Архив

Италиански стил и спортен дух в новия Alfa Romeo Junior Sport Speciale

С новия Junior Sport Speciale марката Alfa Romeo продължава традицията на специални серии, които съчетават елегантност, спортен дух и авангардни технологии. Junior Sport Speciale ще бъде основен акцент в гамата за 2026 г., като най-добре изразява динамичния характер на компактния спортен модел на марката, обогатявайки го с нови стилистични елементи и висококачествени материали – проект, който включва и новия Tonale, наскоро представен пред международните медии.

Създаден за онези, които търсят компактен автомобил с автентичен спортен дух и достъпно позициониране, новият Junior Sport Speciale съчетава изтънчена естетика с богато стандартно Alfa_Romeo-Junior_Sport_Speciale-2026-igоборудване, позиционирайки се в самото ядро на премиум сегмента. Дизайнът на екстериора се отличава с елегантен черен пакет, допълнен от сребристи вложки в праговете и броните, специфични предпазни елементи в долната част на купето, 18“ алуминиеви джанти „Fori“ с двуцветно Matt Miron покритие и ексклузивен знак „Sport Speciale“, който подчертава уникалността на модела. Затъмнените задни стъкла и опционалният двуцветен покрив, наличен за всички цветови варианти в гамата, завършват магнетичния Alfa Romeo силует.

В интериора майсторството и вниманието към детайла създават изискана атмосфера. Отопляемите седалки с електрическо регулиране са тапицирани с характерната перфорирана Alcantara®, с вложки в светъл цвят на облегалките и интегрирани детайли в предните седалки. Същият материал покрива таблото, централната конзола и панелите на вратите, докато воланът, комбиниращ кожа и Alcantara® с контрастни шевове, осигурява усещането, типично за спортното управление на Alfa Romeo. Ярките декоративни шевове, логото на таблото, алуминиевите педали и прагове, както и амбиентното осветление допринасят за създаването на изключителна среда. Продължение

Както вече писахме, Jeep® стартира производството на новия Compass в завода на Stellantis в Мелфи

Jeep® отбелязва началото на производството на новия Compass – третото поколение на глобалния SUV, който се превърна в основен стълб на успеха на марката в Европа и по света с над 2,5 милиона реализирани продажби в глобален мащаб. Изграден върху платформата STLA Medium, новият Compass съчетава водещи в класа възможности, емблематичен Jeep дизайн, усъвършенствани технологии и пълна свобода при избора на задвижване, предоставяйки на клиентите възможността да изберат технологията, която най-добре отговаря на техните нужди – от ефективни хибриди до изцяло електрическо задвижване.

Създаден и разработен, за да изпъкне навсякъде – от градските улици и магистралите до ежедневните пътувания и приключения сред природата – новият Compass комбинира стил и джипфункционалност с впечатляващо вътрешно пространство и гъвкавост, благодарение на ефективното оползотворяване на обема. Той предлага широка гама от варианти – от 145 к.с. e-Hybrid и 195 к.с. plug-in hybrid до изцяло електрически версии с мощност до 375 к.с., задвижване на всички колела и пробег до 650 км. Тази богата гама от възможности отразява основния принцип на Jeep: свободата на движение за всяко пътуване.

Аеродинамичните подобрения, сред които и коефициента на въздушно съпротивление от 0,29, оптимизират ефективността, без да се жертват пространството или практичността. Системите Selec-Terrain, 360-градусовата защита и интелигентно разположените сензори подобряват безопасността и офроуд възможностите, като същевременно запазват водещия в класа комфорт, който прави новия Compass едновременно практичен и високопроходим SUV. Просветът над 200 мм, оптимизираните ъгли на атака и възможността за преодоляване на водни препятствия до 480 мм гарантират увереност при всякакви терени. Продължение

САЩ получиха отсрочка от Китай за редкоземните елементи, но не и отмяна

От решаващо значение за автомобилните производители, отбранителните компании и производителите на чипове.

Китай се съгласи да отложи въвеждането на последния си кръг от контрол върху износа на редкоземни елементи като част от споразумение, договорено между президентите Доналд imagesТръмп и Си Дзинпин, но по-ранните ограничения върху критичните минерали, които преобърнаха световната търговия, остават, пише Reuters.

17-те редкоземни елементи, които играят малка, но жизненоважна роля в производството на автомобили, самолети и оръжия, излязоха от неизвестността, за да се превърнат в най-мощния източник на преговори за Китай, благодарение на въведените тази година ограничения за износ, които позволяват на Пекин да отреже чуждестранните клиенти, зависими от китайските доставки.

Президентите Тръмп и Си се срещнаха в Южна Корея за близо двучасова среща на върха, след което президентът на САЩ заяви, че Китай се е съгласил да поддържа износа на редкоземни елементи и въпросът е „уреден“.

Малко след това Китай обяви, че ще спре за една година контрола върху износа, въведен на 9 октомври, когато Пекин разшири режима си за износ на редкоземни елементи, за да включи нови материали и правила, според съобщение на Министерството на търговията.

Паузата обаче изглежда оставя в сила ограниченията, въведени през април, които контролират износа на седем редкоземни елемента и, по-специално, редкоземните магнити, които са от решаващо значение за автомобилните производители, отбранителните компании и производителите на чипове. Продължение

Ще прекрати ли Китай субсидиите за електрически превозни средства?

Китай посочи, че ще премахне постепенно оставащата подкрепа за своята индустрия за електрически превозни средства, като изключи превозните средства с нова енергия (NEV) от списъка си със стратегически развиващи се индустрии в следващия петгодишен план.

Анализаторите казват, че решението бележи промяна към пазарно ориентиран растеж.

reuters.com

Тази стъпка идва след повече от десетилетие държавни субсидии и данъчни стимули, които тласнаха Китай да се превърне в най-големия пазар на електрически превозни средства в света. UntitledNEV, включително електрическите с батерии, plug-in хибридните и превозните средства с горивни клетки, преди това бяха посочени като стратегически индустрии в три последователни петгодишни плана, отключвайки милиарди субсидии, които подкрепяха както автомобилните производители, така и потребителите. Тази политика насърчи местните шампиони като BYD и производителя на батерии CATL.

Изглежда обаче, че индустрията може да се крепи на собствени крака. През септември например в Китай бяха продадени 1,6 милиона електрически превозни средства (NEV), достигайки пазарен дял от 49,7%. Това е нов рекорд. Освен това, електрическите превозни средства с батерии също отбелязаха нов рекорд, надхвърляйки границата от един милион (1 058 000 бройки) за първи път. И всичко това, въпреки че Китай прекрати националната си схема за субсидии за закупуване на електрически превозни средства през 2022 г. и планира да премахне постепенно данъчните облекчения за покупка до 2027 г.

Имайки предвид тези цифри, анализаторите смятат, че Пекин счита индустрията за достатъчно зряла, за да се справи без субсидии и да остави по-нататъшното развитие на пазарните сили. Продължение

Главният изпълнителен директор на Ford казва, че е карал електрически автомобил Xiaomi през последните 6 месеца и не иска да се откаже от него

Първото електрическо превозно средство на китайския технологичен гигант Xiaomi, SU7, се предлага само в Китай и струва около 30 000 долара.

Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, казва, че е карал електрическия автомобил на китайския технологичен гигант Xiaomi през последните шест месеца.

entrepreneur.com/business-news

Фарли описа Xiaomi като „индустриален гигант“.

Фарли преди това каза на член на борда, че автомобилната индустрия в Китай е „екзистенциална заплаха“.

Тази статия първоначално се появи в Business Insider.

Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, казва, че не иска да се откаже от Xiaomi Speed Ultra 7, който кара през последните шест месеца.

„Не обичам да говоря толкова много за конкуренцията, но аз карам Xiaomi“, каза Фарли, докато разговаря с британския водещ Робърт Луелин в „The Fully Charged Podcast“. Подкастът, на форкойто Луелин е водещ, се излъчи в понеделник.

„Летехме с един от Шанхай до Чикаго и го карам от шест месеца и не искам да се отказвам от него“, продължи Фарли.

SU7 е първият електрически автомобил на Xiaomi. Китайският технологичен гигант произвежда три версии на автомобила: SU7, SU7 Pro и SU7 Max. Фарли не уточни коя версия кара.

„Фантастично е. Продават по 10 000, 20 000 на месец. Разпродават се за шест месеца“, каза Фарли за успеха на Xiaomi със SU7 по-рано в интервюто.

„Знаете ли, това е гигант в индустрията и потребителска марка, която е много по-силна от автомобилните компании“, добави той.

Представители на Фарли във Ford не отговориха на искане за коментар от Business Insider, изпратено извън редовното работно време. Продължение

Главният изпълнителен директор на Ford: Китай може да „ни издокара всички“ от бизнеса“

Страната има достатъчно производствен капацитет, за да обслужва целия северноамерикански пазар, според изпълнителния директор – Джим Фарли

Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, открито заяви любовта си към китайските електрически превозни средства. Преди година шефът на Blue Oval каза на обществеността, че кара Xiaomi SU7 – и че го обича. След това, преди няколко месеца, Фарли каза, че намира, че  китайската автомобилна индустрия може да ни смирява. Сега думите му стават много по-мрачни.

Motor1

В интервю тази седмица за CBS Sunday Morning, главният изпълнителен директор на Ford сравни автомобилната индустрия на Китай днес с тази на Япония от 80-те години на миналия фордвек.

Според Фарли: „Те имат достатъчно [производствен] капацитет в Китай със съществуващи фабрики, за да обслужват целия северноамерикански пазар, да ни  поставят всички на място от бизнеса. Япония никога не е имала това, така че това е съвсем различно ниво на риск за нашата индустрия.“

След това Фарли призна, че китайските автомобили, произвеждани днес, са автомобили, които американците биха купили с готовност, наричайки SU7, който кара, „висококачествен“ с „страхотно дигитално изживяване“. Той все още кара такъв, каза Фарли, защото китайските електромобили са „конкуренцията и за да ги победиш, трябва да ги познаваш“. Продължение

Hyundai полага основния камък за нова фабрика за горивни клетки

Hyundai започна строителството на нов завод за производство на водородни горивни клетки в Южна Корея. Производството е планирано да започне през 2027 г. – и не само за употреба в превозни средства с горивни клетки.

Изображение: Hyundai

hyundai.com

Hyundai обяви, че новият завод в Улсан ще се простира на 43 000 квадратни метра на мястото на бивша фабрика за двигатели с вътрешно горене и трансмисии. От 2027 г. съоръжението Untitledще има годишен производствен капацитет от 30 000 системи с горивни клетки и PEM електролизатори за различни приложения за мобилност, включително леки автомобили, търговски превозни средства и автобуси, строителни машини и кораби. С планираното за начало на производството през 2027 г. е ясно, че второто поколение Hyundai Nexo, представено по-рано тази година, все още ще използва други системи с горивни клетки.

Hyundai планира да инвестира 930 милиарда вона – в момента около 560 милиона евро – в преобразуването. Съоръжението ще произвежда не само горивни клетки за споменатите приложения, но и PEM електролизатори за производство на водород. Заводът официално ще се управлява от HTWO, водородната марка на Hyundai Motor Group.

Произвежданите там горивни клетки няма да се ограничават само до продукти на Hyundai Group. По време на церемонията по първа копка Hyundai подписа меморандум за разбирателство с KGM Commercial. Южнокорейският производител на автобуси планира да използва горивни клетки HTWO в бъдещите си превозни средства. Продължение

Юбилейният Volkswagen Golf GTI EDITION 50

Новият Golf GTI EDITION 50 ще бъде пуснат на пазара навреме за началото на юбилейната 2026 година

Наличен за поръчка сега:

Новият Golf GTI EDITION 50 – най-мощният сериен модел в историята на GTI

Волфсбург

Ексклузивният модел с 239 кВт (325 к.с.) и въртящ момент от 420 Нм се отличава с изключителна динамика на шофиране и множество дизайнерски акценти.vw-puts-a-price-tag-on-the-most-powerful-golf-gti-ever-260064-7

Опционалният пакет EDITION 50 GTI Performance е с още по-голяма динамика на шофиране.

GTI е символ на удоволствие от шофирането, динамични характеристики и спортен дух – и го прави вече почти 50 години, с над 2,5 милиона произведени автомобила по целия свят.

Volkswagen празнува 50-годишнината на GTI следващата година. Навреме за годишнината ще бъде пуснат ексклузивен модел: Golf GTI EDITION 50

The first Volkswagen Golf GTI from 1976 and the the Golf GTI EDIС мощност от 239 кВт (325 к.с.) и въртящ момент от 420 Нм, това е най-мощният сериен GTI до момента. Компактният спортен автомобил достига максимална скорост от 270 км/ч. Ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,3 секунди. Юбилейният модел впечатлява и с изключителна динамика на шофиране и ексклузивни детайли на оборудването. Golf GTI EDITION 50 може да бъде поръчан сега, като цените започват от 54 540 евро.

GTI – тези три букви характеризират Volkswagen от близо 50 години и създават вълнение и дори култов статус по целия свят. Повече от 2,5 милиона GTI модела са произведени по целия свят от първия Golf GTI през 1976 г. – и тази история на успеха сега продължава с юбилейния модел като допълнителен акцент. Това е така, защото новият Golf GTI EDITION 50 е най-бързият и мощен сериен GTI модел до момента. С мощност от 239 кВт (325 к.с.), Golf GTI EDITION 50 вече предлага с 18 кВт (25 к.с.) повече мощност от Golf GTI Clubsport, който преди това беше най-мощният сериен GTI. Продължение

Развръзката: Холандската централа на Nexperia приветства съобщенията за премахване на блокадата върху доставката на чипове

Холандският производител на чипове Nexperia BV заяви, че приветства последните изявления на правителствата на САЩ и Китай за премахване на бариерите пред компанията за доставка на чипове.

Компанията заяви, че фокусът ѝ е върху осигуряването на стабилност на доставките до клиентите. Борбата за контрол над Nexperia доведе до недостиг и разтревожи автомобилните производители.

От Reuters

2 ноември 2025 г.


1200x800
АМСТЕРДАМ (Reuters) – Nexperia BV, холандският производител на чипове, заяви в неделя – бел. ред.. – днес, 2 ноември, че приветства неотдавнашните изявления на правителствата на САЩ и Китай за премахване на пречките пред компанията да доставя своите чипове, но отказа да коментира изявленията, направени от китайското ѝ дъщерно дружество, че ще ускори стъпките към независимост.

Nexperia заяви, че сега фокусът ѝ е върху осигуряването на стабилност на доставките за клиентите. Холандското правителство заяви отделно, че продължава разговорите с китайското и други правителства и индустрията за „конструктивен път напред“ за Nexperia. Продължение

Още по следите на актуалното: САЩ ще обявят, че китайските заводи на Nexperia ще възобновят доставките: Reuters

Reuters съобщи, че администрацията на Тръмп планира да обяви, че китайските заводи на холандския производител на чипове Nexperia ще възобновят доставките, позовавайки се на източник.

Nexperia произвежда основни, евтини чипове за контрол на захранването, като транзистори и диоди, които струват само няколко цента за закупуване.

Този ход би бил облекчение за световните производители на автомобили, които разчитат на чиповете.

cnbc.com.

Публикувано петък, 31 октомври 2025 г., 16:57 ч., актуализирано събота, 1 ноември 2025 г., 6:34 ч. Reuters

Белият дом планира да обяви, че китайските заводи на холандския производител на чипове Nexperia ще възобновят доставките, каза източник, което би било облекчение за

Логото на китайската компания за полупроводници Nexperia е показано в германския завод на производителя на чипове, след като холандското правителство пое контрола и организациите на автомобилната индустрия алармираха за възможното въздействие върху производството на автомобили, в Хамбург, Германия, на 23 октомври 2025 г.Reuters

Логото на китайската компания за полупроводници Nexperia е показано в германския завод на производителя на чипове, след като холандското правителство пое контрола и организациите на автомобилната индустрия алармираха за възможното въздействие върху производството на автомобили, в Хамбург, Германия, на 23 октомври 2025 г.Reuters

производителите на автомобили по целия свят, които са изправени пред непосредствената перспектива за ограничаване на производството.

Холандското правителство пое контрола този месец над Nexperia, собственост на китайската компания Wingtech.

Този ход накара Пекин да блокира продуктите на Nexperia да напускат Китай.

Компанията произвежда големи количества полупроводници в Холандия, които се използват широко в автомобилите и потребителската електроника. Около 70% от произведените в Холандия чипове се опаковат в Китай и се продават предимно на дистрибутори.

Китайското министерство на търговията изглежда потвърди коментарите на източника в изявление, заявявайки, че ще разгледа изключения за износа на чипове Nexperia от страната.

Как автомобилните гиганти се борят с кризата с чиповете Nexperia. Продължение