Архив

Филоса: „Поправяме грешките си по отношение на електрическите превозни средства“

Антонио Филоса отново подчерта обрата на Stellantis след оставката на неговия предшественик Карлос Таварес. Настоящият главен изпълнителен директор на автомобилната група използва 17-ото издание на конференцията Goldman Sachs Industrial & Auto, за да повтори „многото коригиращи действия и стратегически промени“, направени през последните месеци, особено по отношение на продуктите и продуктовото планиране: „Научихме, че някои предположения, направени в предишната стратегия, се оказаха погрешни.“

quattroruote.it/news/industria-finanza, 04/12/2025

„Смятахме, че проникването на електрически превозни средства с батерии в Съединените щати ще достигне 50% до 2030 г.: миналия месец беше по-малко от 6%. Дори в Европа не е на стел филозанивото, което искахме. Затова осъзнахме, че трябва да променим стратегията си въз основа на тези предположения“, обясни Филоса, добавяйки: „Друго нещо, което научихме, е за самите нас: като слушахме повече нашите клиенти, открихме какво наистина искат от нас.“

Този подход вече позволи на групата да постигне първоначални положителни резултати: „Мисля, че сме на добър старт през тази половина на годината“, увери неаполитанският мениджър. „Очевидно ни е нужно време. И ни трябват обеми от правилните продукти.“

Филоса: „Поправяме грешките си по отношение на електрическите превозни средства.“

Чакането на „автомобилния пакет“

Коментарът на дългоочакваните предложения на Европейската комисия за рестартиране на европейската индустрия (т. нар. „Автомобилен пакет“ според ACEA) беше задължителен. „Вчера, заедно с други конкуренти, бях в Белия дом, за да обсъдим стандартите за разход на гориво и новия регламент с президента и администрацията на Тръмп. Виждаме колко различен е подходът към емисиите на CO₂ в Съединените щати и Европа. Няма перфектно решение, но виждаме много разлики“, заяви Филоса, като отново изрази признателността си за „скорошните послания от важни политически фигури, от канцлера Фридрих Мерц до министър Адолфо Урсо и някои френски представители, които създават възможност за преосмисляне на регламентите на ЕС“. Продължение

Тръмп отменя стандартите за горивна ефективност на превозните средства от ерата на Байдън

Президентът Доналд Тръмп обяви, че отменя стандартите за горивна ефективност на автомобили и камиони, определени от администрацията на Байдън, по време на събитие в Белия дом на 3 декември, което улеснява автомобилните производители да продават превозни средства, задвижвани с бензин.

eu.usatoday.com/story/news/politics

Подписани през 1975 г., стандартите за средна корпоративна икономия на гориво, или CAFE, регулират разстоянията, които превозните средства трябва да изминат с един галон гориво. Очаква се Националната администрация за безопасност на движението по магистралите да предложи намаляване на изискванията за икономия на гориво от моделните години 2022 до 2031, ход, който ще спести на американците 109 милиарда долара, каза служител на Белия дом пред USA TODAY.

Президентът Доналд Тръмп седи в автомобил Tesla на южния портик на Белия дом на 11 март 2025 г. във Вашингтон, окръг Колумбия.

Президентът Доналд Тръмп седи в автомобил Tesla на южния портик на Белия дом на 11 март 2025 г. във Вашингтон, окръг Колумбия.

„Днес моята администрация предприема исторически действия за намаляване на разходите за американските потребители, защита на работните места в американския автомобилен сектор и за да направи закупуването на автомобил много по-достъпно за безброй американски семейства. А също и по-безопасно“, каза Тръмп от Овалния кабинет.

Тръмп заяви, че „прекратява“ стандартите CAFE на Байдън, описвайки разпоредбите като „обременяващи“ и скъпи.

„Това оказа огромен натиск върху цените на автомобилите, в съчетание с безумните изисквания за електрически превозни средства“, каза той.

Ръководители на трите най-големи автомобилни производители, Ford, General Motors и Stellantis (компанията майка на Chrysler), бяха в Белия дом за обявяването.

Какви бяха стандартите за горивна икономия на администрацията на Байдън?

През 2022 г. администрацията на Байдън обяви нови стандарти, които изискват среден разход на гориво за целия автопарк от приблизително 49 mpg за леки автомобили и лекотоварни автомобили през моделната 2026 година. Продължение

Новата елегантна концепция на Kia е поглед към бъдещето

Концепция Kia Vision Meta Turismo

Снимка: Kia

motor1.com/news, 5 декември

По-рано тази седмица Kia подхрани слуховете за възраждане на Stinger, като публикува тийзър изображения на нов седан в стил фастбек. Възможно е обаче да сме изпреварили киа концепточакванията, защото няма индикации, че тази ъгловата концепция е нов Stinger в процес на разработка. Vision Meta Turismo е просто подарък на компанията за самата ѝ 80-годишнина.

Технически, това е 81-ият рожден ден, като се има предвид, че Kyungsung Precision Industry е основана през 1944 г. Името Kia се появява едва през 1952 г., а първият четириколесен автомобил пристига много по-късно, през 1974 г. Преди това Kia произвежда само велосипеди, мотоциклети и камиони.

Връщайки се към Vision Meta Turismo, това е типичната футуристична концепция с ултра-елегантен дизайн отвътре и отвън. Kia смътно го нарича „визия за нова ера на мобилност“ и казва, че това напомня за GT автомобилите от 60-те години на миналия век. Техническите спецификации не са налични, но това очевидно е електромобил, който обещава „динамично шофиране“, каквото и да означава това.

Изглежда като космически кораб на колела, завръщащ се от бъдещето. Силно стилизираната каросерия има повече ъгли, отколкото можем да преброим, допълнени от тънки светлинни ленти в двата края. Въпреки че тийзърите предполагаха петврат лифтбек, Vision Meta Turismo изглежда няма задна врата или дори традиционен багажник. От друга страна, това е само концепция. Продължение

Разглеждане на новия Tesla Model 3 Standard в Европа: Характеристики, цени и дата на пускане

Tesla продължава да електрифицира автомобилния пейзаж с представянето на най-новия Model 3 Standard (RWD) в Европа. Това пускане на пазара предизвиква значителен шум благодарение на своите новаторски характеристики, пригодени да отговорят както на нуждите на градското, така и на дългите разстояния шофиране.

tesla-mag.com/en, 5 декември 2025 г.

Ключови характеристики и спецификации

Model 3 Standard се пуска на пазара с начална цена от 36 990 евро, предлагайки атрактивен пакет за купувачите в европейския сегмент. С изключителен пробег от 534 км по WLTP евтина тесла(~332 мили), той задава нови стандарти за очакванията за пробег на пазара на електрически превозни средства. Това го прави силен претендент за всеки, който търси автомобил както за градско, така и за дълги разстояния.

Ускорението остава запазена марка на Tesla, като Model 3 Standard постига ускорение от 0 до 100 км/ч само за 6,2 секунди, осигурявайки тръпката от производителността на спортен автомобил, като същевременно остава екологичен.

Дизайн и комфорт

Външният дизайн включва камера в предната броня и 18-инчови джанти Prismata, допринасящи за елегантната и модерна естетика. За тези, които се наслаждават на връзка с природата по време на шофиране, панорамният стъклен покрив предлага усещане за простор и откритост.

Вътре Tesla не е пестила усилия, за да осигури комфорт и лукс, оборудвайки Model 3 с вегански кожени седалки с текстилни вложки и озвучителна система със 7 високоговорителя. Отопляемите седалки на първия ред осигуряват уютно пътуване през по-студените месеци, докато вторият ред предлага ръчно сгъваеми седалки за оптимизиране на пространството, когато е необходимо. Продължение

Новият Toyota GR GT е разкрит като суперкола с V8 двигател и 641 к.с. за 2027 г.

Toyota най-накрая разкри новия си флагмански суперкола с V8 двигател – който ще се появи в продажба след около две години като впечатляващ конкурент с 641 к.с. на Mercedes-AMG GT и Aston Martin Vantage.

autocar.co.uk/car-news/new-cars

GR GT – кръстен на спортното подразделение Gazoo Racing на Toyota – е описан като замислен като „състезателен автомобил, разрешен за движение по пътищата“. Всъщност, състезателните версии за движение по пътищата и GT3 спецификациите бяха разкрити едновременно, което отразява факта, че са били проектирани напълно паралелно.

Суперкола с 320 км/ч най-накрая се отправя към шоурумите през следващите две години, за да се изправи срещу AMG GT

Суперкола с 320 км/ч най-накрая се отправя към шоурумите през следващите две години, за да се изправи срещу AMG GT

Основният фокус, казва Toyota, е бил да се „даде на автомобила високо ниво на динамични характеристики, но също така и да се постигне усещане за единство между автомобила и водача“. За тази цел председателят на компанията и „Майстор пилот“ Акио Тойода е работил в тясно сътрудничество с разработчиците на автомобила, с помощта на някои от най-успешните състезатели в Япония.

Заедно със сродния, но изцяло електрически Lexus LFA, новите суперавтомобили на Toyota формират това, което компанията нарича „троица“ от високопроизводителни флагмани, целящи да подчертаят инженерните си умения и техническите възможности – усъвършенствани на състезателната писта.

Друг приоритет по време на разработката е да се предаде „тайната съставка на автомобилостроенето“ на следващото поколение инженери на Toyota, така че хората, които са работили по оригиналната програма LFA, са участвали активно в концепцията за новите суперавтомобили.

Японският отговор на Mercedes-AMG GT използва нов 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора като част от хибридно задвижване, което предава целевите 641 к.с. и 927 фунт-фута въртящ момент към задните колела чрез подсилена с въглеродни влакна тръба на въртящия момент – въпреки че компанията казва, че разработката все още е в ход и крайните цифри биха могли да бъдат по-високи. Продължение

Запознайте се – изцяло новият Volkswagen T-Roc. Моделът е най-популярният SUV в Европа…

T-Roc е най-популярният SUV в Европа – сега се пуска на пазара изцяло нов T-Roc

  • Нова гама от хибридни задвижвания – T-Roc е първият Volkswagen, пуснат на пазара с напълно хибридизирана гама от задвижващи системи
  • Ново ниво на асистиращи системи – T-Roc е първият SUV в сегмента с най-новия еволюционен етап на Travel Assis, включително Emergency Assist
  • Ново статукво – интериорът на T-Roc създава мост към класа Tiguan с високи нива на качество, повече пространство и иновативен кокпит
  • Ново измерение в осветлението – T-Roc предлага нови IQ.LIGHT LED матрични фарове с високопроизводителни дълги светлини в класа на компактните SUV

volkswagen-newsroom.com/en

Ключови характеристики

Най-продаваният SUV в Европа. T-Roc е европейска история на успеха. Проектиран в Германия и произведен в Португалия, Volkswagen – който беше представен за първи път през ф12017 г., оттогава е произведен повече от два милиона пъти и след това е подобрен през 2021 г. – редовно заема челните места в статистиката за регистрации на SUV автомобили. През 2025 г. – годината на замяната му – първото поколение на този Volkswagen е безспорният най-продаван SUV в Европа.

Второто поколение, което е подобрено във всички области, сега е пуснато на пазара. Главният изпълнителен директор на Volkswagen, Томас Шефер, за новия T-Roc: „Нашите клиенти обичат T-Roc – и аз съм убеден, че новото поколение има всичко необходимо, за да продължи тази голяма история на успеха: прогресивен дизайн, иновативни технологии, високо качество и стойност, интуитивно управление и приятно балансирано управление.“

Факт е, че T-Roc с изчистения си и харизматичен дизайн прави голяма крачка напред в развитието си благодарение на чисто нови хибридни задвижващи системи, новоразработен и поразително висококачествен интериор, нови инфоразвлекателни, кокпитни и операционни системи от по-големите Tiguan и Tayron, повече пространство в интериора и багажното отделение, както и асистиращи системи като Travel Assist, които в някои случаи са уникални в своя клас. Предварителните продажби вече започнаха в Европа. Официалното пускане на пазара на новия T-Roc и дебютът му в дилърствата на Volkswagen ще последват веднага. Продължение

Zeekr стартира продажби на автомобили в Германия с три модела

Zeekr стартира продажби на автомобили в Германия с три модела електрически превозни средства, система за директна дистрибуция и 40 сервизни центъра, с планове за разширяване на мрежата до 100 обекта до 2026 г.

Новини, началото на декември 2025 г.

Zeekr, китайският производител на електрически превозни средства, стартира продажби на автомобили в Германия в понеделник, предлагайки три модела, започващи от 37 990 зекер гермевро, според Reuters. За своя дебют в Германия марката дава приоритет на директните продажби, сертифицираните сервизни партньори и силния фокус върху корпоративните клиенти.

Първоначално Zeekr имаше за цел да навлезе на германския пазар в началото на 2024 г., но след близо две години забавяне, компанията вече очерта планове за внедряване. Поръчките за Zeekr X, Zeekr 7X и Zeekr 001 са отворени, като доставките ще започнат през януари.

Цените започват от 37 990 евро за компактния Zeekr X SUV, 54 990 евро за средноразмерния 7X SUV и 59 990 евро за големия 001 shooting brake.

Продажбите ще следват подход на директно разпространение, който компанията описва като „цифрова система за поръчки, подкрепена от лично взаимодействие“.

001 и компактният Zeekr X SUV бяха отворени за поръчки в Германия през 2024 г., но местните доставки не бяха започнали. Ранните доставки бяха ограничени до Швеция, Холандия и Норвегия, последвани по-късно от Белгия, Дания и Швейцария.

В последната си вълна на разширяване Zeekr навлезе и в Гърция, Румъния, Словения, Хърватия и България през лятото и есента, като доставките в тези страни ще започнат преди края на годината. Продължение

Великобритания отчита най-слабия месечен ръст на продажбите на електрически превозни средства от 2 години

Преди бюджета на Рейчъл Рийвс, въвеждащ нови данъци върху електрическите автомобили, ноември отбеляза най-слабия месец на ръст на продажбите на нови електрически превозни средства от близо две години. Въпреки това, електрическите превозни средства сега представляват по-голям дял от пазара на нови автомобили, отколкото миналата година.

smmt.co.uk, 04.12.2025 – 18:00 ч.

Общо 39 965 нови електрически превозни средства с батерии бяха регистрирани във Великобритания през ноември. С обем на продажбите, нараснал с 3,6%, електрическите англия най-нискки елпревозни средства сега представляват 26,4% от пазара на нови автомобили, което е увеличение с 1,5% спрямо данните от ноември 2024 г.

Така че, въпреки че продажбите на електрически превозни средства отчитат най-слабия си ръст от две години, те представляват малко над една четвърт от всички продажби. Освен това, „електрифицираните превозни средства“ като цяло – което включва PHEV (платени електрически превозни средства) и HEV (хибридни електрически превозни средства) – сега представляват 51,4% от всички нови регистрации, като традиционните бензинови и дизелови автомобили вече са в третия си месец на производство, представляват малцинство от регистрациите.

Може би е изкушаващо да се свърже този спад в продажбите с есенния бюджет, представен от финансовия министър в края на ноември, който въведе нова такса от 3 пенса на миля за електрическите превозни средства – като по този начин те бяха приведени в съответствие с превозните средства с двигатели с вътрешно горене, които плащат акциз върху горивото. Продължение

Испанското централно правителство поема финансирането на електрическата мобилност в свои ръце

Испанското правителство реорганизира стимулите за електрическа мобилност в страната. Съгласно националния план „España Auto 2030“, Мадрид е отпуснал бюджет от над 400 милиона евро за директни субсидии през 2026 г., е резервирал 300 милиона евро за зарядна инфраструктура и е попълнил фонда за субсидии PERTE.

electrive.com,04.12.2025 – 11:45 ч.

Източник: lamoncloa.gob.es, forococheselectricos.com

Испания Педро Санчес

Субсидии  BEV

Испания преструктурира своите стимули за електрически превозни средства около три стълба и предефинира отговорностите в процеса. Централно място в тази промяна заема

Педро Санчес

Педро Санчес

програмата „Plan Auto+“, която ще отпусне 400 милиона евро директни субсидии за потребителите през 2026 г., насочени към намаляване на цените на автомобилите. Тези субсидии ще се управляват от централното правителство, за разлика от схемата за стимулиране Moves III, която изтича в края на 2025 г. и се администрираше от автономните региони. „Plan Auto+“ ще замени програмата Moves в началото на годината.

Новият план за 2030 г. включва и програма, наречена „Moves Corredores“, с бюджет от 300 милиона евро, предназначен за инсталиране на зарядни станции. Допълнителни 580 милиона евро ще бъдат отпуснати през 2026 г. за съществуващата програма за стимулиране PERTE eMobility, която подкрепя проекти в производството на електрически превозни средства и батерии. Последното е класифицирано като индустриални субсидии. Продължение

ID. Buzz Cargo вече се предлага и с дълга база

Volkswagen Commercial Vehicles обяви нов вариант на своя електрически ван за 2026 г.

Buzz Cargo ще разполага с дълга база и голяма батерия от 86 кВтч.

Освен това, производителят ще представи специални модели, за да отбележи 75-годишнината на марката.

Изображение: Volkswagen

vwn-presse.de, 04.12.2025 – 11:00 ч.

Volkswagen Buzz

Електрически транспортери

Докато ID. Buzz Cargo преди се предлагаше само с къса база, Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) сега потвърди, че ще предлага и вариант с дълга база. Компанията обаче все фв дълга базаоще не е разкрила повече подробности. „Volkswagen Commercial Vehicles ще обяви техническите подробности и цените на удължения ID. Buzz Cargo веднага щом бъдат финализирани“, заяви базираната в Хановер компания.

Засега единствената отправна точка е пътническата версия на ван, базиран на MEB, където вариантът с дълга база се предлага от лятото на 2024 г. За този модел доплащането за версията с дълга база е 1535 евро нето в Германия, независимо от задвижването или оборудването – независимо дали става въпрос за ID.Buzz Pro, специалното издание Energy или топ моделът ID.Buzz GTX със задвижване на всички колела. Въз основа на минималната нетна цена от 48 225 евро за ID.Buzz Cargo Pro, се очаква версията с дълга база на този търговски вариант да започва от 49 760 евро нето. Отново, това са немски цени. Продължение