Ferrari събужда духа на 80-те години с новия хибрид 849 Testarossa
Ferrari представи новия plug-in хибрид със задвижване на четирите колела в Милано, с който ще замени SF90 Stradale от 2019 г. на върха на гамата си. Новият автомобил ще се предлага и във версия „spider“ с прибиращ се покрив.
reuters.com/business/autos-transportation
Публикувано вторник, 9 септември 2025 г., 15:09 ч.
Ferrari във вторник – 9 септември, завърши обновяването на хибридната си гама с новия спортен автомобил 849 Testarossa, почит към известния оригинален модел Testarossa от 80-те години.

Ferrari 849 Testarossa Coupe е показано в сиво на представянето на модела в Милано, Италия, 9 септември 2025 г. REUTERS
Това изображение е предоставено от трета страна, без препродажби.Без архиви.
Ferrari представи новия plug-in хибрид със задвижване на четирите колела в Милано, автомобил, който ще замени SF90 Stradale от 2019 г. на върха на гамата си. Новият автомобил ще се предлага и във версия „spider“ с прибиращ се покрив.
Неговият 4-литров, осемцилиндров турбо двигател, разположен в средата на задната част, с мощност 830 конски сили, е съчетан с три електрически двигателя, за общо 1050 к. с., с 50 повече от SF90 Stradale. Той ще може да достигне максимална скорост от над 330 километра в час, се казва в изявление на компанията.
Началната цена е определена на 460 000 евро (540 000 долара) за купето и на 500 000 евро за версията spider, като първите доставки до клиенти са планирани съответно за второто и третото тримесечие на следващата година, започвайки от Европа.
И Ferrari 849 Testarossa Spider, със сгъваем твърд покрив, беше изложен по време на представянето си в Милано, Италия, 9 септември 2025 г. Продължение
Световна премиера на GLC EQ: Mercedes електрифицира своя бестселър
Малко преди началото на IAA, Mercedes представи дългоочаквания GLC с технология EQ – наричайки го „повратна точка в средноразмерния сегмент“. Електрическият GLC е първият модел на новата платформа MB.EA-M и обещава „ефективност и удоволствие от шофирането без компромис“. Но може ли GLC да се класира в първото сравнение на данни с новото BMW iX3?
Изображение: Mercedes-Benz
Преди почти точно седем години Mercedes се зае сериозно с електрическата мобилност. След няколко електрически модела от A-класа и B-класа, базираната в Щутгарт компания представи EQC 400 в началото на септември 2018 г. – електрически SUV и първият модел под новата подмарка EQ. Базиран на GLC с двигател с вътрешно горене, EQC разполагаше с електрическа задвижваща система, затворена черна решетка и заоблен дизайн – задавайки тона за предстоящите електрически автомобили до 2025 г.
EQC обаче не постигна голям успех и след само около четири години производство беше спрян през пролетта на 2023 г. Само няколко седмици след EQC, Audi представи своя електрически SUV e-tron quattro, който се продаваше по-добре от Mercedes благодарение на по-голямата си батерия – въпреки че самият e-tron вече е история. Докато Audi отдавна пусна Q6 e-tron в сегмента на SUV-овете от среден клас, Mercedes сега го следва с новия GLC с EQ технология. Но както през 2018 г., едновременно с това се случва и друга важна премиера на SUV: на 5 септември BMW представи своя нов SUV от среден клас с електрическо задвижване, iX3 50 xDrive.
Преди да преминем към кратко сравнение на данните, нека първо да разгледаме самия GLC: макар името да е познато, новият GLC не споделя техническа основа с SUV-а с двигател с вътрешно горене. Това отразява новата стратегия на Mercedes: вместо да разделят EQ моделите с различни имена и дизайнерски език, електрическите и автомобилите с двигател с вътрешно горене се сближават. Те носят едно и също име (с наставката „с EQ технология“ за електрически превозни средства), изглеждат сходно, но използват различни платформи – за да се възползват по-добре от съответните предимства на всяко задвижване. Продължение
Китайският производител на луксозни автомобили Hongqi ще пусне 15 модела в Европа до 2028 г.
На автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен, показаха EHS5 с пробег от 550 километра – може да се зарежда от 10% до 80% за 20 минути и е „по-динамичен и малко по-младежки“ от EHS9, електрически автомобил в пълен размер, който Hongqi в момента продава в Европа.
Публикувано на 9 септември 2025 г.от Global Banking and Finance Review
МЮНХЕН (Reuters) – Китайският производител на луксозни автомобили Hongqi заяви на 9 септември, че ще пусне 15 електрически и хибридни модела в Европа до 2028 г. на 25 различни
пазара, като също така представи EHS5, компактен електрически SUV.
Hongqi, или Червено знаме, известна като любимата марка автомобили на бившия държавен лидер и председател Мао Дзедун, вече продава автомобили на няколко европейски пазара, включително Норвегия, Холандия и Полша.
Hongqi, подразделение на китайския държавен автомобилен производител FAW, планира да има над 200 дилъра в Европа до 2028 г.
Главният дизайнер на FAW Джайлс Тейлър заяви на автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен, че EHS5 има пробег от 550 километра (342 мили), може да се зарежда от 10% до 80% за 20 минути и е „по-динамичен и малко по-младежки“ от EHS9, електрически автомобил в пълен размер, който Hongqi в момента продава в Европа.
„Това е автомобил, подходящ за градска и крайградска употреба, за семейства и самотни шофьори“, каза Тейлър. Продължение
Hyundai Concept Three: Ето как ще изглежда EV4 на Hyundai
Hyundai представи Concept Three на IAA Mobility, предлагайки първи поглед към предстоящия компактен Ioniq 3. Технологията зад компактния модел вероятно е позната на Групата от Kia EV4.
Снимка: Hyundai Concept Three IAA25
hyundai.news, 09.09.2025 – 13:59
Електрическите автомобили Hyundai отдавна са позната гледка по европейските пътища. В Германия напр. около 28% от всички нови Hyundai, продадени през първата половина на 2025 г., са били изцяло електрически, в сравнение със средно 18% за пазара. И въпреки това корейската компания все още има голяма разлика в гамата си от електрически автомобили между малкия автомобил Inster, Kona Electric и кросоувъра Ioniq 5 от средния клас: в момента няма компактен електрически автомобил от Hyundai.
Kia отдавна предлага на пазара компактния SUV EV3, базиран на 400-волтовата версия на E-GMP, а EV4, класически компактен автомобил, който вече беше представен, е на път да влезе в производство. Отдавна се смяташе за сигурно, че марката Hyundai ще последва примера ѝ с Ioniq 3.
На IAA Mobility корейската компания представи Concept Three, първата концепция за компактен електрически автомобил от подмарката Ioniq. И не като компактен SUV в стила на EV3, а като компактен автомобил а ла EV4. Hyundai се стреми да предложи електрически автомобил във всеки сегмент до 2027 г., така че Ioniq 3 ще бъде еквивалент на добре познатия модел с двигател с вътрешно горене i30. С дължина от 4,29 метра, междуосие от 2,72 метра, ширина от 1,94 метра и височина от 1,43 метра, Concept Three е приблизително в същия клас по размер като VW ID.3. Продължение
Skoda Vision O: Погледът на Skoda към електрическата Octavia
С Epiq, Skoda използва IAA, за да представи предстоящия си компактен електрически SUV. Но чешката марка VW също гледа по-напред, представяйки концептуалния комби Vision O – модел, който евентуално може да достигне пазара като изцяло електрическа Octavia, вероятно с 800-волтова технология.
Изображение Skoda Vision O IAA25
skoda-media.de (in German), skoda-storyboard.com, 09.09.2025 – 11:00
Докато Epiq все още следва отблизо настоящия дизайнерски език „Modern Solid“ на Skoda – който се вижда и в Elroq и обновения Enyaq – Vision O „представлява смел скок напред в еволюцията на дизайнерския език Modern Solid на Skoda“.
Skoda казва, че е разработила Vision O отвътре навън, използвайки „ориентиран към клиента“ подход. Докато моделите на марката, базирани на MEB, се отличаваха с по-консервативен интериор в сравнение с някои от VW аналозите – като например липса на самостоятелен дисплей в кокпита, селектор на предавките в централната конзола, а не на кормилната колона или интегриран в дисплея – този нов подход доведе до напълно преосмислена кабина.
Според германското прессъобщение на Skoda, тя „се отличава с минималистичен дизайн, който подчертава максимална практичност, простота и простор, с над 650 литра капацитет на багажника“.
Ключовите елементи включват персонализируем Horizon Display както за водача, така и за пътника, подобрения AI асистент Laura и новото „Bio-Adaptive Lighting“, което автоматично настройва вътрешното осветление към циклите на естествената светлина, за да създаде приятна атмосфера. Типичните детайли на Skoda „Simply Clever“ включват преносим високоговорител и напълно интегрирана хладилна кутия. Продължение
Пазарният дял на Tesla в САЩ пада до най-ниското си ниво от 2017 г.
Пазарният дял на Tesla (TSLA) в САЩ е паднал до най-ниското си ниво от 2017 г., тъй като потребителите избират други производители на електрически превозни средства (EV) на все по-конкурентния пазар.
Данните на изследователската фирма Cox Automotive показват, че Tesla, която някога е държала над 80% от пазара на електрически превозни средства в САЩ, е представлявала само 38% от общите продажби в САЩ през август тази година.
Това е първият път, когато делът на Tesla на пазара на електрически превозни средства в САЩ е под 40% от октомври 2017 г. насам.
reuters.com/business/autos-transportation
Спадът подчертава заплахата от други автомобилни производители, които увеличават стимулите си за електрически превозни средства, както и отхвърлянето на политическата дейност на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, казват анализатори.
Анализаторите добавят, че ситуацията за Tesla вероятно ще се влоши, тъй като федералните данъчни облекчения за продажбите на електрически превозни средства изтичат в края на септември тази година.
Тези федерални данъчни облекчения намалиха цената на автомобил Tesla с 7500 щатски долара или повече.
В същото време Tesla насочи фокуса си към изграждането на роботизирани и хуманоидни роботи, забавяйки или отменяйки плановете за по-евтини модели електрически превозни средства.
В шокиращо развитие, бордът на директорите на Tesla наскоро предложи безпрецедентен пакет за заплащане от 1 трилион щатски долара за Мъск, който е обвързан с постигането на бъдещи ключови етапи от дейността на компанията. Продължение
Европейските автомобилни производители се сблъскват с тарифи и китайско съперничество в Мюнхен
Големи автомобилни производители представят най-новите си модели на автомобилното изложение в Мюнхен от понеделник. Европейският автомобилен сектор е изправен пред кризи, вариращи от повишаване на тарифите от САЩ до скъпа електрификация и разширяване присъствиието на китайските автомобилни производители на родната им територия.
Публикувано на 09/08/2025 в 01:01 ч.
reuters.com/business/autos-transportation
(По Reuters) – Освен продуктова атака за противодействие на китайските модели, налагани на европейските потребители, включително от BYD, Changan и GAC, местните фирми се съсредоточават върху лобирането, за да убедят Европейския съюз да преразгледа забраната си за автомобили с двигател с вътрешно горене от 2035 г.
Вниманието е насочено и към тарифите на президента на САЩ Доналд Тръмп върху автомобили, произведени в Европа.
Дори ако търговското споразумение между САЩ и ЕС, договорено през юли, се спазва, европейските автомобилни производители ще се изправят пред 15% мито, което може да ги принуди да не продават по-малко печеливши модели в САЩ.
Европейските автомобилни производители на изложението IAA Mobility в Мюнхен, което се провежда от 9 до 12 септември, също се сблъсква със спад в продажбите в Китай, най-големият единен пазар за Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz.
Междувременно, ръководители на автомобилни компании и лобистки групи настояват усилено забраната на ЕС за автомобили, работещи с изкопаеми горива, която ще бъде преразгледана до края на 2025 г., да бъде отменена или променена.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе нарече забраната „голяма грешка“ в петък, като вместо това поиска регулации за емисиите, които обхващат цялата верига за доставки на превозното средство. Продължение
OPEL издигайки GSE на следващо ниво! Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo и новият Opel Mokka GSE с премиери на IAA Mobility
Първи впечатления: Corsa GSE Vision Gran Turismo на живо на място и може да бъде изпробван за първи път в Gran Turismo 7
Поръчките започват: „С Opel Mokka GSE пренасяме рали усещането на пътя.“
Opel Mokka GSE Rally: първото превозно средство, разработено според регламентите на FIA eRally5
Смесени данни за Opel Mokka GSE според WLTP: Разход на енергия 18,5 kWh/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет CO₂: A.
Смесени данни за Opel Grandland Electric AWD Ultimate според WLTP1: Разход на енергия 17,8–18,0 kWh/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет CO₂: A.
Рюселсхайм/Мюнхен. „Ние преоткрихме Opel GSE за електрическата ера и залагаме изцяло на нея. Повишаваме производителността и издигаме електрическото шофиране на следващо ниво“, каза изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл на днешната пресконференция на Opel на IAA Mobility. Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo е първият концептуален автомобил на Opel, който обединява дигиталния и реалния свят, а новият Opel Mokka GSE не може да остане незабелязан. С Mokka, който вече може да бъде поръчан, Opel пренася батерийно-електрическото рали усещане на пътя. Той е базиран на Opel Mokka GSE Rally автомобила, който също присъства на тазгодишното IAA Mobility, и така се пренасят обширните познания на Opel в моторните спортове.
Визия за бъдещето на GSE: Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo
„Нашият най-нов революционен концептуален автомобил от Рюселсхайм представлява визията за нашата GSE марка. Обединява две икони – нашата най-продавана Corsa и водещия в света състезателен симулатор Gran Turismo 7. Corsa GSE Vision Gran Turismo е реална, но и може да бъде управлявана виртуално,“ обявиха изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл, директор „Маркетинг“ Ребека Райнърман и директор=
„1 трилион долара“ заплата за Tesla за Илон Мъск
Бордът на директорите на Tesla предложи заплащане от 1 трилион долара за главния изпълнителен директор Илон Мъск. Ако бъде одобрено, това ще бъде най-големият корпоративен компенсационен пакет за главен изпълнителен директор в регистрираната история.
Изображение: Tesla
reuters.com, 08.09.2025 – 17:30
Бордът на директорите на Tesla заяви, че компенсационният пакет ще държи Мъск „фокусиран и стимулиран“ пред лицето на нарастващата конкуренция от китайските производители на електрически превозни средства. Това е въпреки продължаващия правен спор относно предишния компенсационен пакет на Мъск за 2018 г. от 56 милиарда долара. Предложената сума от 1 трилион долара струва около 18 пъти повече.
Предложението обаче все още не е одобрено – и е свързано с определени условия. Мъск няма да получава заплата или паричен бонус, тъй като компенсацията ще бъде изцяло базирана на представянето. Вместо това, предложението по същество ще даде на Мъск до 12% от акциите на Tesla, които биха стрували приблизително 1,03 трилиона долара – при условие че Tesla достигне целевата си пазарна стойност от 8,6 трилиона долара. Така че, тя се основава на увеличение на оценката на Tesla със 7,5 трилиона долара – почти осем пъти повече от сегашната ѝ оценка – през следващото десетилетие.
Сумата, която Мъск получава, след това се разделя на траншове въз основа на редица условия, свързани с представянето на компанията. Бордът е заявил, че тези условия ще включват пазарна капитализация, както и „оперативни етапи“, като например 20 милиона доставки на автомобили Tesla; плюс масово производство на роботизирани автомобили и хуманоидните роботи „Optimus“; обаче, няма да има условия, поставени на Мъск по отношение на времето, което той влага в компанията. Продължение
Skoda представя компактния SUV Epiq за 25 000 евро
На IAA Skoda представи почти производственото проучване на Epiq. Малкият SUV ще служи като еквивалент на VW ID. Cross на Skoda и е планирано да влезе в продажба следващата година.
Изображение Skoda Epiq IAA25
skoda-storyboard.com, 08.09.2025 – 09:28
Появата на Volkswagen Group на IAA се върти около предстоящото семейство компактни електрически автомобили. Само миналата седмица VW представи новата схема за именуване на своите електромобили, започвайки с ID. Polo (преди ID.2), който ще дебютира през 2026 г. Германският автомобилен производител също така направи предварителен преглед на съответния SUV, който – съгласно новата логика за именуване – ще бъде пуснат като ID. Cross, а не като ID.2 X, по отношение на T-Cross с двигател с вътрешно горене.
Че еквивалентът на SUV на Skoda ще се казва Epiq, е известно от пролетта на 2024 г., когато марката пусна първите рендери. Сега, на IAA Mobility в Мюнхен, Skoda показа почти производствения концепт, който вече много наподобява серийния модел, чиято световна премиера ще бъде в средата на 2026 г. – поне според текущото съобщение на компанията.
При усъвършенстването на дизайнерското проучване от 2024 г. за готовия за производство преглед, дизайнерите на Skoda до голяма степен запазиха външния вид, но го адаптираха, за да отговарят на производствените изисквания. „Tech-Deck Face“, който се вижда на настоящите електрически автомобили на Skoda, присъства и в Epiq и остава близък до това, което Skoda показа през март 2024 г. – включително предложената решетка и LED светлинен подпис. Зоната около фаровете и долния въздухозаборник също остава близка до оригиналното проучване, но е леко преработена. И за разлика от 2024 г., предната част вече има място за поставяне на регистрационен номер.
Отстрани се открояват производствените огледала и по-големите вдлъбнатини за дръжките на вратите, но иначе Epiq остава близо до оригинала. Задната част обаче е претърпяла повече корекции по пътя към производство. Докато задните светлини запазват подобна форма, вертикалният елемент е малко по-къс, а вертикалното осветление вече е разделено на две линии, вместо на една хоризонтална светлинна лента, както е показано през 2024 г. Надписът Skoda между задните светлини на капака на багажника вече не е осветен – вероятно по причини, свързани с разходите. Въпреки това, осемте дизайнерски елемента в задната броня, които наподобяват вида на предния въздухозаборник, ще бъдат пренесени в производството. Продължение