Манфред Харер е назначен за ръководител на научноизследователската и развойна дейност на Hyundai
Hyundai Motor Group обяви серия от кадрови решения. Най-значимото: Манфред Харер ще бъде повишен в президент и ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност на Hyundai Motor Group, считано от 1 януари 2026 г.
hyundai.com
20.12.2025 г. – 12:00 ч.
Корейската група заяви, че е направила „назначения за ускоряване на трансформацията в софтуерно ориентирана група за мобилност“. Новата роля на Харер е дефинирана по следния
начин: като ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност, той отговаря за „засилване на конкурентоспособността на софтуерно дефинираните превозни средства (SDV) чрез тясно сътрудничество между софтуера и свързаните с него области, като се движат проекти за разработка от следващо поколение“.
Харер, който се присъедини към Hyundai Motor Group през 2024 г., наскоро заемаше поста изпълнителен вицепрезидент по разработването на превозни средства. Германският гражданин има опит от Audi и BMW и през близо 14 години в Porsche си е спечелил репутацията на един от водещите световни разработчици на шасита. Последната му позиция във Вайсах като сериен мениджър за Cayenne обаче продължи само девет месеца. Оттам той се премести в Apple, където работи като инженер по продуктов дизайн по проекта за електрически превозни средства „Titan“. След като се премести в Южна Корея през 2024 г., той беше повишен за първи път, поемайки отговорност за цялостното разработване на превозните средства на трите марки леки автомобили на групата, наред с разработването на Genesis и проекти за производителност. Продължение
Volkswagen тества роботизирано такси без волан и педали
Производителят казва, че използва този прототип на такси без шофьор, за да оцени реакциите на пътниците.
Снимка Концепт VW Gen.Urban Robotaxi
16 декември
Volkswagen представя нов прототип на автономно такси, но почти нищо не казва за него.
Gen.Urban в момента работи по установен маршрут във Волфсбург, за да наблюдава реакциите на пътниците към превозни средства без волан.
Volkswagen иска да навлезе в пространството на автономните превозни средства и планира да предложи самоуправляващо се ID. Новини следващата година.
Повече производители на автомобили обмислят производството на роботизирани таксита без шофьор, а Volkswagen иска да бъде начело. Германският гигант започна да тества автономно
такси в родния си град Волфсбург, Германия, без волан и педали. Засега това е само изследователски проект, но самоуправляващото се такси Gen.Urban вероятно е прототип, който в крайна сметка ще доведе до серийно производство.
Volkswagen по-рано разкри роботизирано такси, базирано на ID. Buzz, който ще се продава следващата година. Gen.Urban обаче е различен и изглежда като поръчково превозно средство, специално проектирано за работа като робот-такси.
В прессъобщение, обявяващо началото на тестовете във Волфсбург, Volkswagen не сподели почти никаква информация за превозното средство.
Освен липсата на физически контроли и фокуса върху измерването на реакциите на пътниците при автономно шофиране, не знаем много. Засега на борда има шофьор за безопасност (седнал на пътническата седалка), който може да поеме контрола над превозното средство с джойстик.
Превозното средство изглежда сякаш принадлежи към семейството електрически превозни средства ID., но изглежда малко по-футуристично. VW публикува само една снимка на Gen.Urban, но изглежда, че е автомобил с четири врати и задни врати с панти отзад, така че може да няма традиционна B-колона, която да улеснява достъпа до задните седалки. Продължение
Надзорният съвет определя: Милан Неделкович е назначен за нов председател на Управителния съвет на BMW AG
Оливер Ципсе ще напусне Управителния съвет след годишното общо събрание през май 2026 г., както е планирано
Николас Петер: „Неделкович убеждава със стратегическа далновидност, силни умения за внедряване и предприемаческо мислене“
Признателност към Оливер Ципсе: „Значителен принос за BMW“
Мюнхен. Д-р инж. Милан Неделкович ще поеме ролята на председател на Управителния съвет на BMW AG, считано от 14 май 2026 г. Надзорният съвет на компанията взе това решение
днес. След успешното стартиране на Neue Klasse, Неделкович ще наследи Оливер Ципсе, който е член на Управителния съвет на BMW AG повече от десет години и е негов председател от август 2019 г. Надзорният съвет изказва искрените си благодарности на Оливер Ципсе за изключителните му постижения за BMW Group.
„Милан Неделкович убеждава със своята стратегическа далновидност, силни умения за внедряване и предприемаческо мислене. Той е за много фокусирано управление на ресурсите – независимо дали финансови или екологични“, каза д-р Николас Петер, председател на Надзорния съвет на BMW AG. „Милан Неделкович вдъхновява хората с идеи, обединява ги зад споделени ценности и по този начин ги мотивира да постигнат върхова производителност. Това е ключово лидерско качество за поддържане на успешния курс на BMW Group в това време на трансформация.“ Продължение
Мъск от Tesla печели възстановяване на пакета си за възнаграждение от 140 милиарда долара
Investing.com – Илон Мъск спечели възстановяване на пакета си за възнаграждение от 2018 г. като главен изпълнителен директор на Tesla Inc, след като Върховният съд на Делауеър отмени решение на по-долна инстанция в петък.
Съб, 20 декември 2025 г. в 1:16 ч.
Върховният съд заключи, че Мъск има право на плана за компенсации, базиран на акции, който сега се оценява на близо 140 милиарда долара. Когато директорите на Tesla за първи път
одобриха изплащането, то беше най-голямото досега за американски ръководител, въпреки че оттогава беше надминато от отделен план, одобрен от акционерите тази година, който може да достигне 1 трилион долара, ако Мъск изпълни бъдещите си цели за ефективност.
Планът за компенсации за 2018 г. беше замразен, след като инвеститор само с девет акции успешно заведе дело, за да го блокира в Делауеър, където производителят на електрически автомобили беше регистриран по това време. Канцлерът на Канцлерския съд на Делауеър, Катлийн Маккормик, постанови, че въпреки че акционерите на Tesla са одобрили плана за компенсации два пъти, размерът на пакета е несправедлив спрямо акционерите.
Маккормик написа, че бордът на директорите на Tesla „носи тежестта на доказване, че планът за компенсации е справедлив, и не успява да изпълни тази тежест“. Продължение
Този рядък Ferrari 250 GTO може да се продаде за 70 милиона долара.
Ето защо
Ferrari 250 GTO Bianco Speciale е (почти) изцяло оригинален – и е единственият екземпляр от завода в този цвят.
Ferrari 250 GTO (1962)
Снимка от: Mecum Auctions
19 декември,
Перфектно поддържан и напълно нереставриран Ferrari 250 GTO от 1962 г. се продава. Както може да се очаква обаче, той не е точно цената на Honda Civic. Звездата на търга Mecum
Auctions, който се провежда в Кисими, Флорида, от 6 до 18 януари, може да надхвърли 70 милиона долара (60 милиона евро).
Защо толкова много? Този конкретен автомобил – номер на шасито 3729GT – е с рядката боя „Special White“ на Ferrari. Това е уникален модел, не само заради боята си, но и заради забележителната си състезателна история и безупречното си състояние.
История
250 GTO се смята от мнозина за най-доброто Ferrari. Произведен в малко под 40 бройки между 1962 и 1964 г., той е създаден специално за Международния GT шампионат, съчетавайки изискана аеродинамика с вече легендарна механика. Продължение
Най-голямата частна колекция от автомобили в света
Колекцията от автомобили на султана на Бруней е най-голямата частна колекция от автомобили в света, състояща се от приблизително 7000 автомобила, чиято обща стойност се оценява на над 5 милиарда щатски долара.
В колекцията му от автомобили, колекцията на султана от Ferrari F40, McLaren F1 и Rolls-Royce е особено забележителна поради рядкостта на превозните средства и тяхната стойност.
Бруней държи световния рекорд на Гинес за най-голямата частна колекция Rolls-Royce, с около 150 автомобила, докато се твърди, че султанът и брат му, принц Джефри Болкия, притежават допълнителни 1998 луксозни автомобила.
Огромната автомобилна колекция, която често се приписва на Хасанал Болкия, 29-ия султан на Бруней, всъщност е принадлежала на принц Джефри Болкия, неговия трети брат. До 1997 г. принц Джефри е ръководил приходите от петрол и газ на Бруней чрез Инвестиционната агенция на Бруней (BIA) и инвестиционната си компания Amedeo Development Corporation. Цените на петрола се сринаха през 1997 г. на фона на азиатската финансова криза, а одит установи, че принц Джефри е присвоил 14,8 милиарда долара, което доведе до фалит на Amadeo с дълг под 10 милиарда долара.
Принц Джефри се отказа от голям брой активи, включително над 2000 автомобила, 500 жилища, яхти, самолети и скъпи покупки от Asprey, Ferrari и Rolls-Royce, като част от сделка от 2000 г. с правителството на Бруней. Продължение
Мениджърът на Leapmotor потвърждава европейско производство от 2026 г.
Китайският автомобилен производител Leapmotor планира да произвежда до четири модела в испанския завод на Stellantis във Фигеруелас, близо до Сарагоса.
Както се очаква, производството ще започне с B10, последвано от три допълнителни модела до 2027 г.
forococheselectricos.com
19.12.2025 – 09:35
Това съобщи испанският портал Forococheseléctricos, позовавайки се на изявления на Динг Йонгфей, глобален директор по качеството на Leapmotor. „Ще произвеждаме B10, а до 2027 г. –
B05, A10 и A05. Общо четири модела в завода на Stellantis във Фигеруелас“, цитиран е китайският изпълнителен директор в доклада.
Производството на Leapmotor B10 във Фигеруелас ще започне през август 2026 г., с начален годишен обем от 40 000 бройки. Това съвпада с по-ранна информация: по-рано това лято беше съобщено, че производството ще започне през третото тримесечие на 2026 г. Въпреки че първото тримесечие също беше споменато по-рано, неотдавнашното изявление на Динг Йонгфей потвърждава, че третото тримесечие е официалният график.
Представянето на останалите модели ще зависи от темпото на европейския пазар, както съобщава Forococheseléctricos. Не е изключено обаче първоначалните обеми да се увеличат, ако търсенето го изисква.
Производството в Испания не е просто сглобяване на части, внесени от Китай. Според твърденията, цитирани в статията, Динг от Leapmotor е направил тези забележки по време на старта на Lieder Automotive, ново съвместно предприятие между китайската компания Duoli Technology и баския автомобилен доставчик Fagor Ederlan. Продължение
Това е най-луксозният Unimog, който някога сме виждали
Кожени стелки за пода, допълнителна мощност и по-хубав костюм. Този Mercedes-Benz Unimog е наистина луксозен.
Снимка: Mercedes-Benz Special Trucks Luxus-Unimog (2026)
motor1.com/news, 18 декември
Mercedes-Benz Special Trucks отбелязва 80-годишнината на Unimog с концепция, която поставя легендарния универсален автомобил в режим на отдих – без да го кара да сваля работните
си ботуши. Разработен в сътрудничество с Hellgeth Engineering, този луксозен Unimog съчетава известните си офроуд възможности с повишена мощност, допълнителен комфорт и дизайн, който изглежда еднакво добре както в планината, така и паркиран пред петзвезден хотел.
Франциска Кусумано, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Special Trucks, го нарича израз на иновация и страст. Преведено от маркетингов жаргон: Unimog все още може да се катери по скали, но сега го прави с кожена тапицерия, амбиентни светодиоди и много по-малко сътресения за гръбнака. Дългогодишните фенове на Mercedes може би си спомнят стария „Funmog“.
В основата си нищо фундаментално не се е променило – и това е смисълът. Превозното средство е базирано на високопроизводителния Unimog U 4023, оборудван с портални оси, торсионно гъвкава рама, избираемо задвижване на всички колела и надлъжни и диференциални блокировки на двете оси.
Задвижването сега идва от шестцилиндровия двигател Mercedes-Benz OM 936, който замества четирицилиндровия агрегат и произвежда 300 конски сили. Mercedes обещава подобрена теглителна сила и по-усъвършенствана настройка на трансмисията. Продължение
За i3: BMW заявява, че заводът в Мюнхен е готов за Neue Klasse
След iX3 от новия завод в Дебрецен, BMW планира да започне да произвежда електрически автомобили от Neue Klasse в завода си в Мюнхен от 2026 г. – включително седана i3 и по-късно комбито i3 Touring.
Компанията вече е завършила последните функционални тестове на новите съоръжения.
Изображение: BMW
bmwgroup.com, 18.12.2025
Производственото оборудване за новия цех за каросерии и монтажна линия в завода в Мюнхен е инсталирано и функционалните тестове са успешно завършени, обяви производителят.
Заводът на BMW в Мюнхен вече е „готов за производството на следващото поколение автомобили“.
Въпреки това, мястото все още не е произвеждало никакви превозни средства или части. Вместо това, тази фаза е по-скоро „пробен цикъл“. По време на така наречения „тест за обща функция“, производствените плановици и техниците по оборудването проверяват машините с щателни детайли. „Всички производствени стъпки се изпълняват без никакви части в системата. Цикъл по цикъл, невидимо превозно средство придобива форма. Въпреки че не се произвежда реална кола, този процес осигурява сигурността, че всичко работи безпроблемно и по план“, обясни BMW.
Предишни тестови модели на новия i3 – който, освен електрическото задвижване и името, не споделя нищо с добре познатия компактен електрически автомобил с батерии, произвеждан в Лайпциг – все още се сглобяваха в близкия Център за изследвания и иновации.
Монтажната линия на i3, инсталирана там, ще бъде преместена в завода в Мюнхен през януари 2026 г. В този момент „всички технологии в завода в Мюнхен ще бъдат на място, за да продължат строгите тестове на цялата производствена система“, първоначално под формата на предсерийни автомобили. Серийното производство на новото BMW i3 ще започне през втората половина на 2026 г. Продължение
Следващият хот хеч Peugeot 208 ще се вдъхнови от духа на 205 GTI
Марката ще използва по-широко брандирането GTi – но само при електрически модели
Peugeot е готов да канализира духа на легендарния хот хеч 205 GTI с най-висококачествената версия на следващия 208.
Рендер на Autocar показва как би могъл да изглежда GTI, базиран на следващия 208
18 декември 2025 г.
Френският производител вече е възродил подмарката GTI performance за новата гореща версия на своя електрически супермини e-208 – и сега главният изпълнителен директор Ален
Фавей каза пред Autocar, че ще добави още GTi модели, докато се стреми да постави „страхотните усещания при шофиране“ в основата на позиционирането на марката си, което вероятно ще се приложи и към следващата версия на хечбека 208, която се очаква през 2028 г.
e-208 GTI е най-новият участник в разрастващото се поле на електрическите хот хечбеци и ще се конкурира с Alpine A290, Cupra Born VZ и входящия Volkswagen ID Polo GTI с 278 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и механичен диференциал с ограничено приплъзване.
Това е първият GTi хот хечбек, пуснат от Peugeot, откакто топ моделът 308 от предишното поколение се появи през 2015 г. Фави каза: „Нямаше да го направим, ако не смятахме, че искаме емблемата GTI да продължи да съществува в бъдеще. Така че определено ще се погрижим GTi да има бъдеще, което да надхвърля само това.“
Фави не даде никакви подробности за формата, която ще приемат тези бъдещи хот хечбеци, но каза: „Важното е да се уверим, че където и да има емблема GTi, получавате уникално и абсолютно най-доброто изживяване в категорията.“ Продължение









