Автопаркът на Макс Верстапен: Колекцията на холандеца!
Освен че е ентусиаст на Формула 1, Макс Верстапен е и фен на бързите коли. Пилотът на Red Bull Racing печели много пари, което води до обширна колекция от коли. Това негови коли (за които знаем).
Макс Верстапен се състезава във Формула 1 повече от десет години. През този период холандецът е спечелил четири световни титли и е спечелил достатъчно пари, за да си купи някои луксозни коли.
Не е съвсем сигурно как изглежда колекцията от коли на пилота на Red Bull Racing, но има много коли, в които Верстапен е бил забелязван често.
Това са колите, които Макс Верстапен кара.
Най-забележителният автомобил в гаража на Верстапен е може би Aston Martin Valkyrie – на сн. вдясно. Тази хиперкола, съвместно проектирана от Адриан Нюи, надхвърля обсега на „нормалните“ автомобили. С над 1100 к.с. и максимална скорост до 402 км/ч, този автомобил е най-близкото до RB21.
Напоследък Верстапен е забелязан в Audi RS6 ABT Legacy Edition – на сн. вляво. Това е специално издание на Audi RS6 с около 760 к.с.
Холандецът, чрез сътрудничеството между Aston Martin и Red Bull Racing, е първият, който получава Aston Martin DB11 AMR. След това бяха Aston Martin Vantage и Aston Martin DBS Superleggera. Не е известно кой от тези автомобили все още притежава Верстапен.
От Honda пилотът на Red Bull Racing също получава кола. Honda NSX е спортен автомобил от японския производител на автомобили, който ускорява до 307 километра в час.
Освен това, Верстапен има няколко Ferrari-та в гаража си. Продължение
Германия: Нова субсидия за електрически превозни средства се завръща като стимул за покупка – също и за употребявани автомобили
След обявяването на нова субсидия за електрически превозни средства от страна на германското правителство, се появяват повече подробности. Според медийни съобщения, тя отново ще бъде стимул за покупка на стойност до 4000 евро, но със строги ограничения както за цената на превозното средство, така и за дохода на купувача. Очаква се употребяваните автомобили също да отговарят на условията.
bild.de, auto-motor-und-sport.de, rnd.de , 13.10.2025 – 10:27
След внезапното прекратяване на екологичния бонус в Германия за покупка на електрически автомобили в края на 2023 г., федералното правителство сега планира нова програма за финансиране за насърчаване на приемането на електрически превозни средства. Както заяви финансовият министър Ларс Клингбайл миналия четвъртък, три милиарда евро от Фонда за климат и трансформация и Социалния фонд на ЕС ще бъдат разпределени специално за подкрепа на домакинствата с ниски и средни доходи при преминаване към превозни средства с нулеви емисии.
Това, което Клингбайл първоначално не уточни, беше дали схемата отново ще бъде стимул за покупка или например модел на социален лизинг, подобен на този във Франция – нещо, което неговата Социалдемократическа партия (ГСДП) защитаваше през последните месеци.
Според различни медийни съобщения, сега изглежда, че коалицията от ХДС/ХСС и ГСДП е избрала бонус за покупка до 4000 евро на превозно средство. Програмата трябва да започне на 1 януари 2026 г., като Федералната служба за икономически въпроси и контрол на износа (BAFA) отново ще отговаря за обработката на заявленията и разпределянето на средствата.
Очаква се обаче новата програма да бъде с по-строги условия от предишния екологичен бонус. Съобщава се, че ще има таван на доходите, за да се гарантира, че само домакинствата с ниски и средни доходи се възползват. Според германския вестник Bild, брутен месечен доход до 3800 евро се обсъжда, въпреки че това все още не е финализирано. Продължение
Краят на данъчния кредит в САЩ води до рекордни продажби на електромобили
Както се очакваше, продажбите на електромобили в Съединените щати достигнаха нов рекорд през третото тримесечие на 2025 г., достигайки 438 487 бройки. Изтичането на данъчния кредит за електромобили на 30 септември очевидно беше движеща сила. Какво ще се случи от четвъртото тримесечие нататък, остава несигурно.
Изображение: Tesla
coxautoinc.com, чрез electrive.com, 13.10.2025 – 09:44
Според данни на Kelley Blue Book, продажбите на електромобили са се увеличили с 40,7% в сравнение с второто тримесечие и с 29,6% на годишна база. Рекордното тримесечие надмина предишния пик от четвъртото тримесечие на 2024 г. с почти 20%. През третото тримесечие електрическите автомобили представляват 10,5% от общите продажби на автомобили в САЩ – още един исторически връх.
Тези нови рекорди обаче може да имат ограничено значение, тъй като произтичат главно от еднократен ефект: краят на федералния данъчен кредит за електрически превозни средства в САЩ в края на септември 2025 г.
Стимулът, премахнат под ръководството на републиканците, накара много купувачи да купуват преди крайния срок, за да се възползват от до 7500 долара. Въпреки че няколко производители и щата разшириха схемите за подкрепа под различни форми, спадът в продажбите през четвъртото тримесечие изглежда неизбежен.
Cox Automotive, компанията, стояща зад Kelley Blue Book, отбеляза, че не всички производители са се възползвали еднакво от бума на продажбите на електрически превозни средства. Сред печелившите бяха General Motors и Volkswagen, като и двете компании увеличиха продажбите си на електрически превозни средства повече от два пъти в сравнение с третото тримесечие на 2024 г. Продължение
Изненада! Най-продаваният автомобил на Audi през последното тримесечие беше електрически
Ето обобщение на съдържанието на статията, базирано на факти:
През последните няколко години продажбите на електрически превозни средства продължават да се увеличават, но не бързо, особено не толкова бързо, колкото очакваха производителите на автомобили. Има обаче изключения и едно изненадващо ни идва от Audi. През последното тримесечие най-продаваният автомобил на Audi всъщност беше електрически. Това беше Q6 E-Tron и дори успя да победи най-популярния модел на компанията за тримесечието.
През третото тримесечие A6 E-Tron натрупа 10 059 продажби. Той беше само с няколкостотин автомобила пред Audi Q5 с двигател с вътрешно горене, който имаше 9 719 продажби. Това изненадващо разочарование се дължи на няколко причини. Очевидно първата е просто, че A6 имаше невероятно тримесечие. Още по-удивително е, че страхотните продажби вероятно не са били обусловени от изчезващия федерален данъчен кредит за електрически превозни средства, тъй като Q6 E-Tron не отговаряше на условията за него. Другият фактор е, че Q5 имаше странно лошо тримесечие. В сравнение със същото тримесечие на миналата година, продажбите му са намалели с 34%.
SUV-овете си разменят местата, когато става въпрос за продажби за цялата година. Q6 E-Tron е достигнал общо само 17 021 продажби, а Q5 е на 32 633. Последното все още е надолу в сравнение с миналата година, но само със 17%. Q6 E-Tron е далеч пред продажбите от миналата година, но това отчасти се дължи на факта, че моделът е пуснат в продажба едва в средата на 2024 г. В края на третото тримесечие на миналата година Audi продаде само 44 Q6 E-Tron, така че бихме казали, че това е подобрение. Продължение
Запознайте се: Специалният Peugeot Landtrek
Международната експанзия на Peugeot се засилва с навлизането на новия Peugeot Landtrek в сегмента на еднотонните пикапи. Този постоянно развиващ се сегмент представлява над 2,4 милиона годишни продажби.
Той е базиран на основите на сегмента: теглителна мощност от 3,5 тона, гъвкавост, различни форми на каросерията, реални възможности за офроуд и изпреварване с ненадмината здравина и лекота на ремонт.
Със своя забележителен стил, усъвършенствана модулност и безпрецедентен размер на каросерията, той отговаря на нуждите на взискателната клиентела:
– бензинови или дизелови двигатели,
– шаси с кабина, единична или двойна кабина,
– работни или многофункционални версии,
– множество аксесоари, които отговарят на нуждите както на професионални, така и на семейни дейности.
Новият Peugeot Landtrek предлага рекорден капацитет на каросерията, усъвършенствана модулност, комфорт, достоен за седан, и солиден дизайн, което го прави еталонно предложение в сегмента.
Здрав и надежден
Дизайнът, разработен от марката Peugeot в тясно сътрудничество с множество референтни международни доставчици (Европа, Япония, САЩ…), гарантира пикап, отговарящ на най-добрите международни стандарти, и изцяло ново превозно средство, на нивото на конкурентите си. Продължение
Това лимитирано BMW M2 е ретро, направено както трябва
BMW M2 Turbo Design Edition отдава почит на емблематичния 2002 с ретро-вдъхновена ливрея. Жалко, че е толкова скъпо.
BMW 2002 е един от най-важните модели в историята на компанията. Той помогна да се положат основите за много от високомощните BMW, които обичаме днес, вдъхновявайки съвременни икони като Серия 2 и M3.
За щастие, BMW не е забравила корените си. Компанията току-що представи M2 Turbo Design Edition, специален модел, вдъхновен от емблематичната трицветна ливрея, която украсяваше оригиналния 2002 Turbo през 1974 и 1975 г. – и изглежда фантастично.
Завършен в Alpine White, M2 Turbo Design Edition се отличава с ръчно рисувани BMW Motorsport ивици отпред и отзад. Характерният трицветен дизайн обгръща предния капак и очертава капака на багажника, с отместена лента, преминаваща по дължината на карбоновия покрив отпред до назад.
Черна графика „Turbo“ обхваща Power Dome на предния капак, докато фин спойлер от карбонови влакна акцентира върху капака на багажника. Стандартното оборудване включва черни M джанти с двойни спици, въпреки че купувачите могат да изберат M Performance джанти, завършени в Matte Gold Bronze – като тези на снимката тук (и честно казано, правилният избор).
Вътре M2 Turbo Design Edition получава внимателно обмислени актуализации, които да отразяват външния стил. Праговете на вратите са с надпис „M2 turbo“, а не толкова фино лого „Turbo“ е разположено точно пред скоростния лост. M Sport седалките са тапицирани с черна кожа Vernasca с характерния трицветен M акцент. За тези, които търсят нещо още по-агресивно, се предлагат и опционални M Carbon седалки тип „кофа“ – със същите трицветни детайли. Продължение
Продажбите на автомобили в Китай набират скорост през „Златния септември“
ПЕКИН (Reuters) – Продажбите на автомобили в Китай се ускориха през септември, традиционния пиков сезон за автомобилния пазар, тъй като дилърите и потребителите се възползваха от субсидиите за търговия с автомобили, преди повече местни власти да спрат стимулите.
Reuters, Понеделник, 13 октомври 2025 г. в 6:15 ч.
Вътрешните продажби на автомобили са се увеличили с 6,6% на годишна база до 2,27 милиона бройки, след увеличение от 4,9% през август, показаха данни на Китайската асоциация за
пътнически автомобили (CPCA) в понеделник – бел. ред. 13 октомври..
Продажбите на електрически превозни средства и хибридни автомобили съставляват 57,2% от общите продажби и са нараснали с 15,5% в сравнение със 7,5% през август.
Това време на годината, известно като „Златен септември“ в Китай, обикновено е пиков сезон, тъй като автомобилните производители бързат да пуснат нови модели, а потребителите се завръщат в шоурумите след затишие през задушаващите летни месеци.
Субсидираните от местните власти обмени на автомобили стимулираха продажбите на автомобили през първата половина, но показват признаци на намаляване поради недостиг на финансиране.
Източна провинция Дзянсу и югозападният регион Гуанси бяха сред тези, които обявиха миналия месец, че ще преустановят местните програми за субсидиране на подмяна на автомобили. Още градове като Уенжоу и Ханджоу в източната китайска провинция Джъдзян се присъединиха към спирането този месец. Продължение
Преди дни, в Хърватия, Европейската титла на рали грабнаха Полша и Škoda
Финалният кръг от Европейския рали шампионат на FIA (ERC) в Хърватия предложи драматична битка за титлата, в която участваха пилоти от Световния рали шампионат. Европейската титла отиде при полския пилот Мико Марчик и неговия навигатор Шимон Господарчик, състезаващи се в Škoda Fabia RS Rally2.
skoda-motorsport.com, 06.10.2025
Хърватското рали обещаваше интензивна борба за европейското първенство още преди старта. Като се има предвид, че само седемте най-добри резултата от осем събития се зачитаха за общото класиране, водещите екипажи бяха разделени от математическа разлика от само две точки преди финалното рали. Двойките Мико Марчик/Шимон Господарчик и Андреа Мабелини/Вирджиния Ленци, и двамата пилотиращи автомобили Škoda Fabia RS Rally2, се изправиха и срещу ирландските претенденти Джон Армстронг/Шейн Бърн.
Марчик започна силно състезанието, като спечели квалификационния етап, спечелвайки предимството на първата стартова позиция на асфалт за специалните етапи в събота. Състезанието обаче веднага се разгорещи, тъй като Армстронг, победителят в предишното британско рали, зададе темпото в специалните етапи. Ирландският пилот се нуждаеше от максимален брой точки, за да запази надеждите си за шампионат и се стремеше към краен предел от самото начало, но все пак трябваше да чака грешки от съперниците си.
Тези грешки дойдоха в третия специален етап, когато Марчик и Господарчик пропуснаха завой, което ги свали до седмо място във временното класиране. Мабелини беше пети по това време, докато Армстронг водеше ралито. Това остави Мабелини най-близо до титлата, като Армстронг все още беше в борба благодарение на допълнителните точки, налични в последния супер специален етап.
Но още в следващия етап Мабелини направи скъпоструваща грешка, като ефективно сложи край на борбата му за шампионата. „Задната част се подхлъзна през билото и ние паднахме на тревата, което ни завъртя. За съжаление, ударихме камък“, обясни Мабелини. Ударът причини теч на масло, което принуди го да се оттегли от ралито и разби надеждите му за титлата.
Марчик се изкачи до шесто място след оттеглянето на съперника си и задържа тази позиция до края на съботната програма. Докато Армстронг все още имаше шанс за шампионата от лидерството в ралито, Марчик ускори темпото в неделя. Той спечели две позиции в първия специален етап за деня и след това още една, за да си осигури трето място, което задържа до финала, карайки предпазливо в последния супер специален етап. В този момент дори пълна победа в ралито и максимален брой точки в силовата фаза не биха били достатъчни за Армстронг, за да грабне титлата.
По този начин Мико Марчик, в Škoda Fabia RS Rally2, беше коронясан за европейски шампион по рали, а неговият навигатор Шимон Господарчик грабна титлата при навигаторите. „Беше труден ден, но мечтата ми се сбъдна. Искам да благодаря на всички, които ме подкрепяха през годините“, сияеше Марчик на финалната линия. Продължение
Доставките на Stellantis се възстановяват, след като стратегията на главния изпълнителен директор Филоса започва да дава резултати
МИЛАНО (Reuters) – Глобалните доставки на автомобили на Stellantis се възстановиха през третото тримесечие, водени от новите модели и търсенето в Северна Америка, съобщи автомобилният производител в петък, възстановявайки се от спада през предходните шест тримесечия.
Global Banking and Finance Review 10 октомври 2025 г.
Последните данни показват, че мерките, предприети от главния изпълнителен директор Антонио Филоса – който пое ръководството на операциите на Stellantis в Северна Америка преди година, преди да заеме водещата позиция през юни – започват да дават резултати. Те включват повторно въвеждане на някои модели, включително Jeep Cherokee и 8-цилиндрови пикапи RAM.
Акциите на компанията, чиито марки включват също Peugeot, Fiat и Opel, се повишиха с 1,6% до 09:05 GMT.
Френско-италианско-американският автомобилен производител оцени, че глобалните му доставки са нараснали с 13% на годишна база в периода юли-септември до общо 1,3 милиона превозни средства.
Доставките на Stellantis са се увеличили за последно през четвъртото тримесечие на 2023 г., а цената на акциите му е спаднала с 26% от началото на тази година.
През юли автомобилният производител предупреди за щети от 1,5 милиарда евро (1,7 милиарда долара) от американските тарифи тази година, но обеща пускане на нови автомобили, за да възстанови връзката си с клиентите, тъй като Филоса се стреми да върне автомобилния производител на пазара след 2024 г. Продължение
Mercedes тества електрически ван с иновации в зареждането
Mercedes-Benz тества различни иновации за безпроблемно и интелигентно зареждане с експериментално зарядно превозно средство, наречено ELF. Електрическият ван може да се справи със зареждане с CCS и MCS, двупосочно зареждане с AC и DC, както и индуктивно и кондуктивно зареждане.
Изображение: Mercedes-Benz ELF
electrive.com, 11.10.2025 – 11:00
Експерименталното зарядно превозно средство Mercedes-Benz ELF съчетава иновации в превозните средства с инфраструктурни концепции за безпроблемно, интелигентно зареждане. Електрическият ван е оборудван с широка гама от технологии, които позволяват практически всяка ориентирана към бъдещето концепция за зареждане да бъде тествана на практика. Подвижната лаборатория за зареждане съчетава – ултрабързото, двупосочно, слънчево, индуктивно и кондуктивно зареждане се разглеждат в цялостна концепция, която има за цел не само да тества границите на възможното, но и да ги предефинира.
Експерименталното превозно средство е оборудвано с две системи за бързо зареждане, а именно системата CCS, често използвана в леките автомобили, и стандарта MCS, разработен наскоро предимно за електрически камиони и автобуси.
„Подобрен“ CCS процес с 900 кВт
Въпреки че ключовата дума MCS естествено привлича вниманието в леките автомобили, вълнуващо е да се види какво може да направи ванът ELF в сектора CCS. Докато стандартните CCS системи на пазара обикновено предлагат максимална мощност от 400 кВт, ELF може да постигне капацитет на зареждане до 900 кВт. Това означава, че батерия от 100 кВтч може да се зареди само за десет минути – цифра, която все още е недостижима за серийно произвежданите автомобили в Европа днес. Продължение