Peugeot E-3008 с пореден търговски успех
На 24 септември 2025 г. историческият завод в Сошо произведе 200-хилядния автомобил от този модел.
Този успех се дължи на уникалния дизайн на фастбек SUV и на пълната гама електрически и електрифицирани задвижвания, отговарящи на нуждите на широка клиентска база.
Емблематичен модел на френския чар според Peugeot, 3008 продължава да доказва своя търговски успех в Европа месец след месец.
Източник: www.peugeot.bg
Особено впечатляващо е, че 100% електрическите версии представляват 22% от продажбите — над средното за сегмента — а най-високото ниво на оборудване GT е предпочетено от 54% от клиентите. Във Франция Peugeot 3008 е лидер на пазара в сегмента C-SUV.
На 24 септември заводът в Сошо отпразнува гордо производството на 200-хилядния автомобил Peugeot 3008 от пускането на модела през септември 2023 г., в присъствието на Алeн Фаве, главен изпълнителен директор на Peugeot и Мануел Джентиле, директор на завода в Сошо.
Днес повече от всякога заводът в Сошо е в сърцето на индустриалната екосистема на PEUGEOT във Франция, която включва и обекти като Дуврен (ACC, доставчик на батерия Long Range), Тремери, Мюлуз и Сеп-Фон. За да отговори на силното търсене на 3008, историческият производствен обект на марката работи с 6 500 души на 2,5 смени. Монтажната линия на завода се отличава с голяма гъвкавост: тя може да произвежда различни типове каросерии и всички видове задвижвания. Продължение
Китайските производители на автомобили разширяват присъствието си в Европа
(24 септември): Китайските производители на автомобили се разширяват в Европа, залагайки на конкурентните си цени и съвременни технологии, за да пробият на пазар, традиционно доминиран от европейски и американски марки, на фона на глобалното пренасочване към електрически превозни средства.
Reuters
Това разширяване разпали търговското напрежение между Брюксел и Пекин, включително спор относно тарифите на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства, наложени за защита на европейските производители.
Следните китайски производители на автомобили разшириха присъствието си в Европа.
BYD
BYD засилва присъствието си в Европа, като изгражда фабрика за електрически автомобили в Южна Унгария, която трябва да започне производство до края на 2025 г. Отделно съоръжение в Турция трябва да започне производство през 2026 г.
BYD, която продава автомобили в по-голямата част от Европа, планира да може да произвежда всички свои електрически превозни средства (EV) за континента локално до 2028 г., каза изпълнителният вицепрезидент Стела Ли пред Reuters на автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен.
Chery Automobile
Производителят на спортни и многофункционални автомобили Jetour на Chery навлиза на европейския пазар, като стартира продажбите на три SUV-та с двигател с вътрешно горене в Полша през ноември. Продължение
„Най-добра дизайнерска иновация 2025“: Новият Opel Mokka печели наградата „autonis“
Харизматична визия: С отличителна емблема Blitz, нови светлинни графики и акценти, както и свежи цветове
Независимо жури: 14 000 читатели на auto motor und sport дадоха своя вот
Източник: www.opel.bg

„Opel Mokka сега е още по-дързък, изчистен от излишни елементи и детайли, и прави линии, които правят дизайна му отличителен. Ние подобрихме ключови детайли, за да направим този бестселър още по-уверен и атрактивен за нашите клиенти. Много сме доволни, че читателите на auto motor und sport са на същото мнение и определиха Mokka като най-красивия малък SUV. И мога да обещая: новият Mokka GSE, настроен за емоции както в представянето, така и в дизайна си, ще накара сърцата на феновете да бият още по-силно,“ – заяви Патрик Дингер, шеф на марката Opel Германия.
Отличителен екстериор: Новият Opel Mokka – по-изразителен, по-модерен и по-дигитален от всякога
Opel Mokka може да бъде обобщен в три думи: модерен, компактен и със стилен характер. Най-продаваният SUV на Opel винаги е бил автомобил с отличителен характер, а марката с Blitz тази година добави още повече харизма в модела.
Продажбите на нови автомобили у нас нарастват с 25% през август
Продажбите на нови автомобили в България са се увеличили с 25.9% през август 2025 г. в сравнение със същия месец на 2024 г., показват данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). У нас са регистрирани 3684 нови коли спрямо 2925 година по-рано. В същото време, в ЕС регистрациите също растат – 5.3% на годишна база до 677 786 автомобила.
Forbes България
За първите осем месеца на 2025 г. новорегистрираните автомобили у нас бележат ръст от 8.5% (32 401 спрямо 29 864 за същия период на 2024 г.).
Водещи по регистрации за периода януари–август в България са бензиновите автомобили – 26 953 броя. Следват дизеловите – 2535, електромобилите – 1447, хибридите – 923 и plug-in хибридите – 337.
Само за месец юли най-много са продадени бензиновите автомобили – 3843 броя, което е ръст от 15.8% на годишна база. Следват дизелите – 361, електромобилите – 272, хибридите – 1070 и plug-in хибридите – 396.
ххх
През август в Европейския съюз са регистрирани 677 786 нови автомобила, което е с 5.3% повече спрямо август 2024 г. За първите осем месеца обаче пазарът остава в леко свиване – минус 0.1% до общо 7 168 848 автомобила. Продължение
Регистрациите на електрически превозни средства в Европа се увеличават с 30%
Според европейската индустриална асоциация ACEA, през август в ЕС са регистрирани 120 797 нови електрически автомобила, което е с 30,2% повече от същия месец на миналата година. Регистрациите на електрически автомобили досега тази година остават значително над нивото от 2024 г. Един производител обаче не е успял да се възползва от растежа: Tesla.
acea.auto (PDF), 25.09.2025 – 10:30
Докато електрическите автомобили са се увеличили с почти една трета на годишна база, общият пазар през август 2025 г. е останал доста стабилен с лек спад от 0,1%, съобщава ACEA. С 667 786 нови регистрации в ЕС, електрическите превозни средства са представлявали пазарен дял от 15,8% през август (август 2024 г.: 12,6%).
Ако се добавят 17 044 нови електромобила от държавите от ЕАСТ (Исландия, Норвегия, Швейцария, Лихтенщайн) и 21 969 регистрации от Обединеното кралство, 159 810 електрически автомобила са се появили по пътищата на Европа през август. Ако погледнем ЕС + ЕАСТ + Обединеното кралство, всеки пети нов автомобил през август е бил изцяло електрически.
С 39 367 електромобила, Германия е най-големият пазар на електрически автомобили в Европа през август (+45,7%). Обединеното кралство е следвано с гореспоменатите 21 969 електрически автомобила (+14,7%), пред Франция (16 992 електрически автомобила, +29,3%), Норвегия (13 482 електрически автомобила, +28,6%) и Белгия, както и Нидерландия, и двете с малко над 9000 регистрации. Испания също е забележителна, където пазарът се е увеличил повече от два пъти от 2696 електрически автомобила през август 2024 г. до 7032 нови регистрации (+160,8%).
През първите осем месеца на годината асоциацията регистрира 1 132 603 нови регистрации на електрически превозни средства (BEV) в ЕС, което е увеличение с 24,8% в сравнение със същия период на 2024 г., с пазарен дял от 15,8%. Границата от един милион вече беше надмината през юли, докато след първата половина на годината цифрата все още беше 869 271 нови електрически превозни средства. Продължение
Моделна година 2026: Volvo EX90 получава 800-волтова технология
Volvo оборудва моделната година 2026 EX90 с 800-волтова електрическа система, която позволява по-бързо зареждане. При идеални условия, достатъчно мощност за около 250 километра може да бъде получена за 10 минути. Освен това, ще се използват нови чипове Nvidia Drive AGX Orin, за да се осигури повече изчислителна мощност за асистиращите системи.
Изображение: Volvo
volvocars.com (Великобритания), volvocars.com (САЩ), 23.09.2025
През март дъщерното дружество на Geely вече обяви, че Volvo ще предприеме решителни действия с предстоящата промяна на моделната година: след електрическия луксозен седан ES90, EX90 също ще бъде оборудван с 800-волтова електрическа система. Флагманският SUV е в гамата на производителя от миналата година, но досега шведската компания разчиташе на 400-волтова технология.
Компанията очаква удвояването на напрежението да подобри по-специално производителността на дълги разстояния. Тъй като при зареждане с по-високо напрежение протичат по-ниски токове, генериращи по-малко топлина, батерията може да се зарежда на по-високо ниво на мощност. Volvo все още не е посочила максимална стойност, но в бъдеще би трябвало да е възможно да се зареди достатъчно мощност за 250 километра за 10 минути на подходяща станция за бързо зареждане при идеални условия.
Технологията вероятно ще бъде подобна на тази на седана му, ES90, който е базиран на същата платформа, наречена SPA2. Той зарежда с пикова мощност до 350 кВт, а пиковата мощност на зареждане на обновения флагмански SUV също вероятно ще бъде на това ниво. В предишната 400-волтова версия фабричната спецификация все още беше 250 кВт. Това би трябвало да позволи батерията да се зареди от 10 до 80 процента в рамките на 29 минути. В нашия тест EX90 не достигна тази цифра.
В допълнение към 800-волтовото подобрение, моделната година 2026 ще се възползва и от оптимизиран софтуер за управление на батериите, който е проектиран да работи в перфектна хармония с другите подобрени компоненти и допълнително да намали времето за зареждане. Благодарение на 800-волтовата технология, Volvo също така успя леко да намали теглото на двигателите и батерията. И тук са достатъчни по-тънки кабели поради по-ниските токове. Продължение
Stellantis достави над 1 651 000 автомобила в ЕС30 от началото на годината
- С над 1 651 000 регистрации и 16,7% пазарен дял от началото на годината, Stellantis затвърждава второто си място на пазара на леки автомобили в ЕС30.
- През август компанията отчита ръст от 4,9 процентни пункта в сегмента на хибридните автомобили (PHEV и HEV) спрямо същия месец на 2024 г. За първите осем месеца на 2025 г. Stellantis оглавява сегмента с 15,6% дял (+4,1 п.п.).
- При хибридните електрически превозни средства (HEV) Stellantis е пазарен лидер както през август, така и от началото на годината, с дял над 18%. Най-голям ръст бележи Peugeot, изкачвайки се със 7 позиции спрямо 2025 г.
- Бизнес подразделението Stellantis Pro One също е №1 на пазара на лекотоварни автомобили (LCV) както през август, така и от началото на годината – с 29,5% дял, въпреки цялостния спад от 10% в сегмента. Stellantis Pro One е и европейски лидер при електрическите лекотоварни превозни средства (BEV LCV), заемайки първо място в 7 от държавите в G10.
- Във Франция Stellantis е лидер през август и от началото на годината с 29,5% дял, оглавявайки всички сегменти – леки автомобили, LCV и BEV. В Топ 5 на най-продаваните леки коли са моделите: Peugeot 208 (№2), Citroën C3 (№4) и Peugeot 2008 (№5), а при BEV в челната петица се класират Citroën ë-C3 (№2) и Peugeot e-208 (№5). Alfa Romeo отчита 55% ръст в премиум сегмента.
- В Италия Stellantis също е №1 с 29,8% пазарен дял. FIAT остава най-продаваната марка, като Panda Hybrid е най-търсеният модел. Jeep® Avenger е най-продаваният SUV през август и от началото на годината, а FIAT Grande Panda оглавява B-BEV сегмента през август.
- В Португалия компанията е лидер във всички сегменти, като продажбите на електрически превозни средства бележат 29% ръст през август.
- В Испания Stellantis води при леките и лекотоварните електромобили, а Peugeot и Opel продължават стабилния си ръст на цялостния пазар.
- В Германия и в Обединеното кралство Opel/Vauxhall Corsa е №1 в сегмента B-Hatch както през август, така и от началото на годината. Във Великобритания Stellantis Pro One оглавява пазара на малките ванове – Vauxhall Combo е най-продаван през август, а Citroën Berlingo е най-търсеният модел за осеммесечието.
- В Австрия Stellantis Pro One е лидер на LCV пазара с 28,9% дял през август, а общите продажби на компанията бележат 40% ръст на годишна база.
Stellantis затвърждава стабилните си позиции на европейския автомобилен пазар, приключвайки първите осем месеца на 2025 г. с над 1,65 млн. доставени автомобили. Компанията укрепва лидерството си във Франция и Италия и продължава да доминира в стратегическия хибриден сегмент.
„Надхвърлянето на 1,65 млн. регистрации до края на август е много позитивен сигнал“ – коментира Лука Наполитано, директор „Търговски операции“ в Stallantis. – „Особено сме доволни от силното си представяне при лекотоварните превозни средства, където традиционно сме лидер. Отличават се и резултатите ни в сегмента на хибридните автомобили, който има стратегическо значение за компанията. Продължаваме да растем и благодарение на модели като Citroën C3, FIAT Grande Panda и Opel Frontera, които получават пазарното признание, което заслужават.“ Продължение
DS Automobiles влиза на CodeFashion Runway AW 25/26 – Haute Couture на четири колела
От 24 до 27 септември София отново ще се превърне в модна столица, благодарение на едно от най-значимите събития в българския моден календар – CodeFashion Runway. Сред блясъка на прожектори, изискани колекции и световни модни имена, своята елегантна сцена ще намери и DS Automobiles – брандът, който превръща автомобилите в произведения на изкуството.
Автомобилите като модни икони
Специален акцент на CodeFashion Runway ще бъде предпремиерата на новото бижу на DS. Автомобил, който ще дебютира под светлините на прожекторите на подиума на CodeFashion Runway на 25 септември. Той обещава да възбуди усета към естетиката и да вдъхнови ценителите на модата и изкуството.
Гостите ще могат също да се докоснат до изключителния DS 7 – олицетворение на френския лукс и съвременния градски стил. Те ще имат възможност да го разгледат отблизо, а представителите на марката ще бъдат на разположение, за да разкажат историята, която носи SUV модела. А вдъхновените от френската изтънченост ще имат възможност да се запишат за тест драйв – едно незабравимо преживяване в света на DS.
DS ще се впише в атмосферата на подиума като истински модни икони – създадена да впечатляват, да изненадва и да вдъхновява.
DS и модата – вдъхновение без граници
Още от създаването си DS Automobiles е свързан с haute couture културата. Във всеки детайл на интериора личи вдъхновението от френското занаятчийство – от финия кожен шев, вдъхновен от каишките на часовници, до декоративните мотиви „Clous de Paris“ и изисканите дизайнерски линии. Именно затова присъствието на DS на CodeFashion Runway е естествено продължение на философията на марката: автомобилът не е просто средство за придвижване, а израз на стил, вкус и индивидуалност. Продължение
25 години Opel Vivaro: Универсалният лекотоварен автомобил празнува юбилей
IAA Commercial Vehicles 2000: Opel представя изцяло нова серия ванове
Визионерски концепции: Vivaro Concept V, Vivaro VPC и Vivaro e-Concept
Дълготраен успех: Vivaro е избран за „Международен ван на годината“ през 2002 и 2021 г.
От 2024: Vivaro и Vivaro Electric с дизайн и технологии от леките автомобили
Рюселсхайм. Като многофункционален бизнес партньор за осъществяване на доставки или превозвач за най-различни нужди Opel Vivaro е истински универсален модел за професионалисти и корпоративни клиенти вече 25 години. На автосалона за търговски превозни средства IAA през 2000 г. Opel представи изцяло нов ван, полагайки основите на дълготраен успех, който вече продължава трето десетилетие. След премиерата си Vivaro бързо се превърна в ключов модел в гамата на марката при лекотоварните автомобили. Този „бизнес партньор“ и ежедневен помощник е предпочитан от клиентите и високо ценен от експертите. Сред многото отличия той два пъти е удостояван със званието „Международен ван на годината“. Освен това Opel представя редица новаторски концепции във Vivaro, които предвиждат бъдещи технологии – най-значимата сред тях е изцяло електрическият Vivaro e-Concept от 2010 г.
През 2020 г. Opel Vivaro започва да се предлага и във версия с напълно електрическо задвижване. А от началото на 2024 г. на пазара е най-новото поколение Vivaro – с иновативни технологии, комфорт и дизайн, сравними с тези на леките автомобили. Актуалният модел Vivaro носи характерната предна маска Opel Vizor. Клиентите могат да разчитат на традиционните качества на Vivaro: просторен и функционален интериор, отлични възможности за превоз на товари и множество варианти за почти всяко предназначение – включително като ван за превоз на хора или шатъл за хора с ограничена подвижност.
Началото на лекотоварния бизнес на Opel: от Arena до първото поколение Vivaro
Първото поколение Vivaro произлиза от проект създаден в края на 1996 г. Opel цели да разработи атрактивни ванове и да разшири портфолиото си с лекотоварни автомобили (LCV) с допустима максимална маса до 3,5 тона.
Opel Arena – непосредственият предшественик на Vivaro – дебютира през 1997 г., а две години по-късно се появява и първият Opel Movano. На IAA Commercial Vehicles през 2000 г. производителят показва прототип на изцяло нов ван – напълно преработения Opel Vivaro. Продължение
Колекцията коли на Даниел Крейг – изискан вкус преди и след Джеймс Бонд
Колекцията коли на Даниел Крейг със сигурност е нещо, върху което той е работил, преди да приеме ролята на 007. Крейг бързо се превърна в един от най-добрите актьори на Джеймс Бонд, изпълнявали някога ролята. Това е огромна похвала, като се има предвид, че Шон Конъри, Роджър Мур и дори Пиърс Броснан са олицетворявали ролята.
Неговата сурова физичност и самоопределящият се подход към геро със сигурност промениха франчайза. Той внесе усещане за реалност в ролята, особено с първата си част от поредицата – „Casino Royale“, където той почти умира от отравяне по време на мач с карти, а след това е пребит до смърт и трябва да се възстанови в болница.
Филмите за Джеймс Бонд винаги сякаш започват с екшън сцена, която се противопоставя на законите на реалността. В „Casino“ Даниел Крейг влага по-реалистичната си физичност в ролята, докато залавя терориста след наказваща сцена на преследване. Тези бойни сцени са се отразили негативно на героя, причинявайки наранявания на коленете, ребрата, лицето и други. Въпреки това, издръжливият актьор е поел всеки удар с грация и решителност, които биха направили истински Джеймс Бонд горд.
Ford Mondeo
Колекцията автомобили на Даниел Крейг включва едни от най-добрите модели, които можете да си представите. Първата кола е вероятно най-малко лъскавата от всички, но все пак е мощна. Ford Mondeo е лесен за управление икономичен автомобил, който има както електрически, така и бензинови компоненти, за да ви отведе от точка А до точка Б със стил. Стилът на автомобила го прави да изглежда много като висок клас автомобил, без да е прекалено скъп. Цените варират от 30 000 до 50 000 долара, в зависимост от опциите. Продължение