Путин е на 73 години. Какви коли е карал руският президент?
Руският президент Владимир Путин не е непознат на удоволствието от шофирането.
Рожденият ден на лидера е прекрасна възможност да си спомним моделите, които е карал.
Източник: Autonews.ru
Сн.:Руският президент Владимир Путин (вдясно) зад волана на автомобил по време на церемонията по откриването на целия Северен околовръстен път на Твер по скоростната магистрала М-11 Нева и околовръстния път на Толяти, 16 юли 2024 г. (Снимка: Пресслужба на президента на Руската федерация / ТАСС)
Руският президент Владимир Путин вече празнува рождения си ден. Autonews.ru реши да си припомни най-емблематичните пътувания на президента.
Путин често шофира автомобили и дори камиони. Той е карал и мотоциклети, а понякога дори и комбайни. Президентът каза пред репортери, че през 90-те години на миналия век е обичал да шофира своя Nissan, а също така е признал, че е тествал мотоциклетите Kawasaki, закупени за Специалния гараж. Припомняме си кога руският президент се е озовавал зад волана и при какви обстоятелства.
Колите на Путин и обществените разходки
2005: Путин е повозил американския президент Джордж Буш в личния си „“Волга ГАЗ-21“.
2008: Путин е тествал Волга Siber.
2010: Путин е карал „Йо-мобила“.
2010: Участва в рали по магистралата Чита-Хабаровск с жълта „Лада Калина“.
2011: Тества комбайн Ростселмаш.
2013: Открива участък от Западния високоскоростен диаметър с Mercedes-Benz S-класа.
2015: Пристига на среща на клуб Валдай със зелена „Лада Веста“.
2017: Пристига във Валаамския манастир с Mercedes ML.
2018: Преминава през Кримския мост с оранжев камион КАМАЗ.
2019: Преминава през „Токаев“ с лимузина Aurus.
2019: Преминава през мотоциклет „Урал“ с кош.
2020: Открива магистрала Таврида с Aurus.
2022: Преминава през Кримския мост с Mercedes.
2024: Преминава с Ким Чен Ун с Aurus.
2024: Тества Lada Aura. Продължение
Тръмп одобрява разширяване на кредитите за автомобилно производство в САЩ, въвежда нови 25% мита за камиони
Президентът на САЩ също така определя 10% мито за вносни автобуси.
Новите тарифи обхващат всички камиони от клас 3 до клас 8, включително големи пикапи, камиони за преместване, товарни камиони, самосвали и трактори за 18-колесни превозни средства. СНИМКА: BLOOMBERG
businesstimes.com.sg/companies-markets/transport. Публикувано в събота, 18 октомври 2025 г.
[ВАШИНГТОН] Президентът на САЩ Доналд Тръмп подписа в петък (17 октомври) заповеди за разширяване на кредитите за производството на автомобили и двигатели в САЩ и за определяне на нови 25% тарифи за внос на средно- и тежкотоварни камиони и части, считано от 1 ноември.
Тарифите, които според заповедите се въвеждат от съображения за национална сигурност, целят да прехвърлят повече производство на автомобили към Съединените щати, но биха могли да нанесат значителен удар върху Мексико, което е най-големият износител на средно- и тежкотоварни камиони за Съединените щати.
Тръмп също така определя 10% тарифа за внос на автобуси.
Заповедта на Тръмп дава право на автомобилните производители на кредит, равен на 3,75% от препоръчителната цена на дребно за сглобени в САЩ превозни средства до 2030 г., за да компенсира вносните мита върху части.
Той също така удължава кредита от 3,75% за производството на двигатели в САЩ и за производството на средно- и тежкотоварни камиони в САЩ. Продължение
Yellow! KIA откри отдавна първата бърза зарядна станция в София
Само няколко месеца след като покани преди време феновете на електрическите превозни средства да заредят своите електрически автомобили безплатно, сега KIA Motors Bulgaria предложи на всички собственици или потребители на електрически превозни средства от няколко години единствената в София безплатна бърза зарядна станция.
Лесно достъпна и напълно безплатна, станцията позволява бързо зареждане на 90% от предлаганите на пазара електрически превозни средства. Клиентите могат да заредят 50% от капацитета на батерията за 45 минути и до 80% за 1,5 часа. Така техният електрически автомобил ще работи безпроблемно през целия ден.
Зарядната станция е разработена от Signet Systems, модел FC20K-CC, капацитет – 20 кВт, ротационен ток, 500 V DC и 2 конектора – CHAdeMO и Combo.
Посетителите на търговско-сервизния център на KIA в София (бул. „Цариградско шосе“ 144) могат да се възползват и от безплатната зарядна станция KEBA, подходяща за зареждане на всички марки и модели електрически превозни средства, които имат заряден кабел за контакт тип 2.
През април 2015 г. KIA Motors Bulgaria представи на българския пазар електрическия автомобил Soul – първият корейски изцяло електрически модел автомобил с нулеви емисии. Компактен и икономичен, 100% електрическият автомобил предлага впечатляващ контрол, оптимален пробег и емблематичен дизайн.
Soul EV може безпроблемно и лесно да се зареди във всяка стандартна електрическа мрежа 120 В или конвенционално зарядно устройство 240 В AC. Електромобилът изминава 212 километра с едно зареждане. Благодарение на моменталния въртящ момент, електрическият мотор осигурява ускорение до 100 км/ч за по-малко от 12 секунди и максимална скорост от 145 км/ч. Продължение
Канарските острови насърчават електрическите таксита, пътническите микробуси и автобусите
Правителството на Канарските острови стартира програма за финансиране на стойност 1,875 милиона евро в подкрепа на въвеждането на електрически превозни средства в пътническия транспорт. Таксиметрови и автобусни оператори, както и други компании, занимаващи се с търговски пътнически услуги, могат да кандидатстват за субсидията.
gobiernodecanarias.org (на испански), 18.10.2025
Министерството на екологичния преход и енергетиката на Канарските острови (Испания) публикува тази седмица покана за кандидатстване за субсидии за градска мобилност на обща стойност 1 875
000 евро. Схемата е отворена изключително за професионални оператори на пътнически превози, като например публични и частни компании в местния обществен транспорт, и притежатели на лицензи за таксиметров или търговски пътнически превоз. Финансирането е достъпно и за шофьори на споделени превози, включително оператори на Uber, за закупуване на нови електрически превозни средства. В момента Uber оперира на четирите основни острова: Тенерифе, Гран Канария, Лансароте и Фуертевентура.
Министър Мариано Сапата подчерта ангажимента на министерството си към електрическата мобилност, „модел, който предлага множество екологични, икономически и социални ползи за нашия регион и помага за ускоряване на енергийния преход, като дава възможност на повече хора и бизнеси да се присъединят към тази промяна и да поемат активна роля в декарбонизацията на Канарските острови“. Продължение
Новият FJ Cruiser на Toyota може да дебютира на 20 октомври
Нов доклад от японското издание Mag-X (чрез Carscoops) предполага, че новият Land Cruiser FJ може да дебютира още на 20 октомври. В доклада се казва, че той ще бъде показан на частно медийно събитие в понеделник, 20 октомври, преди да направи световния си дебют в 5:00 ч. сутринта на 21 октомври (15:00 ч. източно време, 20 октомври).
Всички признаци сочат, че Toyota е на път да представи нов, по-малък офроуд SUV. Компанията не е казала много за модела, откакто го представи накратко преди две години, и спекулациите продължават да се разпространяват. Но може би няма да се наложи да чакаме още дълго.
Първоначален доклад от японското издание Creative 331 съобщава, че Toyota планира да пусне Land Cruiser FJ (както вярваме, че ще бъде наречен) в Япония през второто тримесечие на 2026 г. Сега
обаче нов доклад от Mag-X предполага, че бихме могли да видим новия Cruiser още на 20 октомври, като официалният дебют е насрочен за 5:00 ч. сутринта в Япония на 21 октомври (15:00 ч. източно време на 20 октомври).
Новият Land Cruiser FJ ще разполага с 2,7-литров четирицилиндров двигател с атмосферно пълнене, който задвижва и базовия Hilux. Двигателят генерира 163 конски сили и 181 фунт-фута въртящ момент.
Новият офроуд автомобил е с подобни размери на Toyota Corolla Cross. Според публикацията, FJ ще бъде по-къс от Corolla Cross. Звучи така, сякаш SUV-ът ще бъде по-близо по дължина до Ford Bronco Sport – отколкото неговият събрат от Toyota. Продължение
VW Anhui разкрива първи изображения на ID.UNYX 07
Volkswagen планира електрически седан от среден клас в Китай, малко по-голям от Tesla Model 3. ID.UNYX 07 ще бъде пуснат на пазара през 2026 г. и ще бъде първият автомобил, базиран на електрическа платформа, разработена специално за Китай.
Изображение: Volkswagen Anhui
carnewschina.com, cnevpost.com, 18.10.2025 – 12:00 ч.
Volkswagen представи подмарката ID.UNYX миналата година с автомобил със същото име. Този модел обаче по същество беше преименуван Cupra Tavascan с малки модификации и специфичен за Китай софтуер. След малък фейслифт през пролетта, моделът беше преименуван на ID.UNYX 06, но все още разчиташе на платформата MEB, макар и с технология, адаптирана за Китай.
ID.UNYX 07 следващата година ще бъде различен, тъй като Volkswagen Anhui изостави MEB за нови модели. Електрическият седан е изцяло новоразработен, а не адаптация на съществуващ модел. Визуално, 07 следва дизайнерския език на 06, за да установи отличителна идентичност на марката за ID.UNYX.
Това прави новия модел ясно различен от предишните MEB електрически автомобили, предлагани в Европа и Китай. Въпреки че ID.UNYX 07 прилича на малко по-висок VW ID.7, отколкото на класически седан, той запазва отчетливо присъствие.
В текущия каталог на превозните средства на Министерството на промишлеността и информационните технологии, моделът заема само една страница, обозначен като VWA70002BEV1. Продължение
VW: Блуме ще се оттегли от поста си в Porsche през 2026 г., Лайтерс ще поеме поста
Двойната роля на Оливър Блуме като ръководител на Volkswagen и Porsche е обект на критики от известно време, особено след като нещата в Porsche не вървят гладко. Porsche вече потвърди, че водят разговори с наследник на Блуме като главен изпълнителен директор на Porsche – Михаел Лайтерс.
еlectrive, цитира finanzen.at (Специално съобщение от Porsche), spiegel.de, bild.de, linkedin.com (Михаел Лайтерс)
Първоначално германските издания Der Spiegel и Bild съобщиха, позовавайки се на вътрешни източници, че мениджърът ще се оттегли от поста главен изпълнителен директор на Porsche през 2026 г.
Надзорният съвет вече се е съгласил с наследник, въпреки че името не е споменато в докладите. Твърди се, че лицето е технически компетентно и има опит във Volkswagen Group.
Малко след това Porsche потвърди, че Михаел Лайтерс може да бъде следващият главен изпълнителен директор. Преговорите с него ще започнат, обяви компанията в петък. „Днес Изпълнителният комитет на Надзорния съвет на Porsche Aktiengesellschaft („Porsche“) упълномощи председателя на Надзорния съвет да започне разговори с д-р Оливър Блум, председател на Изпълнителния съвет, във връзка с взаимно договорено предсрочно прекратяване на мандата му като член на Изпълнителния съвет на Porsche“, се казва в изявлението. „Д-р Михаел Лайтерс, бивш главен изпълнителен директор на McLaren Automotive Limited, е на разположение като потенциален наследник като председател на Изпълнителния съвет. Ще бъдат започнати преговори с д-р Лайтерс. Д-р Блум ще продължи да бъде председател на Изпълнителния съвет на Volkswagen AG.“ Продължение
Илон Мъск е изправен пред бунт срещу Tesla: Разгневени акционери критикуват заграбването му на властта с 1 трилион долара
Institutional Shareholder Services (ISS) и други органи наричат пакета за заплащане на Илон Мъск от 1 трилион долара „прекомерен“ и рискован
Илон Мъск е изправен пред нарастваща негативна реакция, тъй като пълномощници и големи инвеститори призовават акционерите на Tesla да отхвърлят предложения от него план за компенсации от 1 трилион долара (744 милиарда британски лири), предупреждавайки, че пакетът заплашва корпоративния надзор и може да затвърди контрола му от Мъск.
ibtimes.co.uk, 18 октомври 2025 г., 6:00 ч.
Спорът избухна преди годишното събрание на компанията в САЩ, след като Institutional Shareholder Services (ISS) и други органи издадоха отрицателни насоки.
Отказът идва, тъй като бордът на Tesla защитава схемата, твърдейки, че тя свързва заплащането с представянето и гарантира ангажимента на Мъск към компанията.
Гняв на инвеститорите заради „прекомерна“ сделка
Институционалните услуги за акционери (ISS) препоръчаха на инвеститорите в Tesla да гласуват против колосалния пакет за заплащане на Мъск, описвайки го като „прекомерен“ и недостатъчно обвързан с гаранции за акционерите.
Планът би предоставил на Мъск стотици милиони акции, обвързани с постигането на агресивни цели за ефективност през следващото десетилетие.
ISS предупреждава, че мащабът и структурата на наградата намаляват гъвкавостта на компанията да коригира бъдещите възнаграждения, както съобщава New York Post. Продължение
Leapmotor представя нов флагмански SUV с Leapmotor D19
Луксозният SUV, който е дълъг над пет метра, разполага с мощност до 540 кВт, 1000-волтова архитектура и нов тип CATL батерия, която комбинира LFP и NMC материали в една клетка. D19 е и първият сериен автомобил, който е оборудван с кислороден генератор на борда.
Изображение: Leapmotor D19 BEV
cnevpost.com, carnewschina.com, 17.10.2025 – 17:00 ч.
В Европа китайският партньор на Stellantis, Leapmotor, иска да спечели пазарен дял предимно с достъпни електрически модели – малкият автомобил T03, един от най-достъпните електрически автомобили в Германия, е най-добрият пример за това. SUV-ът от среден клас C10 в момента е най-големият модел на производителя в тази страна.
В родината си обаче Leapmotor вече е добавил към върха на продуктовата си гама. Флагманският SUV D19 ще оглави гамата, позиционирайки се в луксозния сегмент с дължина от 5,20 метра и ширина от около два метра. Това се допълва от щедро междуосие от над три метра.
1000-волтова архитектура и 540 кВт мощност
Този сегмент идва с напълно различни технически изисквания, които Leapmotor се стреми да отговори в чисто електрическата версия с 1000-волтова платформа. Батерията с мощност 115 кВтч се очаква да осигури пробег от 720 километра според местния стандарт CLTC.
1000-волтовата система обещава много бързо зареждане, което позволява достатъчно мощност за презареждане на 350 километра за 15 минути. Батерията, разработена от CATL, е с хибриден дизайн, комбиниращ LFP и NMC материали в една клетка.
Автомобилът със задвижване на всички колела има системна мощност от 540 кВт. Според производителя на автомобила това е достатъчно за ускорение от нула до 100 км/ч за по-малко от три секунди. Ако това е вярно, пълноразмерният SUV ще навлезе в територията на суперавтомобилите. Продължение
Хронология на Рали Хърватия или как Škoda стана Европейски шампион на рали…
Европейски титли за екипажа на Škoda – Миколай Марчик и Шимон Господарчик
› Третото място на Миколай Марчик и Шимон Господарчик (Škoda Fabia RS Rally2) в Рали Хърватия им даде титлите в Европейския рали шампионат на FIA в категорията пилоти и навигатори*.
› Надеждите за титлата на италианския екипаж на Škoda Андреа Мабелини/Вирджиния Ленци приключиха, когато те излязоха от пътя по време на четвъртия специален етап.
› Естонците Роберт Вирвес и Яко Вийло (Škoda Fabia RS Rally2) се пребориха за петото място след загуба на време поради офроуд излет.
Загреб (Хърватия), октомври 2025 г. – За екипажа на Škoda – Миколай Марчик и Шимон Господарчик, на финала на Европейския рали шампионат на FIA за 2025 г. това беше победа, победа и победа.
Третото място в генералното класиране на рали „Хърватия“ (3–5 октомври 2025 г.) беше достатъчно за полската двойка да спечели титлите при пилотите и навигаторите*.
Основните им съперници Андреа Мабелини и Вирджиния Ленци от Италия трябваше да оттеглят своята Škoda Fabia RS Rally2, след като излязоха от пътя.
Рали „Хърватия“, финалът на Европейския рали шампионат на FIA (ERC) за 2025 г., обещаваше да бъде трудна борба за претендентите за титлата. С отчитане само на седемте най-добри резултата от осем ралита, разликата между първото и второто място в генералното класиране математически беше не повече от две точки преди старта: двата екипажа на Škoda Fabia RS Rally2, съставени от Миколай Марчик/Шимон Господарчик от Полша и Андреа Мабелини/Вирджиния Ленци от Италия.
Както винаги в ERC, най-бързият екипаж в квалификационния етап можеше да избере стартовата си позиция пръв. Това право е особено важно за асфалтово събитие като рали „Хърватия“. Карането на етапите преди останалите състезатели означава, че пистата е по-малко замърсена. Миколай Марчик, който беше най-бързият квалификант, следователно избра първата стартова позиция. Продължение