Фантастични постижения | Поглед назад към сезон 2025
Пилотите, състезаващи се с рали автомобили Škoda, постигнаха серия от забележителни успехи през целия сезон 2025. Битката за титлата в европейския шампионат остана драматична до
последния момент, като в крайна сметка беше спечелена от полския пилот Мико Марчик със Škoda Fabia RS Rally2. Екипажите се отличиха не само в Световния рали шампионат, но и в други континентални серии и множество национални състезания.
- 12. 2025
Екипажите на Škoda водиха ожесточени битки на световните рали етапи през 2025 г., постигайки изключителни резултати. Един от най-драматичните акценти беше борбата за титлата в Европейския рали шампионат на FIA (ERC). Продължение
ЕС ще отмени забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. в подкрепа на автомобилната индустрия?
Автомобилните производители и техните поддръжници лобираха остро срещу плановете на ЕС за забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене
ЕС изглежда ще отмени знакова забрана за нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. във вторник, като част от пакет от реформи, насочени към подкрепа на затруднената автомобилна индустрия в Европа.
Автомобилните производители и техните поддръжници лобираха усилено Брюксел да облекчи забраната през последната година – в условията на ожесточена конкуренция от Китай и по-бавно от очакваното преминаване към електрически превозни средства (EV).
AFP, вариант и по reuters.com/business/autos-transportation
Вторник, 16 декември 2025 г. в 4:55 ч. сутринта
Очаква се Европейската комисия да предложи замяната ѝ с по-малко амбициозна цел за намаляване на емисиите с 90 процента, ход, който според критиците рискува да подкопае зелената
програма на ЕС и да възпре инвестициите в електрификация.
„Това е критичен етап за бъдещето на сектора. Много е заложено на карта“, каза Зигрид де Врийс, ръководител на европейското автомобилно лоби ACEA, на пресконференция в Брюксел в понеделник, визирайки очакваните реформи.
Забраната беше крайъгълен камък на екологичната Зелена сделка на ЕС, която е подложена на засилен натиск от бизнеса и десните политици, тъй като ЕС се стреми да укрепи своята индустрия.
„Има ясно искане за по-голяма гъвкавост по отношение на целите за CO2“, каза говорителят на комисията Паула Пиньо на пресконференция в петък, заявявайки, че Брюксел „се стреми към баланс“. Продължение
FT: Брюксел планира да отмени забраната за ДВГ от 2035 г.
Съгласно предстояща ревизия на закона, която Европейската комисия ще предложи във вторник, европейските автомобилни производители ще могат да запазят до 10% остатъчни емисии, при условие че изпълнят определени изисквания. Съгласно предстояща ревизия на закона, която Европейската комисия ще предложи във вторник, европейските автомобилни производители ще могат да запазят до 10% остатъчни емисии, при условие че изпълнят определени изисквания
FT: Брюксел планира да отмени забраната за ДВГ от 2035 г.
profit.bgот profit.bg 15.12.2025
Брюксел планира да се откаже от забраната на ЕС за двигателите с вътрешно горене от 2035 г., позволявайки на автомобилните компании да продължат да произвеждат ограничен брой
превозни средства с бензинови и дизелови двигатели и след датата, на която забраната трябваше да влезе в сила.
Първоначалната забрана беше замислена така, че да принуди производителите да намалят всички свои емисии до нула до 2035 г. спрямо нивата от 2021 г.
Съгласно предстояща ревизия на закона, която Европейската комисия ще предложи във вторник, европейските автомобилни производители ще могат да запазят до 10% остатъчни емисии, при условие че изпълнят определени изисквания, като например използването на „зелена“ стомана.
Това съобщава Financial Times, позовавайки се на източници, участващи в преговорите.
Сред държавите, които настояват най-силно ЕК да преразгледа автомобилната си политика, е и България Продължение
Столична община представи План за изграждане на 9 многоетажни паркинга чрез публично-частно партньорство
Столична община представи план за изграждане на първите девет многоетажни квартални паркинга в София, които ще бъдат реализирани чрез публично-частно партньорство. Проектът
е първият конкретен, подготвен за реализация етап от по-широката реформа на паркирането в града и предвижда осигуряването на над 2 000 нови паркоместа в райони с най-сериозен недостиг. Паркингите са разпределени в седем района на града: район „Овча купел“ с три паркинга и общо около 712 паркоместа, район „Илинден“ с един паркинг с капацитет 394 места, район „Сердика“ с един паркинг с около 290 места, район „Младост“ с един паркинг с приблизително 245 места, район „Подуяне“ с един паркинг с около 230 места, район „Надежда“ с един паркинг с приблизително 113 места, както и район „Красно село“ с един по-малък паркинг с около 70 места.
15.12.2025 13:27, БТА
“Днес представяме първата от много стъпки в посока създаване на места за паркиране за гражданите на София. За нас беше важно този процес да не се случва като поредица от хаотични инициативи – един паркинг тук, един паркинг там, а като систематичен подход, който да ни позволи в следващите години да реализираме повече паркинги по устойчив модел”, заяви столичният кмет Терзиев.
Представените имоти са общинска собственост и са преминали пълна техническа и устройствена оценка, която позволява реализация на проектите в рамките на 12 до 18 месеца. Планът е резултат от мащабен анализ на 269 потенциални общински терена в различни части на София, извършен с цел да бъдат идентифицирани обекти с реален потенциал за бързо и ефективно изграждане на многоетажни паркинги.
Новият T-Roc получава най-висока оценка от пет звезди в тестовете на Euro NCAP
Всеобхватната концепция за безопасност с множество стандартни асистиращи системи осигурява отлична оценка
Резултатите от Euro NCAP от 2025 г. потвърждават високите стандарти за безопасност на Volkswagen във всички автомобилни сегменти
С новия T-Roc, друг модел на Volkswagen постигна максималната оценка от пет звезди в тестовете на Euro NCAP. Изключителният общ резултат е доказателство за цялостната
концепцияза безопасност на компактния SUV, която отговаря на настоящата, особено взискателна тестова процедура. Следователно новият T-Roc е сред най-добрите автомобили в своя клас. Euro NCAP (Европейската програма за оценка на нови автомобили) обяви последните резултати от своите тестове за безопасност преди дни.
volkswagen-newsroom.com/en
Новият T-Roc постигна високи резултати в тестове, проведени от известния Европейски институт за защита на потребителите. Те включваха защита на възрастни пътници, защита на деца и защита на уязвимите участници в движението, както и защита на пешеходците. Освен това, екипът по тестове на Euro NCAP поставя голям акцент върху предотвратяването на произшествия. И в тази област компактният SUV – който е оборудван с множество стандартни асистиращи системи за водача и аварийно спиране дори в основната версия – получи добри оценки от тестовата комисия.
През май Volkswagen Tayron вече получи желаната петзвездна оценка. Освен това, повторните оценки на Euro NCAP за 2025 г. на Golf, ID.3 и ID.4 потвърждават, че тези модели на Volkswagen също продължават да постигат петзвездни нива благодарение на непрекъснатите подобрения. Всички награди за пореден път показват, че Volkswagen отговаря на твърдението си „безопасност за всички“: компанията внедрява високотехнологични системи за подпомагане не само в премиум моделите, но и особено в моделите си с голям обем, като по този начин допълнително подобрява комфорта и безопасността на индивидуалната мобилност.
Стандартни асистиращи системи на новия T-Roc с един поглед: Продължение
ЕС под натиск от автомобилните производители, за преосмисляне забраната за коли с ДВГ от 2035 г.
ЕС се поддава на натиск от автомобилните производители, преосмисляйки забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.
Публикувано на 15.12.2025 г.
marketscreener.com
БРЮКСЕЛ/ЛОНДОН/СТОКХОЛМ, 15 декември (Reuters) – Очаква се Европейската комисия във вторник 15-и декември да отмени ефективната забрана на ЕС за продажба на новиавтомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., поддавайки се на силен натиск от Германия, Италия и европейските автомобилни производители, борещи се срещу китайските
и американските конкуренти.
Ходът, чиито подробности все още се уточняват от служители на ЕС преди представянето му, може да доведе до отлагане на ефективната забрана с пет години или смекчаване за неопределено време, съобщиха официални и индустриални източници.
Вероятната ревизия на закона от 2023 г., изискваща всички нови автомобили и микробуси, продавани в 27-членния блок от 2035 г., да бъдат без емисии на CO2, би била най-значителното отстъпление на Европейския съюз от неговите зелени политики през последните пет години.
„Европейската комисия ще представи ясно предложение за премахване на забраната за двигатели с вътрешно горене“, заяви в петък Манфред Вебер, ръководител на най-голямата група в Европейския парламент, Европейската народна партия. „Това беше сериозна грешка в индустриалната политика.“ Продължение
Концепцията Hipster на Dacia е минималистичен поглед върху електрическия автомобил
Създадена да бъде лека, компактна и използваема, концепцията се фокусира върху това, от което шофьорите действително се нуждаят, вместо върху технологии
или размер.
autoweek.com/news
Dacia представи концепцията Hipster, компактен електрически градски автомобил, който контрастира с общия пейзаж на по-големите, по-тежки и по-скъпи електрически превозни средства.
Компанията го нарича преосмисляне на това, което е „съществено“ в електрическата мобилност, превозно средство, проектирано около практичност и цена.
С дължина само три метра, концепцията Hipster е по-къса от Mini Cooper, но все пак побира четири места и багажник, който може да се разшири до почти 18 кубически фута. Тя е с 20% по-лека от съществуващия Spring EV на Dacia и е проектирана да използва по-малко материали и по-малко енергия за изграждане. Dacia казва, че този подход може да намали въглеродния отпечатък на автомобила наполовина в сравнение със сегашните електрически модели. Продължение
Отлагат забраната на ДВГ до 16 декември. новата цел. оригинална идея с малките електромобили
Брюксел приема предложението на шест европейски държави и България да бъде отложена забраната на двигателя с вътрешно горене в европарламента до 16
декември, съобщи Манфред Вебер, лидерът на групата на Европейската народна партия, на пресконференция в Хайделберг.
Според Вебер комисията вероятно ще отиде дори по-далеч и ще предложи изобщо да се отмени забраната, оставяйки място за много ефективни хибриди и за синтетични горива в бъдеще в допълнение към електромобилите с батерии.
Манфред Вебер съобщи, че Еврокомисията ще приеме предложението за 90% понижение на емисиите вместо 100%
Новата цел е 90% намаление на емисиите вместо 100%.
По automedia.investor.bg
По сега действащите нормативи през 2035 новите автомобили трябва да имат със 100% по-ниски парникови емисии, което на практика би сложило точка на бензиновите и дизеловите двигатели. Вебер обаче твърди, че Урсула фон дер Лайен и колегите й от ЕК са се съгласили с предложението на шестте държави (Италия, България, Словакия, Чехия, Полша и Унгария) вместо това да се въведе 90% намаление на емисиите. Целта за 100% ще отпадне дори от плановете за 2040 година. „Технологичната забрана за двигателя с вътрешно горене вече не е на масата. Всички двигатели, които в момента се произвеждат в Германия, ще продължат да се произвеждат и ще могат да се продават“, добави Вебер, макар че при цел за 90% намаляване на емисиите, това може да се окаже не напълно вярно. Продължение
Регистрациите на електрически превозни средства в Китай достигнаха нов рекорд през ноември
Китай отчете превозни средства с нова енергия в продажбите на електрически превозни средства с батерии и plug-in хибриди.
През ноември бяха продадени 1,823 милиона превозни средства с нова енергия, което е със 108 000 повече от октомври. Ръстът се дължи предимно на електрическите превозни средства с батерии.
Символично изображение Shangjie H5
cnevpost.com
11.12.2025 – 17:30
При преглед на данните от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), както винаги, има няколко аспекта, които трябва да се вземат предвид. Първо, категорията
превозни средства с нова енергия (NEV) не включва само електрически автомобили с батерии; тя обхваща и plug-in хибриди и превозни средства с горивни клетки. Освен това, наскоро рекламираните електрически превозни средства с удължаване на пробега (EREV) се класифицират като plug-in хибриди, въпреки че не се прави допълнително разграничение между PHEV и EREV.
Общо 1,823 милиона превозни средства с нова енергия, отчетени от CAAM, се отнасят до продажби на едро, а не до продажби на дребно в Китай. Тази цифра представлява сбора от всички произведени в Китай превозни средства с алтернативно задвижване, включително постоянно нарастващия износ. Тенденцията за този показател остава постоянно положителна: на годишна база до ноември 2024 г. увеличението е 20,6%, а предишният рекорден месец октомври 2025 г. беше надминат с допълнителни 6,3%.
Износът вече се е превърнал в значителен фактор за тези цифри, тъй като все по-голям брой електрически превозни средства, произведени в Китай, се продават в чужбина след първоначални предизвикателства в продажбите. Продължение
Ще разреши ли Европейската комисия plug-in хибриди до 2040 г.?
Очаква се Европейската комисия да представи новия си „Автомобилен пакет“ следващата седмица. Според скорошен доклад, стратегията може да включва петгодишно удължаване на срока за нови регистрации на леки автомобили с двигатели с вътрешно горене за plug-in хибриди и превозни средства с удължаване на пробега – до 2040 г. вместо до 2035 г.
Изображение: BMW
bloomberg.com, 11.12.2025 – 14:15 ч.
ЕС Европейска комисия CO2
Дискусията се фокусира върху няколко ключови момента. Първо, от 2035 г. нататък новите автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в Европейския съюз ще отговарят на
условията за първа регистрация само ако са част от plug-in хибридно (PHEV) или удължаване на пробега (EREV) задвижване. Според източници на Bloomberg, конвенционалните превозни средства с ДВГ, както и меките или пълните хибриди с минимална електрическа поддръжка, са изключени от тези съображения. Друг критичен аспект е, че предложеното удължаване е ограничено само до пет години.
Докладът очертава и допълнителни условия. Както намекна еврокомисарят по транспорта Апостолос Цицикостас в началото на декември, тези превозни средства трябва да работят с „модерни биогорива“ или „електронни горива“. Остава обаче неясно как властите ще гарантират, че PHEV и EREV използват само тези горива, а не изкопаем бензин. Също толкова несигурна е наличността и цената на тези горива до 2035 г. Bloomberg съобщава и за друго изискване: производството на тези превозни средства трябва да използва зелена стомана. Не е ясно обаче какви количества от този материал ще бъдат достъпни за автомобилната индустрия след десетилетие или на каква цена.
Дори ако тези практически предизвикателства бъдат преодолени, е малко вероятно такива превозни средства да навлязат на пазара в неограничени количества. Делът на PHEV и EREV, разрешени за регистрация в ЕС след 2035 г., „все още трябва да бъде определен“, според доклада. Bloomberg отбелязва, че „ключовите технически подробности“ относно горивата все още се финализират и дискусиите в рамките на Комисията продължават. Предвид този междинен статус, по-нататъшни промени остават възможни – или дори вероятни. Продължение








