Архив

Audi завръща A4. Ето какво знаем

Обичаният компактен седан на Audi може да се завърне през 2028 или 2029 г. Ето какво знаем досега.

Нов рендер на Audi A4 от Motor1

На платформата на SSP на Volkswagen Group

17 декември, в 9:30 ч. ET

ново ауди 4Главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер е категоричен по-рано тази година, че автомобилният производител разработва нов A4 EV. Той не предостави подробности, но заяви, че колата ще бъде част от „най-голямата промяна в историята на компанията“, като Concept C ще бъде водещ в това начинание.

Новият A4 ще използва платформата Scalable Systems на Volkswagen Group, която трябваше да се появи на пазара през 2026 г. VW Group трябваше да отложи пускането на пазара на архитектурата поради софтуерни проблеми, така че първият автомобил, използващ платформата, се очаква да пристигне в края на 2027 г., а още пускания на пазара през 2028 г.

A4 ще бъде един от тези модели, но докато не се доближим до пускането му на пазара, остава да събираме улики за това какво можем да очакваме. Ето всичко, което знаем за предстоящия електрически седан Audi A4 от следващо поколение.

Audi ще нарече новия си електромобил A4 и вероятно ще служи като входна точка за марката, в зависимост от цената. Седанът влезе в производство през 1994 г. и преживя пет поколения, като последното поколение влезе в продажба през 2016 г.

Audi се върна към старата си схема за именуване по-рано тази година, като имената на моделите обозначават позицията на автомобила в гамата. Audi ще използва суфикси, за да обозначи задвижващите агрегати, като E-Tron за електрически автомобили с батерии, TFSI за бензин, TFSIe за plug-in хибриди и TDI за дизели. Продължение

ЕС официално отменя забраната си за двигатели с вътрешно горене до 2035 г.

Новите насоки целят 90% намаление на емисиите, като по този начин двигателите с вътрешно горене ще бъдат живи за малко по-дълго.

motor1.com/news

Съгласно предложения план на Европейския съюз (ЕС), новите двигатели с вътрешно горене щяха да бъдат ефективно забранени след 2035 г. Но с намаляването на ентусиазма към забрана дввгелектромобилите и реинвестициите на повече автомобилни производители в технологии за горене, ЕС официално реши да разхлаби ограниченията си.

Според Reuters, ЕС е преразгледал амбициозната си цел за 2035 г. и планира да облекчи ограниченията за двигателите с вътрешно горене. Първоначалното предложение имаше за цел да намали емисиите на CO2 от ауспуха на превозните средства със 100% в сравнение с данните от 2021 г., като принуди автомобилните производители да преминат изцяло на електрически превозни средства.

Сега, според официални лица, целта е да се намалят емисиите на CO2 с 90 процента в сравнение с 2021 г. Това означава, че хибридите, plug-in хибридите и електрическите превозни средства с удължен пробег ще могат да останат в продажба след 2035 г. Останалите 10 процента от емисиите ще трябва да бъдат компенсирани с неща като нисковъглеродна стомана, произведена в ЕС, или синтетични електронни горива и биогорива.

Отдавна се носят слухове, че ЕС ще премахне ограниченията. По-рано този месец беше съобщено, че ЕС обмисля отмяна на решението. А по-рано тази седмица ръководителят на Европейската народна партия (ЕНП) потвърди новината пред германския вестник Bild, казвайки:

„За новите регистрации от 2035 г. нататък, 90-процентно намаление на емисиите на CO2 вече ще бъде задължително за целите на производителите на автомобили за автопарка, вместо 100 процента. Също така няма да има 100-процентна цел от 2040 г. нататък.

Продължение

ЕС обмисля отстъпление от забраната за ДВГ след 2035 г.

Европейската комисия е готова да смекчи планираната забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) от 2035 г., като допусне до европа10% от новите превозни средства да останат неелектрически. Ходът идва след силен натиск от Германия, Италия и европейската автомобилна индустрия и може да се превърне в най-значимото отстъпление от зелените политики на ЕС през последните пет години, съобщи Reuters.

Forbes България

  •     ЕК разглежда вариант до 10% от новите автомобили след 2035 г. да не бъдат изцяло електрически.
  • Производителите настояват за възможност да продължат продажбите на плъгин хибриди и автомобили с удължен пробег, включително такива, работещи с биогорива илисинтетични горива.
  • Решението ще изисква одобрение от правителствата на държавите членки и Европейския парламент.
  • Автопроизводители като Volkswagen и Stellantis настояват за облекчаване на целите и глобите при неспазването им.
  • ACEA призовава не само за ревизия на целта за 2035 г., но и за облекчаване на междинните цели за 2030 г.
  • ЕК планира мерки за увеличаване дела на електромобилите в корпоративните автопаркове, които формират около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа.
  • Обсъжда се и нова регулаторна категория за малки електрически превозни средства, с по-ниски данъци.

„Преминаването от ясна цел за премахване на всички емисии към спад от 90% може да изглежда малко, но ако се отдръпнем сега, няма само да навредим на климата. Ще навредим на способността на Европа да се конкурира“, предупреждава главният изпълнителен директор на Polestar Михаел Лошелер.

В следващите месеци ще стане ясно дали предложението ще получи политическа подкрепа в Съвета на ЕС и Европейския парламент и как точно ще бъдат дефинирани допустимите изключения. Внимание ще заслужават и детайлите около корпоративните автопаркове – дали ЕК ще наложи задължителни квоти или ще заложи на стимули, както и дали ще се появят изисквания за местно съдържание на компонентите. Продължение

Фантастични постижения | Поглед назад към сезон 2025

Пилотите, състезаващи се с рали автомобили Škoda, постигнаха серия от забележителни успехи през целия сезон 2025. Битката за титлата в европейския шампионат остана драматична доралш шкода последния момент, като в крайна сметка беше спечелена от полския пилот Мико Марчик със Škoda Fabia RS Rally2. Екипажите се отличиха не само в Световния рали шампионат, но и в други континентални серии и множество национални състезания.

  1. 12. 2025

Екипажите на Škoda водиха ожесточени битки на световните рали етапи през 2025 г., постигайки изключителни резултати. Един от най-драматичните акценти беше борбата за титлата в Европейския рали шампионат на FIA (ERC). Продължение

ЕС ще отмени забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. в подкрепа на автомобилната индустрия?

Автомобилните производители и техните поддръжници лобираха остро срещу плановете на ЕС за забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене

ЕС изглежда ще отмени знакова забрана за нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. във вторник, като част от пакет от реформи, насочени към подкрепа на затруднената автомобилна индустрия в Европа.

Автомобилните производители и техните поддръжници лобираха усилено Брюксел да облекчи забраната през последната година – в условията на ожесточена конкуренция от Китай и по-бавно от очакваното преминаване към електрически превозни средства (EV).

AFP, вариант и по reuters.com/business/autos-transportation

Вторник, 16 декември 2025 г. в 4:55 ч. сутринта

Очаква се Европейската комисия да предложи замяната ѝ с по-малко амбициозна цел за намаляване на емисиите с 90 процента, ход, който според критиците рискува да подкопае зелената европа от мяна забранатапрограма на ЕС и да възпре инвестициите в електрификация.

„Това е критичен етап за бъдещето на сектора. Много е заложено на карта“, каза Зигрид де Врийс, ръководител на европейското автомобилно лоби ACEA, на пресконференция в Брюксел в понеделник, визирайки очакваните реформи.

Забраната беше крайъгълен камък на екологичната Зелена сделка на ЕС, която е подложена на засилен натиск от бизнеса и десните политици, тъй като ЕС се стреми да укрепи своята индустрия.

„Има ясно искане за по-голяма гъвкавост по отношение на целите за CO2“, каза говорителят на комисията Паула Пиньо на пресконференция в петък, заявявайки, че Брюксел „се стреми към баланс“. Продължение

FT: Брюксел планира да отмени забраната за ДВГ от 2035 г.

Съгласно предстояща ревизия на закона, която Европейската комисия ще предложи във вторник, европейските автомобилни производители ще могат да запазят до 10% остатъчни емисии, при условие че изпълнят определени изисквания. Съгласно предстояща ревизия на закона, която Европейската комисия ще предложи във вторник, европейските автомобилни производители ще могат да запазят до 10% остатъчни емисии, при условие че изпълнят определени изисквания

FT: Брюксел планира да отмени забраната за ДВГ от 2035 г.

profit.bgот profit.bg  15.12.2025

Брюксел планира да се откаже от забраната на ЕС за двигателите с вътрешно горене от 2035 г., позволявайки на автомобилните компании да продължат да произвеждат ограничен брой европа забранапревозни средства с бензинови и дизелови двигатели и след датата, на която забраната трябваше да влезе в сила.

Първоначалната забрана беше замислена така, че да принуди производителите да намалят всички свои емисии до нула до 2035 г. спрямо нивата от 2021 г.

Съгласно предстояща ревизия на закона, която Европейската комисия ще предложи във вторник, европейските автомобилни производители ще могат да запазят до 10% остатъчни емисии, при условие че изпълнят определени изисквания, като например използването на „зелена“ стомана.

Това съобщава Financial Times, позовавайки се на източници, участващи в преговорите.

Сред държавите, които настояват най-силно ЕК да преразгледа автомобилната си политика, е и България Продължение

Столична община представи План за изграждане на 9 многоетажни паркинга чрез публично-частно партньорство

Столична община представи план за изграждане на първите девет многоетажни квартални паркинга в София, които ще бъдат реализирани чрез публично-частно партньорство. Проектът паркингие първият конкретен, подготвен за реализация етап от по-широката реформа на паркирането в града и предвижда осигуряването на над 2 000 нови паркоместа в райони с най-сериозен недостиг. Паркингите са разпределени в седем района на града: район „Овча купел“ с три паркинга и общо около 712 паркоместа, район „Илинден“ с един паркинг с капацитет 394 места, район „Сердика“ с един паркинг с около 290 места, район „Младост“ с един паркинг с приблизително 245 места, район „Подуяне“ с един паркинг с около 230 места, район „Надежда“ с един паркинг с приблизително 113 места, както и район „Красно село“ с един по-малък паркинг с около 70 места.

15.12.2025 13:27, БТА

“Днес представяме първата от много стъпки в посока създаване на места за паркиране за гражданите на София. За нас беше важно този процес да не се случва като поредица от хаотични инициативи – един паркинг тук, един паркинг там, а като систематичен подход, който да ни позволи в следващите години да реализираме повече паркинги по устойчив модел”, заяви столичният кмет Терзиев.

Представените имоти са общинска собственост и са преминали пълна техническа и устройствена оценка, която позволява реализация на проектите в рамките на 12 до 18 месеца. Планът е резултат от мащабен анализ на 269 потенциални общински терена в различни части на София, извършен с цел да бъдат идентифицирани обекти с реален потенциал за бързо и ефективно изграждане на многоетажни паркинги.

Продължение

Новият T-Roc получава най-висока оценка от пет звезди в тестовете на Euro NCAP

Всеобхватната концепция за безопасност с множество стандартни асистиращи системи осигурява отлична оценка

Резултатите от Euro NCAP от 2025 г. потвърждават високите стандарти за безопасност на Volkswagen във всички автомобилни сегменти

С новия T-Roc, друг модел на Volkswagen постигна максималната оценка от пет звезди в тестовете на Euro NCAP. Изключителният общ резултат е доказателство за цялостната фхауве 5 старастатааконцепцияза безопасност на компактния SUV, която отговаря на настоящата, особено взискателна тестова процедура. Следователно новият T-Roc е сред най-добрите автомобили в своя клас. Euro NCAP (Европейската програма за оценка на нови автомобили) обяви последните резултати от своите тестове за безопасност преди дни.

volkswagen-newsroom.com/en

Новият T-Roc постигна високи резултати в тестове, проведени от известния Европейски институт за защита на потребителите. Те включваха защита на възрастни пътници, защита на деца и защита на уязвимите участници в движението, както и защита на пешеходците. Освен това, екипът по тестове на Euro NCAP поставя голям акцент върху предотвратяването на произшествия. И в тази област компактният SUV – който е оборудван с множество стандартни асистиращи системи за водача и аварийно спиране дори в основната версия – получи добри оценки от тестовата комисия.

фау ве тест 5 старсПрез май Volkswagen Tayron вече получи желаната петзвездна оценка. Освен това, повторните оценки на Euro NCAP за 2025 г. на Golf, ID.3 и ID.4 потвърждават, че тези модели на Volkswagen също продължават да постигат петзвездни нива благодарение на непрекъснатите подобрения. Всички награди за пореден път показват, че Volkswagen отговаря на твърдението си „безопасност за всички“: компанията внедрява високотехнологични системи за подпомагане не само в премиум моделите, но и особено в моделите си с голям обем, като по този начин допълнително подобрява комфорта и безопасността на индивидуалната мобилност.

Стандартни асистиращи системи на новия T-Roc с един поглед: Продължение

ЕС под натиск от автомобилните производители, за преосмисляне забраната за коли с ДВГ от 2035 г.

ЕС се поддава на натиск от автомобилните производители, преосмисляйки забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.

Публикувано на 15.12.2025 г.

marketscreener.com

БРЮКСЕЛ/ЛОНДОН/СТОКХОЛМ, 15 декември (Reuters) – Очаква се Европейската комисия във вторник 15-и декември да отмени ефективната забрана на ЕС за продажба на новиавтомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., поддавайки се на силен натиск от Германия, Италия и европейските автомобилни производители, борещи се срещу китайските ДВГи американските конкуренти.

Ходът, чиито подробности все още се уточняват от служители на ЕС преди представянето му, може да доведе до отлагане на ефективната забрана с пет години или смекчаване за неопределено време, съобщиха официални и индустриални източници.

Вероятната ревизия на закона от 2023 г., изискваща всички нови автомобили и микробуси, продавани в 27-членния блок от 2035 г., да бъдат без емисии на CO2, би била най-значителното отстъпление на Европейския съюз от неговите зелени политики през последните пет години.

„Европейската комисия ще представи ясно предложение за премахване на забраната за двигатели с вътрешно горене“, заяви в петък Манфред Вебер, ръководител на най-голямата група в Европейския парламент, Европейската народна партия. „Това беше сериозна грешка в индустриалната политика.“ Продължение

Концепцията Hipster на Dacia е минималистичен поглед върху електрическия автомобил

Създадена да бъде лека, компактна и използваема, концепцията се  фокусира върху това, от което шофьорите действително се нуждаят, вместо върху технологии dachили размер.

autoweek.com/news

da uDacia представи концепцията Hipster, компактен електрически градски автомобил, който контрастира с общия пейзаж на по-големите, по-тежки и по-скъпи електрически превозни средства.

Компанията го нарича преосмисляне на това, което е „съществено“ в електрическата мобилност, превозно средство, проектирано около практичност и цена.

С дължина само три метра, концепцията Hipster е по-къса от Mini Cooper, но все пак побира четири места и багажник, който може да се разшири до почти 18 кубически фута. Тя е с 20% по-лека от съществуващия Spring EV на Dacia и е проектирана да използва по-малко материали и по-малко енергия за изграждане. Dacia казва, че този подход може да намали въглеродния отпечатък на автомобила наполовина в сравнение със сегашните електрически модели. Продължение