Архив

Къде е първият Ford Mustang?

След над 60 години производство, Ford Mustang се превърна в любимия пони автомобил на Америка, но какво се случи с първия, произведен някога?

Ford Mustang постигна незабавен успех в Америка заради способността си да комбинира невероятната мощност и стил на мускулест автомобил с лекото шаси на европейско спортно купе. Докато ford-mustang_100678431много американски автомобилни ентусиасти мислят за „Stang“ като за мускулест автомобил, всички знаем, че това нещо беше началото на нещо много по-значимо.

Тази кола  в крайна сметка спечели титлата на любимия спортен автомобил на Америка в продължение на близо шест десетилетия. С такава невероятна история на произхода е много забавно да погледнем назад към миналото на този емблематичен пони автомобил, но има един въпрос, който повечето от нас, ентусиастите, си задават.

Какво се случило с първия Mustang?

След като бил изпратен в дилърство в Канада, първият Ford Mustang привлича вниманието на пилот на авиокомпания, който се нуждаел от спортен американски автомобил, който да може да кара за забавление. Всичко – от искрящо бялата боя до гладкия сгъваем покрив – го примамвало да го купи и той го направил, без Ford да знаел за какво става въпрос. Истината е, че Ford  никога не е възнамерявал да продава колата, тъй като са знаели, че ще бъде ценна в идните години.

Те се обърнали към мъжа, за да я откупят обратно, но пилотът отказал, защото не бил глупак. Било ясно, че капитан Тъкър е знаел точно за какво се държи, но Ford бил решен да си върне колата. Продължение

Трогателната история за любимите Jaguar-и на Тина Търнър

Jaguar XJ6 и Jaguar E-Type на покойната икона ѝ дадоха така необходимия вкус на свобода – и след това тя трябваше да се бори в съда, за да ги запази.

Легендарната певица Тина Търнър почина на 83-годишна възраст в дома си на 24 май 2023 в Швейцария, оставяйки след себе си културно наследство, четири деца, поток от почит от известни приятели и множество хитови песни.

Успешната кариера на Търнър – и бурният ѝ личен живот – са добре документирани, от публичния ѝ развод с бившия ѝ съпруг Айк Търнър до детството ѝ, прекарано в „градските граници на Нътбуш“, които тя направи извести.

Един от по-малко известните елементи от личния живот на Търнър обаче беше страстта ѝ към колите и шофирането – особено любовта ѝ към двата ѝ автомобила Jaguar.

„Това беше нещо, което можех да правя сама – да  кормувам – един от малкото пъти, в които можех да бъда сама и свободна.“тина

Търнър беше горд собственик на бял Jaguar XJ6 и сребрист Jaguar E-Type – и двата  ѝ бяха подарени.

Ягуарите на покойната икона ѝ даваха така необходимия вкус на свобода – и след това тя трябваше да се бори в съда, за да ги запази.

Е46899_4дин от по-малко известните елементи от личния живот на Търнър  беше страстта ѝ към колите и шофирането…

„Може да звучи глупаво, но едно от любимите ми бягства и тайно удоволствие, беше да шофирам моя Jaguar“, пише Търнър в автобиографията си от 2018 г.

Търнър получи XJ6 през 1970 г. от певеца и актьор Сами Дейвис-младши като подарък за това, че е направила шоу с него в Лас Вегас.

В автобиографията си Търнър си спомня, че е получила колата от любимия артист и разкрива, че първоначално това е  трябвало да бъде Mercedes-Benz. Продължение

OPEL издигна GSE на следващо ниво! Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo и новият Opel Mokka GSE с премиери на IAA Mobility

Първи впечатления: Corsa GSE Vision Gran Turismo на живо на място и може да бъде изпробван за първи път в Gran Turismo 7

    Поръчките започват: „С Opel Mokka GSE пренасяме рали усещането на пътя.“

    Opel Mokka GSE Rally: първото превозно средство, разработено според регламентите на FIA eRally5

Смесени данни за Opel Mokka GSE според WLTP: Разход на енергия 18,5 kWh/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет CO₂: A.

Смесени данни за Opel Grandland Electric AWD Ultimate според WLTP1: Разход на енергия 17,8–18,0 kWh/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет CO₂: A.

Рюселсхайм/Мюнхен. „Ние преоткрихме Opel GSE за електрическата ера и залагаме изцяло на нея. Повишаваме производителността и издигаме електрическото шофиране на следващо ниво“, gallery_picture_0387716001757353685каза изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл на миналата вече пресконференция на Opel на IAA Mobility. Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo е първият концептуален автомобил на Opel, който обединява дигиталния и реалния свят, а новият Opel Mokka GSE не може да остане незабелязан. С Mokka, който вече може да бъде поръчан, Opel пренася батерийно-електрическото рали усещане на пътя. Той е базиран на Opel Mokka GSE Rally автомобила, който също присъства на тазгодишното IAA Mobility, и така се пренасят обширните познания на Opel в моторните спортове.

Визия за бъдещето на GSE: Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo

„Нашият най-нов революционен концептуален автомобил от Рюселсхайм представлява визията за нашата GSE марка. Обединява две икони – нашата най-продавана Corsa и водещия в света състезателен симулатор Gran Turismo 7. Corsa GSE Vision Gran Turismo е реална, но и може да бъде управлявана виртуално,“ обявиха изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл, директор „Маркетинг“ Ребека Райнърман и директор „Дизайн“ Марк Адамс на световната премиера. Opel представш разработка и проучване, което ще остане в историята 60 години след легендарния Experimental GT, защото вдъхновява както ентусиастите на моторните спортове, така и геймърите. Продължение

Първа половина на 2025 г.: Škoda Auto отчита солидни финансови резултати и се превръща в третата най-продавана автомобилна марка в Европа

› Силно търсене: Škoda доставя 509 400 автомобила на клиенти по целия свят през първите шест месеца на 2025 г. (+13,6%), превръщайки се в третата най-продавана автомобилна марка в Европа

› Солидни финансови резултати: Приходите се увеличават до 15,070 милиарда евро (+10,4%), оперативната печалба достига 1,285 милиарда евро (+11,8%), а нетният паричен поток е 1,453 милиарда евро (+3,2%)

› Стабилна рентабилност: С възвръщаемост на продажбите от 8,5% (8,4%), Škoda Auto се нарежда сред водещите марки в сегмента на обемните продажби

› Електрифицираните модели на Škoda са популярни сред клиентите: Напълно електрическите и plug-in хибридните модели представляват 22,8% от европейските доставки на Škoda (9,4%)

› Значителен напредък на международните пазари: Рекордни резултати в Индия и стартиране на продажбите на местно произведения Kushaq във Виетнам

Млада Болеслав, 2025 г. – През първата половина на 2025 г. Škoda Auto е доставила 509 400 автомобила на клиенти по целия свят, което представлява ръст от 13,6% на годишна база. Силните 360_F_288399869_aYCHXTY1xStB6EWLsBosjWkfgg5kn40Dпродажби се отразяват и във финансовите резултати на компанията: приходите са се увеличили до 15,070 милиарда евро (+10,4%), оперативната печалба е достигнала 1,285 милиарда евро (+11,8%), а нетният паричен поток е възлязъл на 1,453 милиарда евро (+3,2%). Възвръщаемостта на продажбите е останала стабилна на ниво от 8,5% (8,4%).

Škoda също така достигна исторически етап, като се превърна в третата най-продавана автомобилна марка в Европа (ЕС-27 плюс Обединеното кралство, Швейцария, Норвегия и Исландия). Чешкият производител се стреми да си осигури трайно място сред трите най-добри марки в Европа до края на десетилетието. На европейския пазар Škoda е доставила 409 100 автомобила на клиенти (+10,5%), значително надминавайки пазара като цяло. Силното търсене на електрически и plug-in хибридни модели изигра ключова роля за този успех. Продължение

Skoda Epiq е представен в почти производствени спецификации преди пускането на пазара през 2026 г.

Skoda представя компактния SUV Epiq на стойност €25 000.

► Предварителен преглед на следващия електромобил на Skoda

► Производствен Epiq се очаква през 2026 г.

► Модел-брат на VW ID.Cross

Skoda ни даде най-добрия поглед досега към новия си компактен електрически SUV, Epiq, с представянето на нова версия на автомобилното изложение в Мюнхен. Skoda-Auto-Epiq-showcar_1_e3fad52b-1440x810

Въпреки че Skoda все още го нарича „шоу автомобил“ засега, той изглежда почти изцяло готов за производство. Вече показан в истинска концептуална форма през 2024 г., този „нов“ Epiq беше разкрит заедно със своите камуфлажни събратя от VW Group, VW ID.Cross и Cupra Raval, преди IAA Мюнхен.

Предвиден да пристигне в шоурумите през 2026 г., Epiq ще се нареди под Skoda Elroq в гамата от електрически SUV-ове и ще бъде най-достъпният електромобил. Skoda казва, че търси ценови паритет с бензиновия си кросоувър Kamiq, чиято цена започва от около 25 000 паунда.

Пълните спецификации все още са в тайна, но Skoda казва, че Epiq ще бъде с дължина 4,1 м, което го сравнява с Renault 4 и Ford Puma Gen-E в този вече конкурентен клас.

Въпреки че все още не е обявен, очаква се да се предлага с избор от нови батерии от 38 кВтч и 56 кВтч, които според Skoda му осигуряват пробег до 264 мили.

Това е и първата Skoda, която напълно възприема новия си „модерен солиден“ дизайнерски език, както беше показано на концептуалния Epiq миналата година. Изглежда доста впечатляващо, поне по стандартите на Skoda, с шарени пластмасови елементи, повтарящи се отпред и отзад на долните брони, и нов светлинен подпис. Продължение

Концепцията Vision O на Skoda или как ще изглежда новата електрическа Octavia Estate

► Концепцията Vision O на Skoda представя електрическо комби

► Смела нова дизайнерска посока за Skoda

► Но не се притеснявайте, тя все пак ще има гигантски багажник

Skoda най-накрая се готви да пусне електрически автомобил, който не е SUV, с представянето на своята концепция Vision O, представяща електрическо комби.

Представена на автомобилното изложение IAA в Мюнхен, тя показва напълно различна дизайнерска посока за Skoda, както и нови технологии в автомобила и възможности за автономно шофиране, skoda-vision-oкоито досега не са били изследвани от Skoda. Няма фиксирана дата за производството на автомобила, но Skoda казва, че е „планиран за следващото десетилетие“.

Дизайн – луд за комби на Skoda!

Колкото и популярни да са комбитата на Skoda в автомобилната общност, никой никога не е гледал наистина такова и не е пожелавал да притежава такова.

Vision O променя това, въвеждайки нова дизайнерска посока за Skoda, която надгражда съществуващия ѝ „модерен, солиден“ дизайнерски език.

С дължина от 4850 мм, той е малко по-къс от настоящия Skoda Superb Estate и възприема по-нисък профил, наподобяващ shooting brake. Предната част има широк вид благодарение на непрекъснатите линии, както и на осветения надпис SKODA на предния капак. Продължение

Пиърс Броснан се събира отново с BMW: Запознайте се с новата му Серия 7

Пиърс Броснан, известен с превъплъщението си в Джеймс Бонд през 90-те години на миналия век, наскоро възобнови връзката си с BMW.

В скорошна публикация в Instagram Броснан сподели изображение с надпис: „Време е да тръгнем на път… Смокинг от Dunhill, джанти от BMW. Благодарност…“

Представеният автомобил изглежда е новото BMW Серия 7, украсено с M емблеми, вероятно plug-in хибридният модел M760e.

BMW M760e xDrive представлява сливане на лукс и мощност. То може да се похвали с 3,0-литров редови шестцилиндров двигател, съчетан с електрически мотор, които заедно осигуряват до 571 EXCLUSIVE: Pierce Brosnan gets his brand new BMW delivered to his house in Malibu

конски сили и 800 Нм въртящ момент.

Тази комбинация задвижва седана от 0 до 100 км/ч само за 4,3 секунди. Превозното средство предлага и само електрически пробег от приблизително 80 до 84 километра, благодарение на литиево-йонната си батерия с капацитет 18,7 кВтч.

Връзката на Пиърс Броснан с BMW започва, когато Eon Productions си партнира с немския автомобилен производител през 90-те години на миналия век, правейки за първи път превозните средства на Бонд, издадени от MI6, изцяло немски. Продължение

Ram спира разработването на своя изцяло електрически пикап с пълен размер

Първоначално обявеното име Ram REV за проекта ще се запази в модела с удължен пробег, известен преди като Ramcharger.

roadandtrack.com/news, Публикувано: 12 септември 2025 г.

По време на Супербоул през 2023 г., Ram представи изцяло електрически пикап с пълен пробег, наречен 1500 REV. Този пикап се сблъска с множество забавяния след първоначалното представяне, Ram-CES-1200а пазарът на масивни изцяло електрически продукти се промени значително през годините, откакто пикапът беше обявен за първи път. В резултат на това, което компанията цитира като „[забавяне] на търсенето на електрически пикапи с пълен пробег“ в Северна Америка, марката пикапи, собственост на Stellantis, обяви, че ще „прекрати разработването“ на бившия 1500 REV.

Името ще продължи да съществува, въпреки че вместо това ще украсява пикапа с удължен пробег, обявен по-рано с марката Ramcharger.

Краят на пълноразмерния Ram с батерии идва след забавяния през 2024 и 2025 г., като второто от тях първоначално отложи изцяло електрическия камион за 2027 г. Като се фокусира върху бившия Ramcharger, който беше обявен за 2026 г. по време на последното забавяне, производителят на камиони преминава от разделяне на проекта си за електрификация на две решения към фокусиране само върху едно. Това означава, че ще има опростяване за купувачите, когато камионът действително достигне шоурумите на Ram, въпреки че днешното съобщение за промяна на името остава много объркващо за тези, които следят развитието. Продължение

Seat очаква силно използване на фабриките за електрически малки автомобили

Предстоящото семейство електрически малки автомобили на Volkswagen Group ще се произвежда в Испания. На IAA, временният изпълнителен директор на Seat изрази „абсолютен оптимизъм“ относно увеличаването на производството под отговорността на компанията до капацитет от 800 000 електрически автомобила годишно до края на десетилетието.

latribunadeautomocion.es (на испански)

Изображение: Cupra

Септември 2025

Целта от 800 000 електрически автомобила годишно се разделя на 500 000 бройки от VW ID. Polo и Cupra Raval в Марторел и 300 000 бройки от VW ID. Cross и Skoda Epiq в Памплона. Маркус 94aabe0d4c591a0689a0610c50a84221-1366-2000Хаупт, временен изпълнителен директор на Seat, направи тези изявления пред испанския портал La Tribuna de Automoción в кулоарите на IAA.

Коментарите на Хаупт следват тези на бившия изпълнителен директор Уейн Грифитс, който в края на януари заяви, че прогнозите за производството и в двата завода за 2026 г. и 2027 г. са „много по-ниски“ от първоначално изчислените. По това време прогнозите бяха за около 300 000 електрически малки автомобила от Марторел и 235 000 от Навара годишно. По-ниските цифри се дължат на по-бавното нарастване на електромобилността в Европа.

Настоящата прогноза на Хаупт не изключва малко по-бавно нарастване през 2026 г. и 2027 г., средно 535 000 бройки годишно. Той обаче се стреми да достигне границата от 800 000 до края на десетилетието. Хаупт подчерта, че автомобилите ще бъдат „много успешни“, защото са „много привлекателни“ и отразяват „естествена пазарна тенденция“.

На IAA Volkswagen представи предстоящото семейство малки автомобили, но не представи финалните серийни версии. Още едно почти серийно проучване на ID.2, вече преименуван на ID. Polo беше показан, докато Skoda представи допълнително развита версия на представения по-рано концепт Epiq. За SUV версията, VW вече предостави първи поглед с проучването ID. Cross. На предварителната презентация на VW в неделя, камуфлажна серийна версия на Cupra Raval се появи за кратко, въпреки че не беше показана по-късно на изложението. Продължение

Zoox стартира услуга за роботизирани автомобили в Лас Вегас

Дъщерното дружество на Amazon, Zoox, стартира услуга за роботизирани автомобили без шофьор в Лас Вегас. Това е първият случай на действие на услугата им за роботизирани автомобили. В началото услугата ще бъде безплатна чрез специално приложение.

Изображение: Zoox

zoox.com, септември 2025

С пускането на услугата си, Zoox твърди, че е „първата компания в историята, която предоставя напълно автономна услуга за споделено пътуване в специално построено роботизирано превозно робосредство“. Това обаче не е краят на амбициите на компанията и в съобщението за пускането вече има призив за регистрация за услугата в Сан Франциско, въпреки че в момента не е определена дата на пускане.

Безплатното ценообразуване в Лас Вегас ще бъде постепенно премахнато „като следваща стъпка и след като получим необходимото регулаторно одобрение“, пише компанията. Не се споменава обаче какви цени ще бъдат начислявани.

В момента транспортният модел на Zoox се основава на предварително определени места за качване и слизане, които Zoox нарича зона за споделено пътуване. В момента това включва партньорски дестинации, като Resorts World Las Vegas и AREA15. Предстои да бъдат добавени още зони.

Въведени са и мерки за безопасност, така че „за да се помогне на пътниците да идентифицират своето робот такси, регистрационният номер на превозното средство ще се показва в приложението. Приложението ще включва и очаквани часове за качване, актуализации за пристигане в реално време и обобщения след пътуване с опции за обратна връзка“. В приложението е включен и бутон „помощ“, който след това се свързва с член на екипа за дистанционна поддръжка на Zoox. Продължение