Архив

Jeep® Compass 4xe: нов поглед с ексклузивен нов интериор и сертифицирана проходимост

Jeep официално представя новия интериор на Compass 4xe, който предлага ново измерение на дизайна и функционалността, отличаващо го от всички останали версии в гамата.

От пускането си през 2006 г. Jeep Compass се утвърди като глобален хит в сегмента на компактните SUV, с над 2.5 милиона продадени бройки по целия свят.

Последната еволюция на Compass има за цел да преосмисли стандартите в силно конкурентния C-SUV сегмент, който сам по себе си представлява почти една четвърт от европейския Jeepавтомобилен пазар. Разработен да отразява емблематичната офроуд способност, здравина и смелата идентичност на марката Jeep, новият Compass съчетава пригоденост за приключения с авангардни технологии.

Новият Compass въплъщава наследството на Jeep и иновациите на платформата STLA Medium на Stellantis, предлагаща многобройни варианти за задвижване – включително e-хибрид, plug-in хибрид и напълно електрически версии, с отличен пробег и универсална приложимост. Моделът е проектиран както за офроуд, така и за градска среда, с модерни функции и високи стандарти за безопасност.

Следващото поколение Compass разполага с прецизно усъвършенстван дизайн, съчетаващ безкомпромисна производителност с вечните дизайнерски линии на Jeep. Отличителни елементи като емблематичната решетка със седем отвора, трапецовидни арки на калниците и подсилена структура почитат наследството на марката, като същевременно подобряват офроуд възможностите и създават разпознаваема визуална идентичност.

С версията 4xe, Compass навлиза още по-дълбоко в света на специално създадените офроуд машини. Този модел представя редица функции, оптимизиращи представянето му в тежки условия. Основните промени включват окачване, повдигнато с 10 мм, както и специални офроуд брони, които подобряват ъглите на проходимост отпред (27°) и отзад (31°) и рамповия ъгъл (16°). Тези подобрения дават по-голяма пъргавина и увереност при преминаване през неравни терени и стръмни наклони. Продължение

Нов етап за Mirafiori с FIAT 500 Hybrid – 5 000 автомобила до края на 2025 г.

На годишнината от дебюта на FIAT 500, FIAT връща сърцето на своята история обратно в Торино. Историческият завод Mirafiori отваря врати за представянето на новата производствена линия, посветена на хибридната версия на най-емблематичния модел на марката – точно там, откъдето започна всичко. FIAT води 500 отново при хората, съчетавайки наследството и технологиите, развити с електрическата версия, в по-достъпна форма.

Днес се поставя началото на нова глава – изпълнена с емоция, радост и визия – в духа на истинския FIAT.

Производството на хибридната версия започва през ноември, като целта е до края на годината да бъдат произведени 5 000 броя. Първите предсерийни модели вече са слезли от фиатлинията, което потвърждава, че проектът напредва точно по план, заложен в стратегическата пътна карта на Stellantis, представена през декември пред Министерството на предприятията и произведено в Италия.

Тази инициатива е ключова стъпка в процеса на съживяване на завода в Торино, с амбицията да се увеличи производственият капацитет със 100 000 допълнителни автомобила годишно. Това е решителен ход към възстановяване на централната роля на Mirafiori – индустриална, човешка и символична. Завръщането на 500 там, където е роден, не е просто производствено решение – то е ясен знак на доверие към италианската индустриална верига, нейните възможности да отговори на предизвикателствата на енергийната трансформация и способността ѝ да води иновациите.

„Да върнем 500 Hybrid в Mirafiori е обещание, което изпълнихме – успех, постигнат благодарение на ангажиран екип, заложил на клиента и бъдещето“, заяви Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален главен маркетинг директор на Stellantis. „Този завод не е просто производствен обект – това е домът на FIAT, пулсиращото сърце на една история, започнала през 1957 г. с Данте Джакоза, а днес е иновационен център на Stellantis в Европа. Нашият индустриален план за Италия поставя Mirafiori и 500 в центъра на възраждането ни. През ноември ще отбележим този момент със специалната серия ‘500 Torino’ – с почит към града, работниците и нашите корени. Торино значи FIAT, а FIAT значи Торино. Ето защо официалният дебют ще се състои именно тук – в нашия град.“ Продължение

Икономични, просторни и удобни: семейно ориентираните модели на Opel

   Грандиозни пътувания: Новият Opel Grandland с водещи технологии в класа си

    Достъпен универсален SUV: Новият Opel Frontera предлага още повече пространство

    За големи семейства: Opel Combo Electric и Opel Zafira Electric с до осем места

    Бестселър в компактния клас с многофункционално пространство: Opel Astra Sports Tourer

  • Комбинирани стойности за Opel Grandland Electric според WLTP: енергийна консумация 16,9–18,5 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
  • Комбинирани стойности за Opel Frontera Electric според WLTP2: енергийна консумация 18,2–18,5 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
  • Комбинирани стойности за Opel Combo Electric според WLTP2: енергийна консумация 18,5–18,8 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
  • Комбинирани стойности за Opel Zafira Electric според WLTP2: енергийна консумация 24,7–25,0 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.
  • Комбинирани стойности за Opel Astra Sports Tourer Electric според WLTP2: енергийна консумация 15,8 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет за CO₂: A.

Рюселсхайм. Висока ефективност и допълнително пространство – всички, които търсят удобен автомобил, който да осигурява достатъчно пространство за всичко необходимо, мод опелудобство и сигурност при пътуване, ще намерят своето решение в широката гама електрически и конвенционални модели на Opel. Мотото тази година – „Време за нас: комфортен семеен живот“ – отговаря идеално. Гамата семейно ориентирани модели носещи емблемата Blitz на Opel обхваща от новия SUV флагман Grandland, през достъпния Opel Frontera, до многофункционалните Zafira и  Combo, които осигуряват място за до седем или дори осем души, както и спортно-елегантното комби Astra Sports Tourer в компактния клас. Общото между всички модели на германската марка е наличието на множество практични решения и умни технологии. Освен това електрическите версии на моделите улесняват ежедневната електрическа мобилност с конкурентни пробези и времена за зареждане. А с програмата „Electric All In“, Opel прави преминаването към електромобил още по-лесно и привлекателно. Продължение

Stellantis залага на хибриден Fiat 500 за 17 000 евро, за да съживи затрудненото си италианско производство

Предвидено е пускането на пазара на новия хибрид 500 през ноември

Разполага с 12-волтова литиева батерия

Планира подобрен 500 EV през 2027 г. на цена от 20 000 евро

reuters.com/en, 4 юли 2025 г., 18:48 ч.

ТОРИНО, Италия, 4 юли (Reuters) – Fiat се стреми да произвежда над 100 000 бройки годишно от новия си хибриден малък автомобил 500, компанията майка на модела

Прототип на новата хибридна версия на Fiat 500 е показан по време на медийна презентация в Mirafiori, Торино, Италия, на 4 юли 2025 г. REUTERS

Прототип на новата хибридна версия на Fiat 500 е показан по време на медийна презентация в Mirafiori, Торино, Италия, на 4 юли 2025 г. REUTERS

Stellantis, отваря нови залози за съживяване на затрудненото си производство в Италия, заяви в петък – бел. ред. 4 юли – ръководителят на марката Оливие Франсоа.

Stellantis, създадена през 2021 г. от сливането на Fiat Chrysler и френската PSA-Peugeot, миналата година е произвела 475 000 превозни средства в Италия, в сравнение с над 751 000 през 2023 г., като производството на автомобили е спаднало с 46% до най-ниското си ниво от 1956 г. насам.

Това се дължи на комбинация от фактори, включително ниско пазарно търсене, по-специално за електрически превозни средства (EV), нарастваща конкуренция от азиатски производители и преработка на заводи за пускането на нови модели.

„Това е 500-ката за истински хора, прагматичният 500“, каза Франсоа по време на медийно представяне на автомобила, когато бяха показани някои негови прототипи.

Новият хибриден 500, който ще се произвежда от ноември в комплекса Mirafiori в Торино, Италия, заедно със съществуващата му изцяло електрическа (EV) версия, ще струва 17 000 евро (20 000 долара), каза Франсоа. Ще разполага с 12-волтова литиева батерия. Продължение

Летящият 2025 Klein Vision AirCar

Klein Vision AirCar, представен през 2025 г., е готовата за производство версия на летящ автомобил на базираната в Словакия Klein Vision, след няколко години на разработка и летателни тестове

story-cars.com

Проектиран като истинско превозно средство с два режима, AirCar може да се трансформира от пътна кола в самолет само за две минути. Размахът на крилете му от 8,2 метра се сгъва лет1спретнато в каросерията за употреба на пътя, докато опашната част се прибира в задната част на автомобила.

Дължината на модела е 5,8 метра, което позволява паркирането му на стандартни места. За да излетите, трябва да стигнете до летището, след което да натиснете бутона – крилата ще се отворят автоматично. Далечината на полета на превозното средство достига 1000 километра.

2 летЗадвижван от двигател с мощност 316 к.с., доставен от южноафрикански производител, AirCar достига 200 км/ч на пътя и до 250 км/ч в полет. Кабината е проектирана за двама пътници и е без налягане, което ограничава работната височина до 3000 метра. Въпреки композитната си конструкция от аерокосмически клас и ниското си тегло от 800 кг, той е напълно разрешен за употреба на пътя и е предназначен за евентуално серийно производство.

Прогнозната цена е 800 000 евро, което го прави решение за мобилност от висок клас за ранните потребители на въздушен личен транспорт. Продължение

MAN започва масово производство на електрически камиони

MAN даде зелена светлина на серийното производство на своите електрически тежкотоварни автомобили eTruck. От 16 юни заводът Hauptwerk в Мюнхен започна да произвежда електрически и дизелови камиони в напълно интегрирана смесена производствена линия. MAN планира да достави първите 1000 електрически камиона до края на годината.

mantruckandbus.com

Наричайки това „исторически момент“ за MAN Truck & Bus, главният изпълнителен директор на MAN Александър Власкамп каза, че смяната бележи „повратна точка“ в историята на ман1компанията: „Инвестирахме почти 400 милиона евро в научноизследователска и развойна дейност, за да можем да предложим нашето продуктово портфолио от конвенционални камиони и с акумулаторно електрическо задвижване… Ние се стремим да доставим първите 1000 електрически камиона до края на годината.“ На церемония в завода в Мюнхен Власкамп заедно с производствения директор на MAN Михаел Кобригер и председателя на ЕНП Манфред Вебер, член на Европейския парламент, бяха тези, които натиснаха бутона за стартиране на производството. Това последва първата доставка на eTGX на клиенти през октомври 2024 г.

За да започне серийното производство на eTruck, MAN избра напълно интегрирано смесено производство както на електрически, така и на дизелови камиони на една и съща поточна линия – точно както неговите конкуренти в Daimler Truck във Вьорт. Майкъл Кобригер, член на борда за производство и логистика, каза, че това им дава висока степен на гъвкавост. „Производството на електрически или дизелови камиони на една линия може да бъде гъвкаво адаптирано към развитието на пазара и превозните средства могат да бъдат конструирани точно в реда, в който са поръчани от клиентите. Тази иновативна концепция е придружена от обширни промени по протежение на поточната линия, както и във веригата за доставки и логистиката.“

Например, докато дизеловите камиони първоначално получават оси, резервоари и изпускателни устройства, E-моделите вместо това получават два акумулаторни блока под кабината заедно с HV разпределител, климатичен компресор и други електрически компоненти – всички монтирани компактно в E-Powerpack. Това се подготвя на отделна линия за предварително сглобяване. Продължение

Дания: Над 80% от новите частни автомобили са били електрически през първата половина на 2025 г.

Електрическите автомобили продължават да се увеличават рязко в Дания. През първата половина на 2025 г. близо 64% от всички новорегистрирани автомобили са били електрически. Сред частните потребители този брой е бил почти 82%.

mobility.dk (на датски)

Електрическите превозни средства затвърдиха господството си на пазара на нови автомобили в Дания. През първата половина на 2025 г. са регистрирани 89 547 новорегистрирани

Skoda Elroq  №1 електромобил в Дания

Skoda Elroq №1 електромобил в Дания

леки автомобила с всички видове задвижване, което представлява увеличение с 3,8% в сравнение със същия период на миналата година. От тях 57 171 са електрически автомобили, което е увеличение с почти 47% на годишна база. Това се изразява в общ пазарен дял на електрическите превозни средства от 63,8%, в сравнение с 45% през първата половина на 2024 г.

Сред частните потребители предпочитанието към електрически автомобили с батерии е било още по-силно. Повече от 80% от новите леки автомобили, регистрирани частно между януари и юни, са били електрически, като само през юни цифрата достига почти 86%.

„През 2024 г. имаше голямо търсене на електрически автомобили и виждаме, че интересът само нараства тази година, особено сред частните лица, които наистина са прегърнали електрическия автомобил“, каза Мадс Рьорвиг, главен изпълнителен директор на Mobility Denmark. „Това е развитие, което доближава Дания до климатичните цели, защото електрическите автомобили не отделят CO2 и следователно е развитие, което трябва да защитим.“

Главният изпълнителен директор също така призова за политически действия за поддържане на инерцията към декарбонизация. „Политиците трябва да разгледат как нов модел на данъчно облагане на автомобилите може да създаде по-проста система, която ще бъде от полза за всички и ще подкрепи трайно зеления преход“, заяви Рьорвиг. Продължение

Великобритания: Всеки четвърти нов автомобил е електрически

Пазарът на нови автомобили във Великобритания отбеляза най-силния си юни от 2019 г. насам за всички видове задвижване. Търсенето на електрически автомобили се е увеличило с 39,1% на годишна база до над 47 000 бройки, което означава, че един на всеки четирима купувачи на нови автомобили във Великобритания е избрал електрически автомобил с батерии миналия месец.

smmt.co.uk

Пазарът на нови автомобили във Великобритания отбеляза най-силния си юни от 2019 г. насам, като регистрациите са се увеличили с 6,7% до 191 316 бройки, според последните

Изображение: Tesla

Изображение: Tesla

данни на Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). Регистрациите на електрически превозни средства с батерии са скочили с 39,1% до 47 354 бройки, заемайки 24,8% пазарен дял. Регистрациите на plug-in хибриди са се увеличили с 28,8% до 21 382 бройки, докато хибридните електрически превозни средства са намалели с 8,5% до 23 835 бройки.

Регистрациите на бензинови автомобили намаляха с 4,2%, а дизеловите останаха непроменени (+0,2%), оставяйки превозните средства с двигатели с вътрешно горене на малко над половината от пазара (51,6%). Като цяло, регистрациите на електрически превозни средства достигнаха 48,5% дял през юни.

Само два електрически автомобила попаднаха в топ 10 на продадените автомобили във Великобритания през юни. Tesla Model Y заема третото място с 4181 продадени бройки, а Tesla Model 3 е на шесто място с 3538 бройки. Поглеждайки към момента на годината, нито един електромобил не е попаднал в списъка. Продължение

Volvo ще произвежда Polestar 7 в Словакия

Polestar подписа меморандум за разбирателство с Volvo Cars за производството на Polestar 7 в Кошице, Словакия. Пазарното пускане на компактния SUV е планирано за 2028 г.

Изображение: Polestar

volvocars.com, polestar.com

Polestar вече обяви през януари, че иска да произвежда Polestar 7 в Европа, но без да дава подробности или да посочва конкретен завод. В крайна сметка Polestar – първоначално Volvo Polestarоснован като съвместно предприятие между Volvo и компанията майка Geely – няма собствени фабрики. Автомобилите му се произвеждат или в китайските заводи на Geely, в съществуващи фабрики на Volvo (като тези в САЩ), или по договор. Polestar 4, например, идва от Южна Корея.

Volvo Cars и Polestar вече потвърдиха точния европейски производствен обект за Polestar 7: споразумението предвижда производство в завода на Volvo в Кошице. Словашкият завод все още е в процес на изграждане, като строителните работи са започнали през 2023 г. Това е специализиран завод за електрически автомобили с капацитет до 250 000 бройки годишно. „Местоположението на завода предлага добри логистични връзки с европейските пазари и развита база от доставчици“, казват от Polestar.

Важно е да се отбележи, че Volvo е не само производствен партньор за Polestar 7, но и негов партньор за разработка. Polestar потвърждава за първи път, че новият модел „ще използва технологична база от Volvo Cars, възползвайки се от споделянето на компоненти в групата, технологията „клетка-към-каросерия“ с плътност и производителност на батериите от следващо поколение, както и следващото поколение вътрешно разработени електрически двигатели. Ще бъдат направени адаптации, за да се създаде шофьорското изживяване и характеристиките на производителност, с които Polestar е известен.“ Продължение

Ford пуска вариант на E-Transit Custom със задвижване на всички колела

Ford Pro току-що обяви версия със задвижване на всички колела на своя електрически ван E-Transit Custom. Планирано е да се появи на пазара през пролетта на 2026 г., въпреки че Ford не е споделил много повече подробности.

media.ford.com

Познатото задно задвижване на стандартния E-Transit Custom ще бъде разширено, за да включва допълнително електрическо задвижване за предните колела.

В прессъобщение Ford заяви: „Двата независими предна и задна задвижващи агрегата осигуряват оптимален въртящ момент на всичките четири колела, увеличавайки максимално транзит ел олсцеплението и възможностите по стръмни наклони и позволявайки подобрена динамика на автомобила, дори при изключително хлъзгави ледени или кални условия на шофиране.“

Все още не е споделена информация или данни за мощността на концепцията за двумоторно задвижване на всички колела, като Ford ще сподели това своевременно с наближаването на старта на продажбите. Въпреки това, фирмата заяви, че иска да разшири „продуктивността“ на гамата E-Transit Custom със задвижване на всички колела (AWD), заявявайки, че моделът AWD ще „подхожда на клиенти, изискващи подобрено сцепление, като например бизнеси в скандинавските, алпийските и високопланинските региони или потребители на превозни средства за свободното време“.

Настоящият E-Transit Custom със задно задвижване комбинира 64 кВтч NMC батерия с електрически мотор на задния мост, който се предлага в три нива на мощност: 100, 160 и 210 кВт. Максималният пробег по WLTP е 337 км, а максималната мощност на зареждане с постоянен ток е 125 кВт, като Ford посочва време за зареждане от 39 минути от 10 до 80 процента. Нетният полезен товар е до 1011 кг с обем на товара до 6,8 кубически метра, плюс теглителна мощност от 2,3 тона. Продължение