Споразумението между ЕС и САЩ ограничава тарифите за автомобили до 15% – този път наистина
ЕС и САЩ подписаха съвместно изявление за ретроактивно намаляване на американските тарифи за автомобили и авточасти от 27,5% на 15%, при условие че ЕС инициира намаляване на тарифите за избрани американски стоки. Намаленията технически бяха част от споразумение през юли, но никога не бяха приложени. Това сега ще се промени.
whitehouse.gov, europa.eu
След седмици на несигурност след политическото споразумение между председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен и президента на САЩ Доналд Тръмп на 27 юли, ЕС и САЩ финализираха съвместно изявление относно търговията и инвестициите. То потвърждава максимална всеобхватна тарифна ставка от 15% за по-голямата част от износа на ЕС за САЩ, обхващаща стратегически сектори, включително автомобили, фармацевтични продукти, полупроводници и дървен материал.
За европейските производители на автомобили, включително производителите на електрически превозни средства и компоненти, съобщението слага край на седмици чакане. Както бе споменато по-горе, техните продукти все още не бяха се възползвали от базовото намаление на тарифите, договорено през юли, оставяйки американската ставка за автомобили на 27,5%. Последната беше в сила от април.
Въпреки че намалението на тарифите трябваше да се прилага и за превозни средства, САЩ първоначално не приложиха тази част от споразумението. Съгласно съвместното изявление, Вашингтон вече ще прилага със задна дата таван от 15% за превозни средства и части от 1 август. Тръмп обаче ще приложи намалението на тарифите, само ако ЕС започне собствен законодателен процес за облекчаване на вноса на определени американски продукти.
15-процентното мито за автомобили се прилага само за внос от ЕС в САЩ, а не обратно. Автомобилите от Съединените щати скоро ще могат да се внасят в ЕС без мита. В момента ЕС налага 10-процентно мито върху вноса на автомобили от САЩ. В края на юли високопоставен служител на ЕС беше цитиран да казва, че вече е договорена ставка от 2,5% и че ЕС е готов да намали до нула процента – при условие че САЩ спази обещанието си и намали тарифите за автомобили до 15%. Продължение
Ford обявява инвестиция от 5 милиарда долара в САЩ като част от „следващия момент на Model T“
Ford ще спре производството на Escape в Луисвил, изграждайки нов тип монтажна линия за следващото си поколение електрически превозни средства.
По edition.cnn.com
Bloomberg
Ford планира да инвестира милиарди в производство на нови електрически превозни средства, наричайки го „следващият момент на Model T“ на компанията.
Ford заяви в понеделник, че ще инвестира 5 милиарда долара в нова монтажна линия и производство на батерии за изграждане на електрически превозни средства, включително за нов, неназован модел, който според Ford ще бъде най-достъпният електрически пикап на пазара. Ford заяви, че това съобщение ще добави или „осигури“ 4000 работни места в САЩ.
„Вдъхновихме се от Model T – универсалната кола, която промени света“, каза Дъг Фийлд, главен директор по дигитален дизайн и дизайн на електрически превозни средства на Ford. „Смятаме, че днес ще бъде повратна точка за Ford Motor Company и автомобилната индустрия.“
Ford казва, че около 2 милиарда долара от инвестицията ще осигурят 2200 почасови работни места в завода им в Луисвил, за да се изгради следващото поколение електрически превозни средства на компанията. Ford обаче заяви, че преобразуването в завода от SUV-ове, задвижвани с бензин, към електрически превозни средства ще изисква около 600 по-малко работни места, отколкото са необходими в момента, поне отчасти защото новата производствена линия ще бъде по-ефективна. Ford може също така да произвежда по-малко автомобили.
На въпрос за загубата на работни места по CNBC, главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли предположи, че някои работници могат да бъдат преместени в завода за пикапи в Кентъки, най-голямата фабрика на Ford, която също се намира в Луисвил. Той също така каза, че Ford ще добави допълнителни модели електрически превозни средства към завода за монтаж в Луисвил.
„Така че 2200-те (работни места) са само началото“, каза той. „Между другото, добавяме 1700 нови работни места в Мичиган, които не съществуват днес. 600-те души тук ще имат много работа.“
Другите работни места и инвестиции ще бъдат насочени към завода за батерии в Мичиган, чиято инвестиция всъщност се разработва от 2023 г. Продължение
DS N°4 – новото бижу на DS Automobiles вече е достъпно за поръчка
DS Automobiles представя DS N°4, най-новото си творение в премиум компактния сегмент, което вече може да бъде поръчано на българския пазар с начална цена от
73 604,53 лв. (37 633,40 €).
Моделът се предлага в няколко електрифицирани версии:
- Self-Charging Hybrid – базова версия с интелигентна хибридна технология, на цена от 73 604,53 лв. или 37 633,40 €
- E-TENSE 100% електрически – батерия 58,3 кВтч, пробег до 448 км (WLTP) и мощност 213 к.с., с цена от 94 251,41 лв. или 48 189,98 €.
- PLUG-IN HYBRID – мощност 225 к.с., пробег до 78 км в изцяло електрически режим, с начална цена от 90 369,32 лв. или 46 205,10 €.
Първите доставки са планирани за ноември, като всеки автомобил идва с 5-годишна гаранция или 100 000 км и безплатно сервизно обслужване.
С дължина 4,40 м, широчина 1,87 м и височина 1,47 м, DS N°4 съчетава динамика, стил и елегантност. Неговата нова светлинна подписка, вдъхновена от концепта DS E-TENSE PERFORMANCE и флагмана N°8, създава отличителна визуална идентичност. Светлинните линии се преливат към емблематичното лого DS в центъра на предницата, придавайки на модела авангардна визия и премиум излъчване.
DS N°4 е създаден за клиенти, които ценят дръзкия дизайн, изтънчеността, модерната свързаност и удоволствието от всяко пътуване.
DS N°4, най-новото творение на DS Automobiles, е проектиран за клиенти, които търсят стил, елегантност, многофункционалност и удоволствие от шофирането. Съчетавайки дръзък дизайн, прецизно управление, комфорт и модерна свързаност, DS N°4 преосмисля стандартите в премиум компактния хечбек сегмент и вече е достъпен за поръчка.
С дължина 4,40 м, широчина 1,87 м и височина 1,47 м, N°4 е създаден така, че да предложи перфектен баланс между динамика и изтънченост. Новата му светлинна подписка е напълно разпознаваема и вдъхновена директно от концептуалния автомобил DS E-TENSE PERFORMANCE и най-новото попълнение в гамата на марката – N°8. Светлинният лъч се простира от краищата на бронята и се слива сегментно към осветеното лого DS в центъра, придавайки на N°4 изключително присъствие и завладяваща визия, независимо от нивото на оборудване. Това подчертава неговата авангардна визуална идентичност и премиум излъчване. Продължение
Dongfeng Motor ще продаде 50% дял в съвместно предприятие с Honda
Планът за продажба на бизнеса подчертава колко безмилостен е станал китайският пазар в бързото си преминаване към електрически превозни средства
The Business Times, със съкр.
ХОНКОНГ- Държавният китайски автомобилен производител Dongfeng Motor продава 50-процентния си дял в съвместно предприятие с Honda Motor, което отразява бързото отказване на
страната от бензиновите превозни средства.
Базираната в Гуанджоу Dongfeng Honda Engine е основана през 1998 г. и произвежда двигатели за автомобили Honda в Китай. Dongfeng обяви своя дял за продажба на борсата за активи и акции на Гуандун в понеделник (18 август), според уебсайта на борсата.
Планът за продажба на бизнеса подчертава колко безмилостен е станал китайският пазар в бързото си преминаване към електрически превозни средства (EV). Японските марки, включително Honda, Toyota Motor и Nissan Motor, и сега са изправени пред трудната задача да се опитат да наваксат загубените позиции от местните шампиони като BYD.
Honda намали наполовина производствения капацитет в завода за двигатели в Гуанджоу по-рано през годината, според съобщения в японските медии. Тя създаде производствена линия за електрически превозни средства в същия град с друг китайски партньор за автомобили, която започна работа в края на миналата година. Продължение
Waymo получава разрешение за тестване на автономни автомобили в Ню Йорк
Waymo получи разрешение от Ню Йорк в петък за тестване на автономните си превозни средства по улиците на града, дни след като нюйоркчани съобщиха, че са забелязали някои от отличителните автомобили на Waymo, които се движат из Манхатън, въпреки че превозните средства са имали човешки шофьори.
Законът на щата Ню Йорк все още изисква автономните превозни средства да имат човек зад волана.
22 август 2025 г., обобщен материал от Мрежата
Кметът на Ню Йорк Ерик Адамс обяви в петък, че управлението на транспорта на града е дало разрешение на Waymo за тестване на до осем автономни превозни средства в Манхатън и центъра на Бруклин до края на септември.
По време на тестовия период обучен специалист по безопасност на автономните превозни средства трябва да седи на шофьорското място през цялото време, според изявлението на Адамс.
Waymo заяви пред TechCrunch, че планира да започне да тества своите автономни превозни средства „веднага“ (Forbes се е свързал с Waymo за коментар).
Waymo ще може да кандидатства за удължаване на периода на тестване, след като той изтече.
По-рано тази седмица жители на Ню Йорк съобщиха, че са виждали превозни средства на Waymo из Манхатън, въпреки че Waymo заяви в изявление пред Forbes, че тези превозни средства ще бъдат задвижвани ръчно от шофьори, докато не получи разрешение за автономно шофиране на превозните си средства.
Комисарят на Министерството на транспорта на Ню Йорк, Иданис Родригес, заяви в изявление, че министерството е внедрило „всеобхватни насоки за безопасност, за да гарантира безопасно и отговорно тестване по улиците“.
Waymo разшири дейността си, за да предлага услуги за споделено пътуване в Атланта по-рано тази година, и обяви планове за разширяване във Вашингтон, окръг Колумбия и Далас. Продължение
Xiaomi отчита увеличени приходи и доставки през второто тримесечие на 2025 г.
Xiaomi увеличи приходите си от бизнеса с електрически автомобили до 20,6 милиарда юана (2,44 милиарда евро) през второто тримесечие благодарение на рекордни доставки. Дългоочакваното пускане на пазара в Европа също вече е потвърдено.
Изображение: Xiaomi
cnevpost.com, carnewschina.com, window.net, cnevpost.com (Европа)
22.08.2025 – 17:15
Това представлява увеличение с 13,81% от 18,1 милиарда юана (приблизително 2 милиарда евро) през първото тримесечие и увеличение с 232,26% от 6,2 милиарда юана (приблизително 700 милиона евро) през същия период на миналата година. Това е значително, тъй като Xiaomi представи първия си модел автомобил, SU7, миналата година, но вече е един от основните играчи на китайския автомобилен пазар. Вторият модел е на път с електрическия SUV YU7, но времето за чакане за модела е дълго.
По отношение на продуктите, предадени на клиентите, Xiaomi е доставила общо 81 302 електрически автомобила през второто тримесечие, което е значително увеличение от 197,73% в сравнение със същия период на миналата година и 7,16% в сравнение с първото тримесечие на 2025 г.
Доставките на автомобили на Xiaomi също нараснаха впечатляващо между годините, като общо 81 302 автомобила SU7 и YU7 са доставени на клиенти от началото на април до края на юни, което представлява увеличение от 197,73% на годишна база. В сравнение с данните за първото тримесечие, това представлява увеличение от 71,6%.
В допълнение към новите рекорди за приходи и доставки, по-иновативните бизнес области на Xiaomi, включително изкуствен интелект и технологии за електрически автомобили, регистрираха оперативна загуба от 300 милиона юана (приблизително 35 милиона евро) през второто тримесечие, в сравнение с 500 милиона юана (приблизително 59 милиона евро) през първото тримесечие на тази година. Продължение
Tesla приема вече поръчки за новия си Model Y L в Китай от около 47 200 долара
Model Y през 2020 г. стана най-продаваният автомобил в света през 2023 г. Застаряващият модел загуби част от инерцията на продажбите миналата година, засегнат от местни конкуренти в Китай
ПЕКИН (Reuters) – Tesla Inc започна да приема поръчки за новия си Model Y L в Китай на 19 август с начална цена от 339 000 юана (47 184 долара), показа уебсайтът ѝ, като обновява гамата си на най-големия автомобилен пазар в света, за да се бори с нарастващата конкуренция.
Tesla за първи път пусна Model Y през 2020 г. и той стана най-продаваният автомобил в света през 2023 г. Застаряващият модел загуби част от инерцията на продажбите миналата година, засегнат от конкуренцията от местни конкуренти в Китай, като например YU7 на Xiaomi, докато на други пазари търсенето на електрически превозни средства отслабна.
През януари Tesla пусна нова версия на Model Y с преработен екстериор и подобрени характеристики на пазарите в Азиатско-тихоокеанския регион, а през юли регистрира планове пред китайските власти за новия Model Y L.
Model 3 с по-дълъг пробег и задно задвижване също идва на китайския пазар, според информация, публикувана на уебсайта на китайското министерство на промишлеността през юли. Продължение
Kia стартира производство на електрически автомобили в Европа с EV4
Kia започна серийно производство на хечбека EV4 в европейския си завод в Жилина, Словакия. Това е първият изцяло електрически автомобил на марката, произведен в Европа, след обновяване на производствените линии на стойност 108 милиона евро в единствения европейски завод.
Снимка: Kia
press-eu.kia.com
Kia AutoLand Slovakia, който отвори врати през 2004 г., наема около 3700 души, според автомобилния производител, и работи с повече от 600 робота в пет производствени области: пресоване, каросерия, боядисване, двигатели и монтаж. Съоръжението има годишен капацитет от 350 000 превозни средства и 540 000 двигателя, произвеждайки повече от пет милиона бройки от пускането си в експлоатация за износ в 83 страни.
През 2024 г. хибридните и plug-in хибридните модели представляват 25% от общото производство на завода.
Заводът в Жилина в момента произвежда модели като Kia XCeed и Sportage, в допълнение към новия EV4. Като част от мерките за устойчивост на Kia, фабриката работи изцяло на възобновяема електроенергия и ще добави фотоволтаична електроцентрала до края на 2025 г., за да генерира около 1,5% от общото си търсене на енергия.
С пускането на EV4 в Словакия, Kia развива своята регионална стратегия за електрификация, като същевременно запазва гъвкавостта си за производство на модели с вътрешно горене и хибридни модели за европейските пазари.
„Отдавна се подготвяме за стартирането на производството на EV4“, каза Томаш Поточек, говорител на Kia Словакия. „Чрез комбиниране на усъвършенствани производствени технологии с отдадеността на нашата квалифицирана работна сила, успешно започнахме масово производство на този модел.“
Проектиран специално за Европа, петвратият EV4 е изграден на електрическата глобална модулна платформа (E-GMP) на Hyundai Motor Group. Предлага се с два варианта на батерии: стандартен пакет от 58,3 кВтч и вариант с удължен пробег от 81,4 кВтч. Kia се надява да продава около 160 000 бройки от EV4 годишно.
Доставките са планирани да започнат през септември. Продължение
Citroën C5 X Plug-in Hybrid – покана за елегантно пътуване в абсолютен комфорт
Електрическа свобода за всеки ден
Стартираш двигателя и светът навън изчезва. Хибридната система позволява до 55 километра пътуване само на ток – без шум, без вибрации, без замърсяване. В града това означава утринно кафе без угризения, пътуване до офиса с усмивка и пълна свобода на движение. При по-дълги маршрути бензиновият двигател PureTech 180 поема щафетата, осигурявайки гъвкавост и свобода на движение.
Но да се придвижиш от точка А до точка Б не е основната цел на Citroën. Той иска да превърне всяко пътуване в преживяване. Citroën C5 X Plug-in Hybrid е точно такъв – автомобил, който носи усещане за спокойствие, елегантност и модерност, независимо дали се движите в града или тръгвате на дълъг път.
Комфорт на върхово ниво
Истинска визитна картичка на Citroën e програмата Advanced Comfort®, която е вградена във всяка детайлна линия на модела. Активното окачване с прогресивни хидравлични ограничители издига удоволствието от шофирането на ново ниво, а седалките Citroën Advanced Comfort® предлагат и масажна функция, за да може в края на пътуването да бъдеш по-отпочинал, отколкото преди да се качиш зад волана. Благодарение на ламинираните стъкла и електрифицираната автоматична трансмисия ë-EAT8, движението е изключително плавно и тихо.
Технологии от висок клас
Citroën C5 X Plug-in Hybrid впечатлява с технологии, характерни за премиум сегмента:
Разширен Head-Up дисплей – проектира ключова информация директно пред погледа на водача.
Highway Driver Assist – полуавтономна система за безопасност и комфорт при дълги пътувания.
360° камери, My Citroën Drive Plus и гласов асистент „Здравей, Citroën“, който реагира на естествени команди.
Простор и практичност
C5 X съчетава най-доброто от седан, комби и SUV. Хибридната версия предлага багажник от 485 литра, с моторизирана задна врата и функция „свободни ръце“. Интериорът е проектиран като модерен lounge – просторен, светъл и изискан, с възможност за избор между шест различни персонализации. Продължение
Падащи цени на батериите = повече електрически автомобили
Тяговата батерия е най-ценният компонент в електрическия автомобил. А цените на клетките продължават да падат рязко. Следователно глобалното увеличаване на производството на електрически превозни средства е не само екологично неизбежно, но и икономически.
electrive.com, 20.08.2025 – 18:00
Батерии батерийни клетки Производство на батерии
Всеки, който има видения, трябва да посети лекар. Това е казал бившият германски канцлер Хелмут Шмит. Политикът вероятно е объркал виденията с халюцинациите. Защото позитивната идея за
бъдещето може да бъде наистина много добро нещо.
Един пример са тяговите батерии в електрическите автомобили. Идеята, че клетките могат да станат толкова евтини, колкото са днес, е била изключително оптимистична преди десет или петнадесет години – истинска визия. Реалността сега е едновременно добра и достъпна. И всичко става още по-добро – цените ще продължат да падат, макар и не радикално.
Запознати с индустрията съобщават, че преди около две години търговията с батерийни клетки се е променила: от пазар на продавачите, където продавачите диктуват цените, към пазар на купувачите, където търсенето определя темпото.
За всеки, който все още не знае: нищо не е толкова важно за увеличаването на производството на електрически превозни средства, колкото падащите цени на батериите. Разбира се, двигателите и силовата електроника също трябва да се плащат. Но за икономическата жизнеспособност на електрическите автомобили, батерията е решаваща.
Обратно, успехът на електрическите автомобили е неизбежен, ако икономическото предимство стане ясно на все повече пазари и сценарии. Това е приблизително ситуацията днес.
Валутата е евро за киловатчас
И така, какво се счита за ниска цена на батерийната клетка? Инес Милър от консултантската компания P3 Group е експерт във всички аспекти на тяговите батерии за електрически превозни средства. В анализ тя пише, че разходите (забележка: не крайната цена за клиента) за автомобилната индустрия наскоро бяха около 54 евро на киловатчас за LFP клетъчна химия и 58 евро на киловатчас за NMC клетъчна химия. Продължение