Isuzu и Toyota обявяват автобус с горивни клетки за 2026 г.
Isuzu и Toyota планират да пуснат автобус с горивни клетки през следващата финансова година и да го произвеждат в завода си в Уцуномия в Япония. J-Bus, съвместно предприятие с 50:50 между Isuzu и Hino, ще отговаря за производството на модела. Партньорите все още не са предоставили подробности за планираното производство.
- isuzu.co.jp, global.toyota
Двата японски производители, Toyota и Isuzu, подписаха споразумение за съвместно разработване на автобуси с горивни клетки от следващо поколение. Очаква се резултатът от тази развойна работа да слезе от производствената линия в завода в Уцуномия в Япония през финансовата 2026 година (април 2026 г. до март 2027 г.). Нито една от страните не разкрива много подробности за планирания автобус с горивни клетки. Ясно е обаче, че превозното средство ще бъде базирано на платформата за електрически автобуси с батерии (BEV) на Isuzu/Hino и ще бъде оборудвано със система с горивни клетки, разработена от Toyota.
В идентичните си прессъобщения Toyota и Isuzu цитират характеристиките на платформата за автобуси BEV, която беше представена през 2024 г., включително равен под, който ще бъде запазен и във варианта на автобуса с горивни клетки (FCEV). Настоящото поколение горивни клетки на Toyota (2-ро поколение) осигурява 60 или 80 кВт и може да покрива диапазон на напрежение от 400 до 750 волта. Третото поколение е обявено за 2026 г., така че би могло да бъде инсталирано в новите автобуси с горивни клетки на японския производител. Това обаче не е потвърдено.
Според партньорите е важно да се постигнат икономии от мащаба чрез общи части в автобусите BEV и FCEV. Isuzu е проектирала, разработила и конструирала платформата BEV в сътрудничество с Hino. Електрическите автобуси с тази архитектура също се произвеждат в J-Bus. Isuzu заявява, че иска да разшири гамата си от автобуси с нулеви емисии с тази инициатива. Toyota разглежда партньорството като по-нататъшна инициатива за утвърждаване на технологията си с горивни клетки на различни пазари. В проекта участват и местни власти и компании в различни моделни региони, които ще създадат H2 екосистеми с подкрепата на японското правителство.
Някои от японските производители обявиха още през 2021 г., че ще работят по-тясно по разработването на автобуси с нулеви емисии. Още тогава те обещаваха нископодов автобус с електрическо захранване и батерии за 2024 г., който по-късно ще бъде допълнен от версия с горивни клетки. Hino, Isuzu и Toyota от известно време следват тази пътна карта. Продължение
500 електрически училищни автобуса за Олимпийските игри в Лос Анджелис през 2025 г.
Компанията за електрически автобуси, Highland Electric Fleets, беше избрана от Летните олимпийски игри в Лос Анджелис през 2028 г. за официален доставчик на електрически училищни автобуси. Автопарк от 500 електрически автобуса ще бъдат разположени по време на игрите като транспорт за заинтересованите страни.
highlandfleets.com, la28.org, cbsnews.com, mayor.lacity.gov
30.09.2025 – 12:30
Автопаркът от училищни автобуси е предназначен да допълни по-широките автобусни операции и транзитни планове на LA Metro за Игрите, въпреки че ще бъдат използвани специално за превоз на спортисти, длъжностни лица и персонал до различни места. Самите автобуси също няма да бъдат закупени нови – вместо това те ще бъдат преназначени от съществуващите автопаркове от училищни автобуси в различни райони на Лос Анджелис по време на училищните ваканции.
Самата Highland ще управлява работата на автобусите по време на Игрите, включително зареждане, маршрутизиране и управление на депото. Според компанията, това представлява голямо временно разполагане на училищни автобуси по целия свят. Highland заяви, че освен осигуряването на транспорт, батериите на електрическите училищни автобуси могат да действат и като резервни генератори, ако има прекъсвания по време на игрите. Освен това, възможностите за свързване на превозно средство към мрежата (V2G) означават, че енергията може да се връща обратно в мрежата по време на периоди на покой.
Изпълнителният директор Дънкан Макинтайър нарече това „едно от най-големите внедрявания на електрически училищни автобуси, сглобявани някога за световно спортно събитие“. Той добави, че това доказва, че електромобилността „може да отговори на изискванията на най-голямата спортна сцена“. Това е част от по-широкия ангажимент на града „без автомобили“ за Игрите и ако бъде успешно, може да положи основите за бъдещите градове-домакини да възприемат подобни модели за „пренасочване“, вместо да купуват на едро цели паркове от електрически превозни средства за еднократна употреба. Продължение
Mercedes започна предсерийно производство на електрическия ван VLE
Предсерийното производство на VLE, първото превозно средство, базирано на новата архитектура VAN.EA, започна в завода на Mercedes във Витория, Испания. Изцяло електрическият ван ще направи своя световен дебют през първата половина на 2026 г. Mercedes-Benz вече направи предварителен преглед на превозното средство през април с Vision V.
Изображение: Mercedes-Benz
mercedes-benz.com
С началото на производството на първите предсерийни автомобили на VLE, заводът на Mercedes във Витория обявява последните подготовки за началото на серийното производство през следващата година. Автомобилният завод, разположен в испанската Страна на баските, е претърпял обширна модернизация, за да отговори на изискванията на новата платформа за електрически ванове VAN.EA.
Mercedes-Benz обяви първите подробности за VAN.EA през май 2023 г.: според тях различните размери на превозните средства ще бъдат мащабирани, използвайки модулния дизайн на платформата с предни, средни и задни модули. Предният модул е един и същ за всички варианти, средният модул мащабира дължината на автомобила и помещава батерии с различни размери в унифицирани корпуси, а задният модул се предлага като теглеща ос или с втори мотор за електрическо задвижване на всички колела. Платформата може да се използва за микробуси в частния сектор и за превоз на пътници, както и за търговски микробуси.
„Новият VLE е първият автомобил от нашата нова, модулна и изключително гъвкава архитектура на микробуси. За рекордно кратко време доведохме VLE от първоначалните концептуални съображения до производствена зрялост. През целия процес на разработка ние последователно използвахме иновативни, дигитални методи, като същевременно създавахме значителна ефективност. Служителите в междуфункционални и трансгранични екипи са задали стандарти в това отношение. Ще представим резултата през първата половина на 2026 г.“, каза Томас Клайн, ръководител на Mercedes-Benz Vans. Продължение
DS Automobiles с подкрепа за Седмицата на дамската мода в Париж
- DS Automobiles подновява подкрепата си за PARIS FASHION WEEK® по време на Седмицата на дамската мода Пролет/Лято 2026, която ще се проведе от 29 септември до 7 октомври.
- DS N°8, новият 100% електрически флагман на DS Automobiles, става официален автомобил на PARIS FASHION WEEK®. Специален автопарк от 20 автомобила DS N°8 ще бъдат по улиците на Париж по време на световното модно събитие.
- Гости, личности, журналисти и модни инфлуенсъри ще имат възможност да се докоснат до изключителните нива на комфорт и изтънченост в DS N°8 – 100% електрически модел с рекорден пробег до 750 км.
Като партньор на PARIS FASHION WEEK® от 2019 г., DS Automobiles подновява подкрепата си за това престижно събитие с международен отзвук в света на модата. Символ на френското съвършенство в областта на експертизата и технологиите в услуга на Изкуството на пътуването, DS N°8 става официален автомобил на PARIS FASHION WEEK®. Специален автопарк от 20 автомобила DS N°8 с логото на PARIS FASHION WEEK® ще дефилират по улиците на Париж по време на Седмицата на дамската мода Пролет/Лято 2026, която ще се проведе от 29 септември до 7 октомври.
„DS Automobiles и PARIS FASHION WEEK®: DS N°8 е в центъра на вниманието, съпровождайки модните ревюта по най-красивите улици на Париж по време на това задължително модно събитие, което празнува креативността, дизайна и авангарда.“, каза Ксавие ПЕЖО, главен изпълнителен директор на DS Automobiles. Продължение
Opel Mokka Electric „Coffee“: съвършената комбинация за отпускащи пътувания
На 1 октомври: Mokka отбелязва Международния ден на кафето със стил
Почивки с наслада: прясно приготвено кафе от две кафемашини в задната част на Mokka
Решение за всеки: бързата Mokka GSE или стилната Mokka „Coffee“
Сеп 30, 2025, Източник: www.opel.bg
Новата Opel Mokka GSE съвсем скоро бе представена пред широка публика на световна премиера на IAA Mobility в Мюнхен. Изцяло електрическият високопроизводителен SUV носи истинско рали усещане на пътя: със забележителните 207 кВ (281 к.с.) и максимална скорост от 200 км/ч. Този мощен модел скоро ще вълнува феновете на моторните спортове и автомобилните ентусиасти на пътя в ежедневието.
Но Opel има и друго решение – за тези, които предпочитат по-спокойни моменти по време на пътуване, на които да се насладят. На 1 октомври любителите на кафе по цял свят отбелязват Международния ден на кафето – и именно тогава Opel представя Mokka Electric „Coffee“. Този уникален във всяко отношение вариант прави почивките по време на дълги пътувания или напрегнатото ежедневие по-приятни. Верен на мотото: шофирай Mokka – и се наслаждавай!
Mokka с две кафемашини: любимата напитка винаги е на борда
Opel Mokka Electric „Coffee“ е перфектният компактен SUV за ценителите на еспресо, капучино и други кафе специалитети. Всички тези напитки могат да се приготвят лесно, независимо накъде пътувате с този единствен по рода си автомобил. Продължение
Toyota се присъединява към проекта „TOKYO H2“ с таксита Crown с горивни клетки
Toyota се присъедини към „TOKYO H2“, нов водороден проект, стартиран от Столичното правителство на Токио. Инициативата въвежда седана Crown с горивни клетки на Toyota в таксиметровия парк и има за цел да ускори приемането на водорода в сектора на мобилността на Токио.
Изображение: Toyota FCEV
global.toyota
Градът планира да внедри около 600 таксита с горивни клетки до фискалната 2030 година. Като част от първата фаза, Toyota ще достави 200 таксита Crown с горивни клетки до фискалната 2025 година.
Проектът се ръководи от Столичното правителство на Токио и се подкрепя от партньори от частния сектор. Програмата се фокусира върху търговски приложения за мобилност, като таксита и камиони, и е въвела унифицирано лого на проекта, за да повиши осведомеността в целия град. Правителството и неговите партньори планират да разширят инициативите поетапно, за да разширят използването на водород до други транспортни и промишлени приложения.
„С въвеждането на Crown в автопарка на такситата с горивни клетки, Toyota се стреми да направи водородното общество по-познато и достъпно в ежедневието“, заявиха от компанията. Компанията добави, че „чрез генериране на значително търсене на водород, Toyota се стреми да създаде благоприятен цикъл по цялата верига на доставки“.
За да отбележи старта на проекта, Toyota отвори отново реновирания си шоурум Mirai в град Минато. Първоначално създаден през 2015 г. като информационен център за превозни средства с горивни клетки и водород, той сега е преиздаден като „TOKYO H2 HUB“. Toyota казва, че обектът ще служи като база за сътрудничество между компании и организации, работещи по водородни технологии, и ще допринесе за разпространението на водорода в Токио. Продължение
Toyota отчита осми пореден месец на растеж на глобалните продажби
Toyota Motor Corporation съобщи, че глобалните ѝ продажби са се увеличили за осми пореден месец през август, водени от силното търсене на хибридни модели на американския пазар. Глобалните продажби на компанията са се увеличили с 2,2% на годишна база до 844 963 автомобила, с 13,6% увеличение в САЩ. Продажбите на вътрешния японски пазар обаче са спаднали с 12,1%. Глобалното производство на Toyota също е нараснало с 4,9%, което е трети пореден месец на растеж на производството.
Докато Toyota отбеляза рекордни продажби в Китай и Северна Америка, инерцията на растежа ѝ намалява поради значителния спад на японския пазар. Включително дъщерните дружестваDaihatsu и Hino, глобалните продажби през август леко се увеличиха с над 1% до 900 598 бройки. Продажбите в чужбина нараснаха с близо 4%, поставяйки нов месечен рекорд, въпреки че продажбите на вътрешния пазар в Япония спаднаха с повече от 10%.
В световен мащаб продажбите на електрически превозни средства скочиха с 35% до 17 056 бройки, въпреки че в Япония бяха продадени само 18. През август Toyota понижи годишната си прогноза за печалба, позовавайки се на потенциалното въздействие от предложената 15% тарифа от бившия президент на САЩ Тръмп, която би могла да намали печалбите с 1,4 трилиона йени (приблизително 9,5 милиарда долара). Продължение
Honda N-One E е мъничък електромобил с голям пробег
Няма огромна батерия, но е толкова малък, че не се нуждае от такава, за да стигне далеч.
Honda разкрива спецификациите на своя електрически кей автомобил N-One e за японския пазар.
Той има батерия от 29,3 кВтч, която му осигурява 183 мили електрически пробег, което е чудесно за кей електромобил.
Версия на N-One e с по-широки калници ще бъде пусната в Европа.
Honda N One e © insideEvs.com Copyright
Най-продаваният електромобил в Япония днес е електрическият кей автомобил Nissan Sakura, но Honda иска да го детронира с новия си N-One e, който дебютира тези дни с далеч по-добри спецификации. Honda N- One съществува от повече от десетилетие, но се задвижва само с гориво. Това е първият електрически вариант на модела.
Honda все още продава N-One с бензинов двигател, но лесно можете да ги различите по уникалния по-боксообразен дизайн на електрическия модел с квадратна предна част и уникално оформление на задната част. Но това, което прави N-One e специален, е неговата батерия с капацитет 29,3 киловатчаса, която му осигурява пробег от 295 километра по WLTP, което е много за автомобил с толкова малък отпечатък.
Това е почти толкова пробег, колкото на автомобили от един клас по-горе, като BYD Seagull, Hyundai Inster или Renault 5 E-Tech с малка батерия. Но си струва да се отбележи, че при по-строгия тестов цикъл на EPA този пробег би бил малко по-нисък.
Основният му конкурент, Nissan Sakura, има батерия с капацитет 20 кВтч, която му отвежда само 180 км с едно зареждане. Honda не споменава мощността на N-One e, но както всички kei автомобили, той е ограничен до 64 конски сили, което е достатъчно, за да не се усеща бавен автомобил с такъв размер. Производителят споменава, че зареждането чрез вграденото 6 кВт AC зарядно устройство отнема 4,5 часа, докато бързото зареждане с постоянен ток до 80% при 50 кВт отнема около 30 минути. Продължение
Пак: Skoda възроди купе със задно задвижване – но само в страната на фантазиите
Само да беше истинско.
Официален рендер на концептуалния автомобил Skoda 110 R
Снимки от: Skoda
Източник: motor1.com/news
Защо не всички автомобилни производители правят това? Това е въпрос, който си задаваме всеки път, когато Skoda възкреси автомобил от отминала епоха. За пореден път чешката марка, част от Volkswagen Group, прилага най-новия си дизайнерски език към виртуален концепт, който възражда важен модел: 110 R.
На снимката в долната част, оригиналният автомобил дебютира през 1970 г. с цена, еквивалентна на около 40 месечни заплати. Въпреки стръмната цена от 78 000 крони, моделът постигна огромен успех, като по време на 10-годишния производствен период, приключил през декември 1980 г., бяха продадени 57 085 бройки. Превъртайки напред към 2025 г., купето със задно задвижване се завръща, макар и само в дигитална форма. Оригиналният четирицилиндров 1,1-литров двигател, разположен отзад, е премахнат, заменен от електрически мотор.
Вместо да поеме по ретро пътя, дизайнерът на Skoda – Рихард Швец, се зае изцяло с модернизирането на 110 R с дизайнерския език „Modern Solid“ на компанията. От фарове и задни светлини, които се отварят с плъзгане, до аеродинамични джанти, купето е всичко друго, но не и класическо.
Черната лента отпред скрива сензори, за да изчисти дизайна. Страничните камери и липсата на конвенционални дръжки на вратите изглаждат профила, докато функционалните вентилационни отвори под задните странични прозорци наподобяват отворите за двигателя на автомобила от 70-те години на миналия век. Отзад, винтидж емблемата „S 110 R“ отдава почит на вдъхновението на концепцията.
Най-новият измислен модел от серията „Icons Get a Makeover“ на Skoda е изцяло посветен на чистите повърхности. Въпреки че техническите спецификации не са били измислени, можем да предположим, че дизайнерът е искал 110 R да бъде възможно най-лек. Неговият предшественик е тежил едва 880 килограма. Продължение
Официално откриване на новия завод на BMW в Унгария
BMW официално откри новия си завод за автомобили в Дебрецен, Унгария. Заводът, в който BMW е инвестирала около два милиарда евро, ще започне производството на електрическия SUV iX3 през октомври, първият автомобил, базиран на платформата „New Class“.
bmwgroup.com, ungarnheute.hu
29.09.2025 – 11:30
Оливер Ципсе, председател на Управителния съвет на BMW Group, официално откри новия завод в Дебрецен в петък. Заводът в Дебрецен е проектиран и изпълнен изцяло в съответствие с принципите на BMW iFACTORY. Строителството официално започна през лятото на 2022 г. Заводът е специално проектиран за производство на електрически превозни средства и е може би най-иновативният в Групата. Това е и първият завод за автомобили на BMW Group, който се захранва изцяло от възобновяема енергия по време на нормална работа.
„Нашият нов завод в Дебрецен е пионер в нашата глобална производствена мрежа: това е първият ни изцяло електрически завод, който работи изцяло без изкопаеми горива – и първият, който произвежда автомобили от Нов клас. Това прави нашия завод в Дебрецен ключов фактор за бъдещия успех на BMW Group“, каза главният изпълнителен директор Оливър Ципсе. „Откриването също така изпраща силен сигнал: разширяваме присъствието си на нашия континент и потвърждаваме ангажимента си към Европа като силно и конкурентно индустриално място.“
Както беше съобщено, серийното производство на новото BMW iX3 е планирано да започне в Дебрецен в края на октомври. Автомобилът ще предлага пробег до 805 километра според WLTP и ще може да зареди достатъчно енергия за 372 километра само за десет минути на 800-волтови станции за бързо зареждане.
В допълнение към главния изпълнителен директор Оливър Ципсе, на тържественото откриване присъстваха и високопоставени представители на унгарската политика, включително Ласло Пап, кмет на Дебрецен, и противоречивият унгарски премиер Виктор Орбан. Продължение