Берлин E-PRIX: два ключови старта на DS Automobiles
- Този уикенд в Берлин DS Automobiles ще вземе участие в 13-ия и 14-ия кръг от Сезон 11 на Световния шампионат на ABB FIA Formula E
- DS Automobiles и партньорът ѝ PENSKE AUTOSPORT заемат трето място в генералното класиране и се стремят да спечелят възможно най-много точки на предпоследното събитие за сезона
- Жан-Ерик Верн и Максимилиан Гюнтер ще бъдат ключовите фигури на френско-американския отбор, който триумфира на трасето Темпелхоф през 2020 г.
На 12 и 13 юли временното трасе на Темпелхоф, разположено на територията на бившето международно летище в Берлин, ще бъде домакин на предпоследния E-Prix от Сезон 11 на Formula E.
Трасето в Берлин-Темпелхоф, което е неизменна част от електрическата серия повече от десетилетие, е едно от най-взискателните в календара. Със своята особено абразивна настилка, то отново ще постави сериозно изпитание пред 11-те отбора на стартовата решетка, които ще трябва внимателно да управляват износването на гумите и енергийната ефективност.
Сцена на редица изключителни състезания, Берлин е мястото, където DS Automobiles написа едни от най-успешните глави в своята история – със спечелването на втората си двойна титла през 2020 г. и общо девет подиума (включително три победи) от първото издание на Berlin E-Prix през 2015 г.
Що се отнася до пилотите, Жан-Ерик Верн има седем подиума в Берлин – шест от тях с френската марка, включително великолепна победа в годината на световната титла, докато Максимилиан Гюнтер също постигна победа в домашната си надпревара през 2020 г.
DS PENSKE разполага с всички необходими ресурси, за да си осигури ценни точки и да запази мястото си на временния подиум в шампионата преди големия финал в Лондон в края на юли. Продължение
Volkswagen увеличава доставките на електрически превозни средства с 47%
Volkswagen Group регистрира 465 500 доставки на електрически превозни средства в световен мащаб през първата половина на 2025 г., което е с 47% повече от същия период на предходната година. Електромобилите на VW Group са търсени в САЩ и особено в Европа, но в Китай се наблюдава рязък спад.
volkswagen-group.com
465 500 доставени електрически автомобила през първата половина на годината и увеличението от 46,7% в сравнение с първата половина на 2024 г. са положително развитие. Ясно е обаче, че Групата не е успяла да поддържа огромния растеж от първото тримесечие на 2025 г. (+59%) през второто тримесечие: 248 700 електрически автомобила, доставени между април и юни, са подобрение спрямо първото тримесечие с 216 900 електрически автомобила, но 248 700 електрически автомобила през второто тримесечие съответстват на увеличение „само“ от 37,6% в сравнение със същото тримесечие на предходната година. Забележка на редактора: Volkswagen посочва, че доставките са закръглени до най-близките стотици. Поради грешки при закръгляването, сумата от резултатите от първите две тримесечия е 465 600 превозни средства; за първата половина на годината VW посочва 465 500 доставки, коригирани за тази неточност.
Донякъде по-бавният растеж на електрическите автомобили през второто тримесечие се дължи главно на Европа: Със 189 700 електрически превозни средства и ръст от малко под 73%, Европа остава най-важният пазар за продажби на електрически автомобили за Волфсбург – през първата половина на годината ръстът достигна 89% с 347 900 доставки на електрически автомобили. В Китай, вторият по големина пазар, тенденцията е по-малко положителна: през второто тримесечие доставките спаднаха с 32,6% до 33 400, като след първата половина на годината е отчетен спад от 34,5%. В САЩ, от друга страна, тенденцията е смесена: през първата половина на годината имаше увеличение от 24,3%, но през второто тримесечие имаше лек спад от 600 превозни средства или 5,2%. Продължение
Mercedes-Benz увеличава продажбите на PHEV, доставките на електромобили намаляват през второто тримесечие
Глобалните продажби на електрически автомобили с батерии на Mercedes-Benz Group спаднаха с 18% до 41 900 бройки, като Mercedes-Benz Cars представляват 35 000 електрически автомобила (-24%), а Mercedes-Benz Vans – 6 900 електрически ванове (+32%). Продажбите на plug-in хибриди обаче отбелязаха значителен ръст през последното тримесечие.
Изображение: Mercedes-Benz
mercedes-benz.com
На ниво Mercedes-Benz Group компанията продаде 547 100 автомобила и ванове през второто тримесечие на 2025 г., което е с 9% по-малко на годишна база. Продажбите на електрически автомобили през второто тримесечие на 2025 г. възлизат на общо 41 900 автомобила – т.е. дивизията за леки автомобили и бизнеса с ванове взети заедно. През второто тримесечие на 2024 г. производителят все още продаде 51 000 електрически автомобила и ванове. Броят на продадените електрически превозни средства (BEV) също е намалял в сравнение с първото тримесечие на 2025 г., когато производителите са продали 45 500 електрически превозни средства с батерии.
Продажбите на plug-in хибриди обаче отбелязаха значителен ръст през последното тримесечие. Глобалните доставки на plug-in хибриди на Mercedes-Benz Cars са се увеличили с 34% през второто тримесечие, докато в Европа делът на електрифицираните превозни средства (xEV, включително BEV и PHEV) достигна 40%, като xEV представляват 21% от световните продажби на автомобили през тримесечието.
Поръчките за новолансирания CLA набират скорост, казват от Mercedes-Benz, позиционирайки го като ключова стъпка към предстоящата им офанзива за електрически продукти. Това включва представянето на изцяло електрическия GLC през септември 2025 г., за да се засили портфолиото им от средноразмерни електрически SUV.
„Като цяло наблюдаваме добро търсене от страна на клиентите в САЩ и Германия за нашите продукти, включително нашите автомобили от висок клас, въпреки митата, които повлияха на глобалните ни продажби през второто тримесечие“, каза Матиас Гайзен, член на Управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG, отдел „Маркетинг и продажби“. „Изцяло новият CLA получи много положителни отзиви. Този продукт бележи началото на по-нататъшен растеж на продажбите на електрически превозни средства преди най-голямата серия от пускания на пазара на автомобили в Mercedes-Benz.“ Продължение
Продажбите на електрически превозни средства в Австрия се увеличават с 42%
В Австрия през първата половина на годината са регистрирани 31 534 електрически автомобила с батерии, което е увеличение с 42,2% в сравнение със същия период на миналата година. Те представляват 22% дял от всички регистрации на нови леки автомобили. В класацията на електрическите модели за първата половина на годината, Tesla Model Y е ясно начело.
statistik.at (PDF; на немски), statistik.at
10.07.2025 – 10:30 ч.
Това означава, че изцяло електрическите автомобили са били третият най-популярен двигател сред всички нови регистрации в Австрия през първата половина на годината. Както и в Германия, бензиновите хибриди оглавиха списъка. Въпреки това, до края на юни е имало 45 634 нови регистрации (+40,9%) с пазарен дял от 31,9%.
Статистическата служба на Австрия обаче не прави разлика между пълни хибриди и plug-in хибриди. На второ място са чисто бензиновите автомобили с 40 550 нови регистрации и 28,3% пазарен дял, въпреки че това представлява рязък спад: регистрациите на бензинови автомобили са намалели с 12,6% в сравнение с миналата година.
Спадът е още по-изразен при дизеловите автомобили: регистрациите са намалели с 33,8% до 17 648 бройки, което им дава пазарен дял от 12,3%. „Други алтернативни задвижвания“ – почти сигурно отнасящи се до превозни средства с горивни клетки – са регистрирали само две нови регистрации през първото полугодие.
Картината е подобна и през юни, с още по-големи загуби при двигателите с вътрешно горене: бензиновите хибриди са регистрирали 9 203 нови регистрации, което се равнява на 33% пазарен дял и 22,7% увеличение. Автомобилите с електрическо захранване са се увеличили с 32,9% до 6 239 нови регистрации, постигайки пазарен дял от 22,4%. Това все още ги поставя зад чисто бензиновите автомобили със 7474 нови регистрации и 26,8% пазарен дял, въпреки че регистрациите на бензинови автомобили през юни са намалели с 32,2% на годишна база. Дизеловите автомобили отбелязаха още по-рязък спад от 40% до 3546 бройки. Продължение
Kia подготвя електрически градски автомобил под 25 000 евро
Kia потвърди плановете си за електрически градски автомобил под 25 000 евро като част от предстоящата си гама от електрически автомобили, заедно с платформа SDV от следващо поколение и технология за удължаване на пробега за по-големи модели. Марката продължава да балансира електрическите автомобили, хибридите и двигателите с вътрешно горене, за да отговори на глобалното търсене.
Символично изображение: Концепцията EV2 на Kia
autocar.co.uk
Kia подготвя електрически градски автомобил от начално ниво, който ще бъде пуснат на пазара преди края на десетилетието, на цена под 25 000 евро, каза президентът и главен изпълнителен директор на Kia Хо Сунг Сонг пред Autocar. Моделът ще бъде част от предстоящия EV2 като част от широката стратегия за електрификация на Kia, която комбинира софтуерно дефинирани превозни средства (SDV) от следващо поколение с продължаващо разработване на хибридни и двигатели с вътрешно горене.
В интервю за британския новинарски портал, Сонг потвърди ангажимента на марката към достъпна електрическа мобилност, отбелязвайки, че модел под 25 000 евро е „една област, която изучаваме и разработваме“.
През април беше съобщено, че Kia, заедно с Hyundai, се стреми да засили фокуса си върху долния клас на пазара на електрически автомобили. По това време беше съобщено, че заедно масовите марки ще представят 35 нови и обновени продукта през 2026 г., включително по-малки и по-евтини електрически автомобили. Електрическият градски автомобил под 25 000 евро вероятно е част от тази гама.
Освен това, Kia ще засили портфолиото си от бюджетни електромобили през следващата година с два модела. Компанията планира да започне производството на ориентирания към Европа EV2 през февруари 2026 г. и може да започне да го доставя до дилърите през пролетта. През април ще представи електрическия вариант на Syros, малкия си SUV, ориентиран към Индия. В световен мащаб Kia планира да създаде разнообразна гама от електрически превозни средства, включваща 15 модела до 2030 г. Продължение
Alpine пуска A290 Rallye – първия си електрически рали автомобил за клиенти
Alpine представи A290 Rallye, първият си електрически рали автомобил, предназначен за състезания за клиенти, преди дебюта му на ралито Rouergue Rodez Aveyron Occitanie. Моделът отбелязва 70-годишнината на марката с ясен фокус върху въглеродно неутралните състезания.
Изображение: Alpine
alpinecars.com
Разработен от екипите на Viry-Châtillon и сглобен в състезателната работилница на Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé, A290 Rallye е базиран на стандартното шаси на A290, адаптирано за рали със специфично окачване, амортисьори ALP Racing Suspension и специални 8 x 18” EVO Corse джанти, оборудвани с гуми Michelin Pilot Sport A.
Задвижващият механизъм е с електрически двигател с мощност 160 кВт, доставящ 300 Нм към предния мост чрез диференциал с ограничено приплъзване ZF. Батерията предлага капацитет от 52 кВтч (400 V DC). Спирачната ефективност се осигурява от предни 6-бутални моноблокови спирачни апарати с 350 мм дискове и задни еднобутални спирачни апарати с 280 мм дискове, комбинирани с хидравлична ръчна спирачка и рали ABS системата на Alpine Racing.
„A290 вече е на стартовата линия“, казва Alpine, позиционирайки автомобила като врата към електрическите състезания. в рамките на купи с една марка и отворени събития. Преди края на 2025 г. във Франция ще стартира едно рали предизвикателство за първоначалните клиентски екипи, подкрепено от висококачествения технически опит на Alpine, специално разработената инфраструктура за зареждане и специфичните награди.
Интериорът отговаря на стандартите за безопасност на FIA със заварена клетка за окачване и седалки тип „кофа“ Sabelt, а електронната система за управление е оптимизирана за състезателно използване на електрически автомобили. Автомобилът разполага и с иновативна звукова система, която корелира скоростта и подаването на газта за подобрено изживяване на водача и зрителите. Продължение
Lucid изминава над 1200 км през Алпите без зареждане
Lucid твърди, че е новият носител на световния рекорд на Гинес за най-дълго пътуване с електрически автомобил без спиране за зареждане. Air Grand Touring измина 1205 километра през, замествайки предишния Mercedes EQS 450. Имаше обаче много спускане по наклон.
Изображение: Lucid
media.lucidmotors.com
Lucid съобщава, че рекордното пътуване от 1205 километра с Air Grand Touring се е състояло между Санкт Мориц и Мюнхен и е обхванало алпийски проходи, магистрали и селски пътища. Предишният рекордьор беше Mercedes EQS 450 с 1045 километра. Електрическият Mercedes постави този рекорд в Япония през юни. Lucid вече е изминал цели 160 километра повече. Трябва да се отбележи обаче, че маршрутът между Швейцария и Германия е бил много спускащ се по наклон: Санкт Мориц е на 1800 метра над морското равнище, докато Мюнхен е на 500 метра над морското равнище. Междувременно Lucid Air преодоля няколко изкачвания и спускания.
Независимо от маркетинговата кампания, Ерик Бах, старши вицепрезидент по продуктите и главен инженер в Lucid, описва рекорда за пробег като „още една ясна демонстрация на технологичното предимство, което определя Lucid“. Lucid Air Grand Touring с мощност 611 кВт, използван за пътуването, вече има пробег от 960 километра, дори според цикъла WLTP. В този вариант е фабрично монтирана батерия с капацитет 113 кВтч. Електрическото превозно средство преодоля разликата до постигнатия сега рекорден пробег, благодарение на енергията, възстановена чрез рекуперация при спускания, наред с други неща.
Ерик Бах допълнително уточни: „Нашите продукти Lucid съчетават ефективност на превозното средство от световна класа с най-модерните задвижващи агрегати, архитектура с ултрависоко напрежение и технология за управление на батерията, достъпна днес, което позволява на Lucid да пътува по-далеч с по-малко енергия от всяко друго превозно средство.“ Продължение
Jeep® Compass 4xe: нов поглед с ексклузивен нов интериор и сертифицирана проходимост
Jeep официално представя новия интериор на Compass 4xe, който предлага ново измерение на дизайна и функционалността, отличаващо го от всички останали версии в гамата.
От пускането си през 2006 г. Jeep Compass се утвърди като глобален хит в сегмента на компактните SUV, с над 2.5 милиона продадени бройки по целия свят.
Последната еволюция на Compass има за цел да преосмисли стандартите в силно конкурентния C-SUV сегмент, който сам по себе си представлява почти една четвърт от европейския автомобилен пазар. Разработен да отразява емблематичната офроуд способност, здравина и смелата идентичност на марката Jeep, новият Compass съчетава пригоденост за приключения с авангардни технологии.
Новият Compass въплъщава наследството на Jeep и иновациите на платформата STLA Medium на Stellantis, предлагаща многобройни варианти за задвижване – включително e-хибрид, plug-in хибрид и напълно електрически версии, с отличен пробег и универсална приложимост. Моделът е проектиран както за офроуд, така и за градска среда, с модерни функции и високи стандарти за безопасност.
Следващото поколение Compass разполага с прецизно усъвършенстван дизайн, съчетаващ безкомпромисна производителност с вечните дизайнерски линии на Jeep. Отличителни елементи като емблематичната решетка със седем отвора, трапецовидни арки на калниците и подсилена структура почитат наследството на марката, като същевременно подобряват офроуд възможностите и създават разпознаваема визуална идентичност.
С версията 4xe, Compass навлиза още по-дълбоко в света на специално създадените офроуд машини. Този модел представя редица функции, оптимизиращи представянето му в тежки условия. Основните промени включват окачване, повдигнато с 10 мм, както и специални офроуд брони, които подобряват ъглите на проходимост отпред (27°) и отзад (31°) и рамповия ъгъл (16°). Тези подобрения дават по-голяма пъргавина и увереност при преминаване през неравни терени и стръмни наклони. Продължение
Нов етап за Mirafiori с FIAT 500 Hybrid – 5 000 автомобила до края на 2025 г.
На годишнината от дебюта на FIAT 500, FIAT връща сърцето на своята история обратно в Торино. Историческият завод Mirafiori отваря врати за представянето на новата производствена линия, посветена на хибридната версия на най-емблематичния модел на марката – точно там, откъдето започна всичко. FIAT води 500 отново при хората, съчетавайки наследството и технологиите, развити с електрическата версия, в по-достъпна форма.
Днес се поставя началото на нова глава – изпълнена с емоция, радост и визия – в духа на истинския FIAT.
Производството на хибридната версия започва през ноември, като целта е до края на годината да бъдат произведени 5 000 броя. Първите предсерийни модели вече са слезли от линията, което потвърждава, че проектът напредва точно по план, заложен в стратегическата пътна карта на Stellantis, представена през декември пред Министерството на предприятията и произведено в Италия.
Тази инициатива е ключова стъпка в процеса на съживяване на завода в Торино, с амбицията да се увеличи производственият капацитет със 100 000 допълнителни автомобила годишно. Това е решителен ход към възстановяване на централната роля на Mirafiori – индустриална, човешка и символична. Завръщането на 500 там, където е роден, не е просто производствено решение – то е ясен знак на доверие към италианската индустриална верига, нейните възможности да отговори на предизвикателствата на енергийната трансформация и способността ѝ да води иновациите.
„Да върнем 500 Hybrid в Mirafiori е обещание, което изпълнихме – успех, постигнат благодарение на ангажиран екип, заложил на клиента и бъдещето“, заяви Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален главен маркетинг директор на Stellantis. „Този завод не е просто производствен обект – това е домът на FIAT, пулсиращото сърце на една история, започнала през 1957 г. с Данте Джакоза, а днес е иновационен център на Stellantis в Европа. Нашият индустриален план за Италия поставя Mirafiori и 500 в центъра на възраждането ни. През ноември ще отбележим този момент със специалната серия ‘500 Torino’ – с почит към града, работниците и нашите корени. Торино значи FIAT, а FIAT значи Торино. Ето защо официалният дебют ще се състои именно тук – в нашия град.“ Продължение
Икономични, просторни и удобни: семейно ориентираните модели на Opel
Грандиозни пътувания: Новият Opel Grandland с водещи технологии в класа си
Достъпен универсален SUV: Новият Opel Frontera предлага още повече пространство
За големи семейства: Opel Combo Electric и Opel Zafira Electric с до осем места
Бестселър в компактния клас с многофункционално пространство: Opel Astra Sports Tourer
- Комбинирани стойности за Opel Grandland Electric според WLTP: енергийна консумация 16,9–18,5 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
- Комбинирани стойности за Opel Frontera Electric според WLTP2: енергийна консумация 18,2–18,5 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
- Комбинирани стойности за Opel Combo Electric според WLTP2: енергийна консумация 18,5–18,8 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
- Комбинирани стойности за Opel Zafira Electric според WLTP2: енергийна консумация 24,7–25,0 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
- Комбинирани стойности за Opel Astra Sports Tourer Electric според WLTP2: енергийна консумация 15,8 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
Рюселсхайм. Висока ефективност и допълнително пространство – всички, които търсят удобен автомобил, който да осигурява достатъчно пространство за всичко необходимо, удобство и сигурност при пътуване, ще намерят своето решение в широката гама електрически и конвенционални модели на Opel. Мотото тази година – „Време за нас: комфортен семеен живот“ – отговаря идеално. Гамата семейно ориентирани модели носещи емблемата Blitz на Opel обхваща от новия SUV флагман Grandland, през достъпния Opel Frontera, до многофункционалните Zafira и Combo, които осигуряват място за до седем или дори осем души, както и спортно-елегантното комби Astra Sports Tourer в компактния клас. Общото между всички модели на германската марка е наличието на множество практични решения и умни технологии. Освен това електрическите версии на моделите улесняват ежедневната електрическа мобилност с конкурентни пробези и времена за зареждане. А с програмата „Electric All In“, Opel прави преминаването към електромобил още по-лесно и привлекателно. Продължение