Архив

Kia PV5 Cargo поставя световен рекорд на Гинес

Никой друг изцяло електрически лекотоварен автомобил не може официално да измине толкова далеч, колкото Kia PV5 Cargo. Електромобилът измина 693,38 километра с едно зареждане, носейки максималния си полезен товар, печелейки титлата в Световния рекорд на Гинес.

Сн.: Kia PV5 Cargo световен рекорд на Гинес

kianewscenter.com, 30.10.2025

Рекордното шофиране се проведе на 30 септември 2025 г. по обществени пътища северно от Франкфурт, Германия, при реални условия. Тестовият автомобил беше PV5 Cargo Long Range kia-corporate-GWR-horizontal-print-3600x2400-4-scaled-e17617260387044-врат вариант, оборудван с батерия с капацитет 71,2 кВтч. Маршрутът, обхващащ 58,2-километров „градски и извънградски кръг“, повтарящ се дванадесет пъти, включваше градски трафик, светофари, кръгови кръстовища и 370-метрово изкачване на височина, за да отрази типичните ежедневни доставки.

Рекордът беше постигнат, докато PV5 Cargo носеше разрешения максимален полезен товар от 665 килограма по време на цялото пътуване.

гинесОпитът беше проверен от TÜV Hessen и Buck Vermessung, които наблюдаваха товаренето и потвърдиха съответствието с теглото. Батерията на превозното средство беше напълно заредена преди тръгване, а както зарядният порт, така и товарното отделение бяха запечатани за продължителността на 22-часовото и 30-минутно пътуване, като GPS проследяване и камери в кабината документираха пробега.

Зад волана на рекордния ван бяха Джордж Бароу, журналист за търговски превозни средства от Обединеното кралство, и член на журито на „Международен ван на годината“, и Кристофър Нигемайер, старши инженер в Техническия център на Hyundai Motor Europe.

„Световният рекорд на Гинес, постигнат от PV5 Cargo, е важен етап, който въплъщава визията на Kia за създаване на решения за мобилност, които надхвърлят транспорта“, каза Хо Сунг Сонг, президент и главен изпълнителен директор на Kia Corporation. „Това забележително постижение доказва, че нашата платформа е не само иновативна по концепция, но и практична и ефективна в реалния свят.“ Продължение

Лас Вегас разполага с първия в света полицейски парк от Tesla Cybertruck

Полицейското управление на Лас Вегас официално разположи първия в света парк от Tesla Cybertruck за обществена безопасност. Десетте UP.FIT Patrol Cybertruck, проектирани от подразделението UP.FIT на Unplugged Performance, отбелязват важен етап за електрическата мобилност в правоприлагането.

Сн.: Cybertruck преоборудване за полицията в Лас Вегас

По newspressusa.com, 30.10.2025

Подразделението UP.FIT на Unplugged Performance достави десет Tesla Cybertruck на полицейското управление на Лас Вегас (LVMPD), създавайки първия в света изцяло електрически полицияполицейски парк от Cybertruck. UP.FIT Patrol Cybertruck има пълна полицейска електроника, включително светлини, сирени и озвучителни системи, както и прегради за затворници  и пълното необходимо оборудване от системи. Според компанията платформата е проектирана за издръжливост, управление и безопасност при условия на високо натоварване.

Превозните средства са предадени на церемония на тема „Технология, която спасява животи“, където ръководството на LVMPD представи UP.FIT Patrol Cybertruck като най-модерното патрулно превозно средство, което в момента е в експлоатация.

Десетте превозни средства бяха изцяло финансирани чрез частни дарения. Очаква се всеки UP.FIT Patrol Cybertruck да спести поне 47 540 долара за пет години в сравнение с конвенционален полицейски пикап с двигател с вътрешно горене, главно чрез намалени разходи за енергия и поддръжка. Въз основа на средните местни цени на енергията, отделът очаква годишни икономии на гориво между 8 800 и 12 000 долара на превозно средство. Продължение

BMW получава одобрение за система за подпомагане на водача за новия iX3

BMW е един от първите европейски производители на автомобили, получил одобрение за своята система за подпомагане на водача (DCAS). Германският автомобилен производител вече може да предлага своя асистент за магистрала за новия iX3 в 60 държави, без да е необходимо да кандидатства за одобрение във всяка държава.

Изображение: BMW

bmwgroup.com, 30.10.2025 – 16:00

Регламентът DCAS беше приет миналата година от Икономическата комисия на ООН за Европа (ИКЕ на ООН). DCAS е съкращение от Driver Control Assistance Systems (Системи за bmw-ix3-autobahnassistentподпомагане на водача) и предоставя международна правна рамка за системи за подпомагане на водача от ниво 2. Регламентът определя DCAS като системи, които непрекъснато помагат на водача да контролира надлъжното и страничното движение на превозното средство, без да поемат цялата задача по шофиране.

За удобство на производителите на автомобили, процедурата DCAS изисква само тяхната система за подпомагане на водача да бъде одобрена от регулаторен орган в една от страните, участващи в споразумението. След това системата може да бъде инсталирана в превозни средства за всички 60 участващи страни по света. Те включват всички държави-членки на ЕС, Обединеното кралство, Япония, Южна Корея, Австралия, Норвегия, Израел, Швейцария, Турция и Южна Африка. Процедурата DCAS не се прилага за САЩ, Канада и Китай.

С активиран Асистент за движение по магистрала, водачите на новото BMW iX3 могат да свалят ръцете си от волана за постоянно при скорости до 130 км/ч, но трябва да останат бдителни и готови за намеса. Системата подпомага управлението в собствената лента на автомобила и може също така автоматично да сменя лентите, ако е необходимо – достатъчен е един поглед за потвърждение от водача. Продължение

Споразумението за заплащане на Илон Мъск за 1 трилион долара предизвиква гнева на синдикатите и други, тъй като гласуването на акционерите наближава

(Reuters) – Критиците на Tesla се надяват да блокират предложеното за главния изпълнителен директор Илон Мъск огромно възнаграждение, но са изправени пред трудна битка.

Публикувано на 29.10.2025 г. 

Инвеститорите в производителя на електрически превозни средства ще решат на 6 ноември дали да одобрят пакета за заплащане, който потенциално струва 1 трилион долара – вероятно 2025-10-28T114737Z_1_LYNXMPEL9R0KU_RTROPTP_4_TESLA-PROXYнай-голямото споразумение за възнаграждение на главния изпълнителен директор досега. Бордът на Tesla настоява акционерите да одобрят плана, като председателят Робин Денхолм предупреди в понеделник, че Мъск може да напусне, ако сделката бъде отхвърлена.

Междувременно дългогодишни скептици относно корпоративното управление на компанията, включително лидери на щати от Демократическата партия в САЩ и синдикални служители, започнаха кампания за отхвърляне на предложението. Няколко души се опитаха и не успяха да блокират по-ранни рекордни плащания на Мъск, включително неговия план за компенсации от 56 милиарда долара за 2018 г., който инвеститорите преодобриха миналата година на фона на оставащите правни предизвикателства.

Критиците се надяват, че резултатите този път ще бъдат различни и също така се стремят да отхвърлят и тримата директори на Tesla, които се кандидатират за преизбиране. Продължение

Stellantis започва производството на новия Jeep Compass

Jeep започна производството на новия Jeep Compass в завода си в Мелфи, Италия. Моделът ще се предлага и в изцяло електрическа версия, като ще последват и други електрически модели от същия завод.

Изображение: Stellantis . Jeep Compass Melfi

stellantis.com

29.10.2025 – 12:00

Jeep официално обяви началото на производството в сряда, 29 октомври. Снимките, публикувани с изявлението, показващи първите бройки на Compass, обаче са датирани на 22 и 23 Stellantis begins production of the new Jeep Compassоктомври – което показва, че производството вече е текло от известно време. В повечето случаи обявеното „начало на производството“ отбелязва момента, в който клиентите започват да сглобяват автомобилите, докато предсерийното производство обикновено започва седмици или дори месеци по-рано.

Новият Jeep Compass е базиран на платформата STLA Medium на Stellantis. DS N°8 вече се изгражда на тази платформа в Мелфи, включително изцяло електрическа версия. Новата Lancia Gamma ще последва през 2026 г., а модел на Opel от същия завод се споменаваше още през 2022 г. Други модели STLA Medium се произвеждат в различни заводи на Stellantis, включително Peugeot E-3008, E-5008 и Opel Grandland Electric. С дължина от 4,55 метра, Compass се нарежда сред по-компактните автомобили на платформата, с подобна дължина като E-3008. E-5008, за разлика от него, е с 24 сантиметра по-дълъг.

Гамата от задвижващи агрегати е почти идентична при всички модели. Напълно електрическият Jeep Compass ще бъде пуснат на пазара със система за предно задвижване с мощност 157 кВт, съчетана с познатия пакет батерии от 74 кВтч. По-късно ще последва версия със задвижване на всички колела с мощност 276 кВт, което ще даде на Compass повече мощност от вариантите със задвижване на всички колела на моделите Peugeot, които предлагат до 239 кВт. Продължение

Mercedes надминава прогнозите за автомобилен марж благодарение на премиум продажбите

БЕРЛИН/ФРАНКФУРТ (Reuters) – Германският производител на автомобили Mercedes-Benz в сряда отчете по-високи от очакваните маржове в основния си автомобилен бизнес, тъй като подобрените продажби на премиум модели помогнаха за компенсиране на еднократните такси, свързани със съкращенията на работни места, както и спада в продажбите в Китай.

29 октомври 2025 г.

U.S. News & World Report

Подобно на конкурентите си, включително Porsche и BMW, Mercedes е изправен пред особени предизвикателства на китайския пазар на премиум и луксозни автомобили, където ценовата mercedesвойна, водена от местните производители на автомобили, удря търсенето, докато американските вносни тарифи също оказват натиск.

„Ние ръководим компанията през предизвикателна бизнес среда“, каза главният изпълнителен директор Ола Каелениус, посочвайки тарифите, интензивната конкуренция в Китай и прехода към електрически превозни средства.

През третото тримесечие възвръщаемостта на продажбите в автомобилното подразделение на Mercedes-Benz беше 4,8%, което е по-високо от 4,7% през същия период на миналата година и надминава средната оценка от 3,9% в анкета на Visible Alpha.

Това беше подкрепено от 10% увеличение на моделите от висок клас, включително марките Maybach и AMG с висок марж, докато свободният паричен поток беше около 1,4 милиарда евро (1,6 милиарда долара), което накара компанията да възобнови програмата си за обратно изкупуване на акции.

Оперативната печалба, междувременно, спадна със 70% поради разходи, свързани със съкращения, тъй като компанията прилага мерки за преструктуриране, за да спести 5 милиарда евро в световен мащаб до 2027 г. Продължение

По следите на писаното – Stellantis, Uber и Nvidia обявяват партньорство за роботакси

Миналата седмица се разпространиха слухове, че производителят на чипове Nvidia се готви да стартира голям проект за роботакси. Сега стана ясно, че това няма да бъде самостоятелно начинание, а сътрудничество с доставчика на услуги за споделено пътуване Uber и автомобилната група Stellantis. Успоредно с това Mercedes-Benz и Lucid планират да използват технологията на Nvidia, за да въведат автономност от ниво 4 в луксозните автомобили.

nvidia.com, stellantis.com, uber.com, lucidmotors.com

29.10.2025 – 10:59

Новото партньорство между Nvidia, Uber и Stellantis е структурирано на няколко етапа. Uber планира да започне разширяване на глобалния си автопарк от автономни превозни средства stellantis-zusammenarbeit-mit-nvidia-uber-und-foxconn-1400x788-1през 2027 г., като се стреми към 100 000 превозни средства от множество производители. Автопаркът ще бъде поддържан от споделена инфраструктура с изкуствен интелект, базирана на платформата Cosmos на Nvidia.

Освен това Uber, Nvidia, Stellantis и производителят по договор Foxconn съвместно ще разработват и произвеждат автономни превозни средства от ниво 4 (напълно автоматизирани, без шофьор и ограничени до специфични оперативни зони) за използване в услугите за роботакси.

Фокусирайки се върху частта от споразумението, включваща Stellantis, компаниите се стремят да комбинират съответните си силни страни – експертизата на Stellantis в разработването и производството на превозни средства, софтуера на Nvidia за автономно шофиране и изчисления с изкуствен интелект, уменията на Foxconn в електрониката и системната интеграция и лидерството на Uber в споделеното пътуване – за да развият сътрудничеството по отношение на автономните превозни средства от ниво Като част от инициативата, Stellantis ще бъде един от първите производители на оригинално оборудване (OEM), които ще доставят поне 5000 превозни средства от ниво 4 на Uber за роботизирани таксиметрови операции на американския и международния пазар от 2028 г. Тези превозни средства ще използват решението Nvidia Drive и ще бъдат изградени на новата платформа STLA Small на Stellantis за компактни автомобили и платформата K0 за средно големи микробуси. Продължение

Honda представя два електрически прототипа на Japan Mobility Show 2025

Honda представи два нови електрически прототипа на Japan Mobility Show 2025 в Токио: Honda 0 α SUV и компактния Super-ONE Prototype.

И двата модела представляват следващата стъпка в стратегията за електрификация на компанията.

Изображение: Honda

global.honda (Honda 0 α), global.honda (Super-ONE)29.10.2025

Honda 0 α се присъединява към гамата на Honda 0 Series, следвайки Honda 0 Saloon и Honda 0 SUV, представени на CES 2025 по-рано тази година. Оборудвана с EV технологии от

Honda 0 aApha-2025

Honda 0 aApha-2025

следващо поколение, производствената версия на Honda 0 α е планирана да се продава от 2027 г., започвайки в Япония и Индия.

Автомобилният производител не назовава никакви технически подробности за задвижването или батерията. Всъщност, досега не е направил това за нито един от моделите Series 0. Honda първоначално представи 0 Series на CES през януари 2024 г., последвано от още информация. Досега обаче се посочва само, че Honda 0 Saloon и Honda 0 SUV ще имат пробег „в класа от 300 мили в режим EPA“, еквивалентен на около 482 километра.

Но да се върнем към представянето на новия член на семейството Series 0: Според Honda, 0 α е проектиран като „модел за вход към света на Honda 0 Series“, предназначен да се впише както в градска, така и в природна среда. Автомобилът ще разполага с набор от технологии от следващо поколение, които олицетворяват подхода за разработване на Honda 0 Series „Thin, Light, and Wise“. Продължение

Първи поглед към спортния EV4 GT на Kia

Най-мощният EV4 на Kia трябва да пристигне в началото на 2026 г.

Kia EV4 GT, снимка на прототипа

Kia EV4 дебютира в Европа съвсем наскоро, но компанията вече се готви да покаже своите характеристики с предстоящата GT версия – предназначена да бъде най-мощният вариант в kia-ev4-gt-proto-5гамата. Въпреки че официалните подробности остават оскъдни, Kia публикува ранни изображения на камуфлажен прототип, предлагащи поглед към това как може да изглежда крайният модел.

Тийзърът представя и нов камуфлажен дизайн, който ще бъде използван за всички бъдещи прототипи на Kia GT.

Освен това, което разкрива тийзърът, най-любопитно е това, което остава скрито. Както при EV6 и EV9, Kia EV4 GT изглежда не приема радикално различен дизайн. Вместо това, той избягва преувеличени аеродинамични елементи в полза на фини усъвършенствания.

Трансформацията от стандартен компактен автомобил в спортен кросоувър изглежда се осъществява чрез по-малки детайли – като например преработени джанти и впечатляващи киселиннозелени спирачни апарати, напомнящи за външния вид на по-големите му братя и сестри. Не е ясно дали окачването е понижено, но леко понижаване с няколко сантиметра в сравнение със стандартния EV4 не би било изненадващо. Продължение

Рядка Skoda се завръща в бъдещето

Купето със задно разположен двигател и задно задвижване от 60-те години на миналия век се завръща. Е, донякъде.

Рендиране на Skoda 1000 MBX

Снимка: Skoda

motor1.com/news

Дизайнерският екип на Skoda се забавлява след работно време, като преглежда класически модели и скицира как биха изглеждали с най-новия дизайнерски език на марката. Стилът skoda-1000-mbx-rendering„Modern Solid“ вече е приложен към един от най-редките автомобили, произвеждани някога от чешкия автомобилен производител.

1000 MBX дебютира през 1966 г., като са произведени само 1403 бройки, преди да бъде спрян от производство през 1969 г. Още по-рядка версия, малко по-мощната 1100 MBX, е сглобена само в 1114 екземпляра.

1000 MBX/1100 MBX е по същество двуврата купе версия на 1000 MB, запазваща разположението на двигателя със задно задвижване. Подобно на оригинала, възраждането на Skoda има квадратна форма, която пропуска B-колоните, но добавя малки врати с отварящи се задни панти, напомнящи на Mazda RX-8. Разполага с четири плъзгащи се врати за достъп до предни седалки тип пейка и сгъваеми задни седалки, подобни на тези в кината.

Анти Савио от Skoda се занимава с външния дизайн, докато Дейвид Стингъл поема отговорността за кабината. Дуото завършва проекта само за четири седмици за серията на марката „Icons Get a Makeover“, която наскоро преосмисля купето 110 R. Както и при предишните проекти, този е изцяло електрически и няма никакъв шанс да достигне серийно производство. Тези скици са упражнения „ами ако“, а не визуализации на предстоящи модели. Продължение