Архив

Разкрит е Jeep Recon 2026: EV с рейтинг Trail Rated и 650 к.с.

Recon може да достигне 60 мили в час само за 3,6 секунди и има електронно заключващ се заден диференциал.

2026 Jeep Recon Moab

motor1.com/news, 18 ноември, 19:18 ч.

Jeep Recon 2026 най-накрая е тук. Автомобилният производител за първи път обяви електрическия офроуд SUV през 2022 г., но с началото на производството някъде в началото на jeepследващата година, Jeep е готов да разкрие подробностите за новия Recon, който ще бъде пуснат първо в версията си Moab.

Recon има два електрически двигателя, които произвеждат комбинирани 650 конски сили и 620 фунт-фута въртящ момент, задвижвайки SUV-а до 60 мили в час за 3,6 секунди. Той има задвижване на четирите колела и се предлага с желаната значка Trail Rated.

Задният електродвигател има крайно предавателно число 15:1 за подобрено подаване на мощност и електрически заключващ се диференциал, докато предният мотор има крайно предавателно число 11:1 и отворен диференциал. Системата за управление Selec-Terrain в нивото на оборудване Moab предлага пет режима на шофиране, включително специален режим Rock.

Recon е с около пет инча по-дълъг от четиривратия Wrangler, но има шест инча по-къса колесна база. Електромобилът, който тежи 6112 паунда (2970 кг), също е по-широк, но двата са почти еднакви по височина. Wrangler предлага и малко повече товарно пространство.

33-инчовите гуми на Moab осигуряват 9,1 инча (24 см) просвет с ъгъл на заход от 33,8 градуса, ъгъл на отклонение от 33,1 градуса и ъгъл на преход от 23,3 градуса. Jeep казва, че е калибрирал дросела, за да „доставя въртящ момент по контролиран и прецизен начин за задоволително офроуд шофиране“.

Recon е базиран на платформата STLA Large, която е в основата на Dodge Charger Daytona EV и Jeep Wagoneer S. Батерийният пакет с капацитет 100,5 киловатчаса осигурява пробег до 250 мили. Максималната скорост е 112 мили в час. Продължение

Представяме изцяло новия, изцяло електрическия Jeep® Recon 2026

Марката Jeep® навлиза в бъдещето с премиерата на Jeep Recon 2026, първият и единствен изцяло електрически SUV с Trail Rated сертификация в индустрията. Проектиран от нулата за приключения, Jeep Recon предлага легендарните 4×4 възможности на Jeep в напълно електрифициран пакет.

Jeep® България

Изграден върху специално създадена електрическа архитектура, Jeep Recon съчетава мощна производителност с автентичната способност на 4xe. Стандартното изцяло електрическо задвижване на четирите колела осигурява увереност при сцепление на различни терени, подпомогнато от ексклузивната система Selec-Terrain с множество режими, съобразени с всякакви условия. С 650 к.с. и 840 Нм моментален въртящ момент, Jeep Recon предлага прецизен контрол от момента на натискане на газта и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,6 секунди. Това е смела нова интерпретация на ДНК-то на Jeep, електрифицирана и готова за терен с прогнозен пробег до 400 км (в зависимост от версията).

„Jeep Recon 2026 е смела стъпка напред за марката – изцяло електрически SUV, който остава верен на нашите основни ценности за свобода, приключения и способности. Той е Trail Rated, PR_SFAautomotive_Jeep_Recon_251119проектиран с ясна цел и готов да отведе феновете на Jeep в бъдещето, без да прави компромис с легендарното представяне, което очакват,“ каза Боб Бродердорф, главен изпълнителен директор на марката Jeep. „С Jeep Recon доказваме, че електрификацията не само е съвместима с офроуд възможностите, но може и да ги надгради, доставяйки моментален въртящ момент, прецизен контрол и по-тихо, по-свързано шофиране, уникално за Jeep.“

От електрифицираната си трансмисия до отличителния и автентичен дизайн, Jeep Recon е създаден да предоставя нов вид приключение на пътя и извън него, включвайки напредничави технологии и функции.

Производството на Jeep Recon 2026 ще започне в началото на следващата година в завода в Толука, с първоначално лансиране в САЩ и Канада, последвано от глобално присъствие. Продължение

Германският търговец на дребно Rewe тества автономна ID. Buzz в ежедневните операции

Германският търговец на хранителни стоки Rewe тества доставката на хранителни стоки до клиенти, използвайки високо автоматизирано превозно средство (автономно шофиране ниво 4) в ежедневните си операции в сътрудничество с швейцарския технологичен стартъп Loxo.

Модифицираният VW ID. Buzz ще се движи автономно по пътищата на град Бохум в силно индустриалната долина Рур в страната за пилотен период от приблизително шест месеца.

Изображение: Rewe

mediacenter.rewe.de (на немски), 19.11.2025 – 12:24 ч.

Германия Loxo доставка до последната миля

Тестовият период на автономни доставки е сътрудничество с швейцарската технологична компания Loxo, швейцарски дълботехнологичен стартъп, фокусиран върху внедряването на гер робоавтономни технологии в търговски превозни средства, и Bochum Economic Development, за която специално оборудван VW ID. Buzz ще доставя поръчки за услугата за доставка Rewe в режим на автономно шофиране – придружен само от безопасен шофьор. Партньорите внедряват максимално възможното ниво на автоматизация в пилотно приложение по германските пътища.

По време на шестмесечния пилотен период Rewe и Loxo се стремят да намерят решения за въвеждане на технически автономна услуга за доставка с възможно най-висок капацитет на пътя. Двете компании ще събират информация за възможно най-високата степен на автономност със съответните технически и икономически ключови показатели за ефективност. Продължение

Renault Trucks представя нови среднотонажни електрически камиони

Renault Trucks разширява гамата си от електрически камиони с моделите E-Tech D12 и D14, които са предназначени за градски дистрибуционен транспорт.

Френският производител се стреми да предлага електрически камиони за всички градски приложения от 12 до 26 тона.

Изображение: Renault Trucks

renault-trucks.com, 19.11.2025 – 12:06

Новите модели допълват гамата от електрически камиони, разработени от Renault Trucks за среднотонажни товарни превози; до момента производителят е предлагал 16-тонния E-Tech D ренElectric и 19- или 26-тонния E-Tech D Wide Electric. Двата модела, Renault Trucks E-Tech D12 за френския пазар и Renault Trucks E-Tech D14 за други европейски пазари, имат еднакъв дизайн и производителност, но отговарят на специфичните изисквания на всеки пазар.

E-Tech D12 за Франция има бруто тегло на превозното средство от 12 тона, както подсказва името му, докато E-Tech D14 има бруто тегло на превозното средство от 14 тона. Renault Trucks определя полезния товар като 5,6 тона за E-Tech D12 и 6,7 тона за E-Tech D14. И двата модела, както пише Renault Trucks, предлагат „отличен компромис между товароносимост и пъргавина“.

Моделите са широки 2,39 метра, имат междуосие от 3,8 метра и се очаква да имат радиус на завой по-малък от 7,3 метра – имайте предвид, че това не е радиусът на завой. Това ги прави най-компактните и маневрени превозни средства в електрическата гама на производителя. Твърди се също, че те са единствените камиони в своята категория, които „разполагат с пълно въздушно окачване както отпред, така и отзад“, предлагайки съответно високо ниво на комфорт при шофиране. Продължение

Британският автомобил за сухопътни състезания Sunbeam 1000 HP блесна на Pebble

Големият „звяр“ беше първият автомобил, достигнал 200 мили в час

Винтидж състезателен автомобил с аеродинамичен дизайн на показ

Конкурс в Пебъл Бийч

autoweek.com, ноември 2025 г.

Последният конкурс в Пебъл Бийч беше един от най-бързите досега. Първият автомобил, достигнал 200 мили в час, се изстреля с рев върху тревата на 18-ия грийн – с много по-бавна скорост – този август, когато Sunbeam 1000 HP направи своя дебют след реставрацията.

Конкурс в Пебъл Бийч

Възстановеният рекордьор на конкурса в Пебъл Бийч

Малко контекст.

В днешно време можете да отидете до местния дилър на суперавтомобили и да купите произволен брой превозни средства, които ще достигнат 200 мили в час. Aston Martin, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren и Porsche произвеждат по един, някои повече от един. Дори Corvette и Mustang GTD могат да го направят.

Но преди 100 години това не беше така.

Твърде късно беше да спасим солените равнини Бонвил…

Първата кола, достигнала 100 мили в час, се появи сравнително скоро след зората на автомобилната ера, когато французинът Луи Риголи достигна 103,561 мили в час на борда на Gobron-Brillie през 1904 г. Но бяха необходими повече от две десетилетия след това, за да може някой да достигне 150 мили в час – рекорд, постигнат от Малкълм Кембъл през юли 1925 г. зад волана на Sunbeam 350 HP, автомобил с мощност, заложена още в името. Продължение

Kia PV5 ще бъде пусната и като шаси кабина

Kia представи PV5 Chassis Cab на Solutrans 2025. Първото изцяло електрическо шаси кабина на Kia с кабина за водача вече е достъпно за поръчка в Германия и допълва гамата от ванове и микробуси на PV5.

Изображение: Kia PV5 Electric Transporters

kianewscenter.com, kia.com (съобщение в Германия), 19.11.2025 – 11:18 ч.

Шаси кабината PV5 е разработена от Kia в сътрудничество с европейски компании за преобразуване, „за да поддържа различни типове каросерии и приложения“, според южнокорейския киекпроизводител.

Шасито, което е с дължина по-малка от пет метра, е проектирано да побира голямо разнообразие от надстройки, с полезен товар до 1005 килограма и товарно пространство до осем кубически метра. Като пример, Kia представи камион за храна, базиран на PV5, на транспортния панаир в Лион.

Подобно на товарните и пътническите версии на PV5, шасито естествено е базирано на платформата E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service), която Kia използва за своята стратегия „Platform Beyond Vehicle“ (PBV). Това означава, че гамата от задвижващи агрегати също е една и съща: PV5 Chassis Cab ще се предлага с батерия от 51,5 кВтч при пускането си на пазара и батерия с дълъг пробег от 71,2 кВтч, която ще бъде налична през 2026 г.

По-трудно е да се определи пробег за шасито, тъй като той ще варира в зависимост от преобразуването – теглото и въздушното съпротивление на каросерията играят основна роля тук, но в случай на концепции за охлаждане, консумацията на енергия от допълнително инсталираните системи също оказва влияние.

Kia предоставя само няколко сравнителни данни: PV5 L2H1 Cargo има пробег до 297 километра със стандартната батерия и до 416 километра с батерията с дълъг пробег. Батерията може да се зарежда с постоянен ток с мощност до 150 кВт, което означава, че зареждането от 10 до 80 процента би трябвало да отнеме около 30 минути. От страна на променливотоковия ток зареждането е възможно с 11 кВт, а опция с 22 кВт се очаква да бъде налична „по-късно“. Продължение

ЕС отпуска милиони за финансиране на инфраструктура за зареждане и водород

В нов кръг от финансиране по програмата за инфраструктура за алтернативни горива (AFIF), Европейската комисия избра 70 проекта, които ще получат безвъзмездни средства на обща стойност над 600 милиона евро за електрификация и декарбонизация на транспорта в Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T).

ec.europe.eu, 19.11.2025 – 00:36

Европейска комисия AFIF Субсидии

Чрез AFIF ЕС насърчава трансформацията на автомобилния, морския, вътрешния воден и въздушния транспорт в TEN-T и се опитва да достигне далеч отвъд автомобилния транспорт, водкойто досега е получил най-голямо внимание. 70-те проекта, обхващащи 24 държави от ЕС, са предназначени да „разположат инфраструктура за снабдяване с алтернативни горива, като например станции за презареждане на електричество, станции за зареждане с водород, електроснабдяване и съоръжения за бункериране на амоняк и метанол“, според изявлението на Комисията.

По-специално по отношение на електрическите превозни средства и превозните средства с горивни клетки, ще бъде предоставена подкрепа за повече от 1000 нови зарядни станции с капацитет 150 кВт за леки автомобили и леки търговски превозни средства, 2000 зарядни станции с капацитет 350 кВт за тежкотоварни превозни средства и 586 зарядни станции с капацитет 1 МВт. Освен това ще бъде финансирано инсталирането на 38 водородни станции за зареждане с гориво за автомобили, камиони и автобуси. Електрификацията на наземните услуги на 16 европейски летища също е сред проектите, които получават финансиране.

Разгледани са и общо пет германски проекта, но в някои случаи ще се възползват и други страни. Според отделно изявление на германското представителство в ЕС, мюнхенското дружество за комунални услуги Stadtwerke München ще получи около 3,8 милиона евро за електрификация на автобусния транспорт, по-специално за разширяване на съответната зарядна инфраструктура. Петролната компания BP Europa (активна в бизнеса със зареждане в Германия под марката Aral Pulse) получава почти 7,4 милиона евро за разширяване на зарядната инфраструктура за камиони в Германия. Fraport AG е един от бенефициентите оператори на летища и планира да използва над 2,5 милиона евро за електрификация на наземните услуги на летище Франкфурт. Продължение

Nissan Rogue Plug-In Hybrid 2026 е първият PHEV на Nissan

Ще измине 38 мили само на електричество с батерия от 20 кВтч.

Nissan добавя PHEV към своята гама Rogue, първият plug-in хибриден електрически автомобил, предлаган някога от Nissan, след като беше пионер в електромобилите със своя Leaf през 2011 г.

18 ноември 2025 г.

Задвижващият агрегат произвежда 248 конски сили и 332 lb-ft въртящ момент, по-добре от стандартните 201 к.с. и 225 lb-ft на Rogue.

Цените ще бъдат обявени по-близо до пускането на Rogue в началото на 2026 г., но много сходният с платформата Mitsubishi Outlander PHEV започва от 42 675 долара.niss

Изглежда, че всичко, което някой иска да купи в днешно време, са кросоувъри. Следователно, почти всеки производител на автомобили в света ги произвежда. Някои спестяват пари, като променят марките на вече съществуващите си автомобили, което прави дилърите щастливи и спестява разходи за разработка на производителите на автомобили.

Когато Nissan дебютира с новия си Rogue PHEV 2026 на автомобилното изложение в Лос Анджелис тази седмица, той ще бъде използван на същата платформа и механика като Mitsubishi Outlander PHEV. Mitsubishi добави PHEV Outlander към гамата си още през 2016 г. в САЩ, а настоящият модел е на пазара от 2022 г. Но дори и с алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, едва сега Nissan представя своя конкурент Nissan Rogue PHEV.

Всъщност това е първият PHEV на Nissan, като марката се е фокусирала върху изцяло електрически превозни средства като Leaf и Ariya, както и върху традиционни автомобили, пикапи и SUV-ове с двигател с вътрешно горене. Продължение

Skoda стартира в Саудитска Арабия

Преди няколко години се носеше слух, че Skoda може да стартира в Съединените американски щати. Изглежда, че тази идея някога е била обсъждана, тъй като чешкият автомобилен производител искал да разшири дейността си по целия свят, но бързо било забранено от компанията майка, Volkswagen Group.

autoevolution.com/news

Публикувано: 18 ноември 2025 г.

Превъртайки се напред към наши дни, компанията официално навлезе в Саудитска Арабия, търсейки да засили присъствието си в Близкия изток. Членът на борда на марката, отговарящ skodaза продажбите и маркетинга, Мартин Ян, заяви, че това е „най-големият пазар“ в региона, добавяйки, че „годишните им продажби на автомобили там се очаква да достигнат един милион превозни средства до 2030 г.“

За да продава автомобилите си там, Skoda се обедини с търговската организация на VW Group за Близкия изток, SAMACO Motors, която е създадена през 1978 г. и е част от Al Nahla Group. Skoda казва, че SAMACO е „водещ вносител и дистрибутор на автомобили в Саудитска Арабия“, представляващ Audi, VW и Porsche на местно ниво, като Lamborghini и Bentley наскоро добавиха към местното си портфолио.

„Навлизането на Skoda в Саудитска Арабия, най-големият пазар в Близкия изток, подчертава нашия ангажимент за напредък в интернационализацията на нашата марка“, коментира Мартин Ян. „В нашите шоуруми, които ще отворят съвсем скоро, ще предоставим изцяло дигитално клиентско изживяване, включващо видео стени, сензорни маси и информационни щандове за автомобили.“

И така, какви модели ще бъдат налични в близкоизточната страна? Това ще бъдат кросоувърите Kushaq, Karoq и Kodiaq, както и хечбек версията на най-новата Octavia. Skoda също така казва, че скоро ще пусне на пазара хечбек и комби версиите на най-новия Superb, както и компактния седан Slavia. Продължение

Ford актуализира Puma Gen-E за 2026 г.

Ford разкри подробности за актуализирания Puma Gen-E за 2026 г. Електрическият компактен кросоувър ще има увеличен пробег от над 400 км благодарение на актуализация на батерията, както и на системата за подпомагане на водача BlueCruise на Ford.

Изображение: Ford Puma Gen-E BEV

ford.com, 18.11.2025

Въпреки че Ford твърди, че Gen-E ще стане „още по-добър“, съобщението им остава оскъдно с подробности. Знаем, че батерията е преработена, което позволява увеличен пробег от 376 на пуманад 400 км, както и това, което Ford твърди, че е с градски пробег от над 550 км.

Ford обаче не е уточнил какви точно са промените в батерията или какво ще бъде нейното бъдещо енергийно съдържание – което в момента е 43 кВтч. Следователно остава неясно дали ще бъдат използвани други клетки с по-висока енергийна плътност или дали самата структура на батерията е променена, за да побере повече клетки от същия тип. С около седем процента по-голям пробег обаче е логично енергийната плътност на клетките да играе важна роля.

Другото основно допълнение е, разбира се, системата за подпомагане на водача BlueCruise на Ford. Този полуавтономен софтуер за шофиране позволява шофиране без ръце по обозначени магистрали „сини маршрути“, от които има повече от 135 000 км в Европа. Ford заяви, че три други нови автомобила също ще разполагат с BlueCruise. Шофьорите трябва да закупят пакета за подпомагане на водача с Puma Gen-E, за да получат системата. Продължение