Архив

„По-лесно е да се шофира през зимата“: Мъж използва WD-40 върху гумите си за защита. След това механиците го предупреждават

„Това работи за улеите на снегорините.“

Съвети за зимата….Мъж споделя трик за предпазване на колелата от сняг

motor1.com/news, 19 ноември, 14:00 ч.

Всеки зимен шофьор познава звука „туп-туп-туп“ от замръзнала киша, заседнала в калниците му. Един мъж смята, че е намерил перфектното решение: WD-40. Няколко пръскания, зиматвърди той, и ледът просто се изплъзва. Но механиците казват, че това не е единственото нещо, което може да се изплъзне.

Виждаме как някои съветват шофьорите, че обилното покритие с WD-40 може да бъде един вид магически репелент за цялата зимна бъркотия, която се натрупва по време на шофиране в студено време.

За по-малко осведомените шофьори това може да изглежда като полезен съвет. И все пак, поглед към секцията с коментари към видео, което е гледано повече от 1,6 милиона пъти, показва много хора, които се подиграват за препоръка, която според тях няма да направи нищо подобно на това, което обещават.

„Напръскайте допълнително върху гумите, за да не залепва снегът, докато шофирате по пътя“, пише коментатор, очевидно с ирония. Друг предлага по-остър коментар: „Ако спрей WD-40 попадне върху протектора на гумата, ще се въртите дори в дъжда, камо ли в леда и снега, хаха.“

Тези отговори подчертават факта, че натрупването на сняг и лед в калниците е неудобство. Но общността е почти единодушна в това да разглежда този конкретен хак като в най-добрия случай погрешен и в най-лошия случай рискован. Продължение

Zoox на Amazon открива безплатни возила с роботакси за ранни потребители в части от Сан Франциско

Компании – Zoox, Inc., Alphabet Inc., Amazon.com Inc.

ноември (Reuters) – Zoox на Amazon автономното превозно средство започна да предлага безплатни возила на някои ранни потребители в части от Сан roboФранциско, съобщи компанията, като засилва разширяването си на фона на нарастващата конкуренция в сектора на автономните превози.

Tesla стартира своята услуга за роботизирани превозни средства тази година. Waymo поднови фокуса си върху комерсиализирането на автономни превозни средства, въпреки че високите инвестиции, строгите регулации и федералните разследвания принудиха много някои да спрат дейността си.

роZoox кани хора от списъка си с чакащи да изпробват услугата „точка до точка“ в кварталите South of Market, Mission District и Design District в Сан Франциско, с цел да усъвършенства преживяването преди разширяване.

Ходът идва само дни след като Waymo заяви, че ще започне да предлага пътувания с роботизирани превозни средства, които използват магистрали в Сан Франциско, Лос Анджелис и Финикс. Waymo работи по улиците на Сан Франциско от години и сега предлага платена услуга в няколко други града в САЩ. Продължение

Тест с впечатления от новата Skoda Superb и оценки – споделя екип на британското What а Car ?

Чешката фирма продължава да защитава интереса към своите комбита със своя надежден семеен Skoda Superb

Skoda се издигна в света и в рамките на Volkswagen Group. Там, където Skoda Superb започна като разтегнат Volkswagen Passat, еволюираггг накрая до почти равен на Passat и в най-новото, четвърто поколение Superb обърна нещата.

Новият Superb и Volkswagen Passat бяха разработени едновременно, но с процес, воден от Skoda. Фирмата от Млада Болеслав се превърна от последовател в лидер, не само като пое важна роля в разработването на нови автомобили, но и като разкъса ограничителната риза на споделената платформа, например чрез въвеждане на концепции за потребителски интерфейс извън менюто, които увеличават използваемостта.

В същото време, Superb има по-малко конкуренти сред комбитата от всякога. Премиум немските марки продължават да предлагат големи комбита, но Jaguar наскоро спря XF, а участници от Vauxhall, Ford и японски марки отдавна са изчезнали. Вместо това, най-голямото предизвикателство пред Superb ще бъде да убеди купувачите да не избират вездесъщия SUV и вместо това да се насочат към класическото комби.

Гамата с един поглед

Модели                                                                   Мощност от                     Цена

1.5 TSI e-TEC SE Technology                         148 к.с.                            £36 175

2.0 TDI SE Technology                                   148 к.с.                            £36 690

2.0 TSI 201 к.с.                                                  (ще бъде уточнено)

1.5 TSI iV SE Technology                               201 к.с.                           £41 465

2.0 TDI 4×4 SE L                                                190 к.с.                           £43 320

2.0 TSI 4×4 L&K                                                262 к.с.                           £47 655

Skoda все още предлага широка гама за Superb във Великобритания. В момента се предлагат два бензинови двигателя, два дизелови и един plug-in хибрид, като трети бензинов двигател ще се появи по-късно тази година. Продължение

Световна премиера на Cayenne Electric: Електрическо допълнение вместо изцяло задвижване

Porsche представи втория си електрически SUV с новия Cayenne. В ревизираната стратегия на базираната в Щутгарт компания, Cayenne Electric вече не е единственият път напред, а част от „тристранна стратегия за задвижване“ заедно с двигатели с вътрешно горене и хибриди. Но едно е ясно: ако искате да шофирате най-мощния Cayenne, новият електрически модел е невъзможен!

porsche.com, 19.11.2025 

Вече съобщихме в края на септември в нашето техническо проучване на новия модел, че електрическият Cayenne, известен вътрешно като E4, няма да бъде точно с по-ниска мощност, но Porsche остана мълчалива относно точните цифри на технологичния семинар за задвижване, батерия и софтуер.

Това сега се промени, тъй като новият Cayenne отпразнува своята виртуална световна премиера и с нея бяха разкрити окончателните спецификации. При пускането на пазара ще има два порш елварианта – Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric. Последният за кратко осигурява 850 кВт мощност и 1500 Нм въртящ момент в режим на launch control. Това позволява на електрическия турбо двигател да се катапултира от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, с максимална скорост от 260 км/ч. 850 кВт съответства на 1156 к.с. в стария свят. В нормален режим на шофиране мощността е все още 630 кВт, което съответства на 857 к.с. За сравнение: Най-мощният Cayenne с двигател с вътрешно горене на борда е Cayenne Turbo E-Hybrid като PHEV. Той има определена системна мощност от 544 кВт и може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди в най-добрия случай. Това е възможно благодарение на нов електродвигател на задната ос с директно охлаждане с масло в сравнение с Macan – същите двигатели се използват и отпред.

Няма съмнение, че никой не се нуждае от пикова мощност от 850 кВт или 630 кВт в нормален режим на шофиране. В луксозния сегмент обаче обикновено не става въпрос за постоянно използване на всички възможности докрай. Но бихте могли, ако искате – защото знаете, че седите в най-мощния Cayenne досега. И в бъдеще той ще бъде електрически. Продължение

Stellantis преминава към NACS

Stellantis Group се отваря към системата за зареждане NACS и оборудва електрическите модели на Jeep и Dodge за САЩ, Канада, Япония и Южна Корея с подходящите конектори. Това ще позволи на клиентите да имат достъп до мрежата Supercharger на Tesla.

Изображение:Stellantis NACS Зарядни станции – Jeep

19.11.2025, stellantisnorthamerica.com

В Северна Америка тенденцията към NACS конектори нараства постоянно от около две години. Все повече производители приемат този стандарт или поне предлагат адаптери за своите стелантис конекторипревозни средства.

Марките на VW Group, активни в САЩ, избират последното решение за своите електрически модели. Electrify America, един от най-големите доставчици на инфраструктура за зареждане в страната, също ще оборудва своите зарядни станции с допълнителна NACS връзка в бъдеще.

След като през февруари 2024 г. Групата обяви, че в бъдеще ще оборудва избрани електрически серии с NACS конектори, Stellantis сега предприема действия. Вече наличните модели, като Jeep Grand Wagoneer S и Dodge Charger Daytona, ще слязат от производствената линия с NACS конектори от следващата година. Бъдещите електрически автомобили, водени от новия Jeep Recon, ще последват.

Групата не се фокусира само върху САЩ и Канада, но и прилага тази промяна на южнокорейския и японския пазар. Стандартът NACS също набира значение в тези две източноазиатски страни напоследък. Продължение

Waymo стартира услуга за роботизирани таксита в още пет града в САЩ

Waymo разширява услугата си за роботизирани таксита в още пет града в САЩ. Докато операциите вече са започнали в Маями, услугата ще бъде стартирана и в Далас, Хюстън, Сан Антонио и Орландо през следващите седмици. Както е обичайно за Waymo, компанията започва с пробни периоди без клиенти в нови райони на дейност, а клиентите ще могат да използват услугата за първи път в тези нови градове през 2026 г.

Изображение: Waymo

waymo.com, 19.11.2025

Услугите за роботизирани таксита от Waymo, които са изцяло без шофьор, вече работят в няколко града в САЩ. Компанията, първоначално наречена Google Self-Driving Car Project, е автономдъщерно дружество на Alphabet Inc., компанията майка на Google. По-рано този месец Waymo обяви, че ще стартира в Детройт, Лас Вегас и Сан Диего през 2026 г., докато компанията се разширява отвъд Атлантика, за да предоставя услуги в Лондон. Нови услуги се добавят и по магистралите в района на залива на Сан Франциско, Финикс и Лос Анджелис. Услуги, използващи магистрали, са обявени и за Остин и Атланта.

Когато Waymo въвежда нова услуга в нов район, компанията следва същия протокол. Шофьорските характеристики се сравняват с доказан базов стандарт, за да се валидира производителността и да се идентифицират уникални местни характеристики. Компанията казва, че след това усъвършенства изкуствения интелект на шофьора на Waymo, за да се ориентира в местните нюанси. Постоянните подобрения се внедряват чрез редовни софтуерни издания.

Обявената услуга за роботизирани таксита вече започна дейност в Маями. Градовете Далас, Хюстън, Сан Антонио и Орландо ще последват през следващите седмици. Продължение

Tesla получава разрешение за услуга за споделено пътуване в Аризона

18 ноември (Reuters) – Tesla е получила разрешение за експлоатация на услуга за споделено пътуване в Аризона, съобщи щатски регулатор, което е стъпка към плановете на производителя на електрически превозни средства да стартира услуга за самоуправляващи се роботизирани таксита.

19 ноември 2025 г., 3:56 ч. сутринта

Тази година Tesla стартира услуга за роботизирани таксита в Остин, Тексас, с монитор за безопасност на предната пътническа седалка, последвана от услуга за споделено пътуване в района на залива на Сан Франциско с човешки шофьори, използващи версия на софтуера им за пълно самоуправление.

Сервизен център на Tesla в Лос Анджелис, Калифорния, САЩ, 6 ноември 2025 г. REUTERS/

Сервизен център на Tesla в Лос Анджелис, Калифорния, САЩ, 6 ноември 2025 г. REUTERS/

Изпълнителният директор Илон Мъск заяви, че компанията ще управлява роботизирани таксита в осем до десет метрополни района до края на годината. Tesla има за цел в крайна сметка да премахне шофьорите и мониторите от превозните средства.

Разрешителното на Транспортната мрежова компания в Аризона ще позволи на Tesla да управлява подобна на Uber операция и да таксува пътниците, но не ѝ позволява да управлява превозни средства без шофьор. Съгласно процес на самосертифициране, Tesla получи разрешение от щата през септември да тества и управлява своите автономни превозни средства с безопасен шофьор.

Tesla не отговори веднага на искане за коментар.

Компанията също така е кандидатствала за разрешение за тестване без шофьор и е изразила интерес към работа в района на метрото Финикс, съобщи Министерството на транспорта на Аризона през юли. Продължение

Jeep Recon, електрически SUV с възможности за офроуд, ще бъде пуснат на пазара през 2026 г.

Новият Recon не е предназначен да бъде добре поддържан семеен SUV, а по-скоро такъв, който може да се справи с неравен терен, когато е необходимо. 478 кВт и 800 Нм въртящ момент обещават бързо представяне. Jeep заявява пробег от 450 километра.

Изображения: Stellantis

stellantis, 19.11.2025

С Recon, Jeep твърди, че пуска първия електрически SUV, който не само изглежда като офроуд, но и се твърди, че е наистина способен да се справя извън утъпканите пътища. Производството на модела е планирано да започне в началото на 2026 г. Първите доставки за клиенти от САЩ и Канада ще последват, докато пускането на пазара на други пазари е дж гпланирано за четвъртото тримесечие.

SUV-ът ще бъде произведен в завода в Толука, Мексико, и вероятно ще се предлага и в тази страна. Производителят вече обяви цена за американския пазар: тя ще започва от 65 000 долара или приблизително 56 000 евро.

SUV-ът е базиран на платформата STLA Large

Що се отнася до техническата основа, дъщерното дружество на Stellantis говори само за „специално разработена електрическа архитектура“. Електрическият Jeep Wagoneer S, който е базиран на платформата STLA Large на групата, също слиза от производствената линия в Толука. Следователно би било логично тази платформа, в адаптирана форма, да формира и основата за Recon.

Той е проектиран за 400-волтова технология и разполага с NMC батерия с мощност 100 кВтч. Това би трябвало да позволи пробег до 450 километра. Това обаче все още е приблизителна оценка, а не официална стойност по WLTP. Продължение

Skoda Superb Estate – според британското What Car? – най-доброто продавано комби в Обединеното кралство

Въпреки нарастващото влияние на SUV-овете, комбитата все още имат силно присъствие на автомобилния пазар в Обединеното кралство.

Има няколко причини за тяхната продължаваща популярност, вариращи от ежедневната им гъвкавост до огромните им нива на практичност.

Най-добрите комбита са и по-добри за шофиране от повечето SUV-ове, като често превъзхождат своите високопроходими аналози по отношение на вътрешно пространство и гъвкавост. Мнозина твърдят, че те отговарят на клишето да бъдат „колата, от която изцяло някога ще имате нужда“.

Настоящата серия от комбита също е изключително разнообразна, което означава, че има редица опции по отношение на размер, мощност и функционалност. 5-skoda-superb-2024-bonnet-badge

Можете да имате всичко – от семпъл, изтощителен дизел до по-луксозен, богат на материали „shooting brake“, произведен от марки, вариращи от Volkswagen и Audi до MG и Dacia.

Без значение дали става въпрос за превъзходен комфорт на возене, изключителна ефективност или завладяваща мощност и управление като за суперавтомобил, има комби за всеки вкус и бюджет.

Смятаме, че най-доброто комби в продажба днес в Обединеното кралство е Skoda Superb, което оправдава името си благодарение на просторния си интериор, гъвкавата си гама от двигатели и динамиката на шофиране до такава степен, че го оценихме с перфектните пет звезди в нашия пътен тест.

Има обаче и множество други конкуренти, които си струва да се обмислят. Продължение

Разкрит е Honda Pilot 2026: Много малки промени

Повече стандартни функции и променен външен дизайн са само част от промените, които Pilot получава за 2026 г.

Триредовият SUV на Honda получава обновяване в средата на цикъла. Настоящото поколение Pilot се продава за моделната 2023 година, но сега получава преобразяване, което включва редизайн на екстериора, обновена кабина и повече стандартни функции.

Снимки: 2026 Honda Pilot TrailSport

motor1.com/news, 18 ноември

Honda Pilot 2026 се предлага с по-голяма решетка, която е по-малко трапецовидна от преди. Honda също така подобри предните и задните прагове, правейки ги по-изразени. Те се hondaпредлагат в сребристо или черно, в зависимост от нивото на оборудване.

3,5-литровият V-6 двигател на Pilot е същият като преди, произвеждайки 285 конски сили и 262 фунт-фута въртящ момент. 10-степенна автоматична скоростна кутия е единствената трансмисия, а задвижването на всички колела е налична опция, която се предлага стандартно за моделите TrailSport, Touring, Elite и Black Edition.

Вътре Honda увеличи площта на екрана на SUV-а. Дисплеят на водача вече е с размери 10,2 инча, което е с 3,2 инча или 43 процента повече. Екранът на инфоразвлекателната система също се разширява, увеличавайки се с 37 процента до 12,3 инча, и включва някои софтуерни подобрения. Продължение