Световна премиера на Cayenne Electric: Електрическо допълнение вместо изцяло задвижване
Porsche представи втория си електрически SUV с новия Cayenne. В ревизираната стратегия на базираната в Щутгарт компания, Cayenne Electric вече не е единственият път напред, а част от „тристранна стратегия за задвижване“ заедно с двигатели с вътрешно горене и хибриди. Но едно е ясно: ако искате да шофирате най-мощния Cayenne, новият електрически модел е невъзможен!
porsche.com, 19.11.2025
Вече съобщихме в края на септември в нашето техническо проучване на новия модел, че електрическият Cayenne, известен вътрешно като E4, няма да бъде точно с по-ниска мощност, но Porsche остана мълчалива относно точните цифри на технологичния семинар за задвижване, батерия и софтуер.
Това сега се промени, тъй като новият Cayenne отпразнува своята виртуална световна премиера и с нея бяха разкрити окончателните спецификации. При пускането на пазара ще има два
варианта – Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric. Последният за кратко осигурява 850 кВт мощност и 1500 Нм въртящ момент в режим на launch control. Това позволява на електрическия турбо двигател да се катапултира от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, с максимална скорост от 260 км/ч. 850 кВт съответства на 1156 к.с. в стария свят. В нормален режим на шофиране мощността е все още 630 кВт, което съответства на 857 к.с. За сравнение: Най-мощният Cayenne с двигател с вътрешно горене на борда е Cayenne Turbo E-Hybrid като PHEV. Той има определена системна мощност от 544 кВт и може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди в най-добрия случай. Това е възможно благодарение на нов електродвигател на задната ос с директно охлаждане с масло в сравнение с Macan – същите двигатели се използват и отпред.
Няма съмнение, че никой не се нуждае от пикова мощност от 850 кВт или 630 кВт в нормален режим на шофиране. В луксозния сегмент обаче обикновено не става въпрос за постоянно използване на всички възможности докрай. Но бихте могли, ако искате – защото знаете, че седите в най-мощния Cayenne досега. И в бъдеще той ще бъде електрически. Продължение
Stellantis преминава към NACS
Stellantis Group се отваря към системата за зареждане NACS и оборудва електрическите модели на Jeep и Dodge за САЩ, Канада, Япония и Южна Корея с подходящите конектори. Това ще позволи на клиентите да имат достъп до мрежата Supercharger на Tesla.
Изображение:Stellantis NACS Зарядни станции – Jeep
19.11.2025, stellantisnorthamerica.com
В Северна Америка тенденцията към NACS конектори нараства постоянно от около две години. Все повече производители приемат този стандарт или поне предлагат адаптери за своите
превозни средства.
Марките на VW Group, активни в САЩ, избират последното решение за своите електрически модели. Electrify America, един от най-големите доставчици на инфраструктура за зареждане в страната, също ще оборудва своите зарядни станции с допълнителна NACS връзка в бъдеще.
След като през февруари 2024 г. Групата обяви, че в бъдеще ще оборудва избрани електрически серии с NACS конектори, Stellantis сега предприема действия. Вече наличните модели, като Jeep Grand Wagoneer S и Dodge Charger Daytona, ще слязат от производствената линия с NACS конектори от следващата година. Бъдещите електрически автомобили, водени от новия Jeep Recon, ще последват.
Групата не се фокусира само върху САЩ и Канада, но и прилага тази промяна на южнокорейския и японския пазар. Стандартът NACS също набира значение в тези две източноазиатски страни напоследък. Продължение
Waymo стартира услуга за роботизирани таксита в още пет града в САЩ
Waymo разширява услугата си за роботизирани таксита в още пет града в САЩ. Докато операциите вече са започнали в Маями, услугата ще бъде стартирана и в Далас, Хюстън, Сан Антонио и Орландо през следващите седмици. Както е обичайно за Waymo, компанията започва с пробни периоди без клиенти в нови райони на дейност, а клиентите ще могат да използват услугата за първи път в тези нови градове през 2026 г.
Изображение: Waymo
waymo.com, 19.11.2025
Услугите за роботизирани таксита от Waymo, които са изцяло без шофьор, вече работят в няколко града в САЩ. Компанията, първоначално наречена Google Self-Driving Car Project, е
дъщерно дружество на Alphabet Inc., компанията майка на Google. По-рано този месец Waymo обяви, че ще стартира в Детройт, Лас Вегас и Сан Диего през 2026 г., докато компанията се разширява отвъд Атлантика, за да предоставя услуги в Лондон. Нови услуги се добавят и по магистралите в района на залива на Сан Франциско, Финикс и Лос Анджелис. Услуги, използващи магистрали, са обявени и за Остин и Атланта.
Когато Waymo въвежда нова услуга в нов район, компанията следва същия протокол. Шофьорските характеристики се сравняват с доказан базов стандарт, за да се валидира производителността и да се идентифицират уникални местни характеристики. Компанията казва, че след това усъвършенства изкуствения интелект на шофьора на Waymo, за да се ориентира в местните нюанси. Постоянните подобрения се внедряват чрез редовни софтуерни издания.
Обявената услуга за роботизирани таксита вече започна дейност в Маями. Градовете Далас, Хюстън, Сан Антонио и Орландо ще последват през следващите седмици. Продължение
Tesla получава разрешение за услуга за споделено пътуване в Аризона
18 ноември (Reuters) – Tesla е получила разрешение за експлоатация на услуга за споделено пътуване в Аризона, съобщи щатски регулатор, което е стъпка към плановете на производителя на електрически превозни средства да стартира услуга за самоуправляващи се роботизирани таксита.
19 ноември 2025 г., 3:56 ч. сутринта
Тази година Tesla стартира услуга за роботизирани таксита в Остин, Тексас, с монитор за безопасност на предната пътническа седалка, последвана от услуга за споделено пътуване в района на залива на Сан Франциско с човешки шофьори, използващи версия на софтуера им за пълно самоуправление.
Изпълнителният директор Илон Мъск заяви, че компанията ще управлява роботизирани таксита в осем до десет метрополни района до края на годината. Tesla има за цел в крайна сметка да премахне шофьорите и мониторите от превозните средства.
Разрешителното на Транспортната мрежова компания в Аризона ще позволи на Tesla да управлява подобна на Uber операция и да таксува пътниците, но не ѝ позволява да управлява превозни средства без шофьор. Съгласно процес на самосертифициране, Tesla получи разрешение от щата през септември да тества и управлява своите автономни превозни средства с безопасен шофьор.
Tesla не отговори веднага на искане за коментар.
Компанията също така е кандидатствала за разрешение за тестване без шофьор и е изразила интерес към работа в района на метрото Финикс, съобщи Министерството на транспорта на Аризона през юли. Продължение
Jeep Recon, електрически SUV с възможности за офроуд, ще бъде пуснат на пазара през 2026 г.
Новият Recon не е предназначен да бъде добре поддържан семеен SUV, а по-скоро такъв, който може да се справи с неравен терен, когато е необходимо. 478 кВт и 800 Нм въртящ момент обещават бързо представяне. Jeep заявява пробег от 450 километра.
Изображения: Stellantis
stellantis, 19.11.2025
С Recon, Jeep твърди, че пуска първия електрически SUV, който не само изглежда като офроуд, но и се твърди, че е наистина способен да се справя извън утъпканите пътища. Производството на модела е планирано да започне в началото на 2026 г. Първите доставки за клиенти от САЩ и Канада ще последват, докато пускането на пазара на други пазари е
планирано за четвъртото тримесечие.
SUV-ът ще бъде произведен в завода в Толука, Мексико, и вероятно ще се предлага и в тази страна. Производителят вече обяви цена за американския пазар: тя ще започва от 65 000 долара или приблизително 56 000 евро.
SUV-ът е базиран на платформата STLA Large
Що се отнася до техническата основа, дъщерното дружество на Stellantis говори само за „специално разработена електрическа архитектура“. Електрическият Jeep Wagoneer S, който е базиран на платформата STLA Large на групата, също слиза от производствената линия в Толука. Следователно би било логично тази платформа, в адаптирана форма, да формира и основата за Recon.
Той е проектиран за 400-волтова технология и разполага с NMC батерия с мощност 100 кВтч. Това би трябвало да позволи пробег до 450 километра. Това обаче все още е приблизителна оценка, а не официална стойност по WLTP. Продължение
Skoda Superb Estate – според британското What Car? – най-доброто продавано комби в Обединеното кралство
Въпреки нарастващото влияние на SUV-овете, комбитата все още имат силно присъствие на автомобилния пазар в Обединеното кралство.
Има няколко причини за тяхната продължаваща популярност, вариращи от ежедневната им гъвкавост до огромните им нива на практичност.
Най-добрите комбита са и по-добри за шофиране от повечето SUV-ове, като често превъзхождат своите високопроходими аналози по отношение на вътрешно пространство и гъвкавост. Мнозина твърдят, че те отговарят на клишето да бъдат „колата, от която изцяло някога ще имате нужда“.
Настоящата серия от комбита също е изключително разнообразна, което означава, че има редица опции по отношение на размер, мощност и функционалност. 
Можете да имате всичко – от семпъл, изтощителен дизел до по-луксозен, богат на материали „shooting brake“, произведен от марки, вариращи от Volkswagen и Audi до MG и Dacia.
Без значение дали става въпрос за превъзходен комфорт на возене, изключителна ефективност или завладяваща мощност и управление като за суперавтомобил, има комби за всеки вкус и бюджет.
Смятаме, че най-доброто комби в продажба днес в Обединеното кралство е Skoda Superb, което оправдава името си благодарение на просторния си интериор, гъвкавата си гама от двигатели и динамиката на шофиране до такава степен, че го оценихме с перфектните пет звезди в нашия пътен тест.
Има обаче и множество други конкуренти, които си струва да се обмислят. Продължение
Разкрит е Honda Pilot 2026: Много малки промени
Повече стандартни функции и променен външен дизайн са само част от промените, които Pilot получава за 2026 г.
Триредовият SUV на Honda получава обновяване в средата на цикъла. Настоящото поколение Pilot се продава за моделната 2023 година, но сега получава преобразяване, което включва редизайн на екстериора, обновена кабина и повече стандартни функции.
Снимки: 2026 Honda Pilot TrailSport
motor1.com/news, 18 ноември
Honda Pilot 2026 се предлага с по-голяма решетка, която е по-малко трапецовидна от преди. Honda също така подобри предните и задните прагове, правейки ги по-изразени. Те се
предлагат в сребристо или черно, в зависимост от нивото на оборудване.
3,5-литровият V-6 двигател на Pilot е същият като преди, произвеждайки 285 конски сили и 262 фунт-фута въртящ момент. 10-степенна автоматична скоростна кутия е единствената трансмисия, а задвижването на всички колела е налична опция, която се предлага стандартно за моделите TrailSport, Touring, Elite и Black Edition.
Вътре Honda увеличи площта на екрана на SUV-а. Дисплеят на водача вече е с размери 10,2 инча, което е с 3,2 инча или 43 процента повече. Екранът на инфоразвлекателната система също се разширява, увеличавайки се с 37 процента до 12,3 инча, и включва някои софтуерни подобрения. Продължение
Разкрит е Jeep Recon 2026: EV с рейтинг Trail Rated и 650 к.с.
Recon може да достигне 60 мили в час само за 3,6 секунди и има електронно заключващ се заден диференциал.
2026 Jeep Recon Moab
motor1.com/news, 18 ноември, 19:18 ч.
Jeep Recon 2026 най-накрая е тук. Автомобилният производител за първи път обяви електрическия офроуд SUV през 2022 г., но с началото на производството някъде в началото на
следващата година, Jeep е готов да разкрие подробностите за новия Recon, който ще бъде пуснат първо в версията си Moab.
Recon има два електрически двигателя, които произвеждат комбинирани 650 конски сили и 620 фунт-фута въртящ момент, задвижвайки SUV-а до 60 мили в час за 3,6 секунди. Той има задвижване на четирите колела и се предлага с желаната значка Trail Rated.
Задният електродвигател има крайно предавателно число 15:1 за подобрено подаване на мощност и електрически заключващ се диференциал, докато предният мотор има крайно предавателно число 11:1 и отворен диференциал. Системата за управление Selec-Terrain в нивото на оборудване Moab предлага пет режима на шофиране, включително специален режим Rock.
Recon е с около пет инча по-дълъг от четиривратия Wrangler, но има шест инча по-къса колесна база. Електромобилът, който тежи 6112 паунда (2970 кг), също е по-широк, но двата са почти еднакви по височина. Wrangler предлага и малко повече товарно пространство.
33-инчовите гуми на Moab осигуряват 9,1 инча (24 см) просвет с ъгъл на заход от 33,8 градуса, ъгъл на отклонение от 33,1 градуса и ъгъл на преход от 23,3 градуса. Jeep казва, че е калибрирал дросела, за да „доставя въртящ момент по контролиран и прецизен начин за задоволително офроуд шофиране“.
Recon е базиран на платформата STLA Large, която е в основата на Dodge Charger Daytona EV и Jeep Wagoneer S. Батерийният пакет с капацитет 100,5 киловатчаса осигурява пробег до 250 мили. Максималната скорост е 112 мили в час. Продължение
Представяме изцяло новия, изцяло електрическия Jeep® Recon 2026
Марката Jeep® навлиза в бъдещето с премиерата на Jeep Recon 2026, първият и единствен изцяло електрически SUV с Trail Rated сертификация в индустрията. Проектиран от нулата за приключения, Jeep Recon предлага легендарните 4×4 възможности на Jeep в напълно електрифициран пакет.
Jeep® България
Изграден върху специално създадена електрическа архитектура, Jeep Recon съчетава мощна производителност с автентичната способност на 4xe. Стандартното изцяло електрическо задвижване на четирите колела осигурява увереност при сцепление на различни терени, подпомогнато от ексклузивната система Selec-Terrain с множество режими, съобразени с всякакви условия. С 650 к.с. и 840 Нм моментален въртящ момент, Jeep Recon предлага прецизен контрол от момента на натискане на газта и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,6 секунди. Това е смела нова интерпретация на ДНК-то на Jeep, електрифицирана и готова за терен с прогнозен пробег до 400 км (в зависимост от версията).
„Jeep Recon 2026 е смела стъпка напред за марката – изцяло електрически SUV, който остава верен на нашите основни ценности за свобода, приключения и способности. Той е Trail Rated,
проектиран с ясна цел и готов да отведе феновете на Jeep в бъдещето, без да прави компромис с легендарното представяне, което очакват,“ каза Боб Бродердорф, главен изпълнителен директор на марката Jeep. „С Jeep Recon доказваме, че електрификацията не само е съвместима с офроуд възможностите, но може и да ги надгради, доставяйки моментален въртящ момент, прецизен контрол и по-тихо, по-свързано шофиране, уникално за Jeep.“
От електрифицираната си трансмисия до отличителния и автентичен дизайн, Jeep Recon е създаден да предоставя нов вид приключение на пътя и извън него, включвайки напредничави технологии и функции.
Производството на Jeep Recon 2026 ще започне в началото на следващата година в завода в Толука, с първоначално лансиране в САЩ и Канада, последвано от глобално присъствие. Продължение
Германският търговец на дребно Rewe тества автономна ID. Buzz в ежедневните операции
Германският търговец на хранителни стоки Rewe тества доставката на хранителни стоки до клиенти, използвайки високо автоматизирано превозно средство (автономно шофиране ниво 4) в ежедневните си операции в сътрудничество с швейцарския технологичен стартъп Loxo.
Модифицираният VW ID. Buzz ще се движи автономно по пътищата на град Бохум в силно индустриалната долина Рур в страната за пилотен период от приблизително шест месеца.
Изображение: Rewe
mediacenter.rewe.de (на немски), 19.11.2025 – 12:24 ч.
Германия Loxo доставка до последната миля
Тестовият период на автономни доставки е сътрудничество с швейцарската технологична компания Loxo, швейцарски дълботехнологичен стартъп, фокусиран върху внедряването на
автономни технологии в търговски превозни средства, и Bochum Economic Development, за която специално оборудван VW ID. Buzz ще доставя поръчки за услугата за доставка Rewe в режим на автономно шофиране – придружен само от безопасен шофьор. Партньорите внедряват максимално възможното ниво на автоматизация в пилотно приложение по германските пътища.
По време на шестмесечния пилотен период Rewe и Loxo се стремят да намерят решения за въвеждане на технически автономна услуга за доставка с възможно най-висок капацитет на пътя. Двете компании ще събират информация за възможно най-високата степен на автономност със съответните технически и икономически ключови показатели за ефективност. Продължение









