Архив

Renault води преговори с автомобилни производители, включително Chery, след сделката в Бразилия с Geely

ПАРИЖ/ШАНХАЙ – Reuters  – Renault води преговори с още автомобилни производители, включително с китайската Chery, за да проучи партньорства за съвместно производство и продажба на автомобили, заяви висш изпълнителен директор.

Фабрис Камболив, главен директор по растежа на Renault Group, каза пред репортери за разговорите, докато обявяваше завършването на сделка в Бразилия с китайската UntitledGeely.

Този ход подчертава как Renault все повече си партнира с други автомобилни производители, особено китайски, на световните пазари, за да подобри ефективността на своите фабрики по целия свят и да повиши конкурентоспособността на продуктите.

Renault подписа окончателни споразумения за продажба на 26,4% от бразилското си дъщерно дружество Geely, според прессъобщение. Двете компании обединяват усилия на най-големия латиноамерикански пазар, където BYD строи фабрика и набира скорост със своите достъпни изцяло електрически и plug-in хибридни модели.

„Този тип партньорство очевидно е печелившо, защото разширяваме достъпа до различни платформи, индустриални инструменти, инженеринг и дистрибуторска мрежа“, каза Камболиве на пресконференцията.

„Това не изключва други сделки с други производители на други пазари“, каза той, добавяйки, че Chery е един от автомобилните производители, с които Renault е в контакт, за да проучи подобни партньорства, въпреки че все още не са финализирани проекти. Продължение

Nissan се връща към оперативна печалба през второто тримесечие

ЙОКОХАМА, Япония: Nissan Motor се върна към оперативна печалба през второто тримесечие в четвъртък, отчитайки най-добрия си тримесечен резултат от повече от година благодарение на усилията за намаляване на фиксираните разходи като част от плана си за преструктуриране и по-силните продажби в Северна Америка.

06 ноември 2025 г., channelnewsasia.com/business

Nissan отчете оперативна печалба от 51,5 милиарда йени (342 милиона долара) за периода юли-септември, което е с 61% повече от 31,9 милиарда йени година по-рано и надминава нисанпрогнозата за средна загуба от 70,9 милиарда йени от петима анализатори, анкетирани от LSEG.

Резултатът е резултат от оперативна загуба за първото тримесечие и бележи най-добрия резултат за едно тримесечие от печалба от 90,3 милиарда йени през последното тримесечие на фискалната 2023 г.

Компанията очаква да отчете по-силно представяне през втората половина на финансовата година благодарение на растежа, воден от продуктите, и продължаващия импулс от второто тримесечие, заяви главният изпълнителен директор Иван Еспиноса на брифинг.

„Оставаме на път за достигане на точка на безубыточност на оперативната печалба, без да се отчита влиянието на тарифите“, каза той, добавяйки, че продажбите в Северна Америка са се представили силно през второто тримесечие.

Резултатът идва, тъй като автомобилният производител продължава с мащабен план за преструктуриране, който включва намаляване на глобалните производствени мощности от 17 до 10 и съкращаване на 15% от работната му сила. Продължение

Bentley показва силуета на първия си електрически SUV

Bentley направи предварителен преглед на първия си изцяло електрически автомобил. Тийзър изображение показва контурите на луксозния SUV. Bentley също така разкри първоначални подробности за дължината и възможността за бързо зареждане на новия модел. Доставката на все още неназования Bentley BEV е планирана да започне през 2027 г.

Изображение: Тийзър снимка на Bentley BEV e SUV

bentleymedia.com, 06.11.2025 – 11:30

Bentley публикува тийзър снимка на първия си модел BEV под плат, разкриваща типични контури на SUV с големи колела и дълъг преден капак. Моделът, който традиционната бентлимарка от Крю, Великобритания, описва като „първия истински луксозен SUV в света“, ще бъде дълъг по-малко от пет метра и ще позволява „време за зареждане от 0 до 100 мили за по-малко от седем минути“.

Производителят захранва фенската си общност с тези няколко подробности. Bentley обаче не разкрива повече на този етап. Стартирането на електрическия автомобил все още е планирано за края на 2026 г., като доставките са планирани да започнат през 2027 г.

Разработката на превозното средство напредва бързо, „като предпроизводствените и прототипните автомобили преминават през глобална програма за производителност“, според британското дъщерно дружество на VW.

Първоначално Bentley искаше да прехвърли цялата си моделна гама на електрическо задвижване до края на десетилетието като част от стратегията си „Beyond 100+“. Поради слабото търсене на електрически автомобили в луксозния сегмент обаче, марката VW смекчи тези планове. Първоначално графикът беше отложен до 2035 г., след което през септември 2025 г. Bentley обяви по-нататъшна промяна на курса. В процеса британският производител напълно се отказа от идеята за фиксирана крайна дата за двигателите с вътрешно горене. Продължение

Регистрациите на електрически превозни средства (BEV) във Великобритания надминаха общия брой за 2024 г.

Електрическите превозни средства с батерии достигнаха пазарен дял от 25,4% през октомври, вторият им най-висок резултат тази година, тъй като пазарът на електрически превозни средства във Великобритания продължава да расте стабилно. Въпреки това, Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) предупреждава, че предложените данъчни промени биха могли да застрашат напредъка.

Изображение: Kia

05.11.2025 

Великобритания –  данни BEV

Общите регистрации на BEV за 2025 г. вече възлизат на 386 244 бройки – надхвърляйки общия брой за цялата 2024 г., като остават два месеца до края на годината. BEV в момента imagesпредставляват 22,4% от всички нови автомобили, продадени във Великобритания през 2025 г., подкрепени от големи инвестиции на производителите и устойчива правителствена подкрепа чрез стимули за електрически автомобили.

Общият брой регистрации на автомобили във Великобритания се е увеличил леко през октомври, по-специално с 0,5% до 144 948 бройки, според последните данни на Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). Този растеж може да се отдаде на електрическите и електрифицираните превозни средства, тъй като броят на новите дизелови и бензинови автомобили продължава да намалява.

Продажбите на електрически превозни средства (BEV), от друга страна, са се увеличили с 23,6% в сравнение със същия месец миналата година, добавяйки над 7000 бройки и довеждайки техния пазарен дял до 25,4%. Това е вторият най-висок месечен дял на BEV през 2025 г., макар и все още под целта от 28%, определена от правителствения мандат за превозни средства с нулеви емисии (ZEV). PHEV-овете отбелязаха увеличение от 27,2% на годишна база, докато броят на HEV-овете се е увеличил с 2,1% в сравнение със същия период миналата година. Продължение

BMW M2 CS 2026 – пристрастяваща машина за дрифт

За близо 100 000 долара получавате най-бързото, най-острото и най-пристрастяващо BMW M2, строено някога. Струва си всяка стотинка

Ревю на първо шофиране:

Снимки: BMW M2 CS 2026

motor1.com/ 5 ноември 2025

Със своя енергичен редови шестцилиндров двигател, фино настроено шаси и безпогрешно компактен двуврат автомобил, настоящото BMW M2 от поколение G87 все още е един от дрифтнай-добрите съвременни спортни автомобили. Със сигурност е един от нашите фаворити.

За 2026 г. BMW представя M2 CS, носещ множество подобрения на шасито и двигателя, намалено тегло и щедро използване на въглеродни влакна. Въпросът е дали тази комбинация от хардуерни и софтуерни подобрения е достатъчна, за да оправдае цената си от близо 100 000 долара – с около 32 000 долара повече от базовия M2.

След цял ден енергично шофиране – както на пистата, така и на улицата – новият M2 CS със сигурност има силни аргументи.

Кратки спецификации 2026 BMW M2 CS

Двигател: 3.0-литров редови шестцилиндров с два турбокомпресора

Мощност: 523 конски сили

0-60 мили в час: 3.7 секунди

Собствено тегло: 3770 паунда

Базова цена: 99 775 долара Продължение

Honda залага на хибриди с по-лека платформа за моделите от следващо поколение

Новата платформа ще бъде с 90 кг по-лека, ще побере хибриди и бензинови модели

Honda се стреми към 60% споделяне на части и модулна архитектура за намаляване на разходите

Планира да продаде 2,2-2,3 милиона хибрида до 2030 г., в сравнение с 868 000 миналата година

HAGA, Япония, 5 ноември (Reuters) – Honda Motor заяви в четвъртък, че разработва платформа, фокусирана върху средноразмерни хибридни автомобили и хибридна система

Honda Civic Hybrid е изложена след спечелването на наградата „Северноамерикански автомобил на годината“ за 2025 г. по време на медийния ден на автомобилното изложение в Детройт през 2025 г. в Хънтингтън Плейс в Детройт, Мичиган, САЩ

Honda Civic Hybrid е изложена след спечелването на наградата „Северноамерикански автомобил на годината“ за 2025 г. по време на медийния ден на автомобилното изложение в Детройт през 2025 г. в Хънтингтън Плейс в Детройт, Мичиган, САЩ

за големи превозни средства, тъй като японският автомобилен производител се стреми да повиши конкурентоспособността си на фона на по-бавния преход към изцяло електрически автомобили.

Новата платформа, която ще бъде внедрена в превозни средства от 2027 г. или по-късно, ще бъде проектирана за хибриди, но може да побере и модели само с бензин. Honda заяви, че платформата ще бъде с около 90 кг по-лека от сегашните дизайни.

Вторият по големина автомобилен производител в Япония след Toyota засили усилията си за растеж в САЩ, тъй като е изправен пред силна конкуренция в Китай и други пазари, като същевременно се бори с вносните тарифи и ценовия натиск в Северна Америка.

Автомобилният производител се стреми да има повече от 60% от частите, споделени между различните модели, използвайки платформата, и да приеме модулна архитектура, с цел намаляване на разходите и ускоряване на разработката. Компанията заяви, че промените ще подобрят стабилността и управлението при шофиране.

Honda ще позиционира батериите на платформата около центъра на превозните средства, вместо отзад, и ще регулира натоварването за различно тегло на превозните средства, използвайки по-малко уникални части. Продължение

Концепцията Mazda Vision X-Coupe беше представена на Japan Mobility Show 2025.

Mazda заяви, че впечатляващият четириврат шоу автомобил може да измине до 99 мили само с батерия.

© Motor1.com

Концепцията Mazda Vision X-Coupe беше представена на Japan Mobility Show 2025. Четиривратият шоу автомобил разполага с plug-in хибридно задвижване, което интегрира електрически мотор и двуроторен роторен двигател.

Завършена в лъскаво сребристо, впечатляващата концепция изглежда като модерна преинтерпретация на последния автомобил на Mazda с роторен двигател – RX-8. Японската мазда 1сцена на спортните автомобили е залята от слухове за потенциалното завръщане на Mazda с роторен двигател от години. Е, сега самият автомобилен производител добавя доста масло в огъня, защото току-що представи концептуален plug-in хибриден автомобил с роторен двигател, който изглежда като естествен наследник на RX-8, последният сериен автомобил с роторен двигател.

Наречен Vision X-Coupe, където X се произнася като „кръст“, впечатляващият шоу автомобил има четири врати и четири места, точно като RX-8, който беше спрян от производство през 2012 г. Този път обаче задните врати са с пълна дължина, вместо полувратите на RX-8, а двуроторният двигател Wankel под капака получава помощ от електрически мотор.

Според Mazda, концепцията PHEV може да измине до 160 километра с пълна батерия, докато общият пробег достига до 800 километра. Що се отнася до мощността, великолепният четириместен автомобил разполага с 503 конски сили. Продължение

Обединеното кралство: става най-големият пазар на електрически превозни средства (BEV) в Европа с пазарен дял от 19,6% през 2024 г.

Пазарът на нови автомобили в Обединеното кралство приключи 2024 г. с 1 952 778 регистрации на нови автомобили, което е увеличение с 2,6% на годишна база, според Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT). Този растеж се дължи изключително на покупките на автомобили от автопарка, които скочиха с 11,8% и представляват почти 60% от пазара, което подчертава ролята на бизнеса в стимулирането на търсенето на превозни средства с нулеви емисии (ZEV).

Общ преглед

Тенденции на пазара на електрически превозни средства

Електрическите превозни средства с батерии (BEV) достигнаха рекордно високо ниво с 381 970 регистрации, представляващи 19,6% от пазара, увеличение с 21,4% спрямо 2023 г. паз1Това обаче не достигна целта от 22%, определена от правителството. Plug-in хибридите (PHEV) също отбелязаха ръст от 18,3%, докато хибридните електрически превозни средства (HEV) се увеличиха с 9,6%.

Частното търсене на BEV обаче изостава значително, като само 10% от частните купувачи са избрали електрически автомобили през 2024 г. Бензиновите превозни средства остават доминиращи сред частните купувачи с 61% от търсенето, следвани от HEV с 16%.

Бариери пред растежа

Въпреки нарастващата наличност на 132 ZEV модела със среден пробег от 280 мили, производителите се сблъскват с препятствия при стимулирането на частното потребителско търсене. През 2024 г. индустрията е похарчила над 4,5 милиарда паунда за стимули, ниво на подкрепа, считано за неустойчиво в дългосрочен план. Продължение

Китай е основна заплаха за германските производители на автомобили, предупреждава шефът на BMW

Китай представлява „много значително“ конкурентно предизвикателство за германските производители на автомобили, заяви в сряда ръководителят на новия унгарски завод на производителя на луксозни автомобили BMW, като китайският конкурент BYD скоро ще започне производство в страната.

Reuters, 5 ноември 2025 г. в 16:28 ч.

При десния премиер Виктор Орбан Унгария се превърна във важен търговски и инвестиционен партньор за Китай, за разлика от някои други страни от ЕС, които обмислят да

Председателят и главен изпълнителен директор на BMW Hungary Ханс-Петер Кемзер. (BMW)

Председателят и главен изпълнителен директор на BMW Hungary Ханс-Петер Кемзер. (BMW)

станат по-малко зависими от втората по големина икономика в света.

BMW заяви, че ще започне серийно производство на електрическия си модел iX3 в завод в източния унгарски град Дебрецен от края на октомври, превръщайки се в третата голяма германска марка, навлязла на пазара в Унгария след Audi и Mercedes-Benz.

„Китай представлява много сериозно предизвикателство, всички можем да се съгласим с това“, каза унгарският председател и главен изпълнителен директор на BMW Ханс-Петер Кемзер на конференция заедно с местни лидери от Audi и Mercedes-Benz.

„Трябва също така да видим, че китайските производители пристигат в Европа. Това е факт“, каза Кемзер чрез преводач.

BMW заявява, че ще започне серийно производство на електрическия си модел iX3 в завод в източния унгарски град Дебрецен от края на октомври. (BMW) Продължение

Проучване на CAM показва, че електрическите автомобили ще отбележат значителен растеж през 2025 г.

Китай продължава да бъде двигател на растежа на електрическата мобилност. Европа обаче също отбеляза значителен растеж през първите три тримесечия, макар и неравномерно. Пазарът на САЩ отслабва в сравнение с това, докато балансът на силите се измества в полза на китайските производители на автомобили.

Намалява производството на нови

В международен план електрическата мобилност преживява значителен подем досега тази година. Това показва последният „Доклад за електромобилността“ на Центъра за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах, Германия. В най-важните за автомобилната индустрия региони в света, а именно Китай, Европа и САЩ, между началото на януари и края на септември са продадени приблизително 12,8 милиона високо електрифицирани превозни средства. В допълнение към електрическите автомобили с батерии, това включва и плъгин хибриди. Това представлява ръст от около 30% в сравнение със същия период на миналата година.

NEV доминират в Китай

Това развитие продължава да се движи предимно от китайския пазар. През първите три тримесечия в Китайската народна република са регистрирани общо 8,89 милиона т. imagesнар.NEV (New Energy Vehicles – превозни средства с нова енергия). Тази категория включва чисто електрически превозни средства, но също така електрически превозни средства с удължаване на пробега и автомобили с plug-in хибридни задвижвания. BEV (електрически превозни средства с удължен пробег) ясно доминират с 5,45 милиона бройки. На второ място, с 3,44 милиона бройки, са plug-in хибридите, които включват и REEV (електрически превозни средства с удължен пробег).

Като цяло, NEV постигнаха пазарен дял от 52,4% през този период, в сравнение с 45,3% през първите три тримесечия на миналата година. Развитието на чисто електрическите автомобили е особено окуражаващо, с ръст от 32% и пазарен дял от 32,1%, отделно от plug-in хибридите. През същия период на миналата година цифрата беше 26,2%. От друга страна, външно зареждаемите хибриди нарастват с много по-бавни темпове, с увеличение само от 14%. Продължение