Архив

Toyota се присъединява към проекта „TOKYO H2“ с таксита Crown с горивни клетки

Toyota се присъедини към „TOKYO H2“, нов водороден проект, стартиран от Столичното правителство на Токио. Инициативата въвежда седана Crown с горивни клетки на Toyota в таксиметровия парк и има за цел да ускори приемането на водорода в сектора на мобилността на Токио.

Изображение: Toyota FCEV

global.toyota

Градът планира да внедри около 600 таксита с горивни клетки до фискалната 2030 година. Като част от първата фаза, Toyota ще достави 200 таксита Crown с горивни клетки до фискалната 2025 Toyota се присъединява към проекта „TOKYO H2“ с таксита Crown с горивни клеткигодина.

Проектът се ръководи от Столичното правителство на Токио и се подкрепя от партньори от частния сектор. Програмата се фокусира върху търговски приложения за мобилност, като таксита и камиони, и е въвела унифицирано лого на проекта, за да повиши осведомеността в целия град. Правителството и неговите партньори планират да разширят инициативите поетапно, за да разширят използването на водород до други транспортни и промишлени приложения.

„С въвеждането на Crown в автопарка на такситата с горивни клетки, Toyota се стреми да направи водородното общество по-познато и достъпно в ежедневието“, заявиха от компанията. Компанията добави, че „чрез генериране на значително търсене на водород, Toyota се стреми да създаде благоприятен цикъл по цялата верига на доставки“.

За да отбележи старта на проекта, Toyota отвори отново реновирания си шоурум Mirai в град Минато. Първоначално създаден през 2015 г. като информационен център за превозни средства с горивни клетки и водород, той сега е преиздаден като „TOKYO H2 HUB“. Toyota казва, че обектът ще служи като база за сътрудничество между компании и организации, работещи по водородни технологии, и ще допринесе за разпространението на водорода в Токио. Продължение

Toyota отчита осми пореден месец на растеж на глобалните продажби

Toyota Motor Corporation съобщи, че глобалните ѝ продажби са се увеличили за осми пореден месец през август, водени от силното търсене на хибридни модели на GettyImages-1244390098-6bd965d7c69149548c29d524779c6da9американския пазар. Глобалните продажби на компанията са се увеличили с 2,2% на годишна база до 844 963 автомобила, с 13,6% увеличение в САЩ. Продажбите на вътрешния японски пазар обаче са спаднали с 12,1%. Глобалното производство на Toyota също е нараснало с 4,9%, което е трети пореден месец на растеж на производството.

Докато Toyota отбеляза рекордни продажби в Китай и Северна Америка, инерцията на растежа ѝ намалява поради значителния спад на японския пазар. Включително дъщерните дружестваDaihatsu и Hino, глобалните продажби през август леко се увеличиха с над 1% до 900 598 бройки. Продажбите в чужбина нараснаха с близо 4%, поставяйки нов месечен рекорд, въпреки че продажбите на вътрешния пазар в Япония спаднаха с повече от 10%.

В световен мащаб продажбите на електрически превозни средства скочиха с 35% до 17 056 бройки, въпреки че в Япония бяха продадени само 18. През август Toyota понижи годишната си прогноза за печалба, позовавайки се на потенциалното въздействие от предложената 15% тарифа от бившия президент на САЩ Тръмп, която би могла да намали печалбите с 1,4 трилиона йени (приблизително 9,5 милиарда долара). Продължение

Honda N-One E е мъничък електромобил с голям пробег

Няма огромна батерия, но е толкова малък, че не се нуждае от такава, за да стигне далеч.

Honda разкрива спецификациите на своя електрически кей автомобил N-One e за японския пазар.

Той има батерия от 29,3 кВтч, която му осигурява 183 мили електрически пробег, което е чудесно за кей електромобил.

Версия на N-One e с по-широки калници ще бъде пусната в Европа.

Honda N One e © insideEvs.com Copyright

Най-продаваният електромобил в Япония днес е електрическият кей автомобил Nissan Sakura, но Honda иска да го детронира с новия си N-One e, който дебютира тези дни с далеч по-добри Honda N-One E1спецификации. Honda N- One съществува от повече от десетилетие, но се задвижва само с гориво. Това е първият електрически вариант на модела.

Honda все още продава N-One с бензинов двигател, но лесно можете да ги различите по уникалния по-боксообразен дизайн на електрическия модел с квадратна предна част и уникално оформление на задната част. Но това, което прави N-One e специален, е неговата батерия с капацитет 29,3 киловатчаса, която му осигурява пробег от 295 километра по WLTP, което е много за автомобил с толкова малък отпечатък.

Това е почти толкова пробег, колкото на автомобили от един клас по-горе, като BYD Seagull, Hyundai Inster или Renault 5 E-Tech с малка батерия. Но си струва да се отбележи, че при по-строгия тестов цикъл на EPA този пробег би бил малко по-нисък.

Основният му конкурент, Nissan Sakura, има батерия с капацитет 20 кВтч, която му отвежда само 180 км с едно зареждане. Honda не споменава мощността на N-One e, но както всички kei автомобили, той е ограничен до 64 конски сили, което е достатъчно, за да не се усеща бавен автомобил с такъв размер. Производителят споменава, че зареждането чрез вграденото 6 кВт AC зарядно устройство отнема 4,5 часа, докато бързото зареждане с постоянен ток до 80% при 50 кВт отнема около 30 минути. Продължение

Пак: Skoda възроди купе със задно задвижване – но само в страната на фантазиите

Само да беше истинско.

Официален рендер на концептуалния автомобил Skoda 110 R

Снимки от: Skoda

Източник: motor1.com/news

Защо не всички автомобилни производители правят това? Това е въпрос, който си задаваме всеки път, когато Skoda възкреси автомобил от отминала епоха. За пореден път чешката марка, част от Skoda Revived a Rear-Wheel-Drive Coupe—But Only in Fantasy Land2Volkswagen Group, прилага най-новия си дизайнерски език към виртуален концепт, който възражда важен модел: 110 R.

На снимката в долната част, оригиналният автомобил дебютира през 1970 г. с цена, еквивалентна на около 40 месечни заплати. Въпреки стръмната цена от 78 000 крони, моделът постигна огромен успех, като по време на 10-годишния производствен период, приключил през декември 1980 г., бяха продадени 57 085 бройки. Превъртайки напред към 2025 г., купето със задно задвижване се завръща, макар и само в дигитална форма. Оригиналният четирицилиндров 1,1-литров двигател, разположен отзад, е премахнат, заменен от електрически мотор.

Skoda Revived a Rear-Wheel-Drive Coupe—But Only in Fantasy LandВместо да поеме по ретро пътя, дизайнерът на Skoda – Рихард Швец, се зае изцяло с модернизирането на 110 R с дизайнерския език „Modern Solid“ на компанията. От фарове и задни светлини, които се отварят с плъзгане, до аеродинамични джанти, купето е всичко друго, но не и класическо.

Черната лента отпред скрива сензори, за да изчисти дизайна. Страничните камери и липсата на конвенционални дръжки на вратите изглаждат профила, докато функционалните вентилационни отвори под задните странични прозорци наподобяват отворите за двигателя на автомобила от 70-те години на миналия век. Отзад, винтидж емблемата „S 110 R“ отдава почит на вдъхновението на концепцията.

Най-новият измислен модел от серията „Icons Get a Makeover“ на Skoda е изцяло посветен на чистите повърхности. Въпреки че техническите спецификации не са били измислени, можем да предположим, че дизайнерът е искал 110 R да бъде възможно най-лек. Неговият предшественик е тежил едва 880 килограма. Продължение

Официално откриване на новия завод на BMW в Унгария

BMW официално откри новия си завод за автомобили в Дебрецен, Унгария. Заводът, в който BMW е инвестирала около два милиарда евро, ще започне производството на електрическия SUV iX3 през октомври, първият автомобил, базиран на платформата „New Class“.

bmwgroup.com, ungarnheute.hu

29.09.2025 – 11:30

Оливер Ципсе, председател на Управителния съвет на BMW Group, официално откри новия завод в Дебрецен в петък. Заводът в Дебрецен е проектиран и изпълнен изцяло в съответствие с P90617479-milan-nedeljkovi-member-of-the-board-of-bmw-ag-production-left-side-and-hans-peter-kemser-managing-d-599pxпринципите на BMW iFACTORY. Строителството официално започна през лятото на 2022 г. Заводът е специално проектиран за производство на електрически превозни средства и е може би най-иновативният в Групата. Това е и първият завод за автомобили на BMW Group, който се захранва изцяло от възобновяема енергия по време на нормална работа.

„Нашият нов завод в Дебрецен е пионер в нашата глобална производствена мрежа: това е първият ни изцяло електрически завод, който работи изцяло без изкопаеми горива – и първият, който произвежда автомобили от Нов клас. Това прави нашия завод в Дебрецен ключов фактор за бъдещия успех на BMW Group“, каза главният изпълнителен директор Оливър Ципсе. „Откриването също така изпраща силен сигнал: разширяваме присъствието си на нашия континент и потвърждаваме ангажимента си към Европа като силно и конкурентно индустриално място.“

Както беше съобщено, серийното производство на новото BMW iX3 е планирано да започне в Дебрецен в края на октомври. Автомобилът ще предлага пробег до 805 километра според WLTP и ще може да зареди достатъчно енергия за 372 километра само за десет минути на 800-волтови станции за бързо зареждане.

В допълнение към главния изпълнителен директор Оливър Ципсе, на тържественото откриване присъстваха и високопоставени представители на унгарската политика, включително Ласло Пап, кмет на Дебрецен, и противоречивият унгарски премиер Виктор Орбан. Продължение

Hino на Toyota представя първия масово произвеждан тежкотоварен камион с горивни клетки в Япония

Hino Motors, подразделението за търговски превозни средства на Toyota Group, представи първия масово произвеждан тежкотоварен камион с горивни клетки в Япония – Profia Z FCV. Компанията ще пусне на пазара новия камион, задвижван с водород, на 24 октомври.

Изображение: Hino Trucks

hino.co.jp (на японски), hino-global.com (сделка с Toyota), hino-global.com (Japan Mobility Show 2023), hino.co.jp (на японски, Japan Mobility Show 2025)

Profia Z FCV е резултат от съвместните усилия между Hino Motors и Toyota Motor Corporation (наричана по-долу Toyota). Основният принос на последната за разработването на този модел е нейният Hino unveils Japan’s first mass-produced fuel cell heavy-duty truckпакет горивни клетки. Компанията модифицира своя пакет горивни клетки от второ поколение, който за първи път представи във второто поколение Mirai през 2020 г. и произвежда в завода в Хонша, за това приложение. Нито Hino Motors, нито Toyota разкриха максималната мощност на адаптираната версия, но в оригиналния вид за седана Toyota запази мощността на 128 кВт.

Новият тежкотоварен камион с нулеви емисии разполага с шест резервоара за водород, които могат заедно да съхраняват 50 кг водород при налягане от 70 MPa. Вътрешните тестове на Hino Motors показват, че може да измине до 650 километра с пълни резервоари. Този модел е с дължина 12 метра, ширина 2,5 метра и височина 3,8 метра, а компанията планира да го пусне на пазара във версии със сух ван и с крило. Първата предлага полезен товар от приблизително 11,6 тона.

Hino Motors ще предлага Profia Z FCV само на лизинг и ще покрива разходите за поддръжка. Първоначално компанията ще се съсредоточи върху петте региона, където японското правителство дава приоритет на въвеждането на търговски превозни средства с горивни клетки: Тохоку (префектура Фукушима), Канто (префектури Токио и Канагава), Чубу (префектура Айчи), Кинки (префектура Хого) и Кюшу (префектура Фукуока). Продължение

Elroq RS в роба. Разкриване на тайната на матовата боя

Високопроизводителната Škoda Elroq RS вече се предлага с поразителна иновация – матово покритие на каросерията. Ето какво разкриват експертите на Škoda Auto  зад кулисите на производството на тази ексклузивна серия…

skoda-storyboard.com

В новия си цвят Matte Grey, Elroq RS прави смело изявление. За служителите на Škoda Auto производството на това покритие е много повече от просто добавяне на нова боя за боядисване. То 1Elroqе резултат от обширна работа на междуведомствен екип от специалисти, които в сътрудничество с доставчици са тествали множество варианти, са провеждали симулации и са усъвършенствали процесите, за да предоставят продукт, който отговаря на високите стандарти за качество на марката.

„Радваме се, че отговорихме на търсенето на клиентите по този начин. С поглед към бъдещето се стремим да разширим допълнително палитрата от матови покрития за нашите автомобили“, казва Вероника Страшкрабова, ръководител на проекти за моделното семейство Elroq.

Матовият Elroq RS слиза от същата производствена линия и бояджийски цех в Млада Болеслав, както всеки друг Elroq. Разликата се състои в новодобавеното: всяко тяло вече може да бъде покрито с гланцово или матово покритие.

Самият матов ефект идва от прозрачното горно покритие, което е импрегнирано с матиращ агент, съдържащ, наред с други неща, силициеви наночастици. „Тези наночастици се издигат до повърхността на горния слой и създават желаното матово покритие. По същество то работи чрез разпръскване на входящата светлина в множество посоки, вместо да я отразява директно обратно към окото, поради което боята изглежда матова“, обяснява координаторът по планиране на бояджийския цех Павел Саска. Обработеният Elroq RS използва ултра матов тип боя, който се отличава с по-ниско ниво на гланц, визуално задълбочавайки матовия вид още повече. Продължение

VW спира производството в Цвикау

Volkswagen няма да произвежда автомобили в завода си MEB в Цвикау през следващата седмица, според медийно съобщение. Водят се и разговори за прекъсване на производството във втория им немски завод за електрически автомобили в Емден, но все още не е взето решение.

Изображение: Volkswagen

faz.net, bloomberg.com

Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) съобщи за плановете, а заводът в Цвикау оттогава потвърди спирането на производството пред вестника. В момента Цвикау произвежда пет електрически VW pauses production in Zwickauмодела, базирани на MEB – VW ID.3 и Cupra Born на едната линия, и средноразмерните SUV-ове ID.4, ID.5 и Audi Q4 e-tron (включително Sportback) на другата.

Ситуацията в Цвикау вече е напрегната. Заводът е силно засегнат от преразпределението на моделите между заводите, договорени след споразумение за заплатите. Volkswagen планира да премести производството на ID.3 и Born във Волфсбург през следващите две до три години, след като производството на Golf приключи там и се премести в Мексико.

ID.4, който в момента слиза от производствената линия както в Цвикау, така и в Емден, ще се произвежда само в Емден в бъдеще. VW ще спре производството на купето, подразделение ID.5, поради слабо търсене. Според плановете от декември, в Цвикау ще остане само Audi Q4 e-tron, заедно с нов център за рециклиране. Въпреки това остава съмнително дали Q4 e-tron сам по себе си може да поддържа завода напълно зает – особено след като търсенето в САЩ изглежда ще намалее още повече с вносните мита. Продължение

Гости от миналото. Оригинални автомобили Škoda от историята на компанията

Развитието на моторните превозни средства на марката не е било просто линейно. Производителите често е трябвало да реагират на специфичните нужди на клиентите. Обърнете внимание на някои превозни средства, които са проправили път в технологиите, които по-късно ще бъдат приложени в масово произвежданите автомобили.

skoda-storyboard.com

1 1908_Trikolka_LW_04_6b9b3361-1920x1440Класически автомобили

1905-1911: Laurin & Klement LW, триколки1 Original Škodas

В натоварения градски трафик леките и пъргави моторизирани триколки са идеални за доставки и пощенски услуги. Това е било вярно още преди 120 години. Между 1905 и 1911 г. триколки са били произвеждани в Млада Болеслав, използвайки части от успешните мотоциклети на компанията. Седнал отзад, водачът е гледал над главите на двама пътници или покрито пространство за до 200 кг товар. Laurin & Klement LW е бил особено успешен. Кошни колички и триколки Laurin & Klement са били използвани от пощенските служители за превоз на поща, първо във Виена, след това в Будапеща и Прага. Продължение

Специално за фенове на марката. Преосмислена икона: радикалната Škoda 110 R

Ако емблематичното купе на Škoda се прероди в днешния модерен дизайнерски език „Modern Solid“?

Дизайнерите на Škoda Auto отново са почерпили вдъхновение от богатото наследство на марката, за да създадат модерни интерпретации на легендарни модели. Сред тях е наистина впечатляваща нова визия на купето 110 R.

skoda-storyboard.com

Škoda 110 R е истинска икона. За времето си това елегантно купе се превърна в мечтата на безброй шофьори, като същевременно послужи като основа за множество състезателни версии, които 6The series Icons Get a Makeoverспечелиха на Škoda лаври на едни от най-престижните писти в света. Дори днес „Erko“ е ценена класика сред ентусиастите. Един такъв почитател е Рихард Швец, дизайнер и член на екипа за дигитално моделиране в Škoda Design.

„Винаги съм имал страст към елегантните автомобили. Оценявам съчетанието от изчистени обеми с прости детайли, което 110 R въплъщава перфектно“, обяснява той. „Това, което ме впечатли също, беше навлизането на този модел в света на моторните спортове.“

Неговата съвременна интерпретация за това как 110 R би могъл да изглежда днес е всичко друго, но не и ретро. „Не исках да поема по ретро пътя. Целта ми беше да създам напълно нова форма, като внимателно интегрирам фини намигвания към определящите характера характеристики на 110 R. Исках дизайнът да се усеща възможно най-иновативен“, казва Ричард.

Улавянето на духа на оригинала, без да се разчита твърде много на миналото, не беше лесна задача. „Всеки елемент трябваше да бъде третиран внимателно – за да се избегне попадане в ретро територия, като същевременно се запази идентичността на автомобила. От самото начало беше ясно, че намирането на правилния баланс между пропорциите и обемното оформяне ще бъде ключът“, обяснява дизайнерът. Продължение