BMW увеличава маржа на печалба за автомобили, тъй като разходите за електрически превозни средства преминават пика си
Оперативният марж на автомобилите през третото тримесечие надминава прогнозата
Групата заявява, че е „преминала“ към по-ниски разходи за научноизследователска и развойна дейност
Тарифите са оказали влияние от 1,75 процентни пункта върху основния марж
БЕРЛИН, 5 ноември (Reuters) – Германският автомобилен производител BMW: Основният марж на печалба се е увеличил през третото тримесечие, тъй като е преминал пика в
разходите за научноизследователска и развойна дейност на нова изцяло електрическа гама, която се надява да стимулира растежа на фона на силната конкуренция в Китай.
Резултатите бяха светъл лъч в поредното трудно тримесечие за европейските автомобилни производители, тъй като те са изправени пред нова реалност на високи американски мита и евтина китайска конкуренция, като предстоящият криза в доставките на чипове потенциално може да доведе до по-голяма несигурност.
BMW надмина прогнозите неотдавна с оперативен марж от 5,2% за автомобилното си звено в периода юли до септември, в сравнение с 2,3% година по-рано, когато проблеми със спирачките засегнаха продажбите. Продължение
Ако сте чели за Microlino: Производството може да се премести в Китай
Има съображения швейцарският електрически микроавтомобил Microlino да бъде произвеждан в Китай в бъдеще.
Основателите, семейство Уботер, критикуват липсата на подкрепа за леки електрически превозни средства в Европа и се обръщат към други континенти, за да изградят бизнеса си.
tagesanzeiger.ch
Изображения: Microlino
Семейство Уботер
Досега семейството е инвестирало около 70 милиона швейцарски франка в производство и е произвело почти 4800 Microlino в Торино до момента. Сега обаче семейството казва, че
вместо очакваната подкрепа от властите, Вим Уботер и двамата му синове, Оливър и Мерлин Уботер, се чувстват в неравностойно положение в сравнение с традиционните производители на автомобили.
По-конкретно, основателите на Microlino виждат европейските разпоредби като основен проблем. Превозните средства в компактната категория L7e, която включва Microlino, не се възползват от субсидии, CO₂ кредити или данъчни облекчения в Европа. Това означава, че им липсват стимулите, с които се ползват по-големите електрически автомобили. И обратно, те са засегнати от вносните мита. Освен това класификацията остава проблем. Например, в Швейцария Microlino се третира като малък мотоциклет при регистрация, но като лек автомобил при внос. Продължение
Продажбите на автомобили на Tesla в Германия са намалели наполовина през октомври, тъй като продажбите на електромобили са скочили
(Reuters) – Обемът на продажбите на Tesla в Германия е намалял наполовина през октомври спрямо същия месец миналата година, съобщи германската агенция за пътно движение KBA, въпреки че продажбите на електрически превозни средства с батерии като цяло са се увеличили.

Електрическо превозно средство Tesla е паркирано пред дилърство на Tesla, след като Tesla, Inc. публикува финансовите си резултати за първото тримесечие на 2025 г. в Берлин, Германия, REUTERS
KBA съобщи, че Tesla е продала 750 автомобила в Германия през октомври, което е с 53,5% по-малко спрямо година по-рано. Броят на продадените автомобили Tesla през периода януари-октомври е спаднал с 50,4% до 15 595 бройки в сравнение със същия период миналата година.
За разлика от това, общият брой новорегистрирани електрически превозни средства се е увеличил с 47,7% през октомври до 52 425 бройки, добави KBA.
Tesla отбеляза спад в продажбите през октомври в редица европейски страни, включително Испания, Холандия и скандинавските пазари, което е поредният знак, че трудностите на американския производител на електрически превозни средства на континента продължават. Продължение
Статистика на ACEA: Електрическите камиони стартират бавно, докато автобусите се развиват бързо
След три тримесечия европейският пазар на камиони продължава да се сблъсква със слабо търсене, докато секторът на автобусите възвръща инерцията си. По отношение на регистрациите на електрически търговски превозни средства, Швейцария е лидер по отношение на електрическите камиони с батерии, а Германия се откроява със силен растеж в регистрациите на електрически автобуси.
acea.auto, 6.11.2025
Тримесечие по тримесечие Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) проследява развитието в ЕС и по-широките европейски пазари на търговски
превозни средства. За първите девет месеца на 2025 г. (Q1-Q3) асоциацията отчита спад от 9,8% на годишна база в общите регистрации на камиони, докато регистрациите на автобуси се увеличиха с 3,6%.
Превозните средства, работещи с изкопаеми горива, продължават да губят позиции, докато електрическите камиони и автобуси набират скорост, въпреки че в сектора на камионите ръстът на моделите с електрически батерии все още не е компенсирал загубите сред превозните средства с двигател с горене.
Напредъкът обаче е очевиден: електрическите камиони с батерии постигнаха пазарен дял от 3,8% след три тримесечия, в сравнение с 2,1% година по-рано. Включително страните от ЕАСТ (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария) и Обединеното кралство, делът нараства до 4,4.
Пазарът на автобуси е много по-напреднал, като електрическите автобуси вече представляват 22,7% от всички регистрации в ЕС. Когато се включат регионът на ЕАСТ и Обединеното кралство, делът се покачва до 24,8% – което означава, че един на всеки четири нови автобуса в Европа е електрически. Продължение
Представяне: пред прага на бъдещето – Skoda Epiq Concept
Škoda Auto представи новия си шоу автомобил Epiq, предлагайки ясна предварителна информация за предстоящия си изцяло електрически градски SUV кросоувър. Моделът се отличава със смел, минималистичен дизайн и иновативни елементи, които подчертават практичните решения, превръщайки Epiq в идеален спътник за ежедневна употреба.
Източник: netcarshow.com
Той представлява важна стъпка в стратегията за електрификация на Škoda и отразява ангажимента на марката да предоставя привлекателни, иновативни и достъпни електрически
превозни средства.
Epiq дебютира на медийния семинар на Volkswagen Group преди IAA 2025 в Мюнхен, заедно с другите модели от семейството електрически градски автомобили на Volkswagen Brand Group Core.
Спътник за всеки ден: Компактен размер, голямо пространство и пробег
Шоу автомобилът представя Škoda Epiq като компактен градски SUV кросоувър с дължина 4,1 метра. Той побира удобно петима пътници, предлага впечатляващ багажник от 475 литра и пробег до 425 километра. Това го прави практичен за ежедневна употреба, като същевременно е подходящ и за по-дълги пътувания.
Очаква се началната цена на бъдещия производствен модел да бъде сравнима с цената на неговия еквивалент с двигател с вътрешно горене, Kamiq, на много пазари – позиционирайки го като най-достъпния електрически автомобил в разрастващото се портфолио на Škoda. Това допълнително подчертава ангажимента на Škoda да отговори на нарастващото търсене на устойчиви и достъпни решения за мобилност. Продължение
Световна премиера на Twingo E-Tech Electric: „променящата играта“ на Renault за електрически градски автомобили
Много производители на автомобили се затрудняват да произведат електрически малък автомобил за под 20 000 евро. Новият Renault Twingo се стреми да постигне точно това – като същевременно избягва капана да бъде евтин модел.
На хартия електрическият автомобил, произведен в Словения, изглежда много привлекателен – до голяма степен благодарение на помощта от Китай.
06.11.2025
Renault открито признава, че в момента на пазара има сравнително малко малки автомобили – независимо дали с двигател с вътрешно горене или електрически. „Като се има
предвид трудността при комбинирането на конкурентно предимство, съответствие с регулаторните изисквания и съвременните очаквания на клиентите, повечето производители просто са се оттеглили от този сегмент“, казва компанията. С други думи, разработването и производството на малки автомобили често не си струва, тъй като е малко вероятно клиентите да платят цената, която биха стрували такива превозни средства.
В момент, когато много производители на автомобили се насочват към по-високомаржови, премиум сегменти, Renault казва, че вижда празнината на пазара на малки автомобили като „голяма възможност за растеж“. След електрическото възраждане на Renault 5, компанията отново представи Twingo – отново като изцяло електрически модел.
Renault продължи да предлага Twingo до 2024 г., но някога емблематичният модел от 90-те години на миналия век стана доста клиширан през последните години. Концептуалното проучване от 2023 г. обаче ясно показа, че новото четвърто поколение ще се върне към корените си. „За да съживи духа на Twingo, новият модел възприема ДНК-то на първото поколение, подсилено с уникален, съвременен усет“, обяснява Renault. Продължение
Формула E представя нов състезателен автомобил Gen4 с мощност до 600 кВт
Формула E представи своя нов състезателен автомобил Gen4, който ще дебютира през сезон 2026/27 на изцяло електрическия шампионат. Gen4 бележи голям скок както в производителността, така и в технологиите.
Изображение: Формула E
fiaformulae.com, 06.11.2025
Въпреки че автомобилът е значително развит във всички области, Формула E запазва познатата си техническа концепция. Шасито на автомобила, повечето компоненти на
окачването и батерията са стандартизирани за всички производители и отбори. Само софтуерът и електрическото задвижване – включително системата на задното окачване, свързана с двигателя – могат да бъдат свободно развивани.
Изходната мощност се увеличава значително от сегашните 300 кВт или 350 кВт в режим Attack. В състезателна конфигурация новият автомобил доставя до 450 кВт, с временен пик от 600 кВт в режим Attack. От предишния сезон предният мотор на Gen3 Evo е разрешен за употреба само при старта или в режим „Атака“, за да осигури временно задвижване на всички колела. За разлика от него, автомобилът от Формула E от четвърто поколение може да използва и двата електродвигателя „във всяка фаза на състезанието“. С увеличаването на мощността се увеличава и регенеративният капацитет, позволяващ възстановяване на енергия до 700 кВт.
Допълнителната мощност в електрически състезателен автомобил е значима само ако има достатъчно енергия, за да го поддържа за по-дълги периоди. В резултат на това наличният капацитет на батерията по време на състезание е увеличен с 43% до 55 кВтч. Формула E казва, че това ще даде на отборите повече „капацитет на състезателна енергия“, което ще доведе до „по-смели състезателни стратегии“. Продължение
Leapmotor постигна рекорд през октомври с над 70 000 доставени автомобила
През октомври китайската компания Leapmotor отново подобри собствените си рекорди за доставки, отчитайки рекордните 70 289 доставени автомобила, в това число както продажби на вътрешния пазар в Китай, така и за износ. Този важен етап бележи шестия пореден месец на рекордни резултати за иновативния производител на електрически превозни средства.
Данните за месец октомври сочат увеличение с 5,45% спрямо 66 657 бройки през септември и скок от 84% в сравнение с октомври 2024 г., което подчертава ускоряващия се растеж
на Leapmotor и нарастващото пазарно влияние. От януари до октомври 2025 г. компанията е доставила общо 465 805 превозни средства, с което бележи забележителен ръст от 120,7% на годишна база.
Leapmotor B10 – пуснат на китайския пазар през април, продължава да показва силен растеж, допринасяйки значително за устойчивия подем на Leapmotor. В допълнение моделът C10 SUV, предлаган като електрически автомобил с батерия, както и във версия с удължен пробег REEV (range extended electric vehicle), остава популярен избор сред потребителите, търсещи гъвкавост и производителност.
От 7 ноември компанията започва предварителни продажби в Китай на новия хечбек Leapmotor B05, който направи своя световен дебют на изложението за мобилност в Мюнхен, Германия, в началото на септември.
Разширяване на продуктовото портфолио и глобален растеж
Инерцията на Leapmotor не се ограничава само до успех на вътрешния пазар. Компанията бързо разширява глобалното си присъствие с няколко ключови лансирания.
На 8 септември Leapmotor официално представи B10 в Европа на изложението за мобилност IAA в Мюнхен. Изграден на платформата LEAP 3.5 , новият Leapmotor B10 предлага конкурентен пробег и функции, съобразени с европейските шофьори.
Доставките започнаха в повече от 30 държави и региони, а Leapmotor B10 вече е наличен в дилърствата в Европа, включително и в България. Продължение
Планът за заплати на Илон Мъск за 1 трилион долара в Tesla печели одобрение от акционерите
Анализаторите виждат гласуването като положително за акциите на Tesla
Правата на глас на Мъск повлияха на одобрението въпреки опозицията
Заплащането на Мъск е обвързано с амбициозните постижения на Tesla
Бъдещето на Tesla зависи от амбициозната визия на Мъск за изкуствен интелект и роботика
САН ФРАНЦИСКО, 6 ноември (Reuters) – Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск получи одобрение от акционерите в четвъртък – бел. ред. 6 ноември, за най-
големия корпоративен пакет за заплати в историята, тъй като инвеститорите одобриха визията му за превръщането на производителя на електромобили в гигант в областта на изкуствения интелект и роботиката.
Предложението беше одобрено с над 75% подкрепа и Мъск се появи на сцената на годишното събрание на компанията в завода ѝ в Остин, Тексас, придружен от танцуващи роботи.
Мъск, който вече е най-богатият човек в света, може да придобие акции на стойност 1 трилион долара през следващото десетилетие, въпреки че необходимите плащания биха намалили стойността до 878 милиарда долара.
Гласуването е от решаващо значение за бъдещето на Tesla и нейната оценка, която зависи от визията на Мъск за създаване на превозни средства, които се управляват сами, създаване на мрежа от роботи-таксита в САЩ и продажба на хуманоидни роботи, въпреки че крайнодясната му политическа реторика навреди на марката Tesla тази година.
„Това, с което ще се впуснем, не е просто нова глава от бъдещето на Tesla, а цяла нова книга“, каза Мъск пред ликуваща група акционери. Продължение
Renault води преговори с автомобилни производители, включително Chery, след сделката в Бразилия с Geely
ПАРИЖ/ШАНХАЙ – Reuters – Renault води преговори с още автомобилни производители, включително с китайската Chery, за да проучи партньорства за съвместно производство и продажба на автомобили, заяви висш изпълнителен директор.
Фабрис Камболив, главен директор по растежа на Renault Group, каза пред репортери за разговорите, докато обявяваше завършването на сделка в Бразилия с китайската
Geely.
Този ход подчертава как Renault все повече си партнира с други автомобилни производители, особено китайски, на световните пазари, за да подобри ефективността на своите фабрики по целия свят и да повиши конкурентоспособността на продуктите.
Renault подписа окончателни споразумения за продажба на 26,4% от бразилското си дъщерно дружество Geely, според прессъобщение. Двете компании обединяват усилия на най-големия латиноамерикански пазар, където BYD строи фабрика и набира скорост със своите достъпни изцяло електрически и plug-in хибридни модели.
„Този тип партньорство очевидно е печелившо, защото разширяваме достъпа до различни платформи, индустриални инструменти, инженеринг и дистрибуторска мрежа“, каза Камболиве на пресконференцията.
„Това не изключва други сделки с други производители на други пазари“, каза той, добавяйки, че Chery е един от автомобилните производители, с които Renault е в контакт, за да проучи подобни партньорства, въпреки че все още не са финализирани проекти. Продължение








