Архив

Toyota не е изправена пред незабавен недостиг на чипове от Nexperia, каза главният изпълнителен директор

Toyota Motor не е изправена пред незабавен недостиг на чипове поради скорошните китайски ограничения за износ, свързани с производителя на чипове Nexperia, въпреки че японският автомобилен производител внимателно следи рисковете за производството, заяви главният изпълнителен директор Коджи Сато.

Главният изпълнителен директор на Toyota Motor Corporation, Коджи Сато, проведе брифинг за пресата по време на пресконференция на Japan Mobility Show 2025 ·

Reuters

Toyota Motor не е изправена пред непосредствен недостиг на чипове поради скорошните китайски ограничения за износ, свързани с производителя на чипове Nexperia, въпреки че toyoяпонският автомобилен производител внимателно следи рисковете за производството, каза главният изпълнителен директор Коджи Сато. „Мисля, че има известен риск, но не е като да се сблъскаме с недостиг утре“, каза Сато пред репортери на Japan Mobility Show в Токио в сряда следобед. Въпреки че проблемът може да повлияе на производството на Toyota, най-продаваният автомобилен производител в света няма да бъде внезапно изложен на голямо недостиг на доставки, каза той.

Автомобилните производители по целия свят се надпреварват да си осигурят чипове и да преразгледат запасите си, тъй като нарастват опасенията относно задълбочаващия се свиване на доставките, свързан с холандския производител на чипове Nexperia. Китай забрани износа на продуктите на Nexperia, след като холандското правителство пое контрола над фирмата миналия месец, позовавайки се на опасения от трансфер на технологии към китайската компания майка Wingtech, което Съединените щати определиха като потенциален риск за сигурността. Като цяло, японските автомобилни производители работят за стандартизиране на стари чипове, за да избегнат сериозния недостиг, наблюдаван по време на пандемията, когато персонализираните полупроводници направиха автомобилните производители уязвими, каза той. Продължение

Volkswagen подкрепя прогнозата си, въпреки че отчете загуба заради проблемите на Porsche

Volkswagen подкрепи прогнозата си за цялата година, въпреки че отчете тримесечна оперативна загуба, тъй като печалбите бяха засегнати от проблемите на производителя на спортни автомобили Porsche.

morningstar.com/news

Немският автомобилен производител, който е мажоритарен собственик на Porsche, преди това предупреди, че решението на Porsche да забави пускането на пазара на електрически EV-Electric-cars-AFP-1K-03-1024x576превозни средства, като същевременно намали прогнозата си за печалбата, ще доведе до удар от 5,1 милиарда евро (5,92 милиарда долара) върху собствената му оперативна печалба.

Тази новина накара Volkswagen да намали финансовите си очаквания миналия месец, като прогнозира оперативна възвръщаемост на продажбите за цялата година от 2% до 3% и нетен паричен поток в автомобилното подразделение около нула. Компанията потвърди тези цели в четвъртък.

Очаква се продажбите тази година да бъдат подобни на нивото от миналата година, но компанията добави уговорка, че прогнозата зависи от адекватната наличност на полупроводници.

Отрицателните ефекти върху цените и микса, американските тарифи и разходите на Porsche доведоха до такси от около 4,7 милиарда евро през тримесечието.

„Тарифите и произтичащите от тях отрицателни ефекти върху обема ни натоварват с до 5 милиарда евро на годишна база“, каза главният финансов директор Арно Антлиц. Продължение

Моделите RS на Škoda черпят от богатото наследство на марката в моторните спортове

Те осигуряват динамично удоволствие от шофирането и впечатляваща производителност, без да губят нищо от ежедневната практичност, която винаги е била отличителен белег на автомобилите на марката Млада Болеслав.

skoda-storyboard.com

RS моделите на Škoda черпят от богатото наследство на марката в моторните спортове. Те осигуряват динамично удоволствие от шофирането и впечатляваща производителност, без да губят нищо от ежедневната практичност, която винаги е била отличителен белег на автомобилите на марката Млада Болеслав.

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

RS моделите съчетават висока производителност, завладяваща динамика на шофиране, впечатляващ дизайн с характерни черни детайли и богата гама от оборудване. Този уникален баланс ги поставя на върха на съответните им моделни гами. По този начин Škoda не само отдава почит на дългогодишната си традиция в моторните спортове, но и предоставя удобни и многофункционални спътници за ежедневна употреба.

Прецизно настроено шаси

Сред моделите на Škoda, RS версиите се отличават с най-модерната технология за шаси. В сравнение със стандартните модели, окачването обикновено е снижено с 15 мм, а геометрията е регулирана за подобрено сцепление в завоите, стабилност и прецизност при по-високи скорости.

RS моделите предлагат и усъвършенствани адаптивни решения за окачване. Octavia RS и Enyaq RS (включително Enyaq Coupé RS) могат да бъдат оборудвани с DCC, докато Elroq RS го предлага стандартно, а Kodiaq RS въвежда подобрената система DCC+. За разлика от конвенционалните DCC амортисьори с един контролен клапан, DCC+ използва два. Продължение

Проект E|MPOWER стартира тестова фаза за зареждане на магистрали в Германия

В проекта E|MPOWER за индуктивно зареждане на електрически превозни средства по време на шофиране е завършена строителната фаза на магистрала A6 близо до Амберг. Тестовата фаза вече започва.

Това е първият път в Германия, в който се провеждат изследвания на магистрала за това как електрическите превозни средства могат да се зареждат безжично по време на шофиране.

fau.de (на немски), 31.10.2025

Сн.: Германия – Индуктивно зареждане BEV

Тестовата писта по магистрала A6 в Горен Пфалц беше открита през лятото. Участъкът между Амберг-Запад и Зулцбах-Розенберг е дълъг малко под един километър. С официалното магистралазавършване на строителната фаза проектът, ръководен от Университета Фридрих-Александър Ерланген-Нюрнберг (FAU), прави „решителна стъпка към електрифицирана мобилност“, според FAU.

Не само започващата тестова фаза обаче се очаква да даде важни прозрения за индуктивното зареждане по време на шофиране: консорциумът, състоящ се от FAU, Electreon, VIA IMC, Risomat и Университета по приложни науки „Георг Симон Ом“ в Нюрнберг, както и партньорите Seamless и Eurovia, участващи в проекта, възнамеряват да използват резултатите от строителната фаза, за да разработят строителни и монтажни процеси, подходящи за серийно производство. Ефективното производство на индукционни бобини също е част от E|MPOWER.

Системата, вградена в A6, се основава на решение на Electreon, един от лидерите на пазара на индуктивно зареждане и преди всичко динамично индуктивно зареждане.

Принципът звучи просто: бобини, вградени в пътната настилка, генерират магнитно поле веднага щом подходящо оборудвано превозно средство премине по тях. Противодействаща бобина в превозното средство абсорбира енергията и я подава директно в батерията. Продължение

Автомобилна тревога: „Без чипове Nexperia предстои спиране на производството.“ ЕС посредничи между Китай и Холандия

ACEA осъжда „неразрешения политически спор“, който излага на риск европейското производство: прекъсването на монтажните линии „може да е въпрос на дни“. Европейската комисия уверява: „Търсим решение спешно“

eunews.it/en

Брюксел – Сложният спор между Холандия и Китай относно Nexperia, производителя на чипове, базиран в Наймеген, Холандия, но частично контролиран от китайското правителство, рискува да наруши европейското производство на автомобили. Тревогата, един месец след забраната за износ на чипове от Пекин, идва директно от ACEA, асоциацията, която обединява автомобилната индустрия на ЕС, която е все по-загрижена за „предстоящото“ спиране на монтажните линии. Европейската комисия посредничи между двете правителства и днес увери, че „се опитва да намери решение спешно“.

Служител на Nexperia GmbH се разхожда из чистите помещения на производителя на полупроводници. (Снимка от AFP)

Служител на Nexperia GmbH се разхожда из чистите помещения на производителя на полупроводници. (Снимка от AFP)

Аферата датира отпреди повече от месец, когато правителството в Хага реши да поеме контрола над Nexperia поради опасения, че компанията демонтира дейността си на стария континент, за да прехвърли производството си в Китай. Според Reuters, тогавашният изпълнителен директор Джан Сюежен, който е и основател на китайската компания майка Wingtech Technology, е планирал да съкрати 40% от персонала в Европа и да затвори център за научноизследователска и развойна дейност в Мюнхен. По-рано, според съобщенията, изпълнителният директор е прехвърлил дизайна на чипове и настройките на машините от фабриката на компанията в Манчестър във фабрика на Wingtech в Китай.

В края на септември холандски съд отстрани Сюежен и националното правителство пое контрола над компанията. В отговор китайското Министерство на търговията блокира износа на продуктите на компанията от Китай на 4 октомври. Проблемът е, първо, че чиповете на Nexperia се използват широко в автомобилните електронни системи. Освен това, въпреки че повечето чипове на Nexperia се произвеждат в Европа, около 70% се опаковат в Китай преди дистрибуцията. Продължение

Производители по целия свят планират да намалят производството си заради замразяването на износа на китайската компания за полупроводници

Автомобилните производители по целия свят планират да намалят производството си поради замразяването на износа на китайската компания за полупроводници Nexperia BV, съобщава Bloomberg.

Европейските автомобилни производители може да се наложи да спрат производството си в рамките на няколко дни.

Спорът засегна различни автомобилни производители, като някои от тях разполагат с достатъчно чипове на Nexperia за краткосрочен план, а други оценяват потенциалните последствия и разработват мерки за смекчаване на въздействието.

Производители по целия свят планират да намалят производството си, след като замразяването на износа на китайска компания за полупроводници, базирана в Нидерландия, заплашва да наруши веригите за доставки в индустрията.

Honda Motor Co. заяви, че е намалила или спряла производството си тази седмица в някои заводи в Северна Америка като контрамярка срещу недостига на чипове, който произтича от Untitledблокирането от страна на Китай на Nexperia BV — собственост на китайската компания Wingtech Technology Co. — да изнася продукти, произведени в местните си заводи. Това беше ответна мярка, след като холандското правителство пое контрола над Nexperia по силата на извънредни правомощия за защита на стратегическото производство.

Eвропейските автомобилни производители може да се наложи да спрат производството в рамките на няколко дни, предупреди основната лобистка група в индустрията в изявление в сряда. Продължение

Nexperia намалява доставките на пластини за китайския завод, което води до прекъсвания в производството на чипове

Този ход идва, след като китайското звено на холандския производител на чипове възобнови доставките на полупроводници на местни клиенти.

reuters.com/world/europe

Публикувано в петък, 31 октомври 2025 г. · 17:38 ч.

[ПЕКИН/ТАЙПЕЙ] Холандският производител на чипове Nexperia е спрял доставките на пластини за китайския си завод за сглобяване, според писмо, адресирано до клиентите чип 2му,което беше прегледано от Reuters, което може да изостри свиването на доставките, което тревожи автомобилните производители по целия свят.

Писмото, датирано на 29 октомври и подписано от временния изпълнителен директор на Nexperia Стефан Тилгер, казва, че компанията е наложила спирането на доставките за завода си в Дунгуан, в провинция Гуандун в южен Китай, на 26 октомври, заявявайки, че това е „пряка последица от неотдавнашното неспазване на договорените условия за плащане от страна на местното ръководство“.

От началото на този месец Nexperia е в спор с китайското си звено, след като холандското правителство пое контрола над Nexperia от китайския ѝ собственик Wingtech Technology на 30 септември. То също така отстрани китайския си изпълнителен директор, позовавайки се на опасения, че технологията ѝ може да бъде присвоена от Wingtech.

Ходът на Nexperia дойде, след като китайското звено на холандския производител на чипове възобнови доставките на полупроводници на местни клиенти, но постанови, че всички продажби на дистрибутори ще трябва да бъдат уредени с помощта на китайски юани. Преди това транзакциите се уреждаха с чуждестранни валути като щатския долар.

Компанията произвежда големи количества чипове в Холандия, които се използват широко в автомобилната и потребителската електроника. Около 70% от произведените в Холандия чипове се опаковат в Китай и се продават предимно на дистрибутори. Продължение

Глобалните производители – пред риск

Още предистория…

Глобалните производители на автомобили са изправени пред производствен риск, тъй като спорът между Китай и Холандия за чипове ескалира

Противостоянието с Nexperia се очертава като гореща точка в търговското напрежение

30 октомври 2025

Автомобилната индустрия отново е под напрежение, тъй като се появява ново пречка в производството на полупроводници, този път не поради природни бедствия или последици от чип 3пандемия, а поради геополитически маневри.

Nexperia BV, холандска фирма за полупроводници, собственост на китайската Wingtech Technology Co., се превърна в център на търговски сблъсък, след като холандското правителство упражни извънредни правомощия, за да блокира износа на чипове, произведени в холандските съоръжения на Nexperia.

В отговор Китай замрази способността на Nexperia да изнася чипове, произведени в Китай, което доведе до незабавни прекъсвания в производствените линии за автомобили в световен мащаб.

Сред първите, които предприеха действия, Honda вече намали наполовина производството в завода си в Канада и затвори операции в Мексико. Засегнатите фабрики сглобяват седана Civic и SUV CR-V, два модела с голям обем. Nissan разкри, че има достатъчно запаси от чипове, за да продължи дейността си само през първата седмица на ноември.

Въпреки че Toyota съобщи за ограничени краткосрочни смущения, главният изпълнителен директор Коджи Сато призна, че ситуацията остава „рискова“, предупреждавайки, че тя допринася за „сериозните проблеми“, с които компанията се сблъсква ежедневно. Продължение

Глобалните автомобилни производители се борят за чипове, тъй като кризата с доставките на Nexperia заплашва производството

Малко предистория…

[ТОКИО/БЕРЛИН] Глобалните автомобилни производители се борят да намерят чипове и проверяват с доставчиците дали имат достатъчно запаси, тъй като задълбочаващата се криза с доставките на полупроводници, свързана с холандската фирма Nexperia, заплашва производството на автомобили в цялата индустрия.

The Business Times

Публикувано сряда, 29 октомври 2025 г.

Пекин забрани износа на продукти на Nexperia от Китай, след като холандското правителство пое контрола над производителя на чипове миналия месец, позовавайки се на опасения чипотносно трансфера на технологии към китайската му компания майка, Wingtech, което беше определено от САЩ като възможен риск за националната сигурност.

Nissan Motor и Mercedes-Benz са сред производителите на автомобили, които се опитват да се справят с несигурната ситуация с доставките, като Nissan заяви, че има достатъчно чипове до първата седмица на ноември – само след няколко дни.

Чиповете на Nexperia се използват широко в автомобилните компоненти, което прави кризата с доставките най-новото предизвикателство за индустрията, която вече се бори с американските тарифи и китайските ограничения върху редкоземните елементи.

„Това е голям проблем“, каза главният директор по ефективността на Nissan Гийом Картие пред репортери на изложението за мобилност в Япония в Токио в сряда. „За момента нямаме пълна видимост.“

Картие заяви, че автомобилният производител е „добре за първата седмица на ноември“ по отношение на доставките на чипове. Продължение

Бумът на електрическите превозни средства в Китай слага край на скока на бензина през „Златната седмица“. Търсенето на гориво намаля с 9% на годишна база

Революцията на електрическите превозни средства в Китай достигна исторически етап: за първи път по време на октомврийския празник „Златната седмица“ търсенето на бензин спадна, вместо да се покачи, като спадна с 9% на годишна база до 12,5 милиона тона, въпреки рекордните пътувания, според Reuters.

Промяната бележи фундаментален поврат на най-големия петролен пазар в света, където електрическите превозни средства вече не просто забавят растежа на търсенето на гориво – те активно намаляват потреблението по време на пиковите периоди на пътуване.

По evxl.co

Електромобилите доказват готовност за пътуване по време на пиковите пътувания

Опитът на Тианю Дзян е пример за трансформацията. Шофьорът предприе 2000-километрово пътешествие по пътя този месец от югозападен Съчуан до Пекин с електрическото си 11превозно средство.

„Преди карах бензинова кола и никога не бях пътувал с електромобил за толкова дълго пътуване, но шофирането на дълги разстояния с електромобил вече не се усеща като проблем“, каза Дзян пред Reuters.

Той е сред десетките милиони китайци, които са се възползвали от разширената инфраструктура за зареждане по време на осемдневната празнична ваканция. Дневната консумация на електроенергия на зарядните станции – показател за използването на електрически превозни средства – се е увеличила с 45,73% по време на „Златната седмица“ 2025 г. в сравнение с 2024 г., докато потреблението на бензин остана непроменено спрямо септември, въпреки традиционното покачване по време на празничния период.

Една пета от 63,5 милиона пътувания с автомобили по време на празниците са били с електрически или хибридни превозни средства, според китайското министерство на транспорта.  Продължение