Tesla сензационно обяви! 1 трилион долара награда за Мъск при известни условия
Ще стане първият трилионер
Ето какво пишат наши и световни медии…
Американската компания Tesla предложи сензационна схема за изплащане на бонус за главния изпълнителен директор Илон Мъск.
StandartNews.com
05 септ. 25 | 22:47
Както пише Bloomberg, милиардерът може да стане първия трилионер с умопомрачителна премия от 1 трилион долара.
Компанията е подала заявление до Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ, в което подробно описва новия план, проектиран за 10 години. Ако условията му бъдат изпълнени, Мъск не само ще вземе парите, но и ще контролира 25% от акциите на компанията.
Основното условие е бърз растеж на пазарната стойност на компанията.
„През 2018 г. от Илон се изискваше да има темп на растеж от милиарди долари на Tesla. През 2025 г. се изисква да нараства с трилиони. За да бъдем точни: това трябва да създаде приблизително 7,5 трилиона долара допълнителна стойност за акционерите, за да получи премията“, се казва в документа.
Tesla струва в момента малко над 1 трилион долара. През август компанията обяви, че Мъск взима бонус от почти 30 милиарда долара.
Новият план, обявен на 5 септември, трябва да бъде одобрен от акционерите.
Мъск не получава заплата за работата си в компанията, а приносът му за нейното развитие се изплаща чрез бонуси.Анализ: „Супер амбициозната“ сделка на Tesla за 1 трилион долара за Мъск все още може да премине одобрението на акционерите.
Ето какво пише преди ден по-подробно и медия отвъд оккенаот 6 септември…
НЮ ЙОРК – Пакетът за заплащане на Tesla от 1 трилион долара за 10-годишния период за запазване на главния изпълнителен директор Илон Мъск вероятно ще бъде одобрен от акционерите на годишното събрание на компанията през ноември, въпреки че сумата е потресаваща. Продължение
Безжично зареждане на Porsche: Индуктивно зареждане за удобно захранване с енергия
SUV на Porsche със светещ, футуристичен дизайн на обвивката в студио, свързан към зарядна подложка.
По-голямо удобство при зареждане у дома: без кабел за зареждане, без щепсел
Мощност на зареждане до 11 кВт, ефективност до 90 процента
Технологична витрина: IAA шоу автомобил с иновативна светеща боя
Тази година: световна премиера на Cayenne Electric
На IAA Mobility в Мюнхен – volkswagen-group.com
Волфсбург. Безжичното зареждане вече радикално опрости използването на мобилния телефон: просто поставете смартфона в зарядна станция и енергията тече. Porsche скоро ще предложи тази лесна за употреба технология и за електрически автомобили: Компанията ще бъде първият производител на автомобили, който ще пусне на пазара 11 кВт система за зареждане с еднокомпонентна основна плоча за електрически превозни средства с батерии. Еднокомпонентната кутия означава, че освен подовата плоча, монтирана на паркинга, вече няма нужда да се инсталира стенна кутия или контролен блок.
Новото, изцяло електрическо поколение на Cayenne ще бъде първата моделна серия на Porsche, която може да бъде поръчана с оборудване от страната на автомобила. Също през 2026 г. продажбите на подовата плоча ще започнат в Porsche центровете и онлайн в Porsche Shop. На IAA Mobility в Мюнхен прототип с флуоресцентна боя демонстрира иновативната технология. Световната премиера на новия Cayenne Electric е планирана за края на 2025 г. Продължение
От пътуванията ми по света: От България, с колегата Ники Кръстев – тогава от „24 часа“, бяхме първите, поканени на тест на BMW още през 1994. Имах контакти и с други брандове и техните производители. Контактувах с централите…
Участвахме в тест на първия малък дизел на BMW от Мюнхен и изоколностите му из цяла Южна Бавария, където юркахме баварки.
Седях на маса с конструкторите на двигателя на автомобила и на масата имаше българското знаме – първа снимка.
Успяхме да разгледаме и най-големият музей за историята на немските автомобили – този в Амеранг. Там, в магазина за автомобилни моделчета си купих ценен Ford Mustang Cabrio в мащаб 1: 18 за 45 марки.
В хотела, където ни бяха настанили успях да се срещна и да целуна ръка на самата Сюзане Клатен – вторият акционер в концерна и дъщеря на самия Квандт, спасил наврмето компанията от фалит..С BMW имам отдавнашни контакти – втора снимка – надпис на подарена ми книга от Връзки с обществеността в Мюнхен някога – г-н Тейстма..
Бях близък също с д-р Калинке, шеф на мотоциклетната дивизия и дори ме поканиха едно време да присъствам на предаването на първите мотоциклети BMW на българската полиция. Тогава направих и снимките за архива на МВР….
А съм правил и интервю с директор в концерна още преди промените – през 1988, което излезе на цяла страница в някогашния в. „Прогрес“ на Българските технически съюзи…Трябва да потърся в Националната библиотека дали не беше Пишецридер….!!! Тогава беше в началото на шеметната си кариера.
Още тогава получавах на домашния си адрес пресинформация от тях. Продължение
iX3 достига 805 километра: BMW задава стандарти с първия модел Neue Klasse
Завесата се вдигна! Но най-добре и най-пълно ще разкаже прозводителят. Защото има много какво да се каже…
BMW представи iX3, първият модел от революционното си семейство „Neue Klasse“. Средноразмерният SUV бележи почти квантов скок в технологиите, като същевременно се предлага само на малко по-висока цена. Неговата производителност на зареждане и пробег са особено впечатляващи.
След няколко години чакане, най-накрая дойде времето: преди IAA Mobility, BMW представи iX3 като първия модел на Neue Klasse. С позиционирането на този SUV в C-сегмента, платформата със същото име също дебютира, представлявайки промяна в парадигмата за Мюнхен.
electrive.com, 05.09.2025 – 11:15
Изображение: BMW Neue Klasse iX3, BMW Group, IAA25
Това прави SUV-а вече една от най-големите надежди на германската автомобилна индустрия и вероятно най-важното пускане на BMW от десетилетия. Главният изпълнителен директор Оливър Ципсе говори за нищо по-малко от „нова ера“ в историята на компанията….
След няколко години чакане, най-накрая дойде времето: преди IAA Mobility, BMW представи iX3 като първия модел на Neue Klasse. С позиционирането на този SUV в C-сегмента, платформата със същото име също дебютира, представлявайки промяна в парадигмата за Мюнхен.
. В идеалния случай моделите, базирани на него, ще се окажат също толкова голям пробив, колкото Neue Klasse от 60-те години на миналия век, който и днес определя класическите добродетели на BMW. Продължение
OMG! GSE: Щандовете на Opel на IAA Mobility 2025
RACE, DRIVE, PLAY: Щандът на Opel в Open Space отразява високопроизводителния характер на изцяло електрическите нови модели от подбранда GSE
Фокус върху световни премиери: Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo и новият Opel Mokka GSE могат да бъдат видени както на IAA Summit, така и на щанда в Open Space
Дигитален и реален свят в едно: Посетителите ще могат за първи път да управляват най-новия концептуален модел на Odeonsplatz в симулатора Gran Turismo 7
Сеп 04, 2025
media.stellantis.com/bg-bg/opel/press
OMG! GSE – това е уникалното усещане, което предизвикват новите изцяло електрически модели от високопроизводителния подбранд GSE на Opel – и именно това ще изпитат посетителите на щандовете на марката по време на автомобилното изложение IAA Mobility 2025 в Мюнхен от 8 до 14 септември. Както на IAA Summit, така и в Open Space в центъра на града, Opel ще се фокусира върху високи скорости, електрическа енергия и емоции.
Две световни премиери подчертават това: Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo и новият Opel Mokka GSE, които марката от Рюселсхайм ще представи на живо пред медиите за първи път на 8 септември в зала B3, щанд B20 на IAA Summit. Благодарение на дизайна на щанда с оптически „плаващи“ жълти и бели кубове, те ще бъдат изложени по модерен и електризиращ начин. В следващите дни най-новият концептуален модел на Opel, новите изцяло електрически серийни автомобили, както и следващият изцяло електрически рали автомобил Opel Mokka GSE Rally, също ще привличат вниманието в Open Space, щанд OP340 на Одеонплатц в центъра на Мюнхен.
Opel представя важна информация за щандовете на бранда, експонатите и местоположението им в официален сайт, който е на разположение на посетителите: https://motorshow.opel.com/en Продължение
Volkswagen: ID.2 става ID. Polo
Точно преди IAA, VW представи новата си стратегия за именуване на електрически автомобили. Както се очакваше, ще се откаже от комбинацията от префикса ID. и число, тъй като VW възнамерява да се върне към имената на своите „утвърдени бестселъри“. Първият модел, който ще следва този подход, ще бъде производствената версия на концепцията ID.2all, която ще бъде пусната на пазара не като ID.2, а като ID. Polo.
Изображение: Volkswagen
electrive.com, 03.09.2025
Промяната беше загатната от известно време – висшето ръководство на VW, включително главния бранд Томас Шефер, многократно даваше намеци. Въпреки че вече имаше силни индикации, че първият модел ще бъде ID.2, точният старт остана неясен. Шефер посочи, че емблематичните имена на VW не могат просто да се прилагат към който и да е електрически автомобил. Принципът: ако пише Golf, трябва да доставя Golf.
С предстоящия малък електрически автомобил, Шефер сега изглежда уверен, че условието е изпълнено и добавя имената на добре познати модели с двигател с вътрешно горене към изцяло електрическото семейство ID.
„Имената на нашите модели са здраво закрепени в съзнанието на хората. Те символизират силна марка и въплъщават характеристики като качество, вечен дизайн и технологии за всички“, каза Шефер. „Ето защо преместваме добре познатите си имена в бъдещето. ID. Polo е само началото.“
Префиксът ID., добави Volkswagen, „симулира напреднали технологии и електрическа мобилност.“
Това има няколко последици. Първо, сега изглежда сигурно, че ID.3 може да се превърне в ID. Golf, ID.4 – в ID. Tiguan, а ID.7 в – ID. Passat. Второ, това означава, че VW ще има модели с много сходни имена в бъдеще, но които споделят малко освен име и размер – Polo и ID. Polo са построени на различни платформи и дори на различни континенти. Продължение
Toyota обявява производство на нов електрически автомобил с батерии в Европа
Toyota Motor Europe ще започне производство на нов електрически автомобил с батерии в завода си в Колин, Чехия
Toyota Motor Manufacturing Czech ще разшири завода си, за да изгради нов цех за сглобяване на батерии
Значителна нова инвестиция в електрически автомобили с батерии осигурява допълнителен тласък на региона след производството на хибридните автомобили Aygo X и Yaris
newsroom.toyota.eu
Прага, Чехия – 3 септември 2025 г. – На церемония в сградата на правителството на Чехия днес, Петр Фиала, чешкият министър-председател, Лукаш Влчек, министър на промишлеността и търговията, и Йошихиро Наката, президент на Toyota Motor Europe (TME), обявиха производството на нов електрически автомобил с батерии (BEV) в Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). Новият BEV, първият, произведен в един от европейските заводи на Toyota(1), е важен етап както за компанията, така и за Чехия.
Това съобщение представлява значителна инвестиция, тъй като заводът на TMMCZ в Колин ще бъде разширен от 152 000 на 173 000 квадратни метра, за да се побере производството на новото превозно средство и неговата батерия, както и нови бояджийски и заваръчни цехове.
Финансирането за изграждането на новата производствена дейност за електрически превозни средства ще бъде покрито от нови капиталови разходи от приблизително 680 милиона евро от Toyota, които включват инвестиция на чешкото правителство до 64 милиона евро за специално съоръжение за сглобяване на батерии.
За Toyota това решение сигнализира за по-нататъшно разгръщане на многопроходната ѝ стратегия, предназначена да постигне целта си за въглеродно неутрални операции в Европа до 2040 г. Продължение
Британският премиер не може да се сдобие с електрически Range Rover
Jaguar Land Rover потвърди, че премиерът Киър Стармър не може да използва електрическа версия на своя брониран Range Rover. Производителят твърди, че настоящата технология за батерии и електричество не може да отговори на необходимите нива на защита от взривове, което принуждава правителствения глава да разчита на бензинови модели. Така че той трябва да се придържа към бензинова версия.
theguardian.com, dailymail.co.uk
03.09.2025 – 17:30
В становищата си за консултацията за мандата за превозни средства с нулеви емисии в Обединеното кралство, получени от бюлетина Fast Charge и докладвани от Guardian, JLR пише, че„необходимите нива на безопасност и защита от взривове не могат да бъдат постигнати“ с брониран BEV и че в момента не вижда „работещо инженерно решение“.
Смята се, че автопаркът на Range Rover Sentinel използва V8 бензинови двигатели, проектирани да осигурят резервите на мощност, необходими за бързо придвижване на тежко бронирани превозни средства при спешни случаи. JLR произвежда автомобилите в Солихъл, преди да бъдат преобразувани от отдела си за специални превозни средства. Правителственият автопарк включва и бронирани седани Audi A8.
Бронираните превозни средства обикновено добавят бронирано стъкло, обшивка и защита от бомби, които тежат няколкостотин килограма. При електрическите превозни средства допълнителното тегло на батерийния пакет усложнява интеграцията на подобни системи.
JLR твърди, че правителството на Обединеното кралство остава основният клиент за такива превозни средства. Продължение
Leapmotor заема първото място сред китайските стартъп компании за NEV
Leapmotor официално заема първото място сред китайските стартъп компании за нови енергийни превозни средства (NEV) през август 2025 г.,като доставя рекордните 57 066 превозни средства, което е с 13,8% повече спрямо юли 2025 г. (в това число общите продажби на вътрешния пазар и за износ).
Шанхай, Китай – 3 септември 2025 г.
Това постижение не само бележи най-високите месечни продажби на компанията до момента, но и затвърждава нейното лидерство в бързо растящия сегмент на китайските NEV стартъпкомпании.
Водещата позиция на Leapmotor през август продължава мощната възходяща тенденция, с 328 859 доставени автомобила от началото на годината, което представлява 136,43% увеличение на годишна база. Постоянното разрастване на компанията, иновативната продуктова стратегия и подходът, ориентиран към клиента, я изведоха на челно място в сектора на NEV стартъп компаниите.
B10 SUV: двигател на продажбите
От пускането си на пазара през април 2025 г., Leapmotor B10 се превърна в ключов двигател на продажбите, с над 50 000 доставени бройки само за няколко месеца. Позициониран като „интелигентен“ SUV автомобил с голям пробег, B10 вече прави фурор на международно ниво, като първата партида е изпратена в Европа с новия кораб Grimaldi Vessel, а до края на годината се планира разрастване в над 20 страни и региони. Продължение
Audi Concept C предлага поглед към електрически двуместен автомобил
С Concept C, Audi представи проучване на изцяло електрически двуместен спортен автомобил, който е предназначен да въплъти новата дизайнерска философия на марката – и би могъл да бъде пуснат на пазара през 2027 г. само с няколко промени – но не, както се предполага, като ново Audi TT.
Изображение: Audi
audi-mediacenter.com (проучване), autocar.co.uk (Döllner)
03.09.2025 – 11:45
Самото Audi го нарича „началото на нова дизайнерска философия“. Следователно Concept C, който беше представен няколко дни преди IAA Mobility в Мюнхен, не е предназначен да сочи към един-единствен, възможен производствен модел. Новият дизайнерски език на концептуалния автомобил вероятно ще оформи и следващите модели в различни размерни класове.
Най-визуално впечатляващата характеристика е, разбира се, новото лице на марката отпред. Радиаторната решетка „single frame“, която характеризира дизайна на моделите на Audi от години и с течение на времето става все по-широка и по-голяма, сега е „вертикална рамка“ – значително по-тясна, правоъгълна, черна радиаторна решетка, която обхваща цялата височина на предницата. Този дизайнерски елемент е предназначен да „преосмисли историята на марката“. Със своята изправена форма, вертикалната рамка напомня на Auto Union Type C от 1936 г. При Concept C радиаторната решетка е черна, което представлява разрив с „обърнатата единична рамка“ на настоящите електрически Audi, където „радиаторната решетка“ е боядисана в същия цвят като автомобила.
Вертикалната рамка и новият дизайн на фаровете заедно формират бъдещото лице на марката. Четири светлинни елемента от всяка страна повтарят четирите пръстена на логото на марката като нов светлинен подпис. Същото важи и за задните светлини, които вече също имат по четири светлинни елемента. „Този дизайнерски елемент ще определи визуалната идентичност на Audi както през деня, така и през нощта, осигурявайки безпогрешно присъствие на пътя“, пише Audi. Задният изглед без заден прозорец също е почти безпогрешен. Въпреки че Concept C е проектиран като купе, всъщност е роудстър с електрически прибиращ се твърд покрив. Продължение