Архив

Концепцията Toyota FT-Me

Toyota Motor Europe (TME) представи FT-Me, новаторска концепция като визия за изцяло електрическа микромобилност, която съчетава първокласен дизайн с достъпна цена.

По netcarshow.com

Вдъхновен от успеха на решенията за мобилност на Toyota, разработени за Олимпийските и Параолимпийските игри в Токио 2021 и Париж 2024, FT-Me има за цел да отговори на променящите се Toyota-FT-Me_Concept-2025-1280-83f0511c214bc8fc396af6dd00d78fd034нужди на градските жители и предизвикателствата на съвременната градска среда.

Toyota FT-Me е компактен, но просторен двуместен автомобил с дължина по-малка от два метра и половина. Дизайнът му подчертава маневреността, заемайки само половин паркомясто и дори една трета, когато е налично перпендикулярно паркиране. Стилът на автомобила, вдъхновен от реактивна каска, съчетава контрастни черно-бяло двуцветно, за да предаде усещане за безопасност, здравина и лекота, готовност за пътуване навсякъде.

Toyota FT-Me предлага достъпна мобилност за хора с начални шофьорски книжки, включително и за такива на възраст едва 14 години на някои пазари. Подобрената му гъвкавост е проектирана да отговори на разнообразните нужди на потребителите, предлагайки персонализируеми опции както за тийнейджъри, така и за професионалисти, а иновативната концепция за 360-градусова видимост осигурява максимален зрителен контакт с другите участници в движението, повишавайки безопасността и маневреността. Превозното средство е оборудвано и с усъвършенствани функции за свързаност, позволяващи безпроблемна интеграция със смартфони за безключов достъп и предоставяне на услуги. FT-Me може да се управлява единствено с ръчни команди на иновативния си волан, което го прави използваем и за потребители на инвалидни колички без никакви последващи модификации. Продължение

Всичко за китайския Leapmotor

Zhejiang Leapmotor Technology Co., Ltd., търгуваща като Leapmotor (китайски: 零跑汽车; пинин: Língpǎo Qìchē; буквално „Leap car“), е китайски стартиращ производител на автомобили със седалище в Ханджоу, Китай, специализиран в разработването на електрически превозни   средства.

Компанията е основана през 2015 г. и продава първите си превозни средства през 2019 г. През 2023 г. Stellantis придобива 20-процентен дял от Leapmotor и започва да продава превозни средства Leapmotor в части от Европа през 2024 г.

История

През декември 2015 г. Dahua Technology, заедно с контролиращия акционер Фу Ликуан и директора Джу Дзянмин, основават Zhejiang Leapmotor Technology Co., Ltd. Заслужава да се отбележи, че

 2020 Leapmotor T03

2020 Leapmotor T03

Фу Ликуан и Джу Дзянмин са и съоснователи на Dahua Technology. През март 2017 г. марката Leapmotor беше официално пусната на пазара.

През ноември 2017 г. Leapmotor пусна първия си продукт, Leapmotor S01. На 13 юни 2018 г. на CES Asia, Leapmotor обяви, че първият произведен в страната чип с изкуствен интелект (ИИ), наречен „Lingxin 01“, е навлязъл във фазата на проверка за интеграция. Чипът с ИИ е разработен съвместно от Leapmotor и Zhejiang Dahua Technology Co., Ltd (Dahua Technology) и се очаква да бъде тестван на превозни средства през второто тримесечие на 2019 г. Lingxin 01 е проектиран за автономни превозни средства и разполага с възможности за дълбоко обучение и водеща изчислителна мощност.

Компанията вертикално интегрира компоненти с висок марж, като разработва и изгражда свои собствени компоненти, като например електрически тягови двигатели, процесор на превозното средство и LED осветление.

През октомври 2018 г. Leapmotor обяви планове за пускане на пазара на 3 нови модела в периода от 2018 до 2021 г., включително S01, T03 и C11, базирани съответно на платформите за превозни средства S, T и C.

През юни 2019 г. първият продукт, електрическото двуврато купе Leapmotor S01, е пуснат на китайския пазар. Прототип е показан на автомобилното изложение в Гуанджоу през 2017 г. По това време компанията е набрала капитал от 380 милиона юана и е започнало строителството на фабриката. S01 първоначално е показан като купе LP-S01 по-рано през 2018 г. Първите доставки на S01 са осъществени през юни 2019 г. Продължение

Leapmotor B05: Конкурент на VW Golf ще бъде представен на автомобилното изложение в Мюнхен

Електрическият хечбек ще бъде компактен роднина на седана B01, представен в Китай по-рано тази година

Leapmotor b10 (на снимката) – на автомобилното изложение в Париж 2024

По Autocar

Leapmotor ще представи хечбека B05, електрическия конкурент на Volkswagen Golf, на автомобилното изложение в Мюнхен следващия месец.

Новият модел е един от трите автомобила – другите са друг хечбек и малък SUV – които ще се появят през следващите две години, докато Leapmotor разширява глобалната си гама. leapmotor-b10-paris-motor-show-2024-front-quarter_1

Потвърдено пред Autocar от подкрепената от Stellantis китайска фирма, B05 ще бъде компактен роднина на седана B01, представен по-рано тази година.

Появата му ще даде на Leapmotor достойнство в оспорвания сегмент на електрическите хечбеци, доминиран от модели като Volkswagen ID 3, Cupra Born и MG 4 EV.

Не след дълго фирмата ще пусне на пазара B10, кросоувър, който ще се конкурира с модели като Ford Explorer и Peugeot e-3008.

В Европа Leapmotor в момента продава градския автомобил T03 и средноразмерния SUV C10.

B05 и B10 ще се движат на една и съща платформа (наречена Leap 3.5) и се очаква да предложат същия заявен пробег от 650 км (404 мили). Продължение

Toyota RAV4 шесто поколение

Toyota представи здравия изцяло нов RAV4 от шесто поколение, надграждайки наследството на своите емблематични, новаторски предшественици, като въвежда усъвършенствани технологии, които предефинират производителността и ефективността, като същевременно са пионери в нови стандарти за безопасност и дигитално потребителско изживяване.

Универсалността и надеждността са спечелили на Toyota RAV4 трайна популярност за поколения клиенти в цяла Европа, където са продадени над 2,5 милиона автомобила от представянето му през Toyota-RAV4-2026-1280-e8069dd3544e77e1c8a6720f100be8f6a61994 г., а в световен мащаб до момента са продадени над 15 милиона.

Изцяло новият Toyota RAV4 има здрав нов външен стил, който отразява автентичния му SUV дух, подчертан от впечатляващо, здраво лого на новия модел. Силният дизайн на предната част и динамичният силует изразяват солидни офроуд характеристики и истинска идентичност на RAV4, като същевременно запазват подобни размери на предшественика си. Вътре, преработената кабина насърчава уверено, интуитивно шофиране, като същевременно дава на всички пътници усещане за простор и изискан, първокласен комфорт.

Въвеждането на новата платформа за разработка на софтуер Arene на Toyota е първата стъпка към изцяло софтуерно дефинирани превозни средства, позволяваща създаването и внедряването на усъвършенствани функции за безопасност и развлечение в дигитална среда. Arene захранва най-актуалните технологии за безопасност на Toyota, които са въведени за първи път в изцяло новия RAV4, като значително подобряват сигурността, както и добавят нови усъвършенствани функции за помощ на водача и паркиране. Най-новата мултимедийна система също прави своя световен дебют, предоставяйки подобрени инструменти за свързаност, навигация и сигурност, всичко това по-бързо от всякога благодарение на Arene.

Ултраефективният изцяло нов plug-in хибрид Toyota RAV4 изразява двойна ДНК на истински електрически автомобил и удобен хибрид. Като plug-in хибрид, той постига 100 км (комбиниран WTLP) електрическо шофиране – достатъчно, за да отговори на ежедневните нужди на повечето европейски клиенти – и предлага гъвкавостта и надеждността на най-новата хибридна технология на Toyota. Продължение

Концептуален Jeep Convoy

Вдъхновеният от военните концепционен Jeep® Convoy трансформира Jeep Gladiator Mojave от 2025 г. в пикап, който носи наследството на всички пикапи на марката Jeep преди него.

Оригиналният Gladiator SJ, представен през 1962 г. за моделната година 1963, е първият следвоенен пикап, проектиран за гражданска употреба. Пикапите Jeep в крайна сметка се развиват в J- Jeep-Convoy_Concept-2025-1280-2e4b6d801f3191140be16864803838df45Series, произвеждана до 1987 г., която концепцията Convoy имитира и възхвалява. Неговият отличителен „нос на J-пикапа“ е любимец на дизайнерите и феновете на марката Jeep. Нов поглед върху класическия вид, концепцията Jeep Convoy е готова и оборудвана за работа, включително дълги офроуд приключения.

 

Забележителни външни модификации:

Специално матово издание на цвят на екстериора Ghost Ops

Преосмислен преден капак и предна част в стил „J-пикап“ с 12 000 фунта тегло. Лебедка Warn Zeon Продължение

Концепцията Škoda LK 130 – оригинален експеримент

Краят на учебната година в Професионалното училище Škoda традиционно се отбелязва със създаването на Ученически автомобил.

През 2025 г. 28 ученици трансформираха Škoda Superb Combi в превозно средство за колоездачни състезания. Името Škoda L&K 130 и специалната му цветова схема отдават почит на 130-годишната история на Škoda Auto, която започва през 1895 г. с производството на велосипеди.

По-късно основателите на компанията Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент също започват да проектират и произвеждат мотоциклети и автомобили под марката L&K. Škoda Auto и днес поддържа Skoda-LK_130_Concept-2025-1280-e7f56b4f199b3c18eec9191a206c6b0e48дълбока връзка с велосипедите и колоездачните състезания, като дългогодишен поддръжник на големи международни колоездачни събития, включително Тур дьо Франс. Škoda L&K 130 ще бъде показана и на 112-ото издание на Тур дьо Франс.

Първият студентски автомобил, базиран на Škoda Superb, и първият plug-in хибрид

С подкрепата на своите преподаватели и експерти от различни отдели, стажантите инвестираха повече от 2000 работни часа в планирането, разработването и производството на Škoda L&K 130. Това е първият студентски автомобил, базиран на Superb Combi, и първият, който разполага с plug-in хибридно задвижване. Благодарение на електрическия си пробег, той е подходящ за използване като помощно превозно средство по време на велосипедни състезания.

Когато се движи в изцяло електрически режим, използва високоволтова батерия с брутен капацитет от 25,7 кВтч. Освен това предлага щедро пространство, което прави Škoda L&K 130 идеалното помощно превозно средство за професионални велосипедни състезания. За тази цел студентите трансформираха комбито в пикап. Автомобилът вече разполага с ново задно стъкло зад задните седалки, отделящо интериора от отворената товарна зона. Той е оборудван с нов, интегриран механизъм за багажник за велосипеди за транспортиране и бързо осигуряване на резервни велосипеди. Продължение

Новият Opel Frontera (2025) ще се хареса на широк кръг клиенти

Opel открива нова глава в дългата и успешна история на компанията: базираният в Рюселсхайм автомобилен производител представи новия Opel Frontera.

Забавният и просторен нов SUV с Blitz ще се предлага като вариант с електрическо захранване от самото начало, като клиентите ще могат да изберат и варианти с 48-волтова хибридна технология.

По netcarshow.com

„С комбинацията си от здрав дизайн, простор, интелигентни решения и ефикасни задвижвания, нашият нов Opel Frontera ще се хареса на широк кръг клиенти, които искат да се откроят от тълпата. Opel-Frontera-2025-1280-43b99de19967c349072728c100ed8985abТой е идеално пригоден за градска и крайградска среда, като същевременно предлага на нашите клиенти преживяване за презареждане“, каза главният изпълнителен директор на Opel Флориан Хютъл.

Новият Frontera още от пръв поглед радва със своята здрава интерпретация на смелата и чиста дизайнерска философия на Opel. Изправеният силует на предната част и уникалните предни пропорции на новия Frontera съчетават функционален и просторен обем на кабината с много смел и издръжлив, но модерен и изразителен външен вид.

Новата емблема на Opel „Blitz“ отбелязва своята премиера в сериен модел и гордо стои в центъра на Opel Vizor. Черният „vizor“ придава на предната част на Frontera уникална идентичност и безпроблемно интегрира Eco LED фаровете с автоматични дълги светлини и централния Opel Blitz. Vizor е поддържан от трапецовиден отвор за охлаждане в долната трета и подчертава солидната и здрава стойка на автомобила. Страничният изглед разкрива отличителна C-колона, която визуално разделя просторната кабина. На други места, ясно изразените арки на колелата и калниците държат автомобила здраво на пътя, като същевременно придават на новодошлия солиден и модерен вид. Продължение

Концепцията Chevrolet Corvette CX.R VGT

Повече от 25 години програмата за шосейни автомобили Corvette е съпътствана от състезателна програма Corvette Racing от шампионски калибър.

netcarshow.com/chevrolet

Тази тясна връзка между шосейния автомобил и състезателния автомобил не е просто източник на гордост за феновете на Corvette – тя помага за по-нататъшното усвояване на техническите знания,

Chevrolet Corvette CX.R VGT_ Concept-2025

Chevrolet Corvette CX.R VGT  Concept-2025

които могат да бъдат споделени между двете сфери.

Верен на ДНК-то на Chevrolet за мощност, дизайнерският екип създаде концепция Corvette CX, предназначена изключително за състезания на писта. CX.R Vision Gran Turismo си представя бъдещето на състезанията Corvette GT – бъдещи геймъри ще могат да шофират в Gran Turismo 7.

Състезателният автомобил CX.R VGT въплъщава историята на Corvette, като същевременно гледа към бъдещето на автомобилната мощност. Познатата жълто-черна цветова схема почита състезателните автомобили Corvette GT от последните 25 години. Дизайнерите взеха атлетичния екстериор на CX и засилиха агресията за CX.R VGT с по-изявени активни аеродинамични характеристики и по-ниска височина на возенето за доминиращо на пистата притискане и сцепление. Теглото на целия автомобил е намалено, за да се подчертае още повече фокусът върху производителността.

Вътре, вдъхновените от пътуванията повърхности и материали на CX са заменени от функционални, високопроизводителни елементи. Таблото е изработено от лека тъкан от сурови въглеродни влакна, а седалките използват вложки от пяна, обвити с велур, за сцепление и опора там, където водачът се нуждае от това. Самите седалки имат по-големи, много по-агресивни подложки за раменете и облегалките за глава, за да осигурят опората за главата и врата, необходима за интензивните възможности за управление, които CX.R VGT може да предложи. Продължение

Споразумението между ЕС и САЩ ограничава тарифите за автомобили до 15% – този път наистина

ЕС и САЩ подписаха съвместно изявление за ретроактивно намаляване на американските тарифи за автомобили и авточасти от 27,5% на 15%, при условие че ЕС инициира намаляване на тарифите за избрани американски стоки. Намаленията технически бяха част от споразумение през юли, но никога не бяха приложени. Това сега ще се промени.

whitehouse.gov, europa.eu

След седмици на несигурност след политическото споразумение между председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен и президента на САЩ Доналд Тръмп на 27 юли, ЕС и САЩ урсула тръмпфинализираха съвместно изявление относно търговията и инвестициите. То потвърждава максимална всеобхватна тарифна ставка от 15% за по-голямата част от износа на ЕС за САЩ, обхващаща стратегически сектори, включително автомобили, фармацевтични продукти, полупроводници и дървен материал.

За европейските производители на автомобили, включително производителите на електрически превозни средства и компоненти, съобщението слага край на седмици чакане. Както бе споменато по-горе, техните продукти все още не бяха се възползвали от базовото намаление на тарифите, договорено през юли, оставяйки американската ставка за автомобили на 27,5%. Последната беше в сила от април.

Въпреки че намалението на тарифите трябваше да се прилага и за превозни средства, САЩ първоначално не приложиха тази част от споразумението. Съгласно съвместното изявление, Вашингтон вече ще прилага със задна дата таван от 15% за превозни средства и части от 1 август. Тръмп обаче ще приложи намалението на тарифите, само ако ЕС започне собствен законодателен процес за облекчаване на вноса на определени американски продукти.

15-процентното мито за автомобили се прилага само за внос от ЕС в САЩ, а не обратно. Автомобилите от Съединените щати скоро ще могат да се внасят в ЕС без мита. В момента ЕС налага 10-процентно мито върху вноса на автомобили от САЩ. В края на юли високопоставен служител на ЕС беше цитиран да казва, че вече е договорена ставка от 2,5% и че ЕС е готов да намали до нула процента – при условие че САЩ спази обещанието си и намали тарифите за автомобили до 15%. Продължение