Nissan Pathfinder 2026 получава освежаващо обновяване; Все още е с 3 реда седалки, все още е достъпен
Наличен в началото на 2026 г. Цените започват от $38 995 за S 2WD. 
Nissan Pathfinder получава фейслифт за 2026 г., с нова предна част и нова, модерна електроника вътре.
Pathfinder е по-евтин от повечето в класа, започвайки от $38 995.
Очаквайте го в шоурумите в началото на следващата година.
Pathfinder е част от гамата на Nissan вече 40 години и макар че отдавна напълно навлезе в сегмента на комфорта и лукса на съвременните триредови SUV-ове, с всички характеристики и удобства, които купувачите очакват в този клас, той остава способен да се впуска в приключения.
Pathfinder навлезе в ново поколение за 2022 г., така че промените за моделната 2026 година представляват фейслифт в средата на цикъла. Триредовият SUV все още има същия 3,5-литров V6 двигател и деветстепенна автоматична трансмисия както преди и се предлага с предно или задвижване на всички колела по ваш избор.
Този двигател произвежда 284 к.с. и 259 lb-ft въртящ момент.
Купувачът с ограничен бюджет вероятно ще се радва да шофира базовия S модел с 2WD. Но всеки, който планира да се разходи дори малко офроуд, ще иска нивото на оборудване Rock Creek, което според Nissan се предлага с окачване, настроено за офроуд, гуми A/T за всякакъв терен (по-малко вероятно да се спукат на камъни), уникална предна броня и решетка, LED фарове за мъгла и тръбен багажник на покрива. Продължение
Changan разработва нов роторен двигател, наречен R05E.
Changan разработи нов ванкелов двигател за използване в „икономичния режим на ниска надморска височина“. 
Changan разработва нов роторен двигател, наречен R05E.
Той произвежда 71 конски сили и обороти до 6500 об/мин.
Производството започва през 2027 г.
Снимка Motor1
26 декември, в 10:19 ч.
Ванкеловият роторен двигател е легендарен: компактен, мощен, ултраплавен двигател с един триъгълен ротор в сърцето си. Mazda, разбира се, е пионер на ванкеловия двигател,използвайки го в автомобили като Cosmo, RX-7 и състезателния автомобил 787B. Но този нов роторен двигател не идва от Mazda – както при повечето технологични пробиви напоследък, този е от Китай.
Компания, наречена Changan, е разработила нов роторен двигател, според съобщения от CarNewsChina. Той се нарича R05E и е първият мощен роторен двигател, разработен в региона. Проектът първоначално е обявен на 9 април в сътрудничество с компанията за мобилност AVL, но първият работещ прототип дебютира на 19 декември. Производството е планирано да започне някъде през 2027 г.
Създаден за небето
С тъга съобщаваме, че този нов роторен двигател не е за пътни автомобили. Вместо това, Changan планира да използва този нов двигател в „икономиката на ниска надморска височина“ – неща като дронове, eVTOL (електрически самолети с вертикално излитане и кацане) и може би един ден летящи автомобили, всички от които работят под 1000 метра (приблизително 3300 фута). Китай прогнозира, че икономиката на ниските височини ще достигне стойност до 3,5 трилиона йени (490 милиарда долара) до 2035 г. Продължение
Първият двигател с вътрешно горене, отговарящ на стандарта Euro 7, е готов
Този инженерен шедьовър с индекс M15NTH е дело на китайците от Dongan
Fakti.bg, 27 декември 2025 г. 10:05 75
Докато светът затаи дъх в очакване на пълна електрификация, Китай тихомълком доказа, че двигателят с вътрешно горене все още крие няколко трика в ръкава си. Подразделението
Dongan – част от гиганта Changan, хвърли технологично предизвикателство на европейските регулатори, обявявайки успешното пускане на пазара на най-новия си агрегат. Става дума за 1,5-литров турбодвигател, който не само работи, но вече отговаря на драконовските изисквания на стандарта Euro VII – постижение, което мнозина смятаха за почти невъзможно за конвенционална машина.
Този инженерен шедьовър с индекс M15NTH не е предназначен за ретроградни превозни средства, а е специално калибриран, за да бъде „сърцето“ на съвременните plug-in хибридни системи (PHEV). На 25 декември, в ранните часове на деня, тестовата лаборатория на Харбинския изследователски институт се превърна в арена на триумфа. Първото завъртане на ключа премина без нито един проблем, отбелязвайки нова ера в развитието на хибридите. Продължение
Калениус е преизбран за президент на ACEA за 2026 г., конкурентоспособността и пазарно ориентираната декарбонизация са начело в дневния ред
Бордът на директорите на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) преизбра Ола Калениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz, за втори мандат като президент на ACEA през 2026 г.
acea.auto/press-release, Брюксел, декември 2025 г.
Размишлявайки върху приоритетите на ACEA, г-н Калениус заяви: „Твърдо сме убедени, че целите за декарбонизация могат да бъдат постигнати само когато са съчетани със силна
програма за глобална конкурентоспособност и устойчивост на веригата за създаване на стойност. Това е движещата сила на нашата работа през 2025 г. и ще продължи да го прави през 2026 г.“
Европейската автомобилна индустрия остава изцяло ангажирана с мобилността с нулеви емисии и активно участва в стратегическия диалог с Европейската комисия относно бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Приетият със законодателни предложения – „Автомобилен пакет“, включително преразглеждането на стандартите за CO2 за автомобили и микробуси, законодателството за зелени корпоративни автопаркове и автомобилния омнибус, ще бъде определящ момент за ЕС да възприеме по-прагматичен курс.
„Гъвкавостта, технологичната отвореност и целенасочените политики за автомобили, микробуси, камиони и автобуси остават от съществено значение за връщането на зелената трансформация и конкурентоспособността на промишлеността на Европа в правилната посока“, каза Калениус. „Имаме големи очаквания, тъй като залогът е много.“
Г-н Калениус беше преизбран за президент на ACEA по време на поредното заседание на нейния Съвет на директорите, който е съставен от главните изпълнителни директори на 16-те големи европейски производители на автомобили, микробуси, камиони и автобуси. Президентът на ACEA се избира от нейните членове ежегодно за едногодишен мандат, който може да бъде подновен веднъж. Продължение
Новият Corvette Grand Sport може да дебютира с 6,7-литров V-8 двигател
General Motors разработва V-8 двигател с малък блок от шесто поколение, а Corvette може да получи такъв с 6,7-литров работен обем.
2026 Chevrolet Corvette ZR1X
Снимка от: Chevrolet
26 декември, 12:30 ч.
General Motors харчи много пари за V-8 двигател с малък блок от шесто поколение. Този нов двигател ще задвижва асортимент от автомобили, включително Chevrolet Corvette. Той също
така трябва да се предлага в два размера, което означава, че емблематичният спортен автомобил на компанията може да получи още по-голям двигател.
Според нов доклад на Corvette Blogger, позоваващ се на информация от книгата за части на GM и „човек, близък“ до автомобилния производител, двигателят LS6 от шесто поколение ще има работен обем от 6,7 литра – 409 кубически инча. Този нов двигател вероятно ще се появи в Corvette Grand Sport през 2027 г.
Докладът споделя изображение от книгата с части, което обозначава двигателя като алуминиев с горни клапани и директно впръскване на горивото в порта. Предишни слухове предполагаха, че GM ще използва по-малкия двигател, нов 5,7-литров агрегат, в автомобили като Chevrolet Silverado 1500.
По-големият двигател вероятно ще задвижва Corvette, който GM ще настрои за мощност и производителност. Вероятно ще видим и 6,7-литровия V-8 двигател да задвижва бъдеща версия на Cadillac CT5. CT5-V Blackwing е мощно чудовище, което би могло да използва по-голям двигател и повече мощност. Продължение
Škoda съветва – безопасно шофиране по сняг и лед
Шофирането в зимни условия изисква изключително внимание от водача. Škoda Storyboard предлага съвети как да се справите с лекота със заснежени и заледени
пътища. Освен това, експертни мнения са предоставени от някой, който тества автомобилни системи на Škoda отвъд Северния полярен кръг.
skoda-storyboard.com
Предполагаме, че вече сте запознати със задачите преди шофиране и общата подготовка на автомобила за зимно шофиране. Ако не сте, ЕТО подробностите:
Само за да ви напомним накратко, най-важното включва зимни гуми с достатъчна дълбочина на протектора, старателно изметена каросерия и правилно остъргани всички прозорци. Гумите и видимостта са абсолютно необходими. Не забравяйте да използвате фаровете си по време на шофиране, тъй като съвременните LED решения не произвеждат толкова много топлина и по този начин газоразрядната лампа няма да помогне за топенето на лед.
Проверете какви са изискванията за зимни гуми във вашата страна. Продължение
Висоцки: Автомобилите на легендарния поет и музикант
Легендарният поет, певец и актьор Владимир Висоцки винаги е имал страст към колите.
Между 1967 и 1980 г. той кара, както тогавашните обикновени местни леки автомобили, така и престижни чуждестранни автомобили, които само много известните и влиятелни можеха да си позволят по онова време. Култовият музикант започва автомобилната си кариера с ГАЗ-21: Висоцки научава основите на шофирането на „Волга“ под ръководството на своя приятел, художника Борис Диодоров. ГАЗ-21 Волга
Изненадващо, първата кола на Висоцки не беше Mercedes, а местна. Макар и все още от висок клас – Волга 21. Именно в този седан младият Владимир Висоцки научава основите на
шофирането в края на 60-те години на миналия век. Колата принадлежи на неговия приятел, художника Борис Диодоров, който го учи да шофира.
По-късно Висоцки я купува от него. Актьорът обаче не я притежава много дълго. Скоро след това Висоцки претърпява инцидент с Волга и я катастрофира. Слуховете носят, че инцидентът е станал, докато колата все още е била собственост на приятеля му Диодоров. Именно затова Висоцки трябваше да си купи ГАЗ-21.
До 1971 г. Висоцки се сдобива с първия си личен автомобил: чисто нов ВАЗ 2101 „Копейка“, сиво-сив автомобил с регистрационен номер „МКЛ 16-55“. Този нов съветски автомобил, подарък от баща му, не донася дълго радост на Владимир Семьонович. Съвсем скоро актьорът претърпява инцидент с него: самият Висоцки не е ранен, но колата е сериозно повредена.
Легендата разказва, че една гореща юлска вечер актьорът се скарал със съсед, който притежавал подобна Лада. За да уредят спора, те излезли на пътя. Мъжете се споразумели, че губещият от облога ще бъде този, който пръв излезе от пътя, докато шофира челно. И двамата мъже се оказаха смели, така че и двете Лади бяха напълно смачкани същата вечер.
Volkswagen предупреждава, че малките автомобили с бензинов двигател са обречени: „Бъдещето… е електрическо“
Шефът на компанията вярва, че бъдещето в този сегмент е електрическо.
Снимка от: Концепцията Volkswagen ID.Every1
Автомобилните производители въздъхват с облекчение, след като Европейската комисия предлага да отмени забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от
2035 г. Въпреки това, компаниите все още ще трябва да намалят емисиите от автопарка си с 90 процента в сравнение с нивата от 2021 г. Дори преди средата на следващото десетилетие производителите трябва да спазват по-строги цели за CO₂, последната от които влезе в сила тази година. От 2030 г. нататък правилата на играта ще станат още по-строги.
Имайки това предвид, Volkswagen предупреждава, че малките автомобили с бензинов двигател нямат бъдеще в Европа. Главният изпълнителен директор на най-продаваната марка в Европа заяви пред Auto Motor und Sport, че модели като Polo ще станат изцяло електрически. Томас Шефер го нарича така, както го вижда: „Бъдещето в този сегмент е електрическо.“ Разработването на нов автомобил с двигател с вътрешно горене в B-сегмента, който да отговаря на разпоредбите за емисиите, би било непосилно скъпо. Тези разходи неизбежно биха били прехвърлени върху клиентите, което би направило автомобила твърде скъп, за да се конкурира.
Следователно е само въпрос на време, преди суперминито да загуби напълно двигателя си с вътрешно горене, оставяйки ID. Polo да служи като негов косвен наследник. Завръщане в A-сегмента с автомобил, задвижван с бензин, по модела на малкия up! или Lupo, също е изключено. Това решение е безпроблемно, предвид предстоящия приток на сравнително достъпни електрически превозни средства. Електрическото Polo, което ще се появи следващата година, ще струва 25 000 евро в основната си конфигурация. Продължение
Последният F-Pace с ДВГ е произведен, отбелязвайки края на ерата на тези двигатели на Jaguar
Продажбите на SUV-а във Великобритания приключиха миналия ноември, но той продължи да се продава на други пазари
Jaguar F Pace, 23 декември 2025 г.
Последният Jaguar F-Pace слезе от производствената линия на JLR в Солихъл, официално отбелязвайки края на моделите с двигател с вътрешно горене на британската марка.
Продажбите на SUV-а на пазара във Великобритания приключиха миналия ноември, но продължиха за пазари, включително САЩ, Австралия, Китай, Европа и други.
Това означава, че официално Jaguar вече не произвежда модели за никакви пазари по света.
Този F-Pace е и последният автомобил с двигател с вътрешно горене, който Jaguar ще произведе, като се има предвид, че марката ще представи първия модел от преоткритата си електрическа гама, производствена версия на концепцията Type 00, в средата на следващата година. По-рано този месец Autocar имаше възможност да се повози в колата.
F-Pace се очертава като един от най-продаваните модели на Jaguar за всички времена, с над 300 000 продадени екземпляра по целия свят от пускането му на пазара през 2016 г. Продължение
Мохамед бин Сулайем бе преизбран за президент на ФИА
Мохамед бин Сулайем бе преизбран за президент на ФИА. Бившият рали пилот ще ръководи федерацията още четири години, след като спечели втори мандат.
Победата на Бин Сулайем беше напълно очаквана, тъй като на практика не разполагаше с никаква конкуренция.
Източник – https://clubs1.bg/news, 12.12.2025
Мохамед бин Сулайем
Той беше преизбран за президент на ФИА. Това стана ясно след днешните избори, които се проведоха в столицата на Узбекистан Ташкент
Бин Сулайем на практика нямаше конкуренция на тазгодишните избори. 64-годишният емират ще изпълнява втори пореден четиригодишен мандат начело на ФИА. В края 2021 г. той беше избран за първи път, след като победи тогавашния заместник-президент по спорта Греъм Стоукър.
„Благодаря на всички наши членове на ФИА за това, че гласуваха в забележителни количества и отново ми гласуваха доверие„, каза Бин Сулайем. “Преодоляхме много препятствия. Днес и заедно сме по-силни от всякога.“
„За мен е истинска чест да бъда президент на ФИА. Решен съм да продължа да работя за ФИА, за моторните спортове, за мобилността и за нашите клубове-членове във всички региони по света.“ Продължение








