Архив

Hyundai представя Nexo 2026: Повече мощност и пробег за SUV с горивни клетки

Hyundai представи изцяло новия NEXO 2026, електрически автомобил с горивни клетки (FCEV) от следващо поколение, който обещава да предефинира шофирането с нулеви емисии. Преди глобалното си пускане на пазара в началото на 2026 г., Hyundai представи подобрената мощност на SUV-а, усъвършенстваните технологии и изискания интериорен дизайн, подчертавайки следващата стъпка в своята програма за водородна мобилност.

autoevolution.com/news, 11 ноември 2025 г.

Снимки: Hyundai

С 252 конски сили (256 метрични конски сили/190 кВт) обща системна мощност, прогнозен пробег от 826 километра по цикъла WLTP и петминутно зареждане с водород, новият hyundai-unveils-the-2026-nexo-more-power-and-range-for-the-fuel-cell-suv-260819_1NEXO представлява важна стъпка напред в програмата за водородна мобилност на Hyundai. След месеци шпионски снимки, SUV-ът с горивни клетки най-накрая е наяве.

В сърцето на изцяло новия NEXO е преработена система с горивни клетки, съчетана с подобрен модул за силова електроника. Новата система за силова електроника удвоява мощността на батерията от 53 конски сили (54 метрични конски сили/40 кВт) до 107 конски сили (109 метрични конски сили/80 кВт), докато водородният горивен клетъчни пакет вече осигурява максимална брутна мощност от 148 конски сили (150 метрични конски сили/110 кВт), в сравнение със 127 конски сили (129 метрични конски сили/95 кВт).

Нетната мощност на системата се увеличава до 126 конски сили (128 метрични конски сили/94 кВт), което е с 11% повече от предишния модел. Заедно тези промени повишават общата мощност на системата от 181 конски сили (184 метрични конски сили/135 кВт) до 252 конски сили (256 метрични конски сили/190 кВт).

Тези подобрения осигуряват по-динамично и уверено шофиране в сравнение с предишното поколение. Електродвигателят вече произвежда 201 конски сили (204 метрични конски сили/150 кВт), което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7,8 секунди, в сравнение с 9,2 секунди. Продължение

Kia показа новия Telluride преди автомобилното изложение в Лос Анджелис

Kia показа екстериорния и интериорния дизайн на своя Telluride 2027.

Моделът е много продаван за Kia, като през 2024 г. са продадени 115 504 автомобила.

Спецификации за задвижващия агрегат не бяха публикувани. Цените ще бъдат обявени по-близо до пускането на новия Telluride 2027 в шоурумите през първото тримесечие на 2026 г.

ноември 2025 г.

Когато Kia представи първия си Telluride през 2019 г., тя показа, че нещо толкова голямо, колкото средноразмерен SUV, може да бъде привлекателно. Но сега, когато разкрива kiaавтомобила си от следващо поколение, новият модел е попаднал в по-големия дизайнерски език на Hyundai – голям и квадратен.

Telluride 2027 наистина е по-голям, с общи размери, които са с 2,3 инча по-дълги, почти три инча по-дълга междуосие и един инч по-висок. Не е имало и опит да се скрие растежът с каквито и да било извити линии или френски извивки.

„Предизвикателството пред Telluride от второ поколение не беше да се преоткрие, а да се развие“, казаха от компанията. „За дизайнерския екип на Kia целта беше ясна: да се запази същността и дизайнерската ДНК, които направиха оригинала толкова открояващ се в своя сегмент, като същевременно се издигна неговото присъствие и изтънченост. Това не беше празен лист. Те градиха върху наследство.“

Заоблените ъгли и омекотените линии на първия Telluride са изчезнали, заменени от по-внушителна, почти архитектурна солидност, която се подравнява много по-близо до дизайнерския език на Hyundai на компанията майка на Kia, отколкото с която и да е индивидуална идентичност, предлагана от първия Telluride.

Ако сравните новия Telluride 2027 до Hyundai Palisade или Hyundai Ioniq 9, ще видите силни прилики.

„Резултатът е изцяло нов Telluride, който е по-голям, по-смел и все още гордо квадратен“, казаха от  Kia. Продължение

Leapmotor достига нов рекорд през октомври: Над 70 000 доставки в Китай

ПЕКИН: През октомври Leapmotor отчете рекордните 70 289 превозни средства, доставени в Китай, включително продажби както на вътрешния пазар, така и за износ.

Този важен етап бележи шестия пореден месец на рекордно представяне за иновативния производител на електрически превозни средства (EV).

Ноември 2025 г.

carsifu.my/news

Данните от октомври представляват увеличение от 5,45% спрямо 66 657 бройки през септември и скок от 84% в сравнение с октомври 2024 г., което подчертава ускоряващия се литонрастеж на Leapmotor и силния пазарен импулс.

От януари до октомври 2025 г. Leapmotor достави 465 805 превозни средства, което отразява забележителен ръст от 120,7% на годишна база.

На китайския пазар, Leapmotor B10, пуснат през април, продължава да показва силен растеж, допринасяйки значително за устойчивия импулс на Leapmotor.

А C10 SUV (спортно-удобно превозно средство), предлаган както в BEV (електрическо превозно средство с батерии), така и в REEV (електрическо превозно средство с удължен пробег), остава популярен избор сред потребителите, търсещи гъвкавост и производителност.

В Китай Leapmotor дебютира с големия си SUV D19 на 16 октомври, първият модел от серията D, като доставките се очаква да започнат през първата половина на 2026 г. Продължение

Китай достига нови рекорди за електрически превозни средства през октомври

Китай постигна пореден рекорден месец в продажбите на електрически превозни средства и plug-in хибриди. Както общите продажби на превозни средства с нова енергия, така и обемите на електрически превозни средства с батерии достигнаха нови върхове.

Изображение: Xiaomi

12.11.2025 – 10:36

Китай BEV Данни

1,715 милиона така наречени превозни средства с нова енергия (NEV – BEV, PHEV, EREV и FCEV) бяха продадени през октомври, което е увеличение със 111 000 бройки в сравнение киттайс предишния рекорден месец септември 2025 г., което представлява допълнително увеличение от 6,9%. В сравнение със същия месец миналата година бяха продадени 285 000 NEV повече, което съответства на годишен ръст от 20%.

Важно е да се отбележи, че данните, публикувани от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), се отнасят до доставки на едро – броя на продадените от китайските производители превозни средства – и следователно включват износ. През октомври са били изнесени 256 000 превозни средства с нова енергия, оставяйки 1,459 милиона NEV за вътрешния пазар. Това все още представлява увеличение от 12,1% в сравнение с октомври 2024 г. и с 5,6% повече от септември. Продажбите на NEV на вътрешния пазар са надхвърлили нивото от предходната година през всеки месец на 2025 г.

Електрическите превозни средства с батерии също достигнаха нов рекорд през октомври. След като надминаха границата от един милион за първи път през септември с 1,058 милиона бройки, цифрата за октомври се увеличи допълнително до 1,109 милиона BEV. Това представлява ръст от 31,7% на едро, изпреварвайки целия сегмент на NEV. Със 166 000 изнесени BEV, малко под един милион нови електрически автомобила са навлезли по китайските пътища. Този праг все още може да бъде надминат преди края на 2025 г. Продължение

Aptera започва валидационна линия за производство на слънчеви електрически превозни средства

Aptera Motors започна изграждането на своята линия за сглобяване на валидационни превозни средства в завода си в Южна Калифорния. Новата инсталация бележи ключова стъпка към производство на малки обеми на слънчевите електрически превозни средства на компанията.

globenewswire.com,12.11.2025 – 10:00

Централният елемент на новата инсталация е мащабно прецизно монтажно приспособление, проектирано за структурата Body in Carbon (BinC) на Aptera. Това приспособление позволява висока размерна точност по време на сглобяване, осигурявайки еталон за производителност, докато компанията се подготвя за бъдещо производство с малки обеми.

Изображение: Aptera Motos Corpr - Разрез на валидационния слънчев автомобил Aptera

Изображение: Aptera Motos Corpr – Разрез на валидационния слънчев автомобил Aptera

C BinC компонентите и шаситата, които вече пристигат от партньори по веригата за доставки, компанията започна да сглобява превозни средства, използвайки новия процес.

Според Aptera, валидационната линия ще позволи на инженерите и техниците да усъвършенстват системите, инструментите и процесите, които по-късно ще бъдат използвани в производството. За да завърши този етап и да започне производство с малки обеми, Aptera изчислява, че ще са необходими приблизително 65 милиона долара финансиране.

„Това бележи важен момент в пътуването на Aptera“, каза Крис Антъни, съизпълнителен директор на Aptera. „За първи път нашите техници ще сглобяват превозни средства по определена последователност от станции, използвайки процеси, разработени ръка за ръка с инженерите, които са ги проектирали.“ Продължение

Глобалният ръст на продажбите на електромобили достига 23% през октомври, съобщава изследователска фирма

12 ноември (Reuters) – Глобалните продажби на изцяло електрически и plug-in хибридни превозни средства са се увеличили с 23% през октомври до 1,9 милиона бройки, благодарение на силното търсене на основните пазари, съобщи в сряда изследователската фирма Rho Motion.

12 ноември 2025 г., 2:17 ч. сутринта

reuters.com/business/autos-transportation

Европа е водеща в регионалния растеж на електрическите превозни средства със силно търсене в Германия, Франция и Обединеното кралство, докато общите продажби се

Изглед от дрон показва електрически превозни средства (EV) за износ и контейнери, разположени в пристанище в Шанхай, Китай, 13 април 2025 г. China Daily чрез REUTERS

Изглед от дрон показва електрически превозни средства (EV) за износ и контейнери, разположени в пристанище в Шанхай, Китай, 13 април 2025 г. China Daily чрез REUTERS

понижиха след пиковия месец и Европейският съюз одобри повече проекти за батерии.

Китай е най-големият автомобилен пазар в света и представлява повече от половината от световните продажби на електромобили, които според данните на Rho Motion включват електрически превозни средства с батерии и plug-in хибриди.

Ценовият паритет между електрическите и тези с двигатели с вътрешно горене в Китай е много по-близък в сравнение с европейския или северноамериканския пазар, каза Чарлз Лестър, мениджър на данни на Rho Motion.

Северна Америка е била спирачка за месечните данни, като продажбите на електромобили са намалели с 41% след рекордните върхове през август и септември, тъй като търсенето е намаляло след изтичането на данъчен кредит от 7500 долара, добави Лестър.

Електрическите превозни средства с батерии остават много по-скъпи от сравнимите модели с двигатели с вътрешно горене в САЩ, което допринася за стръмния спад на продажбите през октомври при големите автомобилни производители. Продължение

Dacia предизвика евтините китайски електромобили с прототип на миниавтомобил за 15 000 евро

МЬОДОН, Франция (Reuters) – Нискобюджетната марка на Renault – Dacia, представи на 6 октомври прототип на електрически миниавтомобил, който може да струва по-малко от 15 000 евро (17 625 долара), потенциално предоставяйки конкурентна алтернатива на евтините китайски електрически превозни средства.

Global Banking and Finance Review, публикувано беше на 6 октомври 2025 г.

„Hipster Concept“, който може да влезе в производство, ако Европейският съюз се съгласи да създаде нова категория малки автомобили, е мъничък, дълъг е само 3 метра и тежи по-дачиямалко от 800 кг. Най-късият автомобил на пазара в Европа днес, градският автомобил T03 на Leapmotor, е с 62 см по-дълъг.

Hipster е „концепция за смелата визия на Dacia за локална, достъпна и ежедневна мобилност“, каза главният изпълнителен директор на Dacia Катрин Адт, която преди време се премести от Mercedes-Benz. „Ако се появи възможност за масово производство, ние сме готови.“

Максималната скорост на тривратия Hipster ще бъде около 90 км в час и ще има пробег от 150 км. Според данни на Dacia, средният автомобил изминава под 40 км дневно със средна скорост от 56 км в час.

Dacia също така опрости Hipster, за да намали разходите: той има платнени седалки, минимално количество електроника, ръчни прозорци и каишки за отваряне на вратите вместо дръжки. Може да се предлага в един цвят, като сиво-синия на прототипа. Продължение

Китайският BYD се стреми да продаде до 1,6 милиона превозни средства в чужбина през 2026 г., съобщава Citi

ПЕКИН, 11 ноември (Reuters) – Китайският производител на електрически превозни средства BYD заяви в доклад във вторник, че компанията има за цел да продаде до 1,6 милиона автомобила в чужбина през следващата година, удвоявайки разширяването си в чужбина с висок двуцифрен растеж от 2025 г.

Прогнозата за продажби в чужбина от 1,5-1,6 милиона автомобила е нараснала от очакваните 900 000 до 1 милион продадени автомобила извън Китай през 2025 г., „като растежът

Електрически автомобил BYD Song Pro е показан по време на събитието за представяне на китайския производител на електрически превозни средства (EV) BYD в Буенос Айрес, Аржентина, 8 октомври 2025 г. REUTERS

Електрически автомобил BYD Song Pro е показан по време на събитието за представяне на китайския производител на електрически превозни средства (EV) BYD в Буенос Айрес, Аржентина, 8 октомври 2025 г. REUTERS

е обусловен от пускането на нови модели“, се казва в доклада на Citi, цитирайки среща с ръководството на BYD във вторник.

Продажбите на BYD в чужбина са балансирани в различни региони, като Европа, Северна Америка и АСЕАН представляват съответно една трета от общите продажби в чужбина през 2025 г.“, според Citi.

Ръководството на BYD също така очаква спад в капиталовите разходи през четвъртото тримесечие спрямо предходното тримесечие, последван от значителен спад през 2026 г., „като се има предвид, че производственият капацитет за превозни средства и батерии би трябвало да може да отговори на търсенето“, се казва в доклада.

BYD не отговори веднага на искане за коментар.

Citi не спомена обща цел за продажбите на BYD за 2026 г. Автомобилният производител намали целта за 2025 г. с 16% до 4,6 милиона превозни средства, след като продажбите му у дома спаднаха през последните месеци.

BYD, който миналия месец отчете най-големия си спад на тримесечната печалба за повече от четири години, е доставил около 20% от общия брой превозни средства в чужбина досега тази година, двойно повече от нивото от 2024 г. Продължение

Dongfeng оборудва Yipai 007 Liftback с двигатели в колелата

Петвратният модел може да бъде първият в света масово произвеждан електрически автомобил от този тип

11 ноември 2025 г.

Dongfeng е подал заявление до китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии за сертифициране на изцяло нова версия на лифтбека eπ 007 (Yipai Untitled1111111007) – такъв с двигатели в колелата. Въпреки че все още няма официално съобщение, самият факт, че автомобилът е включен в каталога с нови модели на Министерството на промишлеността и информационните технологии, показва, че производителят сериозно обмисля възможността за производството му. Ако петвратният модел действително влезе в производство, той ще бъде един от първите в света масово произвеждани електрически автомобили от този тип.

Всяко колело на Yipai 007 е оборудвано със 100-киловатов електродвигател, произведен от Shanghai Automobile Electric Drive Co. Съответно, общата пикова мощност на системата е 400 киловата или 544 метрични конски сили. Съдейки по сертификационните снимки, няма съществени промени в дизайна на каросерията. Размерите също остават същите: 4880 x 1915 x 1476 мм, с междуосие от 2915 мм.

Използването на двигатели в колелата предлага няколко предимства пред традиционните електрически силови агрегати. Те намаляват загубите при пренос на енергия, подобряват маневреността и контрола, увеличават ефективността на рекуперация и увеличават вътрешното пространство чрез елиминиране на конвенционалните компоненти на задвижването. Много автомобилни стартиращи компании са експериментирали с този дизайн – последните проекти включват американския пикап Lordstown Endurance – но все още не са достигнали масово производство. Продължение