Архив

Opel демонстрира светлинна комуникация с изкуствен интелект в автономни автомобили

    Пионер в светлинните иновации: усъвършенствани системи за фаровете вече се предлагат в множество модели Opel

    Собствена разработка: екипът в Рюселсхайм създаде уникален демонстрационен автомобил със светлинни иновации с отличителен почерк

    Текущо сътрудничество: Opel, Stellantis и Техническият университет в Дармщат провеждат съвместни изследвания на нови светлинни технологии от 2022 г.

Рюселсхайм. 23 сеп 2025. На тазгодишния Международен симпозиум за светлинните системи на автомобилите (ISAL), който се провежда в Дармщат до 24 септември, Opel, Stellantis и опелТехническият университет Дармщат (TU Darmstadt) представят специален Opel Grandland. Тестовият автомобил демонстрира как в бъдеще автономни превозни средства с възможности за SAE Level 3 (шофиране без ръце, без поглед върху пътя) могат да комуникират с останалите участници в движението чрез светлинни системи.

Дългогодишна традиция в иновациите при светлинните системи

Предоставянето на иновативни технологии в областта на осветлението за клиентите е традиция за Opel. В момента сред моделите с емблемата със светкавица Blitz се предлагат следните светлинни решения:

  • Intelli-LED: в Corsa и Mokka
  • Intelli-Lux Matrix: в Corsa, Mokka и Combo
  • Intelli-Lux Pixel Light: в Astra и Astra Sports Tourer
  • Intelli-Lux HD Light: с дебют в новия Grandland

За Opel иновациите в осветлението означават не само по-добра видимост, но и по-интелигентни и безопасни взаимодействия на пътя. Продължение

Китайски производител на прахосмукачки ще прави супер електромобили…

Защо не, след като производителят на мобилни апарати Xiaomi прави успешно електрически коли…

Dreame Technology обмисля изграждането на фабрика за електрически автомобили в Бранденбург.

Все още няма потвърждение от правителството на провинцията. Dreame Technology всъщност е китайски производител на прахосмукачки, но обяви навлизането си на пазара на електрически автомобили от висок клас в края на август.

Изображение: Dreame Technology

prnewswire.com чрез tagesschau.de, tagespiegel.de, 23.09.2025

В началото на септември компанията обяви в прессъобщение, че е започнала да търси място за фабрика за превозни средства в Бранденбург. Едва чрез публикации в няколко германски медии това Dreame-Technology-first-model-renders-1-1080x675прессъобщение стана широко известно. В него се казва: „Ю Хао, основател и главен изпълнителен директор на Dreame Technology, пътува до Германия с екип, за да избере място за новата фабрика на Dreame Cars. В резултат на това марката обмисля създаването на производствен завод в Бранденбург.“ Производителят на прахосмукачки очевидно е създал ново подразделение и го е кръстил Dreame Cars. В прессъобщението компанията продължава да хвали зрялата верига за доставки в региона и прогнозира, че ще може да „намали логистичните разходи, като същевременно осигури ефективна мрежа в цяла Европа“.

Няма потвърждение от правителството на провинция Бранденбург относно плановете. Dreame Technology е китайски производител на прахосмукачки, който официално обяви в края на август намерението си да установи втори бизнес – с електрическа мобилност. Очаква се първият модел на компанията да бъде готов за пазара през 2027 г. и да се конкурира с легендарния Bugatti Veyron.

Dreame Cars вече е сформирала екип от близо 1000 служители и продължава да се разширява, според китайската група. Тази работна сила се състои от „персонал за научноизследователска и развойна дейност от бизнеса с интелигентен хардуер на Dreame и такива от сектора на автомобилното производство“. Продължение

Yangwang U9 Xtreme на BYD е най-бързият сериен автомобил в света с близо 500 км/ч

Bugatti загуби титлата си: Изцяло електрическата хиперкола на BYD с мощност 2220 кВт Yangwang U9 Xtreme постави нов световен рекорд в Папенбург със скорост от 496,22 км/ч. Управлявана от състезателния пилот Марк Басенг, U9X не само надмина предишния рекорд, но и най-добрата скорост от 472,41 км/ч за електрически автомобили, която беше поставила само няколко седмици по-рано.

Изображение: BYD

23.09.2025 – 17:45

В продължение на пет години Bugatti Chiron Super Sport 300+ държеше титлата за най-бърз сериен автомобил в света – докато немско-френската хиперкола не беше детронирана от китайски yangwang-u9-extreme-top-speed-recordелектрически автомобил на 14 септември 2025 г. По-конкретно, Yangwang U9 Xtreme, топ версията на хиперколата на BYD с мощност 2220 кВт.

4,97-метровият дълъг спийдстър от Шънджън беше управляван от немския състезател Марк Басенг и достигна впечатляващите 308,4 мили, еквивалентни на 496,22 км/ч, на тестовата площадка на ATP в Папенбург, Германия. Това означава, че хиперколата с четири двигателя надминава максималната скорост на предишния рекордьор с почти 6 км/ч.

В същото време Yangwang U9 Xtreme също надмина най-доброто време, поставено от предпроизводствената версия, известна като „Track Edition“, няколко седмици по-рано. На 8 август автомобилът достигна максимална скорост от 472,41 км/ч на същата писта, влизайки в историята като най-бързия електрически автомобил в света. Фактът, че дъщерната марка на най-големия китайски производител на автомобили успя да добави повече от 20 км/ч към тази скорост малко след това, подчертава технологичната амбиция на обещаващия производител. Продължение

30 години музей на Škoda: дом на богатата история, наследство и бъдеще на компанията

› От първоначалното си откриване през 1995 г., музеят на Škoda в Млада Болеслав е посрещнал над четири милиона посетители

› Изложбите предоставят подробна информация за акцентите от 130-годишната история на Škoda и бъдещето на марката

› Музеят на Škoda редовно е домакин на лекции, концерти и програми както за възрастни, така и за деца

Млада Болеслав, 23 септември 2025 г. – Музеят на Škoda в Млада Болеслав отбелязва своята 30-годишнина. От откриването си през 1995 г. той е представил множество уникални исторически 250922_30-years-of-the-Skoda-Museum_31f71ed4-1536x1024автомобили, бил е домакин на много тематични изложби и е посрещнал над четири милиона посетители. По този начин от откриването си той е допринесъл за обогатяване на културния живот както в Млада Болеслав, така и в целия регион.

Дом и културен архив на дългата и завладяваща история на марката

Музеят на Škoda отваря врати за първи път през 1995 г., за да отбележи стогодишнината на Škoda Auto, и се помещава в историческа индустриална сграда от началото на 20-ти век. Първоначално дом на производството на велосипеди, мотоциклети, двигатели и цели автомобили, сградата се намира на булевард „Вацлав Клемент“ в Млада Болеслав, водещ до главния производствен завод на Škoda.

През 2012 г. музеят претърпява обширна модернизация, придавайки му сегашния вид. Изложбеното пространство от 1800 м² е разделено на три секции – Традиция, Еволюция и Прецизност. Други експозиции включват специално хранилище за спортни автомобили и прототипи, многофункционалната зала Laurin & Klement Forum, кафене и ресторант „Вацлав“ и магазин за сувенири. Музеят показва около 50 автомобила, 5 мотоциклета и 2 велосипеда, а хранилището съхранява 23 проучвания, прототипи и състезателни автомобили. Продължение

Porsche планира нова серия модели с двигатели с вътрешно горене

Решението на Porsche да намали амбициозните си цели за електрически автомобили и да постави по-голям акцент върху двигателите с вътрешно горене е добре известно. Сега обхватът на тази стратегическа промяна става все по-ясен – новият флагмански SUV няма да бъде електрически, а модел с двигател с вътрешно горене.

Изображения: Porsche

porsche.com, 22.09.2025

„Последната стъпка в пренасочването на продуктовата стратегия“, обявена от Porsche в петък – на19-и, вечерта, има тежест. Базираната в Цуфенхаузен компания възнамерява да допълни порше1продуктовата си гама „чрез определящи марката модели превозни средства с двигатели с вътрешно горене“. Настоящите модели с двигатели с вътрешно горене като Panamera, Cayenne и 911 (за които никога не е била планирана електрическа версия) също ще бъдат налични „до 30-те години на века“. Porsche добавя: „Към цикличния план за тези модели превозни средства са добавени нови поколения наследници.“

Решението има преки последици за седемместния SUV, който се разработва вътрешно като K1. Новата SUV линия, позиционирана над Cayenne, първоначално замислена като изцяло електрически модел, „първоначално ще се предлага изключително като модел с двигател с вътрешно горене и plug-in хибрид поради пазарните условия“. С други думи: електрическият SUV се превръща в бензинов SUV. Porsche казва, че ще „непрекъснато актуализира“ съществуващата си изцяло електрическа гама – Taycan, Macan, предстоящият електрически Cayenne и двувратите спортни автомобили в сегмента 718. Планираната нова EV платформа за 30-те години на миналия век обаче ще бъде „препланирана“.

Porsche вече потвърди през февруари, че ще се съсредоточи по-силно върху хибридите с вътрешно горене и plug-in хибридите, „за да засили рентабилността на компанията в краткосрочен и средносрочен план“. Това означаваше не само (допълнителни) фейслифтинги на съществуващите серии, но и изцяло нови модели с вътрешно горене и хибриди – без да ги назовава по това време.

С K1, за който Porsche вече отвори нови зони в завода си в Лайпциг, първият конкретен модел вече е потвърден. Ясно е също, че Panamera и Cayenne ще получат по още едно поколение с двигател с вътрешно горене, което не беше планирано досега. Продължение

L&K Voiturette A (1905–1907): Първият автомобил, произведен в Млада Болеслав

› Laurin & Klement продължават успеха си като производител на велосипеди и мотоциклети с първия си автомобил през есента на 1905 г.

› 44 бройки от L&K Voiturette A са произведени между 1905 и 1907 г.

Млада Болеслав. – Първият автомобил на компанията Laurin & Klement, която по-късно ще стане ŠKODA AUTO, дебютира на 29 октомври 1905 г.: Voiturette A е лек двуместен автомобил, лесен за 1_Voiturette.JPG-1-1920x1281управление и достигащ скорост до 40 км/ч. Автомобилът с мощност 7 к.с. също впечатлява клиентите с атрактивното си съотношение цена-качество. Четиридесет и четири бройки са произведени в Млада Болеслав между 1905 и 1907 г.

Voiturette A получава официално разрешение за употреба по пътищата на 18 януари 1906 г. и е представен за първи път на обществеността на автомобилното изложение в Прага на 15 април. Със своя усъвършенстван дизайн, прецизно инженерство и атрактивна цена от 3600 крони за основната версия, той е незабавен успех. За да се даде известна представа, средностатистическият работник е печелил 2 крони на ден по това време. А горивото, което по онова време не се е измервало в литри поради разлики в качеството и плътността, е струвало 66 хелера на килограм. Voiturette A е консумирал около четири килограма бензин на 100 километра.

Шасито на L&K Voiturette A се състои от стълбовидна рама, която поддържа два твърди моста с полуелиптични листови ресори. Двата водноохлаждаеми цилиндъра на предно разположения V-образен двигател са обърнати един към друг под ъгъл от 55 градуса. Те произвеждат 7 к.с. (5,2 кВт) от общ работен обем от 1005 кубически сантиметра. Директната тристепенна трансмисия е свързана с скоростната кутия чрез конусен съединител, покрит с кожа. Мощността обикновено се предаваше към задните колела чрез карданен вал, но при поискване се предлагаха и вериги. Продължение

DAF започва серийно производство на електрически камиони XD и XF Electric

DAF Trucks започна серийно производство на своите модели XD Electric и XF Electric – първият е предназначен за дистрибуционен транспорт, докато вторият също е насочен предимно към дистрибуционния сегмент, но може да се използва и за транспорт на дълги разстояния като опция. Производството на двата електрически модела започва две години и половина по-късно от планираното.

Изображения: DAF

daf.com, 22.09.2025 – 12:47 ч.

Двата електрически модела са базирани на новото поколение XF и XD. Това са две серии DAF, които досега са били изцяло модели с двигател с вътрешно горене, а сега към тях се присъединяват и DAF-electric-truckелектрически задвижвани версии. Според холандския производител, електрическите версии са били обмисляни от самото начало по време на разработването на новото поколение DAF XD и XF. В това отношение те са предназначени да изведат изцяло електрическия транспорт в DAF на ново ниво.

XD Electric и XF Electric са по същество вторият и третият електрически модел в настоящото портфолио – наред с по-малкия XB Electric (наличен като 12-, 16- и 19-тонни модели). Дебютните електрически превозни средства на компанията, триосният CF Electric с до 28 тона, произвеждан от 2018 г., и двуосният LF Electric с до 19 тона, вече не се предлагат.

Производителят представи двете нови XXL електрически превозни средства през 2022 г. на търговския панаир IAA Transportation в Хановер. Оттогава дуото е налично за поръчка. При откриването на собствения си завод за сглобяване на XXL електрическите превозни средства в Айндховен през януари 2023 г., DAF обяви, че серийното производство ще започне през пролетта на 2023 г. Началото на производството обаче се забавя оттогава. Причината за забавянето от почти две години и половина е неизвестна. Самата DAF не коментира забавянето в прессъобщението си относно началото на серийното производство. През 2024 г. производителят отчете само успешно внедряване на предсерийни автомобили при клиентите. Продължение

Новата Skoda Octavia: 5 звезди от Euro NCAP

Новата ŠKODA Octavia получи пет звезди за високото си ниво на безопасност в краш тестовете на Euro NCAP.

Тази най-висока оценка признава отличното представяне на новата ŠKODA Octavia, което се разделя на защита на пътниците за възрастни и деца, защита на пешеходци и поддържащи системи за безопасност.

imagesНовата Octavia ще бъде представена на европейските пазари през следващите седмици.

Чешкият автомобилен производител също така ще представи новата ŠKODA Octavia Combi за първи път на автомобилното изложение в Женева.

Източник : Мрежата,  Септември 2025 г.

„За ŠKODA безопасността е един от ключовите приоритети,“ казва д-р Франк Уелш, член на борда на ŠKODA за техническо развитие. Той продължава: „Това важи и за новата Octavia. Нашата цел е Euro_NCAP.svgданаправим пътуването възможно най-удобно и безопасно както за шофьора, така и за пътниците.

С множество активни системи за подпомагане и цялостен пакет от функции за пасивна безопасност, този нов модел е най-безопасният досега”.

škoda_octavia_2019_md1„Резултатите от тестовете на Euro NCAP са още едно доказателство за нашето високо ниво на безопасност. Доволни сме от общия резултат от най-високата оценка от пет звезди от независими експерти“, обяснява Уелш.

Euro NCAP даде най-високи оценки за периферната защита на пътниците на възрастни, седнали отпред. Новата ŠKODA Octavia постигна 93% от възможния брой точки в тази категория.

Пътническото отделение остава стабилно; предно седящите манекени са почти неповредени след теста. Периферентната защита на седящи отпред възрастни с различни размери на тялото, в различни позиции на сядане, винаги е еднакво добра. По същия начин новата ŠKODA Octavia постигна много добри резултати по отношение на безопасността на децата. Продължение

Alfa Romeo Junior MY26 – поръчките за обновената гама вече са отворени

Alfa Romeo официално отвори поръчките за Junior Model Year 2026, компактния спортен автомобил, който вече достигна важния етап от над 50 000 поръчки по целия свят, потвърждавайки привлекателността на модел, който въплъщава ДНК-то на марката, съчетавайки италиански стил, авангардна технология и удоволствие от шофирането, сега обогатен с още по-широка и конфигурируема гама.

Гамата е проектирана да предложи на клиентите голяма свобода на персонализация чрез модулна система от пакети, които отговарят на различни нужди – от спортен дух до елегантност и JUNIOR MY26високитехнологии. По-конкретно, новата междинна версия Sprint въвежда стил и комфорт, които издигат ежедневното изживяване, с детайли като гланциран черен бодикит, затъмнени стъкла, стелки, RGB вътрешно осветление, както и навигационна система с разпознаване на пътни знаци, осигурявайки идеален баланс между естетика и функционалност.

Обратно, версията Ti е посветена на тези, които търсят изтънчени детайли. Тя предлага премиум седалки с отопление и електрическо регулиране, кожен волан, Cargo Flex Kit за максимална универсалност на багажника, алуминиеви педали и спортни прагове. За тези, които искат да освободят най-доброто от динамичния дух на Junior, пакетът Sport обогатява автомобила със седалки Sabelt в Alcantara и спортни детайли, които напомнят емблематичните червени акценти на марката, волан и вътрешни елементи в същия материал, алуминиеви педали и прагове, както и външно оформление, вдъхновено от света на състезанията, с добавяне на пера на волана за хибридните версии. Продължение

Honda представя първия си пълноразмерен електрически мотоциклет за Европа

Honda представи първия си пълноразмерен електрически мотоциклет за Европа. Honda WN7 ще бъде пуснат на пазара през ноември с начална цена от 12 999 паунда във Великобритания. Резервациите вече са отворени.

Изображение: Honda

global.honda, honda.co.uk, 19.09.2025 – 09:21

WN7 е първият електрически naked мотоциклет на Honda с фиксирана батерия, проектиран за сегмента Fun. Производственият модел предлага пробег от над 130 километра и разполага с литиево-хондайонна батерия.

Въпреки че Honda не уточнява капацитет за зареждане, тя заявява, че мотоциклетът може да се зарежда бързо с помощта на CCS. Презареждането на батерията от 20 до 80 процента отнема „по-малко от 30 минути“. Мотоциклетът може да се зарежда и с променлив ток. Зареждането на празна батерия отнема до три часа.

Мотоциклетът ще се предлага в два варианта на мощност: 18 кВтч за притежатели на шофьорска книжка A2 и 11 кВтч за притежатели на шофьорска книжка A1. Максималната мощност е посочена на 50 кВт за модела с по-високи спецификации, с максимален въртящ момент от 100 Нм. WN7 постига максимална скорост над 110 км в час.

Според производителя, тънкият, футуристичен дизайн подчертава електрическия характер на мотоциклета, докато мощността е позиционирана така, че да съперничи на 600-куб мотоциклети с двигател с вътрешно горене по мощност и 1000-куб модели по въртящ момент.

Името произлиза от „W“ за концепцията за разработка „Be the Wind“, „N“ за Naked и „7“, указващо класа на мощност. „WN7 въплъщава над 75 години опит на Honda в мотоциклетизма. Той осигурява тихо и плавно возене, различно от моделите с двигател с вътрешно горене, като същевременно предлага тръпката от открития път“, заяви Honda. Продължение