Очаква се Tesla да представи по-евтиния Model Y в опит да съживи продажбите
(Reuters) – Очаква се Tesla да представи във вторник – бел. ред. 7 октомври, по-достъпна версия на най-продавания си SUV Model Y, тъй като производителят на електрически превозни средства се стреми да обърне спада в продажбите и намаляващия пазарен дял на фона на нарастващата глобална конкуренция.
globalbankingandfinance.com
Публикувано на 7 октомври 2025 г.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск от години обещава автомобили за масовия пазар, въпреки че миналата година той отмени плановете си за производство на изцяло нов електромобил за 25 000 долара, съобщи първо Reuters. Автомобилът, който се очаква тази седмица, е „достъпно“ превозно средство, базирано на настоящите производствени и дизайнерски платформи.
Анализатори, инвеститори и фенове очакват компанията да направи някакво съобщение.
Основните въпроси включват цената на автомобила, пробега и усилията за намаляване на разходите. В края на миналата година Мъск заяви, че цената на автомобила ще бъде под „ключовия праг“ от 30 000 долара, включително данъчни облекчения за електрически превозни средства в САЩ.
В Съединените щати цените на практика се повишиха със 7 500 долара в края на миналия месец, когато облекчението приключи. Това помогна за рекордно увеличение на тримесечните продажби, но очакванията са те да се забавят през останалата част от годината, освен ако достъпната кола не се притече на помощ.
„Желанието за закупуване на колата е много голямо. Просто хората нямат достатъчно пари в банковата сметка, за да я купят“, каза Мъск през юли по време на телефонния разговор за приходите на Tesla за второто тримесечие. „Така че колкото по-достъпна можем да направим колата, толкова по-добре.“
Първоначално Мъск обеща, че производството на автомобила ще започне до края на юни. Но Tesla е произвела само това, което нарече „първи версии“ на автомобила, заявиха от компанията през юли, добавяйки, че той ще бъде достъпен за клиентите някъде през последните три месеца на годината. Продължение
2026 Dacia Sandero: Най-продаваният автомобил в Европа най-накрая става хибриден
Фейслифтът в средата на цикъла допълнително отдалечава малкия автомобил от имиджа му на евтин.
Сн. 2026 Dacia Sandero Stepway
Решението на Renault да купи Dacia в края на 90-те години се оказа майсторски ход. Някога посмешище в автомобилната индустрия, румънският автомобилен производител процъфтява през последните няколко десетилетия. Sandero беше най-продаваният автомобил в Европа като цяло през 2024 г. и е най-популярният модел сред клиентите на дребно от 2017 г. Само миналата година близо 310 000 души са купили суперминито.
Въпреки че конкурентите в този ценови диапазон са малко, Dacia не позволява на изключително успешния си автомобил да се бави. За 2026 г. Sandero и неговият псевдо-здрав брат Stepway получават фейслифт в средата на цикъла. Дизайнерските промени се простират до седана Logan и комбито Jogger, като и четирите модела получават преработени фарове, които ограждат актуализирана решетка, проектирана да създаде илюзията за едно цяло.
Отзад Dacia добавя пикселен ефект към LED задните светлини, които продължават да се простират нагоре при Jogger за външен вид, подобен на Volvo. Sandero Stepway вече разполага с матово черна лента, включваща името на марката, макар че е едва видима. Какво се случи с традиционните емблеми?
Промените в екстериора се допълват от новопроектирани алуминиеви джанти и нови капаци за по-евтините варианти, които са на стоманени джанти. Антена с перка на акула вече е стандартна, а в зависимост от модела, към палитрата се присъединяват два нови цвята, кехлибарено жълто и пясъчно.
Въпреки че Dacia остават едни от най-достъпните автомобили в Европа, те не пестят от характеристики. За 2026 г. гамата ще получи по-голям 10-инчов сензорен екран с безжични Apple CarPlay и Android Auto. Sandero, Sandero Stepway, Jogger и Logan ще получат и индукционна зарядна станция, автоматични фарове, камера с множество изгледи и електрически сгъваеми огледала. Продължение
Доналд Тръмп определя нова тарифа за тежкотоварни камиони: Какво да знаем
Президентът Доналд Тръмп обяви в понеделник – бел.ред. 6 октомври, че 25-процентна тарифа за внос на среднотоварни и тежкотоварни камиони ще влезе в сила на 1 ноември. Митата, първоначално планирани да започнат на 1 октомври, бяха отложени след съпротивата на индустрията от страна на големите американски автомобилни производители, които бяха загрижени за прекъсвания във веригата за доставки и увеличение на разходите.
Newsweek
„От 1 ноември 2025 г. всички среднотоварни и тежкотоварни камиони, влизащи в Съединените щати от други страни, ще бъдат облагани с тарифа от 25 процента“, написа Тръмп в публикация в Truth Social.
Защо е важно
Новите тарифи за камиони ще засегнат ключови търговски партньори на САЩ, включително Мексико, Канада, Япония, Германия и Финландия – петте най-големи износители на среднотоварни и тежкотоварни камиони за Съединените щати, според данни на Американската търговска камара, прегледани от Newsweek.
През април Министерството на търговията на САЩ започна разследване на вноса на тежкотоварни камиони съгласно раздел 232 от Закона за разширяване на търговията. Този закон позволява налагане на мита върху стоки, считани за жизненоважни за националната сигурност.
Разследването е насочено към средно- и тежкотоварни камиони и техните части, като се отбелязва, че по-голямата част от вноса в САЩ идва от няколко чуждестранни доставчици, обвинени в „хищнически търговски практики“. Президентът Доналд Тръмп разговаря с медиите, след като напусна Marine One на южната морава на Белия дом на 5 октомври във Вашингтон, окръг Колумбия.| Продължение
Колекцията автомобили на Шон Конъри
Изтънченият вкус на Шон Конъри се простира отвъд екрана до колекция от автомобили, изпълнена с редки класики и вечна британска елегантност.
Представяме ви колекцията автомобили на Шон Конъри, включително неговия емблематичен Aston Martin DB5 от 1964 г. и редки класики като Jaguar E-Type от 60-те години и Jensen CV8 от началото на 60-те години. Разгледайте как автомобилният вкус на легендата за Джеймс Бонд отразява легендарната му персона.
Всеки автомобил е избран заради съчетанието си от мощност и класически дизайн, отразяващи трайната привлекателност на самия Конъри. Оценена на над 1,6 милиона долара, колекцията му не е била за количество, а за характер. Според проучване Шон Конъри е имал най-бляскавата колекция автомобили сред всички актьори от поредицата „Джеймс Бонд“. Второто и третото място се държат от Даниел Крейг и Пиърс Броснан. Историята на неговите коли е и историята на неговото наследство: прецизни, вечни и безспорно готини.
- Jaguar E-Type от 60-те години на миналия век
Jaguar E-Type беше елегантен и удължен, с плавни извивки и недвусмислено елегантен профил. Версията на Конъри, според съобщенията, е била завършена в класически британски състезателен зелен цвят, с кафяв кожен интериор; изискан, но спортен, подобно на самия него.
Конъри добавил тази кола към личната си колекция след възхода си към славата, в период, когато образът му на Бонд ставал неразделен от света на бързите, стилни автомобили. Тя никога не е била показвана на екрана, но със сигурност е принадлежала в гаража на човек, който е правил шофирането готино.
E-Type беше почти колата на Бонд на Конъри в „Голдфингър“. Продуцентите я обмисляли, преди в крайна сметка да изберат Aston Martin DB5, чувствайки, че по-добре пасва на персоната на шпионина, готов за джаджи. Въпреки това, Конъри останал привързан към E-Type и си купил една за себе си. Jaguar E-type участвал във филма „Жената от слама“. Други известни личности, които притежават тази кола, включват Хари Стайлс. Продължение
Tesla загатва за олекотения Model Y, който се очаква да бъде представен във вторник
Tesla така загатва за предстоящия олекотен Model Y, който се очаква да бъде представен във вторник, 7 октомври.
6 октомври 2025 г. – 5:50 ч. сутринта
Автомобилът е базиран на обновения Model Y, пуснат по-рано тази година, но Tesla премахна много стандартни функции, за да намали цената.
Една от премахнатите функции е предната светлинна лента, като сега са останали само тесните фарове.
Tesla загатва за пускането на „по-достъпни модели“ от миналата година, но има объркване относно това, което Tesla планира да пусне.
Както съобщавахме от почти година, главният изпълнителен директор Илон Мъск отмени планирания от Tesla „електрически автомобил за 25 000 долара“ в полза на опростени версии на своите Model 3 и Model Y.
Тъй като Tesla все още ги наричаше „нови, по-достъпни модели“, много хора вярваха, че Tesla все пак ще пусне на пазара нови, по-евтини модели.
Всъщност, автомобилният производител първоначално заяви, че ще пристигне през „първата половина на 2025 г.“
Първата половина на 2025 г. дойде и отмина без нови, по-евтини модели. Вместо това Tesla твърди, че „първата версия“ на новия модел е произведена през юни и ще бъде пуснат на пазара по-късно тази година. Продължение
Citroën представя специалната серия XTR, достъпна за Berlingo Van XTR и ë-Berlingo от 1 октомври
XTR предлага на професионалистите възможността да пътуват със стил с Berlingo Van, отличаващ се с динамична и уверена визия.
Тази версия XTR е уникална. Тя включва елементи, които подобряват функционалността и комфорта, за да улеснят ежедневието на бизнеса.
Citroën, емблематична марка на пазара на лекотоварни автомобили, продължава своята ангажираност към професионалистите с лансирането на специалната серия XTR за Berlingo Van и ë-Berlingo Van.
С изданието XTR Citroën преосмисля стандартите в сегмента на лекотоварните автомобили, като съчетава дързък дизайн с повече комфорт, безопасност и функционалност. Вече лидер в сегмента в Европа с 14,6% дял на пазара на C-Van през август 2025 г., моделът сега интегрира бордови технологии и усъвършенствана многофункционалност, за да засили своята привлекателност.
Предлаган с двигател с вътрешно горене и в електрическа версия, Berlingo Van XTR е насочен към занаятчии, куриери, свободни професии и бизнес клиенти, като им предлага практичност, надеждност и модерни технологии, съчетани със смел и функционален дизайн.
Динамичен, здрав и уверен дизайн
Изданието XTR възприема стила на градски авантюрист с подсилени естетически и функционални елементи:
- Привлекателна предна част, защитена при ежедневна експлоатация със защитна кора (skid plate).
- Уникална светлинна идентичност в гамата на лекотоварните автомобили Citroën с Eco-LED светлини и фарове за мъгла за по-добра видимост.
- Стикери с акценти в André Red, които създават графичен подпис върху капака, задната част и страничните протектори, подчертавайки динамичния характер.
- Цветни вложки на бронята и страничните протектори добавят още една доза индивидуалност.
- Лъскави черни дръжки на вратите и корпуси на огледалата, с електрически сгъваеми огледала.
- 16-инчови алуминиеви джанти Onyx Black в стандартно оборудване.
Най-емблематичните автомобили, притежавани от легендарни филмови звезди (от Стив Маккуин до Пол Уокър)
Защо обичаме звездите и техните автомобили
Знаете ли как някои хора колекционират марки или монети?
Е, за много филмови звезди тяхната мания са колите.
И не просто каквито и да е коли. Говорим за вида автомобили, които ви карат да спрете на място, тези, които могат да бъдат забелязани от миля разстояние заради формата, звука или просто
присъствието им. Има нещо специално в това да гледате колите, свързани с легендарни актьори.
Те не бяха просто превозни средства. Те станаха част от тяхната идентичност.
Източник: Мрежата
Колите често казват нещо за своите собственици.
Ако шофирате малка градска кола, може би търсите практичност и евтино гориво. Ако се движите в лъскав кабриолет, вероятно искате да направите впечатление. За филмовите звезди, които имат различни от нашите възможности, това твърдение се умножава по сто.
Те имат пари, влияние и достъп до автомобили, за които повечето от нас само мечтаят. И когато холивудска легенда избере кола, това не остава просто личен избор.
Феновете ги забелязват. Журналистите пишат за това. Не след дълго самата кола става също толкова известна, колкото и актьорът…
Това е, което прави тази тема толкова забавна. Не разглеждаме просто парчета метал с двигатели. Разглеждаме търкалящи се парчета история. Автомобили, които ни разказват за стил, за отношение, за моменти във времето. Продължение
Škoda: Как аеродинамичните специалисти работят с магията си
Плавният въздушен поток е изключително важен, особено за икономия на гориво и приятно тихо возене в автомобила. Ето защо отделът по аеродинамика на Škoda обръща внимание на всеки детайл от новия модел.
Как експертите го настройват до съвършенство е илюстрирано от Enyaq Coupé, в момента най-аеродинамичният автомобил в гамата на Škoda?
skoda-storyboard.com
С коефициент на въздушно съпротивление cx = 0,225, настоящата Skoda Enyaq Coupé е една от най-добрите в своя клас. Дори Enyaq с класическата си SUV каросерия не е никак лош, с коефициент на въздушно съпротивление 0,245. И двата автомобила се възползват от това по отношение на пробега, наред с други неща.
При по-високи скорости, въздушното съпротивление допринася значително за съпротивлението при шофиране на автомобила и по този начин влияе значително върху разхода на гориво – то се увеличава квадратично със скоростта на автомобила и се превръща в доминиращ компонент на съпротивлението при шофиране от около 50 км/ч (например при 120 км/ч, 80% от енергията/горивото се използва за преодоляване на въздушното съпротивление).
За да поддържат съпротивлението възможно най-ниско, инженерите прекарват буквално хиляди часове, симулирайки виртуално въздушния поток около автомобила, а след това проверяват резултатите, като тестват автомобилите в аеродинамичен тунел. Skoda полага изключителни усилия, за да постигне отлична аеродинамика на своите модели, и по-специално с Enyaq, може да се похвали, че скорошното пускане на нова версия е донесло значителен напредък; видът, който не е съвсем обичаен при подобренията на моделите. Продължение
Китайската Baidu насочва вниманието си към разширяване в Европа с партньорство за споделено пътуване с Lyft
Baidu навлиза в Европа. Китайската технологична компания планира да пусне своите таксита без шофьор в Обединеното кралство и Германия, започвайки от 2026 г. чрез нова сделка с Lyft. Това е големият ход на Baidu в Европа, тъй като се опитва да разшири бизнеса си с автономни превозни средства извън Китай.
Двете компании заявиха, че искат да се разширят до „хиляди“ роботизирани таксита в цяла Европа през „следващите години“, но все още чакат регулаторните органи.
Превозните средства няма да излязат по улиците, докато правителствените агенции в тези страни не одобрят. Все още няма информация как ще се резервират пътуванията, дали чрез приложението FreeNow, друго приложение или нещо ново.
Източник: Мрежата
Lyft току-що стъпи в Европа след години отсъствие. Миналата седмица базираната в САЩ компания финализира придобиването на FreeNow, компания за споделено пътуване, базирана в Германия.
FreeNow вече оперира в над 150 града в девет държави, включително Ирландия, Великобритания, Франция и Германия. Това даде на Lyft незабавен достъп до клиентска база и инфраструктура на места, където преди това не е имала никакво присъствие.
Новата сделка между Baidu и Lyft се основава на това, като начинът на последния да навлезе бързо в пространството на автономните превозни средства в Европа, без да се налага самият той да изгражда технологията. И поставя Lyft в пряка конкуренция с компании, които вече опитват автономни пътувания в Европа, като Uber и Bolt.
Lyft и Baidu заявиха, че регулаторното одобрение все още се очаква, което означава, че всъщност не могат да започнат да работят. Но планът е да се въведе веднага щом това стане законно на тези пазари. Продължение
Dacia предизвиква евтините китайски електромобили с прототип на миниавтомобил за 15 000 евро
МЬОДОН, Франция (Reuters) – Нискобюджетната марка на Renault – Dacia, представи на 6 октомври прототип на електрически миниавтомобил, който може да струва по-малко от 15 000 евро (17 625 долара), потенциално предоставяйки конкурентна алтернатива на евтините китайски електрически превозни средства.
Global Banking and Finance Review, 6 октомври 2025 г.
„Hipster Concept“, който може да влезе в производство, ако Европейският съюз се съгласи да създаде нова категория малки автомобили, е мъничък, дълъг е само 3 метра и тежи по-малко от 800 кг. Най-късият автомобил на пазара в Европа днес, градският автомобил T03 на Leapmotor, е с 62 см по-дълъг.
Hipster е „концепция за смелата визия на Dacia за локална, достъпна и ежедневна мобилност“, каза главният изпълнителен директор на Dacia Катрин Адт, която наскоро се премести от Mercedes-Benz. „Ако се появи възможност за масово производство, ние сме готови.“
Максималната скорост на тривратия Hipster ще бъде около 90 км в час (55,92 мили в час) и ще има пробег от 150 км. Според данни на Dacia, средният автомобил изминава под 40 км дневно със средна скорост от 56 км в час.
Dacia също така опрости Hipster, за да намали разходите: той има платнени седалки, минимално количество електроника, ръчни прозорци и каишки за отваряне на вратите вместо дръжки. Може да се предлага в един цвят, като сиво-синия на прототипа.
Renault и Stellantis оглавиха кампания за нова категория малки автомобили в ЕС – вдъхновена от японските Kei Cars – която ще се предлага с по-малко задължителни функции от големите автомобили, особено по отношение на безопасността. Продължение