Зимата скоро ще дойде, съвети преди нея
През зимата загрейте колата си, но не прекалявайте
Шофирането през зимата не само изисква повишено внимание, но може да бъде и предизвикателство за здравето както на водача, така и на пътниците. 
Правилната температура в купето, достатъчното количество хидратация и редовното движение помагат да се гарантира, че дори дългите пътувания могат да бъдат извършени без излишна умора или нежелани последици.
skoda-storyboard.com, 4. 11. 2025
Начин на живот
През лятото шофьорите се борят с умората, причинена от високите температури, и трябва да устоят на изкушението да преохладят интериора с климатик. През зимата, от друга страна, те трябва да се справят с намалена видимост, хлъзгави повърхности и ниски температури. А ситуацията често се влошава от някои лоши навици на хората.
В допълнение към подготовката на самото превозно средство, водачът трябва да се подготви и за зимно пътуване и да възприеме различен начин на мислене. Това трябва да се отрази както в стила на шофиране, така и в подготовката за пътуване. „Имайте предвид, че през зимата подготовката на колата ви може да отнеме повече време, отколкото през лятото. Преди да тръгнете, трябва да почистите снега и да размразите прозорците и огледалата. Оставете достатъчно време за това, за да не започнете пътуването си стресирани от закъснение“, съветва Яна Пармова, която отговаря за услугите по трудова медицина в Škoda Auto. Продължение
DS Automobiles отпразнува 5 години DS STORE България с премиерата на нов модел
DS №4 — новият авангард на френската автомобилна елегантност
   Създаден в сърцето на Париж – столицата на стила и иновацията – DS №4 е въплъщение на философията на DS Automobiles, където технологиите и занаятчийството се преплитат в автомобил от ново поколение. Моделът се предлага в три електрифицирани версии – 100% електрически E-TENSE, Plug-in Hybrid 225, и Hybrid 145 – всяка от които съчетава ефикасност, комфорт и престижна визия.
E-TENSE – 100% електрическо изживяване
DS №4 E-TENSE предлага автономия до 450 км (WLTP), като зареждането до 80% отнема около 30 минути. Силуетът е изваян в духа на аеродинамичната чистота, а изработката на 
интериора – с благородни материали и ръчна прецизност – отразява типичния френски лукс. Моделът разполага с нова електрическа платформа, създадена специално за него, и обещава пълна тишина и плавност на движението.
Hybrid и Plug-in Hybrid – интелигентната енергия
Хибридната версия №4 HYBRID 145 комбинира бензинов двигател и електромотор, работещи в синхрон за намален разход на гориво с до 30% в града и емисии от 116 г/км CO₂. Батерията се зарежда самостоятелно, което осигурява свободата на електрическо шофиране без нужда от включване в мрежа.
Plug-in Hybrid 225 съчетава 180-конски бензинов мотор и електромотор със 125 к.с., постигащ системна мощност 225 к.с. и до 81 км електрически пробег. Разходът е едва 2.9 л/100 км, а емисиите – 59 г/км CO₂. Благодарение на технологии, вдъхновени от Формула Е, като регенеративно спиране и режим E-SAVE, DS №4 гарантира динамика и ефективност на състезателно ниво. Продължение
Ferrari надминава очакванията с 5% ръст на основната печалба през третото тримесечие
МИЛАНО (Reuters) – Производителят на луксозни спортни автомобили Ferrari заяви във вторник – бел. ред., 4 ноември, , че основната му печалба е нараснала с

Работник на Ferrari проверява автомобил във фабриката на компанията в Маранело, Италия, 2 октомври 2025 г. Reuters
5% през третото тримесечие, над очакванията, благодарение на силната ценова сила, подкрепена от модели като SF90 XX и 12Cilindri, както и на увеличените персонализации.
4 ноември 2025 г.
U.S. News & World Report
Италианската компания заяви, че печалбата ѝ преди лихви, данъци, амортизация и обезценка е възлизала на 670 милиона евро (781 милиона долара) за периода юли-септември, надминавайки консенсуса на анализаторите от 649 милиона евро в анкета на Reuters.
Акциите на компанията, листнати на борсата в Милано, обърнаха по-ранните загуби след публикуването на резултатите и до 11:30 GMT те се повишиха с 2,1%. Продължение
ЕС ще представи регулации за CO2 за фирмените автопаркове през декември
ЕС преразглежда своите регулации за CO2 за компаниите от известно време – много компании се опасяват от ранна забрана на двигателите с вътрешно горене през задната врата. Очаква се Комисията да представи плановете си в средата на декември. В Германия почти две трети от всички нови регистрации ще бъдат засегнати.
automobilwoche.de (на немски) 4.11.2025 – 11:56
На 16 декември Европейската комисия очевидно възнамерява да представи плановете си за нови регулации за CO2 за фирмените автопаркове. Поне това съобщава 
Automobilwoche,позовавайки се на източници от индустрията. Самата комисия не пожела да потвърди датата, но заяви в общи линии, че в момента работи по предложението: „Допълнителна информация ще последва скоро“, каза говорител.
Ако критиците успеят, това предложение би могло да има поне толкова голямо въздействие върху пазара на превозни средства, колкото целта на ЕС да разрешава само нови автомобили с нула грама емисии на CO2 на километър от 2035 г. нататък – тъй като това е възможно само с електрически задвижвания, разговорно се говори за „забрана на двигателите с вътрешно горене“, дори ако двигателите с вътрешно горене не са директно изключени.
Тъй като ЕС – разбираемо – все още не предоставя никакви данни или коментари, докато работата по проекта продължава, това естествено подхранва слуховете. В индустриалните среди се казва, че Комисията иска да се придържа към фиксирана квота за електрически автомобили, макар и не 100% квота до 2030 г., както беше съобщено през лятото, като изтегли общата цел за фирмените автопаркове с пет години напред.
Въпреки това, цифрите, които циркулират в момента, са амбициозни: твърди се, че ЕС планира електрическа квота от поне 50% за 2027 г., като слуховете в момента сочат 90% за 2030 г. Както бе споменато, това не е потвърдено. Продължение
Seat пуска в експлоатация нови производствени мощности за малки електрически автомобили
Seat откри нова преса PXL в основния си завод в Марторел, Испания. Пресите в момента се използват за щамповане на части за текущите серийни модели – а от 2026 г. нататък ще се използват и за Cupra Raval и VW ID. Polo.
Изображение: Seat
seat-cupra-mediacenter.com, 04.11.2025 – 10:07
Линията за пресоване, състояща се от шест преси, ще бъде използвана за производство на до четири милиона части от каросерията годишно за предстоящите малки електрически 
автомобили, според Seat. След 40 месеца разработка и строителство, съоръжението вече е в експлоатация.
Seat инвестира сериозно в завода в централата си в Марторел за производството на двата малки електрически автомобила, Cupra Raval и VW ID. Polo, например в ново съоръжение за сглобяване на батерии точно до производствената линия на превозните средства, в обучение на персонала, както и в модернизиране на оборудването и процесите. Твърди се, че новата преса PXL е „по-ефективна, по-мощна и по-свързана“ от оборудването, използвано преди това за производство на каросерии в бяло.
„Благодарение на своите 15 хода в минута, можем да щамповаме повече части за по-кратко време, с максимална ефективност“, обяснява Алисия Молина, ръководител на отдела за разработване на производствени процеси в Seat и Cupra. Времето за смяна на инструментите също е значително по-кратко, което означава, че пресата може да бъде преоборудвана по-бързо за други щанцови инструменти, за да се произвеждат различни части – според Seat са възможни до 15 смени на инструменти на ден. Продължение
Tesla Inc. имаше своите проблеми тази година
Счупените врати на Тесла
Пон, 3 ноември 2025 г. в 17:20 ч.
msn.com/en-us/money/other
Tesla Inc. имаше своите проблеми тази година. Продажбите в Съединените щати се понижиха, до голяма степен поради връзката на главния изпълнителен директор Илон Мъск с 
президента Тръмп. Пазарният ѝ дял в САЩ е паднал под 45%, според данните за първото полугодие. Tesla имаше прилив на клиенти през третото тримесечие, тъй като хората купуваха електрически превозни средства (EV) преди изтичането на данъчен кредит от 7500 долара. Очаква се продажбите на електромобили в САЩ да спаднат рязко през това тримесечие и през 2026 г.
Tesla отчете двуцифрен процентен спад на продажбите в повечето страни в Европейския съюз. Това изглежда се дължи на връзката на Мъск с Тръмп и коментарите му за европейските политически кандидати.
В Китай, най-големият пазар на електромобили в света, местната конкуренция, водена от гиганта в производството на електромобили BYD, оказа влияние върху пазарния дял на Tesla.
Пускането на пазара на роботизирани и усъвършенствани продукти с изкуствен интелект от Tesla, за които Мъск казва, че са бъдещето на компанията, е далеч в бъдещето.
Дори с всички тези проблеми, акциите на Tesla се възстановиха от началото на годината. Започнаха 2025 г. на около 400 долара за акция. Това падна до 220 долара през март и април, но оттогава се възстановиха до 458 долара. Това 13% увеличение за годината се сравнява с 18% печалба за S&P 500. Продължение
Toyota най-накрая потвърждава нов V-8 двигател
Ръководителят на отдела за задвижващи агрегати на автомобилния производител намеква, че Lexus също ще го използва.
Сн.: Lexus Sport Concept
Говорено е надълго и нашироко за новите, по-малки и по-леки четирицилиндрови двигатели на Toyota, които ще задвижват всичко. Има обаче малко информация относно двигател с 
вътрешно горене с голям работен обем, проектиран специално за новия флагмански спортен автомобил на компанията. Суперколата с емблема GR ще има премиера в началото на декември и да, тя ще има V-8 двигател.
В интервю на текущото изложение за мобилност в Япония през 2025 г., президентът на Toyota, отговарящ за задвижващите агрегати, Такаши Уехара, потвърди интересните слухове за V-8 с два турбокомпресора. Той обясни, че основата за тази нова осемцилиндрова система се крие в предстоящото семейство модулни бензинови двигатели на компанията, състоящи се от 1,5- и 2,0-литрови агрегати.
В концептуалния автомобил GR Yaris M със средно разположен двигател, 2.0-литровият „G20E“ има целева мощност над 400 конски сили. Уехара каза пред CarExpert, че новият V-8 е „в общи линии“ свързан с четирицилиндровия двигател, монтиран зад седалките на хотхеча. V-8 ще осигури значително повече мощност, и не само защото има четири допълнителни цилиндъра и втори турбокомпресор.
Човекът, отговарящ за двигателите в Toyota, потвърди и друга част от слуха около суперколата, производна на GT3: двигателят с вътрешно горене ще бъде част от хибриден силов агрегат. Той обаче уточни, че спортната машина няма да бъде plug-in хибрид. Освен това намекна, че Lexus ще използва електрифицирания V-8 в производствена версия на показания тук Sport Concept, който, както наскоро научихме, наистина е хибрид. Продължение
Лек спад в регистрациите на нови електрически превозни средства в Норвегия
Общо 10 852 електрически автомобила бяха новорегистрирани в Норвегия през октомври. Това представлява 22% намаление в сравнение със септември и лек спад спрямо предходната година, но електрическите превозни средства все още представляват 97,4% от целия пазар. Въпреки това, все още може да последва интересен скок в края на годината.
Изображение: Tesla, ofv.no, 03.11.2025
Норвегия, BEV Данни
Въпреки спада, Норвежкият съвет за пътна информация (OFV) остава оптимист, тъй като 10 852 нови електрически автомобила от 11 138 нови пътнически превозни средства 
представляват пазарен дял от 97,4%. Делът на електрическите превозни средства от началото на годината вече е достигнал 95,2%, в сравнение с 88,8% към същия период на 2024 г. OFV също така отбеляза, че „октомври обикновено е по-спокоен месец и тазгодишните цифри попадат в рамките на сезонната норма“.
Общият норвежки пазар на автомобили продължава да расте: 124 463 нови автомобила са регистрирани през първите десет месеца на 2025 г., което е с 20,4% повече спрямо същия период на 2024 г. От тях 118 460 са изцяло електрически превозни средства. Вторият по големина тип задвижване, plug-in хибридните бензинови автомобили, представлява 2198 нови регистрации и пазарен дял от 1,8%. „Тези цифри потвърждават, че Норвегия остава световен лидер в електрификацията на пазара на нови автомобили“, заяви OFV.
По-интересно от малката разлика между 97,4% дял през октомври и рекордните 98,3% през септември ще бъде как ще се развият последните два месеца на годината – и началото на 2026 г. „Много хора вероятно обмислят да отложат покупките си на автомобили по-рано, за да се възползват от настоящото освобождаване от ДДС“, каза директорът на OFV Гейр Инге Стоке. С други думи, търсенето може да нарасне още повече, преди да влязат в сила новите правила за ДДС през 2026 г. Продължение
Как да поддържате батерията на електрическото си превозно средство в добро състояние и да я зареждате ефективно
Като възприемете правилните навици за зареждане, можете да направите зареждането на електрическото си превозно средство (EV) по-ефективно и значително да удължите живота на батерията. По-долу – някои основни съвети от Škoda, които ще ви покажат какво да направите
skoda-storyboard.com
Електромобилност
Електрическите превозни средства са лесни за употреба в много отношения – те практически не изискват специална поддръжка. За разлика от двигателите с вътрешно горене, техните 
батерии и електрически двигатели не се нуждаят от смяна на масло, смяна на свещи или подобно обслужване. Собствениците също така не е нужно да се притесняват за студени стартирания през зимата. Въпреки това, интелигентното и внимателно използване може да направи живота с EV още по-лесен и да помогне за удължаване на живота на батерията. Škoda Auto обяснява основните принципи.
Батерията е ключовият компонент по отношение на експлоатационния живот на електрическото превозно средство. Тя се представя най-добре, когато се използва без големи екстремни условия. На практика това означава редовна употреба, като се избягват дълги периоди на много ниски или пълни нива на зареждане.
В идеалния случай трябва да поддържате батерията между 20% и 80% от капацитета ѝ. Функцията „Грижа за батерията“, налична в автомобилите Škoda, помага на водачите да следят и поддържат оптимални нива на заряд. Тя може да бъде активирана, деактивирана или временно превключена, ако е необходимо. Продължение
Продажбите на Ford в САЩ
Продажбите на Ford в САЩ през октомври се увеличават поради търсенето на пикапи въпреки спада в продажбите на електрически превозни средства
3 ноември 2025 г.
U.S. News & World Report
Сн.: Логото на Ford се вижда върху автомобил Ford Explorer в завода на Ford в Чикаго, Илинойс, САЩ
(Reuters) – В понеделник – бел.- ред., вчера, 3  ноември, Ford съобщи за 1,6% ръст на продажбите в САЩ през октомври, тъй като нарастващото търсене на пикапи компенсира спадащите 
обеми на електрически превозни средства.
Законопроектът за данъци и разходи на президента на САЩ Доналд Тръмп сложи край на данъчните облекчения от 7500 долара за покупки на нови електрически превозни средства миналия месец, което доведе до временен скок в продажбите през третото тримесечие.
Експерти от индустрията прогнозираха последващ спад в продажбите на електрически превозни средства по-късно тази година. Продажбите на електрически превозни средства на Ford, като Mustang Mach-E и F-150 Lightning, се понижиха с близо 25% до 4709 превозни средства през октомври спрямо преди година.
Но продажбите на пикапи са се увеличили с близо 5% до 105 771 бройки, подпомогнати от търсенето на моделите Ranger и Maverick. Продължение








