Архив

Waymo стартира услуга за роботизирани таксита в още пет града в САЩ

Waymo разширява услугата си за роботизирани таксита в още пет града в САЩ. Докато операциите вече са започнали в Маями, услугата ще бъде стартирана и в Далас, Хюстън, Сан Антонио и Орландо през следващите седмици. Както е обичайно за Waymo, компанията започва с пробни периоди без клиенти в нови райони на дейност, а клиентите ще могат да използват услугата за първи път в тези нови градове през 2026 г.

Изображение: Waymo

waymo.com, 19.11.2025

Услугите за роботизирани таксита от Waymo, които са изцяло без шофьор, вече работят в няколко града в САЩ. Компанията, първоначално наречена Google Self-Driving Car Project, е автономдъщерно дружество на Alphabet Inc., компанията майка на Google. По-рано този месец Waymo обяви, че ще стартира в Детройт, Лас Вегас и Сан Диего през 2026 г., докато компанията се разширява отвъд Атлантика, за да предоставя услуги в Лондон. Нови услуги се добавят и по магистралите в района на залива на Сан Франциско, Финикс и Лос Анджелис. Услуги, използващи магистрали, са обявени и за Остин и Атланта.

Когато Waymo въвежда нова услуга в нов район, компанията следва същия протокол. Шофьорските характеристики се сравняват с доказан базов стандарт, за да се валидира производителността и да се идентифицират уникални местни характеристики. Компанията казва, че след това усъвършенства изкуствения интелект на шофьора на Waymo, за да се ориентира в местните нюанси. Постоянните подобрения се внедряват чрез редовни софтуерни издания.

Обявената услуга за роботизирани таксита вече започна дейност в Маями. Градовете Далас, Хюстън, Сан Антонио и Орландо ще последват през следващите седмици. Продължение

Tesla получава разрешение за услуга за споделено пътуване в Аризона

18 ноември (Reuters) – Tesla е получила разрешение за експлоатация на услуга за споделено пътуване в Аризона, съобщи щатски регулатор, което е стъпка към плановете на производителя на електрически превозни средства да стартира услуга за самоуправляващи се роботизирани таксита.

19 ноември 2025 г., 3:56 ч. сутринта

Тази година Tesla стартира услуга за роботизирани таксита в Остин, Тексас, с монитор за безопасност на предната пътническа седалка, последвана от услуга за споделено пътуване в района на залива на Сан Франциско с човешки шофьори, използващи версия на софтуера им за пълно самоуправление.

Сервизен център на Tesla в Лос Анджелис, Калифорния, САЩ, 6 ноември 2025 г. REUTERS/

Сервизен център на Tesla в Лос Анджелис, Калифорния, САЩ, 6 ноември 2025 г. REUTERS/

Изпълнителният директор Илон Мъск заяви, че компанията ще управлява роботизирани таксита в осем до десет метрополни района до края на годината. Tesla има за цел в крайна сметка да премахне шофьорите и мониторите от превозните средства.

Разрешителното на Транспортната мрежова компания в Аризона ще позволи на Tesla да управлява подобна на Uber операция и да таксува пътниците, но не ѝ позволява да управлява превозни средства без шофьор. Съгласно процес на самосертифициране, Tesla получи разрешение от щата през септември да тества и управлява своите автономни превозни средства с безопасен шофьор.

Tesla не отговори веднага на искане за коментар.

Компанията също така е кандидатствала за разрешение за тестване без шофьор и е изразила интерес към работа в района на метрото Финикс, съобщи Министерството на транспорта на Аризона през юли. Продължение

Jeep Recon, електрически SUV с възможности за офроуд, ще бъде пуснат на пазара през 2026 г.

Новият Recon не е предназначен да бъде добре поддържан семеен SUV, а по-скоро такъв, който може да се справи с неравен терен, когато е необходимо. 478 кВт и 800 Нм въртящ момент обещават бързо представяне. Jeep заявява пробег от 450 километра.

Изображения: Stellantis

stellantis, 19.11.2025

С Recon, Jeep твърди, че пуска първия електрически SUV, който не само изглежда като офроуд, но и се твърди, че е наистина способен да се справя извън утъпканите пътища. Производството на модела е планирано да започне в началото на 2026 г. Първите доставки за клиенти от САЩ и Канада ще последват, докато пускането на пазара на други пазари е дж гпланирано за четвъртото тримесечие.

SUV-ът ще бъде произведен в завода в Толука, Мексико, и вероятно ще се предлага и в тази страна. Производителят вече обяви цена за американския пазар: тя ще започва от 65 000 долара или приблизително 56 000 евро.

SUV-ът е базиран на платформата STLA Large

Що се отнася до техническата основа, дъщерното дружество на Stellantis говори само за „специално разработена електрическа архитектура“. Електрическият Jeep Wagoneer S, който е базиран на платформата STLA Large на групата, също слиза от производствената линия в Толука. Следователно би било логично тази платформа, в адаптирана форма, да формира и основата за Recon.

Той е проектиран за 400-волтова технология и разполага с NMC батерия с мощност 100 кВтч. Това би трябвало да позволи пробег до 450 километра. Това обаче все още е приблизителна оценка, а не официална стойност по WLTP. Продължение

Skoda Superb Estate – според британското What Car? – най-доброто продавано комби в Обединеното кралство

Въпреки нарастващото влияние на SUV-овете, комбитата все още имат силно присъствие на автомобилния пазар в Обединеното кралство.

Има няколко причини за тяхната продължаваща популярност, вариращи от ежедневната им гъвкавост до огромните им нива на практичност.

Най-добрите комбита са и по-добри за шофиране от повечето SUV-ове, като често превъзхождат своите високопроходими аналози по отношение на вътрешно пространство и гъвкавост. Мнозина твърдят, че те отговарят на клишето да бъдат „колата, от която изцяло някога ще имате нужда“.

Настоящата серия от комбита също е изключително разнообразна, което означава, че има редица опции по отношение на размер, мощност и функционалност. 5-skoda-superb-2024-bonnet-badge

Можете да имате всичко – от семпъл, изтощителен дизел до по-луксозен, богат на материали „shooting brake“, произведен от марки, вариращи от Volkswagen и Audi до MG и Dacia.

Без значение дали става въпрос за превъзходен комфорт на возене, изключителна ефективност или завладяваща мощност и управление като за суперавтомобил, има комби за всеки вкус и бюджет.

Смятаме, че най-доброто комби в продажба днес в Обединеното кралство е Skoda Superb, което оправдава името си благодарение на просторния си интериор, гъвкавата си гама от двигатели и динамиката на шофиране до такава степен, че го оценихме с перфектните пет звезди в нашия пътен тест.

Има обаче и множество други конкуренти, които си струва да се обмислят. Продължение

Разкрит е Honda Pilot 2026: Много малки промени

Повече стандартни функции и променен външен дизайн са само част от промените, които Pilot получава за 2026 г.

Триредовият SUV на Honda получава обновяване в средата на цикъла. Настоящото поколение Pilot се продава за моделната 2023 година, но сега получава преобразяване, което включва редизайн на екстериора, обновена кабина и повече стандартни функции.

Снимки: 2026 Honda Pilot TrailSport

motor1.com/news, 18 ноември

Honda Pilot 2026 се предлага с по-голяма решетка, която е по-малко трапецовидна от преди. Honda също така подобри предните и задните прагове, правейки ги по-изразени. Те се hondaпредлагат в сребристо или черно, в зависимост от нивото на оборудване.

3,5-литровият V-6 двигател на Pilot е същият като преди, произвеждайки 285 конски сили и 262 фунт-фута въртящ момент. 10-степенна автоматична скоростна кутия е единствената трансмисия, а задвижването на всички колела е налична опция, която се предлага стандартно за моделите TrailSport, Touring, Elite и Black Edition.

Вътре Honda увеличи площта на екрана на SUV-а. Дисплеят на водача вече е с размери 10,2 инча, което е с 3,2 инча или 43 процента повече. Екранът на инфоразвлекателната система също се разширява, увеличавайки се с 37 процента до 12,3 инча, и включва някои софтуерни подобрения. Продължение

Разкрит е Jeep Recon 2026: EV с рейтинг Trail Rated и 650 к.с.

Recon може да достигне 60 мили в час само за 3,6 секунди и има електронно заключващ се заден диференциал.

2026 Jeep Recon Moab

motor1.com/news, 18 ноември, 19:18 ч.

Jeep Recon 2026 най-накрая е тук. Автомобилният производител за първи път обяви електрическия офроуд SUV през 2022 г., но с началото на производството някъде в началото на jeepследващата година, Jeep е готов да разкрие подробностите за новия Recon, който ще бъде пуснат първо в версията си Moab.

Recon има два електрически двигателя, които произвеждат комбинирани 650 конски сили и 620 фунт-фута въртящ момент, задвижвайки SUV-а до 60 мили в час за 3,6 секунди. Той има задвижване на четирите колела и се предлага с желаната значка Trail Rated.

Задният електродвигател има крайно предавателно число 15:1 за подобрено подаване на мощност и електрически заключващ се диференциал, докато предният мотор има крайно предавателно число 11:1 и отворен диференциал. Системата за управление Selec-Terrain в нивото на оборудване Moab предлага пет режима на шофиране, включително специален режим Rock.

Recon е с около пет инча по-дълъг от четиривратия Wrangler, но има шест инча по-къса колесна база. Електромобилът, който тежи 6112 паунда (2970 кг), също е по-широк, но двата са почти еднакви по височина. Wrangler предлага и малко повече товарно пространство.

33-инчовите гуми на Moab осигуряват 9,1 инча (24 см) просвет с ъгъл на заход от 33,8 градуса, ъгъл на отклонение от 33,1 градуса и ъгъл на преход от 23,3 градуса. Jeep казва, че е калибрирал дросела, за да „доставя въртящ момент по контролиран и прецизен начин за задоволително офроуд шофиране“.

Recon е базиран на платформата STLA Large, която е в основата на Dodge Charger Daytona EV и Jeep Wagoneer S. Батерийният пакет с капацитет 100,5 киловатчаса осигурява пробег до 250 мили. Максималната скорост е 112 мили в час. Продължение

Представяме изцяло новия, изцяло електрическия Jeep® Recon 2026

Марката Jeep® навлиза в бъдещето с премиерата на Jeep Recon 2026, първият и единствен изцяло електрически SUV с Trail Rated сертификация в индустрията. Проектиран от нулата за приключения, Jeep Recon предлага легендарните 4×4 възможности на Jeep в напълно електрифициран пакет.

Jeep® България

Изграден върху специално създадена електрическа архитектура, Jeep Recon съчетава мощна производителност с автентичната способност на 4xe. Стандартното изцяло електрическо задвижване на четирите колела осигурява увереност при сцепление на различни терени, подпомогнато от ексклузивната система Selec-Terrain с множество режими, съобразени с всякакви условия. С 650 к.с. и 840 Нм моментален въртящ момент, Jeep Recon предлага прецизен контрол от момента на натискане на газта и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,6 секунди. Това е смела нова интерпретация на ДНК-то на Jeep, електрифицирана и готова за терен с прогнозен пробег до 400 км (в зависимост от версията).

„Jeep Recon 2026 е смела стъпка напред за марката – изцяло електрически SUV, който остава верен на нашите основни ценности за свобода, приключения и способности. Той е Trail Rated, PR_SFAautomotive_Jeep_Recon_251119проектиран с ясна цел и готов да отведе феновете на Jeep в бъдещето, без да прави компромис с легендарното представяне, което очакват,“ каза Боб Бродердорф, главен изпълнителен директор на марката Jeep. „С Jeep Recon доказваме, че електрификацията не само е съвместима с офроуд възможностите, но може и да ги надгради, доставяйки моментален въртящ момент, прецизен контрол и по-тихо, по-свързано шофиране, уникално за Jeep.“

От електрифицираната си трансмисия до отличителния и автентичен дизайн, Jeep Recon е създаден да предоставя нов вид приключение на пътя и извън него, включвайки напредничави технологии и функции.

Производството на Jeep Recon 2026 ще започне в началото на следващата година в завода в Толука, с първоначално лансиране в САЩ и Канада, последвано от глобално присъствие. Продължение

Германският търговец на дребно Rewe тества автономна ID. Buzz в ежедневните операции

Германският търговец на хранителни стоки Rewe тества доставката на хранителни стоки до клиенти, използвайки високо автоматизирано превозно средство (автономно шофиране ниво 4) в ежедневните си операции в сътрудничество с швейцарския технологичен стартъп Loxo.

Модифицираният VW ID. Buzz ще се движи автономно по пътищата на град Бохум в силно индустриалната долина Рур в страната за пилотен период от приблизително шест месеца.

Изображение: Rewe

mediacenter.rewe.de (на немски), 19.11.2025 – 12:24 ч.

Германия Loxo доставка до последната миля

Тестовият период на автономни доставки е сътрудничество с швейцарската технологична компания Loxo, швейцарски дълботехнологичен стартъп, фокусиран върху внедряването на гер робоавтономни технологии в търговски превозни средства, и Bochum Economic Development, за която специално оборудван VW ID. Buzz ще доставя поръчки за услугата за доставка Rewe в режим на автономно шофиране – придружен само от безопасен шофьор. Партньорите внедряват максимално възможното ниво на автоматизация в пилотно приложение по германските пътища.

По време на шестмесечния пилотен период Rewe и Loxo се стремят да намерят решения за въвеждане на технически автономна услуга за доставка с възможно най-висок капацитет на пътя. Двете компании ще събират информация за възможно най-високата степен на автономност със съответните технически и икономически ключови показатели за ефективност. Продължение

Renault Trucks представя нови среднотонажни електрически камиони

Renault Trucks разширява гамата си от електрически камиони с моделите E-Tech D12 и D14, които са предназначени за градски дистрибуционен транспорт.

Френският производител се стреми да предлага електрически камиони за всички градски приложения от 12 до 26 тона.

Изображение: Renault Trucks

renault-trucks.com, 19.11.2025 – 12:06

Новите модели допълват гамата от електрически камиони, разработени от Renault Trucks за среднотонажни товарни превози; до момента производителят е предлагал 16-тонния E-Tech D ренElectric и 19- или 26-тонния E-Tech D Wide Electric. Двата модела, Renault Trucks E-Tech D12 за френския пазар и Renault Trucks E-Tech D14 за други европейски пазари, имат еднакъв дизайн и производителност, но отговарят на специфичните изисквания на всеки пазар.

E-Tech D12 за Франция има бруто тегло на превозното средство от 12 тона, както подсказва името му, докато E-Tech D14 има бруто тегло на превозното средство от 14 тона. Renault Trucks определя полезния товар като 5,6 тона за E-Tech D12 и 6,7 тона за E-Tech D14. И двата модела, както пише Renault Trucks, предлагат „отличен компромис между товароносимост и пъргавина“.

Моделите са широки 2,39 метра, имат междуосие от 3,8 метра и се очаква да имат радиус на завой по-малък от 7,3 метра – имайте предвид, че това не е радиусът на завой. Това ги прави най-компактните и маневрени превозни средства в електрическата гама на производителя. Твърди се също, че те са единствените камиони в своята категория, които „разполагат с пълно въздушно окачване както отпред, така и отзад“, предлагайки съответно високо ниво на комфорт при шофиране. Продължение

Британският автомобил за сухопътни състезания Sunbeam 1000 HP блесна на Pebble

Големият „звяр“ беше първият автомобил, достигнал 200 мили в час

Винтидж състезателен автомобил с аеродинамичен дизайн на показ

Конкурс в Пебъл Бийч

autoweek.com, ноември 2025 г.

Последният конкурс в Пебъл Бийч беше един от най-бързите досега. Първият автомобил, достигнал 200 мили в час, се изстреля с рев върху тревата на 18-ия грийн – с много по-бавна скорост – този август, когато Sunbeam 1000 HP направи своя дебют след реставрацията.

Конкурс в Пебъл Бийч

Възстановеният рекордьор на конкурса в Пебъл Бийч

Малко контекст.

В днешно време можете да отидете до местния дилър на суперавтомобили и да купите произволен брой превозни средства, които ще достигнат 200 мили в час. Aston Martin, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren и Porsche произвеждат по един, някои повече от един. Дори Corvette и Mustang GTD могат да го направят.

Но преди 100 години това не беше така.

Твърде късно беше да спасим солените равнини Бонвил…

Първата кола, достигнала 100 мили в час, се появи сравнително скоро след зората на автомобилната ера, когато французинът Луи Риголи достигна 103,561 мили в час на борда на Gobron-Brillie през 1904 г. Но бяха необходими повече от две десетилетия след това, за да може някой да достигне 150 мили в час – рекорд, постигнат от Малкълм Кембъл през юли 1925 г. зад волана на Sunbeam 350 HP, автомобил с мощност, заложена още в името. Продължение