Архив

Търсенето на изпълнителен директор на Renault може да включва вътрешните от Stellantis Льо Вот и Максим Пика

Де Мео се оттегли от поста главен изпълнителен директор на Renault 

Льо Вот управлява марката Dacia на Renault от 2022 г.

Максим Пика загуби най-високата позиция в конкурента Stellantis

ЛОНДОН, юни (Reuters) – Внезапното напускане на Лука де Мео като главен изпълнителен директор на Renault даде началото на търсене на негов наследник, като анализаторите споменаха дългогодишните вътрешни хора Денис Льо Вот и Максим Пика от съперника Stellantis като подходящи за продължаване на обрата на френския автомобилен производител.

Денис Льо Вот, главен изпълнителен директор на Dacia и главен директор на веригата за доставки на Renault Group, говори по време на пресконференция в деня на медиите на автомобилното изложение в Париж през 2024 г. в Париж, REUTERS

Денис Льо Вот, главен изпълнителен директор на Dacia и главен директор на веригата за доставки на Renault Group, говори по време на пресконференция в деня на медиите на автомобилното изложение в Париж през 2024 г. REUTERS

Акциите на Renault паднаха с цели 8% на 16 юни, най-големият им процентен спад за един ден от февруари 2022 г., тъй като инвеститорите се тревожеха за бъдещето на компанията без де Мео който отиде начело на Kering, където той ще стане главен изпълнителен директор.

Stellantis се е надпреварвал за поста на главен изпълнителен директор на четвъртия автомобилен производител в света. Един от двамата вътрешни кандидати, загуби от Антонио Филоза.

Изпълнителният вицепрезидент Льо Вот се присъедини към Renault от университета и управлява евтината марка Dacia от май 2022 г.

Анализаторите от френската брокерска компания Kepler Cheuvreux казаха, че и двамата мъже могат да бъдат потенциални наследници, докато анализаторът на JP Morgan Хосе Асуменди отбеляза „силната скамейка“ на мениджърите на марката на Renault, включително в Dacia.

„Ние (…) също бихме предвидили потенциални външни кандидати от (други компании) като Stellantis, VW Group, Nissan, наред с други конкуренти“, каза той.

Льо Вот и Пика, които са френски граждани, не са отговорили веднага на исканията за коментар. Renault отказа да коментира плановете си за наследяване. Продължение

Шефът на Renault Де Мео напуска – той ще ръководи Gucci Kering

Де Мео ще напусне Renault в средата на юли, казаха от Renault

reuters.com/business/autos-transportation

ПАРИЖ, (Reuters) – Главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео напуска френския автомобилен производител, за да преследва „нови де меопредизвикателства“, съобщи компанията на 15 юни, а вестник Le Figaro съобщи, че той ще стане новият главен изпълнителен директор на Gucci Kering.

Де Meo, италианец, известен със своята енергия, ръководи френския производител на автомобили в продължение на пет години, наблюдавайки стратегическата промяна към електрическите превозни средства и преразглеждането на дългия две десетилетия стратегически съюз на фирмата с Nissan .

„Лука де Мео изрази решението си да се оттегли, за да поеме нови предизвикателства извън автомобилния сектор“, казаха от компанията.

Де Мео ще напусне Renault в средата на юли, казаха от Renault. Френската държава притежават 15% дял в компанията.

Ако бъде потвърдено, преместването на де Мео в Kering, която напоследък не успя да убеди инвеститорите на фондовия пазар в плановете си ще отбележи драматична промяна в групата, основана и контролирана от милиардерското семейство Пино. Продължение

Xiaomi SU7 Ultra е най-бързият електрически автомобил в света

Електрическият супер седан на китайската технологична марка разби в началото на юни рекордите на Porsche Taycan Turbo GT и дори на Rimac Nevera на Нюрбургринг

caranddriver.com

Преди няколко месеца предупредиха с неофициален рекорд на Нюрбургринг, който със сигурност изплаши много други марки, но вече можем да кажем, че Xiaomi – същата нюрбургрингмарка, която познавате за нейните телефони и други технологични продукти – е новата кралица на Нюрбургринг в категорията на серийните електрически автомобили, като на нейния Xiaomi SU7 Ultra принадлежи рекорда на пистата с време от 7:04.957.

За да се даде представа за мащаба на обиколката, трябва да припомним, че настоящите крале при електрическите автомобили бяха Porsche Taycan Turbo GT със 7:07.5 като седан с 4 врати и, сред серийните електрически автомобили, Rimac Nevera с 7:05.29, и двете от вече добре утвърдени автомобилни марки.

Xiaomi обаче направи фурор в автомобилния свят със SU7. За да поясним, споменатите времена са от най-дългата конфигурация на Нюрбургринг, 20,8 километра.

Времето все още е далеч от 6:46.87, постигнато от прототипната версия на Xiaomi Su7 Ultra миналия октомври, въпреки че, разбира се, технически това не беше сериен автомобил, а по-скоро чисто ориентиран към писта автомобил с предимствата, които носи. Продължение

Антонио Филоса встъпва в длъжност като главен изпълнителен директор на Stellantis – обявен е нов ръководен екип

Само няколко седмици след като беше назначен за наследник на напускащия главен изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, който се оттегли през декември, Антонио Филоса официално встъпи в длъжност. Първото му официално действие като нов главен изпълнителен директор беше да назначи своя изпълнителен екип. Главният директор по покупките Максим Пикат вече не е част от този екип и сега се разглежда като потенциален кандидат за най-високия пост в Renault.

Снимка: Stellantis

stellantis.com, 24.06.2025

Антонио Филоса, родом от Италия, навършва 52 години тази седмица. Кариерата му започва във Fiat, сега част от Stellantis Group. От ноември 2023 г. той ръководи филосамериканската марка Stellantis Jeep, а наскоро е бил главен изпълнителен директор за Северна и Южна Америка. През 26-годишната си кариера в групата той се е запознал добре с почти всички нейни марки и е придобил задълбочени познания за бизнеса, както в Европа, така и в Северна и Южна Америка. След дълъг процес на подбор, Филоса беше назначен за наследник на Карлос Таварес през май.

„За мен е голяма привилегия да поема ръководството на Stellantis, глобална компания с дълбоки регионални корени“, каза новият изпълнителен директор на Stellantis. „Имаме уникални силни страни в нашите страхотни хора, нашите емблематични марки и нашите милиони клиенти, чиято лоялност към нашата компания, нейните фантастични продукти и нейните уникални истории могат само да ни вдъхновят за нови постижения.“

Филоса заема поста в момент, когато Stellantis е изправена пред редица предизвикателства. Групата се бори с намаляващи нива на производство, особено в италианските си фабрики. Компанията също така се бори с прехода към електрическа мобилност, докато обширното ѝ портфолио от 14 марки става все по-трудно за управление. Това наскоро подхрани спекулациите около евентуална продажба на италианските марки Alfa Romeo и Maserati. Освен това, подобно на голяма част от автомобилната индустрия, Stellantis усеща напрежението от новите американски тарифи, въведени от Доналд Тръмп, и свързаните с тях прекъсвания във веригата за доставки.

Филоса обяви и новия си екип от изпълнителни ръководители. Новата структура е предназначена да подпомогне по-регионално информирани решения за продукти, като използва познанията за местния пазар, където Stellantis оперира. Продължение

Честит рожден ден, Alfa Romeo

115 години под знака на италианския спортен дух

Връзката на Alfa Romeo с феновете ѝ винаги се е отличавала в световната автомобилна индустрия. През своите първи 115 години тази дълбока, автентична и неподражаема алфаблизост обединява страст и техническо съвършенство, създавайки истинска глобална общност. За да отбележи тази значима годишнина, Alfa Romeo организира две емоционално заредени инициативи: мащабно събитие, проведено в неделя, 22 юни, в Историческия музей в Арезе, и трогателно видео, което отдава почит на първите шест месеца от една изключителна година, изпълнена с престижни проекти и партньорства.

Специална година, колективен празник

По случай 115-ата годишнина от основаването си, Alfa Romeo пусна завладяващо видео, което проследява някои от най-смислените моменти от тази изключителна година за марката на благородния италиански спортен дух от 1910 г. насам. Макар и разнообразни, всички тези моменти са обединени от една идея, която въплъщава страст, съвършенство и италианска идентичност. Видеото също така отбелязва търговските успехи на 2025 г., особено на модела Junior, който е реализирал над 42 000 поръчки от пускането си.

Визуалният разказ започва с интимна и дълбока почит към новия 33 Stradale – в центъра на престижната книга със заглавие „Alfa Romeo 33 Stradale“. Изцяло създадена от екипа на Alfa Romeo, книгата изследва създаването на новия бутиков модел на марката чрез непоказвани досега изображения и ексклузивни интервюта с ключовите фигури зад проекта. Публикацията е създадена в чест на този шедьовър на инженерството и дизайна – емблема на възраждането и амбицията на марката. Историята след това се пренася към открито море с Luna Rossa – друг световно признат символ на италианското съвършенство и партньор на Alfa Romeo за 38-ото издание на Купата на Америка. За първи път най-старото и най-престижно ветроходно състезание в света ще се проведе в Италия, на фона на зрелищния Неаполитански залив. Продължение

Tesla стартира услугата robotaxi в Остин с 20 модела Y

Tesla пусна обявената си услуга „Robotaxi“ в Остин. Използват се до 20 модела Y, които пътуват из малка част от града с пътник на борда като „монитор за безопасност“. Cybercab, първоначално предназначен за тази услуга, ще последва по-късно.

Изображение: Tesla

electrek.co, teslarati.com, theverge.com, 23.06.2025.

Tesla завърши дебюта на своята услуга „Robotaxi“, обявена преди няколко дни за 22 юни. В необичайно тихо събитие за стартиране, главният изпълнителен директор на тесла стартираTesla Илон Мъск просто обяви старта в своята социална медийна платформа. Редица снимки на Model Y, направени от частни лица в социалните мрежи, също свидетелстват за началото на експлоатацията. Пътуванията трябва да струват фиксирана ставка от 4,20 долара.

Въпреки това, както се очаква, услугата е много ограничена в началото. Има само няколко налични превозни средства и зоната на работа е ограничена до малка част от Остин. На предната пътническа седалка винаги има шофьор, който може да се намеси, ако е необходимо. На задната седалка се настаняват пътниците, които трябва да са навършили 18 години. Според съобщения в медиите Tesla също така иска да избегне лошото време и трудните кръстовища.

Изстрелването в неделя следобед местно време беше доста незабележително, също и с оглед на малкия флот. Преди това Мъск обяви, че Tesla първоначално ще разположи само десет до 20 автомобила в Остин. Ще се използват локално произведени модели Y със стандартен хардуер, които имат специален софтуер, който е оптимизиран за географски ограничената зона в Остин. Използването на производствения модел Ys предизвика много дебати, тъй като Tesla не използва ултразвук, радар или скъпите лидарни сензори в своите асистенти за шофиране и вместо това разчита единствено на камери. Някои експерти смятат, че лазерно базираните лидарни сензори са незаменими за реализиране на система за безопасно автономно шофиране. Роботакси на Waymo също използва лидарни сензори. Продължение

VW разглежда високопроизводителния ID.2 R с двигатели в колелата

Говори се, че VW си играе с идеята за особено високопроизводителен ID.2 R, който може да стане първият модел на марката със задвижване на всички колела с помощта на двигатели в колелата. Ако VW даде зелена светлина, ID.2 R ще стои над вече потвърдения ID.2 GTI в гамата.

Изображение: Volkswagen

autocar.co.uk,

ID.2 е базиран на платформата MEB Small, която поддържа задвижване на предните колела. Въпреки това, както съобщава британското издание Autocar, позовавайки се на VW разглеждавътрешни източници, VW в момента проучва възможността за разширяване на системата до задвижване на четирите колела благодарение на двигателите на задните колела – по-специално във връзка с ID.2 R. „R“ се отнася до под-бранда на групата за представяне, позициониран над линията GTI.

Според Autocar потенциалният ID.2 R по този начин ще бъде позициониран над ID.2 GTI не само по име, но и по производителност – като в доклада се споменава мощност от около 295 кВт, в сравнение с 210 кВт за GTI.

Твърди се, че R дивизията е стартирала цялостна инициатива за изследване на производителността и потенциала за векторизиране на въртящия момент на двигателите в колелата. Задвижването, което се разглежда за ID.2 R, ще запази предния електромотор и силовата електроника на GTI, отбелязва Autocar, „но добавя два независимо контролирани електрически мотора на главината в задните колела“. Тази настройка има за цел да осигури значително повишаване на производителността – без компромис с пространството за зареждане. Продължение

Новият флагман на DS Automobiles

    DS Новият флагман на DS Automobiles с пробег до 750 км (по WLTP комбиниран цикъл) вече поема по пътя – стартират официалните международни тест драйвове.

    DS N°8 бележи началото на нова електрическа ера със своя отличителен дизайн, несравним интериор и абсолютна динамична хармония.

    Предлаган с начална цена от 115 592 лв., DS N°8 е наличен в нива на оборудване PALLAS, ÉTOILE и колекцията JULES VERNE – с избор между два размера батерии и задвижване на две или четири колела, с мощност до 350 к.с.

DS N°8 е най-чистото въплъщение на френското изкуство на електрическото пътуване.

Модел на аероефективност, който олицетворява прогресивната визия на великите френски каросерийни майстори, вдъхновен от концептуалния DS AERO SPORT LOUNGE. DS №8С опънати и стегнати линии, DS N°8 е авангарден автомобил, отбелязващ повратна точка в съвременния автомобилен дизайн. SUV купе с категоричен дизайн, DS N°8 се отличава със силна идентичност, съчетаваща харизма, дързост, елегантна динамика и ефективност. Щедрите му размери (дължина 4,82 м, широчина 1,90 м, височина 1,58 м, междуосие 2,90 м) му придават внушително присъствие на пътя, докато интериорът предлага пространство и атмосфера, които преосмислят стандартите в сегмента.

Предната част акцентира на DS LUMINASCREEN – истинска светлинна емблема, която „съживява“ автомобила. Фаровете PIXEL LED VISION 3.0 адаптират светлинния сноп в реално време според пътната обстановка, осигурявайки оптимално осветяване без да заслепяват останалите участници в движението. Вертикалният светлинен елемент DS LIGHTBLADE допълва тази уникална идентичност.

Динамичният профил се подчертава от скрити дръжки на вратите, линии, които насочват въздушния поток, и джанти с диаметър до 21 инча.

В задната част, вертикалната светлинна секция DS LIGHTBLADE осигурява визуална последователност с предницата и подсилва високотехнологичния характер на DS N°8. Всеки елемент от каросерията е проектиран с мисъл за аеродинамичната ефективност (Cx: 0,24 и SCx: 0,63 dm²), което позволява постигането на пробег, който е сред най-добрите в сегмента. Продължение

Alfa Romeo триумфира в 1000 Miglia

Има нещо уникално завладяващо в рева на Alfa Romeo, докато си проправя път през Италия – звук, който извиква история, дързост и страст. Той отново отекна по легендарните пътища на тазгодишното издание на 1000 Miglia, хипнотизирайки тълпите с незабравим стил.

Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport от 1929 г. на Team Villa Trasqua, управляван от дуета Веско-Салвинели, първи пресече финалната линия на 43-тото издание на историческата PR_SFAautomotive_Alfa_Romeo_1000_Miglia_250621възстановка на „най-красивото състезание в света“. Към него на подиума се присъединиха AlfaRomeo6C1500SS, управляван от аржентинския отбор Ереджомович – Лянос, и Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato, управляван от дуета Тонконоги – Руфини – зашеметяващ подиум, който подчертава трайното наследство на марката в моторните спортове, което и днес доставя вълнение благодарение на отличителните си динамични характеристики.

Сред спиращите дъха пейзажи, един автомобил плени сърцата и обърна погледите по маршрута – Alfa Romeo 1900 Super Sprint от 1956 г., част от колекцията Stellantis Heritage и експонат от колекцията в Историческия музей на Alfa Romeo в Арезе. На борда на това великолепно купе „gran turismo“ беше екипът на Luna Rossa, затвърждавайки партньорството между най-обичания италиански ветроходен екипаж и марката на благородния италиански спортен дух от 1910 г.

Двете национални съкровища се подготвят за предстоящата Купа на Америка, която ще се проведе за първи път в Италия, разположена на фона на зрелищния фон на Неаполитанския залив. И ако думите не са убедителни, е достатъчен само един поглед към Alfa Romeo 1900 Super Sprint, докато той пронизва завоите и изкачва стръмни хълмове, демонстрирайки онази неповторима смесица от елегантност и спортен дух, която го направи предпочитаното купе на джентълмените шофьори през 50-те години на миналия век и желана икона по време на икономическия бум. Продължение

Практичен, здрав, многофункционален: новият Opel Frontera – с оригинални аксесоари

    Решения за транспорт: Персонализирани багажни кутии за покрива, стойки за велосипеди и още

    За къмпинг почивките: Издръжлива палатка за покрива за до двама души

    Безопасност и ред: Детски седалки, транспортни чанти, подложки за багажника

    За феновете на Frontera: Куфари, умалени модели и още предложения

  • Комбинирани стойности за Opel Frontera Hybrid със системна мощност 81 кВт (110 к.с.) по WLTP:
  • Разход на гориво: 5.2–5.3 л/100 км, CO₂ емисии: 119–120 г/км; Клас на CO₂: D.
  • Комбинирани стойности за Opel Frontera Electric по WLTP:
  • Разход на енергия: 18.2–18.5 кВтч/100 км, CO₂ емисии: 0 г/км; Клас на CO₂: A.

Рюселсхайм. 23 юни 2025. Новият Opel Frontera впечатлява не само с красивия си дизайн, електрифицирано задвижване, достъпна цена и умни решения. Семейният SUV, предлага фронтераизобилие от пространство за всичко необходимо за родителите, децата, домашните любимци и багажа – а с наличните практични аксесоари този „герой от ежедневието“ става още по-функционален и удобен.

От различни по размери багажни кутии за покрива и стойки за велосипеди до палатки за къмпинг – Frontera предлага пълна гама решения за всякакви пътувания. Постелки и мрежи за багаж осигуряват ред и чистота в интериора, докато сенниците намаляват яркото слънце през летните месеци. А за истинските фенове – в онлайн магазина на Opel се предлага специална колекция Frontera с атрактивни аксесоари.

Простор и комфорт: моделът се предлага с до 7 места и до 1600 литра обем в багажника

С многофункционалния си дизайн Opel Frontera ясно показва, че е готов за всякакви предизвикателства – включително и за семейна почивка. В стандартната си конфигурация SUV-ът предлага място за петима пътници и до 460 литра багаж. При сгъване на задните седалки обемът нараства до впечатляващите 1600 литра. Освен това, Frontera Hybrid може да се поръча и като седемместен модел. А за онези, които се нуждаят от още повече пространство, Opel предлага подходящи транспортни решения.

В каталога с аксесоари клиентите могат да намерят багажни кутии с вместимост от 300 до 500 литра – идеални за допълнителен багаж. Всички модели са с модерен дизайн, който се вписва перфектно в силуета на Frontera и допринася за по-нисък разход благодарение на аеродинамичната форма. Продължение