Архив

Китайският BYD се стреми да продаде до 1,6 милиона превозни средства в чужбина през 2026 г., съобщава Citi

ПЕКИН, 11 ноември (Reuters) – Китайският производител на електрически превозни средства BYD заяви в доклад във вторник, че компанията има за цел да продаде до 1,6 милиона автомобила в чужбина през следващата година, удвоявайки разширяването си в чужбина с висок двуцифрен растеж от 2025 г.

Прогнозата за продажби в чужбина от 1,5-1,6 милиона автомобила е нараснала от очакваните 900 000 до 1 милион продадени автомобила извън Китай през 2025 г., „като растежът

Електрически автомобил BYD Song Pro е показан по време на събитието за представяне на китайския производител на електрически превозни средства (EV) BYD в Буенос Айрес, Аржентина, 8 октомври 2025 г. REUTERS

Електрически автомобил BYD Song Pro е показан по време на събитието за представяне на китайския производител на електрически превозни средства (EV) BYD в Буенос Айрес, Аржентина, 8 октомври 2025 г. REUTERS

е обусловен от пускането на нови модели“, се казва в доклада на Citi, цитирайки среща с ръководството на BYD във вторник.

Продажбите на BYD в чужбина са балансирани в различни региони, като Европа, Северна Америка и АСЕАН представляват съответно една трета от общите продажби в чужбина през 2025 г.“, според Citi.

Ръководството на BYD също така очаква спад в капиталовите разходи през четвъртото тримесечие спрямо предходното тримесечие, последван от значителен спад през 2026 г., „като се има предвид, че производственият капацитет за превозни средства и батерии би трябвало да може да отговори на търсенето“, се казва в доклада.

BYD не отговори веднага на искане за коментар.

Citi не спомена обща цел за продажбите на BYD за 2026 г. Автомобилният производител намали целта за 2025 г. с 16% до 4,6 милиона превозни средства, след като продажбите му у дома спаднаха през последните месеци.

BYD, който миналия месец отчете най-големия си спад на тримесечната печалба за повече от четири години, е доставил около 20% от общия брой превозни средства в чужбина досега тази година, двойно повече от нивото от 2024 г. Продължение

Dongfeng оборудва Yipai 007 Liftback с двигатели в колелата

Петвратният модел може да бъде първият в света масово произвеждан електрически автомобил от този тип

11 ноември 2025 г.

Dongfeng е подал заявление до китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии за сертифициране на изцяло нова версия на лифтбека eπ 007 (Yipai Untitled1111111007) – такъв с двигатели в колелата. Въпреки че все още няма официално съобщение, самият факт, че автомобилът е включен в каталога с нови модели на Министерството на промишлеността и информационните технологии, показва, че производителят сериозно обмисля възможността за производството му. Ако петвратният модел действително влезе в производство, той ще бъде един от първите в света масово произвеждани електрически автомобили от този тип.

Всяко колело на Yipai 007 е оборудвано със 100-киловатов електродвигател, произведен от Shanghai Automobile Electric Drive Co. Съответно, общата пикова мощност на системата е 400 киловата или 544 метрични конски сили. Съдейки по сертификационните снимки, няма съществени промени в дизайна на каросерията. Размерите също остават същите: 4880 x 1915 x 1476 мм, с междуосие от 2915 мм.

Използването на двигатели в колелата предлага няколко предимства пред традиционните електрически силови агрегати. Те намаляват загубите при пренос на енергия, подобряват маневреността и контрола, увеличават ефективността на рекуперация и увеличават вътрешното пространство чрез елиминиране на конвенционалните компоненти на задвижването. Много автомобилни стартиращи компании са експериментирали с този дизайн – последните проекти включват американския пикап Lordstown Endurance – но все още не са достигнали масово производство. Продължение

Ръководителят на програмата Cybertruck на Tesla напуска компанията

Сидхант Авасти, ръководител на програмата Cybertruck в Tesla, обяви, че напуска компанията след повече от осем години. Все още не е известно кой ще поеме неговата роля.

linkedin.com, electrek.co, 10.11.2025 – 17:30

В публикация в LinkedIn Сидхант Авасти описа напускането си като „едно от най-трудните решения в живота ми“. Той написа: „Преди осем години, когато започнах като стажант, конникога не съм си мечтал, че един ден ще имам възможността да ръководя програмата Cybertruck и да я превърна в реалност. Беше абсолютна привилегия, изпълнена предимно с дни с висока интензивност – работа редом с талантливи, амбициозни и наистина рокзвездни колеги в Tesla.“ В публикацията си Авасти благодари лично на Илон Мъск, както и на „всички лидери на Tesla (минали и настоящи), ментори и нашите невероятни клиенти“.

В момента Авасти се посочва в LinkedIn само като „бивш Tesla“. Следващият му кариерен ход все още не е известен. Той отговаряше за програмата Cybertruck от септември 2022 г., а от юли 2025 г. автобиографията му включваше и позицията „Мениджър на програмата Model 3“, роля, която заемаше наред с отговорностите си, свързани с Cybertruck. Подновеното му участие в Model 3 ефективно затваря кръга на кариерата му в Tesla: през 2018 г. и 2019 г. той работи на производствените линии за Model 3 в Giga Shanghai. Продължение

Skoda LK 130 Concept

Краят на учебната година в Професионалното училище „Шкода“ традиционно се отбелязва със създаването на Ученически автомобил. През 2025 г. 28 ученици преобразиха Škoda Superb Combi в помощно превозно средство за колоездачни състезания. Името Škoda L&K 130 и специалната ѝ цветова схема отдават почит на 130-годишната история на Škoda Auto, която започва през 1895 г. с производството на велосипеди.

По-късно основателите на компанията Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент също започват да проектират и произвеждат мотоциклети и автомобили под марката L&K. Škoda Auto и Skoda-LK_130_Concept-2025-1280-e7f56b4f199b3c18eec9191a206c6b0e48днес поддържа дълбока връзка с велосипедите и колоезденето, като дългогодишен поддръжник на големи международни колоездачни събития, включително Тур дьо Франс. Škoda L&K 130 ще бъде показана и на 112-то издание на Тур дьо Франс.

Първият студентски автомобил, базиран на Škoda Superb, и първият plug-in хибрид

С подкрепата на своите учители и експерти от различни отдели, стажантите инвестираха повече от 2000 работни часа в планирането, разработването и производството на Škoda L&K 130. Това е първият студентски автомобил, базиран на Superb Combi, и първият, който разполага с plug-in хибридно задвижване. Благодарение на електрическия си пробег, той е подходящ за използване като помощно превозно средство по време на колоездачни състезания. Когато се движи изцяло в електрически режим, той използва високоволтова батерия с брутен капацитет от 25,7 kWh. Освен това предлага щедро пространство, което прави Škoda L&K 130 идеалното помощно превозно средство за професионални колоездачни състезания. За тази цел студентите трансформираха комбито в пикап. Превозното средство вече разполага с ново задно стъкло зад задните седалки, разделящо интериора от отвореното товарно пространство. То е оборудвано с нов, интегриран механизъм за багажник за велосипеди, който позволява транспортиране и бързо осигуряване на резервни велосипеди. Продължение

Продажбите на Tesla в Китай падат до 3-годишно дъно на фона на слабо търсене

ПЕКИН, 10 ноември (Reuters) – Продажбите на Tesla в Китай са спаднали до 26 006 превозни средства през октомври, най-ниското им ниво от три години, тъй като американският производител на електрически превозни средства се бори с ниското търсене на хиперконкурентния пазар.

reuters.com/business/autos-transportation, 10 ноември 2025 г. 13:09 ч.

Продажбите са намалели с 35,8% спрямо предходната година, в сравнение със септемврийската цифра от 71 525, когато Tesla започна доставките на Model Y L, версия с по-дълга

Хора покрай електрически превозни средства (EV) на Tesla в центъра за доставки на производителя на автомобили в Пекин, Китай, 8 януари 2025 г. REUTERS

Хора покрай електрически превозни средства (EV) на Tesla в центъра за доставки на производителя на автомобили в Пекин, Китай, 8 януари 2025 г. REUTERS

база и шест места на най-продавания си SUV Model Y, предлаган досега само в Китай.

Износът на произведени в Китай автомобили обаче се е увеличил до двугодишен връх от 35 491 бройки миналия месец, показват данни на Китайската асоциация за пътнически автомобили в понеделник.

Делът на Tesla на китайския пазар на електрически превозни средства се е свил до едва 3,2% през октомври, рязко намалявайки от 8,7% през предходния месец и достигайки най-ниското си ниво от повече от три години.

Слабото представяне на Tesla на най-големия автомобилен пазар в света следва мрачните продажби миналия месец в европейски страни като Германия, Испания, Холандия и скандинавските страни, което е пореден знак, че компанията продължава да се бори на континента.

Компанията е изправена пред нарастващ натиск в Китай, вторият по големина пазар след Съединените щати през третото тримесечие.

Xiaomi с конкурентите си на Tesla, седана SU7 и SUV-а YU, отчете рекордни продажби от 48 654 бройки миналия месец, въпреки че инцидентите с участието на седаните ѝ разпалиха опасения за безопасността на електрическите превозни средства. Продължение

Открийте концептуалния Peugeot Polygon в Polygon City, остров във вселената на Fortnite

Polygon City — остров в света на Fortnite.

Част от иновацията зад чисто новия концептуален автомобил Peugeot Polygon Concept е и средата, в която за първи път може да бъде открит. След като само преди седмица беше 4744067546b5b6fc58b64289e2a013dcf298d72bпредставен кратък поглед към външния дизайн на Polygon Peugeot обяви присъствието си във вселената на Fortnite.

В партньорство с Gameloft — лидер в разработката и публикуването на мултиплатформени игри — Peugeot дава възможност на всички фенове и геймъри да открият ключовите характеристики на Peugeot Polygon Concept.

10 ноември 2025

Също като Peugeot Polygon Concept, островът на Peugeot във Fortnite предлага впечатляващо и иновативно изживяване за фенове и геймъри.

Peugeot продължава своето изследване на нови аудитории и затвърждава присъствието си в гейминг вселената с нов, забавен начин за преживяване на предварителен поглед към концептуалния автомобил, който илюстрира визията на Peugeot за бъдещето и ще бъде официално представен на 12 ноември чрез дигитална премиера в YouTube канала на марката.

Peugeot Polygon Concept е представен на впечатляващия остров  Peugeot Polygon City.

Създаден от Gameloft, в тясно сътрудничество с дизайнерския екип на Peugeot, този остров е оформен като Hypersquare — революционната система за управление със steer-by-wire технология, която е в основата на удоволствието от шофирането в бъдещите автомобили на Peugeot и в самия Polygon Concept.

Играчът се приземява на специалния остров Peugeot Polygon City, където ще разпознае формата на Hypersquare. Продължение

Продажбите на автомобили в Китай неочаквано се свиват през октомври след осеммесечен растеж

ПЕКИН, 10 ноември (Reuters) – Продажбите на автомобили в Китай са спаднали през октомври спрямо предходната година, прекъсвайки осеммесечна серия на растеж, тъй като потребителското доверие се отслаби на фона на намалените данъчни облекчения и държавните субсидии.

Продажбите на автомобили са намалели с 0,8% до 2,27 милиона бройки миналия месец спрямо 6,6% увеличение през септември, показаха данни на Китайската асоциация за леки автомобили в понеделник.

reuters.com/world/asia-pacific,10 ноември 2025 г. 11:05 ч.

С данъчни облекчения за покупка до 30 000 юана (4 211,71 долара) за електрически превозни средства и PHEV, които ще намалеят наполовина от 2026 г. насам, все по-голям брой

Нови автомобили са складирани на паркинг в Шанхай, Китай, 8 септември 2025 г. REUTERS

Нови автомобили са складирани на паркинг в Шанхай, Китай, 8 септември 2025 г. REUTERS

производители на автомобили, включително Xiaomi, Nio, Li Auto, предлагат субсидии до 15 000 юана, за да насърчат поръчките да бъдат доставени през следващата година.

Междувременно държавните субсидии, които стимулираха над 12 милиона замени на автомобили тази година, намаляват, тъй като схемата за потребителски субсидии приключва в края на годината.

Близо 20 провинции и градове са преустановили или затегнали субсидираните замени на автомобили, което е намалило покупателната активност на потребителите, каза Цуй Донгшу, генерален секретар на асоциацията.

Младите хора, които не са склонни да купуват кола, също водят до недостиг на купувачи на автомобили за първи път, добави той.

Слабото търсене само засилва конкуренцията на най-големия автомобилен пазар в света. Продължение

Следващите Renault Megane и Scenic се очаква да станат хибридни

За семейните автомобили, които в момента са само електрически, се разглеждат PHEV и задвижващи агрегати с удължаване на пробега

Настоящият Megane, пуснат на пазара през 2022 г., беше първият от масовите модели на Renault, който се отказа от бензиновия двигател

10 ноември 2025 г.

Renault може да върне бензиновите версии на Megane и Scenic, след като шефовете потвърдиха, че подготвят нова многогоривна платформа, която ще бъде в основата на следващото поколение автомобили от C-сегмента.

Въпреки че е създадена предимно като електрическа архитектура, шефът на Renault Фабрис Камболив заяви, че е проектирана и за плъгин-ин хибридни задвижващи агрегати и

Renault Scenic

Renault Scenic

задвижващи агрегати с удължаване на пробега.

Камболив заяви, че това ще бъде „специализирана платформа за електрически превозни средства“, но „ако [продажбите на електрически превозни средства] не са толкова бързи, колкото се очаква, може би ще можете да завършите този темп на развитие на електрически превозни средства с някои разширения, като удължаване на пробега или plug-in хибрид, и това е, върху което работим“.

Дата на пускане на пазара на новата платформа вероятно ще бъде около 2030 г., каза Камболив. Когато пристигне, към нея ще се присъединят четири нови модела, въпреки че не се очаква всички да бъдат базирани на новата платформа. Той каза: „От осемте [автомобила, обещани в нашия план „Renaulution“], четири вече са пуснати на пазара и искаме да пуснем още четири.“

Камболив добави, че „следващото предизвикателство, след пускането на първата линия от C-… B- и A-сегментите, ще бъде как да обновим нашите C- и D-сегменти“ и въпреки че „специализираната платформа за електрически превозни средства работи много добре в B-сегмента“, мултиенергийният план е най-подходящ за по-големите модели.

Главният изпълнителен директор на Renault Group, Франсоа Провост, заяви, че тази нова платформа и следващата вълна автомобили са важни за марката, „за да продължим мисията си да доминираме в C-сегмента и особено да растем в Северна Европа“. Продължение

Toyota обявява изцяло новия Hilux, включително първата електрическа версия на емблематичния пикап с батерии

Toyota разкрива изцяло новото девето поколение на своя легендарен пикап Hilux

Новият модел е изцяло съобразен с философията на Toyota за многопътност, предоставяйки на клиентите множество опции за задвижване, за да отговори най-добре на техните нужди и местни условия на шофиране

Първият електрически Hilux с батерии, Hilux Hybrid 48V, е най-продаваният модел за Западна Европа; Дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене за източноевропейските пазари на Toyota

Потвърждение за електрически Hilux с водородни горивни клетки, планиран за 2028 г.

Каросерия с двойна кабина, електрическо сервоуправление* и задвижване на всички колела, въведени в цялата гама

Нов, здрав и пъргав външен дизайн и цялостно подобрено сензорно качество, вдъхновени от новия Land Cruiser

Напълно дигитално потребителско изживяване и значително разширение на функциите за безопасност и асистенция на водача на Toyota T-Mate

Пазарното представяне на изцяло новия Hilux ще започне с модела BEV от декември 2025 г.

Брюксел,10 ноември 2025 г. newsroom.toyota.eu

Toyota днес обявява изцяло новия Hilux, девето поколение на своята глобална икона за сила, надеждност и трайно качество. 1 800_2025toyotahiluxbevhero17

Представянето на новия модел отвежда легендарния пикап в нова ера на електрифицирана мощност, в съответствие с философията на Toyota за многопътност, включваща първия електрически модел с батерии и електрическа версия с водородни горивни клетки, и двете с нулеви емисии.

Multipath признава, че различните нужди на клиентите и местните условия не могат да бъдат задоволени от едно решение, така че изцяло новият Hilux предоставя на клиентите набор от опции, които да отговарят на техните нужди и местни условия на шофиране. С хибриден 48V и дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене, включени в по-широката европейска гама, Hilux ще разполага с повече опции за задвижване от всеки друг модел на Toyota, разширявайки пазарния си обхват, като същевременно запазва качеството, издръжливостта и надеждността, които го направиха любимия пикап в света. Продължение

ID.3 GTX FIRE+ICE: Volkswagen започва серийно производство в Цвикау и Дрезден

Специален модел, ограничен до 1990 бройки

ID.3 от Саксония се предлага и в Южна Америка

Дани Ауерсвалд: „ID.3 е оригинален модел от Саксония и отбеляза началото на ерата на електрическата мобилност за Volkswagen Group в края на 2019 г. Убеден съм, че с този Untitledспециален модел ние продължаваме безпроблемно изненадващия успех от 90-те години на миналия век.“

Днес серийното производство на ID.3 GTX FIRE+ICE започна в Саксония. 1990 автомобила слизат от производствената линия в автомобилния завод в Цвикау и в Transparent Factory в Дрезден. Моделът е разработен в сътрудничество с марката за спортно облекло BOGNER FIRE+ICE, част от базираната в Мюнхен луксозна спортна модна компания BOGNER, точно както легендарния Golf II Fire and Ice, който постигна изненадващ успех през 90-те години и сега се радва на култов статус сред феновете. В знак на почит към годината на дебют на оригиналния модел, само 1990 бройки от ID.3 GTX FIRE+ICE ще бъдат налични за поръчка. Цените в Германия започват от 56 020 евро.

Дани Ауерсвалд, говорител на Управителния съвет на Volkswagen Saxony: „ID.3 е оригинален модел от Саксония и отбеляза началото на ерата на електрическата мобилност за Volkswagen Group в края на 2019 г. С над един милион електрически превозни средства от марките Volkswagen, Audi и CUPRA, произведени в нашите заводи в Цвикау и Дрезден, нашият екип демонстрира, че е овладял трансформацията: технически, структурно и най-вече психически. Ще доставим първите десет автомобила от ID.3 GTX FIRE+ICE навреме за IAA и срещата на ID. в Локарно. Убеден съм, че с този специален модел ние продължаваме безпроблемно изненадващия успех от 90-те години на миналия век.“ Продължение