Архив

Uber и Lyft ще изпробват роботизирани таксита във Великобритания в партньорство с китайската Baidu

Обявените сътрудничества ще донесат автономните превозни средства Apollo Go на Baidu в Лондон чрез платформите на Uber и Lyft, съобщиха компаниите в съответните си профили в социалните медии.

Обединеното кралство наблюдава вълна от интерес от компании за таксита без шофьори, след като правителството ускори плановете си за разрешаване на технологията за автономни превозни средства по обществените пътища.

CNBC. Пон, 22 декември 2025 г., 1:55 ч. сутринта.

Китайският технологичен гигант Baidu обяви планове да въведе роботизирани таксита в Лондон от следващата година чрез партньорствата си с Lyft и Uber, тъй като Обединеното кралство робо лондонсе очертава като нарастващо бойно поле за автономни превозни средства.

Обявените сътрудничества ще донесат автономните превозни средства Apollo Go на Baidu в британската столица чрез платформите Uber и Lyft, съобщиха компаниите в съответните си профили в социалните медии.

Тестването на първоначалния флот от десетки превозни средства на Baidu от Lyft ще започне през 2026 г., в очакване на регулаторно одобрение, „с планове за увеличаване до стотици оттам“, каза главният изпълнителен директор на Lyft Дейвид Ришър в публикация в платформата за социални медии X в понеделник.

Междувременно Uber заяви, че се очаква първият пилотен проект да започне през първата половина на 2026 г. „Развълнувани сме да ускорим лидерството на Великобритания в бъдещето на мобилността, като донесем още една безопасна и надеждна опция за пътуване на лондончани през следващата година“, добави компанията.

Продължение

Съобщава се, че германският автомобилен износ е най-силно засегнат от американските тарифи

Проучването показва, че германският автомобилен износ за САЩ е намалял с почти 14% през първите три тримесечия на годината, което го прави най-силно засегнатата индустрия на фона на тарифите, наложени от американския президент Тръмп.

Това е според проучване, видяно от Reuters

Припомняме, че това се случва въпреки „по-доброто“ споразумение за 15% базови тарифи за автомобили, определени от Вашингтон и Брюксел. Това е за разлика от първоначалната ставка германия най.засетнататот 25%, която беше в допълнение към предишната такса от 2,5%.

Освен автомобилния сектор, германските инженерни фирми също се бориха с износа за САЩ в този сектор, който намаля с почти 10% през първите три тримесечия на 2025 г. В известен контекст, износът на машини е обложен с 50% тарифна ставка, когато е свързан със стоманени и алуминиеви продукти.

Авторката на изследването, Самина Султан, отбеляза, че:

„Тъй като в момента трябва да се приеме, че американските вносни тарифи няма да се върнат към нивата отпреди администрацията на Тръмп в обозримо бъдеще, значително възстановяване на германския износ за САЩ е малко вероятно.“

Добавя, че това ще бъде „новото нормално“ за германските износители, като се има предвид, че търговската война ще се удължи при администрацията на Тръмп. Като такова, това е нещо, с което не само Германия, но и повечето страни по света трябва да свикнат. Продължение

Новият Ram Dakota ще влезе в производство през 2027 г.

Ram се готви за завръщане на пазара на средноразмерни пикапи. След повече от десетилетие настрана, новият модел ще се изправи срещу тежки конкуренти рам2като  Toyota Tacoma, Ford Ranger и Chevy Colorado – и сега знаем как ще се казва.

Рендър на средноразмерния пикап Ram от Motor1

рамДобре дошъл отново, Ram Dakota (преди Dodge Dakota). По време на медийно събитие в Детройт, главният изпълнителен директор Тим Кунискис потвърди това, което мнозина вече бяха подозирали: компанията възражда името Dakota за по-малкия си пикап.

Подробностите иначе са ограничени. Новият пикап ще се постави под пълноразмерния Ram 1500, давайки на купувачите по-малък и по-достъпен вариант. Ram заяви, че пикапът е проектиран по-специално за американския пазар, вместо да заимства сериозно от своите корпоративни братовчеди в чужбина. Продължение

Stellantis ще покаже 62 автомобила на автомобилното изложение в Брюксел

Производителят ще представи обновените модели Opel Astra и Peugeot 408, наред с европейските дебюти на Leapmotor B03X и Fiat Qubo L

18 декември 2025 г. Източник: Stellantis

Stellantis потвърди, че ще представи 62 автомобила от 11 марки на автомобилното изложение в Брюксел, което ще се проведе от 9 до 18 януари. Акцентите включват обновените Opel Astra стел автосалон 26и Peugeot 408, наред с няколко европейски дебюта.

Първите си европейски публични изяви ще направят електрическият кросоувър Leapmotor B03X, Fiat Qubo L и триколесното електрическо превозно средство Fiat Professional Tris.

Групата ще представи и два концептуални модела. Citroën ще представи Elo, 4,1-метров електрически автомобил с модулен интериор, способен да побере до шест пътници. Opel ще дебютира с Corsa GSE Vision Gran Turismo, високопроизводителна концепция с мощност 588 кВт и способност да ускорява от 0 до 100 км/ч само за две секунди.

В цялото си портфолио от марки, Alfa Romeo ще представи Tonale на белгийския пазар, докато DS Automobiles ще покаже електрическия едноместен автомобил DS E-Tense FE25. Jeep ще представи Avenger Black Edition и Compass 4xe, а Lancia ще покаже рали автомобила Ypsilon HF Integrale, разработен за категорията WRC2. Щандът на Maserati ще представи MCPura Cielo, GranCabrio и изцяло електрическия Grecale Folgore. Продължение

Запознайте се с най-рядката хиперкола на Rimac досега

Вече е разпродадена – и се предлага много повече от просто Nevera R.

Rimac Nevera R Founder’s Edition

Снимка от: Rimac

19 декември, 12:30 ч.

10-те късметлии, които са платили кой знае колко за Rimac Nevera R Founder’s Edition, получават много повече от просто колата. Лимитираният модел включва асортимент от ексклузивни римакпривилегии и преживявания за членовете на Founder’s Club, който дори им предоставя време за среща със самия Мате Римак, и това е само началото.

Мате каза, че иска да намери начин да благодари на онези хора, които са вярвали в неговата визия и са помогнали на компанията да стане това, което е днес, като покани 10-те „да изпитат неговия свят по съвсем нов начин. Не само чрез забележителна кола, но и чрез по-дълбока връзка с това, което прави Rimac различен от всичко друго“.

Всеки от 10-те ще получи фирмена карта, която предоставя „директен достъп“ до централата на Bugatti Rimac. Те също така ще получават приоритетни покани за продуктови ревюта и покани за рекордните серии на компанията. Това е в допълнение към участието им в стратегическите решения на компанията с Мате и неговия екип.

Собствениците също така ще могат да влияят и да дават обратна връзка за бъдещите автомобили на марката. Продължение

Peugeot обмисля наследник на комбито 508 като алтернатива на SUV-овете

„Проучваме какво следва след SUV-овете“, казва главният изпълнителен директор, докато фирмата обмисля нов поглед върху комбито

autocar.co.uk/car-news/new-cars

20 декември 2025 г.

Peugeot обмисля наследник на комбито 508, тъй като се стреми да разшири отново гамата си в сегменти освен настоящите си предложения за хечбек и кросоувър. пежо комби

508, средноразмерният изпълнителен модел на Peugeot, беше пуснат на пазара през 2010 г. като конкурент на Volkswagen Passat, Skoda Superb и Volvo S60/V60 и се предлагаше като четириврат фастбек и по-популярно комби.

Но главният изпълнителен директор на Peugeot, Ален Фавей, казва, че фирмата е отворена за проучване на нови сегменти, докато бъдещата ѝ гама се оформя, и той смята, че в тях може да има място за автомобил, подобен на комбито 508.

„Всички, включително и ние, пускат на пазара много хубави SUV-ове с всякакви форми“, каза той. „Чувствате, че в бъдеще трябва да се появи нещо друго – и какво е това? Нещо друго? Мисля, че всички ние, всеки производител, мислим за това и имаме планове за това.“

На въпроса дали това означава, че фирмата може да се върне към комбитата (след като ги продава от 1950 г.), Фавей отговори: „Защо не? Трябваше да спрем 508, защото – колкото и да не ми харесва, както и на вас – нямаше достатъчно търсене, за да оправдае оставането му на пазара. Сега проучваме какво следва след SUV-овете и може би ще има нещо, което ще има смисъл, дори в тази част на пазара, по-късно. Продължение

Манфред Харер е назначен за ръководител на научноизследователската и развойна дейност на Hyundai

Hyundai Motor Group обяви серия от кадрови решения. Най-значимото: Манфред Харер ще бъде повишен в президент и ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност на Hyundai Motor Group, считано от 1 януари 2026 г.

hyundai.com

20.12.2025 г. – 12:00 ч.

Корейската група заяви, че е направила „назначения за ускоряване на трансформацията в софтуерно ориентирана група за мобилност“. Новата роля на Харер е дефинирана по следния хюндайначин: като ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност, той отговаря за „засилване на конкурентоспособността на софтуерно дефинираните превозни средства (SDV) чрез тясно сътрудничество между софтуера и свързаните с него области, като се движат проекти за разработка от следващо поколение“.

Харер, който се присъедини към Hyundai Motor Group през 2024 г., наскоро заемаше поста изпълнителен вицепрезидент по разработването на превозни средства. Германският гражданин има опит от Audi и BMW и през близо 14 години в Porsche си е спечелил репутацията на един от водещите световни разработчици на шасита. Последната му позиция във Вайсах като сериен мениджър за Cayenne обаче продължи само девет месеца. Оттам той се премести в Apple, където работи като инженер по продуктов дизайн по проекта за електрически превозни средства „Titan“. След като се премести в Южна Корея през 2024 г., той беше повишен за първи път, поемайки отговорност за цялостното разработване на превозните средства на трите марки леки автомобили на групата, наред с разработването на Genesis и проекти за производителност. Продължение

Volkswagen тества роботизирано такси без волан и педали

Производителят казва, че използва този прототип на такси без шофьор, за да оцени реакциите на пътниците.

Снимка Концепт VW Gen.Urban Robotaxi

16 декември

Volkswagen представя нов прототип на автономно такси, но почти нищо не казва за него.

Gen.Urban в момента работи по установен маршрут във Волфсбург, за да наблюдава реакциите на пътниците към превозни средства без волан.

Volkswagen иска да навлезе в пространството на автономните превозни средства и планира да предложи самоуправляващо се ID. Новини следващата година.

Повече производители на автомобили обмислят производството на роботизирани таксита без шофьор, а Volkswagen иска да бъде начело. Германският гигант започна да тества автономно фау ве без волантакси в родния си град Волфсбург, Германия, без волан и педали. Засега това е само изследователски проект, но самоуправляващото се такси Gen.Urban вероятно е прототип, който в крайна сметка ще доведе до серийно производство.

Volkswagen по-рано разкри роботизирано такси, базирано на ID. Buzz, който ще се продава следващата година. Gen.Urban обаче е различен и изглежда като поръчково превозно средство, специално проектирано за работа като робот-такси.

В прессъобщение, обявяващо началото на тестовете във Волфсбург, Volkswagen не сподели почти никаква информация за превозното средство.

Освен липсата на физически контроли и фокуса върху измерването на реакциите на пътниците при автономно шофиране, не знаем много. Засега на борда има шофьор за безопасност (седнал на пътническата седалка), който може да поеме контрола над превозното средство с джойстик.

Превозното средство изглежда сякаш принадлежи към семейството електрически превозни средства ID., но изглежда малко по-футуристично. VW публикува само една снимка на Gen.Urban, но изглежда, че е автомобил с четири врати и задни врати с панти отзад, така че може да няма традиционна B-колона, която да улеснява достъпа до задните седалки. Продължение

Надзорният съвет определя: Милан Неделкович е назначен за нов председател на Управителния съвет на BMW AG

Оливер Ципсе ще напусне Управителния съвет след годишното общо събрание през май 2026 г., както е планирано

Николас Петер: „Неделкович убеждава със стратегическа далновидност, силни умения за внедряване и предприемаческо мислене“

Признателност към Оливер Ципсе: „Значителен принос за BMW“

Мюнхен. Д-р инж. Милан Неделкович ще поеме ролята на председател на Управителния съвет на BMW AG, считано от 14 май 2026 г. Надзорният съвет на компанията взе това решение бмв шеф1днес. След успешното стартиране на Neue Klasse, Неделкович ще наследи Оливер Ципсе, който е член на Управителния съвет на BMW AG повече от десет години и е негов председател от август 2019 г. Надзорният съвет изказва искрените си благодарности на Оливер Ципсе за изключителните му постижения за BMW Group.

„Милан Неделкович убеждава със своята стратегическа далновидност, силни умения за внедряване и предприемаческо мислене. Той е за много фокусирано управление на ресурсите – независимо дали финансови или екологични“, каза д-р Николас Петер, председател на Надзорния съвет на BMW AG. „Милан Неделкович вдъхновява хората с идеи, обединява ги зад споделени ценности и по този начин ги мотивира да постигнат върхова производителност. Това е ключово лидерско качество за поддържане на успешния курс на BMW Group в това време на трансформация.“ Продължение

Мъск от Tesla печели възстановяване на пакета си за възнаграждение от 140 милиарда долара

Investing.com – Илон Мъск спечели възстановяване на пакета си за възнаграждение от 2018 г. като главен изпълнителен директор на Tesla Inc, след като Върховният съд на Делауеър отмени решение на по-долна инстанция в петък.

Съб, 20 декември 2025 г. в 1:16 ч.

Върховният съд заключи, че Мъск има право на плана за компенсации, базиран на акции, който сега се оценява на близо 140 милиарда долара. Когато директорите на Tesla за първи път мъск печелиодобриха изплащането, то беше най-голямото досега за американски ръководител, въпреки че оттогава беше надминато от отделен план, одобрен от акционерите тази година, който може да достигне 1 трилион долара, ако Мъск изпълни бъдещите си цели за ефективност.

Планът за компенсации за 2018 г. беше замразен, след като инвеститор само с девет акции успешно заведе дело, за да го блокира в Делауеър, където производителят на електрически автомобили беше регистриран по това време. Канцлерът на Канцлерския съд на Делауеър, Катлийн Маккормик, постанови, че въпреки че акционерите на Tesla са одобрили плана за компенсации два пъти, размерът на пакета е несправедлив спрямо акционерите.

Маккормик написа, че бордът на директорите на Tesla „носи тежестта на доказване, че планът за компенсации е справедлив, и не успява да изпълни тази тежест“. Продължение