Архив

VW разглежда високопроизводителния ID.2 R с двигатели в колелата

Говори се, че VW си играе с идеята за особено високопроизводителен ID.2 R, който може да стане първият модел на марката със задвижване на всички колела с помощта на двигатели в колелата. Ако VW даде зелена светлина, ID.2 R ще стои над вече потвърдения ID.2 GTI в гамата.

Изображение: Volkswagen

autocar.co.uk,

ID.2 е базиран на платформата MEB Small, която поддържа задвижване на предните колела. Въпреки това, както съобщава британското издание Autocar, позовавайки се на VW разглеждавътрешни източници, VW в момента проучва възможността за разширяване на системата до задвижване на четирите колела благодарение на двигателите на задните колела – по-специално във връзка с ID.2 R. „R“ се отнася до под-бранда на групата за представяне, позициониран над линията GTI.

Според Autocar потенциалният ID.2 R по този начин ще бъде позициониран над ID.2 GTI не само по име, но и по производителност – като в доклада се споменава мощност от около 295 кВт, в сравнение с 210 кВт за GTI.

Твърди се, че R дивизията е стартирала цялостна инициатива за изследване на производителността и потенциала за векторизиране на въртящия момент на двигателите в колелата. Задвижването, което се разглежда за ID.2 R, ще запази предния електромотор и силовата електроника на GTI, отбелязва Autocar, „но добавя два независимо контролирани електрически мотора на главината в задните колела“. Тази настройка има за цел да осигури значително повишаване на производителността – без компромис с пространството за зареждане. Продължение

Новият флагман на DS Automobiles

    DS Новият флагман на DS Automobiles с пробег до 750 км (по WLTP комбиниран цикъл) вече поема по пътя – стартират официалните международни тест драйвове.

    DS N°8 бележи началото на нова електрическа ера със своя отличителен дизайн, несравним интериор и абсолютна динамична хармония.

    Предлаган с начална цена от 115 592 лв., DS N°8 е наличен в нива на оборудване PALLAS, ÉTOILE и колекцията JULES VERNE – с избор между два размера батерии и задвижване на две или четири колела, с мощност до 350 к.с.

DS N°8 е най-чистото въплъщение на френското изкуство на електрическото пътуване.

Модел на аероефективност, който олицетворява прогресивната визия на великите френски каросерийни майстори, вдъхновен от концептуалния DS AERO SPORT LOUNGE. DS №8С опънати и стегнати линии, DS N°8 е авангарден автомобил, отбелязващ повратна точка в съвременния автомобилен дизайн. SUV купе с категоричен дизайн, DS N°8 се отличава със силна идентичност, съчетаваща харизма, дързост, елегантна динамика и ефективност. Щедрите му размери (дължина 4,82 м, широчина 1,90 м, височина 1,58 м, междуосие 2,90 м) му придават внушително присъствие на пътя, докато интериорът предлага пространство и атмосфера, които преосмислят стандартите в сегмента.

Предната част акцентира на DS LUMINASCREEN – истинска светлинна емблема, която „съживява“ автомобила. Фаровете PIXEL LED VISION 3.0 адаптират светлинния сноп в реално време според пътната обстановка, осигурявайки оптимално осветяване без да заслепяват останалите участници в движението. Вертикалният светлинен елемент DS LIGHTBLADE допълва тази уникална идентичност.

Динамичният профил се подчертава от скрити дръжки на вратите, линии, които насочват въздушния поток, и джанти с диаметър до 21 инча.

В задната част, вертикалната светлинна секция DS LIGHTBLADE осигурява визуална последователност с предницата и подсилва високотехнологичния характер на DS N°8. Всеки елемент от каросерията е проектиран с мисъл за аеродинамичната ефективност (Cx: 0,24 и SCx: 0,63 dm²), което позволява постигането на пробег, който е сред най-добрите в сегмента. Продължение

Alfa Romeo триумфира в 1000 Miglia

Има нещо уникално завладяващо в рева на Alfa Romeo, докато си проправя път през Италия – звук, който извиква история, дързост и страст. Той отново отекна по легендарните пътища на тазгодишното издание на 1000 Miglia, хипнотизирайки тълпите с незабравим стил.

Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport от 1929 г. на Team Villa Trasqua, управляван от дуета Веско-Салвинели, първи пресече финалната линия на 43-тото издание на историческата PR_SFAautomotive_Alfa_Romeo_1000_Miglia_250621възстановка на „най-красивото състезание в света“. Към него на подиума се присъединиха AlfaRomeo6C1500SS, управляван от аржентинския отбор Ереджомович – Лянос, и Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato, управляван от дуета Тонконоги – Руфини – зашеметяващ подиум, който подчертава трайното наследство на марката в моторните спортове, което и днес доставя вълнение благодарение на отличителните си динамични характеристики.

Сред спиращите дъха пейзажи, един автомобил плени сърцата и обърна погледите по маршрута – Alfa Romeo 1900 Super Sprint от 1956 г., част от колекцията Stellantis Heritage и експонат от колекцията в Историческия музей на Alfa Romeo в Арезе. На борда на това великолепно купе „gran turismo“ беше екипът на Luna Rossa, затвърждавайки партньорството между най-обичания италиански ветроходен екипаж и марката на благородния италиански спортен дух от 1910 г.

Двете национални съкровища се подготвят за предстоящата Купа на Америка, която ще се проведе за първи път в Италия, разположена на фона на зрелищния фон на Неаполитанския залив. И ако думите не са убедителни, е достатъчен само един поглед към Alfa Romeo 1900 Super Sprint, докато той пронизва завоите и изкачва стръмни хълмове, демонстрирайки онази неповторима смесица от елегантност и спортен дух, която го направи предпочитаното купе на джентълмените шофьори през 50-те години на миналия век и желана икона по време на икономическия бум. Продължение

Практичен, здрав, многофункционален: новият Opel Frontera – с оригинални аксесоари

    Решения за транспорт: Персонализирани багажни кутии за покрива, стойки за велосипеди и още

    За къмпинг почивките: Издръжлива палатка за покрива за до двама души

    Безопасност и ред: Детски седалки, транспортни чанти, подложки за багажника

    За феновете на Frontera: Куфари, умалени модели и още предложения

  • Комбинирани стойности за Opel Frontera Hybrid със системна мощност 81 кВт (110 к.с.) по WLTP:
  • Разход на гориво: 5.2–5.3 л/100 км, CO₂ емисии: 119–120 г/км; Клас на CO₂: D.
  • Комбинирани стойности за Opel Frontera Electric по WLTP:
  • Разход на енергия: 18.2–18.5 кВтч/100 км, CO₂ емисии: 0 г/км; Клас на CO₂: A.

Рюселсхайм. 23 юни 2025. Новият Opel Frontera впечатлява не само с красивия си дизайн, електрифицирано задвижване, достъпна цена и умни решения. Семейният SUV, предлага фронтераизобилие от пространство за всичко необходимо за родителите, децата, домашните любимци и багажа – а с наличните практични аксесоари този „герой от ежедневието“ става още по-функционален и удобен.

От различни по размери багажни кутии за покрива и стойки за велосипеди до палатки за къмпинг – Frontera предлага пълна гама решения за всякакви пътувания. Постелки и мрежи за багаж осигуряват ред и чистота в интериора, докато сенниците намаляват яркото слънце през летните месеци. А за истинските фенове – в онлайн магазина на Opel се предлага специална колекция Frontera с атрактивни аксесоари.

Простор и комфорт: моделът се предлага с до 7 места и до 1600 литра обем в багажника

С многофункционалния си дизайн Opel Frontera ясно показва, че е готов за всякакви предизвикателства – включително и за семейна почивка. В стандартната си конфигурация SUV-ът предлага място за петима пътници и до 460 литра багаж. При сгъване на задните седалки обемът нараства до впечатляващите 1600 литра. Освен това, Frontera Hybrid може да се поръча и като седемместен модел. А за онези, които се нуждаят от още повече пространство, Opel предлага подходящи транспортни решения.

В каталога с аксесоари клиентите могат да намерят багажни кутии с вместимост от 300 до 500 литра – идеални за допълнителен багаж. Всички модели са с модерен дизайн, който се вписва перфектно в силуета на Frontera и допринася за по-нисък разход благодарение на аеродинамичната форма. Продължение

През май Stellantis затвърди лидерството си при хибридните и лекотоварните автомобили в ЕС30

  • Stellantis отчете значителен скок в продажбите на хибридни превозни средства (PHEV и HEV) на пазарите в ЕС30 през месец май – делът на компанията достигна 16%, което е увеличение от 4,9 процентни пункта. Ръстът на марката Peugeot в сегмента е от +3,8 процентни пункта;
  • Лекотоварната гама Stellantis Pro One затвърждава лидерството си с пазарен дял от 29,9% (прираст от 3,1 процентни пункта);
  • Положителна е и тенденцията при постъпилите поръчки: +8% в сравнения с месец май на 2024 г. От началото на годината Stellantis запазва второто място по общи продажби на пазарите в ЕС30, като отново е лидер във Франция, Италия и Португалия. Три от моделите й са в топ 10 класацията – Peugeot 208 и 2008, както и Citroën C3;
  • Новият Citroën C3 бележи успехи и в електрическата си версия, заемайки първото място в BEV продажбите в Испания и второто – във Франция;
  • В Италия през месец май, а и от началото на годината, FIAT Panda е най-търсеният модел на общия пазар, а Jeep® Avenger е най-продаваният SUV. Alfa Romeo също отбелязва отлични резултати: 31% ръст през 2025-а, като Alfa Romeo Junior е начело в премиум B-SUV сегмента;
  • В Германия Opel Corsa е водеща в B-Hatch сегмента с пазарен дял от 14,3%. Във Великобритания моделът също затвърждава лидерството си, превъзхождайки конкурентите си при компактните автомобили.

През последните месеци Stellantis устойчиво увеличава пазарния си дял в ЕС30 в сегмента на хибридните автомобили, като през май отново отбеляза значителен подем. май стелЛука Наполитано, директор „Търговски операции“, подчерта: „Отчетеният ръст от близо 5 процентни пункта не е случайност. Той е в резултат на стратегическите ни решения, взети през втората половина на 2024 г., когато разширихме портфолиото си от хибридни автомобили, за да отговорим на търсенето на пазара.“

Продължава растежът и при постъпилите поръчки, наблюдаван още през предходните месеци, като през май той е доста по-висок спрямо миналата година. В допълнение Citroën C3 и Opel Corsa стават все по-търсени на висококонкурентните пазари, а успехът на Alfa Romeo в премиум сегмента в Италия e впечатляващ. Очаква се силно представяне и на модела FIAT Grande Panda.

Гангстери и автомобили

Какви коли возят мафията и какво карат гангстерите

По carbuzz.com/features/a-guide-to-gangster-cars

Широката общественост винаги е била очарована от дъното на обществото, а организираните банди го спояват. Гангстерите по целия свят се нуждаят от общ транспорт и независимо дали говорим за улични банди или италианската мафия, гангстерските автомобили служат на първо място като символ на статус и на второ място като практични превозни средства.

Част от този статус казва на хората, че собственикът има власт чрез пари, сила или и двете. Практичността обикновено идва с размер и мощност. Някои автомобили са станали тясно свързани с организираната престъпност и гангстерите, за да бъдат използвани като стенограма във филмите.

Черният Range Rover е отличен глобален пример и оттам ще започнем.

Land Rover Range Rover

Независимо дали става дума за мексикански картели, гангстери от Ел Ей или европейски злодеи, черният Range Rover е отличен и общ пример за гангстерски или

Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover

гангстерски автомобили. Той е толкова емблематичен във филмите, колкото и на улицата. Един от най-известните конкретни примери е жесток такъв в Обединеното кралство, известен като убийствата на Range Rover.

Крейг Ролф, Тони Тъкър и Пат Тейт бяха трима известни дилъри на наркотици в Есекс и част от бандата „Момчетата от Есекс“, до степен, че този писател си спомня, че ги е виждал наоколо и е обслужвал един от тях на бензиностанция навремето. Те бяха открити в гръмнат с пушка Range Rover надолу по платно, към което бяха привлечени близо до натоварен път.

Range Rover постигна гангстерската си асоциация, като беше голям, удобен, мощен и скъп – което са черти на повечето автомобили в този списък и може лесно да излиза извън пътя. Следователно, той е особено популярен сред картелите и британските банди, но привлекателността му е също толкова очевидна сред градските гангстери. Продължение

Преди 120 години – L&K Voiturette A (1905–1907): Първият автомобил, произведен в Млада Болеслав

› Laurin & Klement продължават успеха си като производител на велосипеди и мотоциклети с първата си кола през есента на 1905 г.

› 44 броя от L&K Voiturette A са произведени между 1905 и 1907 г.

Първият автомобил на компанията Laurin & Klement, която по-късно ще стане ŠKODA AUTO, прави своя дебют на 29 октомври 1905 г.: Voiturette A е лек двуместен L&K Voiturette A (1905–1907)автомобил, който е лесен за управление и достига скорост до 40 км/ч. Превозното средство със 7 к.с. също впечатлява клиентите с атрактивното си съотношение цена-качество. Четиридесет и четири единици са построени в Млада Болеслав между 1905 и 1907 г.

Voiturette A получава официален лиценз за използване по пътищата на 18 януари 1906 г. и е представен за първи път на автомобилното изложение в Прага на 15 април. Със своя усъвършенстван дизайн, прецизен инженеринг и атрактивна цена от 3600 крони за базовата версия, той жъне незабавен успех. За да се осигури някаква перспектива, средният работник печелел 2 крони на ден по това време. А горивото, което в онези времена не се измерва в литри поради разлики в качеството и плътността, струва 66 хелера за килограм. Voiturette A изразходва около четири килограма бензин на 100 километра.

Шасито на L&K Voiturette A се състои от стълба, която поддържа две твърди оси с полуелиптични листови пружини. Двата цилиндъра с водно охлаждане на монтирания отпред V-образен двигател са обърнати един към друг под ъгъл от 55 градуса. Те произвеждат 7 к.с. от общ работен обем от 1005 кубически сантиметра. Тристепенната трансмисия с директно превключване е свързана към скоростната кутия чрез покрит с кожа конусен съединител.

Мощността обикновено се предава към задните колела чрез кардан, но при поискване се предлагат и вериги. Пъргавият, 465-килограмов автомобил ускорявал до максимална скорост от 40 км/ч; може да се забави чрез спирачка, действаща върху карданния вал, или чрез ръчен лост, управляващ спирачните барабани на задните колела. В допълнение към обичайните по онова време дървени джанти с дървени спици, Laurin & Klement предлага на клиентите си и колела с телени спици. Продължение

DS Automobiles и PENSKE AUTOSPORT ще вземат участие в 12-ия кръг от Формула Е в Джакарта.

Състезанието ще се проведе в събота, 21 юни, от 10:00 ч. централноевропейско време (15:00 ч. местно време).

    DS Automobiles и PENSKE AUTOSPORT ще вземат участие в 12-ия кръг от Сезон 11 на Формула Е този уикенд в Джакарта

    След фантастичния дубъл в Шанхай, DS PENSKE се стреми да затвърди впечатляващата си форма

    Пилотите Максимилиан Гюнтер и Жан-Ерик Верн вече са постигали добри резултати в Индонезия и се очаква отново да бъдат сред основните претенденти

Индонезийската столица Джакарта ще бъде домакин на поредния Е-При в събота, 21 юни – за трети път в историята на Световния шампионат на ABB FIA Формула Е. дс

Разположено в близост до международния стадион, 2,3-километровото трасе в Джакарта обещава ново зрелищно състезание, изпълнено с изненади.

Отборът на DS PENSKE заема трето място във временното класиране след перфектния дубъл в Шанхай, като има ясната цел отново да се качи на подиума и да затвърди позицията си сред лидерите в шампионата този уикенд.

Максимилиан Гюнтер стартира като един от фаворитите за челните позиции в Джакарта, след като спечели полпозишън и записа отлична победа през 2023 г. Жан-Ерик Верн също е сериозен претендент, като взе полпозишън и завърши втори през 2022 г.

Състезанието ще се проведе в събота, 21 юни, от 10:00 ч. централноевропейско време (15:00 ч. местно време). Продължение

Вдъхновен от ралито – Opel Mokka GSE влиза в производство

Opel обяви, че създава производствена серийна версия на своя необичаен Mokka GSE e-rally автомобил. Компанията заяви, че не иска шофирането да е ограничено до професионалистите в моторните спортове.

Изображения: Opel

stellantis.com, 18.06.2025 – 16:30 ч.

Базиран е на Opel Mokka GSE Rally, доста смело изглеждащ електрически рали автомобил, който дебютира на ELE Rally в Холандия миналия месец. Там Opel разкри Opel Mokkaпрототип на превозно средство с мощност от 207 кВт, 345 Нм въртящ момент, жълто-черно оцветяване, рали акценти и огромен „О, боже! GSE“ текст, отпечатан върху тялото. Той включва редица други състезателни компоненти, включително предпазна клетка, система за защита при сблъсък и 54 кВтч батерия.

Сега Opel обяви, че планира да пусне производствена версия на GSE Rally на общия пазар: Opel Mokka GSE. Вицепрезидентът на Opel за текущия продукт, Марк Фетцер, каза: „По време на разработването на Opel Mokka GSE Rally бързо стана ясно, че не искаме да запазим това невероятно усещане само за професионалистите в моторните спортове. Клиентите на Opel също трябва да могат да се насладят на това изключително мощно, директно и безкомпромисно шофиране. Ето защо пускаме Mokka GSE в серийно производство.“

Компанията заявява, че ще сподели много от „чертите“ и компонентите на версията Rally, включително аспекти на нейния външен вид и елементи на производителност. Точните подробности за това все още не са споделени, така че няма отговор дали ще включва специфични за състезанията аксесоари, като защитната клетка. Продължение

Škoda и нейната богата състезателна история

Едно от най-старите дружества в автомобилната индустрия – Škoda Аuto започва своята история през 1895г. в Млада Болеслав за ремонт на велосипеди, по-късно тя започва да произвежда и мотоциклети, а през 1905г. – автомобили.

Бащите-основоположници: Механикът Вацлав Лаурин и търговецът на книги Вацлав Клемент постигат този небивал успех с много труд и отдаденост породена от тяхното

L&K Voiturette A (1905–1907)

L&K Voiturette A (1905–1907)

хоби – велосипедите. През 1905г. предпритието създава своя първи автомобил: „Laurin&Klement – Voiturette A“ – двуместен автомобил снабден с двуцилондров  двигател с мощност от седем конски сили.

От състезателния дебют на Нарцис Подседничек през 1901г., когато за първи път мотоциклет участва на L&K участва в състезанието в Париж-Берлин, през отличните места завоювани в Рали Монте Карло, до неотдавна заетите места на подиумите от екипажите с автомобилите  Škoda Fabia Super 2000 – в състезателната история на марката има изобилие от успехи.

През 1905г. състезателят на фирма L&K Вацлав Вондржих побеждава в реномираната „Couple International“ във френския град Дурдан. С победата на това ннеофициално световно първенство приключва спртната дейност на L&K в областта на мотоциклетните състезания. Предприятието възобновява състезателната си дейност през 30-те години на миналия век под името Škoda. През 1934г. силно блести звездата на Škoda Popular, първият автомобил Škoda с модерна „гръбначна рама“. През 1936г. в Рали Монте Карло Зденек Похъл и Ярослав Хаусман с двуместната Škoda Popular заемат второ мясро във своята категория. Скоро след това, окрилена от успеха, Škoda представя специални спортни автомобили Škoda Popular Sport Monte Carlo. A през 1935г. два шестцилиндрови състезателни автомобила – специалните Rapid Six – стартират в състезанието „1000 чехословашки мили“.

Компактният състезателен автомобил, произлизащ от основния модел Škoda 1101, показва възможностите си на състезателното трасе в Спа, на Рали Монте Карло, на Tour d’Europe и в състезанието „За мир и дружба“. Новата Škoda Octavia, представена през 1959г., бележи  значителни успехи в категорията на автомобилите с кубатура до 1,3 литра. Продължение