Падащи цени на батериите = повече електрически автомобили
Тяговата батерия е най-ценният компонент в електрическия автомобил. А цените на клетките продължават да падат рязко. Следователно глобалното увеличаване на производството на електрически превозни средства е не само екологично неизбежно, но и икономически.
electrive.com, 20.08.2025 – 18:00
Батерии батерийни клетки Производство на батерии
Всеки, който има видения, трябва да посети лекар. Това е казал бившият германски канцлер Хелмут Шмит. Политикът вероятно е объркал виденията с халюцинациите. Защото позитивната идея за
бъдещето може да бъде наистина много добро нещо.
Един пример са тяговите батерии в електрическите автомобили. Идеята, че клетките могат да станат толкова евтини, колкото са днес, е била изключително оптимистична преди десет или петнадесет години – истинска визия. Реалността сега е едновременно добра и достъпна. И всичко става още по-добро – цените ще продължат да падат, макар и не радикално.
Запознати с индустрията съобщават, че преди около две години търговията с батерийни клетки се е променила: от пазар на продавачите, където продавачите диктуват цените, към пазар на купувачите, където търсенето определя темпото.
За всеки, който все още не знае: нищо не е толкова важно за увеличаването на производството на електрически превозни средства, колкото падащите цени на батериите. Разбира се, двигателите и силовата електроника също трябва да се плащат. Но за икономическата жизнеспособност на електрическите автомобили, батерията е решаваща.
Обратно, успехът на електрическите автомобили е неизбежен, ако икономическото предимство стане ясно на все повече пазари и сценарии. Това е приблизително ситуацията днес.
Валутата е евро за киловатчас
И така, какво се счита за ниска цена на батерийната клетка? Инес Милър от консултантската компания P3 Group е експерт във всички аспекти на тяговите батерии за електрически превозни средства. В анализ тя пише, че разходите (забележка: не крайната цена за клиента) за автомобилната индустрия наскоро бяха около 54 евро на киловатчас за LFP клетъчна химия и 58 евро на киловатчас за NMC клетъчна химия. Продължение
Leapmotor – с печалба за първото полугодие, доставките надхвърлят 220 000 бройки
С над 220 000 доставени превозни средства през първата половина на 2025 г. и приходи, нараснали със 174% на годишна база, компанията се разраства бързо както на вътрешния, така и на международния пазар.
Изображение: Leapmotor
leapmotor.com, carnewschina.com, cnevpost.com, 20.08.2025
Автомобилният производител, подкрепен от Stellantis, отчете нетна печалба от 30 милиона юана за първите шест месеца на 2025 г., в сравнение със загуба от 2,21 милиарда юана за същия период
на миналата година. „Постигането на рентабилност за първи път е важен етап“, заяви компанията.
Приходите нараснаха до 24,25 милиарда юана, което е със 174% повече спрямо предходната година, подкрепени от рекордни доставки и допълнителни потоци от приходи.
Доставките достигнаха 221 700 превозни средства между януари и юни, което представлява увеличение от 155,7% в сравнение с предходната година и осигурява водеща позиция сред китайските стартиращи компании за превозни средства с нови енергийни източници. Износът допринесе с 20 000 бройки. Към средата на юни кумулативните доставки надхвърлиха 800 000 бройки.
Друг важен етап: Производителят твърди, че е лидер в продажбите сред нововъзникващите автомобилни марки в Китай в продължение на пет последователни месеца, като доставките през юли достигнаха 50 129 бройки – първият път, когато нова марка електрически превозни средства в Китай надхвърля 50 000 бройки за един месец.
Според доклада на Leapmotor, SUV C10 надхвърли 100 000 глобални доставки в рамките на 13 месеца след пускането си на пазара. C11 достигна 250 000 кумулативни продажби, докато новолансираният SUV B10 премина 10 000 бройки само за два месеца, което го прави най-бързо продаваният модел на Leapmotor. Най-новият му седан, B01, получи над 10 000 поръчки в рамките на 72 часа след пускането му на пазара през юли. Продължение
Opel разкри Corsa GSE Vision Gran Turismo
Официална премиера: новият концептуален автомобил ще бъде показан на IAA Mobility 2025 и ще бъде участник в Gran Turismo 7 за PlayStation 4 и PlayStation 5 тази есен
- Истинска мощ: обща мощност от 588 кВ (800 к.с.), 800 Нм въртящ момент и максимална скорост 320 км/ч
- Геометрия на автомобила: ново виждане за Opel Compass с прецизни хоризонтални и вертикални елементи
- Оптимизирани аеро решения: аеро капак, аеро „blade“ разширения на калниците, активен аеро дифузьор и активен аеро спойлер
- Иновативен интериор: изчистен волан, олекотена седалка, светещи текстилни повърхности
stellantis.com/em-en/opel/press
Рюселсхайм. Само седмица след като показа първи снимки на детайли от новия концептуален автомобил, Opel сваля покривалото и разкрива първия пълен набор от изображения, както и името на модела, който ще получи световната си премиера на IAA Mobility 2025 Мюнхен (8–14 септември 2025). Както подсказва името, впечатляващият Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo не само дава представа за бъдещите GSE модели, но и потвърждава ангажимента на Opel към сегмента на малките автомобили.
Всеки ще може да го управлява и в един от най-популярните състезателни симулатори – Gran Turismo 7, тази есен. Със своя впечатляващ дизайн, съчетан с обща мощност от 588 кВ (800 к.с.), 800 Нм въртящ момент и максимална скорост от 320 км/ч, Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo представлява върховото изражение на спортния подбранд на марката GSE.
„Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo извежда нашата идея за под бранда GSE на следващото ниво. Той не само показва какви възможности има този модел, но и дава насока за бъдещите планове на Opel. За първи път концепция на Opel ще може да се тества и шофира в симулатора Gran Turismo 7 и феновете да изпитат истинско изживяване на OMG! GSE моменти. Резултатът от комбинацията на иконичното име Corsa с високопроизводителните характеристики на GSE говори сам за себе си“, коментира изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл.
Надникнете в колекцията от коли на Джейсън Стейтъм
Често виждан да шофира убийствени коли във филмите, какво кара тази екшън звезда в реалния живот?
Екшън филмите и готините коли вървят ръка за ръка като фъстъчено масло и желе. Така че, естествено, много известни личности, които са типови екшън герои, са склонни да ценят тези коли в собствения си живот.
Екшън актьорът Джейсън Стейтъм не е изключение! Стейтъм е бил член на Националния отбор по гмуркане на Великобритания и е бил класиран на 12-то място в света през 1992 г., преди да стане известен с актьорството.
Ето колекцията му от коли по-долу.
Audi R8
Джейсън Стейтъм има два от тях в колекцията си от автомобили, единият в черно, а другият в бяло. Audi R8 се задвижва от V8 двигател с мощност 430 конски сили, който може да ускори колата до 100 км/ч за 4 секунди.
Jaguar E-Type
Любимец на тези с вечен вкус и желание да превишават ограничението на скоростта, Jaguar E-Type е стилен автомобил. Не е ясно дали Стейтъм действително притежава този Jaguar, информацията е противоречива, но той пристига на премиерата на филма си „Механикът“ в него, така че ще го приемем. Продължение
Tesla загатва, че нов вариант на Model Y L „идва скоро“ във видеоклип
Tesla публикува тийзър видео на новия Model Y L в своя акаунт в Weibo.
Tesla публикува ново видео в китайските социални медии, показващо Model Y L, вариант с по-дълга база на популярния автомобил.
Преведено от китайски, в публикацията се казва, че Model Y L „идва скоро“.
Model Y е най-популярният средноразмерен SUV в Китай, въпреки че продажбите са сравнително слаби на фона на силната конкуренция.
В понеделник Tesla публикува видео на предстоящия Model Y L в своя акаунт в Weibo, китайска платформа за социални медии. Преведено от китайски, в публикацията се казва, че автомобилът „идва скоро“.
Видеото показва три реда седалки, задните две от които се сгъват напред.
Средният ред на автомобила разполага с два самостоятелни „капитански стола“, които изглежда имат и нови електрически подлакътници, които се повдигат. Докато капитанските столове в Model X се накланят само напред, тези столове изглежда се сгъват напълно надолу за повече място за съхранение.
Видеото показва също черен таван, материала на тавана на автомобила и ново лого, щамповано на гърба, с два малки акцента, добавени към традиционната значка на Model Y.
Новината за плановете на Tesla за шестместна версия на своя Model Y се появи за първи път през 2024 г., когато източници съобщиха на Reuters, че автомобилът ще бъде пуснат на пазара на следващата година в Китай. През юли Tesla регистрира планове за Model Y L с междуосие от 3040 мм, според документ, видян от новинарския вестник. Документът също така посочва, че Model Y L ще бъде с почти 200 мм по-дълъг от Model Y. Продължение
Производството на Kia EV4 ще започне в Словакия в края на август
Kia възлага големи надежди на своя компактен EV4 и очаква да продава 160 000 бройки годишно. Половината от тях ще бъдат доставени само в Европа, поради което производството ще започне в Словакия, а не в Южна Корея, в края на август.
19.08.2025 – 14:00
Корейският автомобилен производител пуска първия си класически компактен автомобил с електрическо задвижване под формата на EV4. Базиран на версията с предно задвижване на платформата E-GMP на групата, EV4 е и първият изцяло електрически Kia, който слиза от европейска производствена линия. По-конкретно, производството ще започне в края на август в завода в Жилина, Словакия, където вече се произвеждат моделите с двигател с вътрешно горене Ceed и Sportage.
Доставките са планирани да започнат през септември. Според производителя батерията на новия модел е преминала през обширни стрес тестове, преди да достигне до клиентите. Сестринската марка Hyundai отдавна произвежда електрически превозни средства в ЕС – например, Kona Electric се произвежда от завода в Ношовице в Чехия, само на 80 километра разстояние.
Само хечбекът EV4 с дължина 4,43 метра ще носи етикета „Произведено в Европа“, докато 30-сантиметровата по-дълга версия с фастбек ще се произвежда от Южна Корея. Очаква се EV4 с размерите на Golf да представлява лъвския пай от европейските продажби, тъй като компактните седани остават нишов продукт в този сегмент. Ценообразуването също играе роля: стандартният EV4 започва от 37 590 евро, което го прави с почти 10 000 евро по-евтин от фастбека.
Решението на Kia да произвежда компактния модел в Европа не е единствено логистично. Схемите за субсидии във Франция и Великобритания оценяват целия жизнен цикъл на автомобила, включително произхода на батериите и мястото на производство. Корейската компания изглежда уверена, че компактният модел с отличителен стил ще се хареса на европейските купувачи. Шефът на европейските продажби Карлос Лахоз прогнозира годишни световни продажби от 160 000 EV4, като половината от тях са предназначени за европейските пътища. Продължение
Лимитирана серия на Maybach S-класа
По случай Седмицата на автомобилите в Монтерей, Mercedes-Benz представи лимитирана серия на Maybach S-класа. Maybach S680 Emerald Isle е серия от 25 автомобила, всички боядисани в двуцветно зелено и бяло.
Моделът се отличава и със специални интериорни покрития.
caranddriver.com
Малко повече от 5000 мили разделят Ирландия и западното крайбрежие на Калифорния, но Mercedes обединява двете в най-новата си персонализирана Maybach S-класа. Mercedes-Maybach S680 Emerald Isle може да е кръстен на северноатлантическия остров със зелени полета, уиски и леприкони, но производителят му казва, че централното крайбрежие на Калифорния е вдъхновило автомобила.
Maybach: Създаден за кралски особи
Автомобилът е завършен в два цвята Manufaktur: средноирландско зелено металик върху лунно бяло металик. Интериорът с четири места е облицован със светлокафява кожа напа, с черна кожа с ватирани шевове на тавана. Изключително дебелите килими на пода също са обточени с кожа, а пиано-черната тапицерия получава хромирани акцентни ивици.
Миризмата – ето къде се намесва Централното крайбрежие. Този S680 получава свой собствен специален аромат за йонизатора в кабината и се твърди, че съчетава морска сол, кипарис и кедър. Бутилката на аромата е украсена с изображение на самотния кипарис на Монтерей, за да ви помогне да направите връзката.
Подобно на всички S680, Edition Emerald Isle се задвижва от 6.0-литров V-12 с мощност 621 к.с., вместо 4.0-литровия V-8 с двоен турбокомпресор с мощност 496 к.с. в S580. Пневматичните пружини и активното шумопотискане са стандартни. При тестване S680, се регистрират само 64 децибела при 110 км/ч. Продължение
Toyota разкрива комби версията на bZ4X
Toyota е готова да пусне комби версия на своя изцяло електрически SUV модел bZ4X през следващата година. Той ще се казва BZ4X Touring и ще бъде с 14 см по-дълъг от стандартния bZ4X. Пускането му в Европа е планирано за първата половина на 2026 г.
Изображение: Toyota
toyota.eu
bZ4X Touring разполага с 33 процента повече пространство в багажника в сравнение с обикновения модел, с 600 литра място за съхранение. Според Toyota вариантът е предназначен да бъде просторен семеен автомобил и „идеалния спътник за активен начин на живот“. В типичния стил на Toyota обявяването на продукта е фокусирано върху мощни задвижващи механизми с голям пробег и кратко време за зареждане.
Преди три години Toyota пусна bZ4X – първият си изцяло електрически модел след години на фокусиране върху хибридни задвижвания. Оригиналният средноразмерен SUV се предлагаше със 150 кВт FWD или AWD система, комбинираща два електрически мотора с мощност 80 кВт. Батерията имаше енергиен капацитет от 71,4 кВтч при стартирането. По отношение на пробега, версията с предно задвижване има пробег до 516 км, като AWD избутва 470 км.
Оттогава Toyota значително разшири присъствието си в изцяло електрическия сегмент и дори представи още три SUV през март: новия Urban Cruiser, новия C-HR+ и ревизирания и допълнително подобрен bZ4X.
Но обратно към новия bZ4x Touring. Той е дълъг 4,83 м и висок 1,67 м, а както споменахме по-горе, обемът на багажника е 600 литра. Това означава, че bZ4X Touring предлага достатъчно място за семейния ваканционен багаж или за всякакъв вид оборудване за свободното време и спорт. Благодарение на разделената в съотношение 40:60 сгъваема задна седалка, пространството може лесно и удобно да се разшири според нуждите, според Toyota. Максималният капацитет на теглене на bZ4X Touring е 1500 килограма. Както при bZ4X, клиентите могат да избират между предно и задвижване на четирите колела с версията Touring. Целевата максимална мощност за модела с предно задвижване е 165 кВт, докато bZ4X Touring със задвижване на четирите колела се очаква да бъде най-мощният електрически модел на Toyota на пазара с 280 кВт. Продължение
Вижте безумната колекция от автомобили на Том Круз за 2,2 милиона долара, със снимки
Той е четирикратно номиниран за „Оскар“ актьор. Като се имат предвид постиженията на Круз на големите екрани, чудили ли сте се някога какви коли кара? Ето безумната колекция от автомобили на Том Круз за 2,2 милиона долара, със снимки.
Според Celebrity Net Worth, Круз има нетно състояние от около 600 милиона долара. С успешна актьорска кариера, Круз е решил да се похвали с някои страхотни пътувания.
- Chevrolet Corvette C1 от 1958 г.
Най-евтиният автомобил в колекцията на Круз е Chevrolet Corvette C1 от 1958 г. За този винтидж автомобил на колела звездата от „Мисията невъзможна“ е платила около 3591 долара. Въпреки че е най-евтиният автомобил в гаража на Круз, Corvette C1 е желана кола за много колекционери на автомобили.
Задвижван от 4,6-литров V8 двигател, Corvette C1 произвежда 230 конски сили и 300 lb-ft въртящ момент. Разчита на тристепенна ръчна скоростна кутия.
- Chevrolet Chevelle от 1970 г.
Друг ретро автомобил в колекцията на Круз е Chevrolet Chevelle от 1970 г., който струва на холивудската екшън звезда около 3600 долара. Chevelle може да е един от най-старите автомобили в Продължение
Автомобилната катастрофа на принцеса Даяна. Какво се случи преди години
Появиха се и нови подробности за смъртта на принцеса Даяна при автомобилната катастрофа
Принцеса Даяна загина при може би една от най-необяснимите автомобилни катастрофи. Тя щеше да има рожден ден на 1 юли.
Автомобилната катастрофа в Париж, при която загина принцеса Даяна, се смята за съвпадение на фатални обстоятелства. Но тази история не е без конспиративни теории.
На 31 август 1997 г. в Париж се случи една от най-странните автомобилни катастрофи. При нея загина Даяна Франсис Спенсър, по-известна като принцеса Даяна, първата съпруга на наследника на британския трон, принц Чарлз. Като трета жена в кралство Великобритания, Даяна спечели любовта на народа заради отношението си към децата си и благотворителната си дейност.
Хора по целия свят съчувстваха на развода на Даяна с Чарлз и се опитаха да разберат връзката ѝ с продуцента Доди Ал Файед. Бедствието беше истински шок за целия свят – тълпи дойдоха на погребението, а 2,5 милиарда души гледаха телевизионното предаване на церемонията. Разследването, което струваше 12,5 милиона паунда, приключи едва през 2008 г., но фаталната катастрофа в парижкия тунел Алма все още се смята за една от най-мистериозните аварии в историята.
Какво се случи
На 30 август 1997 г. Даяна пристигна в Париж с Доди Ал-Файед. Те спряха в хотел „Риц“, собственост на бащата на Ал-Файед, милиардера Мохамед Ал-Файед, откъдето през нощта отидоха до апартамента на Ал-Файед на улица „Арсен Хусе“. Даяна и Доди седяха на задната седалка на седан Mercedes-Benz S-Class, управляван от заместник-началника на охраната на хотел „Риц“ Анри Пол, а отдясно на него беше охранителят Тревър Рийс-Джоунс. Продължение