Лек спад в регистрациите на нови електрически превозни средства в Норвегия
Общо 10 852 електрически автомобила бяха новорегистрирани в Норвегия през октомври. Това представлява 22% намаление в сравнение със септември и лек спад спрямо предходната година, но електрическите превозни средства все още представляват 97,4% от целия пазар. Въпреки това, все още може да последва интересен скок в края на годината.
Изображение: Tesla, ofv.no, 03.11.2025
Норвегия, BEV Данни
Въпреки спада, Норвежкият съвет за пътна информация (OFV) остава оптимист, тъй като 10 852 нови електрически автомобила от 11 138 нови пътнически превозни средства 
представляват пазарен дял от 97,4%. Делът на електрическите превозни средства от началото на годината вече е достигнал 95,2%, в сравнение с 88,8% към същия период на 2024 г. OFV също така отбеляза, че „октомври обикновено е по-спокоен месец и тазгодишните цифри попадат в рамките на сезонната норма“.
Общият норвежки пазар на автомобили продължава да расте: 124 463 нови автомобила са регистрирани през първите десет месеца на 2025 г., което е с 20,4% повече спрямо същия период на 2024 г. От тях 118 460 са изцяло електрически превозни средства. Вторият по големина тип задвижване, plug-in хибридните бензинови автомобили, представлява 2198 нови регистрации и пазарен дял от 1,8%. „Тези цифри потвърждават, че Норвегия остава световен лидер в електрификацията на пазара на нови автомобили“, заяви OFV.
По-интересно от малката разлика между 97,4% дял през октомври и рекордните 98,3% през септември ще бъде как ще се развият последните два месеца на годината – и началото на 2026 г. „Много хора вероятно обмислят да отложат покупките си на автомобили по-рано, за да се възползват от настоящото освобождаване от ДДС“, каза директорът на OFV Гейр Инге Стоке. С други думи, търсенето може да нарасне още повече, преди да влязат в сила новите правила за ДДС през 2026 г. Продължение
Как да поддържате батерията на електрическото си превозно средство в добро състояние и да я зареждате ефективно
Като възприемете правилните навици за зареждане, можете да направите зареждането на електрическото си превозно средство (EV) по-ефективно и значително да удължите живота на батерията. По-долу – някои основни съвети от Škoda, които ще ви покажат какво да направите
skoda-storyboard.com
Електромобилност
Електрическите превозни средства са лесни за употреба в много отношения – те практически не изискват специална поддръжка. За разлика от двигателите с вътрешно горене, техните 
батерии и електрически двигатели не се нуждаят от смяна на масло, смяна на свещи или подобно обслужване. Собствениците също така не е нужно да се притесняват за студени стартирания през зимата. Въпреки това, интелигентното и внимателно използване може да направи живота с EV още по-лесен и да помогне за удължаване на живота на батерията. Škoda Auto обяснява основните принципи.
Батерията е ключовият компонент по отношение на експлоатационния живот на електрическото превозно средство. Тя се представя най-добре, когато се използва без големи екстремни условия. На практика това означава редовна употреба, като се избягват дълги периоди на много ниски или пълни нива на зареждане.
В идеалния случай трябва да поддържате батерията между 20% и 80% от капацитета ѝ. Функцията „Грижа за батерията“, налична в автомобилите Škoda, помага на водачите да следят и поддържат оптимални нива на заряд. Тя може да бъде активирана, деактивирана или временно превключена, ако е необходимо. Продължение
Продажбите на Ford в САЩ
Продажбите на Ford в САЩ през октомври се увеличават поради търсенето на пикапи въпреки спада в продажбите на електрически превозни средства
3 ноември 2025 г.
U.S. News & World Report
Сн.: Логото на Ford се вижда върху автомобил Ford Explorer в завода на Ford в Чикаго, Илинойс, САЩ
(Reuters) – В понеделник – бел.- ред., вчера, 3  ноември, Ford съобщи за 1,6% ръст на продажбите в САЩ през октомври, тъй като нарастващото търсене на пикапи компенсира спадащите 
обеми на електрически превозни средства.
Законопроектът за данъци и разходи на президента на САЩ Доналд Тръмп сложи край на данъчните облекчения от 7500 долара за покупки на нови електрически превозни средства миналия месец, което доведе до временен скок в продажбите през третото тримесечие.
Експерти от индустрията прогнозираха последващ спад в продажбите на електрически превозни средства по-късно тази година. Продажбите на електрически превозни средства на Ford, като Mustang Mach-E и F-150 Lightning, се понижиха с близо 25% до 4709 превозни средства през октомври спрямо преди година.
Но продажбите на пикапи са се увеличили с близо 5% до 105 771 бройки, подпомогнати от търсенето на моделите Ranger и Maverick. Продължение
Регистрациите на нови леки автомобили в България за периода януари-септември нарастват с 12% на годишна база – ACEA
Регистрациите на нови леки автомобили в България от януари до октомври 2025 г. са нараснали с 12,2% на годишна база, като общо са регистрирани 39 000 бройки, според данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Този растеж представлява ускорение спрямо 11,8% увеличение на годишна база, наблюдавано през първите девет месеца на годината.
Регистрациите на нови леки автомобили в България са се увеличили с 11,8% на годишна база до 36 216 бройки през първите девет месеца на 2025 г., съобщи 
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
Източник: Didgeman, pixabay.com
Регистрациите на нови леки автомобили в България за периода януари-септември нарастват с 12% на годишна база – ACEA
Само през септември броят на новорегистрираните леки автомобили в България се е увеличил с 51,6% на годишна база до 3818, съобщи ACEA в прессъобщение.
Между януари и септември най-голямото годишно увеличение е отчетено при хибридните електрически превозни средства – 67,7% до 1209 бройки, докато броят на дизеловите превозни средства е намалял с 9,2% до 2735 бройки.
Бензинът е бил най-популярният вид гориво за новорегистрирани автомобили в България през първите девет месеца на 2025 г. с 30 089 превозни средства. Продължение
Малко назад – официално, ACEA – Регистрации на нови автомобили в ЕС
Регистрации на нови автомобили: +0,9% през септември 2025 г. от началото на годината; електрическите автомобили с батерии са с 16,1% пазарен дял.
Към септември 2025 г. от началото на годината, регистрациите на нови автомобили в ЕС са се увеличили с 0,9% в сравнение със същия период на миналата година, което е третият пореден месец на растеж.
acea.auto/pc-registrations
Този скорошен импулс е донякъде обусловен от пускането на пазара на нови модели, като само през септември е отчетено силно увеличение от 10%. Пазарният дял на електрическите 
автомобили с батерии се е запазил стабилен на 16,1% от началото на годината, все още под темпото, необходимо на този етап от прехода. Хибридните електрически превозни средства остават най-популярният избор за тип задвижване сред купувачите.
Регистрации на нови автомобили в ЕС по източник на захранване
До септември 2025 г. електрическите автомобили с батерии са представлявали 16,1% от пазарния дял на ЕС, което е увеличение спрямо ниската базова стойност от 13,1% през септември 2024 г. от началото на годината. Регистрациите на хибридни електрически автомобили продължават да се увеличават рязко, заемайки 34,7% от пазара, оставайки предпочитаният избор сред потребителите в ЕС. Междувременно, комбинираният пазарен дял на бензиновите и дизеловите автомобили спадна до 37%, в сравнение с 46,8% през същия период на 2024 г. Продължение
Както вече писахме, Yangwang U9 Xtreme на китайската BYD – с нов световен рекорд
Bugatti загуби титлата си: Изцяло електрическата хиперкола на BYD с мощност 2220 кВт Yangwang U9 Xtreme постави нов световен рекорд в Папенбург със скорост от 496,22 км/ч. Управляван от състезателния пилот Марк Басенг, U9X не само надмина предишния рекорд, но и най-добрата скорост от 472,41 км/ч за електрически автомобили, която си беше поставил само няколко седмици по-рано.
В продължение на пет години Bugatti Chiron Super Sport 300+ държеше титлата за най-бърз сериен автомобил в света – докато немско-френската хиперкола не беше детронирана от 
китайски електрически автомобил на 14 септември 2025 г. По-конкретно, Yangwang U9 Xtreme, топ версията на хиперколата на BYD с мощност 2220 кВт.
Двуметровият широк и 4,97-метров дълъг спийдстър от Шънджън беше управляван от немския състезател Марк Басенг и достигна впечатляващите 308,4 мили, еквивалентни на 496,22 км/ч, на тестовата площадка на ATP в Папенбург, Германия. Това означава, че хиперколата с четири двигателя надминава максималната скорост на предишния рекордьор с почти 6 км/ч.
В същото време Yangwang U9 Xtreme също надмина най-доброто време, поставено от предпроизводствената версия, известна като „Track Edition“, няколко седмици по-рано.
На 8 август автомобилът достигна максимална скорост от 472,41 км/ч на същата писта, влизайки в историята като най-бързия електрически автомобил в света. Фактът, че дъщерната марка на най-големия китайски производител на автомобили успя да добави повече от 20 км/ч към тази скорост малко след това, подчертава технологичната амбиция на изгряващия производител. Продължение
Citroën C5 Aircross – сред седемте финалиста за наградата „Автомобил на годината 2026“
- Citroën с гордост обявява, че Новият C5 Aircross е сред седемте финалиста за наградата „Автомобил на годината 2026“ (COTY).
 - Журито отличи отличителния характер на новия C5 Aircross в сегмента на компактните SUV. По-модерен, по-уверен и по-комфортен от всякога, той е истински просторен и универсален оазис на комфорт, предлагащ разнообразие от задвижвания, които отговарят на нуждите на семействата.
 
Citroën е щастлив и горд да обяви, че Новият C5 Aircross е избран сред седемте финалиста за наградата „Автомобил на годината 2026“ (COTY) – едно от най-престижните автомобилни 
отличия в Европа, избран измежду 35 кандидати. Това признание е доказателство за работата на екипите на Citroën и за значимостта на новото поколение C5 Aircross, който предлага на семействата по-уверен и съвременен стил, най-подходящия избор от електрифицирани задвижвания, повече пространство в купето и по-голямо спокойствие на пътя. Той остава верен на обещанието на марката за комфорт и иновации.
Създадена през 1963 г., наградата „Автомобил на годината“ се присъжда от жури от 59 автомобилни журналисти от 23 европейски държави. Всички модели – независимо от размера или класа си – се състезават в една и съща категория. Членовете на журито избират модела, който носи най-голяма стойност и отличителност на пазара си. Всеки член оценява участниците по строги критерии: иновации, дизайн, комфорт, безопасност, динамика, съотношение цена/качество и принос към устойчивото развитие. Продължение
Tesla губи контрол над европейския пазар на електрически автомобили
Продажбите на Tesla се сринаха рязко в ключови европейски страни, тъй като новите конкуренти в областта на електрическите автомобили и променящите се нагласи на потребителите изтласкаха американския автомобилен производител от бързата лента.
Tesla губи контрол над европейския пазар на електрически автомобили
Finimize Newsroom
Продажбите на автомобили на Tesla се сринаха рязко в Европа миналия месец, като регистрациите през октомври спаднаха с до 89% в Швеция и 86% в Дания, докато новите конкуренти и 
променящите се възгледи оставиха лидера в електромобилния сектор да се бори.
Какво означава това?
Дългото царуване на Tesla на върха на европейския пазар на електрически превозни средства (EV) е изправено пред реални сътресения. През октомври продажбите в Скандинавия се понижиха с близо 90% на годишна база в Швеция и Дания и с 50% в Норвегия, където Tesla обикновено е водеща. Дори във Франция скромният растеж от 2,4% изостава от по-широката сцена на електромобилите. В целия регион, годишните данни на Tesla до септември са с почти 29% по-ниски от същия период на 2024 г. Натискът идва от всички страни: китайски автомобилни производители като BYD, Xpeng и Zeekr пускат популярни, достъпни модели, които оглавяват класации на места като Дания, докато луксозни имена като Porsche вече са изпреварили Tesla в Швеция. Добавете ограничена гама от опции на Tesla и нарастващия европейски отпор – включително някои, свързани с поляризиращия публичен профил на главния изпълнителен директор Илон Мъск – и изглежда, че звездната сила на американската компания може би избледнява. Продължение
Какво да търсите, когато избирате употребяван автомобил?
Безумните цени в автокъщите и недостигът на нови автомобили подтикнаха мнозина да търсят алтернативи на пазара за употребявани автомобили. Въпреки че употребяваните автомобили, продавани днес, често са откровени боклуци, все още е възможно да се намерят прилични екземпляри на разумна цена.
И ако бюджетът ви е ограничен, можете да спестите пари, например, от услугите на специалист по подбор на автомобили. За да направите това, е важно да знаете какво да търсите 
в употребяван автомобил, преди да го занесете в сервиз за диагностика, и какви сигнали дава колата на купувача чрез външния вид и състоянието на частите си. Продължава след рекламата
Ето пет ключови момента, на които трябва да обърнете специално внимание, когато сами проверявате употребяван автомобил, след като проверите всички негови документи, история на собственост, законно право на собственост и други формалности. В крайна сметка, всички открити дефекти могат не само да ви спасят от лоша покупка, но и да станат основание за сериозни преговори. Продължение
Новият електрически автомобил на Jaguar ще дебютира през 2026 г.
Jaguar ще представи първия си нов изцяло електрически модел през 2026 г., а не в края на 2025 г., както първоначално беше обявено. Британската компания се фокусира предимно върху американския пазар за предстоящия си електромобил – въпреки текущите развития там.
abcnews.go.com, 03.11.2025 – 09:35
Сн.: BEV Jaguar Type 00
„Ще го представим следващата година и ще започнем да приемаме поръчки. След това доставките ще започнат сравнително скоро след това“, обясни главният изпълнителен директор на 
Jaguar, Роудън Глоувър, в интервю за американския телевизионен оператор ABC News. Още през юли 2025 г. стана известно, че компанията майка JLR ще отложи пускането на пазара на предстоящите си изцяло електрически модели – предимно този на Range Rover Electric. Сега и електрическият Jaguar е засегнат.
В интервюто Глоувър говори и за ориентацията и дизайна на предстоящия електрически автомобил. Въпреки че моделът по същество ще следва поляризиращия дизайнерски език на концепта Type 00, той няма да бъде директна производствена версия на този автомобил.
„Не очакваме всички да казват: „Това е хубаво.“ Мисля, че страхотният дизайн поляризира, независимо дали става въпрос за мода, архитектура или каквото и да е друго. Така че е много важно да имаме увереността да кажем, че това е, което според нас трябва да изглежда Jaguar на 21-ви век, и след това да се придържаме към това“, обясни Глоувър, добавяйки: „Да видиш колата физически е много различно от това да я видиш по телефон. Хората могат да я видят [на живо] и да разберат пропорциите, драмата, мащаба на автомобила.“ Продължение








