Следващата спирка за DS Automobiles и Formula E – Шанхай
За втора поредна година Световният шампионат ABB FIA Formula E ще се отправи към Шанхай, Китай, за двоен старт този уикенд.
DS Automobiles и PENSKE AUTOSPORT са решени да увеличат актива си от точки и разчитат на таланта на пилотите Жан-Ерик Верн и Максимилиан Гюнтер.
JEV, който стартира от полпозишън в Китай миналата година, ще се стреми да защити честта на френския производител, където е и бранд посланик.
От 31 май до 1 юни китайският мегаполис Шанхай ще бъде домакин на 10-ия и 11-ия кръг от Сезон 11 на Formula E. Проведено на съкратена версия на прочутата международна писта, състезанието за Гран при на Шанхай отново обещава напрегната надпревара и много изненади.
За DS PENSKE основната цел ще бъде и двете коли DS E-TENSE FE25 да влязат в точките и тимът да се върне в челната тройка в генералното класиране.
Жан-Ерик Верн и Максимилиан Гюнтер, зад волана на напълно електрическите едноместни болиди, разработени от DS Performance, са еднакво решени да постигнат тази цел.
Състезанията в Шанхай ще се проведат в събота и неделя от 09:00 ч. централноевропейско време (15:00 ч. местно време). Продължение
Антонио Филоза е новият главен изпълнителен директор на Stellantis
Антонио Филоза е новият главен изпълнителен директор (CEO) на Stellantis и ще поеме поста от 23 юни 2025 г. Той бе избран единодушно от специална комисия към Съвета на директорите под председателството на Джон Елкан и при задълбочен процес на подбор между вътрешни и външни кандидати.
В следващите дни ще бъде свикано Извънредно общо събрание на акционерите, на което Антонио Филоза ще се присъедини към Съвета на директорите като изпълнителен член. При стъпването си в длъжност следващия месец, той ще обяви и новия управленски екип на Stellantis, като Джон Елкан ще продължи ролята си на главен председател.
Новият CEO на Stellantis е с 25-годишна успешна кариера в автомобилната индустрия, има широк международен опит и задълбочени познания за компанията, както и признати лидерски качества.
„За мен е огромна чест да поема ръководството на Stellantis“ – заяви Антонио Филоза. – „Благодаря на председателя Джон Елкан и на Съвета на директорите за тяхното управление, особено през последните няколко месеца, както и за гласуваното доверие да поведа бизнеса в този ключов момент за автомобилната индустрия. Винаги ме е вдъхновявал безграничният талант и възможности на хората в Stellantis, както и силата на убеждението им, че екипите ни могат да постигнат високи резултати. Имаме едни от най- емблематичните марки и над 100-годишно наследство в иновациите и това, заедно с неуморната ни отдаденост да създаваме продуктите и услугите, които клиентите ни обичат, ще продължи да бъде ключът към нашия успех.“ Продължение
50 години Opel Kadett City
Юбилей за градския хечбек – многофункционален и обичан
- Градски автомобил за млади семейства: През 1975 г. Opel представя проекта на модел Kadett City
- Хечбек с характер: Голям багажник с удобен заден капак с висока практичност
- Наследник през 2025 г.: Opel Astra с водещи технологии и богата гама задвижвания
Комбинирани стойности за Opel Astra според WLTP:
Разход на гориво: 5,0–6,0 л/100 км; CO₂ емисии: 130–135 г/км; етикет за CO₂: D.
Astra Hybrid 48V (WLTP): 5,0 л/100 км, 112 г/км CO₂, етикет: C.
Astra Plug-in Hybrid (WLTP): електроенергия: 16,3 кВтч/100 км + 1,3 л/100 км бензин; CO₂: 29 г/км, етикет: B. При изтощена батерия: 6,2 л/100 км; етикет: E.
Astra Electric (WLTP): 15,6 кВтч/100 км, CO₂: 0 г/км; етикет: A.
Рюселсхайм. Днес наследника на Kadett е модел Opel Astra, който е спортен, елегантен, функционален автомобил и единствен в гамата на марката, който се предлага с толкова разнообразни задвижващи системи. Настоящото поколение Astra продължава успешно традицията на компактния клас с емблемата Blitz, започнала преди десетилетия с Kadett. Един специален модел сега отбелязва юбилей – Opel Kadett City навършва 50 години. Макар третото поколение Kadett да се появява още през 1973 г., Opel добавя градската хечбек версия Kadett City две години по-късно. И тогава важи същото като днес – спортният дизайн, съчетан с динамично поведение на пътя и функционалност, е формулата за успех. Инженерите създават автомобил, който отговаря на тези изисквания с голям заден капак и хечбек конфигурация – дизайн, който и днес буди възхищение сред автомобилните ентусиасти.
Разнообразие без аналог: Kadett C дебютира през 1973 г.
Между 1973 и 1979 г. фамилията Kadett C се предлага в множество варианти – с 2 или 4 врати, като комби, елегантно купе или дори като любителски спортен автомобил с впечатляваща визия. С ясно изразени форми и нова предна двойна носеща ос, Kadett C със задно задвижване на колелата дебютира през лятото на 1973 г. Отличителни елементи в дизайна са предната решетка, капак с характерната за марката централна гънка и долна предна престилка, оформена като спойлер. За Opel обаче това не е достатъчно – компанията иска да предложи още повече избор в компактния сегмент и да повиши практичността. Така през 1975 г. се ражда Opel Kadett City. Продължение
Opel представя офроуд Frontera
Opel иска да използва тунинг събитието XS Carnight на езерото Вьортерзее, за да представи специална версия на новия Opel Frontera: Тя се нарича „Gravel“ и има за цел да покаже как може да изглежда една авантюристична версия на електрическия SUV.
Изображение: Opel
stellantis.com, 27.05.2025 – 18:30 ч.
Новата Frontera беше представена от Opel преди година и е наследник на Crossland. Докато Crossland все още беше кросоувър между ван и SUV, каросерията на новата Frontera е по-ориентирана към нейния съименник от 90-те години, когато вече имаше Opel с това търговско обозначение.
Следователно новата Frontera е истински SUV и се предлага или с електрическо задвижване, или като хибрид.
За да привлече повече внимание към новия модел, Opel използва тунинг събитието XS Carnight в Клагенфурт ам Вьортерзее в Австрия на 30 май 2025 г., за да представи необичаен нов вариант – макар и само като шоу автомобил. С други думи, превозното средство е специално проектирано за това събитие. Но перспективата да влезе в серийно производство вероятно е малка.
Говорим за Opel Frontera Gravel, който се предполага, че е „по-груб, по-здрав, създаден за живот отвъд асфалта“, както Opel описва изложбената кола. Той е проектиран от Opel в Рюселсхайм и е създаден в сътрудничество с тунинг партньорите в моторните спортове BlackFish и XS.
„Новият Opel Frontera вече се отличава. Той е здрав, практичен и перфектен за семейства и ежедневни приключения. Но с демонстрационния автомобил Frontera GRAVEL, ние надхвърлихме границите, представяйки си по-здрава, по-смела, новаторска версия. Продължение
Skoda Elroq EV – най-продаваният електромобил в Европа през април 2025 г.
Skoda Elroq беше най-продаваният електрически автомобил в Европа и Обединеното кралство през април, като VW Group беше най-продавания производител.
carsuk.net
Все още не е голям интересът към електрическите автомобили – със сигурност от частни купувачи – въпреки че държавните стимули и големите отстъпки на производителите водят до нарастване на продажбите на електромобили, макар и не с очаквания темп.
Единственият производител на електромобили, който успява да преговаря изгодно в променливото поле на електромобилите, е Tesla, но неотдавнашните лудории на Илон Мъск (и засилената конкуренция) изглежда са отнели събудената светлина от Tesla, тъй като продажбите падат.
Това е ясно илюстрирано от априлските данни за продажбите на електромобили в Европа 28 (това е ЕС плюс Обединеното кралство), които показват, че Tesla Model Y пада до девето място след силен резултат за автомобилите на VW Group.
Начело в класацията за продажби на електромобили за април е електрическата Skoda Elroq със 7 998 продажби, следвана от VW ID. 3 с 6 932 (ръст от 34%), VW ID.7 с 6 776 и VW ID. 4 с 6,297. Продължение
Hyundai ще произвежда електрически автомобили в Турция
От август 2026 г. Hyundai иска да произвежда електрически автомобили в своя турски завод в Измит, както и двигатели с вътрешно горене.
turkiyetoday.com, haberturk.com (на турски), 27.05.2025
Плановете хвърлят сянка напред: за да освободи място за новата производствена линия, Hyundai очевидно вече намалява производството на двигатели с вътрешно горене от 245 000 на 190 000 единици тази година.
Това съобщиха няколко турски медии, но все още няма ясна информация кой модел електрически автомобил ще се произвежда в Измит. Hyundai обаче наскоро представи Inster в Турция, така че е разумно да се предположи, че ще се произвежда на местно ниво. Освен това Hyundai иска да донесе Ioniq 9 в Турция тази година.
Hyundai за първи път публикува плановете си да произвежда електрически автомобили в Измит заедно с двигатели с вътрешно горене в началото на март. Като причина за това южнокорейската компания посочва нарастващото търсене в Европа. Hyundai обаче все още не казва колко единици ще бъдат строени в Измит. Въпреки това има една индикация: Hyundai Motor Group вече е поръчала сърцевини за електрически мотори от доставчика Posco през януари 2024 г., от които 550 000 единици трябва да бъдат доставени в завода на Hyundai в Турция до 2034 г.
Досега заводът в Измит се управляваше от Hyundai Assan Automotive, съвместно предприятие между Hyundai Motor Group и турския Kibar Holding. Холдинговата компания обаче реши да прехвърли акциите си на Hyundai през 2020 г. За да „отрази по-добре ролята си в глобалния автомобилен пейзаж“, Hyundai наскоро преименува завода на Hyundai Motor Türkiye. Според Turkiye Today 85 процента от турската продукция в момента се изнася за Европа. Продължение
През април Stellantis увеличи своя дял на общия пазар (леки и лекотоварни автомобили) в ЕС30
- През април Stellantis успя да постигне увеличение на дела си на общия пазар в ЕС30, който достигна 17,3% (с 0,1 процентни пункта повече спрямо същия месец миналата година). Citroën C3 и Peugeot 208 влязоха в класацията „Топ 10“ по продажби, като Citroën ë-C3 се изкачи на подиума при В сегмента на електрическите автомобили (BEV);
- Положителната тенденция в постъпилите поръчки продължава, надминавайки 1 000 000 единици в средата на май, благодарение и на Citroën C3/Aircross (доближаващи 100 000 продажби), както и на Peugeot 3008 (около 50 000 реализирани броя);
- Stellantis затвърдава и лидерството си при хибридните автомобили (PHEV и HEV) с дял от 15,1%, което е увеличение с 4,7 процентни пункта спрямо април 2024 г. Peugeot е марката с най- бърз растеж в този сегмент, достигайки четвърто място в класацията;
- Отлично е представянето на компанията и на пазара на лекотоварните автомобили: Stellantis Pro One запазва водещата си позиция с дял от 31,1% (+2,3 процентни пункта спрямо април миналата година) и е №1 в 8 от топ 10 пазара (Австрия, Белукс, Франция, Германия, Италия, Нидерландия, Полша, Портуалия, Испания и Великобритания);
- Във Франция, Италия и Португалия Stellantis твърдо запазва лидерството си от началото на годината, както на общия пазар, така и при електромобилите. В Италия Jeep® Avenger е най- продаваният SUV, а в Германия ръстът в продажбите е от 9,9% при леките автомобили и от 6% при общия пазар, като през април Opel Corsa остава най-търсената градска кола в страната – позиция, която задържа от началото на годината;
- Corsa държи първото място и в Обединеното кралство през първите четири месеца на 2025 г.;
- В Испания Stellantis зае челната позиция през април в BEV сегмента благодарение на отличното представяне на Citroën ë-C3 и на Peugeot e-2008, които са сред десетте най-продавани модела на пазара;
- Новият Opel Frontera набира скорост в динамичния сегмент на B- SUV моделите.
През април Stellantis отбеляза за първи път прираст в пазарния си дял за страните в ЕС30 спрямо 2024 г. Лидерството при хибридните и лекотоварните автомобили, както и на общия пазар във Франция, Италия и Португалия, остава стабилно.
Лука Наполитано, директор „Търговски операции“ в Stellantis, подчерта, че тези резултати са обнадеждаващи за бъдещото развитие на компанията и за възстановяването на изгубените от нея позиции. „Значителният ни напредък на висококонкурентните пазари в Германия и Обединеното кралство е също много добър показател“ – акцентира г-н Наполитано. – „Към това се добавя и впечатляващото представяне на Citroën C3, който от пускането си в края на 2024 г. бързо се изкачи в класацията на най-продаваните модели на общия пазар в ЕС30 и през април достигна петото място в B сегмента и шестото – при леките автомобили.“
Представянето на Alfa Romeo в Италия също е забележително – април бе най- силният месец за марката за последните 5 години с Продължение
Новият Opel Mokka GSE Rally
Бъдещето на електрическите ралита започва сега
- Пионер: Mokka GSE Rally е първият автомобил, разработен по новите eRally5 регулации на FIA
- Зашеметяващ прототип: Атрактивен външен вид носещ посланията „OMG! GSE“, ярки цветове и специални джанти
- Върхова производителност: 207 кВт (280 к.с.) и 345 Нм въртящ момент
- Състезателен характер: Рали окачване от Bilstein, специална скоростна кутия, олекотено шаси
- Дебют на рали сцената: Премиера на Mokka GSE Rally в ELE Rally Eindhoven на 23/24 май
Пробив в електрическото рали: Opel разкрива бъдещето
С успешния старт на петия сезон на ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE“ – единствената изцяло електрическа едномаркова рали серия в света – Opel показва пътя напред. С новия Opel Mokka GSE Rally, марката предлага поглед към бъдещето на електрическите ралита, демонстрирайки го в динамично видео и на живо на трасето. Прототипът впечатлява с внушителна мощност от 207 кВт (280 к.с.) и подчертава водещата роля на Opel в този иновативен сегмент на моторните спортове.
„Вече повече от четири години Opel и ADAC доказват, че електрическото рали е не само реалност, но и много вълнуващо. С новия Opel Mokka GSE Rally представяме следващото поколение изцяло електрически състезателни автомобили“, заяви Флориан Хютл, главен изпълнителен директор на Opel и Vauxhall.
Mokka GSE Rally: Емоции, динамика и електрически адреналин
Серийният Opel Mokka се отличава от останалите конкурентни автомобили със своята атрактивна визия, нови цветове и иновативни технологии, които радват феновете на марката и клиентите. Новият Mokka GSE Rally запазва тази ДНК, но надгражда във всяко отношение – по-мощен, по-бърз, безкомпромисен!
Дизайнът говори сам за себе си: брандинг с надписи „OMG! GSE“, жълти спирачни апарати отпред и жълти джанти, и надпис „MOKKA GSE RALLY“ на черния капак. Това е автомобил, който не може да остане незабелязан. Продължение
Ксавие Шардон – главен изпълнителен директор на Citroën
Ксавие Шардон е назначен за главен изпълнителен директор на Citroën, считано от 2 юни 2025 г., и ще се отчита на Жан-Филип Импарато, главен оперативен директор на Stellantis за региона „Разширена Европа“.
Ксавие Шардон ще продължи да развива инерцията, която марката набра през последните месеци. С богат международен опит и задълбочени познания за марката Citroën, на която е посветил близо 20 години от професионалната си кариера, неговата мисия ще бъде да надгради постигнатите успехи и да ускори трансформацията на Citroën в контекста на бързо променящата се автомобилна индустрия.
Жан-Филип Импарато коментира:
„Бих искал да изкажа своята благодарност към Тиери Коскàс за ръководството на марката Citroën през последните две години и за успешното обновяване на гамата, кулминиращо с представянето на новия C5 Aircross.“
„С голямо удоволствие приветстваме Ксавие Шардон начело на Citroën. Неговата богата и разнолика кариера, експертизата му в автомобилния сектор и задълбоченото познаване на марката са безценни предимства за изведeнето на Citroën към нови хоризонти Продължение
FIAT представя манифеста Grande Panda 4×4
Смела интерпретация на една икона, въплъщаваща мечтата за приключения на всеки път
FIAT отново застава в центъра на вниманието с дебюта на новата концепция Grande Panda 4×4 — възродена легенда, създадена да плени въображението на водачи по целия свят
Следващата глава от историята на италианската марка бележи потенциален нов символ на многофункционалност, надеждност и свобода на четири колела. С поглед,
насочен решително към бъдещето, проектът Grande Panda 4×4 е замислен като манифест за нова визия за устойчива мобилност — визия, вкоренена в иновации, в крак с днешните изисквания, но с вярност към онези характеристики, които превърнаха модела в глобален култов фаворит.
Лансирана за първи път през 1983 г., Fiat Panda 4×4 бързо спечели поколения ентусиасти със своето уникално съчетание от практичност, комфорт и елегантност — в компактен формат, способен да се справя с всякакви терени. Малка отвън, но изненадващо просторна отвътре, тя предлагаше ежедневна управляемост, съчетана със солидна проходимост, въплъщавайки идеалния баланс между градски автомобил и планински катерач. Това беше подвижна революция: достъпна, адаптивна и обичана от всички.
Представен пред широката публика по време на медийното събитие за Grande Panda Hybrid, директният наследник на Panda 4×4 напомня, че традицията и иновацията са ключовите съставки за създаване на смислено наследство. Със своя визионерски дух, проектът зад новия Grande Panda 4×4 представлява най-пълното изражение на идея, която продължава да се развива — отправна точка и основа на вълнуващо пътешествие. Продължение