Архив

Южна Корея ще увеличи субсидиите за електрически превозни средства през 2026 г., за да помогне на автомобилната индустрия да се справи с американските тарифи

СЕУЛ, 14 ноември (Reuters) – Южнокорейското правителство заяви в петък – бел. ред., днес, 14 ноември,  че ще увеличи субсидиите за електрически превозни средства (EV) с 20% през следващата година като част от пакет, който ще помогне на автомобилната индустрия на страната да се справи с рисковете, причинени от американските тарифи.

14 ноември 2025 г., 3:37 ч. сутринта

В изявление правителството заяви, че субсидиите за пътнически електрически превозни средства ще бъдат увеличени до 936 милиарда вона (658,47 милиона долара) през 2026 г., в

Електрически автомобил Hyundai Ioniq 5 се зарежда на зарядна станция Chaevi Stay в Сеул

Електрически автомобил Hyundai Ioniq 5 се зарежда на зарядна станция Chaevi Stay в Сеул

сравнение със 780 милиарда вона тази година, в опит да стимулира местното търсене.

Пакетът ще включва и подкрепа за доставчиците на авточасти, като правителството обещава да осигури финансиране на политики на нива над 15-те трилиона вона, предоставени през 2025 г.

Южна Корея също така ще засили гаранционните програми за производителите на авточасти, работещи в чужбина, като например в Съединените щати и Мексико, за да предложи дългосрочни заеми с ниска лихва.

Автомобилната индустрия на азиатската страна е реализирала износ на стойност 70,8 милиарда долара през 2024 г., което представлява повече от 10% от общия износ на страната, възлизащ на 683,8 милиарда долара.

Hyundai Motor, която заедно с филиала си Kia Corp, е третата по големина автомобилна група в света по продажби, е засегната от 25% мито за износ за Съединените щати, най-големият ѝ пазар, генериращ около 40% от приходите.

Тази митническа ставка беше намалена на 15%, след като Вашингтон и Сеул постигнаха търговско споразумение миналия месец. Продължение

Peugeot представя концептуалния Polygon

Концептуалният автомобил, дълъг по-малко от четири метра, е първият вероятен поглед към новия Peugeot 208 – който, както беше съобщено по-рано, ще се предлага ексклузивно като BEV e-208.

Изображение: Peugeot concept BEV

stellantis.com, 13.11.2025

Въпреки че Peugeot не е заявила директно, че Polygon е директен преглед на новия e-208, има някои силни индикации. Френската автомобилна марка, собственост на Stellantis, пеуказва, че Polygon „предварително представя Peugeot-ите на утрешния ден“ и включва редица характеристики, подобни или сходни с тези, предсказани за e-208.

пежоНапример, има цялостно преработване на кормилното управление, което в Polygon означава нов Hypersquare волан, както и нова технология drive-by-wire.

Има и адаптивна система за кормилно предаване, базирана на скоростта; При ниски скорости максималното въртене е ограничено до по-малко от едно пълно завъртане във всяка посока за по-добро маневриране, докато при по-високи скорости входът е по-чувствителен, така че по-малките движения са достатъчни. electrive вече е отразявал как новият e-208 ще има правоъгълен волан, а не кръгъл, като това беше намекнато преди три години в проучването на CES „Inception“.

Преди това сме разглеждали – бел. ред. – и как e-208 е подготвен за основен ремонт на пилотската кабина, а концепцията Polygon дава някои важни насоки тук: новият „i-Cockpit“ на Peugeot вижда предното стъкло да става част от системата за цифров дисплей, с микро-LED панел, проектиращ информация в зрителното поле на водача зад кормилните управления. Вътре има много модулни компоненти, които могат да бъдат заменени или разменени, включително кормилното управление, капаците на колелата, пяната на седалките и други. Продължение

Porsche някога купи BMW, за да скрие първия си автомобил с предно разположен двигател

Външният вид може да заблуждава.

Тестовото муле Porsche 924 е с каросерия от BMW 2002

Снимка от: Porsche AG

insideevs.com/news, 13 ноември 2025

Автомобилните производители полагат големи усилия, за да скрият външния вид на бъдещите си продукти и да предпазят любопитните очи от разкриване на дизайнерски porsheдетайли. През десетилетията това се е превърнало в завладяващо изкуство на измамата. От маскираща лента и картон до винилови листове и черни панели, компаниите непрекъснато усъвършенстват формулата, за да затруднят живота на автомобилните папараци.

В ранните етапи на тестване, автомобилните производители използват тестови мулета, които обикновено нямат окончателните си панели на каросерията. Тези превозни средства обикновено са смесица от части от съществуващи модели, комбинирани с нови компоненти, разработени за предстоящия продукт. Докато тестовите мулета обикновено използват каросерии от един и същ автомобилен производител, това не винаги е било така.

Това ни води до тези изображения. Това е BMW 2002, нали? Това е, в което Porsche искаше да повярвате преди половин век. Е, ако сте били в началото на 70-те години на миналия век, Цуфенхаузен е имал гениалната идея да прикрие 924, като използва каросерия, заимствана от друг автомобил, който няма връзка с Volkswagen Group.

Тъй като 924 е първият автомобил на Porsche с предно разположен двигател, не е имало предходен модел, от който да заимстват силуета, за да прикрият прототипа. Така Цуфенхаузен се сдобива не само с BMW 2002, но и с Opel Manta от първо поколение, за да служи като тестови мулета за това, което е вътрешно известно като „EA425“. Продължение

Китай иска да ограничи електрическите превозни средства с прекомерно ускорение

Министерството на обществената сигурност на Китай е разработило нови национални стандарти за безопасност на превозните средства, които предлагат значителни ограничения върху ускорението и повишени изисквания за безопасност на електрическите превозни средства.

Например, ускорението от 0 до 100 км/ч трябва да отнема не по-малко от пет секунди.

13.11.2025 – 15:30

По electrive

Китай BEV политики

Това е посочено в проекта за регламент, озаглавен „Технически условия за експлоатационна безопасност на моторните превозни средства“. Според документа, леките автомобили бързо„трябва да са с настройка по подразбиране, при която ускорението от 0 до 100 км/ч отнема не по-малко от 5 секунди“. Мярката има за цел да намали рисковете за безопасността, свързани с прекомерното ускорение.

Терминът „по подразбиране“ обаче вероятно се отнася само до режима на шофиране по подразбиране, конфигуриран при стартиране на превозното средство; той не налага универсално минимално време за ускорение от пет секунди. Това може да означава, че изборът на специален спортен режим с по-висока мощност и по-бързо ускорение ще остане възможен.

Например, Nio ET5 постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди в най-мощния си режим. В режим „Комфорт“ цифрата е 7,9 секунди, а софтуерните настройки или настройките на режима на шофиране могат да намалят производителността допълнително, така че ускорението отнема повече от десет секунди.

В света на двигателите с вътрешно горене само много скъпи и следователно редки превозни средства достигат толкова високи нива на ускорение, така че свързаните с това рискове за безопасността са ограничени. При електрическите превозни средства, далеч по-достъпни и широко разпространени модели навлизат в тези категории на производителност. Продължение

Разкрит е Nissan Pathfinder 2026: По-заострен и по-интелигентен SUV с три реда седалки

Nissan Pathfinder 2026 получава актуализиран външен дизайн, нова опция за боядисване и повече технологии вътре.

Снимка: Nissan Pathfinder 2026

motor1.com/news, 13 ноември 2025

Nissan е в процес на основно обновяване на гамата си, като актуализира всичко – от своите SUV-ове Kicks и Murano до Leaf EV и седана Sentra. Следващият е един от най- kridkпопулярните им SUV-ове: Pathfinder с три реда седалки.

На пръв поглед Pathfinder 2026 не изглежда драстично различен от изходящия модел, въпреки че се отличава с леко преработена предна част. Погледнете по-отблизо и ще забележите по-съществени актуализации вътре, включително подобрени технологии и изискан интериор.

Отпред Pathfinder се отличава с обновена предна част. Решетката губи сребърната си рамка в полза на по-широк, по-елегантен дизайн с по-малки вложки – отразяващи външния вид на най-новите Kicks и Murano. Той се простира и по-далеч към ъглите на бронята, спускайки се точно под фаровете за по-елегантен вид.

Новост за 2026 г. е свеж цвят на екстериора, наречен Baltic Teal, съчетан със сатенени външни емблеми и нов 20-инчов дизайн на джантите, ексклузивен за нивото Platinum. Моделите SL и Platinum също сменят сребърните си релси на покрива с черни. Но най-големите актуализации се намират в кабината.

Всеки Pathfinder 2026 вече се предлага стандартно с 12,3-инчов сензорен екран с безжична връзка Apple CarPlay и Android Auto. Повишаването до ниво SL или по-високо добавя 12,3-инчов дигитален инструментален панел. Nissan също така е преработил безжичната подложка за зареждане с нова охладителна система, магнитно подравняване на телефона и по-висока мощност на зареждане – сега от 5 до 15 вата. Продължение

Mercedes-Benz ще открие център за научноизследователска и развойна дейност в Унгария

Германската автомобилна компания ще създаде център за научноизследователска и развойна дейност в Унгария за първи път. Новото съоръжение ще се фокусира върху тестване на прототипи, както и върху ранно разработване на хардуер и софтуер.

Изображение: Mercedes-Benz

ungarnheute.hu, facebook.com, hungarytoday.hu, 13.11.2025 – 15:00

Министърът на външните работи и търговията на Унгария, Петер Сиярто, заяви, че Mercedes инвестира около 55 милиона евро, или 21,6 милиарда форинта, в съоръжението, което мерчще бъде разположено в завода на Mercedes в Кечкемет в централна Унгария. Той също така потвърди, че тази инвестиция ще бъде подкрепена от държавно финансиране от 4,3 милиарда форинта (11 милиона евро).

Mercedes не е потвърдила директно спецификата на вида работа, която ще се извършва в новия център за научноизследователска и развойна дейност, но министърът заяви, че тя ще включва „тестване на прототипи“. Сиярто написа във Facebook публикация: „Инженерите тук участват в ранната фаза на разработване на хардуер и софтуер за разработване на превозни средства и всичко, което се разработва тук за автомобили, базирани на нови електрически платформи, които ще се използват от Mercedes.“ Унгарските инженери ще работят в съоръжението, нещо, което министърът определи като „много рядко“ за страна с размерите на Унгария.

Йорг Бурзер, ръководител на отдел „Производство, качество и верига за доставки“ в Mercedes-Benz Group AG, предостави някои допълнителни подробности за инициативата, заявявайки, че обектът ще се фокусира върху интеграцията на прототипи за нови платформи за електрически превозни средства. Продължение

Ford представя асистента BlueCruise в Puma Gen-E

От 2023 г. Ford предлага и системата BlueCruise в Европа, която позволява на водачите да махнат ръцете си от волана за кратки периоди.

През 2026 г. системата за асистенция на водача ще бъде налична и в компактния електрически кросоувър Puma Gen-E.

Изображение: Ford Puma Gen-E BEV

ford.com, 13.11.2025 – 13:30

Системата беше въведена в Европа през 2023 г. в по-големия електрически модел Mustang Mach-E. „Оттогава 16 европейски държави одобриха използването ѝ в серийно фордпроизводство, което прави BlueCruise най-широко използваната полуавтоматизирана система от този вид в Европа. В момента водачите могат да я активират на повече от 133 000 специално маркирани километра магистрала, известни като Сини зони“, според Ford. Целта е пътуванията на дълги разстояния да бъдат по-спокойни с BlueCruise.

Ford скоро ще въведе системата в най-серийно произвежданата си серия модели. От пролетта на 2026 г. клиентите ще могат да поръчат BlueCruise за Puma, електрическата ѝ версия Puma Gen-E, Kuga и plug-in хибрида Ranger. „Това дава възможност на шофьорите да махнат ръцете си от волана на определени участъци от множество федерални магистрали, известни като Сини зони, като същевременно обръщат голямо внимание на трафика.

Това важи за скорости до 130 км/ч“, пише Ford. Превозните средства обаче трябва да бъдат оборудвани с пакета за подпомагане на водача. Цената на системата все още не е известна: „Ford ще обяви опциите за абонамент и цените своевременно преди старта на продажбите.“

Продължение

Диво изглеждащ концептуален Peugeot с хиперквадратен волан показва предварителен преглед на заместника на 208

Концепцията Polygon е официална и с нея френският автомобилен производител Peugeot иска да демонстрира своята визия за бъдещето. Този модел очевидно показва иновативни функции, които ще бъдат въведени през втората половина на десетилетието, а най-интригуващата от всички е така нареченият хиперквадратен волан.

Публикувано: 12 ноември 2025 г.

autoevolution.com/news

Правоъгълник със заоблени ъгли, а не квадрат, новата концепция за волан на Peugeot може да се похвали с не по-малко от четири кръга. Всеки от тях е капсула, която съдържа п ж эключови контроли, и донякъде не е изненадващо за такава перспективна концепция, че технологията steer-by-wire също е в менюто.

Очаква се да дебютира в следващия 208 не по-късно от 2027 г., устройството Hypersquare е важна част от следващата система i-Cockpit. Що се отнася до концепцията за врата тип „крило на чайка“, няма централен сензорен екран. Вместо това екранът е предното стъкло. Цялата информация се отразява върху предното стъкло посредством микро-LED панел.

По същество е луксозен head-up дисплей, проекцията е с размери 24 на 74 сантиметра. Peugeot казва, че екраните могат да бъдат разчетени като 31 инча, което е огромно по съвременните стандарти. За сравнение, Hyundai Connected Car Navigation Cockpit обединява 12,3-инчов дигитален инструментален панел и 12,3-инчов сензорен екран. Продължение

Audi RS3 GT е шпионирано по време на тестове като финал на петцилиндровия хотхеч

Редовият петцилиндров двигател си тръгва с гръм и трясък.

2025 Audi RS3 Sportback

Снимка от: Audi

motor1.com/news, 12 ноември 2025

Audi наскоро потвърди дългосрочния си ангажимент към двигателите с вътрешно горене, надхвърляйки предварително обявената крайна дата 2032 г. Не всички двигатели с аудивътрешно горене обаче ще стигнат дотук. Вече се сбогувахме с W12 на флагмана A8 и V-10 на суперколата R8, а сега друг емблематичен двигател се насочва към пенсиониране. Редовият петцилиндров двигател вече е ограничен до един модел, RS3, след края на TT RS и RS Q3.

Преди Audi да забрави емблематичния 2,5-литров TFSI, компанията дава на RS3 „GT“ третирането. Нови кадри, заснети на Нюрбургринг от CarSpyMedia, показват прототип на хотхеча, който се бори да скрие аеродинамичния си бодикит. Предните индикатори подсказват, че става въпрос за версия, ориентирана към пистата, но не се заблуждавайте: тя ще остане годна за движение по пътищата. Ясно се вижда по-изразен преден спойлер, както и допълнителни въздухозаборници под регистрационния номер.

Прототипът изглежда е по-ниско разположен с по-твърдо окачване, докато ролкейджът вътре със сигурност няма да стигне до производство. Други правдоподобни подобрения в „GT“ включват по-мощни спирачки, по-остро управление, нови джанти и гуми, както и въглеродни влакна. Продължение

GM започва производството на новия Chevrolet Bolt

След няколко години пауза, новият Chevy Bolt ще се завърне на американския пазар следващата година. General Motors вече започна производството на електрическия модел в Канзас.

В сравнение с първото поколение, той носи няколко технически промени.

Изображение: General Motors

gmauthority.com, 13.11.2025 – 10:11

Това не е според съобщение на компанията, а според доклад на GM Authority, портал, специализиран в автомобилите на производителя. Говорител на Chevrolet потвърди пред gmтърговския сайт, че производството е започнало на 10 ноември в завода във Феърфакс в американския щат Канзас. Очаква се първите бройки да достигнат до дилърите на Chevrolet през януари 2026 г.

Както е обичайно на американския пазар, моделът ще се предлага като моделна година 2027, въпреки че продажбите в тази форма ще започнат още през 2026 г. GM представи ключовите данни за второто поколение на Bolt на събитие за клиенти през октомври: пробегът е 255 мили или около 410 километра, само малко над първото поколение, но мощността на бързо зареждане се очаква да се увеличи значително до 150 кВт.

Това е така, защото Bolt (и спреният от производство сестрински модел, Bolt EUV) вече не са самостоятелни превозни средства в портфолиото на GM, а споделят технологията си с Chevrolet Equinox EV. Това включва 157 кВт двигател и 65 кВтч батерия в пода на автомобила. Продължение