Volkswagen: ID.2 става ID. Polo
Точно преди IAA, VW представи новата си стратегия за именуване на електрически автомобили. Както се очакваше, ще се откаже от комбинацията от префикса ID. и число, тъй като VW възнамерява да се върне към имената на своите „утвърдени бестселъри“. Първият модел, който ще следва този подход, ще бъде производствената версия на концепцията ID.2all, която ще бъде пусната на пазара не като ID.2, а като ID. Polo.
Изображение: Volkswagen
electrive.com, 03.09.2025
Промяната беше загатната от известно време – висшето ръководство на VW, включително главния бранд Томас Шефер, многократно даваше намеци. Въпреки че вече имаше силни индикации, че първият модел ще бъде ID.2, точният старт остана неясен. Шефер посочи, че емблематичните имена на VW не могат просто да се прилагат към който и да е електрически автомобил. Принципът: ако пише Golf, трябва да доставя Golf.
С предстоящия малък електрически автомобил, Шефер сега изглежда уверен, че условието е изпълнено и добавя имената на добре познати модели с двигател с вътрешно горене към изцяло електрическото семейство ID.
„Имената на нашите модели са здраво закрепени в съзнанието на хората. Те символизират силна марка и въплъщават характеристики като качество, вечен дизайн и технологии за всички“, каза Шефер. „Ето защо преместваме добре познатите си имена в бъдещето. ID. Polo е само началото.“
Префиксът ID., добави Volkswagen, „симулира напреднали технологии и електрическа мобилност.“
Това има няколко последици. Първо, сега изглежда сигурно, че ID.3 може да се превърне в ID. Golf, ID.4 – в ID. Tiguan, а ID.7 в – ID. Passat. Второ, това означава, че VW ще има модели с много сходни имена в бъдеще, но които споделят малко освен име и размер – Polo и ID. Polo са построени на различни платформи и дори на различни континенти. Продължение
Toyota обявява производство на нов електрически автомобил с батерии в Европа
Toyota Motor Europe ще започне производство на нов електрически автомобил с батерии в завода си в Колин, Чехия
Toyota Motor Manufacturing Czech ще разшири завода си, за да изгради нов цех за сглобяване на батерии
Значителна нова инвестиция в електрически автомобили с батерии осигурява допълнителен тласък на региона след производството на хибридните автомобили Aygo X и Yaris
newsroom.toyota.eu
Прага, Чехия – 3 септември 2025 г. – На церемония в сградата на правителството на Чехия днес, Петр Фиала, чешкият министър-председател, Лукаш Влчек, министър на промишлеността и търговията, и Йошихиро Наката, президент на Toyota Motor Europe (TME), обявиха производството на нов електрически автомобил с батерии (BEV) в Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). Новият BEV, първият, произведен в един от европейските заводи на Toyota(1), е важен етап както за компанията, така и за Чехия.
Това съобщение представлява значителна инвестиция, тъй като заводът на TMMCZ в Колин ще бъде разширен от 152 000 на 173 000 квадратни метра, за да се побере производството на новото превозно средство и неговата батерия, както и нови бояджийски и заваръчни цехове.
Финансирането за изграждането на новата производствена дейност за електрически превозни средства ще бъде покрито от нови капиталови разходи от приблизително 680 милиона евро от Toyota, които включват инвестиция на чешкото правителство до 64 милиона евро за специално съоръжение за сглобяване на батерии.
За Toyota това решение сигнализира за по-нататъшно разгръщане на многопроходната ѝ стратегия, предназначена да постигне целта си за въглеродно неутрални операции в Европа до 2040 г. Продължение
Британският премиер не може да се сдобие с електрически Range Rover
Jaguar Land Rover потвърди, че премиерът Киър Стармър не може да използва електрическа версия на своя брониран Range Rover. Производителят твърди, че настоящата технология за батерии и електричество не може да отговори на необходимите нива на защита от взривове, което принуждава правителствения глава да разчита на бензинови модели. Така че той трябва да се придържа към бензинова версия.
theguardian.com, dailymail.co.uk
03.09.2025 – 17:30
В становищата си за консултацията за мандата за превозни средства с нулеви емисии в Обединеното кралство, получени от бюлетина Fast Charge и докладвани от Guardian, JLR пише, че„необходимите нива на безопасност и защита от взривове не могат да бъдат постигнати“ с брониран BEV и че в момента не вижда „работещо инженерно решение“.
Смята се, че автопаркът на Range Rover Sentinel използва V8 бензинови двигатели, проектирани да осигурят резервите на мощност, необходими за бързо придвижване на тежко бронирани превозни средства при спешни случаи. JLR произвежда автомобилите в Солихъл, преди да бъдат преобразувани от отдела си за специални превозни средства. Правителственият автопарк включва и бронирани седани Audi A8.
Бронираните превозни средства обикновено добавят бронирано стъкло, обшивка и защита от бомби, които тежат няколкостотин килограма. При електрическите превозни средства допълнителното тегло на батерийния пакет усложнява интеграцията на подобни системи.
JLR твърди, че правителството на Обединеното кралство остава основният клиент за такива превозни средства. Продължение
Leapmotor заема първото място сред китайските стартъп компании за NEV
Leapmotor официално заема първото място сред китайските стартъп компании за нови енергийни превозни средства (NEV) през август 2025 г.,като доставя рекордните 57 066 превозни средства, което е с 13,8% повече спрямо юли 2025 г. (в това число общите продажби на вътрешния пазар и за износ).
Шанхай, Китай – 3 септември 2025 г.
Това постижение не само бележи най-високите месечни продажби на компанията до момента, но и затвърждава нейното лидерство в бързо растящия сегмент на китайските NEV стартъпкомпании.
Водещата позиция на Leapmotor през август продължава мощната възходяща тенденция, с 328 859 доставени автомобила от началото на годината, което представлява 136,43% увеличение на годишна база. Постоянното разрастване на компанията, иновативната продуктова стратегия и подходът, ориентиран към клиента, я изведоха на челно място в сектора на NEV стартъп компаниите.
B10 SUV: двигател на продажбите
От пускането си на пазара през април 2025 г., Leapmotor B10 се превърна в ключов двигател на продажбите, с над 50 000 доставени бройки само за няколко месеца. Позициониран като „интелигентен“ SUV автомобил с голям пробег, B10 вече прави фурор на международно ниво, като първата партида е изпратена в Европа с новия кораб Grimaldi Vessel, а до края на годината се планира разрастване в над 20 страни и региони. Продължение
Audi Concept C предлага поглед към електрически двуместен автомобил
С Concept C, Audi представи проучване на изцяло електрически двуместен спортен автомобил, който е предназначен да въплъти новата дизайнерска философия на марката – и би могъл да бъде пуснат на пазара през 2027 г. само с няколко промени – но не, както се предполага, като ново Audi TT.
Изображение: Audi
audi-mediacenter.com (проучване), autocar.co.uk (Döllner)
03.09.2025 – 11:45
Самото Audi го нарича „началото на нова дизайнерска философия“. Следователно Concept C, който беше представен няколко дни преди IAA Mobility в Мюнхен, не е предназначен да сочи към един-единствен, възможен производствен модел. Новият дизайнерски език на концептуалния автомобил вероятно ще оформи и следващите модели в различни размерни класове.
Най-визуално впечатляващата характеристика е, разбира се, новото лице на марката отпред. Радиаторната решетка „single frame“, която характеризира дизайна на моделите на Audi от години и с течение на времето става все по-широка и по-голяма, сега е „вертикална рамка“ – значително по-тясна, правоъгълна, черна радиаторна решетка, която обхваща цялата височина на предницата. Този дизайнерски елемент е предназначен да „преосмисли историята на марката“. Със своята изправена форма, вертикалната рамка напомня на Auto Union Type C от 1936 г. При Concept C радиаторната решетка е черна, което представлява разрив с „обърнатата единична рамка“ на настоящите електрически Audi, където „радиаторната решетка“ е боядисана в същия цвят като автомобила.
Вертикалната рамка и новият дизайн на фаровете заедно формират бъдещото лице на марката. Четири светлинни елемента от всяка страна повтарят четирите пръстена на логото на марката като нов светлинен подпис. Същото важи и за задните светлини, които вече също имат по четири светлинни елемента. „Този дизайнерски елемент ще определи визуалната идентичност на Audi както през деня, така и през нощта, осигурявайки безпогрешно присъствие на пътя“, пише Audi. Задният изглед без заден прозорец също е почти безпогрешен. Въпреки че Concept C е проектиран като купе, всъщност е роудстър с електрически прибиращ се твърд покрив. Продължение
Три задвижвания, една икона. FIAT представя третата версия на Grande Panda
Бензиновият модел се присъединява към хибридния и електрическия
FIAT с гордост представя завършената гама на Grande Panda, като обявява старта на поръчките за бензиновата версия.
Торино, 2 септември 2025 г.
С това последно допълнение марката изпълнява мисията си да осигури достъпна и универсална мобилност за всеки, благодарение на пълната линия от три задвижвания: бензиново (100 к.с. и механична трансмисия), хибридно (110 к.с., 48-волтова Li-ion батерия и eDCT), както и електрическо (44 кВтч батерия и електромотор с мощност 83 кВт 113 к.с.).
Новата пълна гама от задвижвания включва бензинова версия с 1,2-литров турбодвигател, който развива 100 к.с. и 205 Нм въртящ момент, съчетан с усъвършенствана 6-степенна механична трансмисия. Благодарение на технологията Start&Stop за по-голяма ефективност в градски условия, този нов вариант предлага традиционно и интуитивно усещане при шофиране – идеално за клиенти, които ценят простотата, практичността и икономичната производителност. Следва хибридният двигател със 110 к.с., комбиниран с 48-волтова литиево-йонна батерия и електрифицирана трансмисия с двоен съединител (eDCT), която гарантира оптимална горивна ефективност и плавно хибридно представяне. И накрая – електрическата версия с батерия 44 кВтч и електромотор с мощност 83 кВт (113 к.с.), която осигурява шофиране с нулеви емисии.
Grande Panda се предлага в три отличителни нива на оборудване — POP, ICON и LA PRIMA — за всички задвижвания, като всяко е съобразено с различни нужди и вкусове. Базовото ниво POP поставя акцент върху практичността, като включва климатик, изчистен 10-инчов дигитален инструментален панел, стойка за смартфон и пълно оборудване за безопасност (шест въздушни възглавници, асистент за поддържане на лентата, система за аварийно спиране, предупреждение за умора на водача и задни паркинг сензори). В следващото ниво ICON се добавят FullLED светлини отпред и отзад, както и 10,25-инчов сензорен екран с безжично свързване на смартфон за по-голям стил и свързаност. В най-високото ниво LA PRIMA предлага 17-инчови алуминиеви джанти, волан с кожена облицовка, устойчивото табло “Bambox”, горна затворена жабка, автоматичен климатик, вградена навигация и предни парктроници със задна камера за най-богато технологично изживяване. Продължение
Новата Волга може да бъде разработена в сътрудничество с Geely
Автомобилите на възродената марка Волга се създават в сътрудничество с китайския Geely. Това беше обявено на 2 септември от Telegram канала „Russian Automobile etc“.
en.iz.ru/en
Според вътрешен човек, офис на Волга ще отвори врати в Москва съвсем скоро и служителите вече са наети. Представянето на проекта също ще се състои скоро.
Линията автомобили Волга беше представена на министър-председателя на Руската федерация Михаил Мишустин на 21 май миналата година. Всички модели получиха бензинов двигател с мощност 188 к.с. (300 Нм) в комбинация със седемстепенна автоматична скоростна кутия. Те така и не бяха пуснати в продажба.
По това време се съобщаваше, че производството на автомобили ще започне през 2024 г. на площадката на автомобилния клъстер в Нижни Новгород, а от 2025 г. се планираше да започне сглобяването на автомобили Волга в режим на пълен цикъл. Според „Известия“, прототипите за трите модела „Волга“ миналата година са били автомобили на китайската автомобилна компания Changan. Обемът на инвестициите в проекта за производство на нови автомобили с марка „Волга“ ще надхвърли 60 милиарда рубли, съобщи пресслужбата на марката „Волга“. Продължение
Skoda Felicia Fun: дигитален концептуален пикап от 2025 г. с ретро чар
Skoda възражда чудатата Felicia Fun като дигитален концептуален пикап от 2025 г., съчетавайки модерен солиден дизайн с ретро-футуристични вибрации. Защо няма да стигне до производство.
skoda-storyboard.com
Skoda реши да преразгледа един от най-необичайните автомобили в своята история: пикапа Felicia Fun. Той дебютира през 1995 г. като версия на хечбека Felicia, създадена с участието на Volkswagen. Колата се открояваше с жълтата си боя, задния спойлер и уникален трик: плъзгаща се преграда зад предните седалки превръщаше двуместната кабина в 2+2, позволявайки на пътниците да се возят под открито небе. Произведени са само 4216 пикапа.
През 2025 г. Felicia Fun се завръща – макар и засега само в дигиталния свят. Като част от проекта Icons Get a Makeover, френският дизайнер Жулиен Петисиение преосмисли модела през призмата на модерния солиден дизайн на Skoda. Концепцията запазва духа на 90-те години, като същевременно добавя по-чисти повърхности, ярки акценти и спокойна, плажна атмосфера, която подхожда на името.
Интериорът е насочен към ретро-футуризъм: масивното табло напомня за стари CRT монитори, докато централната конзола е с големи дисплеи с графики, вдъхновени от класически видеоигри. За разлика от оригинала, версията от 2025 г. е стриктно двуместна, като решението за сгъваема задна част е заменено с по-голямо, по-функционално товарно легло – честен ход, който прави идеята по-изчистена. Продължение
Катрин Адт е назначена за главен изпълнителен директор на марката DACIA
Булон-Биланкур, 1 септември 2025 г. – Катрин Адт се присъединява към Renault Group днес, за да поеме поста главен изпълнителен директор на марката Dacia, наследявайки Денис Льо Вот, който напуска компанията. Преди това вицепрезидент в Mercedes, Катрин Адт ще бъде и член на ръководния екип на Групата. Като част от новата организационна структура, тя се отчита пред главния директор по растежа на Renault Group, Фабрис Камболив.
media.renaultgroup.com, 01 септември 2025 г. 10:00 ч.
„Под ръководството на Денис, марката Dacia се превърна в силна марка с атрактивна гама, включваща по-голяма клиентска база. От името на Renault Group бих искал да изразя благодарността си към Денис за всички негови постижения през годините. Искам да приветствам Катрин Адт, чийто опит в автомобилната индустрия ще бъде ключов актив за Dacia“, каза Франсоа Провост, главен изпълнителен директор на Renault Group.
„Радваме се да приветстваме Катрин начело на Dacia. Нейните обширни знания и опит в развитието на бизнеса ще ни позволят да продължим инерцията на марката и най-вече да се справим заедно със следващото предизвикателство: електрифицирането на продуктовата гама „а ла Dacia“. Сега, когато марката е здраво установена на подиума на европейския пазар на дребно, от нас зависи да я превърнем в нов еталон в електрифицираните превозни средства“, каза Фабрис Камболив, главен директор по растежа на Renault Group.
Вече призната за специализирана марка за достъпна мобилност, DACIA се разраства бързо, по-специално с пускането на пазара на своя SUV от C-сегмента, BIGSTER.
Катрин Адт има близо 26 години опит в автомобилната индустрия, работейки за Daimler, съответно Mercedes-Benz. С юридически опит, тя е заемала различни висши позиции: главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz в Люксембург, вицепрезидент „Развитие на човешките ресурси“ в Daimler, главен изпълнителен директор на марката Smart, а след това главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Own Retail Europe. Съвсем наскоро тя ръководеше корпоративния одит в Mercedes-Benz. Продължение
Спадът в продажбите на Tesla на някои европейски пазари продължава осми месец
Гигантът в производството на електрически превозни средства беше засегнат от конкуренцията както от китайски конкуренти, така и от традиционни автомобилни производители. Негативната реакция срещу подкрепата на главния изпълнителен директор Илон Мъск за крайнодесните партии също продължи.
marketscreener.com/news, 01/09/2025
Регистрираните автомобили от Франция, Дания и Швеция показаха, че обновеният Model Y на Tesla е оказал слабо влияние върху спирането на спада в продажбите.
Данните от Франция в понеделник показаха, че регистрациите на нови автомобили Tesla са намалели с над 47% през август спрямо същия месец миналата година.
Това е въпреки общия растеж на автомобилния пазар с над 2%.
Регистрациите на Tesla са намалели с над 84% в Швеция и с 42% в Дания.
Норвегия прекъсна тенденцията с повече от една пета ръст на регистрациите, но китайският BYD отбеляза скок от 218%.
Tesla има няколко проблема в Европа.
Компанията има малка, застаряваща гама от автомобили и не е пускала нов модел за масовия пазар от Model Y преди пет години. Докато нови китайски конкуренти и традиционни автомобилни производители заливат пазара със свежи дизайни. Продължение