Skoda Epiq е представен в почти производствени спецификации преди пускането на пазара през 2026 г.
Skoda представя компактния SUV Epiq на стойност €25 000.
► Предварителен преглед на следващия електромобил на Skoda
► Производствен Epiq се очаква през 2026 г.
► Модел-брат на VW ID.Cross
Skoda ни даде най-добрия поглед досега към новия си компактен електрически SUV, Epiq, с представянето на нова версия на автомобилното изложение в Мюнхен.
Въпреки че Skoda все още го нарича „шоу автомобил“ засега, той изглежда почти изцяло готов за производство. Вече показан в истинска концептуална форма през 2024 г., този „нов“ Epiq беше разкрит заедно със своите камуфлажни събратя от VW Group, VW ID.Cross и Cupra Raval, преди IAA Мюнхен.
Предвиден да пристигне в шоурумите през 2026 г., Epiq ще се нареди под Skoda Elroq в гамата от електрически SUV-ове и ще бъде най-достъпният електромобил. Skoda казва, че търси ценови паритет с бензиновия си кросоувър Kamiq, чиято цена започва от около 25 000 паунда.
Пълните спецификации все още са в тайна, но Skoda казва, че Epiq ще бъде с дължина 4,1 м, което го сравнява с Renault 4 и Ford Puma Gen-E в този вече конкурентен клас.
Въпреки че все още не е обявен, очаква се да се предлага с избор от нови батерии от 38 кВтч и 56 кВтч, които според Skoda му осигуряват пробег до 264 мили.
Това е и първата Skoda, която напълно възприема новия си „модерен солиден“ дизайнерски език, както беше показано на концептуалния Epiq миналата година. Изглежда доста впечатляващо, поне по стандартите на Skoda, с шарени пластмасови елементи, повтарящи се отпред и отзад на долните брони, и нов светлинен подпис. Продължение
Концепцията Vision O на Skoda или как ще изглежда новата електрическа Octavia Estate
► Концепцията Vision O на Skoda представя електрическо комби
► Смела нова дизайнерска посока за Skoda
► Но не се притеснявайте, тя все пак ще има гигантски багажник
Skoda най-накрая се готви да пусне електрически автомобил, който не е SUV, с представянето на своята концепция Vision O, представяща електрическо комби.
Представена на автомобилното изложение IAA в Мюнхен, тя показва напълно различна дизайнерска посока за Skoda, както и нови технологии в автомобила и възможности за автономно шофиране, които досега не са били изследвани от Skoda. Няма фиксирана дата за производството на автомобила, но Skoda казва, че е „планиран за следващото десетилетие“.
Дизайн – луд за комби на Skoda!
Колкото и популярни да са комбитата на Skoda в автомобилната общност, никой никога не е гледал наистина такова и не е пожелавал да притежава такова.
Vision O променя това, въвеждайки нова дизайнерска посока за Skoda, която надгражда съществуващия ѝ „модерен, солиден“ дизайнерски език.
С дължина от 4850 мм, той е малко по-къс от настоящия Skoda Superb Estate и възприема по-нисък профил, наподобяващ shooting brake. Предната част има широк вид благодарение на непрекъснатите линии, както и на осветения надпис SKODA на предния капак. Продължение
Пиърс Броснан се събира отново с BMW: Запознайте се с новата му Серия 7
Пиърс Броснан, известен с превъплъщението си в Джеймс Бонд през 90-те години на миналия век, наскоро възобнови връзката си с BMW.
В скорошна публикация в Instagram Броснан сподели изображение с надпис: „Време е да тръгнем на път… Смокинг от Dunhill, джанти от BMW. Благодарност…“
Представеният автомобил изглежда е новото BMW Серия 7, украсено с M емблеми, вероятно plug-in хибридният модел M760e.
BMW M760e xDrive представлява сливане на лукс и мощност. То може да се похвали с 3,0-литров редови шестцилиндров двигател, съчетан с електрически мотор, които заедно осигуряват до 571
конски сили и 800 Нм въртящ момент.
Тази комбинация задвижва седана от 0 до 100 км/ч само за 4,3 секунди. Превозното средство предлага и само електрически пробег от приблизително 80 до 84 километра, благодарение на литиево-йонната си батерия с капацитет 18,7 кВтч.
Връзката на Пиърс Броснан с BMW започва, когато Eon Productions си партнира с немския автомобилен производител през 90-те години на миналия век, правейки за първи път превозните средства на Бонд, издадени от MI6, изцяло немски. Продължение
Ram спира разработването на своя изцяло електрически пикап с пълен размер
Първоначално обявеното име Ram REV за проекта ще се запази в модела с удължен пробег, известен преди като Ramcharger.
roadandtrack.com/news, Публикувано: 12 септември 2025 г.
По време на Супербоул през 2023 г., Ram представи изцяло електрически пикап с пълен пробег, наречен 1500 REV. Този пикап се сблъска с множество забавяния след първоначалното представяне, а пазарът на масивни изцяло електрически продукти се промени значително през годините, откакто пикапът беше обявен за първи път. В резултат на това, което компанията цитира като „[забавяне] на търсенето на електрически пикапи с пълен пробег“ в Северна Америка, марката пикапи, собственост на Stellantis, обяви, че ще „прекрати разработването“ на бившия 1500 REV.
Името ще продължи да съществува, въпреки че вместо това ще украсява пикапа с удължен пробег, обявен по-рано с марката Ramcharger.
Краят на пълноразмерния Ram с батерии идва след забавяния през 2024 и 2025 г., като второто от тях първоначално отложи изцяло електрическия камион за 2027 г. Като се фокусира върху бившия Ramcharger, който беше обявен за 2026 г. по време на последното забавяне, производителят на камиони преминава от разделяне на проекта си за електрификация на две решения към фокусиране само върху едно. Това означава, че ще има опростяване за купувачите, когато камионът действително достигне шоурумите на Ram, въпреки че днешното съобщение за промяна на името остава много объркващо за тези, които следят развитието. Продължение
Seat очаква силно използване на фабриките за електрически малки автомобили
Предстоящото семейство електрически малки автомобили на Volkswagen Group ще се произвежда в Испания. На IAA, временният изпълнителен директор на Seat изрази „абсолютен оптимизъм“ относно увеличаването на производството под отговорността на компанията до капацитет от 800 000 електрически автомобила годишно до края на десетилетието.
latribunadeautomocion.es (на испански)
Изображение: Cupra
Септември 2025
Целта от 800 000 електрически автомобила годишно се разделя на 500 000 бройки от VW ID. Polo и Cupra Raval в Марторел и 300 000 бройки от VW ID. Cross и Skoda Epiq в Памплона. Маркус Хаупт, временен изпълнителен директор на Seat, направи тези изявления пред испанския портал La Tribuna de Automoción в кулоарите на IAA.
Коментарите на Хаупт следват тези на бившия изпълнителен директор Уейн Грифитс, който в края на януари заяви, че прогнозите за производството и в двата завода за 2026 г. и 2027 г. са „много по-ниски“ от първоначално изчислените. По това време прогнозите бяха за около 300 000 електрически малки автомобила от Марторел и 235 000 от Навара годишно. По-ниските цифри се дължат на по-бавното нарастване на електромобилността в Европа.
Настоящата прогноза на Хаупт не изключва малко по-бавно нарастване през 2026 г. и 2027 г., средно 535 000 бройки годишно. Той обаче се стреми да достигне границата от 800 000 до края на десетилетието. Хаупт подчерта, че автомобилите ще бъдат „много успешни“, защото са „много привлекателни“ и отразяват „естествена пазарна тенденция“.
На IAA Volkswagen представи предстоящото семейство малки автомобили, но не представи финалните серийни версии. Още едно почти серийно проучване на ID.2, вече преименуван на ID. Polo беше показан, докато Skoda представи допълнително развита версия на представения по-рано концепт Epiq. За SUV версията, VW вече предостави първи поглед с проучването ID. Cross. На предварителната презентация на VW в неделя, камуфлажна серийна версия на Cupra Raval се появи за кратко, въпреки че не беше показана по-късно на изложението. Продължение
Zoox стартира услуга за роботизирани автомобили в Лас Вегас
Дъщерното дружество на Amazon, Zoox, стартира услуга за роботизирани автомобили без шофьор в Лас Вегас. Това е първият случай на действие на услугата им за роботизирани автомобили. В началото услугата ще бъде безплатна чрез специално приложение.
Изображение: Zoox
zoox.com, септември 2025
С пускането на услугата си, Zoox твърди, че е „първата компания в историята, която предоставя напълно автономна услуга за споделено пътуване в специално построено роботизирано превозно средство“. Това обаче не е краят на амбициите на компанията и в съобщението за пускането вече има призив за регистрация за услугата в Сан Франциско, въпреки че в момента не е определена дата на пускане.
Безплатното ценообразуване в Лас Вегас ще бъде постепенно премахнато „като следваща стъпка и след като получим необходимото регулаторно одобрение“, пише компанията. Не се споменава обаче какви цени ще бъдат начислявани.
В момента транспортният модел на Zoox се основава на предварително определени места за качване и слизане, които Zoox нарича зона за споделено пътуване. В момента това включва партньорски дестинации, като Resorts World Las Vegas и AREA15. Предстои да бъдат добавени още зони.
Въведени са и мерки за безопасност, така че „за да се помогне на пътниците да идентифицират своето робот такси, регистрационният номер на превозното средство ще се показва в приложението. Приложението ще включва и очаквани часове за качване, актуализации за пристигане в реално време и обобщения след пътуване с опции за обратна връзка“. В приложението е включен и бутон „помощ“, който след това се свързва с член на екипа за дистанционна поддръжка на Zoox. Продължение
DS Automobiles става партньор на FedEx Open de France до 2027 г. и на Френската голф федерация
DS Automobiles инвестира в света на голфа и става партньор на FedEx Open de France до 2027 г.
- Паралелно с това, DS Automobiles става и партньор на Френската голф федерация, която ще разполага с автопарк от 10 автомобила до 2027 г.
- Чрез тези две стратегически партньорства DS Automobiles ще достигне и ще взаимодейства със света на голфа, като същевременно ще има възможност да бъде близо до повече от 440 000 лицензирани голфъри във Франция и нейните 608 голф игрища.
DS Automobiles на FedEx Open de France: глобален обхват
Най-голямото голф състезание във Франция се радва на изключително широко медийно отразяване. То се излъчва в 167 държави и достига до над 500 милиона домакинства по целия свят. Акцентите са широко споделяни в социалните мрежи. Тези часове на излъчване са възможност за DS Automobiles да представи своите нови продукти пред целева общност.
„DS Automobiles, FedEx Open de France и Френската голф федерация – естествено партньорство, което споделя общи ценности и взискателна, обичаща удоволствията клиентска база, оценяваща отговорната иновация и високите постижения.“
Ксавие ПЕЖО, главен изпълнителен директор на DS Automobiles
DS N°4 и DS N°8 – новите звезди на FedEx Open de France
Двата най-нови модела на DS Automobiles ще заемат централно място на игрището за FedEx Open de France – съвсем естествено позиционирани на дупки №4 и №8. DS N°8 ще бъде показан на старта на осмата дупка, както и във „Вилъдж“-зоната и при входа на голф клуба Saint-Nom-la-Bretèche, където се провежда турнира. DS N°4 ще посреща играчите и журналистите на специалния вход само за тях. Присъствието на марката ще бъде подсилено от табели с логото на DS, разположени на три ключови тий-бокса и грийна. Всички зрители ще могат да се запознаят със света на DS на специалния щанд и да си запазят час за индивидуална консултация и тест райд на цялата гама в DS STORE. Продължение
Citroën – официално, ще участва в Световния шампионат ABB Formula E FIA
Поаси, 12 септември 2025 г. – Citroën има удоволствието да обяви своето официално участие в Световния шампионат ABB Formula E FIA, започвайки от предстоящия сезон. Едно електрическо, иновативно и изпълнено със страст приключение, което въплъщава страстта към иновации и виждане за бъдещето на мобилността.
Продължавайки да вълнува сърцата на любителите на автомобилния спорт. Citroën официално се завръща в моторните спортове като заводски отбор – поле, което е оставило своя отпечатък в историята и легендата на марката.
Споделяне на ценности чрез повторна връзка с моторните спортове в тяхната най-визионерска форма: 100% електрическо, отговорно и ангажирано състезание.
Популярни надпревари в центровете на градовете, които печелят вниманието на младите фенове, изпълнени с енергия и страст.
Източник на технологично вдъхновение и световна сцена за бъдещето на мобилността.
Citroën
От 1919 г. насам Citroën създава автомобили, технологии и мобилни решения, които отговарят на промените в обществото. Дръзка и иновативна, марката акцентира върху комфорта и спокойствието на своите клиенти, предлагайки богата гама от модели, от уникалния Ami – иновативно електрическо решение за градска мобилност – до седани, SUV и лекотоварни автомобили, повечето от които се предлагат в електрически или хибридни версии. Продължение
Hyundai ще произвежда Ioniq 3 в Турция
Hyundai ще произвежда предстоящия си Ioniq 3 в Турция. Потвърждението не дойде чрез официално изявление на компанията, а от Мурат Беркел, генерален мениджър на Hyundai Türkiye, в интервю на IAA.
Изображение: Hyundai
turkiyetoday.com, 12.09.2025 – 15:49
Коментарите не се появиха чрез официалните канали на Hyundai, но могат да се считат за надеждни, предвид позицията на Беркел. Неговото изявление беше ясно: „Ще започнем производството
на нашия модел Ioniq 3 следващата година. Това ще бъде първият електрически автомобил, който Hyundai произвежда в Европа за първи път в Турция“, каза той пред кореспондент на държавната информационна агенция Anadolu Agency (AA) на IAA. „Това ще бъде и първият електрически автомобил, изнесен от Турция за Европа след Togg.“
Самата информация не е изненадваща. От май е известно, че Hyundai планира да произвежда електрически автомобили, наред с модели с двигател с вътрешно горене, в завода си в Измит от август 2026 г. Досега не беше ясно кой модел ще бъде. Беркел посочи Великобритания, Германия и Франция като основни пазари за Ioniq 3.
На IAA в Мюнхен Hyundai все още не представи производствената версия на Ioniq 3, а вместо това представи дизайнерското проучване Concept Three, разглеждано като предварителен преглед на модела. Концепцията е компактен автомобил с размери 4,29 метра дължина, 1,94 метра ширина и 1,43 метра височина.
Hyundai не предостави технически подробности на изложението, а вместо това се фокусира върху дизайна. Проучването съчетава прави линии и заоблени форми с типичните за Ioniq пикселни светлини. То има умишлено динамичен дизайн, който придава на автомобила спортен вид. Продължение
Пазарът на електрически превозни средства в Китай е в бум – с някои неочаквани марки на върха
Китай регистрира нов годишен връх през август с продажби от 1,4 милиона електрически автомобила и plug-in хибриди. Чисто електрическите автомобили се развиват с непропорционално динамични темпове. Делът на plug-in автомобилите в общия пазар също остава висок – и продължава да се приближава до 50-процентната граница. Обичайните лидери на пазара обаче не се класират високи.
electrive.com, 11.09.2025
cnevpost.comq, nio.com, ir.xiaopeng.com, cnevpost.com, autonews.gasgoo.com
Последната статистика на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) показва по-нататъшен растеж на plug-in автомобилите в Китай през август: регистрираните 1,395 милиона бройки представляват увеличение с 27 процента в сравнение със същия месец на миналата година и увеличение с 10,5 процента в сравнение с юли. Износът от Китай играе все по-важна роля в това: броят на изнесените NEV превозни средства се е удвоил миналия месец в сравнение с август 2024 г.
Причината за това е, че данните за продажбите на CAAM включват продажбите на едро на производителите, т.е. както продажби на вътрешния пазар, така и износ. Както е добре известно, новите енергийни превозни средства (NEV), включени в статистиката, включват електрически превозни средства с батерии (BEV), plug-in хибриди (PHEV) и превозни средства с горивни клетки (FCEV) – горивните клетки обаче не играят съществена роля в сектора на леките автомобили в Китай.
Близо 1,4 милиона нови NEV са най-добрият резултат за годината досега, но все още под данните за четвъртото тримесечие на 2024 г., когато Китай регистрира изключително силен скок в края на годината. Кривите на продажбите от последните две години обаче, с характерния си късен възходящ импулс, предполагат, че 2025 г. може да отбележи още едно увеличение през четвъртото тримесечие – което ще покаже предстоящата месечна статистика. Продължение