Индонезия заяви, че Hyundai се интересува от неин национален автомобилен проект
Джакарта. Старши министър Ейрлангга Хартарто разкри в петък, че южнокорейският автомобилен производител Hyundai е заинтересован да участва в зараждащия се национален автомобилен проект, въпреки че подробностите за това евентуално партньорство остават оскъдни.
jakartaglobe.id/business
Президентът на Индонезия Прабово беше в Южна Корея за внимателно наблюдаваната среща на върха на Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество (АТИС).

Главният министър на икономиката Ейрлангга Хартарто се среща с президента на Hyundai Motors Сунг Ким в Южна Корея на 30 октомври 2025 г. (Снимка: @airlanggahartarto_official)
Преди пристигането на Прабово в четвъртък вечерта, Ейрлангга се е срещнал с някои корейски бизнес лидери с надеждата да донесе нови инвестиционни ангажименти. Един от тези инвеститори беше Сунг Ким, бивш дипломат и президент на Hyundai Motors.
Разговорите се състояха не след дълго след като Прабово разкри целта си Индонезия да започне масово да произвежда собствени автомобили в рамките на три години. Протокол от срещата, публикуван от Координиращото министерство по икономическите въпроси, сигнализира, че дискусиите с Hyundai, особено по новообявения национален автомобилен проект, са преминали добре.
„Hyundai прояви силен интерес към участие в националния проект за разработване на автомобили, по който правителството работи“, се казва в прессъобщението.
„Това сътрудничество ще затвърди Индонезия като епицентър на растежа на автомобилната индустрия в Югоизточна Азия.“ Продължение
Skoda възроди купе със задно предаване – но само в страната на фантазиите
Само да беше истинско.
Официален рендер на концептуалния автомобил Skoda 110 R
Снимка: Skoda
skoda-storyboard.com/en/skoda-world
Защо не всички автомобилни производители правят това? Това е въпрос, който си задавам всеки път, когато Skoda възкресява автомобил от отминала епоха. За пореден път чешката
марка, част от Volkswagen Group, прилага най-новия си дизайнерски език към виртуална концепция, която възражда важна табелка с име: 110 R.
На снимката в долната част, оригиналният автомобил дебютира през 1970 г. с цена, еквивалентна на около 40 месечни заплати. Въпреки стръмната цена от 78 000 крони, той беше огромен успех, с 57 085 продадени бройки по време на 10-годишен производствен период, който приключи през декември 1980 г. Превъртаме напред до 2025 г. и купето със задно предаване се завръща, макар и само в дигитална форма. Оригиналният четирицилиндров 1,1-литров двигател, разположен отзад, го няма, заменен е от електрически мотор.
Вместо да поеме по ретро пътя, дизайнерът на Skoda Рихард Швец се впусна изцяло в модернизирането на 110 R с дизайнерския език „Modern Solid“ на компанията. От фарове и задни светлини, които се плъзгат в отваряне, до аеродинамични джанти, купето е всичко друго, но не и класическо.
Черната лента отпред скрива сензори, за да изчисти дизайна. Страничните камери и липсата на конвенционални дръжки на вратите изглаждат профила, докато функционалните вентилационни отвори под задните странични прозорци наподобяват отворите за двигателя на автомобила от 70-те години на миналия век. Отзад, винтидж емблемата „S 110 R“ отдава почит на вдъхновението на концепцията.
Най-новият измислен модел от серията „Icons Get a Makeover“ на Skoda е изцяло за чисти повърхности. Въпреки че техническите спецификации не са били измислени, можем да предположим, че дизайнерът би искал 110 R да бъде възможно най-лек. Неговият предшественик е тежил едва 880 килограма (1940 паунда). Продължение
Италиански стил и спортен дух в новия Alfa Romeo Junior Sport Speciale
С новия Junior Sport Speciale марката Alfa Romeo продължава традицията на специални серии, които съчетават елегантност, спортен дух и авангардни технологии. Junior Sport Speciale ще бъде основен акцент в гамата за 2026 г., като най-добре изразява динамичния характер на компактния спортен модел на марката, обогатявайки го с нови стилистични елементи и висококачествени материали – проект, който включва и новия Tonale, наскоро представен пред международните медии.
Създаден за онези, които търсят компактен автомобил с автентичен спортен дух и достъпно позициониране, новият Junior Sport Speciale съчетава изтънчена естетика с богато стандартно
оборудване, позиционирайки се в самото ядро на премиум сегмента. Дизайнът на екстериора се отличава с елегантен черен пакет, допълнен от сребристи вложки в праговете и броните, специфични предпазни елементи в долната част на купето, 18“ алуминиеви джанти „Fori“ с двуцветно Matt Miron покритие и ексклузивен знак „Sport Speciale“, който подчертава уникалността на модела. Затъмнените задни стъкла и опционалният двуцветен покрив, наличен за всички цветови варианти в гамата, завършват магнетичния Alfa Romeo силует.
В интериора майсторството и вниманието към детайла създават изискана атмосфера. Отопляемите седалки с електрическо регулиране са тапицирани с характерната перфорирана Alcantara®, с вложки в светъл цвят на облегалките и интегрирани детайли в предните седалки. Същият материал покрива таблото, централната конзола и панелите на вратите, докато воланът, комбиниращ кожа и Alcantara® с контрастни шевове, осигурява усещането, типично за спортното управление на Alfa Romeo. Ярките декоративни шевове, логото на таблото, алуминиевите педали и прагове, както и амбиентното осветление допринасят за създаването на изключителна среда. Продължение
Както вече писахме, Jeep® стартира производството на новия Compass в завода на Stellantis в Мелфи
Jeep® отбелязва началото на производството на новия Compass – третото поколение на глобалния SUV, който се превърна в основен стълб на успеха на марката в Европа и по света с над 2,5 милиона реализирани продажби в глобален мащаб. Изграден върху платформата STLA Medium, новият Compass съчетава водещи в класа възможности, емблематичен Jeep дизайн, усъвършенствани технологии и пълна свобода при избора на задвижване, предоставяйки на клиентите възможността да изберат технологията, която най-добре отговаря на техните нужди – от ефективни хибриди до изцяло електрическо задвижване.
Създаден и разработен, за да изпъкне навсякъде – от градските улици и магистралите до ежедневните пътувания и приключения сред природата – новият Compass комбинира стил и
функционалност с впечатляващо вътрешно пространство и гъвкавост, благодарение на ефективното оползотворяване на обема. Той предлага широка гама от варианти – от 145 к.с. e-Hybrid и 195 к.с. plug-in hybrid до изцяло електрически версии с мощност до 375 к.с., задвижване на всички колела и пробег до 650 км. Тази богата гама от възможности отразява основния принцип на Jeep: свободата на движение за всяко пътуване.
Аеродинамичните подобрения, сред които и коефициента на въздушно съпротивление от 0,29, оптимизират ефективността, без да се жертват пространството или практичността. Системите Selec-Terrain, 360-градусовата защита и интелигентно разположените сензори подобряват безопасността и офроуд възможностите, като същевременно запазват водещия в класа комфорт, който прави новия Compass едновременно практичен и високопроходим SUV. Просветът над 200 мм, оптимизираните ъгли на атака и възможността за преодоляване на водни препятствия до 480 мм гарантират увереност при всякакви терени. Продължение
САЩ получиха отсрочка от Китай за редкоземните елементи, но не и отмяна
От решаващо значение за автомобилните производители, отбранителните компании и производителите на чипове.
Китай се съгласи да отложи въвеждането на последния си кръг от контрол върху износа на редкоземни елементи като част от споразумение, договорено между президентите Доналд
Тръмп и Си Дзинпин, но по-ранните ограничения върху критичните минерали, които преобърнаха световната търговия, остават, пише Reuters.
17-те редкоземни елементи, които играят малка, но жизненоважна роля в производството на автомобили, самолети и оръжия, излязоха от неизвестността, за да се превърнат в най-мощния източник на преговори за Китай, благодарение на въведените тази година ограничения за износ, които позволяват на Пекин да отреже чуждестранните клиенти, зависими от китайските доставки.
Президентите Тръмп и Си се срещнаха в Южна Корея за близо двучасова среща на върха, след което президентът на САЩ заяви, че Китай се е съгласил да поддържа износа на редкоземни елементи и въпросът е „уреден“.
Малко след това Китай обяви, че ще спре за една година контрола върху износа, въведен на 9 октомври, когато Пекин разшири режима си за износ на редкоземни елементи, за да включи нови материали и правила, според съобщение на Министерството на търговията.
Паузата обаче изглежда оставя в сила ограниченията, въведени през април, които контролират износа на седем редкоземни елемента и, по-специално, редкоземните магнити, които са от решаващо значение за автомобилните производители, отбранителните компании и производителите на чипове. Продължение
Ще прекрати ли Китай субсидиите за електрически превозни средства?
Китай посочи, че ще премахне постепенно оставащата подкрепа за своята индустрия за електрически превозни средства, като изключи превозните средства с нова енергия (NEV) от списъка си със стратегически развиващи се индустрии в следващия петгодишен план.
Анализаторите казват, че решението бележи промяна към пазарно ориентиран растеж.
reuters.com
Тази стъпка идва след повече от десетилетие държавни субсидии и данъчни стимули, които тласнаха Китай да се превърне в най-големия пазар на електрически превозни средства в света.
NEV, включително електрическите с батерии, plug-in хибридните и превозните средства с горивни клетки, преди това бяха посочени като стратегически индустрии в три последователни петгодишни плана, отключвайки милиарди субсидии, които подкрепяха както автомобилните производители, така и потребителите. Тази политика насърчи местните шампиони като BYD и производителя на батерии CATL.
Изглежда обаче, че индустрията може да се крепи на собствени крака. През септември например в Китай бяха продадени 1,6 милиона електрически превозни средства (NEV), достигайки пазарен дял от 49,7%. Това е нов рекорд. Освен това, електрическите превозни средства с батерии също отбелязаха нов рекорд, надхвърляйки границата от един милион (1 058 000 бройки) за първи път. И всичко това, въпреки че Китай прекрати националната си схема за субсидии за закупуване на електрически превозни средства през 2022 г. и планира да премахне постепенно данъчните облекчения за покупка до 2027 г.
Имайки предвид тези цифри, анализаторите смятат, че Пекин счита индустрията за достатъчно зряла, за да се справи без субсидии и да остави по-нататъшното развитие на пазарните сили. Продължение
Главният изпълнителен директор на Ford казва, че е карал електрически автомобил Xiaomi през последните 6 месеца и не иска да се откаже от него
Първото електрическо превозно средство на китайския технологичен гигант Xiaomi, SU7, се предлага само в Китай и струва около 30 000 долара.
Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, казва, че е карал електрическия автомобил на китайския технологичен гигант Xiaomi през последните шест месеца.
entrepreneur.com/business-news
Фарли описа Xiaomi като „индустриален гигант“.
Фарли преди това каза на член на борда, че автомобилната индустрия в Китай е „екзистенциална заплаха“.
Тази статия първоначално се появи в Business Insider.
Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, казва, че не иска да се откаже от Xiaomi Speed Ultra 7, който кара през последните шест месеца.
„Не обичам да говоря толкова много за конкуренцията, но аз карам Xiaomi“, каза Фарли, докато разговаря с британския водещ Робърт Луелин в „The Fully Charged Podcast“. Подкастът, на
който Луелин е водещ, се излъчи в понеделник.
„Летехме с един от Шанхай до Чикаго и го карам от шест месеца и не искам да се отказвам от него“, продължи Фарли.
SU7 е първият електрически автомобил на Xiaomi. Китайският технологичен гигант произвежда три версии на автомобила: SU7, SU7 Pro и SU7 Max. Фарли не уточни коя версия кара.
„Фантастично е. Продават по 10 000, 20 000 на месец. Разпродават се за шест месеца“, каза Фарли за успеха на Xiaomi със SU7 по-рано в интервюто.
„Знаете ли, това е гигант в индустрията и потребителска марка, която е много по-силна от автомобилните компании“, добави той.
Представители на Фарли във Ford не отговориха на искане за коментар от Business Insider, изпратено извън редовното работно време. Продължение
Главният изпълнителен директор на Ford: Китай може да „ни издокара всички“ от бизнеса“
Страната има достатъчно производствен капацитет, за да обслужва целия северноамерикански пазар, според изпълнителния директор – Джим Фарли
Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, открито заяви любовта си към китайските електрически превозни средства. Преди година шефът на Blue Oval каза на обществеността, че кара Xiaomi SU7 – и че го обича. След това, преди няколко месеца, Фарли каза, че намира, че китайската автомобилна индустрия може да ни смирява. Сега думите му стават много по-мрачни.
Motor1
В интервю тази седмица за CBS Sunday Morning, главният изпълнителен директор на Ford сравни автомобилната индустрия на Китай днес с тази на Япония от 80-те години на миналия
век.
Според Фарли: „Те имат достатъчно [производствен] капацитет в Китай със съществуващи фабрики, за да обслужват целия северноамерикански пазар, да ни поставят всички на място от бизнеса. Япония никога не е имала това, така че това е съвсем различно ниво на риск за нашата индустрия.“
След това Фарли призна, че китайските автомобили, произвеждани днес, са автомобили, които американците биха купили с готовност, наричайки SU7, който кара, „висококачествен“ с „страхотно дигитално изживяване“. Той все още кара такъв, каза Фарли, защото китайските електромобили са „конкуренцията и за да ги победиш, трябва да ги познаваш“. Продължение
Hyundai полага основния камък за нова фабрика за горивни клетки
Hyundai започна строителството на нов завод за производство на водородни горивни клетки в Южна Корея. Производството е планирано да започне през 2027 г. – и не само за употреба в превозни средства с горивни клетки.
Изображение: Hyundai
hyundai.com
Hyundai обяви, че новият завод в Улсан ще се простира на 43 000 квадратни метра на мястото на бивша фабрика за двигатели с вътрешно горене и трансмисии. От 2027 г. съоръжението
ще има годишен производствен капацитет от 30 000 системи с горивни клетки и PEM електролизатори за различни приложения за мобилност, включително леки автомобили, търговски превозни средства и автобуси, строителни машини и кораби. С планираното за начало на производството през 2027 г. е ясно, че второто поколение Hyundai Nexo, представено по-рано тази година, все още ще използва други системи с горивни клетки.
Hyundai планира да инвестира 930 милиарда вона – в момента около 560 милиона евро – в преобразуването. Съоръжението ще произвежда не само горивни клетки за споменатите приложения, но и PEM електролизатори за производство на водород. Заводът официално ще се управлява от HTWO, водородната марка на Hyundai Motor Group.
Произвежданите там горивни клетки няма да се ограничават само до продукти на Hyundai Group. По време на церемонията по първа копка Hyundai подписа меморандум за разбирателство с KGM Commercial. Южнокорейският производител на автобуси планира да използва горивни клетки HTWO в бъдещите си превозни средства. Продължение
Юбилейният Volkswagen Golf GTI EDITION 50
Новият Golf GTI EDITION 50 ще бъде пуснат на пазара навреме за началото на юбилейната 2026 година
Наличен за поръчка сега:
Новият Golf GTI EDITION 50 – най-мощният сериен модел в историята на GTI
Волфсбург
Ексклузивният модел с 239 кВт (325 к.с.) и въртящ момент от 420 Нм се отличава с изключителна динамика на шофиране и множество дизайнерски акценти.
Опционалният пакет EDITION 50 GTI Performance е с още по-голяма динамика на шофиране.
GTI е символ на удоволствие от шофирането, динамични характеристики и спортен дух – и го прави вече почти 50 години, с над 2,5 милиона произведени автомобила по целия свят.
Volkswagen празнува 50-годишнината на GTI следващата година. Навреме за годишнината ще бъде пуснат ексклузивен модел: Golf GTI EDITION 50
С мощност от 239 кВт (325 к.с.) и въртящ момент от 420 Нм, това е най-мощният сериен GTI до момента. Компактният спортен автомобил достига максимална скорост от 270 км/ч. Ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,3 секунди. Юбилейният модел впечатлява и с изключителна динамика на шофиране и ексклузивни детайли на оборудването. Golf GTI EDITION 50 може да бъде поръчан сега, като цените започват от 54 540 евро.
GTI – тези три букви характеризират Volkswagen от близо 50 години и създават вълнение и дори култов статус по целия свят. Повече от 2,5 милиона GTI модела са произведени по целия свят от първия Golf GTI през 1976 г. – и тази история на успеха сега продължава с юбилейния модел като допълнителен акцент. Това е така, защото новият Golf GTI EDITION 50 е най-бързият и мощен сериен GTI модел до момента. С мощност от 239 кВт (325 к.с.), Golf GTI EDITION 50 вече предлага с 18 кВт (25 к.с.) повече мощност от Golf GTI Clubsport, който преди това беше най-мощният сериен GTI. Продължение








