Архив

Германия ще освободи електрическите автомобили от данък върху превозните средства до 2035 г.

Германското правителство иска да удължи освобождаването от данък върху превозните средства за електрическите автомобили до 2035 г. Федералният министър на финансите Ларс Клингбайл обяви съответен проектозакон – наскоро проектът все още беше нерешен.

handelsblatt.com

Изявлението на германския министър на финансите Клингбайл е ясно: „За да имаме много повече електрически автомобили на пътя през следващите години, трябва да осигурим правилните ел еврстимули сега. Ето защо ще продължим да освобождаваме електрическите автомобили от данък върху превозните средства“, каза политикът от Социалдемократическата партия пред германската прес агенция DPA.

Според доклада, освобождаването от данък за електрическите автомобили ще бъде ограничено до края на 2035 г., за да „осигури стимул за ранното закупуване на изцяло електрическо превозно средство“, както заяви Министерството на финансите. Очакват се загуби на данъчни приходи от „няколкостотин милиона евро“.

Според текущата версия на Закона за данъка върху моторните превозни средства, освобождаването от данък за новорегистрирани изцяло електрически автомобили вече няма да се прилага от 1 януари 2026 г., така че е необходима известна спешност. С новата версия, обявена от Клингбайл, регламентът ще се прилага за превозни средства, регистрирани за първи път до 31 декември 2030 г.

Удължаването на освобождаването от данък върху моторните превозни средства за електрически автомобили е една от точките, за които федерално управляващите политически партии ХДС, ХСС и СДП вече се бяха договорили в коалиционното си споразумение като мярка за укрепване на автомобилната индустрия. Тя трябваше да бъде приложена като трета мярка след увеличението на брутния ценови лимит за данъчни стимули за електрически превозни средства до 100 000 евро и специалната амортизационна отстъпка за електрически превозни средства, като и двете вече бяха договорени като част от така наречения „инвестиционен стимулатор“. През лятото обаче имаше съобщения, че проектът е на ръба на провала поради напрегнатото финансово положение на федералното правителство. По това време Министерството на финансите заяви, че тази мярка, както всички останали в коалиционното споразумение, е „подлежаща на финансиране“. Продължение

BMW отново доставя над 100 000 електрически автомобила през третото тримесечие

BMW вече постигна шестцифрени продажби на електрически автомобили за общо шест тримесечия. Компанията постигна същото и през третото тримесечие на 2025 г., макар и с малко по-нисък резултат от преди година. Въпреки това, BMW също не успя да достигне продажбите си от първата половина на годината.

bmwgroup.com

По-конкретно, базираната в Мюнхен компания е доставила 102 864 изцяло електрически автомобила на клиенти между началото на юли и края на септември, според изявление на BMW. Въпреки бмвче това е още един шестцифрен резултат и почти два пъти повече от този на премиум конкурента Mercedes, той остава с 0,6% под 103 440 електрически автомобила от третото тримесечие на 2024 г. Рекордите, поставени през последните тримесечия на 2023 г. и 2024 г., следователно все още са валидни – може би BMW ще постави нов рекорд през четвъртото тримесечие на 2025 г.

През третото тримесечие BMW Group също не успя да постигне резултати от първата половина на годината: през първото тримесечие вече имаше 109 516 електрически автомобила, а през второто тримесечие дори 111 027 електрически автомобила на ниво Група. Въпреки това, със силното си представяне през първата половина на годината, BMW Group остава с десет процента над същия период на миналата година, с 323 447 електрически автомобила през текущата година. През третото тримесечие обаче BMW Group все още постигна квота за електрически автомобили от 17,5%.

В допълнение към 102 864 електрически автомобила с батерии, имаше 48 418 plug-in хибрида. Това означава, че съотношението между BEV и PHEV при BMW е около 2:1, докато Mercedes продава дори повече plug-in хибриди, отколкото чисто електрически автомобили. Ако plug-in хибридите се добавят към данните за продажбите за текущата година, BMW Group е продала 470 313 електрифицирани автомобила (+15,0%) до края на септември. Продължение

Най-малкият електромобил на Kia е пълен с големи изненади

Kia е на път да представи най-малкия и най-достъпен електрически автомобил досега. Въпреки че EV2 е мъничък, Kia обещава, че ще изглежда и ще се усеща много по-голям както отвътре, така и отвън.

Kia ще представи EV2, най-малкия си електромобил, в началото на 2026 г.

Знаехме, че ще се появи някъде през 2026 г., но сега имаме по-добра представа кога можем да очакваме да го видим за първи път.

Президентът и главен изпълнителен директор на Kia Сонг Хо-Сунг каза пред Auto Express, че компанията се готви да представи EV2 в началото на 2026 г. Въпреки че не разкри конкретна дата, imagesСонг предложи няколко нови подробности, които можем да очакваме да видим, когато пристигне в производствена форма.

Концепцията EV2 беше представена по време на Деня на електромобилите на Kia по-рано тази година, като предварителен преглед на предстоящия електромобил от начално ниво.

Подобно на предишните концепции на Kia, като EV3 и EV4, можете да очаквате EV2 да изглежда доста близо до показания по-рано тази година.

„Все още е концептуален автомобил, но голяма част от него ще видите“, каза пред Auto Express Карим Хабиб, шефът по дизайна на Kia, добавяйки: „Можете да вземете пример с EV3 или EV4, които показахме преди две години като концепти.“ EV2 няма да е по-различен. Според Хабиб „разликата между производствения автомобил и шоу автомобила е абсолютно същата.“

Той ще дебютира с новия дизайн на Kia „Opposites United“, демонстриран в най-новите електрически автомобили като EV3, EV4 и EV5. Продължение

По-бърза и по-вълнуваща: Новата Škoda Fabia 130 процъфтява в завоите

Škoda представя нова топ версия на Fabia в специално издание, вдъхновено от моторните спортове, предлагащо повече мощност, по-бързи реакции и впечатляващ дизайн. Нека разгледаме по-отблизо най-новото допълнение към гамата.

skoda-storyboard.com

Повече от четвърт век Škoda Fabia е сред бестселърите на марката, докато настоящата ѝ състезателна версия, RS Rally2, печели ралита по целия свят. Но какво се случва, когато тези два свята се 1 Skoda-Fabia-130RS-edition-86_f795abc4-1920x1280слеят? Инженерите в Млада Болеслав имат отговора – новата Škoda Fabia 130 внася рали ДНК в серийно производство.

Всеки детайл е от значение

Базирана на нивото на оборудване Monte Carlo на четвъртото поколение Fabia, Fabia 130 добавя уникални функции, предназначени да превърнат ежедневното шофиране в истинско спортно изживяване. Най-съществената промяна се крие под капака: бензиновият двигател 1.5 TSI е настроен да осигури допълнителни 20 кВт, достигайки обща мощност от 130 кВт. Максималният въртящ момент остава на 250 Нм, но вече е наличен в по-широк диапазон на оборотите. Двигателят има по-остър характер, предлагайки подобрена гъвкавост в средния диапазон и по-бърза реакция на газта.

Седемстепенната DSG трансмисия също е подобрена, реагирайки по-бързо благодарение на оптимизацията и осигурявайки по-ангажиращо изживяване при шофиране. С новопридобитите си динамични възможности, Fabia 130 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди. Максималната скорост е 228 км/ч*, което прави това специално издание най-бързият сериен модел Fabia в историята.

От изданието Monte Carlo, автомобилът запазва спортното шаси, снижено с 15 мм, което добавя стабилност и прецизност. Реакцията на волана е усъвършенствана за още по-динамично изживяване при шофиране. Продължение

Германската правителствена коалиция се споразумява за субсидии за електрически автомобили за ниски и средни доходи

Германското правителство иска да възобнови субсидирането на закупуването на електрически автомобили, по-специално за домакинства с ниски и средни доходи. Това беше обявено от вицеканцлера Ларс Клингбайл (ГСДП) в четвъртък сутринта след нощно заседание на коалиционния комитет. Очаква се бюджетът, отпуснат за това, да бъде около три милиарда евро.

spiegel.de (на немски), 09.10.2025 – 16:00

Германското правителство иска да възобнови държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили, но не по равно. Според финансовия министър и лидер на ГСДП Ларс Клингбайл, германия субсидиитри милиарда евро от Фонда за климат и трансформация и Социалния фонд на ЕС ще бъдат предоставени за специална подкрепа на домакинствата с ниски и средни доходи при преминаване към превозни средства с нулеви емисии. В този контекст той говори за „преразпределение“ на средства, заявявайки, че това няма да промени бюджета.

Все още обаче не е ясно дали това ще бъде под формата на субсидия за покупка, подобна на екологичния бонус, който беше внезапно премахнат в края на 2023 г., или например социален лизинг, базиран на френския модел. Социалдемократическата партия (СДП) наскоро обмисляше идеята за подобна лизингова програма за хора с по-ниски доходи, но смяташе стартирането ѝ през 2027 г. за реалистично.

„Възможно е да шофирате електрически автомобил в продължение на три години за 99 евро на месец“, каза Изабел Кадемартори, говорител по транспортната политика на парламентарната група на СДП, в интервю през юни. СДП обаче искаше да включи в субсидията не само социално слабите домакинства, но и пътуващите до работа с брутен годишен доход от 40 000 до 60 000 паунда. Това би се вписвало добре във формулировката на Ларс Клингбайл, но вероятно все още не е окончателно. Продължение

Opel представя новия Grandland Electric с удължен пробег до 694 километра

    Електрическа свобода: Grandland Electric Long Range с батерия от 97 кВч  и пробег от 694 км. по WLTP¹

    Гаранция за удоволствие от шофирането: 170 кВ (231 к.с.), 345 Нм въртящ момент, ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,8 секунди, максимална скорост 170 км/ч

    Комфорт при пътуване: стандартно оборудван с Intelli-Seats, мултимедийна инфоразвлекателна система и технология Frequency Selective Damping

media.stellantis.com, 09 окт 2025

Комбинирани стойности за Opel Grandland Electric Long Range по WLTP: разход на енергия 18,6 kWh/100 км, емисии CO₂ 0 г/км; етикет CO₂: A

Комбинирани стойности за Opel Grandland Electric по WLTP³: разход 17,8 kWh/100 км, CO₂ 0 г/км; етикет CO₂: A

Комбинирани стойности за Opel Grandland Electric AWD Ultimate по WLTP³: разход 17,9 kWh/100 км, CO₂ 0 г/км; етикет CO₂: A

Рюселсхайм. Семейството на Opel Grandland отново се разширява: след представянето на версията с двойно задвижване на електрическия SUV от най-висок клас, Opel пуска новия Grandland opelElectric Long Range. Благодарение на батерията с капацитет 97 кВч, новата версия на модела предлага пробег до 694 километра (WLTP¹) между зарежданията, което го превръща в шампион по пробег сред електрическите варианти на Grandland.

Новият Grandland гарантира удобство и сигурност – дори във версията Edition, моделът се предлага с ергономични седалки Intelli-Seats и окачване с технология Frequency Selective Damping. Така новият модел обещава безопасно, комфортно и сигурно пътуване без локални емисии.

„От пускането си миналата година Opel Grandland се доказва пред клиентите като спортен, елегантен и модерен SUV с най-високо ниво на комфорт. Сега го надграждаме още повече. Обещахме електрически Grandland с още по-голям пробег – и го спазихме: с новия Grandland Electric Long Range водачите и пътниците могат да изминат до 694 километра (WLTP¹) без нужда от презареждане – това прави нашия топ SUV още по-привлекателен за дълги бизнес или ваканционни пътувания,“ заяви изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл. Продължение

Tesla дебютира с „достъпни“ Model Y и 3, които на някои им се струват твърде скъпи

(Reuters) – Tesla пусна на пазара „достъпни“ версии на най-продавания си SUV Model Y и седан Model 3, но началните цени от 39 990 и 36 990 долара са били твърде високи, според някои, за да привлекат нов клас купувачи към марката електрически превозни средства.

10.07.2025, 20:12 ч.

reuters.com/business/autos-transportation

Изпълнителният директор Илон Мъск рекламира автомобила като начин да се привлече по-широк кръг от купувачи, заявявайки миналата година, че цена под 30 000 долара, след отчитане на tesla1стимулите, е ключова.

Tesla се опитва да обърне спада в продажбите на остаряващата си гама на фона на нарастващата конкуренция в Европа и Китай и загубата на данъчен кредит от 7 500 долара в САЩ. Новите автомобили се лишават от някои премиум покрития и характеристики, но предлагат пробег над 480 км (300 мили).

Акциите на Tesla затвориха с 4,5% по-ниска цена, а Дан Айвс, анализатор в Wedbush, заяви, че е разочарован, че автомобилите са само с около 5000 долара по-евтини от следващите нива на оборудване на моделите.

Новите стандартни версии струват повече от най-евтините модели в САЩ през септември, когато беше включен вече изтеклият данъчен кредит.

Мъск от години обещава автомобили за масовия пазар, въпреки че миналата година отмени плановете за изцяло нов електромобил за 25 000 долара, съобщи първо Reuters. Вместо това той избра да произвежда по-евтини версии, базирани на настоящите модели на Tesla, което предизвика опасения сред инвеститорите и анализаторите, че по-евтините автомобили ще канибализират продажбите на съществуващи превозни средства и ще ограничат растежа.

Инвеститори и анализатори заявиха, че понижаването на цената под 40 000 долара ще помогне за увеличаване на продажбите, тъй като най-новите предложения се конкурират следващата година с Equinox на Chevrolet, Hyundai Ioniq 5 и EV4 на Kia. Някои обаче очакваха по-голямо намаление от страна на Tesla до под 30 000 долара. Продължение

Citroën – лидер на Stellantis и сред ТОП 10 автомобилни марки за България

  Citroën се нарежда сред ТОП 10 марки на българския пазар, със стабилно присъствие както при леките, така и при лекотоварните автомобили.

    За периода януари–септември 2025 г. марката отбелязва 4,1% пазарен дял в България, утвърждавайки се като един от двигателите на автомобилния пазар у нас.

07 окт 2025

Citroën – най-силната марка на Stellantis в България

Citroën затвърждава позицията си като лидер сред брандовете на Stellantis в България, постигайки 1 660 регистрации (YTD 2025) и впечатляващ дял от 37.80% в рамките на групата.IMAGE_16416419_40_0

Този резултат поставя Citroën на първо място сред всички марки на Stellantis у нас, като всяка трета регистрация на автомобил от групата в България е Citroën.

Заради успехите на Ес ЕФ Ей Аутомотив – официален вносител на марките на Stellantis за България, в началото на октомври, страната ни бе посетена от висши представители на групата. Посещението им представлява признание за постигнатите резултати и за стратегическата роля на българския пазар.

В делегацията участваха:

  • Nicolas Chevalier– мениджър „Продажби и маркетинг“, Citroën Франция и „Европейски вносители“
  • Fabio Castelli– Регионален мениджър България, Stellantis
  • Olivier Cornuaille- Ръководител „Европейски вносители“, Stellantis
  • Christophe Musy– Старши вицепрезидент, ръководител „Разширена Европа – 41 държави“, Stellantis

Продължение

BMW Group отчита ръст на продажбите за третото тримесечие

+++ Доставките на BMW Group се увеличават с +8,8% през третото тримесечие +++ Продажбите на електрифицирани автомобили продължават да растат +++ Силен растеж за марката MINI +++ Йохен Голър: „BMW Group отчита леко увеличение на продажбите за септември от началото на годината“ +++

bmwgroup.com/global, 07.10.2025

Мюнхен. BMW Group запази траекторията си на растеж през третото тримесечие, като доставките до клиентите се увеличиха с +8,8%. Това отразява и положителното въздействие на базовия 875524_wефект от по-слабото тримесечие на предходната година. От януари до септември 2025 г. BMW Group достави общо около 1,8 милиона автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce на клиентите, постигайки лек ръст на продажбите от +2,4%. През същия период компанията увеличи продажбите на изцяло електрически автомобили с +10,0% до 323 447 бройки. Между януари и септември BMW Group достави общо 470 313 електрифицирани автомобила (BEV и PHEV) на клиентите (+15,0%).

„BMW Group отчете леко увеличение на продажбите за годината до края на септември. Силните продажби в Европа и Северна и Южна Америка, както и за марката MINI, са особено окуражаващи. Търсенето на нашата широка гама от електрифицирани автомобили също остава силно“, каза Йохен Голър, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиентите, марките и продажбите.

Марката BMW продаде 514 620 автомобила през третото тримесечие (+ 5,7%). През годината до края на септември продажбите бяха в съответствие с предходната година (+0,1%), с общо 1 585 580 доставени бройки на клиенти, включително 395 998 електрифицирани автомобила (+4,5%). Марката продължи да увеличава продажбите във всички региони извън Китай, постигайки особено силен растеж в регионите Европа и Северна и Южна Америка, докато целевото увеличение на продажбите на китайския пазар не се реализира според очакванията. Plug-in хибридите на BMW са с голямо търсене. В резултат на това марката увеличи глобалните си доставки на автомобили с тази технология на задвижване с +30,2% в сравнение с предходната година. Продължение

Очаква се Tesla да представи по-евтиния Model Y в опит да съживи продажбите

(Reuters) – Очаква се Tesla да представи във вторник – бел. ред. 7 октомври, по-достъпна версия на най-продавания си SUV Model Y, тъй като производителят на електрически превозни средства се стреми да обърне спада в продажбите и намаляващия пазарен дял на фона на нарастващата глобална конкуренция.

globalbankingandfinance.com

Публикувано на 7 октомври 2025 г.

Главният изпълнителен директор Илон Мъск от години обещава автомобили за масовия пазар, въпреки че миналата година той отмени плановете си за производство на изцяло нов електромобил тесла евтинза 25 000 долара, съобщи първо Reuters. Автомобилът, който се очаква тази седмица, е „достъпно“ превозно средство, базирано на настоящите производствени и дизайнерски платформи.

Анализатори, инвеститори и фенове очакват компанията да направи някакво съобщение.

Основните въпроси включват цената на автомобила, пробега и усилията за намаляване на разходите. В края на миналата година Мъск заяви, че цената на автомобила ще бъде под „ключовия праг“ от 30 000 долара, включително данъчни облекчения за електрически превозни средства в САЩ.

В Съединените щати цените на практика се повишиха със 7 500 долара в края на миналия месец, когато облекчението приключи. Това помогна за рекордно увеличение на тримесечните продажби, но очакванията са те да се забавят през останалата част от годината, освен ако достъпната кола не се притече на помощ.

„Желанието за закупуване на колата е много голямо. Просто хората нямат достатъчно пари в банковата сметка, за да я купят“, каза Мъск през юли по време на телефонния разговор за приходите на Tesla за второто тримесечие. „Така че колкото по-достъпна можем да направим колата, толкова по-добре.“

Първоначално Мъск обеща, че производството на автомобила ще започне до края на юни. Но Tesla е произвела само това, което нарече „първи версии“ на автомобила, заявиха от компанията през юли, добавяйки, че той ще бъде достъпен за клиентите някъде през последните три месеца на годината. Продължение