Продажбите на Renault за третото тримесечие надминаха прогнозите, потвърждава се насоката за маржа
Renault отчете по-силни от очакваните продажби за третото тримесечие, подкрепени от по-високи обеми във всички свои марки и устойчиво търсене на нови модели.
Investing.com. 23.10.2025 г.
Приходите на групата са се увеличили с 6,8% на годишна база до 11,43 милиарда евро (13,27 милиарда долара) през тримесечието до септември, надхвърляйки предоставената от компанията консенсусна прогноза от 6,2%.
Доставките на автомобили са се увеличили с 9,8% до 529 486 бройки, като е отчетен ръст в основната марка Renault на групата, както и в другите ѝ марки.
„В предизвикателна среда ние продължаваме да се възползваме от нашата убедителна и конкурентна гама, обхващаща електрически, ICE (двигател с вътрешно горене) и хибридни автомобили“, каза главният финансов директор Дънкан Минто.
Renault запази прогнозата си за оперативен марж за цялата финансова година (ФГ) от около 6,5%, след като по-рано намали целта от поне 7% поради пренаситен европейски автомобилен пазар. Компанията продължава да се сблъсква с натиск от страна на нискобюджетните китайски производители на електрически превозни средства, докато американските мита върху вносните автомобили добавиха допълнителен натиск.
„Оставаме напълно ангажирани с нашата стратегия за стойност пред обема, като същевременно поддържаме силен фокус върху изпълнението на нашата пътна карта за намаляване на разходите“, каза Минто.
Той добави, че новите модели представляват 30% от продажбите през третото тримесечие, в сравнение с 28% по-рано тази година и 25% в края на 2024 г. Новият компактен кросоувър SUV на автомобилния производител Dacia Bigster е допринесъл за подобрена рентабилност, каза той. Продължение
2026 Toyota bZ: Много по-голям пробег за не много допълнителни пари
Новият и подобрен електрически кросоувър е по-евтин от досегашния bZ4X, но само ако изберете базовото ниво на оборудване.
За Toyota bZ 2026, известна преди като bZ4X, цената започва от 36 350 долара, което е с 2170 долара по-достъпно от предходната моделна година.
Само базовото ниво на оборудване обаче получава намаление на цената. Всички останали нива на оборудване са по-скъпи, но предлагат и много по-голям пробег от преди.
Значително подобрената Toyota bZ е с начална цена от 36 350 долара за базовото ниво XLE FWD, което има прогнозен пробег от 236 мили с пълно зареждане. Това е с 2170 долара по-малко от базовото ниво на bZ4X 2025, което може да измине 252 мили с пълна батерия.
Както можете да видите, както цената, така и прогнозният пробег са намалели за базовата версия. Това е така, защото за моделната година 2026 bZ вече се предлага с батерия от 57,5 киловатчаса за базовото ниво, докато изходящият модел беше оборудван с батерия от 71,4 кВтч за базовия вариант с предно задвижване. Мощността на тази версия също е намаляла спрямо миналата година, като единичният мотор изпраща 168 конски сили към предните колела, докато bZ4X FWD 2025 имаше 201 к.с.
За всички останали нива на оборудване обаче, bZ 2026 има по-голяма батерия от 74,7 кВтч – в сравнение със 72,8 кВтч на модела 2025 – което води до впечатляващи подобрения в пробега. Сега bZ XLE FWD Plus предлага пробег от 314 мили за $39 350 – това е с $830 повече от изходящия модел, но предлага допълнителни 62 мили пробег с пълно зареждане. Изходната мощност също е по-висока при версиите с един двигател на bZ 2026 с по-голяма батерия, като 221 к.с. се предават на предните колела.
Нагоре по стълбата е XLE AWD, който струва 41 350 долара, със 750 долара повече от преди. Той се предлага с два електрически двигателя с комбинирана мощност от 338 к.с. – 124 повече от предходната моделна година – а пробегът се оценява на 288 мили, с 60 повече от преди. Продължение
Акциите на Tesla поевтиняват след неуспешни резултати за третото тримесечие; Мъск казва, че разширяването на Robotaxi предстои до края на годината
Tesla (TSLA) отчете смесени резултати за третото тримесечие на 22 октомври – след края на кампанията, тъй като компанията напредва в среда на данъчни облекчения след електрическите превозни средства, като инвеститорите са насочени към напредъка на Robotaxi.
За тримесечието Tesla отчете приходи за третото тримесечие от 28,01 милиарда долара спрямо очакваните 26,27 милиарда долара, според Bloomberg, което е скок с 12% спрямо 25,18 милиарда долара, отчетени преди година. Tesla отчете коригирана печалба на акция (EPS) от 0,50 долара спрямо очакваните 0,54 долара, което се равнява на EBITDA от 4,23 милиарда долара спрямо очакваните 3,78 милиарда долара. Оперативната печалба спадна с 40% до 1,624 милиарда долара спрямо преди година.
Актуализирано четвъртък, 23 октомври 2025 г. в 11:40 ч.
Tesla също така заяви, че по-ниските приходи от регулаторни кредити за емисии са натежали на рентабилността.
Акциите на Tesla се понижиха с около 3% в предварителната търговия в четвъртък.
След като отбеляза, че компанията стартира „услуга за споделено пътуване в района на залива, използваща технологията Robotaxi“, главният изпълнителен директор Илон Мъскпредостави на инвеститорите няколко актуализации за Robotaxi.
„Очакваме да нямаме шофьори за безопасност в големи части на Остин до края на тази година… Много сме предпазливи относно внедряването“, каза Мъск по време на телефонната конференция за печалби след доклада. Мъск добави, че Tesla има за цел да стартира тестове на Robotaxi в 8 до 10 метрополни области до края на годината, включително Невада, Флорида и Аризона.
Докладът за приходите на Tesla за третото тримесечие идва с S&P 500 (^GSPC) и Nasdaq (^IXIC) наблизо до нови върхове. Пазарът по-широко се отърси от непредсказуемата тарифна война на президента Тръмп, въпреки че опасенията от икономически спад в САЩ продължават. Освен това, все още са в сила тарифи от 25% за вносни автомобили и части в автомобилния сектор, което нанася щети на местните производители на автомобили. Продължение
Новият Alfa Romeo Tonale: спортен дух и емоции на ново ниво
Alfa Romeo избра да представи новия Tonale в Пиза символично: град на изкуство и култура, но и център на научни и технологични постижения със Scuola Normale Superiore – лидер в сферата на изкуствения интелект. Пиза е идеалната сцена за новия Tonale, който въплъщава италианската красота и съвършенство, както и концепцията за Човешки интелект – способността да се предават автентични емоции, когато страстта срещне технологията. За Alfa Romeo това означава удоволствието, емоцията и вълнението от шофирането.
Санто Фичили – Главен изпълниателен директор на Alfa Romeo: „С новия Tonale, Alfa Romeo затвърждава ангажимента си да предоставя италианско съвършенство чрез иновации, дизайн и емоция от шофирането. Тази еволюция не е само за производителност – тя е за създаване на по-дълбока връзка между автомобила и водача, където технологиите засилват страстта, а всеки детайл отразява нашето наследство. Зад всеки нов Tonale се крие история за всеотдайност и прецизност, осъществени благодарение на изключителната екипна работа на нашите доставчици, дилъри, мрежата за продажби и следпродажбено обслужване, както и на всички служители на Alfa Romeo. Тяхната страст и ангажираност са от съществено значение за това пускане на пазара да бъде истински успех.“
Дизайн, който вдъхновява емоции
При Alfa Romeo красотата никога не е абстрактна – тя произтича от хармонията между пропорции, елегантност на повърхностите, мускулести линии и техническа функционалност. Това е „необходима красота“, при която всеки детайл има своята причина и допринася за характера на автомобила. Новият Tonale напълно въплъщава тази философия, черпейки вдъхновение от ненадминатото наследство на марката и преосмисляйки стилистичните черти, които са го направили успешен по света. Отпред автомобилът се отличава с нов триизмерен емблематичен знак, вдъхновен от историческите модели 33 Stradale и GT 2000.
Легендарният Trilobe също е преработен, за да подсили хоризонталността и усещането за стабилност на пътя. Долните въздухозаборници засилват фамилното сходство с Alfa Romeo Junior, а страничните отвори са променени в състезателния стил на иконите Giulia GTA и GTAm.
Преосмислена икона: футуристичната, но практична Škoda 1000 MBX
Ами ако един от най-редките серийни автомобили на Škoda се прероди днес в дизайнерския език Modern Solid на марката?
Вдъхновени от богатото наследство на Škoda Auto, дизайнерите на компанията са създали модерни интерпретации на няколко легендарни модела – включително изненадващо забавна и практична визия на купето 1000 MBX.
23.10.2025
Škoda World
Škoda 1000 MBX е уникално купе, произвеждано за кратко през 60-те години на миналия век, излъчващо безгрижния дух на своето време. Елегантната му двуврата каросерия съчетава стил с ежедневна използваемост, вместо да се фокусира върху чиста спортност. Тази същност служи като вдъхновение за двама дизайнери на Škoda Auto, които разработват модерна преинтерпретация на купето MBX.
Двамата работят върху визията 1000 MBX около три до четири седмици. „Срещахме се поне два пъти седмично, за да обсъдим как интериорът и екстериорът трябва да се свържат, като се гарантира, че дизайнът отразява настоящата философия на Škoda“, спомня си Анти. Ранните скици буквално бяха нарисувани върху листчета хартия – една ключова идея му хрумнала по време на чаша вино в бар: „Помолих сервитьора за малко хартия и химикал и бързо нарисувах концепцията“, смее се той. Оттам идеята се превърна в 3D дигитален модел. Междувременно Дейвид започна директно в 3D среда, неговата област на експертиза. „Започнах с оформянето на архитектурата на интериора, след което преминах към детайлизиране на визуалния му стил“, казва той. Резултатът е впечатляващ интериор, който съчетава спортна елегантност с практичност по безпрецедентен начин – истински модерен кросоувър. Серията „Икони получават преобразяване“ е почит към легендарните модели от историята на Škoda и празник на креативността на днешните дизайнери. Техните преосмисляния на исторически автомобили са създадени ексклузивно за тази серия и не представляват бъдещи модели на Škoda.“ Продължение
Пак: Полша и Škoda грабват титлата: ERC в Хърватия
Финалният кръг от Европейския рали шампионат на FIA (ERC) в Хърватия предложи драматична битка за титлата, в която участваха пилоти от Световния рали шампионат. Европейската титла отиде при полския пилот Мико Марчик и неговия навигатор Шимон Господарчик, състезаващи се в Škoda Fabia RS Rally2.
Хърватското рали обещаваше интензивна борба за европейското първенство още преди старта. Като се има предвид, че само седемте най-добри резултата от осем събития се зачитаха за общотокласиране, водещите екипажи бяха разделени от математическа разлика от само две точки преди финалното рали. Двойките Мико Марчик/Шимон Господарчик и Андреа Мабелини/Вирджиния Ленци, и двамата пилотиращи автомобили Škoda Fabia RS Rally2, се изправиха и срещу ирландските претенденти Джон Армстронг/Шейн Бърн.
Марчик започна силно състезанието, като спечели квалификационния етап, спечелвайки предимството на първата стартова позиция на асфалт за специалните етапи в събота. Състезанието обаче веднага се разгорещи, тъй като Армстронг, победителят в предишното британско рали, зададе темпото в специалните етапи. Ирландският пилот се нуждаеше от максимален брой точки, за да запази надеждите си за шампионат и се стремеше към краен предел от самото начало, но все пак трябваше да чака грешки от съперниците си.
Тези грешки дойдоха в третия специален етап, когато Марчик и Господарчик пропуснаха завой, което ги свали до седмо място във временното класиране. Мабелини беше пети по това време, докато Армстронг водеше ралито. Това остави Мабелини най-близо до титлата, като Армстронг все още беше в борба благодарение на допълнителните точки, налични в последния супер специален етап. Продължение
Alfa Romeo Giulia и Stelvio ще оцелеят до 2027 г., тъй като замените им се отлагат
Отсрочка за бензиновия дует, тъй като наследниците на електрическите автомобили са преработени за хибридно задвижване – и V6 Quadrifoglio ще се завърнат
Alfa Romeo ще продължи да продава Giulia и Stelvio до 2027 г. – включително 513-к. с. Quadrifoglio – тъй като преосмисля плана си да ги замени с изцяло електрически наследници
Autocar
Базирани на тогава новата платформа Giorgio, седанът и SUV моделите бяха представени през 2015 г. и оттогава са били само леко актуализирани. Това ги прави сред най-старите автомобили на пазара, повдигайки въпроси относно тяхната жизнеспособност, особено предвид необходимостта от спазване на скъпите нови европейски разпоредби за емисиите и безопасността.
През последните три години Alfa Romeo също така насочи фокуса си към по-мащабните кросоувъри Tonale и Junior, като необходимостта от все по-електрифицирано предлагане диктува продуктовата стратегия на компанията – но шефът на британския отдел Джулс Тилстоун потвърди пред Autocar, че чисто бензиновите Giulia и Stelvio могат да продължат да се произвеждат.
„Осемдесет процента от пазара [в Обединеното кралство] все още е с двигатели с вътрешно горене“, каза той. „Хората търсят забавни за шофиране автомобили с двигатели с вътрешно горене, а Giulia и Stelvio предлагат това в изобилие. Вижте Giulia: не можете да се откъснете от факта, че това е вечен седан от D-сегмента – и все още е зашеметяващ.“ Продължение
DS №8: доказателство за 750 км 100% електрически пробег без зареждане – тестван и потвърден на пътя
Два автомобила DS №8 изминаха 750 км по второстепенни пътища без зареждане или достигане до критичния лимит на пробега. Това постижение допълва 500-те км, потвърдени при тестове по високоскоростни пътища в Европа.
Батерията с висока енергийна плътност на DS №8, с нетен капацитет от 97,2 кВтч, е проектирана и произведена от Automotive Cells Company (ACC) в Били-Беркло (О дьо Франс) Пътуването на дълги разстояния с електрически автомобил, без притеснение за пробега или зареждането, е основен елемент от стремежа на DS Automobiles да въплъти Изкуството на пътуването.
DS №8 не се задоволява само с обещанието за пробег над 500 км по магистрала – тя отива още по-далеч, демонстрирайки способността си да изминава изключително големи разстояния без зареждане.
Последният пример за това: два модела DS №8 Étoile FWD Long Range изминаха разстоянието от Везизи (департамент 78) до Бискарос (департамент 40), използвайки единствено второстепенни пътища. Този безпрецедентен тест, проведен без никакво зареждане по пътя, позволи да се изминат 750 км, като при пристигането батерията разполагаше с капацитет за още над 50 км – което означава теоретичен пробег от над 800 км.
Това пътуване по междуградски и второстепенни пътища в реални условия потвърждава способността на DS №8 да се справя без междинни зареждания.
„Вече не батерията ви кара да спирате за зареждане: DS №8 е „game changer“ в 100% електрическата автономия на дълги разстояния, в служба на Изкуството на пътуването.“, каза Ксавие Пежо, главен изпълнителен директор на DS Automobiles. Продължение
Четири милиона произведени SUV-та, седем моделни серии: Най-широката гама от SUV-та на Škoda Auto до момента
› Нарастващо търсене: От първия SUV на Škoda през 2009 г. са произведени четири милиона бройки; границата от три милиона беше премината само преди две години и SUV-овете вече представляват повече от половината от доставките на Škoda
› Глобална привлекателност: SUV-овете на Škoda са популярни в цяла Европа и извън нея; В Индия, местно разработените и произведени модели обслужват специфичните нужди на пазара
› Най-широка гама досега: Седем серии SUV модели обхващат сегментите – от под 4-метровия Kylaq за Индия и седемместния Kodiaq до изцяло електрическите Elroq и Enyaq
› Смел новодошъл: Изцяло електрическият Škoda Elroq вече е сред най-продаваните електрически автомобили в Европа – с над 100 000 поръчки до края на август
› Производство в световен мащаб: SUV-овете на Škoda се произвеждат в Чехия, Индия, Украйна и Виетнам, а от 2024 г. и в Казахстан
Източник: skoda-storyboard.com
Млада Болеслав, 2025 г. – Škoda Auto произведе своя четиримилионен SUV, потвърждавайки силното търсене от страна на клиентите за тази категория автомобили. Първият модерен SUV на марката беше Yeti, пуснат на пазара през 2009 г., а гамата вече е най-голямата в историята на Škoda, обхващаща седем моделни серии: от произведените в Индия Kylaq и Kushaq с дължина под 4 метра, през Kamiq, Karoq и Kodiaq, до изцяло електрическите Elroq и Enyaq, включително Enyaq Coupé. SUV-овете вече представляват приблизително половината от общите доставки на Škoda Auto. Elroq и Enyaq също се нареждат сред най-популярните електрически превозни средства на много европейски пазари. В Индия местно разработените и произведени модели доведоха до рязко увеличение на продажбите в този обещаващ регион. SUV-овете на Škoda се произвеждат по целия свят и тази година започна сглобяването на Kushaq от напълно разглобени (CKD) комплекти от Индия в нов завод във Виетнам. Миналата седмица беше представена демонстрационната кола Škoda Epiq. Серийният модел ще влезе в производство следващата година заедно с модела, базиран на концепцията Vision 7S. Продължение
Yangwang U9 Xtreme вече е най-бързият електромобил, изминавал някога Нюрбургринг
Суперколата с 3000 к.с. последва световния си рекорд за максимална скорост с обиколка от 6:59 минути на Green Hell.
21 октомври 2025 г., 13:34 ч.
Малко след последния си световен рекорд, луксозната подмарка на BYD, Yangwang, току-що постигна още един важен етап. Нейният хиперкола U9 Xtreme току-що стана най-бързият електромобил,изминавал някога северната писта на Нюрбургринг в Германия, Нордшлайфе.
Този електромобил достигна 308 мили в час – най-бързият сериен автомобил досега
Едва миналия месец китайският екзотичен автомобил постигна максимална скорост от 308,4 мили в час на ATP Papenburg в Германия. Този път U9 Xtreme измина трудната 13-километрова трасе, известна като Green Hell, за блестящите 6:59.157 – пет секунди по-бързо от предишния рекорд и първата обиколка под седем минути за електромобил в своя клас, казват от Yangwang. Продължение