Waymo получава разрешение за тестване на автономни автомобили в Ню Йорк
Waymo получи разрешение от Ню Йорк в петък за тестване на автономните си превозни средства по улиците на града, дни след като нюйоркчани съобщиха, че са забелязали някои от отличителните автомобили на Waymo, които се движат из Манхатън, въпреки че превозните средства са имали човешки шофьори.
Законът на щата Ню Йорк все още изисква автономните превозни средства да имат човек зад волана.
22 август 2025 г., обобщен материал от Мрежата
Кметът на Ню Йорк Ерик Адамс обяви в петък, че управлението на транспорта на града е дало разрешение на Waymo за тестване на до осем автономни превозни средства в Манхатън и центъра на Бруклин до края на септември.
По време на тестовия период обучен специалист по безопасност на автономните превозни средства трябва да седи на шофьорското място през цялото време, според изявлението на Адамс.
Waymo заяви пред TechCrunch, че планира да започне да тества своите автономни превозни средства „веднага“ (Forbes се е свързал с Waymo за коментар).
Waymo ще може да кандидатства за удължаване на периода на тестване, след като той изтече.
По-рано тази седмица жители на Ню Йорк съобщиха, че са виждали превозни средства на Waymo из Манхатън, въпреки че Waymo заяви в изявление пред Forbes, че тези превозни средства ще бъдат задвижвани ръчно от шофьори, докато не получи разрешение за автономно шофиране на превозните си средства.
Комисарят на Министерството на транспорта на Ню Йорк, Иданис Родригес, заяви в изявление, че министерството е внедрило „всеобхватни насоки за безопасност, за да гарантира безопасно и отговорно тестване по улиците“.
Waymo разшири дейността си, за да предлага услуги за споделено пътуване в Атланта по-рано тази година, и обяви планове за разширяване във Вашингтон, окръг Колумбия и Далас. Продължение
САЙТЪТ ВЪВЕЖДА ПРОДУКТОВО ПОЗИЦИОНИРАНЕ И ПРЕИМУЩЕСТВЕНО ПОЛЗВАНЕ НА НЕЗАВИСИМИ ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ
Продуктовото позициониране се определя на размера на внесената сума за реклама…
Универсална EV платформа на Ford: Ford обявява „момента на Модел T“ за електрически автомобили
Ford представи своята „Универсална EV платформа“ за значително по-достъпни електрически превозни средства, заедно със съответната производствена система. Първият модел, базиран на новата платформа, ще бъде средноразмерен електрически пикап, с целева начална цена от около 30 000 долара.
ford.com (презентация), ford.com (производствена система), insideevs.com (батерия)
Ford планира да сглобява пикапа в завода си в Луисвил, щат Кентъки, САЩ – същото място, където представи новата EV платформа. Все още неназованият модел е планиран да достигне до клиентите през 2027 г. Това не е пикапът, разработван в момента под кодовото име T3, който ще се произвежда в завода BlueOval City в Тенеси – началото на производството му наскоро беше отложено за 2028 г.
Ford нарича новия средноразмерен пикап „нова идея за нова ера“, но досега е разкрил малко технически подробности. С целева начална цена от 30 000 долара (в момента около 25 800 евро), пикапът се очаква да „бъде бърз като Mustang EcoBoost“, като ускорява от 0 до 100 км/ч за около пет секунди. В същото време „ще има по-голям обем за пътници от Toyota RAV4 от 2025 г.“ И се предлага с товарно легло за камион и багажник за повече товарно пространство. „Можете да заключите дъските си за сърф или друга екипировка в това легло – не са необходими багажници на покрива или тегличи за ремарке“, обещава американският автомобилен производител.
Базовата версия, на цена от 30 000 долара, ще използва LFP клетки от американско производство – макар и с китайска технология. Ford планира да произвежда призматичните клетки в своя BlueOval Battery Park в Мичиган. Заводът за LFP батерии ще има годишен капацитет от 20 ГВтч, като производството ще започне през 2026 г. Ford ще лицензира технологията от китайския гигант в производството на батерии CATL. Продължение
Xiaomi отчита увеличени приходи и доставки през второто тримесечие на 2025 г.
Xiaomi увеличи приходите си от бизнеса с електрически автомобили до 20,6 милиарда юана (2,44 милиарда евро) през второто тримесечие благодарение на рекордни доставки. Дългоочакваното пускане на пазара в Европа също вече е потвърдено.
Изображение: Xiaomi
cnevpost.com, carnewschina.com, window.net, cnevpost.com (Европа)
22.08.2025 – 17:15
Това представлява увеличение с 13,81% от 18,1 милиарда юана (приблизително 2 милиарда евро) през първото тримесечие и увеличение с 232,26% от 6,2 милиарда юана (приблизително 700 милиона евро) през същия период на миналата година. Това е значително, тъй като Xiaomi представи първия си модел автомобил, SU7, миналата година, но вече е един от основните играчи на китайския автомобилен пазар. Вторият модел е на път с електрическия SUV YU7, но времето за чакане за модела е дълго.
По отношение на продуктите, предадени на клиентите, Xiaomi е доставила общо 81 302 електрически автомобила през второто тримесечие, което е значително увеличение от 197,73% в сравнение със същия период на миналата година и 7,16% в сравнение с първото тримесечие на 2025 г.
Доставките на автомобили на Xiaomi също нараснаха впечатляващо между годините, като общо 81 302 автомобила SU7 и YU7 са доставени на клиенти от началото на април до края на юни, което представлява увеличение от 197,73% на годишна база. В сравнение с данните за първото тримесечие, това представлява увеличение от 71,6%.
В допълнение към новите рекорди за приходи и доставки, по-иновативните бизнес области на Xiaomi, включително изкуствен интелект и технологии за електрически автомобили, регистрираха оперативна загуба от 300 милиона юана (приблизително 35 милиона евро) през второто тримесечие, в сравнение с 500 милиона юана (приблизително 59 милиона евро) през първото тримесечие на тази година. Продължение
Tesla приема вече поръчки за новия си Model Y L в Китай от около 47 200 долара
Model Y през 2020 г. стана най-продаваният автомобил в света през 2023 г. Застаряващият модел загуби част от инерцията на продажбите миналата година, засегнат от местни конкуренти в Китай
ПЕКИН (Reuters) – Tesla Inc започна да приема поръчки за новия си Model Y L в Китай на 19 август с начална цена от 339 000 юана (47 184 долара), показа уебсайтът ѝ, като обновява гамата си на най-големия автомобилен пазар в света, за да се бори с нарастващата конкуренция.
Tesla за първи път пусна Model Y през 2020 г. и той стана най-продаваният автомобил в света през 2023 г. Застаряващият модел загуби част от инерцията на продажбите миналата година, засегнат от конкуренцията от местни конкуренти в Китай, като например YU7 на Xiaomi, докато на други пазари търсенето на електрически превозни средства отслабна.
През януари Tesla пусна нова версия на Model Y с преработен екстериор и подобрени характеристики на пазарите в Азиатско-тихоокеанския регион, а през юли регистрира планове пред китайските власти за новия Model Y L.
Model 3 с по-дълъг пробег и задно задвижване също идва на китайския пазар, според информация, публикувана на уебсайта на китайското министерство на промишлеността през юли. Продължение
Kia стартира производство на електрически автомобили в Европа с EV4
Kia започна серийно производство на хечбека EV4 в европейския си завод в Жилина, Словакия. Това е първият изцяло електрически автомобил на марката, произведен в Европа, след обновяване на производствените линии на стойност 108 милиона евро в единствения европейски завод.
Снимка: Kia
press-eu.kia.com
Kia AutoLand Slovakia, който отвори врати през 2004 г., наема около 3700 души, според автомобилния производител, и работи с повече от 600 робота в пет производствени области: пресоване, каросерия, боядисване, двигатели и монтаж. Съоръжението има годишен капацитет от 350 000 превозни средства и 540 000 двигателя, произвеждайки повече от пет милиона бройки от пускането си в експлоатация за износ в 83 страни.
През 2024 г. хибридните и plug-in хибридните модели представляват 25% от общото производство на завода.
Заводът в Жилина в момента произвежда модели като Kia XCeed и Sportage, в допълнение към новия EV4. Като част от мерките за устойчивост на Kia, фабриката работи изцяло на възобновяема електроенергия и ще добави фотоволтаична електроцентрала до края на 2025 г., за да генерира около 1,5% от общото си търсене на енергия.
С пускането на EV4 в Словакия, Kia развива своята регионална стратегия за електрификация, като същевременно запазва гъвкавостта си за производство на модели с вътрешно горене и хибридни модели за европейските пазари.
„Отдавна се подготвяме за стартирането на производството на EV4“, каза Томаш Поточек, говорител на Kia Словакия. „Чрез комбиниране на усъвършенствани производствени технологии с отдадеността на нашата квалифицирана работна сила, успешно започнахме масово производство на този модел.“
Проектиран специално за Европа, петвратият EV4 е изграден на електрическата глобална модулна платформа (E-GMP) на Hyundai Motor Group. Предлага се с два варианта на батерии: стандартен пакет от 58,3 кВтч и вариант с удължен пробег от 81,4 кВтч. Kia се надява да продава около 160 000 бройки от EV4 годишно.
Доставките са планирани да започнат през септември. Продължение
Citroën C5 X Plug-in Hybrid – покана за елегантно пътуване в абсолютен комфорт
Електрическа свобода за всеки ден
Стартираш двигателя и светът навън изчезва. Хибридната система позволява до 55 километра пътуване само на ток – без шум, без вибрации, без замърсяване. В града това означава утринно кафе без угризения, пътуване до офиса с усмивка и пълна свобода на движение. При по-дълги маршрути бензиновият двигател PureTech 180 поема щафетата, осигурявайки гъвкавост и свобода на движение.
Но да се придвижиш от точка А до точка Б не е основната цел на Citroën. Той иска да превърне всяко пътуване в преживяване. Citroën C5 X Plug-in Hybrid е точно такъв – автомобил, който носи усещане за спокойствие, елегантност и модерност, независимо дали се движите в града или тръгвате на дълъг път.
Комфорт на върхово ниво
Истинска визитна картичка на Citroën e програмата Advanced Comfort®, която е вградена във всяка детайлна линия на модела. Активното окачване с прогресивни хидравлични ограничители издига удоволствието от шофирането на ново ниво, а седалките Citroën Advanced Comfort® предлагат и масажна функция, за да може в края на пътуването да бъдеш по-отпочинал, отколкото преди да се качиш зад волана. Благодарение на ламинираните стъкла и електрифицираната автоматична трансмисия ë-EAT8, движението е изключително плавно и тихо.
Технологии от висок клас
Citroën C5 X Plug-in Hybrid впечатлява с технологии, характерни за премиум сегмента:
Разширен Head-Up дисплей – проектира ключова информация директно пред погледа на водача.
Highway Driver Assist – полуавтономна система за безопасност и комфорт при дълги пътувания.
360° камери, My Citroën Drive Plus и гласов асистент „Здравей, Citroën“, който реагира на естествени команди.
Простор и практичност
C5 X съчетава най-доброто от седан, комби и SUV. Хибридната версия предлага багажник от 485 литра, с моторизирана задна врата и функция „свободни ръце“. Интериорът е проектиран като модерен lounge – просторен, светъл и изискан, с възможност за избор между шест различни персонализации. Продължение
Падащи цени на батериите = повече електрически автомобили
Тяговата батерия е най-ценният компонент в електрическия автомобил. А цените на клетките продължават да падат рязко. Следователно глобалното увеличаване на производството на електрически превозни средства е не само екологично неизбежно, но и икономически.
electrive.com, 20.08.2025 – 18:00
Батерии батерийни клетки Производство на батерии
Всеки, който има видения, трябва да посети лекар. Това е казал бившият германски канцлер Хелмут Шмит. Политикът вероятно е объркал виденията с халюцинациите. Защото позитивната идея за
бъдещето може да бъде наистина много добро нещо.
Един пример са тяговите батерии в електрическите автомобили. Идеята, че клетките могат да станат толкова евтини, колкото са днес, е била изключително оптимистична преди десет или петнадесет години – истинска визия. Реалността сега е едновременно добра и достъпна. И всичко става още по-добро – цените ще продължат да падат, макар и не радикално.
Запознати с индустрията съобщават, че преди около две години търговията с батерийни клетки се е променила: от пазар на продавачите, където продавачите диктуват цените, към пазар на купувачите, където търсенето определя темпото.
За всеки, който все още не знае: нищо не е толкова важно за увеличаването на производството на електрически превозни средства, колкото падащите цени на батериите. Разбира се, двигателите и силовата електроника също трябва да се плащат. Но за икономическата жизнеспособност на електрическите автомобили, батерията е решаваща.
Обратно, успехът на електрическите автомобили е неизбежен, ако икономическото предимство стане ясно на все повече пазари и сценарии. Това е приблизително ситуацията днес.
Валутата е евро за киловатчас
И така, какво се счита за ниска цена на батерийната клетка? Инес Милър от консултантската компания P3 Group е експерт във всички аспекти на тяговите батерии за електрически превозни средства. В анализ тя пише, че разходите (забележка: не крайната цена за клиента) за автомобилната индустрия наскоро бяха около 54 евро на киловатчас за LFP клетъчна химия и 58 евро на киловатчас за NMC клетъчна химия. Продължение
Leapmotor – с печалба за първото полугодие, доставките надхвърлят 220 000 бройки
С над 220 000 доставени превозни средства през първата половина на 2025 г. и приходи, нараснали със 174% на годишна база, компанията се разраства бързо както на вътрешния, така и на международния пазар.
Изображение: Leapmotor
leapmotor.com, carnewschina.com, cnevpost.com, 20.08.2025
Автомобилният производител, подкрепен от Stellantis, отчете нетна печалба от 30 милиона юана за първите шест месеца на 2025 г., в сравнение със загуба от 2,21 милиарда юана за същия период
на миналата година. „Постигането на рентабилност за първи път е важен етап“, заяви компанията.
Приходите нараснаха до 24,25 милиарда юана, което е със 174% повече спрямо предходната година, подкрепени от рекордни доставки и допълнителни потоци от приходи.
Доставките достигнаха 221 700 превозни средства между януари и юни, което представлява увеличение от 155,7% в сравнение с предходната година и осигурява водеща позиция сред китайските стартиращи компании за превозни средства с нови енергийни източници. Износът допринесе с 20 000 бройки. Към средата на юни кумулативните доставки надхвърлиха 800 000 бройки.
Друг важен етап: Производителят твърди, че е лидер в продажбите сред нововъзникващите автомобилни марки в Китай в продължение на пет последователни месеца, като доставките през юли достигнаха 50 129 бройки – първият път, когато нова марка електрически превозни средства в Китай надхвърля 50 000 бройки за един месец.
Според доклада на Leapmotor, SUV C10 надхвърли 100 000 глобални доставки в рамките на 13 месеца след пускането си на пазара. C11 достигна 250 000 кумулативни продажби, докато новолансираният SUV B10 премина 10 000 бройки само за два месеца, което го прави най-бързо продаваният модел на Leapmotor. Най-новият му седан, B01, получи над 10 000 поръчки в рамките на 72 часа след пускането му на пазара през юли. Продължение
Opel разкри Corsa GSE Vision Gran Turismo
Официална премиера: новият концептуален автомобил ще бъде показан на IAA Mobility 2025 и ще бъде участник в Gran Turismo 7 за PlayStation 4 и PlayStation 5 тази есен
- Истинска мощ: обща мощност от 588 кВ (800 к.с.), 800 Нм въртящ момент и максимална скорост 320 км/ч
- Геометрия на автомобила: ново виждане за Opel Compass с прецизни хоризонтални и вертикални елементи
- Оптимизирани аеро решения: аеро капак, аеро „blade“ разширения на калниците, активен аеро дифузьор и активен аеро спойлер
- Иновативен интериор: изчистен волан, олекотена седалка, светещи текстилни повърхности
stellantis.com/em-en/opel/press
Рюселсхайм. Само седмица след като показа първи снимки на детайли от новия концептуален автомобил, Opel сваля покривалото и разкрива първия пълен набор от изображения, както и името на модела, който ще получи световната си премиера на IAA Mobility 2025 Мюнхен (8–14 септември 2025). Както подсказва името, впечатляващият Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo не само дава представа за бъдещите GSE модели, но и потвърждава ангажимента на Opel към сегмента на малките автомобили.
Всеки ще може да го управлява и в един от най-популярните състезателни симулатори – Gran Turismo 7, тази есен. Със своя впечатляващ дизайн, съчетан с обща мощност от 588 кВ (800 к.с.), 800 Нм въртящ момент и максимална скорост от 320 км/ч, Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo представлява върховото изражение на спортния подбранд на марката GSE.
„Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo извежда нашата идея за под бранда GSE на следващото ниво. Той не само показва какви възможности има този модел, но и дава насока за бъдещите планове на Opel. За първи път концепция на Opel ще може да се тества и шофира в симулатора Gran Turismo 7 и феновете да изпитат истинско изживяване на OMG! GSE моменти. Резултатът от комбинацията на иконичното име Corsa с високопроизводителните характеристики на GSE говори сам за себе си“, коментира изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл.