Архив

Skoda LK 130 Concept

Краят на учебната година в Професионалното училище „Шкода“ традиционно се отбелязва със създаването на Ученически автомобил. През 2025 г. 28 ученици преобразиха Škoda Superb Combi в помощно превозно средство за колоездачни състезания. Името Škoda L&K 130 и специалната ѝ цветова схема отдават почит на 130-годишната история на Škoda Auto, която започва през 1895 г. с производството на велосипеди.

По-късно основателите на компанията Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент също започват да проектират и произвеждат мотоциклети и автомобили под марката L&K. Škoda Auto и Skoda-LK_130_Concept-2025-1280-e7f56b4f199b3c18eec9191a206c6b0e48днес поддържа дълбока връзка с велосипедите и колоезденето, като дългогодишен поддръжник на големи международни колоездачни събития, включително Тур дьо Франс. Škoda L&K 130 ще бъде показана и на 112-то издание на Тур дьо Франс.

Първият студентски автомобил, базиран на Škoda Superb, и първият plug-in хибрид

С подкрепата на своите учители и експерти от различни отдели, стажантите инвестираха повече от 2000 работни часа в планирането, разработването и производството на Škoda L&K 130. Това е първият студентски автомобил, базиран на Superb Combi, и първият, който разполага с plug-in хибридно задвижване. Благодарение на електрическия си пробег, той е подходящ за използване като помощно превозно средство по време на колоездачни състезания. Когато се движи изцяло в електрически режим, той използва високоволтова батерия с брутен капацитет от 25,7 kWh. Освен това предлага щедро пространство, което прави Škoda L&K 130 идеалното помощно превозно средство за професионални колоездачни състезания. За тази цел студентите трансформираха комбито в пикап. Превозното средство вече разполага с ново задно стъкло зад задните седалки, разделящо интериора от отвореното товарно пространство. То е оборудвано с нов, интегриран механизъм за багажник за велосипеди, който позволява транспортиране и бързо осигуряване на резервни велосипеди. Продължение

Продажбите на Tesla в Китай падат до 3-годишно дъно на фона на слабо търсене

ПЕКИН, 10 ноември (Reuters) – Продажбите на Tesla в Китай са спаднали до 26 006 превозни средства през октомври, най-ниското им ниво от три години, тъй като американският производител на електрически превозни средства се бори с ниското търсене на хиперконкурентния пазар.

reuters.com/business/autos-transportation, 10 ноември 2025 г. 13:09 ч.

Продажбите са намалели с 35,8% спрямо предходната година, в сравнение със септемврийската цифра от 71 525, когато Tesla започна доставките на Model Y L, версия с по-дълга

Хора покрай електрически превозни средства (EV) на Tesla в центъра за доставки на производителя на автомобили в Пекин, Китай, 8 януари 2025 г. REUTERS

Хора покрай електрически превозни средства (EV) на Tesla в центъра за доставки на производителя на автомобили в Пекин, Китай, 8 януари 2025 г. REUTERS

база и шест места на най-продавания си SUV Model Y, предлаган досега само в Китай.

Износът на произведени в Китай автомобили обаче се е увеличил до двугодишен връх от 35 491 бройки миналия месец, показват данни на Китайската асоциация за пътнически автомобили в понеделник.

Делът на Tesla на китайския пазар на електрически превозни средства се е свил до едва 3,2% през октомври, рязко намалявайки от 8,7% през предходния месец и достигайки най-ниското си ниво от повече от три години.

Слабото представяне на Tesla на най-големия автомобилен пазар в света следва мрачните продажби миналия месец в европейски страни като Германия, Испания, Холандия и скандинавските страни, което е пореден знак, че компанията продължава да се бори на континента.

Компанията е изправена пред нарастващ натиск в Китай, вторият по големина пазар след Съединените щати през третото тримесечие.

Xiaomi с конкурентите си на Tesla, седана SU7 и SUV-а YU, отчете рекордни продажби от 48 654 бройки миналия месец, въпреки че инцидентите с участието на седаните ѝ разпалиха опасения за безопасността на електрическите превозни средства. Продължение

Открийте концептуалния Peugeot Polygon в Polygon City, остров във вселената на Fortnite

Polygon City — остров в света на Fortnite.

Част от иновацията зад чисто новия концептуален автомобил Peugeot Polygon Concept е и средата, в която за първи път може да бъде открит. След като само преди седмица беше 4744067546b5b6fc58b64289e2a013dcf298d72bпредставен кратък поглед към външния дизайн на Polygon Peugeot обяви присъствието си във вселената на Fortnite.

В партньорство с Gameloft — лидер в разработката и публикуването на мултиплатформени игри — Peugeot дава възможност на всички фенове и геймъри да открият ключовите характеристики на Peugeot Polygon Concept.

10 ноември 2025

Също като Peugeot Polygon Concept, островът на Peugeot във Fortnite предлага впечатляващо и иновативно изживяване за фенове и геймъри.

Peugeot продължава своето изследване на нови аудитории и затвърждава присъствието си в гейминг вселената с нов, забавен начин за преживяване на предварителен поглед към концептуалния автомобил, който илюстрира визията на Peugeot за бъдещето и ще бъде официално представен на 12 ноември чрез дигитална премиера в YouTube канала на марката.

Peugeot Polygon Concept е представен на впечатляващия остров  Peugeot Polygon City.

Създаден от Gameloft, в тясно сътрудничество с дизайнерския екип на Peugeot, този остров е оформен като Hypersquare — революционната система за управление със steer-by-wire технология, която е в основата на удоволствието от шофирането в бъдещите автомобили на Peugeot и в самия Polygon Concept.

Играчът се приземява на специалния остров Peugeot Polygon City, където ще разпознае формата на Hypersquare. Продължение

Продажбите на автомобили в Китай неочаквано се свиват през октомври след осеммесечен растеж

ПЕКИН, 10 ноември (Reuters) – Продажбите на автомобили в Китай са спаднали през октомври спрямо предходната година, прекъсвайки осеммесечна серия на растеж, тъй като потребителското доверие се отслаби на фона на намалените данъчни облекчения и държавните субсидии.

Продажбите на автомобили са намалели с 0,8% до 2,27 милиона бройки миналия месец спрямо 6,6% увеличение през септември, показаха данни на Китайската асоциация за леки автомобили в понеделник.

reuters.com/world/asia-pacific,10 ноември 2025 г. 11:05 ч.

С данъчни облекчения за покупка до 30 000 юана (4 211,71 долара) за електрически превозни средства и PHEV, които ще намалеят наполовина от 2026 г. насам, все по-голям брой

Нови автомобили са складирани на паркинг в Шанхай, Китай, 8 септември 2025 г. REUTERS

Нови автомобили са складирани на паркинг в Шанхай, Китай, 8 септември 2025 г. REUTERS

производители на автомобили, включително Xiaomi, Nio, Li Auto, предлагат субсидии до 15 000 юана, за да насърчат поръчките да бъдат доставени през следващата година.

Междувременно държавните субсидии, които стимулираха над 12 милиона замени на автомобили тази година, намаляват, тъй като схемата за потребителски субсидии приключва в края на годината.

Близо 20 провинции и градове са преустановили или затегнали субсидираните замени на автомобили, което е намалило покупателната активност на потребителите, каза Цуй Донгшу, генерален секретар на асоциацията.

Младите хора, които не са склонни да купуват кола, също водят до недостиг на купувачи на автомобили за първи път, добави той.

Слабото търсене само засилва конкуренцията на най-големия автомобилен пазар в света. Продължение

Следващите Renault Megane и Scenic се очаква да станат хибридни

За семейните автомобили, които в момента са само електрически, се разглеждат PHEV и задвижващи агрегати с удължаване на пробега

Настоящият Megane, пуснат на пазара през 2022 г., беше първият от масовите модели на Renault, който се отказа от бензиновия двигател

10 ноември 2025 г.

Renault може да върне бензиновите версии на Megane и Scenic, след като шефовете потвърдиха, че подготвят нова многогоривна платформа, която ще бъде в основата на следващото поколение автомобили от C-сегмента.

Въпреки че е създадена предимно като електрическа архитектура, шефът на Renault Фабрис Камболив заяви, че е проектирана и за плъгин-ин хибридни задвижващи агрегати и

Renault Scenic

Renault Scenic

задвижващи агрегати с удължаване на пробега.

Камболив заяви, че това ще бъде „специализирана платформа за електрически превозни средства“, но „ако [продажбите на електрически превозни средства] не са толкова бързи, колкото се очаква, може би ще можете да завършите този темп на развитие на електрически превозни средства с някои разширения, като удължаване на пробега или plug-in хибрид, и това е, върху което работим“.

Дата на пускане на пазара на новата платформа вероятно ще бъде около 2030 г., каза Камболив. Когато пристигне, към нея ще се присъединят четири нови модела, въпреки че не се очаква всички да бъдат базирани на новата платформа. Той каза: „От осемте [автомобила, обещани в нашия план „Renaulution“], четири вече са пуснати на пазара и искаме да пуснем още четири.“

Камболив добави, че „следващото предизвикателство, след пускането на първата линия от C-… B- и A-сегментите, ще бъде как да обновим нашите C- и D-сегменти“ и въпреки че „специализираната платформа за електрически превозни средства работи много добре в B-сегмента“, мултиенергийният план е най-подходящ за по-големите модели.

Главният изпълнителен директор на Renault Group, Франсоа Провост, заяви, че тази нова платформа и следващата вълна автомобили са важни за марката, „за да продължим мисията си да доминираме в C-сегмента и особено да растем в Северна Европа“. Продължение

Toyota обявява изцяло новия Hilux, включително първата електрическа версия на емблематичния пикап с батерии

Toyota разкрива изцяло новото девето поколение на своя легендарен пикап Hilux

Новият модел е изцяло съобразен с философията на Toyota за многопътност, предоставяйки на клиентите множество опции за задвижване, за да отговори най-добре на техните нужди и местни условия на шофиране

Първият електрически Hilux с батерии, Hilux Hybrid 48V, е най-продаваният модел за Западна Европа; Дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене за източноевропейските пазари на Toyota

Потвърждение за електрически Hilux с водородни горивни клетки, планиран за 2028 г.

Каросерия с двойна кабина, електрическо сервоуправление* и задвижване на всички колела, въведени в цялата гама

Нов, здрав и пъргав външен дизайн и цялостно подобрено сензорно качество, вдъхновени от новия Land Cruiser

Напълно дигитално потребителско изживяване и значително разширение на функциите за безопасност и асистенция на водача на Toyota T-Mate

Пазарното представяне на изцяло новия Hilux ще започне с модела BEV от декември 2025 г.

Брюксел,10 ноември 2025 г. newsroom.toyota.eu

Toyota днес обявява изцяло новия Hilux, девето поколение на своята глобална икона за сила, надеждност и трайно качество. 1 800_2025toyotahiluxbevhero17

Представянето на новия модел отвежда легендарния пикап в нова ера на електрифицирана мощност, в съответствие с философията на Toyota за многопътност, включваща първия електрически модел с батерии и електрическа версия с водородни горивни клетки, и двете с нулеви емисии.

Multipath признава, че различните нужди на клиентите и местните условия не могат да бъдат задоволени от едно решение, така че изцяло новият Hilux предоставя на клиентите набор от опции, които да отговарят на техните нужди и местни условия на шофиране. С хибриден 48V и дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене, включени в по-широката европейска гама, Hilux ще разполага с повече опции за задвижване от всеки друг модел на Toyota, разширявайки пазарния си обхват, като същевременно запазва качеството, издръжливостта и надеждността, които го направиха любимия пикап в света. Продължение

ID.3 GTX FIRE+ICE: Volkswagen започва серийно производство в Цвикау и Дрезден

Специален модел, ограничен до 1990 бройки

ID.3 от Саксония се предлага и в Южна Америка

Дани Ауерсвалд: „ID.3 е оригинален модел от Саксония и отбеляза началото на ерата на електрическата мобилност за Volkswagen Group в края на 2019 г. Убеден съм, че с този Untitledспециален модел ние продължаваме безпроблемно изненадващия успех от 90-те години на миналия век.“

Днес серийното производство на ID.3 GTX FIRE+ICE започна в Саксония. 1990 автомобила слизат от производствената линия в автомобилния завод в Цвикау и в Transparent Factory в Дрезден. Моделът е разработен в сътрудничество с марката за спортно облекло BOGNER FIRE+ICE, част от базираната в Мюнхен луксозна спортна модна компания BOGNER, точно както легендарния Golf II Fire and Ice, който постигна изненадващ успех през 90-те години и сега се радва на култов статус сред феновете. В знак на почит към годината на дебют на оригиналния модел, само 1990 бройки от ID.3 GTX FIRE+ICE ще бъдат налични за поръчка. Цените в Германия започват от 56 020 евро.

Дани Ауерсвалд, говорител на Управителния съвет на Volkswagen Saxony: „ID.3 е оригинален модел от Саксония и отбеляза началото на ерата на електрическата мобилност за Volkswagen Group в края на 2019 г. С над един милион електрически превозни средства от марките Volkswagen, Audi и CUPRA, произведени в нашите заводи в Цвикау и Дрезден, нашият екип демонстрира, че е овладял трансформацията: технически, структурно и най-вече психически. Ще доставим първите десет автомобила от ID.3 GTX FIRE+ICE навреме за IAA и срещата на ID. в Локарно. Убеден съм, че с този специален модел ние продължаваме безпроблемно изненадващия успех от 90-те години на миналия век.“ Продължение

Kia печели две награди What Car? Electric Car за 2025 г.

Kia EV3 е обявена за най-добър малък електрически SUV от What Car?

Kia Sportage е отличена за най-добър употребяван хибриден семеен SUV

Kia EV3 и Kia Sportage спечелиха награди в съответните си категории на наградите What Car? Electric Car Awards за 2025 г.

Kia EV3 беше обявена за най-добър малък електрически SUV в годишните награди за електрически автомобили на списанието, докато Sportage спечели наградата за най-добър kiaупотребяван хибриден семеен SUV. Тези отличия следват победите по-рано тази година на наградите What Car? за 2025 г., където EV3 и Sportage бяха отличени съответно като „Най-добър малък електрически SUV“ и „Най-добър семеен SUV“.

Пол Филпот, президент и главен изпълнителен директор на Kia UK Limited: „Голяма чест е да получим още едно признание за EV3 и Sportage от What Car?, като EV3 беше отбелязан през януари, а Sportage – в продължение на няколко години в редица категории. Отличната репутация на What Car? като независимо, влиятелно и уважавано издание за купувачи на автомобили придава на тези награди още по-голямо значение.“ Продължение

Ford обмисля бракуване на електрическия пикап F-150, съобщава WSJ

Ръководители обмислят бракуване на електрическата версия на пикапа F-150 на Ford, съобщи Wall Street Journal, позовавайки се на запознати с въпроса 

Пикап Ford F-150 се продава в Енсинитас, Калифорния, САЩ, 20 октомври 2025 г. REUTERS

Пикап Ford F-150 се продава в Енсинитас, Калифорния, САЩ, 20 октомври 2025 г. REUTERS

Ford отказа коментар по въпроса, но заяви, че е фокусирана върху производството на бензинови и хибридни варианти на своя F-150, докато се възстановява от пожара в Novelis.

Миналия месец представител на синдиката заяви пред Reuters, че Ford спира производството в завода си в Диърборн, Мичиган, където се произвежда електрическият пикап F-150 Lightning, поради пожар в алуминиева фабрика на доставчик.

„Разполагаме с добри запаси от F-150 Lightning и ще възстановим Rouge Electric Vehicle Center в точния момент, но към момента нямаме точна дата“, заяви Ford в изявление преди дни.

В доклада на WSJ се добавя, че ръководителите на General Motors са обсъждали спирането на производството на някои електрически пикапи, позовавайки се на запознати с въпроса. Продължение

Посетете музея! Вижте 130 години марка Škoda със собствените си очи

Škoda Auto празнува 130 години съществуване, а музеят на Škoda е подготвил уникална изложба, представяща десетки редки експонати.

Станете свидетели на трансформацията от работилница за велосипеди и мотоциклети в модерен производител на автомобили.

Škoda World

муз4На самото място, където са били произвеждани автомобилите Laurin & Klement преди Първата световна война, сега се намира модерен музей, където можете да се разходите през 130-годишната история на Škoda.

Музеят на марката в Млада Болеслав - пред експоната на първия запазен автомобил Laurin & Klement

Музеят на марката в Млада Болеслав – пред експоната на първия запазен автомобил Laurin & Klement

В автентична обстановка ще проследите пътя от първия велосипед Slavia до глобален играч в съвременните автомобили, като ще видите много завладяващи експонати.

Новата изложба се открива с три превозни средства, които са отбелязали началото на марката на две и четири колела. Можете да видите велосипеда Laurin & Klement Slavia от 1899 г., придружен от следващата еволюционна стъпка – мотоциклета L&K BZ от 1903 г.

Единственият оцелял автомобил Laurin & Klement BSC от 1908 г. представя началото на производството на автомобили.

Различни панели представят ключови модели, които демонстрират майсторството на производителите от Млада Болеслав. Например, Škoda 935 Dynamic от 1935 г. напомня за уникалните аеродинамични каросерии на епохата, докато Škoda 860 подчертава способността на марката да произвежда голяма луксозна лимузина с V8 двигател – доказателство, че шофирането на автомобил може да бъде специално събитие. Продължение