Асоциация на европейските автомобилни производители
Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) /фр. Association des Constracteurs Europeens des Automobiles/, англ. European Automobile Manufacturers Association) е основната група за лобиране и стандарти в автомобилната индустрия в Европейския съюз. От февруари 1991 г. тя е наследник на Комитета на производителите от Общия пазар (ССМС) /на френски: Comité des Constructeurs du Marché Commun/, който е основан през октомври 1972 г.
Създадена е като лобистка организация на европейски автопроизводители.
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) представлява 16-те основни европейски производители на автомобили, ванове, камиони и автобуси: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group и Volvo Group.
Историята датира от 1919 г., когато е създадено Постоянно международно бюро на автомобилните производители (Bureau Permanent International des Constructeurs d’Automobile –
BPICA). През 1985 г. то е преименувано на Международна организация на автомобилните производители (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles – OICA). Днес АСЕА обединява организациите ССМС и OICA.
Относно ACEA
Европейската асоциация на производителите на автомобили, или ACEA, обединява 16-те основни производители на автомобили, камиони, микробуси и автобуси в Европа.
Това е гласът на автомобилната индустрия: технологичен световен лидер и гръбнак на икономиката на ЕС. Членовете й поддържат Европа в движение, предоставяйки разнообразни решения за превоз на хора и стоки от точка А до точка Б.
Заедно те напредват по пътя към транспорт с нулеви емисии и нулев брой смъртни случаи. Справят се с големи технологични промени и променящите се нужди от мобилност на европейците. Продължение
Повече за Euro NCAP
Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP) е европейска доброволна програма за оценка на безопасността на автомобилите (т.е. Програма за оценка на нови автомобили), базирана в Льовен, Белгия. Създадена през 1996 г., първите резултати са публикувани през февруари 1997 г. Първоначално е стартирана от Лабораторията за транспортни изследвания за Министерството на транспорта на Обединеното кралство, но по-късно е подкрепена от няколко европейски правителства, както и от Европейския съюз (ЕС). Мотото ѝ е „За по-безопасни автомобили“.
История и дейности
Euro NCAP е доброволна система за оценка на безопасността на превозните средства, създадена от Шведската пътна администрация, Международната федерация по автомобилни
изследвания и тестване и Международната организация за потребителски изследвания и тестове, подкрепена от четиринадесет членове, както и автомобилни и потребителски организации в няколко страни от ЕС. Те предоставят на европейските потребители информация относно безопасността на пътническите превозни средства. През 1998 г. операциите се преместиха от Лондон в Брюксел.
Програмата е моделирана по Програмата за оценка на нови автомобили, въведена през 1979 г. от Националната администрация за безопасност на движението по магистралите на САЩ. Други области с подобни (но не идентични) програми включват Австралия и Нова Зеландия с ANCAP, Латинска Америка с Latin NCAP, Япония с JNCAP и Китай с C-NCAP.
Euro NCAP публикува доклади за безопасност на нови автомобили и присъжда „звездни оценки“ въз основа на представянето на превозните средства в различни тестове за катастрофа, включително челен, страничен и удар в стълб, както и удари с пешеходци. Тестването не е задължително, като моделите превозни средства се избират независимо от Euro NCAP или се спонсорират от производителите. Продължение
Прероденият Ford Escort RS ще се разгорещява до 10 000 об/мин
Новият двигател „Ten-K“ на Boreham Motorworks обещава 335 к.с., докато тежи само 85 кг
autocar.co.uk/car-news/new-cars , 12 ноември 2025 г.
Прероденият Ford Escort RS ще се задвижва от нов четирицилиндров двигател, който произвежда 325 к.с. и достига 10 000 об/мин, докато тежи само 85 кг.
Произведен от Boreham Motorworks, базиран в Ковънтри, и наречен Ten-K заради високия си лимит на оборотите, той отразява двигателя Cosworth BDA на оригиналния Escort RS1600, като е задвижван с ремък и има четири клапана на цилиндър. Той обаче е значително по-голям, с обем от 2,1 литра вместо 1,6 литра.
Той също така получава значителни технологични подобрения: коляновият вал на двигателя, лостовете, подрамата, сухият картер и капакът на разпределителния вал са изработени от стомана. Продължение
Volkswagen Golf ще получи нови хибриди със 136 к. с. и 170 к. с.
Серийно-паралелната система, появяваща се за първи път в T-Roc, ще предлага възможност за електрическо шофиране без включване в контакта
autocar.co.uk/car-news/new-cars, 14 ноември 2025 г.
Volkswagen Golf ще получи нови хибридни задвижвания до края на 2026 г., потвърдиха представители на компанията пред Autocar.
Новият бензиново-електрически агрегат първоначално ще дебютира във второто поколение на T-Roc и е насочен към осигуряване на електрическо шофиране без включване в
контакта, подобно на това, предлагано от Toyota Prius.
Volkswagen вече потвърди, че ще се предлага в две нива на мощност: 136 к.с. и 170 к.с.
Най-новото хибридно задвижване на Volkswagen представлява значително отклонение от предишните усилия за електрификация, състоящо се от 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, електрически мотор и седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.
Литиево-йонна батерия с високо напрежение и все още неопределен капацитет е разположена под задните седалки, за да освободи място в багажника и да осигури оптимизирано разпределение на теглото.
Системата работи като серийно-паралелен хибрид, което ѝ позволява да задвижва предните колела или бензиновия двигател, или електрическия мотор, независимо или в комбинация. Продължение
Шанс за някой да притежава старото Bentley на крал Чарлз
Някога част от автопарка на кралското домакинство, луксозният автомобил с 505 к. с. можеше да се продава за пари, близки до парите на обикновените хора.
autoweek.com/car-life, 11 ноември 2025 г.
Не е често някой от елита получава шанс да се сдобие с истинско кралско возило. Но следващия месец аукционна къща във Великобритания предоставя точно тази възможност.
H&H Classics предлага Bentley Mulsanne от 2013 г. с десен волан, някога използван от крал Чарлз III – по рождение херцог на Уелс. Колата ще бъде продадена на разпродажбата на H&H Classics в Милбрук на 3 декември, с приблизителна стойност между 105 000 и 132 000 долара (80 000 и 100 000 паунда).
Това съдържание е импортирано от YouTube. Може да намерите същото съдържание в друг формат или да намерите повече информация на техния уебсайт.
Тогавашният принц Чарлз никога не е притежавал колата; по-скоро Mulsanne е бил предоставен на кралското семейство от отдела за преса и специални превозни средства на Bentley и е бил използван за различни официални ангажименти. H&H казва, че колата е останала в прес-парка на компанията до 2017 г., когато е била оттеглена от кралските задължения. Оттогава е била поддържана частно и е снабдена с напълно документирана история на обслужване на Bentley. Километражът показва малко над 35 000 мили, което не е зле за кола на повече от 12 години. Продължение
Южна Корея ще увеличи субсидиите за електрически превозни средства през 2026 г., за да помогне на автомобилната индустрия да се справи с американските тарифи
СЕУЛ, 14 ноември (Reuters) – Южнокорейското правителство заяви в петък – бел. ред., днес, 14 ноември, че ще увеличи субсидиите за електрически превозни средства (EV) с 20% през следващата година като част от пакет, който ще помогне на автомобилната индустрия на страната да се справи с рисковете, причинени от американските тарифи.
14 ноември 2025 г., 3:37 ч. сутринта
В изявление правителството заяви, че субсидиите за пътнически електрически превозни средства ще бъдат увеличени до 936 милиарда вона (658,47 милиона долара) през 2026 г., в
сравнение със 780 милиарда вона тази година, в опит да стимулира местното търсене.
Пакетът ще включва и подкрепа за доставчиците на авточасти, като правителството обещава да осигури финансиране на политики на нива над 15-те трилиона вона, предоставени през 2025 г.
Южна Корея също така ще засили гаранционните програми за производителите на авточасти, работещи в чужбина, като например в Съединените щати и Мексико, за да предложи дългосрочни заеми с ниска лихва.
Автомобилната индустрия на азиатската страна е реализирала износ на стойност 70,8 милиарда долара през 2024 г., което представлява повече от 10% от общия износ на страната, възлизащ на 683,8 милиарда долара.
Hyundai Motor, която заедно с филиала си Kia Corp, е третата по големина автомобилна група в света по продажби, е засегната от 25% мито за износ за Съединените щати, най-големият ѝ пазар, генериращ около 40% от приходите.
Тази митническа ставка беше намалена на 15%, след като Вашингтон и Сеул постигнаха търговско споразумение миналия месец. Продължение
Peugeot представя концептуалния Polygon
Концептуалният автомобил, дълъг по-малко от четири метра, е първият вероятен поглед към новия Peugeot 208 – който, както беше съобщено по-рано, ще се предлага ексклузивно като BEV e-208.
Изображение: Peugeot concept BEV
stellantis.com, 13.11.2025
Въпреки че Peugeot не е заявила директно, че Polygon е директен преглед на новия e-208, има някои силни индикации. Френската автомобилна марка, собственост на Stellantis,
казва, че Polygon „предварително представя Peugeot-ите на утрешния ден“ и включва редица характеристики, подобни или сходни с тези, предсказани за e-208.
Например, има цялостно преработване на кормилното управление, което в Polygon означава нов Hypersquare волан, както и нова технология drive-by-wire.
Има и адаптивна система за кормилно предаване, базирана на скоростта; При ниски скорости максималното въртене е ограничено до по-малко от едно пълно завъртане във всяка посока за по-добро маневриране, докато при по-високи скорости входът е по-чувствителен, така че по-малките движения са достатъчни. electrive вече е отразявал как новият e-208 ще има правоъгълен волан, а не кръгъл, като това беше намекнато преди три години в проучването на CES „Inception“.
Преди това сме разглеждали – бел. ред. – и как e-208 е подготвен за основен ремонт на пилотската кабина, а концепцията Polygon дава някои важни насоки тук: новият „i-Cockpit“ на Peugeot вижда предното стъкло да става част от системата за цифров дисплей, с микро-LED панел, проектиращ информация в зрителното поле на водача зад кормилните управления. Вътре има много модулни компоненти, които могат да бъдат заменени или разменени, включително кормилното управление, капаците на колелата, пяната на седалките и други. Продължение
Porsche някога купи BMW, за да скрие първия си автомобил с предно разположен двигател
Външният вид може да заблуждава.
Тестовото муле Porsche 924 е с каросерия от BMW 2002
Снимка от: Porsche AG
insideevs.com/news, 13 ноември 2025
Автомобилните производители полагат големи усилия, за да скрият външния вид на бъдещите си продукти и да предпазят любопитните очи от разкриване на дизайнерски
детайли. През десетилетията това се е превърнало в завладяващо изкуство на измамата. От маскираща лента и картон до винилови листове и черни панели, компаниите непрекъснато усъвършенстват формулата, за да затруднят живота на автомобилните папараци.
В ранните етапи на тестване, автомобилните производители използват тестови мулета, които обикновено нямат окончателните си панели на каросерията. Тези превозни средства обикновено са смесица от части от съществуващи модели, комбинирани с нови компоненти, разработени за предстоящия продукт. Докато тестовите мулета обикновено използват каросерии от един и същ автомобилен производител, това не винаги е било така.
Това ни води до тези изображения. Това е BMW 2002, нали? Това е, в което Porsche искаше да повярвате преди половин век. Е, ако сте били в началото на 70-те години на миналия век, Цуфенхаузен е имал гениалната идея да прикрие 924, като използва каросерия, заимствана от друг автомобил, който няма връзка с Volkswagen Group.
Тъй като 924 е първият автомобил на Porsche с предно разположен двигател, не е имало предходен модел, от който да заимстват силуета, за да прикрият прототипа. Така Цуфенхаузен се сдобива не само с BMW 2002, но и с Opel Manta от първо поколение, за да служи като тестови мулета за това, което е вътрешно известно като „EA425“. Продължение
Китай иска да ограничи електрическите превозни средства с прекомерно ускорение
Министерството на обществената сигурност на Китай е разработило нови национални стандарти за безопасност на превозните средства, които предлагат значителни ограничения върху ускорението и повишени изисквания за безопасност на електрическите превозни средства.
Например, ускорението от 0 до 100 км/ч трябва да отнема не по-малко от пет секунди.
13.11.2025 – 15:30
По electrive
Китай BEV политики
Това е посочено в проекта за регламент, озаглавен „Технически условия за експлоатационна безопасност на моторните превозни средства“. Според документа, леките автомобили
„трябва да са с настройка по подразбиране, при която ускорението от 0 до 100 км/ч отнема не по-малко от 5 секунди“. Мярката има за цел да намали рисковете за безопасността, свързани с прекомерното ускорение.
Терминът „по подразбиране“ обаче вероятно се отнася само до режима на шофиране по подразбиране, конфигуриран при стартиране на превозното средство; той не налага универсално минимално време за ускорение от пет секунди. Това може да означава, че изборът на специален спортен режим с по-висока мощност и по-бързо ускорение ще остане възможен.
Например, Nio ET5 постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди в най-мощния си режим. В режим „Комфорт“ цифрата е 7,9 секунди, а софтуерните настройки или настройките на режима на шофиране могат да намалят производителността допълнително, така че ускорението отнема повече от десет секунди.
В света на двигателите с вътрешно горене само много скъпи и следователно редки превозни средства достигат толкова високи нива на ускорение, така че свързаните с това рискове за безопасността са ограничени. При електрическите превозни средства, далеч по-достъпни и широко разпространени модели навлизат в тези категории на производителност. Продължение
Разкрит е Nissan Pathfinder 2026: По-заострен и по-интелигентен SUV с три реда седалки
Nissan Pathfinder 2026 получава актуализиран външен дизайн, нова опция за боядисване и повече технологии вътре.
Снимка: Nissan Pathfinder 2026
motor1.com/news, 13 ноември 2025
Nissan е в процес на основно обновяване на гамата си, като актуализира всичко – от своите SUV-ове Kicks и Murano до Leaf EV и седана Sentra. Следващият е един от най-
популярните им SUV-ове: Pathfinder с три реда седалки.
На пръв поглед Pathfinder 2026 не изглежда драстично различен от изходящия модел, въпреки че се отличава с леко преработена предна част. Погледнете по-отблизо и ще забележите по-съществени актуализации вътре, включително подобрени технологии и изискан интериор.
Отпред Pathfinder се отличава с обновена предна част. Решетката губи сребърната си рамка в полза на по-широк, по-елегантен дизайн с по-малки вложки – отразяващи външния вид на най-новите Kicks и Murano. Той се простира и по-далеч към ъглите на бронята, спускайки се точно под фаровете за по-елегантен вид.
Новост за 2026 г. е свеж цвят на екстериора, наречен Baltic Teal, съчетан със сатенени външни емблеми и нов 20-инчов дизайн на джантите, ексклузивен за нивото Platinum. Моделите SL и Platinum също сменят сребърните си релси на покрива с черни. Но най-големите актуализации се намират в кабината.
Всеки Pathfinder 2026 вече се предлага стандартно с 12,3-инчов сензорен екран с безжична връзка Apple CarPlay и Android Auto. Повишаването до ниво SL или по-високо добавя 12,3-инчов дигитален инструментален панел. Nissan също така е преработил безжичната подложка за зареждане с нова охладителна система, магнитно подравняване на телефона и по-висока мощност на зареждане – сега от 5 до 15 вата. Продължение









