Архив

VW търси партньор за PowerCo и отлага началото на производството на ID. Golf

Volkswagen ще отложи началото на производството на ID. Golf и ID. Roc до 2030 г., след като изцяло електрическият Golf първоначално беше планиран за 2028 г., а по-късно отложен за 2029 г. В същото време Volkswagen търси финансово силен партньор за своето дъщерно дружество за батерии PowerCo.

handelsblatt.com, bloomberg.com, 15.09.2025 – 11:45

Във Volkswagen два ключови електрически модела ще бъдат пуснати по-късно от очакваното. Според немския Handelsblatt, производството на дългоочакваните електрически версии на хечбека Golf volkswagen-werk-wolfsburg-logo-vw-produktion-montage-1400x933-1и компактния SUV T-Roc вече ще започне едва през 2030 г. в завода във Волфсбург.

Това означава още едно отлагане за изцяло електрическия ID. Golf, първоначално планиран за 2028 г., след това изместен за 2029 г. ID. Roc, планиран преди това за 2029 г., също ще бъде отложен за 2030 г. Съгласно новия план, ID. Roc ще слезе от поточната линия първи през лятото на 2030 г. като дебютен модел на новата платформа SSP – последван от ID. Golf.

Натиск върху разходите и нерешени производствени въпроси

Handelsblatt посочва няколко причини за забавянето: висок натиск върху разходите във VW, например. Главният изпълнителен директор Оливър Блум обяви спестявания от 15 милиарда евро миналата година – а целта ще бъде още по-висока тази година. Въпреки че VW иска да инвестира в нови платформи и преустройство на заводи, паричните средства са ограничени по време на трансформацията. „Можем да похарчим парите само веднъж“, цитира вестникът вътрешен човек от ръководството. По-ниските от очакваните продажби на електромобили и нерешените производствени въпроси също са сред причините. Продължение

Среща на върха на ЕС за автомобилната индустрия: Комисията се придържа към целта за 2035 г., обмисля стимули за малки електрически превозни средства

Може да не е изненада – тъй като информацията вече беше изтекла предварително – но председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен ще се придържа към целта за нулеви емисии за 2035 г. Сега обаче тя планира да продължи разговорите с ръководителите на европейската автомобилна индустрия още през декември – и да разгледа, наред с други неща, нова регулаторна категория за малки електрически превозни средства дотогава.

faz.net (на немски), reuters.com, 15.09.2025 – 11:21

Възобновяването на „Стратегическия диалог“ на Комисията с европейската автомобилна индустрия завърши с отложено решение. Това вече беше очевидно преди срещата в петък – 12 септември:Germany Debates Highway Tolls Introduciton

изтекъл проект на документ показа, че бързото отклонение от целта за нулеви емисии за 2035 г. не е на дневен ред. Комисията все още смята пълното премахване на бензиновите и дизеловите технологии до 2035 г. за „постижимо“. Части от европейската автомобилна индустрия настояват за смекчаване на този показател.

Но Комисията е готова да направи отстъпка. Според съобщения в медиите, фон дер Лайен ще продължи преговорите през декември и ще преразгледа настоящия регламент за CO2. В резултат на това индустрията си е осигурила по-ранен старт на прегледа на целите за CO2, първоначално планиран за 2026 г., но сега се очаква да започне през 2025 г.

И още: Комисията очевидно обмисля нова регулаторна категория за малки електрически превозни средства. Те биха могли да се възползват от по-ниско данъчно облагане и да получат допълнителни кредити за постигане на целите за намаляване на CO2. Продължение

Какви автомобили кара Джейсън Стейтъм във поредицата „Transporter“?

Първият филм Transporter излезе през 2002 г. и беше посрещнат с достатъчен успех, за да оправдае две продължения с Джейсън Стейтъм в главната роля на Франк Мартин.

Как да не харесаш?

Стейтъм успя да демонстрира уменията си с различни бойни изкуства, а любителите на екипировката видяха някои вълнуващи автомобилни каскади с многото различни превозни средства.

В първия филм от поредицата героят на Стейтъм караше BMW E38 753i. Създателите на филма го промениха за двете продължения на Transporter и поставиха Стейтъм зад волана на модел W-12 на транспортер6-литровото Audi A8L.

За разлика от многото емблематични филмови автомобили, които дори не са истински, Audi A8 е съвсем реално и режисьорът Луи Летерие вярва, че това е добре изработена смесица от луксозни и спортни автомобили, според Motor Trend. Режисьорът Луи Летерие се свързва с производителя на автомобили от Инголщат през 2004 г., за да включи Audi A8L W-12 във филма си.

Стейтъм го ъпгрейдва до модела A8L от 2008 г. за „Transporter 3“, който има почти идентични спецификации. И двата са с адаптивно въздушно окачване, което позволява на водача да регулира плавността на возенето в зависимост от начина на шофиране. И двата могат да развият около 450 к.с. при 6200 оборота в минута и да ускоряват от нула до 60 мили в час за пет секунди. И двата са доста големи поглъщатели на гориво, постигайки между 13 и 15 мили на галон на улицата и 17 или 19 на магистралата. Продължение

Колекцията автомобили на Елвис

Известен с това, че трансформира музикалния пейзаж през 50-те, 60-те и 70-те години, Елвис Пресли беше звезда, която се случва веднъж в живота. С песни като „Blue Suede Shoes“, „Jailhouse Rock“ и „Can’t Help Falling in Love“, Елвис направи вълни, когато избухна на сцената в началото на 50-те години на миналия век, с хип-хопа си както никой преди. Въпреки че беше известен с музиката и непринудения си чар, може би ще се изненадате да научите, че е имал и забележителна колекция от автомобили.

Източник: Мрежата

През живота си Елвис бързо натрупа значителна колекция от вълнуващи превозни средства. Колекцията автомобили на Елвис варира от множество автомобили Cadillac Fleetwood Series до 1336448лимузини Rolls-Royce и малки коли. Освен автомобили, той е известен с богатата си колекция от мотоциклети Harley-Davidson и няколко други моторни превозни средства, включително бъги за дюни, картинг и дори – кола с педали.

Нека се потопим в повече информация за колите на Елвис и да разгледаме някои от най-известните произведения в колекцията му.

Как Елвис се запалил по колите?

Елвис сякаш се е наслаждавал на колите, докато е бил известен. Започва музикалната си кариера през 1954 г. и до 1955 г. си купува първия Cadillac. След като става популярен през 1956 г., Елвис купува луксозни автомобили един след друг. Когато започва да колекционира, изглежда сякаш Кралят винаги е в търсене на още едно забележително превозно средство. Той е особено привързан към кадилаците, като се твърди, че е раздал над 200 по време на кариерата си.

Когато майката на Елвис, която никога не е имала шофьорска книжка, е попитана за колекцията му, тя казва, че се е научил да шофира, когато е бил едва на 9 или 10 години. От детството си обичал да шофира. Той продължава да колекционира превозни средства през целия си живот. Продължение

Къде е първият Ford Mustang?

След над 60 години производство, Ford Mustang се превърна в любимия пони автомобил на Америка, но какво се случи с първия, произведен някога?

Ford Mustang постигна незабавен успех в Америка заради способността си да комбинира невероятната мощност и стил на мускулест автомобил с лекото шаси на европейско спортно купе. Докато ford-mustang_100678431много американски автомобилни ентусиасти мислят за „Stang“ като за мускулест автомобил, всички знаем, че това нещо беше началото на нещо много по-значимо.

Тази кола  в крайна сметка спечели титлата на любимия спортен автомобил на Америка в продължение на близо шест десетилетия. С такава невероятна история на произхода е много забавно да погледнем назад към миналото на този емблематичен пони автомобил, но има един въпрос, който повечето от нас, ентусиастите, си задават.

Какво се случило с първия Mustang?

След като бил изпратен в дилърство в Канада, първият Ford Mustang привлича вниманието на пилот на авиокомпания, който се нуждаел от спортен американски автомобил, който да може да кара за забавление. Всичко – от искрящо бялата боя до гладкия сгъваем покрив – го примамвало да го купи и той го направил, без Ford да знаел за какво става въпрос. Истината е, че Ford  никога не е възнамерявал да продава колата, тъй като са знаели, че ще бъде ценна в идните години.

Те се обърнали към мъжа, за да я откупят обратно, но пилотът отказал, защото не бил глупак. Било ясно, че капитан Тъкър е знаел точно за какво се държи, но Ford бил решен да си върне колата. Продължение

Трогателната история за любимите Jaguar-и на Тина Търнър

Jaguar XJ6 и Jaguar E-Type на покойната икона ѝ дадоха така необходимия вкус на свобода – и след това тя трябваше да се бори в съда, за да ги запази.

Легендарната певица Тина Търнър почина на 83-годишна възраст в дома си на 24 май 2023 в Швейцария, оставяйки след себе си културно наследство, четири деца, поток от почит от известни приятели и множество хитови песни.

Успешната кариера на Търнър – и бурният ѝ личен живот – са добре документирани, от публичния ѝ развод с бившия ѝ съпруг Айк Търнър до детството ѝ, прекарано в „градските граници на Нътбуш“, които тя направи извести.

Един от по-малко известните елементи от личния живот на Търнър обаче беше страстта ѝ към колите и шофирането – особено любовта ѝ към двата ѝ автомобила Jaguar.

„Това беше нещо, което можех да правя сама – да  кормувам – един от малкото пъти, в които можех да бъда сама и свободна.“тина

Търнър беше горд собственик на бял Jaguar XJ6 и сребрист Jaguar E-Type – и двата  ѝ бяха подарени.

Ягуарите на покойната икона ѝ даваха така необходимия вкус на свобода – и след това тя трябваше да се бори в съда, за да ги запази.

Е46899_4дин от по-малко известните елементи от личния живот на Търнър  беше страстта ѝ към колите и шофирането…

„Може да звучи глупаво, но едно от любимите ми бягства и тайно удоволствие, беше да шофирам моя Jaguar“, пише Търнър в автобиографията си от 2018 г.

Търнър получи XJ6 през 1970 г. от певеца и актьор Сами Дейвис-младши като подарък за това, че е направила шоу с него в Лас Вегас.

В автобиографията си Търнър си спомня, че е получила колата от любимия артист и разкрива, че първоначално това е  трябвало да бъде Mercedes-Benz. Продължение

OPEL издигна GSE на следващо ниво! Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo и новият Opel Mokka GSE с премиери на IAA Mobility

Първи впечатления: Corsa GSE Vision Gran Turismo на живо на място и може да бъде изпробван за първи път в Gran Turismo 7

    Поръчките започват: „С Opel Mokka GSE пренасяме рали усещането на пътя.“

    Opel Mokka GSE Rally: първото превозно средство, разработено според регламентите на FIA eRally5

Смесени данни за Opel Mokka GSE според WLTP: Разход на енергия 18,5 kWh/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет CO₂: A.

Смесени данни за Opel Grandland Electric AWD Ultimate според WLTP1: Разход на енергия 17,8–18,0 kWh/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; етикет CO₂: A.

Рюселсхайм/Мюнхен. „Ние преоткрихме Opel GSE за електрическата ера и залагаме изцяло на нея. Повишаваме производителността и издигаме електрическото шофиране на следващо ниво“, gallery_picture_0387716001757353685каза изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл на миналата вече пресконференция на Opel на IAA Mobility. Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo е първият концептуален автомобил на Opel, който обединява дигиталния и реалния свят, а новият Opel Mokka GSE не може да остане незабелязан. С Mokka, който вече може да бъде поръчан, Opel пренася батерийно-електрическото рали усещане на пътя. Той е базиран на Opel Mokka GSE Rally автомобила, който също присъства на тазгодишното IAA Mobility, и така се пренасят обширните познания на Opel в моторните спортове.

Визия за бъдещето на GSE: Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo

„Нашият най-нов революционен концептуален автомобил от Рюселсхайм представлява визията за нашата GSE марка. Обединява две икони – нашата най-продавана Corsa и водещия в света състезателен симулатор Gran Turismo 7. Corsa GSE Vision Gran Turismo е реална, но и може да бъде управлявана виртуално,“ обявиха изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл, директор „Маркетинг“ Ребека Райнърман и директор „Дизайн“ Марк Адамс на световната премиера. Opel представш разработка и проучване, което ще остане в историята 60 години след легендарния Experimental GT, защото вдъхновява както ентусиастите на моторните спортове, така и геймърите. Продължение

Първа половина на 2025 г.: Škoda Auto отчита солидни финансови резултати и се превръща в третата най-продавана автомобилна марка в Европа

› Силно търсене: Škoda доставя 509 400 автомобила на клиенти по целия свят през първите шест месеца на 2025 г. (+13,6%), превръщайки се в третата най-продавана автомобилна марка в Европа

› Солидни финансови резултати: Приходите се увеличават до 15,070 милиарда евро (+10,4%), оперативната печалба достига 1,285 милиарда евро (+11,8%), а нетният паричен поток е 1,453 милиарда евро (+3,2%)

› Стабилна рентабилност: С възвръщаемост на продажбите от 8,5% (8,4%), Škoda Auto се нарежда сред водещите марки в сегмента на обемните продажби

› Електрифицираните модели на Škoda са популярни сред клиентите: Напълно електрическите и plug-in хибридните модели представляват 22,8% от европейските доставки на Škoda (9,4%)

› Значителен напредък на международните пазари: Рекордни резултати в Индия и стартиране на продажбите на местно произведения Kushaq във Виетнам

Млада Болеслав, 2025 г. – През първата половина на 2025 г. Škoda Auto е доставила 509 400 автомобила на клиенти по целия свят, което представлява ръст от 13,6% на годишна база. Силните 360_F_288399869_aYCHXTY1xStB6EWLsBosjWkfgg5kn40Dпродажби се отразяват и във финансовите резултати на компанията: приходите са се увеличили до 15,070 милиарда евро (+10,4%), оперативната печалба е достигнала 1,285 милиарда евро (+11,8%), а нетният паричен поток е възлязъл на 1,453 милиарда евро (+3,2%). Възвръщаемостта на продажбите е останала стабилна на ниво от 8,5% (8,4%).

Škoda също така достигна исторически етап, като се превърна в третата най-продавана автомобилна марка в Европа (ЕС-27 плюс Обединеното кралство, Швейцария, Норвегия и Исландия). Чешкият производител се стреми да си осигури трайно място сред трите най-добри марки в Европа до края на десетилетието. На европейския пазар Škoda е доставила 409 100 автомобила на клиенти (+10,5%), значително надминавайки пазара като цяло. Силното търсене на електрически и plug-in хибридни модели изигра ключова роля за този успех. Продължение

Skoda Epiq е представен в почти производствени спецификации преди пускането на пазара през 2026 г.

Skoda представя компактния SUV Epiq на стойност €25 000.

► Предварителен преглед на следващия електромобил на Skoda

► Производствен Epiq се очаква през 2026 г.

► Модел-брат на VW ID.Cross

Skoda ни даде най-добрия поглед досега към новия си компактен електрически SUV, Epiq, с представянето на нова версия на автомобилното изложение в Мюнхен. Skoda-Auto-Epiq-showcar_1_e3fad52b-1440x810

Въпреки че Skoda все още го нарича „шоу автомобил“ засега, той изглежда почти изцяло готов за производство. Вече показан в истинска концептуална форма през 2024 г., този „нов“ Epiq беше разкрит заедно със своите камуфлажни събратя от VW Group, VW ID.Cross и Cupra Raval, преди IAA Мюнхен.

Предвиден да пристигне в шоурумите през 2026 г., Epiq ще се нареди под Skoda Elroq в гамата от електрически SUV-ове и ще бъде най-достъпният електромобил. Skoda казва, че търси ценови паритет с бензиновия си кросоувър Kamiq, чиято цена започва от около 25 000 паунда.

Пълните спецификации все още са в тайна, но Skoda казва, че Epiq ще бъде с дължина 4,1 м, което го сравнява с Renault 4 и Ford Puma Gen-E в този вече конкурентен клас.

Въпреки че все още не е обявен, очаква се да се предлага с избор от нови батерии от 38 кВтч и 56 кВтч, които според Skoda му осигуряват пробег до 264 мили.

Това е и първата Skoda, която напълно възприема новия си „модерен солиден“ дизайнерски език, както беше показано на концептуалния Epiq миналата година. Изглежда доста впечатляващо, поне по стандартите на Skoda, с шарени пластмасови елементи, повтарящи се отпред и отзад на долните брони, и нов светлинен подпис. Продължение

Концепцията Vision O на Skoda или как ще изглежда новата електрическа Octavia Estate

► Концепцията Vision O на Skoda представя електрическо комби

► Смела нова дизайнерска посока за Skoda

► Но не се притеснявайте, тя все пак ще има гигантски багажник

Skoda най-накрая се готви да пусне електрически автомобил, който не е SUV, с представянето на своята концепция Vision O, представяща електрическо комби.

Представена на автомобилното изложение IAA в Мюнхен, тя показва напълно различна дизайнерска посока за Skoda, както и нови технологии в автомобила и възможности за автономно шофиране, skoda-vision-oкоито досега не са били изследвани от Skoda. Няма фиксирана дата за производството на автомобила, но Skoda казва, че е „планиран за следващото десетилетие“.

Дизайн – луд за комби на Skoda!

Колкото и популярни да са комбитата на Skoda в автомобилната общност, никой никога не е гледал наистина такова и не е пожелавал да притежава такова.

Vision O променя това, въвеждайки нова дизайнерска посока за Skoda, която надгражда съществуващия ѝ „модерен, солиден“ дизайнерски език.

С дължина от 4850 мм, той е малко по-къс от настоящия Skoda Superb Estate и възприема по-нисък профил, наподобяващ shooting brake. Предната част има широк вид благодарение на непрекъснатите линии, както и на осветения надпис SKODA на предния капак. Продължение