчен кредит за електрически превозни средства, тъй като Q6 E-Tron не отговаряше на условията за него. Другият фактор е, че Q5 имаше странно лошо тримесечие. В сравнение със същото тримесечие на миналата година, продажбите му са намалели с 34%.

SUV-овете си разменят местата, когато става въпрос за продажби за цялата година. Q6 E-Tron е достигнал общо само 17 021 продажби, а Q5 е на 32 633. Последното все още е надолу в сравнение с миналата година, но само със 17%. Q6 E-Tron е далеч пред продажбите от миналата година, но това отчасти се дължи на факта, че моделът е пуснат в продажба едва в средата на 2024 г. В края на третото тримесечие на миналата година Audi продаде само 44 Q6 E-Tron, така че бихме казали, че това е подобрение. Продължение

Запознайте се: Специалният Peugeot Landtrek

Международната експанзия на Peugeot се засилва с навлизането на новия Peugeot Landtrek в сегмента на еднотонните пикапи. Този постоянно развиващ се сегмент представлява над 2,4 милиона годишни продажби.

Той е базиран на основите на сегмента: теглителна мощност от 3,5 тона, гъвкавост, различни форми на каросерията, реални възможности за офроуд и изпреварване с ненадмината здравина и Peugeot-Landtrek-900x600лекота на ремонт.

Със своя забележителен стил, усъвършенствана модулност и безпрецедентен размер на каросерията, той отговаря на нуждите на взискателната клиентела:

–  бензинови или дизелови двигатели,

– шаси с кабина, единична или двойна кабина,

– работни или многофункционални версии,

– множество аксесоари, които отговарят на нуждите както на професионални, така и на семейни дейности.

Новият Peugeot Landtrek предлага рекорден капацитет на каросерията, усъвършенствана модулност, комфорт, достоен за седан, и солиден дизайн, което го прави еталонно предложение в сегмента.

Здрав и надежден

Дизайнът, разработен от марката Peugeot в тясно сътрудничество с множество референтни международни доставчици (Европа, Япония, САЩ…), гарантира пикап, отговарящ на най-добрите международни стандарти, и изцяло ново превозно средство, на нивото на конкурентите си. Продължение