Архив

2025 Klein Vision AirCar

Klein Vision AirCar, представен през 2025 г., е готовата за производство версия на летящ автомобил на базираната в Словакия Klein Vision, след няколко години на разработка и летателни тестове

story-cars.com

Проектиран като истинско превозно средство с два режима, AirCar може да се трансформира от пътна кола в самолет само за две минути. Размахът на крилете му от 8,2 метра се сгъва лет1спретнато в каросерията за употреба на пътя, докато опашната част се прибира в задната част на автомобила.

Дължината на модела е 5,8 метра, което позволява паркирането му на стандартни места. За да излетите, трябва да стигнете до летището, след което да натиснете бутона – крилата ще се отворят автоматично. Далечината на полета на превозното средство достига 1000 километра.

2 летЗадвижван от двигател с мощност 316 к.с., доставен от южноафрикански производител, AirCar достига 200 км/ч на пътя и до 250 км/ч в полет. Кабината е проектирана за двама пътници и е без налягане, което ограничава работната височина до 3000 метра. Въпреки композитната си конструкция от аерокосмически клас и ниското си тегло от 800 кг, той е напълно разрешен за употреба на пътя и е предназначен за евентуално серийно производство.

Прогнозната цена е 800 000 евро, което го прави решение за мобилност от висок клас за ранните потребители на въздушен личен транспорт. Продължение

MAN започва масово производство на електрически камиони

MAN даде зелена светлина на серийното производство на своите електрически тежкотоварни автомобили eTruck. От 16 юни заводът Hauptwerk в Мюнхен започна да произвежда електрически и дизелови камиони в напълно интегрирана смесена производствена линия. MAN планира да достави първите 1000 електрически камиона до края на годината.

mantruckandbus.com

Наричайки това „исторически момент“ за MAN Truck & Bus, главният изпълнителен директор на MAN Александър Власкамп каза, че смяната бележи „повратна точка“ в историята на ман1компанията: „Инвестирахме почти 400 милиона евро в научноизследователска и развойна дейност, за да можем да предложим нашето продуктово портфолио от конвенционални камиони и с акумулаторно електрическо задвижване… Ние се стремим да доставим първите 1000 електрически камиона до края на годината.“ На церемония в завода в Мюнхен Власкамп заедно с производствения директор на MAN Михаел Кобригер и председателя на ЕНП Манфред Вебер, член на Европейския парламент, бяха тези, които натиснаха бутона за стартиране на производството. Това последва първата доставка на eTGX на клиенти през октомври 2024 г.

За да започне серийното производство на eTruck, MAN избра напълно интегрирано смесено производство както на електрически, така и на дизелови камиони на една и съща поточна линия – точно както неговите конкуренти в Daimler Truck във Вьорт. Майкъл Кобригер, член на борда за производство и логистика, каза, че това им дава висока степен на гъвкавост. „Производството на електрически или дизелови камиони на една линия може да бъде гъвкаво адаптирано към развитието на пазара и превозните средства могат да бъдат конструирани точно в реда, в който са поръчани от клиентите. Тази иновативна концепция е придружена от обширни промени по протежение на поточната линия, както и във веригата за доставки и логистиката.“

Например, докато дизеловите камиони първоначално получават оси, резервоари и изпускателни устройства, E-моделите вместо това получават два акумулаторни блока под кабината заедно с HV разпределител, климатичен компресор и други електрически компоненти – всички монтирани компактно в E-Powerpack. Това се подготвя на отделна линия за предварително сглобяване. Продължение

Дания: Над 80% от новите частни автомобили са били електрически през първата половина на 2025 г.

Електрическите автомобили продължават да се увеличават рязко в Дания. През първата половина на 2025 г. близо 64% от всички новорегистрирани автомобили са били електрически. Сред частните потребители този брой е бил почти 82%.

mobility.dk (на датски)

Електрическите превозни средства затвърдиха господството си на пазара на нови автомобили в Дания. През първата половина на 2025 г. са регистрирани 89 547 новорегистрирани

Skoda Elroq  №1 електромобил в Дания

Skoda Elroq №1 електромобил в Дания

леки автомобила с всички видове задвижване, което представлява увеличение с 3,8% в сравнение със същия период на миналата година. От тях 57 171 са електрически автомобили, което е увеличение с почти 47% на годишна база. Това се изразява в общ пазарен дял на електрическите превозни средства от 63,8%, в сравнение с 45% през първата половина на 2024 г.

Сред частните потребители предпочитанието към електрически автомобили с батерии е било още по-силно. Повече от 80% от новите леки автомобили, регистрирани частно между януари и юни, са били електрически, като само през юни цифрата достига почти 86%.

„През 2024 г. имаше голямо търсене на електрически автомобили и виждаме, че интересът само нараства тази година, особено сред частните лица, които наистина са прегърнали електрическия автомобил“, каза Мадс Рьорвиг, главен изпълнителен директор на Mobility Denmark. „Това е развитие, което доближава Дания до климатичните цели, защото електрическите автомобили не отделят CO2 и следователно е развитие, което трябва да защитим.“

Главният изпълнителен директор също така призова за политически действия за поддържане на инерцията към декарбонизация. „Политиците трябва да разгледат как нов модел на данъчно облагане на автомобилите може да създаде по-проста система, която ще бъде от полза за всички и ще подкрепи трайно зеления преход“, заяви Рьорвиг. Продължение

Великобритания: Всеки четвърти нов автомобил е електрически

Пазарът на нови автомобили във Великобритания отбеляза най-силния си юни от 2019 г. насам за всички видове задвижване. Търсенето на електрически автомобили се е увеличило с 39,1% на годишна база до над 47 000 бройки, което означава, че един на всеки четирима купувачи на нови автомобили във Великобритания е избрал електрически автомобил с батерии миналия месец.

smmt.co.uk

Пазарът на нови автомобили във Великобритания отбеляза най-силния си юни от 2019 г. насам, като регистрациите са се увеличили с 6,7% до 191 316 бройки, според последните

Изображение: Tesla

Изображение: Tesla

данни на Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). Регистрациите на електрически превозни средства с батерии са скочили с 39,1% до 47 354 бройки, заемайки 24,8% пазарен дял. Регистрациите на plug-in хибриди са се увеличили с 28,8% до 21 382 бройки, докато хибридните електрически превозни средства са намалели с 8,5% до 23 835 бройки.

Регистрациите на бензинови автомобили намаляха с 4,2%, а дизеловите останаха непроменени (+0,2%), оставяйки превозните средства с двигатели с вътрешно горене на малко над половината от пазара (51,6%). Като цяло, регистрациите на електрически превозни средства достигнаха 48,5% дял през юни.

Само два електрически автомобила попаднаха в топ 10 на продадените автомобили във Великобритания през юни. Tesla Model Y заема третото място с 4181 продадени бройки, а Tesla Model 3 е на шесто място с 3538 бройки. Поглеждайки към момента на годината, нито един електромобил не е попаднал в списъка. Продължение

Volvo ще произвежда Polestar 7 в Словакия

Polestar подписа меморандум за разбирателство с Volvo Cars за производството на Polestar 7 в Кошице, Словакия. Пазарното пускане на компактния SUV е планирано за 2028 г.

Изображение: Polestar

volvocars.com, polestar.com

Polestar вече обяви през януари, че иска да произвежда Polestar 7 в Европа, но без да дава подробности или да посочва конкретен завод. В крайна сметка Polestar – първоначално Volvo Polestarоснован като съвместно предприятие между Volvo и компанията майка Geely – няма собствени фабрики. Автомобилите му се произвеждат или в китайските заводи на Geely, в съществуващи фабрики на Volvo (като тези в САЩ), или по договор. Polestar 4, например, идва от Южна Корея.

Volvo Cars и Polestar вече потвърдиха точния европейски производствен обект за Polestar 7: споразумението предвижда производство в завода на Volvo в Кошице. Словашкият завод все още е в процес на изграждане, като строителните работи са започнали през 2023 г. Това е специализиран завод за електрически автомобили с капацитет до 250 000 бройки годишно. „Местоположението на завода предлага добри логистични връзки с европейските пазари и развита база от доставчици“, казват от Polestar.

Важно е да се отбележи, че Volvo е не само производствен партньор за Polestar 7, но и негов партньор за разработка. Polestar потвърждава за първи път, че новият модел „ще използва технологична база от Volvo Cars, възползвайки се от споделянето на компоненти в групата, технологията „клетка-към-каросерия“ с плътност и производителност на батериите от следващо поколение, както и следващото поколение вътрешно разработени електрически двигатели. Ще бъдат направени адаптации, за да се създаде шофьорското изживяване и характеристиките на производителност, с които Polestar е известен.“ Продължение

Ford пуска вариант на E-Transit Custom със задвижване на всички колела

Ford Pro току-що обяви версия със задвижване на всички колела на своя електрически ван E-Transit Custom. Планирано е да се появи на пазара през пролетта на 2026 г., въпреки че Ford не е споделил много повече подробности.

media.ford.com

Познатото задно задвижване на стандартния E-Transit Custom ще бъде разширено, за да включва допълнително електрическо задвижване за предните колела.

В прессъобщение Ford заяви: „Двата независими предна и задна задвижващи агрегата осигуряват оптимален въртящ момент на всичките четири колела, увеличавайки максимално транзит ел олсцеплението и възможностите по стръмни наклони и позволявайки подобрена динамика на автомобила, дори при изключително хлъзгави ледени или кални условия на шофиране.“

Все още не е споделена информация или данни за мощността на концепцията за двумоторно задвижване на всички колела, като Ford ще сподели това своевременно с наближаването на старта на продажбите. Въпреки това, фирмата заяви, че иска да разшири „продуктивността“ на гамата E-Transit Custom със задвижване на всички колела (AWD), заявявайки, че моделът AWD ще „подхожда на клиенти, изискващи подобрено сцепление, като например бизнеси в скандинавските, алпийските и високопланинските региони или потребители на превозни средства за свободното време“.

Настоящият E-Transit Custom със задно задвижване комбинира 64 кВтч NMC батерия с електрически мотор на задния мост, който се предлага в три нива на мощност: 100, 160 и 210 кВт. Максималният пробег по WLTP е 337 км, а максималната мощност на зареждане с постоянен ток е 125 кВт, като Ford посочва време за зареждане от 39 минути от 10 до 80 процента. Нетният полезен товар е до 1011 кг с обем на товара до 6,8 кубически метра, плюс теглителна мощност от 2,3 тона. Продължение

Toyota RAV4 побеждава Tesla Model Y като световен бестселър за 2024 г.

Тези данни за продажбите са за предварително актуализирани модели на RAV4 и Model Y.

Toyota RAV4 е един от най-популярните SUV-ове в света от години. Той беше най-продаваният автомобил в Америка през 2024 г., надминавайки Ford F-150. Сега SUV-ът се превърна в световен бестселър през 2024 г., изпреварвайки Tesla Model Y, който беше шампион през 2023 г.

Източник: Carbuzz

Данните бяха публикувани от Фелипе Муньос от JATO Dynamics, който от години точно събира тези данни за продажбите чрез източници като национални статистически служби, rav4_0асоциации на дилъри и офиси за клиенти, наред с други. Това е същата компания, която публикува данните, които надминаха претенцията на F-150 за доминация в САЩ миналата година.

Битката между двата модела обаче беше много оспорвана, с разлика от само 2000.

RAV4, известен още като Wildlander на някои пазари, е продал 1187 милиона бройки, което е увеличение с 11% в сравнение с продажбите му през 2023 г. За сравнение, Tesla е продала 1185 милиона Model Y, което отразява 3% спад спрямо предходната година. Намаляващото търсене на Tesla миналата година се е отразило на продажбите.

Тези данни за продажбите са за предварително актуализирани модели на RAV4 и Model Y. RAV4 от следващо поколение ще се появи в продажба през 2026 г. Моделът от шесто поколение също ще бъде изцяло хибриден. Продължение

Model Y на Tesla доминира на норвежкия пазар през юни

17 799 нови електрически автомобила бяха регистрирани в Норвегия през юни, което означава, че пазарът отново е нараснал значително. Това се дължи на един по-специално модел: ревизираният Model Y представляваше повече от една четвърт от всички нови регистрации през юни.

ofv.no, 01.07.2025 – 17:40 ч.

Първо, общият пазар: 17 799 нови електрически автомобила в Норвегия се равняват на 96,9% дял на електрическите автомобили от общо 18 376 нови регистрации. Преди година, през норвюни 2024 г., 80% от всички нови регистрации бяха електрически автомобили. В сравнение с резултата по това време, електрическите автомобили са се увеличили с 3790 бройки през юни 2025 г. и с 4415 нови регистрации в сравнение с май 2025 г.

Според Норвежката администрация за обществени пътища (OFV), средните емисии на CO2 от всички новорегистрирани автомобили през юни са били 3,5 грама на километър. До момента, с дял на електрическите автомобили от 93,7%, цифрата е 6,1 грама емисии на CO2 на километър.

Това се дължи на факта, че двигателите с вътрешно горене и хибридите почти не играят роля в Норвегия, с почти 97% от новите електрически автомобили. През юни само 577 нови регистрации не са имали изцяло електрическо задвижване. Те включват 152 plug-in хибрида (-83,7% в сравнение с юни 2024 г.) и 223 други хибрида (-89,1%). Двигателите с вътрешно горене също са намалили допълнително пазарния си дял: 142 нови дизела представляват 0,8% от пазарния дял след 2,0% през предходната година, 57 нови бензинови двигателя представляват 0,3% от общия пазар (след 1,0% през юни 2024 г.). През годината обаче хибридите по-специално са загубили пазарен дял, падайки от 17,0% на 2,0%.

Разбира се, тези цифри означават също, че изцяло електрическите автомобили доминират в норвежката статистика за модели – през предходната година хибридните модели от време на време попадаха в челната десетка. През юни 2025 г. обаче класацията на моделите е много ясна: с 5004 нови регистрации, Tesla Model Y е безспорен на върха. Този модел представлява 27,2% от всички нови регистрации. Продължение

Функционален, практичен, елегантен: оригинални аксесоари за новия Opel Grandland

За обемни товари: багажници за покрива, кутии за багаж, теглич и стойки за велосипеди

    Богато разнообразие: предпазване от силна светлина, подложка за багажника и пълен асортимент стелки

    Удоволствие от електрическо шофиране: универсално зарядно, чанти за кабели и още много

Комбинирани стойности за Opel Grandland Electric AWD Ultimate по WLTP: разход на енергия 17,8–18,0 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; енергиен клас: A.

Рюселсхайм. Спортно-елегантен, комфортен, ултрамодерен и електрифициран във всяка своя версия – Opel Grandland е GRAND във всяко отношение. SUV моделът от най-висок клас, Grandlandпроизвеждан в Германия, впечатлява със смел, изчистен дизайн, щедро вътрешно пространство както за пътниците отпред, така и отзад, а за пръв път може да бъде поръчан и като изцяло електрически вариант със задвижване четирите колела. Това превръща Grandland в перфектен избор за почти всяка ситуация – както за представителен служебен автомобил, така и за стилен, просторен SUV за почивка, ежедневие и семейни пътувания.

Тези, които искат да направят своя Grandland още по-практичен, ще открият множество решения в богатата гама от оригинални аксесоари на Opel. От напречни греди и покривни багажници до тегличи, подложки за багажник и разнообразие от стелки – всичко е създадено така, че да отговаря идеално на автомобила. Opel предлага и редица удобства за електрифицираното пътуване: от зарядни кабели и адаптери до универсално зарядно устройство. Всички аксесоари, перфектно съвместими с Grandland, повишават комфорта, безопасността и практичността – с една дума: GRAND. Продължение

Китай: Leapmotor пуска актуализиран C16 с опция за пет места

Leapmotor пусна 2026 C16 SUV в Китай с ново оформление с пет места, подобрени опции за LFP батерия и над 70 технически актуализации. Предлага се като BEV или EREV, моделната гама предлага до 630 км електрически пробег и започва от малко над 18 000 евро. Той също ще се насочи към Европа.

Изображение: Leapmotor

cnevpost.com

Изцяло електрическият C16 използва платформа от 800 V. Базовата електрическа версия с батерии сега идва с 74,9 кВтч LFP батерия (преди 67,7 кВтч), осигуряваща CLTC пробег Китай Leapmotor 12от580 км. Най-добрият изцяло електрически вариант разполага с 81,9 кВтч LFP батерия за 630 км CLTC пробег. Всички варианти на BEV използват монтиран отзад електродвигател с максимална мощност от 220 кВт (295 к.с.).

Версията EREV на C16 включва 1,5-литров атмосферен генератор с изходна мощност 70 кВт, поддържащ две опции за батерии: 28,4 кВтч и 38,7 кВтч. Тези конфигурации предлагат чисто електрически CLTC пробег между 200 и 280 км. Моторът EREV осигурява максимална мощност от 170 кВт (228 к.с.) на задната ос.

По отношение на хардуера, 2026 C16 използва системата-върху-чипа Snapdragon 8295, докато избраните варианти разполагат с LiDAR, поддържан от процесор Qualcomm 8650 с изчислителна мощност до 100 TOPS. Според китайските медии превозното средство е оборудвано с радари с 5 мм вълни, дванадесет камери и дванадесет сензора за паркиране за усъвършенствана помощ на водача.

Електрическият SUV запазва основните си дизайнерски елементи от по-ранната версия, пусната миналата година, включително минималистичен преден край с тънка LED светлинна лента, прибиращи се дръжки на вратите и подчертан преден всмукателен отвор. Размерите също остават непроменени – 4,9 м дължина, 1,9 м ширина и 1,8 м височина, с междуосие от 2,8 м. Продължение