Лондончани може да се возят в безпилотни таксита Waymo до 2026 г.
Автономните автомобили на Waymo се отправят през Атлантика, отбелязвайки първата голяма стъпка на компанията отвъд американските пътища.
Waymo планира да стартира своята услуга за безпилотно пътуване в Лондон през 2026 г., което ще отбележи първия ѝ голям набег извън Съединените щати.
Компанията заяви, че превозните средства вече са изпратени в чужбина и че тестовете с безопасни шофьори са започнали, въпреки че Waymo очевидно все още води преговори с местните и националните регулатори, за да осигури необходимите одобрения за автономни операции.
Waymo заяви, че ще си сътрудничи с Moove, компания за финансиране и управление на автопаркове, за да наблюдава операциите, таксуването и поддръжката на автопарка за лондонското начинание. Двете компании вече работят заедно в САЩ, управлявайки автопарка и инфраструктурата на Waymo във Финикс и, от следващата година, в Маями.
Международното разширяване на Waymo следва години на предпазлив напредък в САЩ, където комерсиализирането на услугите за роботизирани таксита се оказа предизвикателство. Компании като Cruise на GM се сблъскаха с неуспехи поради инциденти, изтегляния от пазара и засилен регулаторен контрол. Продължение
ЕС се нуждае от повече внимание върху автономното шофиране, за да настигне конкурентите си, казва главният изпълнителен директор на Bolt
БРЮКСЕЛ (Reuters) – Европа трябва да обърне поне толкова внимание на автономните автомобили, колкото и на електрическите превозни средства, ако иска да играе роля в една от ключовите технологии на следващото десетилетие, заяви главният изпълнителен директор на естонската компания за споделено пътуване и доставка на храна Bolt.
Европейските автомобилни производители, които наемат милиони хора на целия континент, се затрудняват да се справят с развитието на чуждестранните технологии, особено от Китай и Съединените щати.
reuters.com/world/china
„Има толкова много за електрическите превозни средства, но сме загубили нишката за автономното шофиране“, каза пред малка група журналисти Маркус Вилиг, главен изпълнителен директор на европейския конкурент на американската компания Uber. „Това ще бъде основната технология.“
Автономното шофиране е доминирано от американски компании като дъщерното дружество на Alphabet Waymo и Tesla, както и от китайските конкуренти Baidu, WeRide и Pony.ai. Waymo вече стартира автономно споделено пътуване в Лондон.
Bolt може да спечели от пускането на „роботаксита“, но Вилиг заяви, че Европейският съюз трябва да признае това като стратегическа технология с последици за сигурността и да не разчита само на внос. Продължение
Още за второто поколение BMW M2
Когато второто поколение BMW M2 беше пуснато на пазара, то не можеше да избегне сравнение с предходните M2 Competition и 1 Series M Coupé и, разбира се, не беше толкова компактно, агресивно или привлекателно.
Само две години по-късно, то получи актуализация за моделната година, за да бъде приведено в съответствие с останалата част от долната половина на гамата на BMW.
Мюнхен е в голямо обновяване: Серии 1 до 4 и X3 бяха актуализирани през последната година. Някои от тях са доста съществени, както при 2 Series Gran Coupé, но ще ви бъде простено, ако не забележите промените в 2 Series Coupé, на което е базиран M2.
За напомняне, въпреки че споделят по-голямата част от името на модела си, тези две купета са механично много различни. Докато четиривратият модел е с предно задвижване, двувратият е на практика съкратен 4 Series, което го прави със задно задвижване (или задвижване на четирите колела в случая на M240i xDrive), което прави възможна истинска M версия. Продължение
Задвижваният от гориво Volkswagen Touareg се готви да се отправи към залеза
През 2002 г. Volkswagen Touareg стана първият SUV на марката, отваряйки вратата за „народни автомобили“ към премиум сегмента. Освен това, благодарение на Touareg се роди Porsche Cayenne, използващ споделена платформа, превръщайки се в спасителен пояс за борещия се немски производител на суперавтомобили. Над 1,2 милиона бройки са произведени за 23 години, но продажбите на Touareg напоследък постоянно намаляват.
По Мрежата
471 000 кросоувъра от първо поколение, 483 000 автомобила от второ поколение и само 265 000 от настоящия Touareg от трето поколение са продадени по целия свят. Затова не е изненадващо, че отдавна се носят слухове за предстоящия край на производството на тези кросоувъри. Сега тези слухове са официално потвърдени: представена е прощалната версия на Volkswagen Touareg, Final Edition.
Самото финално издание следва стандартните насоки за подобни модели и не крие изненади. Обозначението „Final Edition“ е лазерно гравирано върху рамката на задния прозорец и е релефно върху кожената тапицерия на скоростния лост. Подобни светещи букви красят таблото и праговете на вратите. Това е целият списък с промени. Final Edition ще бъде достъпно за всички версии и нива на оборудване на Volkswagen Touareg.
Финалното издание обаче напомня за славната история на първия премиум кросоувър на Volkswagen. Например, оригиналните модели, произвеждани от 2002 до 2009 г., са запомнени с шестпозиционното си въздушно окачване, което позволява преодоляване на вода с дълбочина до 580 мм и наклони до 45 градуса. Освен това, най-високите версии на Touareg от първо поколение започнаха да се отличават с уникален V10 5.0 TDI турбодизелов двигател, произвеждащ 313 к. с. и 750 Нм. Той ускоряваше почти 2,5-тонния кросоувър до 100 км/ч само за 7,8 секунди. Максималната скорост достигаше 225 км/ч. Освен това, от 2005 г. насам, първото поколение Touareg се предлагаше с шестлитров бензинов двигател W12 (450 к.с. и 600 Нм). Продължение
Повече мощност и по-голям пробег: Opel Astra и Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid
Още повече мощност: Сега с комбинирана мощност от 144 кВт (196 к.с.) и електрифицирана 7-степенна трансмисия с два съединителя
Повече пробег: Електрически пробег до 83 км (комбиниран EAER по WLTP) с батерия от 17,2 кВч
Opel Astra Plug-in Hybrid:
Среден разход на електроенергия 12,7–12,9 кВч/100 км плюс 2,2–2,3 л бензин/100 км; CO₂ емисии 50–52 г/км; етикет CO₂: B.
Разход на гориво при незаредена батерия: 5,4–5,5 л/100 км; етикет CO₂: D.
Opel Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid:
Среден разход на електроенергия 12,9–13,1 кВч/100 км плюс 2,3–2,4 л бензин/100 км; CO₂ емисии 51–54 г/км; етикет CO₂: B.
Разход на гориво при незаредена батерия: 5,5–5,6 л/100 км; етикет CO₂: D.
Рюселсхайм. Спортен, елегантен, практичен, комфортен и изключително ефективен – това са качествата, които определят Opel Astra и Astra Sports Tourer. Моделите от компактния клас предлагат разнообразие от задвижвания, каквито няма друг автомобил на марката – напълно електрически, plug-in хибриден, с високоефективен бензинов двигател и като хибрид с 48-волтова технология. Продължение
Stellantis и Pony.ai си партнират за развитието на роботакси в Европа
Stellantis и Pony.ai съвместно ще разработват и тестват автономни превозни средства SAE ниво 4 (без ръце, без очи), интегрирайки AV-Ready платформата на Stellantis с технологията за автономно шофиране на Pony.ai.
Първоначален фокус върху електрически ванове със среден размер, идеални за приложения с роботакаси.
Партньорството ще използва позицията на Stellantis като водещ производител на леки търговски превозни средства в Европа чрез нейното бизнес звено за търговски превозни средства Pro One.
Тестовете в реални условия ще започнат в Люксембург, проправяйки пътя за мащабируеми, безопасни и конкурентни решения за автономна мобилност в цяла Европа.
reuters.com/world/china
АМСТЕРДАМ и ЛЮКСЕМБУРГ, 2025 г. – Stellantis и Pony.ai, световен лидер в технологиите за автономно шофиране, обявиха, че са подписали необвързващ меморандум за разбирателство (MoU),насочен към ускоряване на разработването и внедряването на решения за роботакаси в Европа.
Сътрудничеството, чрез европейското подразделение на Pony.ai със седалище в Люксембург, ще интегрира усъвършенствания софтуер за автономно шофиране на Pony.ai с AV-Ready платформата на Stellantis за средноразмерни ванове (K0) – версия BEV, за да предостави безопасни, мащабируеми и ефикасни решения за градска мобилност.
Компаниите планират да започнат да внедряват тестови превозни средства, базирани на модела Peugeot e-Traveller, в Люксембург през следващите месеци, последвано от постепенно внедряване в европейски градове, започващо през 2026 г. Реалните тестове ще се фокусират върху валидирането на безопасността, производителността и регулаторната готовност. Продължение
Ford Mustang RTR: Създаден за дрифт
Когато се спомене фразата „дрифт кола“, първите образи, които идват на ум, са компактните и пъргави японски купета, а легендарният пони автомобил Ford Mustang очевидно не е начело в тази въображаема класация.
Американският световен шампион по дрифт Вон Гитин-младши обаче отдавна успешно печели състезания в тази дисциплина зад волана на Mustang. Нещо повече, неговата компания, RTR (Ready to Rock) Vehicles, е специализирана в персонализирането на Ford Mustang. Преди това са били или проекти на вътрешни тунинг студия, или предварително инсталирани пакети за модификации за монтаж при оторизирани дилъри.
Първият фабрично сглобен дрифт Mustang обаче вече е представен.
Ford Mustang RTR е базиран на пони автомобила от начално ниво с 2,3-литров четирицилиндров турбо двигател EcoBoost. Двигателят запазва стандартната си мощност (319 к. с., 475 Нм), но е оборудван със система против забавяне, която поддържа налягането на турбото след отпускане на газта.
Стандартната десетстепенна автоматична трансмисия изпраща цялата мощност към задния мост. Инсталирани са също електромеханична ръчна спирачка и четворна изпускателна система с активни клапи. Изборът на базов силов агрегат с минимални модификации, вместо флагманския V8 Mustang GT, е продиктуван от желанието да се създаде сравнително достъпен дрифт автомобил, достъпен за амбициозни състезатели. Продължение
Кросоувърът Alfa Romeo Tonale е обновен, както отвътре, така и отвън.
Компактният кросоувър Tonale дебютира преди три години, което не е дълго време по стандартите на Alfa Romeo. Продажбите му обаче напоследък рязко спадат. Например, от януари до август тази година те са паднали с 42% в Европа и с 23% в САЩ. За да събуди отново интереса на потенциалните купувачи, Alfa Romeo модернизира кросоувъра, особено след като сега е идеалното време за планиран рестайлинг.
Снимки: Alfa Romeo
Автомобилът има преработена предна част с нова версия на характерната решетка. Благодарение на различната броня, предният надвес вече е малко по-къс, а пропорциите на автомобила са по- изразителни. Следата е разширена отпред и отзад, а емблемите и значките са актуализирани. Вече се предлагат три допълнителни цвята за екстериора (нюанси на червено, зелено и жълто) и опционален черен покрив. Изборът на джанти е разширен с нови 19- и 20-инчови диаметри.
Интериорът на обновения Alfa Romeo Tonale се отличава с по-висококачествени материали и цветови комбинации на тапицерията. Промените включват контрастни шевове на арматурното табло, панелите на вратите и подлакътника, а червена кожа се предлага за първи път.
Инсталиран е нов въртящ се селектор на трансмисията, въпреки че предавките все още могат да се превключват с помощта на големите лостчета за превключване, монтирани на волана. Като опция се предлага 470-ватова аудио система Harman Kardon с 14 високоговорителя и охлаждана безжична зарядна подложка. Продължение
Путин е на 73 години. Какви коли е карал руският президент?
Руският президент Владимир Путин не е непознат на удоволствието от шофирането.
Рожденият ден на лидера е прекрасна възможност да си спомним моделите, които е карал.
Източник: Autonews.ru
Сн.:Руският президент Владимир Путин (вдясно) зад волана на автомобил по време на церемонията по откриването на целия Северен околовръстен път на Твер по скоростната магистрала М-11 Нева и околовръстния път на Толяти, 16 юли 2024 г. (Снимка: Пресслужба на президента на Руската федерация / ТАСС)
Руският президент Владимир Путин вече празнува рождения си ден. Autonews.ru реши да си припомни най-емблематичните пътувания на президента.
Путин често шофира автомобили и дори камиони. Той е карал и мотоциклети, а понякога дори и комбайни. Президентът каза пред репортери, че през 90-те години на миналия век е обичал да шофира своя Nissan, а също така е признал, че е тествал мотоциклетите Kawasaki, закупени за Специалния гараж. Припомняме си кога руският президент се е озовавал зад волана и при какви обстоятелства. Продължение
Тръмп одобрява разширяване на кредитите за автомобилно производство в САЩ, въвежда нови 25% мита за камиони
Президентът на САЩ също така определя 10% мито за вносни автобуси.
Новите тарифи обхващат всички камиони от клас 3 до клас 8, включително големи пикапи, камиони за преместване, товарни камиони, самосвали и трактори за 18-колесни превозни средства. СНИМКА: BLOOMBERG
businesstimes.com.sg/companies-markets/transport. Публикувано в събота, 18 октомври 2025 г.
[ВАШИНГТОН] Президентът на САЩ Доналд Тръмп подписа в петък (17 октомври) заповеди за разширяване на кредитите за производството на автомобили и двигатели в САЩ и за определяне на нови 25% тарифи за внос на средно- и тежкотоварни камиони и части, считано от 1 ноември.
Тарифите, които според заповедите се въвеждат от съображения за национална сигурност, целят да прехвърлят повече производство на автомобили към Съединените щати, но биха могли да нанесат значителен удар върху Мексико, което е най-големият износител на средно- и тежкотоварни камиони за Съединените щати.
Тръмп също така определя 10% тарифа за внос на автобуси.
Заповедта на Тръмп дава право на автомобилните производители на кредит, равен на 3,75% от препоръчителната цена на дребно за сглобени в САЩ превозни средства до 2030 г., за да компенсира вносните мита върху части.
Той също така удължава кредита от 3,75% за производството на двигатели в САЩ и за производството на средно- и тежкотоварни камиони в САЩ. Продължение