Архив

Audi Concept C предлага поглед към електрически двуместен автомобил

С Concept C, Audi представи проучване на изцяло електрически двуместен спортен автомобил, който е предназначен да въплъти новата дизайнерска философия на марката – и би могъл да бъде пуснат на пазара през 2027 г. само с няколко промени – но не, както се предполага, като ново Audi TT.

Изображение: Audi

audi-mediacenter.com (проучване), autocar.co.uk (Döllner)

03.09.2025 – 11:45

Самото Audi го нарича „началото на нова дизайнерска философия“. Следователно Concept C, който беше представен няколко дни преди IAA Mobility в Мюнхен, не е предназначен да сочи Audi-Concept-C_2към един-единствен, възможен производствен модел. Новият дизайнерски език на концептуалния автомобил вероятно ще оформи и следващите модели в различни размерни класове.

Най-визуално впечатляващата характеристика е, разбира се, новото лице на марката отпред. Радиаторната решетка „single frame“, която характеризира дизайна на моделите на Audi от години и с течение на времето става все по-широка и по-голяма, сега е „вертикална рамка“ – значително по-тясна, правоъгълна, черна радиаторна решетка, която обхваща цялата височина на предницата. Този дизайнерски елемент е предназначен да „преосмисли историята на марката“. Със своята изправена форма, вертикалната рамка напомня на Auto Union Type C от 1936 г. При Concept C радиаторната решетка е черна, което представлява разрив с „обърнатата единична рамка“ на настоящите електрически Audi, където „радиаторната решетка“ е боядисана в същия цвят като автомобила.

Вертикалната рамка и новият дизайн на фаровете заедно формират бъдещото лице на марката. Четири светлинни елемента от всяка страна повтарят четирите пръстена на логото на марката като нов светлинен подпис. Същото важи и за задните светлини, които вече също имат по четири светлинни елемента. „Този дизайнерски елемент ще определи визуалната идентичност на Audi както през деня, така и през нощта, осигурявайки безпогрешно присъствие на пътя“, пише Audi. Задният изглед без заден прозорец също е почти безпогрешен. Въпреки че Concept C е проектиран като купе, всъщност е роудстър с електрически прибиращ се твърд покрив. Продължение

Три задвижвания, една икона. FIAT представя третата версия на Grande Panda

Бензиновият модел се присъединява към хибридния и електрическия

FIAT с гордост представя завършената гама на Grande Panda, като обявява старта на поръчките за бензиновата версия.

Торино, 2 септември 2025 г.

С това последно допълнение марката изпълнява мисията си да осигури достъпна и универсална мобилност за всеки, благодарение на пълната линия от три задвижвания: бензиново (100 к.с. фияти механична трансмисия), хибридно (110 к.с., 48-волтова Li-ion батерия и eDCT), както и електрическо (44 кВтч батерия и електромотор с мощност 83 кВт 113 к.с.).

Новата пълна гама от задвижвания включва бензинова версия с 1,2-литров турбодвигател, който развива 100 к.с. и 205 Нм въртящ момент, съчетан с усъвършенствана 6-степенна механична трансмисия. Благодарение на технологията Start&Stop за по-голяма ефективност в градски условия, този нов вариант предлага традиционно и интуитивно усещане при шофиране – идеално за клиенти, които ценят простотата, практичността и икономичната производителност. Следва хибридният двигател със 110 к.с., комбиниран с 48-волтова литиево-йонна батерия и електрифицирана трансмисия с двоен съединител (eDCT), която гарантира оптимална горивна ефективност и плавно хибридно представяне. И накрая – електрическата версия с батерия 44 кВтч и електромотор с мощност 83 кВт (113 к.с.), която осигурява шофиране с нулеви емисии.

Grande Panda се предлага в три отличителни нива на оборудване — POP, ICON и LA PRIMA — за всички задвижвания, като всяко е съобразено с различни нужди и вкусове. Базовото ниво POP поставя акцент върху практичността, като включва климатик, изчистен 10-инчов дигитален инструментален панел, стойка за смартфон и пълно оборудване за безопасност (шест въздушни възглавници, асистент за поддържане на лентата, система за аварийно спиране, предупреждение за умора на водача и задни паркинг сензори). В следващото ниво ICON се добавят FullLED светлини отпред и отзад, както и 10,25-инчов сензорен екран с безжично свързване на смартфон за по-голям стил и свързаност. В най-високото ниво LA PRIMA предлага 17-инчови алуминиеви джанти, волан с кожена облицовка, устойчивото табло “Bambox”, горна затворена жабка, автоматичен климатик, вградена навигация и предни парктроници със задна камера за най-богато технологично изживяване. Продължение

Новата Волга може да бъде разработена в сътрудничество с Geely

Автомобилите на възродената марка Волга се създават в сътрудничество с китайския Geely. Това беше обявено на 2 септември от Telegram канала „Russian Automobile etc“.

en.iz.ru/en

Според вътрешен човек, офис на Волга ще отвори врати в Москва съвсем скоро и служителите вече са наети. Представянето на проекта също ще се състои скоро. volga

Линията автомобили Волга беше представена на министър-председателя на Руската федерация Михаил Мишустин на 21 май миналата година. Всички модели получиха бензинов двигател с мощност 188 к.с. (300 Нм) в комбинация със седемстепенна автоматична скоростна кутия. Те така и не бяха пуснати в продажба.

По това време се съобщаваше, че производството на автомобили ще започне през 2024 г. на площадката на автомобилния клъстер в Нижни Новгород, а от 2025 г. се планираше да започне сглобяването на автомобили Волга в режим на пълен цикъл. Според „Известия“, прототипите за трите модела „Волга“ миналата година са били автомобили на китайската автомобилна компания Changan. Обемът на инвестициите в проекта за производство на нови автомобили с марка „Волга“ ще надхвърли 60 милиарда рубли, съобщи пресслужбата на марката „Волга“. Продължение

Skoda Felicia Fun: дигитален концептуален пикап от 2025 г. с ретро чар

Skoda възражда чудатата Felicia Fun като дигитален концептуален пикап от 2025 г., съчетавайки модерен солиден дизайн с ретро-футуристични вибрации. Защо няма да стигне до производство.

skoda-storyboard.com

Skoda реши да преразгледа един от най-необичайните автомобили в своята история: пикапа Felicia Fun. Той дебютира през 1995 г. като версия на хечбека Felicia, създадена с участието на Generated by pixel @ 2025-08-29T00:24:24.802337Volkswagen. Колата се открояваше с жълтата си боя, задния спойлер и уникален трик: плъзгаща се преграда зад предните седалки превръщаше двуместната кабина в 2+2, позволявайки на пътниците да се возят под открито небе. Произведени са само 4216 пикапа.

През 2025 г. Felicia Fun се завръща – макар и засега само в дигиталния свят. Като част от проекта Icons Get a Makeover, френският дизайнер Жулиен Петисиение преосмисли модела през призмата на модерния солиден дизайн на Skoda. Концепцията запазва духа на 90-те години, като същевременно добавя по-чисти повърхности, ярки акценти и спокойна, плажна атмосфера, която подхожда на името.

Интериорът е насочен към ретро-футуризъм: масивното табло напомня за стари CRT монитори, докато централната конзола е с големи дисплеи с графики, вдъхновени от класически видеоигри. За разлика от оригинала, версията от 2025 г. е стриктно двуместна, като решението за сгъваема задна част е заменено с по-голямо, по-функционално товарно легло – честен ход, който прави идеята по-изчистена. Продължение

Катрин Адт е назначена за главен изпълнителен директор на марката DACIA

Булон-Биланкур, 1 септември 2025 г. – Катрин Адт се присъединява към Renault Group днес, за да поеме поста главен изпълнителен директор на марката Dacia, наследявайки Денис Льо Вот, който напуска компанията. Преди това вицепрезидент в Mercedes, Катрин Адт ще бъде и член на ръководния екип на Групата. Като част от новата организационна структура, тя се отчита пред главния директор по растежа на Renault Group, Фабрис Камболив.

media.renaultgroup.com, 01 септември 2025 г. 10:00 ч.

„Под ръководството на Денис, марката Dacia се превърна в силна марка с атрактивна гама, включваща по-голяма клиентска база. От името на Renault Group бих искал да изразя благодарността си 40593944към Денис за всички негови постижения през годините. Искам да приветствам Катрин Адт, чийто опит в автомобилната индустрия ще бъде ключов актив за Dacia“, каза Франсоа Провост, главен изпълнителен директор на Renault Group.

„Радваме се да приветстваме Катрин начело на Dacia. Нейните обширни знания и опит в развитието на бизнеса ще ни позволят да продължим инерцията на марката и най-вече да се справим заедно със следващото предизвикателство: електрифицирането на продуктовата гама „а ла Dacia“. Сега, когато марката е здраво установена на подиума на европейския пазар на дребно, от нас зависи да я превърнем в нов еталон в електрифицираните превозни средства“, каза Фабрис Камболив, главен директор по растежа на Renault Group.

Вече призната за специализирана марка за достъпна мобилност, DACIA се разраства бързо, по-специално с пускането на пазара на своя SUV от C-сегмента, BIGSTER.

Катрин Адт има близо 26 години опит в автомобилната индустрия, работейки за Daimler, съответно Mercedes-Benz. С юридически опит, тя е заемала различни висши позиции: главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz в Люксембург, вицепрезидент „Развитие на човешките ресурси“ в Daimler, главен изпълнителен директор на марката Smart, а след това главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Own Retail Europe. Съвсем наскоро тя ръководеше корпоративния одит в Mercedes-Benz. Продължение

Спадът в продажбите на Tesla на някои европейски пазари продължава осми месец

Гигантът в производството на електрически превозни средства беше засегнат от конкуренцията както от китайски конкуренти, така и от традиционни автомобилни производители. Негативната реакция срещу подкрепата на главния изпълнителен директор Илон Мъск за крайнодесните партии също продължи.

marketscreener.com/news, 01/09/2025 

Регистрираните автомобили от Франция, Дания и Швеция показаха, че обновеният Model Y на Tesla е оказал слабо влияние върху спирането на спада в продажбите.

Данните от Франция в понеделник показаха, че регистрациите на нови автомобили Tesla са намалели с над 47% през август спрямо същия месец миналата година.LES BOURSES EUROPÉENNES TERMINENT EN LÉGÈRE HAUSSE

Това е въпреки общия растеж на автомобилния пазар с над 2%.

Регистрациите на Tesla са намалели с над 84% в Швеция и с 42% в Дания.

Норвегия прекъсна тенденцията с повече от една пета ръст на регистрациите, но китайският BYD отбеляза скок от 218%.

Tesla има няколко проблема в Европа.

Компанията има малка, застаряваща гама от автомобили и не е пускала нов модел за масовия пазар от Model Y преди пет години. Докато нови китайски конкуренти и традиционни автомобилни производители заливат пазара със свежи дизайни. Продължение

Норвегия: Продажбите на електромобили остават на високо ниво

През август 13 482 нови електрически автомобила се появиха по норвежките пътища. Високото ниво на електрификация продължава – 97% от всички нови автомобили са били изцяло електрически. Сред моделите доминира едно превозно средство, произведено в Германия.

Изображение: Tesla

ofv.no, 1.09.2025 – 17:30

Пазарните дялове на електромобилите над 90% отдавна са правило в Норвегия, а не изключение. Въпреки това, 97-процентният дял през август и 94,5% досега тази година остават забележителни. Tesla_Model_Y_2025-03

„Никога не сме виждали толкова висок общ дял на електрическите автомобили в началото на септември, въпреки че е имало отделни месеци с по-висок дял“, каза Ойвинд Солберг Торсен, директор на Норвежкия съвет за информация за движението по пътищата (OFV). „От почти 14 000 нови леки автомобила през август, по-малко от 500 са били бензинови или дизелови модели.“

Промяната в търсенето е очевидна не само на норвежкия пазар при различните двигатели. Общо 13 915 нови регистрации през август представляват увеличение с 25,2% в сравнение с август 2024 г., като почти всички от тях са електрически. А досега тази година регистрациите са достигнали 98 996 бройки, с 25,6% повече, отколкото през първите осем месеца на 2024 г. – и 19 от 20 от тях са били изцяло електрически.

Статистиката разкрива и друго пазарно развитие: според OFV делът на частно лизинговите нови автомобили намалява тази година. През януари 20% от новорегистрираните частни автомобили са били лизинговани, но сега е само 16%.

„Някои дилъри на автомобили предлагат промоции с много ниски лихвени проценти, в някои случаи дори нула процента за по-дълги периоди. Много вносители на практика се възползваха от намаленията на лихвите от централната банка, което направи по-лесно и по-евтино за хората да купуват кола директно, отколкото да я вземат на лизинг“, каза Солберг Торсен. Продължение

Операторът на обществен транспорт в Будапеща ще добави 160 електрически автобуса към автопарка си

Транспортният орган на Будапеща (BKK) ще закупи 160 нови тролейбуса, захранвани с батерии. Търгът за този голям проект беше спечелен от китайско-унгарския консорциум Electrobus Europe, работещ с Yutong.

Изображение: Yutong

magyarbusz.info (на унгарски), dailynewshungary.com

01.09.2025 – 13:00

Electrobus Europe е дистрибуторски партньор на унгарския производител на електрически автобуси Ikarus, който е в партньорство с китайския производител Yutong. Операторът на обществен yutong-elektrobus-electric-busтранспорт избра производителя на автобуси, защото той е подал най-икономически изгодната оферта, както пише компанията. Конкурентни предложения бяха подадени и от Solaris, Skoda и консорциума Bozankaya-Medcom от Турция. Поръчката включва както самостоятелни тролейбуси, така и съчленени варианти.

Това е вторият голям успех за Yutong на европейския пазар на тролейбуси, тъй като компанията наскоро получи поръчка за 22 автобуса в Букурещ. В последния кръг на наддаването в Будапеща консорциумът надделя над Bozankaya, след като конкуренти като Skoda и Solaris бяха елиминирани.

Въпреки че тръжната процедура е приключила, DailyNewsHungary пише, че бъдещето на проекта остава несигурно, тъй като необходимото финансиране не е осигурено. Гарантирана е първа фаза, която обхваща общо 40 превозни средства, включително 16 самостоятелни и 24 съчленени тролейбуса. След това възложителят може да реши как иска да продължи. Като се има предвид обаче, че BKK иска да удвои дължината на 155-километровата тролейбусна мрежа на Будапеща до 2030 г., вероятно е да се планират още тролейбуси. Продължение

Богато оборудван: Представяме ви новия Opel Combo Tech

  • Товарен ван с комфорт на лек автомобил: Специалната серия Combo Tech предлага комфортна седалка за водача, двузонова автоматична климатизация, безключово отключване и заключване Keyless Entry&Go и много други екстри
  • Водещи технологии и асистенции: Intelli-Lux матрични фарове, Dynamic Surround View, инфотейнмънт система с два 10-инчови екрана и интегрирана навигация
  • Избор на задвижване: Изцяло електрически Combo Electric или с икономични дизелови версии

Рюселсхайм. Opel Combo е истински „универсален войник“ сред компактните лекотоварни автомобили. Сега става още по-привлекателен с представянето на новата специална серия Opel Combo комбоTech, която предлага на всички професионалисти комфорт на ниво лек автомобил, като за това допринасят множество технологии и оборудване – от матричните фарове Intelli-Lux, през инфотейнмънт системата с интегрирана навигация, до комфортна седалка за водача. Всички тези елементи Opel комбинира в едно изключително атрактивно предложение. Допълнително, Combo Tech идва със стилови акценти като броня с дизайн на пътническите модели и декоративни елементи по каросерията в Tech-стил. Клиентите ще могат да избират между електрическа версия Combo Electric или две версии с ефективни дизелови двигатели.„Клиентите, които искат да управляват компактен лекотоварен автомобил, предлагащ практичност и оборудване на ниво лек автомобил, ще намерят идеалния си мобилен партньор в новия Combo Tech. Той не само предлага изключително висок комфорт за своя клас, но и изглежда изключително атрактивно благодарение на своите дизайнерски акценти – превръщайки се в своеобразна визитка на всяка компания.“ коментира Патрик Дингер, директор на Opel Германия.

Многофункционален, практичен, с топ оборудване: Combo Tech задава нови стандарти

Всяка версия на Combo Tech е 4,40 м дълъг ван, който предлага до 3,8 куб. м товарен обем и дължина на товарното пространство до 3,09 м. В зависимост от двигателя автомобилът може да превозва товари до 650 кг, а в изцяло електрическата версия полезният товар достига до 780 кг. Така специалната серия съчетава всички практични качества на Combo с допълнителни предимства.

Голямата разлика между Combo Tech и останалите варианти на модела е атрактивният му външен вид и особено богатото оборудване. Декоративните елементи в Tech-стил придават индивидуален стил и модерна визия. Като стандарт се предлага цвят Kaolin White, а като опция – металиковите Kontrast Grey и Libeccio Blue. Броните с интегрирана защита, черните дръжки на вратите, основите на огледалата и страничните лайсни, както и релсата на плъзгащата врата в цвета на каросерията, създават впечатление за премиум излъчване. Акцент са и 16-инчовите алуминиеви джанти. Продължение

Fabia RS Rally2 2025: още по-бърза и по-издръжлива!

Успешният състезателен автомобил Škoda Fabia RS Rally2 получи редица подобрения за сезон 2025, които Škoda Motorsport нарича „Пакет 25“. Двигателят на автомобила се отличава с повишена мощност, налични са нови амортисьори, инженерите са увеличили издръжливостта на някои компоненти, а комфортът на екипажа също е подобрен. Тези подобрения могат да се приложат и към вече използвани автомобили Fabia RS Rally2.

Škoda Motorsport активно подкрепя отборите, състезаващи се с нейните автомобили, по много начини. В допълнение към интензивната сервизна поддръжка, състезателното подразделение на HP_Packet25чешкия автомобилен производител въведе технически подобрения в своите състезателни специални автомобили за тази година. „Работата по успешен рали автомобил никога не спира. Ето защо ние продължихме да го разработваме от представянето му. Новите подобрения са преминали през строги тестове, демонстрирали са своите предимства и са получили хомологация от FIA за ползване от клиентите“, казва Михал Храбанек, ръководител на Škoda Motorsport.

Най-значимите подобрения са свързани с двигателя, неговата мощност и реакцията на дросела. „Фокусирахме се върху оптимизиране на газообмена в двигателя, усъвършенстване на подготовката на горивната смес и подобряване на ефективността на горенето, което доведе до повишена мощност“, обяснява инженерът по двигателите Лукаш Русек. Енергията, необходима за промиване на цилиндрите, е намалена с 27%. „Постигнахме това чрез модифициране на изпускателната система, включително препроектиране на изпускателния колектор“, добавя Русек. Софтуерът за управление на двигателя също е ревизиран. Освен това, изпускателните тръби вече са по-леки, което допринася за по-емоционален и агресивен звук на двигателя. Продължение