Архив

Waymo планира да стартира услуга за роботизирани таксита в Детройт, Лас Вегас и Сан Диего през 2026 г.

Услугата за роботизирани таксита на Waymo ускорява разширяването си: сестринската компания на Google вече обяви, че ще стартира и в Детройт, Лас Вегас и Сан Диего през следващата година. Заедно със съществуващите си пазари и други съобщения, Waymo вероятно скоро ще обслужва дузина градове.

Изображение Waymo Jaguar i Pace

insideevs.com, waymo.com (Детройт), waymo.com (Лас Вегас), waymo.com (Сан Диего), 04.11.2025 – 14:00

Вероятно в светлината на плановете на Tesla да създаде собствена услуга за роботизирани таксита, Waymo сега иска да разшири мрежата си дори по-бързо от обявено по-рано.Untitled

Само няколко дни след като обяви намерението си да навлезе в Лондон, първия си град извън САЩ, Waymo вече обяви стартирането си и в три други големи града в САЩ през следващата година: Детройт, Лас Вегас и Сан Диего.

Тези три града ще се присъединят към петте съществуващи града в САЩ – Финикс, Сан Франциско, Лос Анджелис, Остин и Атланта, където Waymo вече извършва 250 000 автономни пътувания седмично. Обявени са и пускания в Далас, Денвър, Маями, Нашвил и Вашингтон. Като се сумират всички обявления и съществуващи градове, общият брой на градовете в САЩ е дванадесет плюс Лондон.

В Лас Вегас Waymo ще се изправи пред конкуренция от Zoox: след продължителна подготовка, дъщерното дружество на Amazon стартира първата си услуга за роботизирано такси там през септември. Специално разработеното превозно средство на Zoox няма волан, педали или шофьорска седалка и може да превозва до четирима души.

Автомобилният парк на Waymo в момента се състои от изцяло електрически Jaguar i-Pace EVs, преобразувани в собствената му фабрика, като скоро ще бъдат добавени и напълно електрически миниванове от Zeekr и специално подготвени Hyundai Ioniq 5s. Продължение

Пригответе се да откриете Peugeot Polygon City – ексклузивен остров във вселената на Fortnite след няколко дни

Peugeot Polygon Concept

След разкриването на името през септември, вторият етап от комуникационната кампания започва с публикуването на първото изображение на екстериора на следващото поколение концептуални автомобили на Peugeot – израз на дизайнa на бъдещето и визията за утрешния ден.

4 ноември 2025 г.

Концепцията включва иновативно вътрешно пространство и революционния Hypersquare® волан за управление чрез система Steer-by-Wire.2855m

Харизматичен френски дизайн, който бележи новата глава в историята на Peugeot.

Открийте изцяло новия Peugeot Polygon Concept, който ще бъде представен по време на специално събитие в канала на Peugeot в YouTube.

Преди официалното представяне Peugeot кани всички да изследват YouTube – на 12 ноември от 13:00 ч. Peugeot Polygon  City – остров, създаден от Gameloft, лидер в разработката и публикуването на мултиплатформени видеоигри, в тясно сътрудничество с дизайнерския екип на Peugeot.

Присъединете се на 10/11 в 10:11 ч. в играта Fortnite, на острова Peugeot Polygon  City.   Продължение

Зимата скоро ще дойде, съвети преди нея

През зимата загрейте колата си, но не прекалявайте

Шофирането през зимата не само изисква повишено внимание, но може да бъде и предизвикателство за здравето както на водача, така и на пътниците. 1Правилната температура в купето, достатъчното количество хидратация и редовното движение помагат да се гарантира, че дори дългите пътувания могат да бъдат извършени без излишна умора или нежелани последици.

skoda-storyboard.com, 4. 11. 2025

Начин на живот

През лятото шофьорите се борят с умората, причинена от високите температури, и трябва да устоят на изкушението да преохладят интериора с климатик. През зимата, от друга страна, те трябва да се справят с намалена видимост, хлъзгави повърхности и ниски температури. А ситуацията често се влошава от някои лоши навици на хората.

В допълнение към подготовката на самото превозно средство, водачът трябва да се подготви и за зимно пътуване и да възприеме различен начин на мислене. Това трябва да се отрази както в стила на шофиране, така и в подготовката за пътуване. „Имайте предвид, че през зимата подготовката на колата ви може да отнеме повече време, отколкото през лятото. Преди да тръгнете, трябва да почистите снега и да размразите прозорците и огледалата. Оставете достатъчно време за това, за да не започнете пътуването си стресирани от закъснение“, съветва Яна Пармова, която отговаря за услугите по трудова медицина в Škoda Auto. Продължение

DS Automobiles отпразнува 5 години DS STORE България с премиерата на нов модел

   DS №4 — новият авангард на френската автомобилна елегантност

DS N4   Създаден в сърцето на Париж – столицата на стила и иновацията – DS №4 е въплъщение на философията на DS Automobiles, където технологиите и занаятчийството се преплитат в автомобил от ново поколение. Моделът се предлага в три електрифицирани версии – 100% електрически E-TENSE, Plug-in Hybrid 225, и Hybrid 145 – всяка от които съчетава ефикасност, комфорт и престижна визия.

E-TENSE – 100% електрическо изживяване

DS №4 E-TENSE предлага автономия до 450 км (WLTP), като зареждането до 80% отнема около 30 минути. Силуетът е изваян в духа на аеродинамичната чистота, а изработката на DS STOREинтериора – с благородни материали и ръчна прецизност – отразява типичния френски лукс. Моделът разполага с нова електрическа платформа, създадена специално за него, и обещава пълна тишина и плавност на движението.

Hybrid и Plug-in Hybrid – интелигентната енергия

Хибридната версия №4 HYBRID 145 комбинира бензинов двигател и електромотор, работещи в синхрон за намален разход на гориво с до 30% в града и емисии от 116 г/км CO₂. Батерията се зарежда самостоятелно, което осигурява свободата на електрическо шофиране без нужда от включване в мрежа.

Plug-in Hybrid 225 съчетава 180-конски бензинов мотор и електромотор със 125 к.с., постигащ системна мощност 225 к.с. и до 81 км електрически пробег. Разходът е едва 2.9 л/100 км, а емисиите – 59 г/км CO₂. Благодарение на технологии, вдъхновени от Формула Е, като регенеративно спиране и режим E-SAVE, DS №4 гарантира динамика и ефективност на състезателно ниво. Продължение

Ferrari надминава очакванията с 5% ръст на основната печалба през третото тримесечие

МИЛАНО (Reuters) – Производителят на луксозни спортни автомобили Ferrari заяви във вторник – бел. ред., 4 ноември, , че основната му печалба е нараснала с

Работник на Ferrari проверява автомобил във фабриката на компанията в Маранело, Италия, 2 октомври 2025 г. Reuters

Работник на Ferrari проверява автомобил във фабриката на компанията в Маранело, Италия, 2 октомври 2025 г. Reuters

5% през третото тримесечие, над очакванията, благодарение на силната ценова сила, подкрепена от модели като SF90 XX и 12Cilindri, както и на увеличените персонализации.

4 ноември 2025 г.

U.S. News & World Report

Италианската компания заяви, че печалбата ѝ преди лихви, данъци, амортизация и обезценка е възлизала на 670 милиона евро (781 милиона долара) за периода юли-септември, надминавайки консенсуса на анализаторите от 649 милиона евро в анкета на Reuters.

Акциите на компанията, листнати на борсата в Милано, обърнаха по-ранните загуби след публикуването на резултатите и до 11:30 GMT те се повишиха с 2,1%. Продължение

ЕС ще представи регулации за CO2 за фирмените автопаркове през декември

ЕС преразглежда своите регулации за CO2 за компаниите от известно време – много компании се опасяват от ранна забрана на двигателите с вътрешно горене през задната врата. Очаква се Комисията да представи плановете си в средата на декември. В Германия почти две трети от всички нови регистрации ще бъдат засегнати.

automobilwoche.de (на немски) 4.11.2025 – 11:56

На 16 декември Европейската комисия очевидно възнамерява да представи плановете си за нови регулации за CO2 за фирмените автопаркове. Поне това съобщава UntitledAutomobilwoche,позовавайки се на източници от индустрията. Самата комисия не пожела да потвърди датата, но заяви в общи линии, че в момента работи по предложението: „Допълнителна информация ще последва скоро“, каза говорител.

Ако критиците успеят, това предложение би могло да има поне толкова голямо въздействие върху пазара на превозни средства, колкото целта на ЕС да разрешава само нови автомобили с нула грама емисии на CO2 на километър от 2035 г. нататък – тъй като това е възможно само с електрически задвижвания, разговорно се говори за „забрана на двигателите с вътрешно горене“, дори ако двигателите с вътрешно горене не са директно изключени.

Тъй като ЕС – разбираемо – все още не предоставя никакви данни или коментари, докато работата по проекта продължава, това естествено подхранва слуховете. В индустриалните среди се казва, че Комисията иска да се придържа към фиксирана квота за електрически автомобили, макар и не 100% квота до 2030 г., както беше съобщено през лятото, като изтегли общата цел за фирмените автопаркове с пет години напред.

Въпреки това, цифрите, които циркулират в момента, са амбициозни: твърди се, че ЕС планира електрическа квота от поне 50% за 2027 г., като слуховете в момента сочат 90% за 2030 г. Както бе споменато, това не е потвърдено. Продължение

Seat пуска в експлоатация нови производствени мощности за малки електрически автомобили

Seat откри нова преса PXL в основния си завод в Марторел, Испания. Пресите в момента се използват за щамповане на части за текущите серийни модели – а от 2026 г. нататък ще се използват и за Cupra Raval и VW ID. Polo.

Изображение: Seat

seat-cupra-mediacenter.com, 04.11.2025 – 10:07

Линията за пресоване, състояща се от шест преси, ще бъде използвана за производство на до четири милиона части от каросерията годишно за предстоящите малки електрически Untitledавтомобили, според Seat. След 40 месеца разработка и строителство, съоръжението вече е в експлоатация.

Seat инвестира сериозно в завода в централата си в Марторел за производството на двата малки електрически автомобила, Cupra Raval и VW ID. Polo, например в ново съоръжение за сглобяване на батерии точно до производствената линия на превозните средства, в обучение на персонала, както и в модернизиране на оборудването и процесите. Твърди се, че новата преса PXL е „по-ефективна, по-мощна и по-свързана“ от оборудването, използвано преди това за производство на каросерии в бяло.

„Благодарение на своите 15 хода в минута, можем да щамповаме повече части за по-кратко време, с максимална ефективност“, обяснява Алисия Молина, ръководител на отдела за разработване на производствени процеси в Seat и Cupra. Времето за смяна на инструментите също е значително по-кратко, което означава, че пресата може да бъде преоборудвана по-бързо за други щанцови инструменти, за да се произвеждат различни части – според Seat са възможни до 15 смени на инструменти на ден. Продължение

Tesla Inc. имаше своите проблеми тази година

Счупените врати на Тесла

Пон, 3 ноември 2025 г. в 17:20 ч.

msn.com/en-us/money/other

Tesla Inc. имаше своите проблеми тази година. Продажбите в Съединените щати се понижиха, до голяма степен поради връзката на главния изпълнителен директор Илон Мъск с 3a28b938826ce90b62e23e4b1449fa6dпрезидента Тръмп. Пазарният ѝ дял в САЩ е паднал под 45%, според данните за първото полугодие. Tesla имаше прилив на клиенти през третото тримесечие, тъй като хората купуваха електрически превозни средства (EV) преди изтичането на данъчен кредит от 7500 долара. Очаква се продажбите на електромобили в САЩ да спаднат рязко през това тримесечие и през 2026 г.

Tesla отчете двуцифрен процентен спад на продажбите в повечето страни в Европейския съюз. Това изглежда се дължи на връзката на Мъск с Тръмп и коментарите му за европейските политически кандидати.

В Китай, най-големият пазар на електромобили в света, местната конкуренция, водена от гиганта в производството на електромобили BYD, оказа влияние върху пазарния дял на Tesla.

Пускането на пазара на роботизирани и усъвършенствани продукти с изкуствен интелект от Tesla, за които Мъск казва, че са бъдещето на компанията, е далеч в бъдещето.

Дори с всички тези проблеми, акциите на Tesla се възстановиха от началото на годината. Започнаха 2025 г. на около 400 долара за акция. Това падна до 220 долара през март и април, но оттогава се възстановиха до 458 долара. Това 13% увеличение за годината се сравнява с 18% печалба за S&P 500. Продължение

Toyota най-накрая потвърждава нов V-8 двигател

Ръководителят на отдела за задвижващи агрегати на автомобилния производител намеква, че Lexus също ще го използва.

Сн.: Lexus Sport Concept

Говорено е надълго и нашироко за новите, по-малки и по-леки четирицилиндрови двигатели на Toyota, които ще задвижват всичко. Има обаче малко информация относно двигател с toyoвътрешно горене с голям работен обем, проектиран специално за новия флагмански спортен автомобил на компанията. Суперколата с емблема GR ще има премиера в началото на декември и да, тя ще има V-8 двигател.

В интервю на текущото изложение за мобилност в Япония през 2025 г., президентът на Toyota, отговарящ за задвижващите агрегати, Такаши Уехара, потвърди интересните слухове за V-8 с два турбокомпресора. Той обясни, че основата за тази нова осемцилиндрова система се крие в предстоящото семейство модулни бензинови двигатели на компанията, състоящи се от 1,5- и 2,0-литрови агрегати.

В концептуалния автомобил GR Yaris M със средно разположен двигател, 2.0-литровият „G20E“ има целева мощност над 400 конски сили. Уехара каза пред CarExpert, че новият V-8 е „в общи линии“ свързан с четирицилиндровия двигател, монтиран зад седалките на хотхеча. V-8 ще осигури значително повече мощност, и не само защото има четири допълнителни цилиндъра и втори турбокомпресор.

Човекът, отговарящ за двигателите в Toyota, потвърди и друга част от слуха около суперколата, производна на GT3: двигателят с вътрешно горене ще бъде част от хибриден силов агрегат. Той обаче уточни, че спортната машина няма да бъде plug-in хибрид. Освен това намекна, че Lexus ще използва електрифицирания V-8 в производствена версия на показания тук Sport Concept, който, както наскоро научихме, наистина е хибрид. Продължение

Лек спад в регистрациите на нови електрически превозни средства в Норвегия

Общо 10 852 електрически автомобила бяха новорегистрирани в Норвегия през октомври. Това представлява 22% намаление в сравнение със септември и лек спад спрямо предходната година, но електрическите превозни средства все още представляват 97,4% от целия пазар. Въпреки това, все още може да последва интересен скок в края на годината.

Изображение: Tesla, ofv.no, 03.11.2025 

Норвегия, BEV Данни

Въпреки спада, Норвежкият съвет за пътна информация (OFV) остава оптимист, тъй като 10 852 нови електрически автомобила от 11 138 нови пътнически превозни средства норвегияпредставляват пазарен дял от 97,4%. Делът на електрическите превозни средства от началото на годината вече е достигнал 95,2%, в сравнение с 88,8% към същия период на 2024 г. OFV също така отбеляза, че „октомври обикновено е по-спокоен месец и тазгодишните цифри попадат в рамките на сезонната норма“.

Общият норвежки пазар на автомобили продължава да расте: 124 463 нови автомобила са регистрирани през първите десет месеца на 2025 г., което е с 20,4% повече спрямо същия период на 2024 г. От тях 118 460 са изцяло електрически превозни средства. Вторият по големина тип задвижване, plug-in хибридните бензинови автомобили, представлява 2198 нови регистрации и пазарен дял от 1,8%. „Тези цифри потвърждават, че Норвегия остава световен лидер в електрификацията на пазара на нови автомобили“, заяви OFV.

По-интересно от малката разлика между 97,4% дял през октомври и рекордните 98,3% през септември ще бъде как ще се развият последните два месеца на годината – и началото на 2026 г. „Много хора вероятно обмислят да отложат покупките си на автомобили по-рано, за да се възползват от настоящото освобождаване от ДДС“, каза директорът на OFV Гейр Инге Стоке. С други думи, търсенето може да нарасне още повече, преди да влязат в сила новите правила за ДДС през 2026 г. Продължение