Архив

Най-евтиният електромобил на Toyota струва $15 000, получава 10 000 поръчки за 60 минути

Новият компактен bZ3X има плюшен интериор с 14,6-инчов дисплей на информационно-развлекателната система и цифров инструментален панел

  • Електрическият SUV е малко по-голям от BYD Atto 3 и се предлага с три различни пакета батерии.
  • Моделите от начално и средно ниво имат двигател с 204 к. с., докато флагманът осигурява 224 к. с.
  • Toyota продава два модела, оборудвани с усъвършенствана система за подпомагане на водача, захранвана от Nvidia.

Китай бързо се утвърждава като глобален епицентър на достъпни електрически превозни средства и има защо. Повечето от бюджетните електромобили обаче идват от местни марки,тойо 15 000 които са успели да заобиколят традиционните ограничения, които са забавили старите производители на автомобили.

Но сега дори Toyota, наследена компания, която беше критикувана за мудността си в приемането на електрически превозни средства, се намесва в битката с шокиращо ниска начална цена на китайския пазар, особено като се имат предвид нейните размери и характеристики.

Въпросното превозно средство е bZ3X и е оживено благодарение на съвместното предприятие на Toyota с GAC. Той беше представен за първи път през декември, но продажбите му започнаха едва сега. Доказано е, че е толкова популярен, че повече от 10 000 поръчки бяха направени за него в рамките на един час, което доведе до срив на системата. Като гледаме какво ще получат купувачите за парите си, е лесно да разберем защо bZ3X е толкова горещ.

Подробности за цените

Цените на електрическия SUV започват от 109 800 юана, или приблизително 15 000 долара по текущи обменни курсове. Имайки предвид размера и характеристиките на компактния SUV, това е невероятно конкурентна цена. За контекст GAC Toyota Highlander, подобен на продавания в Северна Америка, започва от 284 800 юана ($39 300), докато Camry започва от 171 800 юана ($23 700). Продължение

Тръмп освобождава автомобилни производители от новоналожените мита – засега

Само ден след като обяви 25-процентни мита върху всички стоки от Канада и Мексико, президентът на САЩ Доналд Тръмп дава повече време на автомобилните производители. Той казва, че производителите на автомобили ще бъдат освободени за един месец.

Изображение: Volkswagen

cnn.com, reuters.com, handelsblatt.com

Ходът следва разговор с General Motors, Ford и Stellantis. Целта на предоставянето на, макар и временно, освобождаване е да се гарантира, че американските автомобилни тръмппроизводители няма да пострадат финансово и да им се даде време да върнат производството обратно в САЩ.

„По искане на компаниите, свързани с USMCA, президентът им дава изключение за един месец, така че да не са в неблагоприятно икономическо положение“, обяви прессекретарят на Белия дом Каролин Лийвит на ежедневния брифинг за пресата. „Той им каза, че трябва да се заемат с това, да започнат да инвестират, да започнат да се местят, да преместят производството тук в Съединените американски щати, където няма да плащат мита. Това е крайната цел“, добави тя.

Тези нови бариери в Северна Америка може да се превърнат в основен проблем за автомобилната индустрия. Няколко компании имат производствени съоръжения в Мексико и внасят своите превозни средства или компоненти в САЩ безмитно. Някои OEM производители също използват Канада като място за производство, за да доставят на пазара в САЩ. Volkswagen планира да направи точно това с бъдеща фабрика за батерийни клетки за електрически автомобили в Онтарио.

Както отбелязаха няколко американски медии, малко вероятно е производителите на автомобили да могат да пренасочат производствения си капацитет толкова бързо, колкото иска Тръмп, тъй като това изисква стратегическо планиране, инвестиции и масивно наемане и обучение.

Съществува и опасението, че това ще даде предимство на компании, които произвеждат в Европа и Азия и които не трябва да изпращат части през мексиканската или канадската граница. „Това дава свобода на южнокорейските, японските и европейските компании“, цитира CNN думите на изпълнителния директор на Ford Джим Фарли на конференция миналия месец. „Те внасят 1,5 милиона до 2 милиона превозни средства в САЩ, които няма да бъдат обект на тези мексикански и канадски тарифи. Това би било една от най-големите неочаквани печалби за тези компании.“ Продължение

Норвегия достига 95 процента от новите регистрации на електромобили за втори пореден месец

8 477 електрически автомобила са били новорегистрирани в Норвегия през февруари, което съответства на дял от 94,7 процента от общите регистрации на автомобили за месеца. И никой от обичайните заподозрени не е на върха на класацията на моделите; вместо това Nissan Ariya поведе.

ofv.no

Следователно тенденцията продължава в Норвегия: с 8 954 нови електрически автомобила, 95,8 процента от всички нови регистрации през януари вече са били изцяло електрически;норв през февруари цифрата беше 8477 от 8949 нови регистрации. С други думи, само 472 нови регистрации нямат акумулаторно електрическо задвижване. През февруари 2024 г. делът на електрическите превозни средства вече е 90,1%, а през февруари 2025 г. е 94,7%.

Фактът, че новите регистрации през февруари са се увеличили с 21,3% на годишна база до 8949 превозни средства, се дължи основно на ръста при електрическите автомобили. През февруари 2024 г. 733 двигателя с вътрешно горене и хибрида все още бяха нови по пътищата. За норвежкия орган за пътна информация OFV самият растеж се дължи на нарастващия оптимизъм, че хората сега ще изпълнят „отдавна отлаганата мечта да притежават нова кола“.

„Конкуренцията е жестока на пазара на нови автомобили. Въпреки това, не мисля, че ще има ценова война или големи увеличения на цените тази година“, казва директорът на OFV Солберг Торсен. „По-скоро цените на електрическите автомобили може да паднат донякъде и вярвам, че миналогодишните „промоционални цени“ ще станат новото нормално тази година.“

И ако пазарът на автомобили расте в Норвегия, това е случаят с електрическите задвижвания с батерии. Най-големият вид задвижване след 8477 електрически коли са 154 бензинови хибрида, следвани от 145 нови дизелови и 134 plug-in хибрида с бензинови двигатели. Чисто бензиновите автомобили представляват само 37 нови регистрации или 0,4% от пазара. Два plug-in хибрида с дизелови двигатели допълват новите регистрации. Продължение

Богатството на Илън Мъск се сви със 102 милиарда долара за 2 месеца, след като акциите на Tesla паднаха

Илон Мъск е главен изпълнителен директор на Tesla и SpaceX и най-богатият човек в света.

 Нетното състояние на Илон Мъск се срина със 102 милиарда долара тази година поради спада на акциите на Tesla.

 Богатството на изпълнителния директор на Tesla и SpaceX е спаднало с около 24% до 330 милиарда долара.

 Акциите на Tesla бяха засегнати от спад в продажбите, политическа неприязън към Мъск и опасения за разсейване.

Нетното състояние на Илон Мъск се срина със 102 милиарда долара тази година след рязък спад на акциите на Tesla. Тази цифра е приблизително същата като цялата пазарна богат мъскстойност на United Parcel Service.

Богатството на изпълнителния директор на Tesla и SpaceX се е свило с около 24% за по-малко от 10 седмици до 330 милиарда долара при затварянето на 6 март, според индекса на милиардерите на Bloomberg.

Мъск все още е най-богатият човек в света с преднина от около 108 милиарда долара пред втория Джеф Безос, въпреки че е най-големият губещ богатство тази година. Той е доста по-напред от Майкъл Дел, чиято нетна стойност е намаляла с 20 милиарда долара.

Състоянието на Мъск беше ударено от 35% спад в цената на акциите на Tesla тази година, от около $404 на $263. Разпродажбата намали пазарната му стойност с повече от 400 милиарда долара до под 900 милиарда долара.

Мъск похарчи повече от 250 милиона долара, за да помогне на Доналд Тръмп да бъде преизбран, спънат на митингите на кандидата на републиканците и накара своите X последователи да гласуват за Тръмп на изборите през ноември. Продължение

Mk4 Skoda Octavia vRS с 262 к. с. вече е полицейска кола

Тя също така ще бъде предназначена за линейките и противопожарните служби, продължавайки дългогодишната връзка на Octavia с британските служби за спешна помощ.

07 март 2025 г.

Престъпници, запознайте се с новия си враг: наскоро фейслифтираната Mk4 Škoda Octavia vRS, която е настроена за полицейско изпълнение е близо до вас. И в случай, че полиссаркастично гледате не това, смятаме, че това е една от най-добрите коли в реалния свят в момента.

Захранвана от същия 2,0-литров четирицилиндров двигател, открит в Mk8 Golf GTI, тя ще бъде с 262 к. с. Това означава 0-62 за 6,4 секунди. Вече можем да надушим страха ви.

Škoda също се отказа от опцията за шестстепенна механична трансмисия за фейслифта, така че седемстепенна DSG трансмисия е единственото предложение. Това означава, че престъпниците дори вече не могат да разчитат на смяната на предавките от преследвачите.

Също така си струва да се отбележи, че полицията няма да е единственият екип, използващ новата vRS. Продължение

Citroën представя e-ROUTES – приложението, създадено да улесни всяко електрическо пътешествие

  За да осигури пълно спокойствие на клиентите си и да насърчи онези, които все още се колебаят, Citroën представя e-ROUTES – приложението, с което можете ефективно да планирате всяко свое пътуване с електрическите модели на марката.

    e-ROUTES се основава на усъвършенстван алгоритъм за създаване на маршрут, анализ в реално време на данните на автомобила и свързана навигационна система, за да предложи надеждно и персонализирано решение за планиране с гъвкаво управление на пътуванията и зареждането в реално време.

    e-ROUTES е интуитивно приложение за смартфони, което е изключително лесно за използване и е съвместимо с Apple CarPlay/Android Auto. Приложението вече е включено в пакета CONNECT PLUS, който е наличен безплатно за 12 месеца за всички нови купувачи на ë-C3 , ë-C4 и ë-C4 X.

    Предлагайки оптимизиран размер на батерията, ефективно бързо зареждане и  интелигентно планиране на пътувания, Citroën осигурява балансирано решение, което отговаря на нуждите на клиентите и в същото време им позволява да контролират бюджета си.

Приложението e-ROUTES е идеалният спътник за собствениците на електрически автомобили, които искат да пътуват без стрес, като улеснява оптималното им използване при дълги 01пътувания. Това интелигентно приложение допринася за амбицията на Citroën да предложи по-спокойно и отговорно автомобилно изживяване, и да ускори прехода към още по-опростена електрификация.

За да насочва водача и да оптимизира неговото пътуване, e-ROUTES извлича в реално време данни от автомобила и предлага възможни маршрути според наличността на зарядните станции по пътя.

Разработено от Software Division на Stellantis, приложението e-ROUTES се състои от:

– усъвършенстван алгоритъм за маршрутизиране, който е еталон на пазара. Той изчислява най-подходящия маршрут, като отчита местоположението на зарядните станции (брой и характеристики на терминалите във всяка станция) и наличност (информация за свободни, заети или извънредни зарядни точки).

– безпроблемна връзка с автомобила, който динамично споделя с e-ROUTES необходимите данни – състояние на батерията, разход на енергия, режим на зареждане, температура на въздуха и други. Това позволява предоставянето на прогнозен пробег и ниво на заряд при пристигане. Чрез използване на телематичната кутия тази “over-the-air” връзка осигурява директен достъп до ключови данни, без необходимост от добавяне на допълнителен хардуер (dongle).

– свързана навигационна система, използваща висококачествени и винаги актуални карти, обогатена с усъвършенствано водене по маршрут, информация за трафика в реално време и цялостен набор от пътни услуги (ограничения на скоростта, затворени пътища, опасности и др.). Продължение

ЕС се стреми да даде на производителите на автомобили „място за дишане“ по отношение на целите за емисии на CO2

Дойдоха нови цели за емисии на CO2 за 2025 г.

 Сега ЕК ще даде на производителите на автомобили 3 години, за да се съобразят с изискванията и да избегнат глоби

 Новините повишават акциите на VW, Renault, BMW, наред с други

reuters.com/business/autos-transportation, 3 март 2025 г. 19:46 ч.

БРЮКСЕЛ, 3 март (Reuters) – Европейската комисия се поддаде на натиска на европейските автомобилни производители на 3 март, като им даде три години, а не само една, за да

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен говори след среща с представители на европейската автомобилна индустрия като част от стратегическия диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия в Брюксел, Белгия, 3 март 2025 г. REUTERS

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен говори след среща с представители на европейската автомобилна индустрия като част от стратегическия диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия в Брюксел, Белгия, 3 март 2025 г. REUTERS

постигнат новите цели за емисиите на CO2 за техните автомобили и микробуси.

ЕС значително намали горната граница на емисиите на въглероден диоксид от автомобилите тази година, което означава, че поне една пета от всички продажби на повечето автомобилни компании трябва да бъдат електрически превозни средства (EV), за да се избегнат високи глоби. Крайната цел е нулеви емисии през 2035 г.

Президентът на Комисията Урсула фон дер Лайен каза след среща с ръководители на автомобилния сектор, профсъюзи и предизборни групи  на 3 март, че изпълнителната власт на ЕС ще предложи по-късно този месец да се позволи съответствие за три години, а не само през 2025 г.

Постигането на целите и избягването на свързаните с това глоби зависи от продажбата на повече електрически превозни средства, сегмент, в който европейските производители на автомобили изостават от съперниците на Китай и САЩ.

Акции в европейски автомобилни производители, включително Volkswagen, Renault, BMW и Mercedes-Benz  се повишиха с между 1,5% и 4% след коментарите на фон дер Лайен.

„Целите остават същите. Те трябва да изпълнят целите, но това означава повече дишане за индустрията“, каза фон дер Лайен на пресконференция, добавяйки, че предложението все още ще изисква одобрение от правителствата на ЕС и Европейския парламент.

Сега съответствието ще се основава на средните емисии на автомобилния производител за периода 2025-2027 г.

Производителите на автомобили в ЕС, които бяха засегнати от спадащо търсене и затваряне на фабрики и сега се подготвят за тарифите на САЩ, призоваха Комисията да предостави облекчение от глобите, които според тях могат да нараснат до 15 милиарда евро (15,7 милиарда долара) за 2025 г. Продължение

„София Франс Ауто“ (SFA) отчете още една успешна година

  • Пазарният дял на компанията е 12.4% според статистиките на КАТ;
  • SFA заема трето място по продажби на нови автомобили в България;
  • Лекотоварните модели на компанията отбелязват 33.5% ръст, като Citroen е лидер в изцяло електрическия подсегмент на пазара в България;
  • FIAT отчита 62% повече реализирани нови автомобили (леки и лекотоварни) спрямо 2023 г.;
  • Всеки девети от запитани десет клиента биха препоръчали сервизите на SFA Retail;
  • Рекордни продажби на нови коли и мотоциклети и 100% клиентско задоволство отчете и „Ауто Бавария“;
  • Дружеството за лизингови услуги на SFA – „София Лизинг“, се преименува на SFA Leasing. Изминалата 2024-а бе година на подем в дейността му.

Автомобилната група „София Франс Ауто“ (SFA) отбеляза успешна 2024 г. с 12,4% пазарен дял (леки и лекотоварни превозни средства) по данни на КАТ. Компанията е gallery_picture_0333801001740757205продала сумарно 6156 нови автомобила от марките в портфолиото си: Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Alfa Romeo, Jeep, FIAT, Abarth, BMW, MINI и Isuzu, и се нарежда на трето място на автомобилния пазар в България.

Най-предпочитаният компактен модел на SFA е Citroen C3, следван от Opel Corsa и Peugeot 208. При SUV сегмента най-търсени са Peugeot 2008, Opel Mokka и Peugeot 3008, а в премиум категорията – BMW X5, X7 и X1. Делът на електрифицираните превозни средства е 35%, като 84% от клиентите са предпочели хибридните модели, най- популярни от които са Peugeot 3008, 208 и 5008. При изцяло електрическите автомобили компанията е на второ място по продажби в страната с 13,7% пазарен дял, като най-търсеният й електромобил е Opel Corsa Electric, следван от Peugeot 3008, 2008, 208 и от BMW i4.

Най-висок ръст в продуктовия микс на компанията отчита FIAT – 62% (леки и лекотоварни), като само за лекотоварните модели тази стойност достига 80%. Представянето в този сегмент общо на всички марки на SFA отбелязва забележителен растеж спрямо 2023 г. – 33,5% или 395 автомобила повече. Най-търсени от тях са Peugeot Partner, Citroen Jumper, Citroen Berlingo, Peugeot Boxer и пикапът Isuzu D-Max, чийто нов модел отскоро се предлага в България. SFA е лидер в сегмента на изцяло електрическите ванове с 46,3% дял (44 от общо 95 продажби), като Citroen е №1 в сектора за България, а най-желан от клиентите е Citroen e-Berlingo. Продължение

Skoda стартира серийно производство на новия Enyaq

Skoda стартира производството на ревизираното семейство Enyaq в Млада Болеслав. По-големият SUV MEB от Skoda вече слиза от производствената линия заедно с малко по-малкия Elroq и модела с вътрешно горене Octavia.

Изображение: Skoda

skoda-storyboard.com

В началото на януари чешката марка на VW представи фейслифта на първия си електрически модел, въвеждайки малки иновации в технологията, но големи стъпки в дизайна. Що се skoda-enyaq-facelift-produktion-tschechien-mlada-boleslav-2025-1-1400x933отнася до външния вид, Enyaq и Enyaq Coupé в бъдеще ще включват дизайнерския език на Skoda „Modern Solid“. Въпреки това малко се е променило по отношение на задвижващата технология на платформата MEB, тъй като Enyaq вече получи новото поколение задвижване с APP550 за моделната година 2024.

Ревизираният Enyaq в момента се предлага с два размера на батерията – 59 кВтч нето и 77 кВтч нето. Enyaq 60 с по-малката батерия може да бъде поръчан в Германия от 44 400 евро, докато Enyaq 85 започва от 48 900 евро. Enyaq 85x, в момента единственият модел със задвижване на всички колела, може да бъде поръчан от 51 150 евро. Версията купе е малко по-скъпа, но има малко по-голям пробег поради подобрената аеродинамика.

Досега Enyaq, от който са произведени и продадени повече от 250 000 бройки преди фейслифта, беше единственият електрически модел от главния завод на Skoda в Млада Болеслав. Това вече се промени, тъй като вторият MEB модел на Skoda, Elroq, също се произвежда там за около месец. В допълнение към Enyaq и Elroq, седанът Octavia и съответното комби също слизат от производствената линия в зала M13. „Това е първото съоръжение на Volkswagen Group в Европа, където моделите ICE и BEV се произвеждат един до друг, което позволява бързо адаптиране към промените в потребителското търсене“, обявиха от компанията. Продължение

Бъдещето на главния изпълнителен директор на Nissan Учида е на фокус

Според източници скоро ще се очаква промяна в ръководството

27 февруари 2025 г.

  • Промените в ръководството ще бъдат представени на 12 март
  • Главният изпълнителен директор Учида в момента се очаква да запази работата си
  • Директорите на Nissan проверяват интереса към потенциални кандидати за изпълнителни директори, съобщава Bloomberg

 

ТОКИО, 27 февруари (Reuters) – Японският Nissan ще разкрие разтърсване в най-високите си класации следващия месец, казаха в четвъртък трима души, запознати с въпроса,

Главният изпълнителен директор на Nissan Motor Co. Макото Учида провежда пресконференция в централата на компанията в Йокохама, Япония, 13 февруари 2025 г. REUTERS

Главният изпълнителен директор на Nissan Motor Co. Макото Учида провежда пресконференция в централата на компанията в Йокохама, Япония, 13 февруари 2025 г. REUTERS

добавяйки, че в момента се очаква изпадналият в затруднение главен изпълнителен директор Макото Учида да продължи да работи.

Разтърсване след провалени преговори за комбиниране с Honda, третият по големина производител на автомобили в Япония е готов да обяви рационализирането на управлението на 12 март, казаха хората, които отказаха да бъдат идентифицирани, тъй като информацията не е публикувана.

Съобщението е част от план за промяна, който Nissan обеща да ускори този месец и идва след две поредни тримесечия на лошо представяне, което хвърли автомобилната компания още по-дълбоко в криза.

Бордът на Nissan ще продължи да разглежда силата на плана за промяна, както и способността на съществуващия екип да го управлява, каза един от хората.

Ако Учида се оттегли, Nissan може да реши да избере временен изпълнителен директор вместо постоянен, казаха два източника.

Bloomberg News съобщи по-рано, че Nissan обмисля да замени Учида, цитирайки хора, запознати с въпроса. Директорите на Nissan проверяват интереса към потенциални кандидати за наследник на Учида, който е главен изпълнителен директор от края на 2019 г., каза един от хората, цитиран да казва.

Говорител на Nissan отказа коментар.

Акциите на Nissan се покачиха с 3,7% в Токио, изпреварвайки ръста от 0,4% на индекса Nikkei. Продължение