Jeep® Grand Cherokee 2026 представя Hurricane 4 Turbo
Изцяло ново задвижване задвижва най-награждавания SUV в Америка
Обърн Хилс, Мичиган, 28 октомври 2025 г. – Jeep® Grand Cherokee 2026, най-награждаваният SUV в Америка, представя Hurricane: изцяло нов 2,0-литров двигател Hurricane 4 Turbo. Тази нова задвижваща система е водеща в актуализациите на големия семеен автомобил за 2026 г., включително нова, по-голяма информационно-развлекателна система и подобрения в дизайна, както отвътре, така и отвън.
media.stellantisnorthamerica.com
„Jeep Grand Cherokee зададе стандарта за SUV-ове и грандиозни приключения преди повече от 30 години и продължава да ги тласка напред и днес“, каза Боб Бродердорф,
главен изпълнителен директор на марката Jeep. „Grand Cherokee 2026 се адаптира към нуждите на всеки клиент, предлагайки комбинация от изненадваща мощност от изцяло новия турбо-четирицилиндров двигател Hurricane, истинска 4×4 способност и набор от удобства, предназначени да се справят както с ежедневието, така и с необикновени приключения за клиентите и техния екипаж.“
Jeep Grand Cherokee 2026 ще продължи да предлага двуредови, триредови Grand Cherokee L и plug-in хибридни опции за задвижване, тъй като марката опростява гамата от нива на оборудване.
Jeep Grand Cherokee 2026 представя най-новия глобален четирицилиндров двигател на Stellantis, мощния 2.0-литров Hurricane 4 Turbo.
Този изцяло нов двигател съчетава усъвършенстван дизайн и инженерство на силовото предаване с доказана в моторните спортове технология за горене, за да превъзхожда повечето сравними четирицилиндрови и много по-големи двигатели, като същевременно осигурява подобрена икономия на гориво и по-ниски емисии.
При първото си приложение Hurricane 4 Turbo осигурява 324 конски сили, 332 lb-ft въртящ момент и водещи в сегмента 162 конски сили на литър на обикновен бензин. Новият двигател осигурява най-добрия в класа си пробег от 529 мили с един резервоар гориво и водеща в класа си теглителна мощност от 2948 кг. Продължение
Папа Лъв получи мотоциклет BMW R 18, но не, няма да го кара през Ватикана
Паветата на Ватикана посрещнаха необичаен гост. Не беше кардинал, нито сановник, нито дори швейцарска гвардия, репетираща известните си упражнения. Не, този път беше мотоциклет: блестящо, седефено бяло BMW R 18 Transcontinental, чиито широки хромирани повърхности улавяха римското слънце.
Снимка: Папа Лъв и BMW R 18 Transcontinental
Снимка: BMW
И не беше просто някакъв R 18. Това беше единственият в света, носещ личната благословия и подпис на папа Лъв XIV. BMW Motorrad, заедно с дилъра Motorrad Witzel и
енергичната група JESUS-BIKER, бяха замислили този проект месеци по-рано.
Това, което започна като леко дива идея – „Защо да не построим мотор на Папата?“ – се превърна в пълноценна благотворителна кампания, като всички пътища водеха към… Рим, разбира се!
Мотоциклетът, украсен с герба на Ватикана и боя, толкова божествена, колкото и дестинацията му, започна своето поклонение на 31 август с „Пътуване на мира“, което се виеше през Германия и Италия.
Мотоциклетисти, предимно на BMW R 18, се приближаваха, обръщайки погледи на всяка спирка, от Алтотинг до Верона. Църковните служби по маршрута добавиха духовен пулс към механичния тътен на боксерните двигатели.
Когато моторът най-накрая пристигна във Ватикана, Маркус Флаш, главен изпълнителен директор на BMW Motorrad, и Михаел Зомер, ръководител на BMW Motorrad Германия, бяха там, за да го предадат. Папа Лъв XIV, усмихнат както обикновено със смесица от смирение и блясък в очите, предложи благословията си, наведе се и добави автографа си. Мотоциклет, вече осветен. Продължение
За противодействие на китайската конкуренция и за съживяване на европейския пазар
ПАРИЖ (Reuters) – Европейската комисия възнамерява да обяви създаването на нова категория достъпни малки електрически автомобили през декември в опит да противодейства на китайската конкуренция и да съживи европейския пазар, заяви еврокомисар във вторник – бел. ред. 4 ноември.

Жена държи кабел, за да зареди електрически автомобил Renault Kangoo ZE в автокъща на Renault в Кан сюр Мер, Франция
reuters.com/business, November 4, 2025 10:06 PM
Защо е важно
Комисията работи по създаването на междинна категория между четириколките, които тежат няколкостотин килограма, и всички останали автомобили, така че малките електрически превозни средства вече да не е необходимо да включват толкова оборудване и технологии за безопасност, колкото големият седан. Досега графикът на подобна реформа беше несигурен.
Контекст
Няколко производители на автомобили настояват за регулаторни промени в подкрепа на продажбите на малки електрически превозни средства, произведени в Европа, в момент, когато китайските марки започват да печелят пазарен дял на тяхна територия. Главният изпълнителен директор на Renault Group Франсоа Провост препоръча замразяването на автомобилните регулации в Европа за 10 до 15 години, за да се насърчи появата на тази категория, която би включвала автомобили с дължина до 4,2 метра. Продължение
Продажбите на моторни превозни средства в САЩ спадат през октомври, тъй като субсидиите за електрически превозни средства изтичат
Очаква се Калифорния да въведе план за забрана на продажбата на нови автомобили с бензинов двигател до 2035 г.
reuters.com/business/autos-transportation, 4 ноември 2025 г., 19:01 ч.
ВАШИНГТОН, 4 ноември (Reuters) – Продажбите на леки превозни средства в САЩ спаднаха през октомври, тъй като изтичането на субсидиите на федералното правителство

Изглед на автомобили на пътя по време на задръстване в пиковите часове в Сан Франциско, Калифорния, САЩ
подкопа търсенето на електрически автомобили, задвижвани с батерии, а отслабващият пазар на труда и предстоящите по-високи цени от тарифите биха могли да ограничат всяко възстановяване тази година.
Продажбите на леки превозни средства намаляха с 6,5% до сезонно коригиран годишен темп от 15,3 милиона бройки миналия месец, показват данни на фирмата за пазарен анализ Omdia. Некоригираните продажби на електрически превозни средства спаднаха до 74 897 бройки от 98 289 бройки през септември.
Законопроектът „Един голям красив“ на републиканския президент Доналд Тръмп, одобрен от Конгреса на САЩ тази година, премахна данъчни облекчения от 7500 долара за закупуване или лизинг на нови електрически превозни средства и кредит от 4000 долара за употребявани електрически превозни средства в края на септември. Субсидиите, въведени от предишната администрация на демократа Байдън, стимулираха продажбите на електрически превозни средства през последните години.
„Рязко по-ниските продажби на електрически превозни средства след изтичането на федералния данъчен кредит на 1 октомври намалиха обемите на продажбите при дилърите през месеца“, каза Бен Айърс, старши икономист в Nationwide Financial. „С оглед на опасенията относно изграждането на пазара на труда, краткосрочните перспективи за продажбите на автомобили може да са меки, тъй като повече потребители стоят далеч от автосалоните през този празничен сезон.“ Продължение
Краят на данъчния кредит за електрически превозни средства от Тръмп води до рязък спад в продажбите в САЩ
Продажбите на електрически превозни средства в САЩ се сринаха през октомври, след като президентът Тръмп премахна федералния данъчен кредит от 7500 долара, като продажбите на електрически превозни средства на Ford намаляха с 25%, а на Ioniq 5 на Hyundai – с 63%, тъй като анализаторите предупреждават за по-широко забавяне на пазара след субсидията.
DPA WORLD
Публикувано на 4 ноември 2025 г.
Продажбите на електрически превозни средства (EV) в САЩ се сринаха през октомври, след като федералният данъчен кредит за покупки на електрически превозни средства изтече, според месечните данни на автомобилните производители.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп премахна федерален данъчен кредит от 7500 долара като част от законопроект за данъци и разходи, приет през юли. Кредитът приключи в края на септември.
Ford отчете 25% спад в продажбите на електрически превозни средства на годишна база до около 4700 превозни средства. За разлика от това, продажбите на конвенционални автомобили с бензинов двигател са се увеличили с 3,4% до около 153 400 бройки. През последните години Ford инвестира милиарди долари в разширяване на производството на електромобили, опитвайки се да настигне лидера на пазара Tesla. Продължение
Автомобилните производители се притесняваха, че тарифите на Тръмп ще разрушат печалбите им. Ето как избегнаха най-лошото
Когато президентът Доналд Тръмп представи тарифната си политика по-рано тази година, това изглеждаше като бедствие за автомобилните производители. Но дори и с американските тарифи върху вносните автомобили и части, това се очерта като доста добър период за автомобилните компании.
edition.cnn.com, 3 ноември 2025 г.
Повечето автомобилни производители, дори тези, базирани в САЩ, внасят някои автомобили и повечето части. Но оценките на автомобилните компании за тежките разходи са намалели, тъй като тарифите продължават да се отменят, малко по малко.

Chevrolet Silverado 1500 и GMC Sierra 1500 на поточната линия в завода на General Motors във Форт Уейн, Индиана./Bloomberg
По-важното за печалбите на автомобилните производители е, че финансовите санкции за неспазване на правилата за горивна ефективност почти са изчезнали. Тези регулаторни спестявания в крайна сметка биха могли да компенсират разходите за тарифите.
Като цяло може да се твърди, че печалбите на автомобилната индустрия биха могли да се окажат по-добри, отколкото преди Тръмп да встъпи в длъжност през януари, което е изненадващ резултат, тъй като огромните инвестиции на автомобилните производители в електрически превозни средства през последните години също бяха подкопани от това, че Тръмп спря федералната подкрепа за електрически превозни средства, на която разчитаха, когато направиха този огромен залог.
„Определено е благоприятно“, каза Джеф Шустер, независим автомобилен анализатор, за промените, откакто автомобилните мита бяха обявени за първи път през март. „Има толкова много движещи се части, че е трудно да се изолират. Но нещата определено са по-добри, отколкото някой очакваше.“ Продължение
Ново пътешествие в света на съвършенството за Alfa Romeo и Maserati
Има моменти, в които страстта и експертизата се срещат и заедно създават нещо изключително. Днес е един от тези мигове: в италианската автомобилна долина се ражда нов център на автомобилното съвършенство – BOTTEGAFUORISERIE.
Простиращ се от Модена до Торино и Арезе (провинция Милано), този новооснован проект обединява богатото наследство и визионерския дух на Alfa Romeo и Maserati – два от най-емблематичните италиански автомобилни бранда. Ръководството на този значим проект е поверено на Кристиано Фиорио, който ще докладва пряко на Санто Фичили, главен изпълнителен директор на Alfa Romeo и главен оперативен директор на Maserati.
BOTTEGAFUORISERIE стои на пресечната точка между традиция и иновация, където страстта, майсторството, технологиите и вниманието към детайла не са просто ценности, а
начин на живот.
Замислен като творчески център, проектът обединява съвършенството на Alfa Romeo и Maserati, за да оформи бъдещето на индивидуалното автомобилно изживяване.
BOTTEGAFUORISERIE е повече от проект или място – това е визия: люлката на италианското производствено съвършенство, където изкуството на изобретателността, занаятчийското майсторство и страстта към красотата и производителността се сливат в един творчески жест, превръщайки се в преживяване. Под неговата егида се раждат най-емблематичните автомобилни интерпретации на страната: непреходни Fuoriserie автомобили, създадени по индивидуално задание, реставрации на класически модели, сетивни пътувания, изследвания на материали и център, посветен на развитието на върховите нива на производителност.
BOTTEGAFUORISERIE е създаден под патронажа на Фондация Altagamma. Вдъхновен от уникалната ДНК на двата бранда, проектът ще се съсредоточи върху основни тематични направления: BOTTEGA, FUORISERIE, Corse и La Storia. Продължение
Waymo планира да стартира услуга за роботизирани таксита в Детройт, Лас Вегас и Сан Диего през 2026 г.
Услугата за роботизирани таксита на Waymo ускорява разширяването си: сестринската компания на Google вече обяви, че ще стартира и в Детройт, Лас Вегас и Сан Диего през следващата година. Заедно със съществуващите си пазари и други съобщения, Waymo вероятно скоро ще обслужва дузина градове.
Изображение Waymo Jaguar i Pace
insideevs.com, waymo.com (Детройт), waymo.com (Лас Вегас), waymo.com (Сан Диего), 04.11.2025 – 14:00
Вероятно в светлината на плановете на Tesla да създаде собствена услуга за роботизирани таксита, Waymo сега иска да разшири мрежата си дори по-бързо от обявено по-рано.
Само няколко дни след като обяви намерението си да навлезе в Лондон, първия си град извън САЩ, Waymo вече обяви стартирането си и в три други големи града в САЩ през следващата година: Детройт, Лас Вегас и Сан Диего.
Тези три града ще се присъединят към петте съществуващи града в САЩ – Финикс, Сан Франциско, Лос Анджелис, Остин и Атланта, където Waymo вече извършва 250 000 автономни пътувания седмично. Обявени са и пускания в Далас, Денвър, Маями, Нашвил и Вашингтон. Като се сумират всички обявления и съществуващи градове, общият брой на градовете в САЩ е дванадесет плюс Лондон.
В Лас Вегас Waymo ще се изправи пред конкуренция от Zoox: след продължителна подготовка, дъщерното дружество на Amazon стартира първата си услуга за роботизирано такси там през септември. Специално разработеното превозно средство на Zoox няма волан, педали или шофьорска седалка и може да превозва до четирима души.
Автомобилният парк на Waymo в момента се състои от изцяло електрически Jaguar i-Pace EVs, преобразувани в собствената му фабрика, като скоро ще бъдат добавени и напълно електрически миниванове от Zeekr и специално подготвени Hyundai Ioniq 5s. Продължение
Пригответе се да откриете Peugeot Polygon City – ексклузивен остров във вселената на Fortnite след няколко дни
Peugeot Polygon Concept
След разкриването на името през септември, вторият етап от комуникационната кампания започва с публикуването на първото изображение на екстериора на следващото поколение концептуални автомобили на Peugeot – израз на дизайнa на бъдещето и визията за утрешния ден.
4 ноември 2025 г.
Концепцията включва иновативно вътрешно пространство и революционния Hypersquare® волан за управление чрез система Steer-by-Wire.
Харизматичен френски дизайн, който бележи новата глава в историята на Peugeot.
Открийте изцяло новия Peugeot Polygon Concept, който ще бъде представен по време на специално събитие в канала на Peugeot в YouTube.
Преди официалното представяне Peugeot кани всички да изследват YouTube – на 12 ноември от 13:00 ч. Peugeot Polygon City – остров, създаден от Gameloft, лидер в разработката и публикуването на мултиплатформени видеоигри, в тясно сътрудничество с дизайнерския екип на Peugeot.
Присъединете се на 10/11 в 10:11 ч. в играта Fortnite, на острова Peugeot Polygon City. Продължение
Ще дойде и зимата, съвети преди нея
През зимата загрейте колата си, но не прекалявайте
Шофирането през зимата не само изисква повишено внимание, но може да бъде и предизвикателство за здравето както на водача, така и на пътниците.
Правилната температура в купето, достатъчното количество хидратация и редовното движение помагат да се гарантира, че дори дългите пътувания могат да бъдат извършени без излишна умора или нежелани последици.
skoda-storyboard.com, 4. 11. 2025
Начин на живот
През лятото шофьорите се борят с умората, причинена от високите температури, и трябва да устоят на изкушението да преохладят интериора с климатик. През зимата, от друга страна, те трябва да се справят с намалена видимост, хлъзгави повърхности и ниски температури. А ситуацията често се влошава от някои лоши навици на хората.
В допълнение към подготовката на самото превозно средство, водачът трябва да се подготви и за зимно пътуване и да възприеме различен начин на мислене. Това трябва да се отрази както в стила на шофиране, така и в подготовката за пътуване. „Имайте предвид, че през зимата подготовката на колата ви може да отнеме повече време, отколкото през лятото. Преди да тръгнете, трябва да почистите снега и да размразите прозорците и огледалата. Оставете достатъчно време за това, за да не започнете пътуването си стресирани от закъснение“, съветва Яна Пармова, която отговаря за услугите по трудова медицина в Škoda Auto. Продължение








