Китай иска да ограничи електрическите превозни средства с прекомерно ускорение
Министерството на обществената сигурност на Китай е разработило нови национални стандарти за безопасност на превозните средства, които предлагат значителни ограничения върху ускорението и повишени изисквания за безопасност на електрическите превозни средства.
Например, ускорението от 0 до 100 км/ч трябва да отнема не по-малко от пет секунди.
13.11.2025 – 15:30
По electrive
Китай BEV политики
Това е посочено в проекта за регламент, озаглавен „Технически условия за експлоатационна безопасност на моторните превозни средства“. Според документа, леките автомобили
„трябва да са с настройка по подразбиране, при която ускорението от 0 до 100 км/ч отнема не по-малко от 5 секунди“. Мярката има за цел да намали рисковете за безопасността, свързани с прекомерното ускорение.
Терминът „по подразбиране“ обаче вероятно се отнася само до режима на шофиране по подразбиране, конфигуриран при стартиране на превозното средство; той не налага универсално минимално време за ускорение от пет секунди. Това може да означава, че изборът на специален спортен режим с по-висока мощност и по-бързо ускорение ще остане възможен.
Например, Nio ET5 постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди в най-мощния си режим. В режим „Комфорт“ цифрата е 7,9 секунди, а софтуерните настройки или настройките на режима на шофиране могат да намалят производителността допълнително, така че ускорението отнема повече от десет секунди.
В света на двигателите с вътрешно горене само много скъпи и следователно редки превозни средства достигат толкова високи нива на ускорение, така че свързаните с това рискове за безопасността са ограничени. При електрическите превозни средства, далеч по-достъпни и широко разпространени модели навлизат в тези категории на производителност. Продължение
Разкрит е Nissan Pathfinder 2026: По-заострен и по-интелигентен SUV с три реда седалки
Nissan Pathfinder 2026 получава актуализиран външен дизайн, нова опция за боядисване и повече технологии вътре.
Снимка: Nissan Pathfinder 2026
motor1.com/news, 13 ноември 2025
Nissan е в процес на основно обновяване на гамата си, като актуализира всичко – от своите SUV-ове Kicks и Murano до Leaf EV и седана Sentra. Следващият е един от най-
популярните им SUV-ове: Pathfinder с три реда седалки.
На пръв поглед Pathfinder 2026 не изглежда драстично различен от изходящия модел, въпреки че се отличава с леко преработена предна част. Погледнете по-отблизо и ще забележите по-съществени актуализации вътре, включително подобрени технологии и изискан интериор.
Отпред Pathfinder се отличава с обновена предна част. Решетката губи сребърната си рамка в полза на по-широк, по-елегантен дизайн с по-малки вложки – отразяващи външния вид на най-новите Kicks и Murano. Той се простира и по-далеч към ъглите на бронята, спускайки се точно под фаровете за по-елегантен вид.
Новост за 2026 г. е свеж цвят на екстериора, наречен Baltic Teal, съчетан със сатенени външни емблеми и нов 20-инчов дизайн на джантите, ексклузивен за нивото Platinum. Моделите SL и Platinum също сменят сребърните си релси на покрива с черни. Но най-големите актуализации се намират в кабината.
Всеки Pathfinder 2026 вече се предлага стандартно с 12,3-инчов сензорен екран с безжична връзка Apple CarPlay и Android Auto. Повишаването до ниво SL или по-високо добавя 12,3-инчов дигитален инструментален панел. Nissan също така е преработил безжичната подложка за зареждане с нова охладителна система, магнитно подравняване на телефона и по-висока мощност на зареждане – сега от 5 до 15 вата. Продължение
Mercedes-Benz ще открие център за научноизследователска и развойна дейност в Унгария
Германската автомобилна компания ще създаде център за научноизследователска и развойна дейност в Унгария за първи път. Новото съоръжение ще се фокусира върху тестване на прототипи, както и върху ранно разработване на хардуер и софтуер.
Изображение: Mercedes-Benz
ungarnheute.hu, facebook.com, hungarytoday.hu, 13.11.2025 – 15:00
Министърът на външните работи и търговията на Унгария, Петер Сиярто, заяви, че Mercedes инвестира около 55 милиона евро, или 21,6 милиарда форинта, в съоръжението, което
ще бъде разположено в завода на Mercedes в Кечкемет в централна Унгария. Той също така потвърди, че тази инвестиция ще бъде подкрепена от държавно финансиране от 4,3 милиарда форинта (11 милиона евро).
Mercedes не е потвърдила директно спецификата на вида работа, която ще се извършва в новия център за научноизследователска и развойна дейност, но министърът заяви, че тя ще включва „тестване на прототипи“. Сиярто написа във Facebook публикация: „Инженерите тук участват в ранната фаза на разработване на хардуер и софтуер за разработване на превозни средства и всичко, което се разработва тук за автомобили, базирани на нови електрически платформи, които ще се използват от Mercedes.“ Унгарските инженери ще работят в съоръжението, нещо, което министърът определи като „много рядко“ за страна с размерите на Унгария.
Йорг Бурзер, ръководител на отдел „Производство, качество и верига за доставки“ в Mercedes-Benz Group AG, предостави някои допълнителни подробности за инициативата, заявявайки, че обектът ще се фокусира върху интеграцията на прототипи за нови платформи за електрически превозни средства. Продължение
Ford представя асистента BlueCruise в Puma Gen-E
От 2023 г. Ford предлага и системата BlueCruise в Европа, която позволява на водачите да махнат ръцете си от волана за кратки периоди.
През 2026 г. системата за асистенция на водача ще бъде налична и в компактния електрически кросоувър Puma Gen-E.
Изображение: Ford Puma Gen-E BEV
ford.com, 13.11.2025 – 13:30
Системата беше въведена в Европа през 2023 г. в по-големия електрически модел Mustang Mach-E. „Оттогава 16 европейски държави одобриха използването ѝ в серийно
производство, което прави BlueCruise най-широко използваната полуавтоматизирана система от този вид в Европа. В момента водачите могат да я активират на повече от 133 000 специално маркирани километра магистрала, известни като Сини зони“, според Ford. Целта е пътуванията на дълги разстояния да бъдат по-спокойни с BlueCruise.
Ford скоро ще въведе системата в най-серийно произвежданата си серия модели. От пролетта на 2026 г. клиентите ще могат да поръчат BlueCruise за Puma, електрическата ѝ версия Puma Gen-E, Kuga и plug-in хибрида Ranger. „Това дава възможност на шофьорите да махнат ръцете си от волана на определени участъци от множество федерални магистрали, известни като Сини зони, като същевременно обръщат голямо внимание на трафика.
Това важи за скорости до 130 км/ч“, пише Ford. Превозните средства обаче трябва да бъдат оборудвани с пакета за подпомагане на водача. Цената на системата все още не е известна: „Ford ще обяви опциите за абонамент и цените своевременно преди старта на продажбите.“
Диво изглеждащ концептуален Peugeot с хиперквадратен волан показва предварителен преглед на заместника на 208
Концепцията Polygon е официална и с нея френският автомобилен производител Peugeot иска да демонстрира своята визия за бъдещето. Този модел очевидно показва иновативни функции, които ще бъдат въведени през втората половина на десетилетието, а най-интригуващата от всички е така нареченият хиперквадратен волан.
Публикувано: 12 ноември 2025 г.
autoevolution.com/news
Правоъгълник със заоблени ъгли, а не квадрат, новата концепция за волан на Peugeot може да се похвали с не по-малко от четири кръга. Всеки от тях е капсула, която съдържа
ключови контроли, и донякъде не е изненадващо за такава перспективна концепция, че технологията steer-by-wire също е в менюто.
Очаква се да дебютира в следващия 208 не по-късно от 2027 г., устройството Hypersquare е важна част от следващата система i-Cockpit. Що се отнася до концепцията за врата тип „крило на чайка“, няма централен сензорен екран. Вместо това екранът е предното стъкло. Цялата информация се отразява върху предното стъкло посредством микро-LED панел.
По същество е луксозен head-up дисплей, проекцията е с размери 24 на 74 сантиметра. Peugeot казва, че екраните могат да бъдат разчетени като 31 инча, което е огромно по съвременните стандарти. За сравнение, Hyundai Connected Car Navigation Cockpit обединява 12,3-инчов дигитален инструментален панел и 12,3-инчов сензорен екран. Продължение
Audi RS3 GT е шпионирано по време на тестове като финал на петцилиндровия хотхеч
Редовият петцилиндров двигател си тръгва с гръм и трясък.
2025 Audi RS3 Sportback
Снимка от: Audi
motor1.com/news, 12 ноември 2025
Audi наскоро потвърди дългосрочния си ангажимент към двигателите с вътрешно горене, надхвърляйки предварително обявената крайна дата 2032 г. Не всички двигатели с
вътрешно горене обаче ще стигнат дотук. Вече се сбогувахме с W12 на флагмана A8 и V-10 на суперколата R8, а сега друг емблематичен двигател се насочва към пенсиониране. Редовият петцилиндров двигател вече е ограничен до един модел, RS3, след края на TT RS и RS Q3.
Преди Audi да забрави емблематичния 2,5-литров TFSI, компанията дава на RS3 „GT“ третирането. Нови кадри, заснети на Нюрбургринг от CarSpyMedia, показват прототип на хотхеча, който се бори да скрие аеродинамичния си бодикит. Предните индикатори подсказват, че става въпрос за версия, ориентирана към пистата, но не се заблуждавайте: тя ще остане годна за движение по пътищата. Ясно се вижда по-изразен преден спойлер, както и допълнителни въздухозаборници под регистрационния номер.
Прототипът изглежда е по-ниско разположен с по-твърдо окачване, докато ролкейджът вътре със сигурност няма да стигне до производство. Други правдоподобни подобрения в „GT“ включват по-мощни спирачки, по-остро управление, нови джанти и гуми, както и въглеродни влакна. Продължение
GM започва производството на новия Chevrolet Bolt
След няколко години пауза, новият Chevy Bolt ще се завърне на американския пазар следващата година. General Motors вече започна производството на електрическия модел в Канзас.
В сравнение с първото поколение, той носи няколко технически промени.
Изображение: General Motors
gmauthority.com, 13.11.2025 – 10:11
Това не е според съобщение на компанията, а според доклад на GM Authority, портал, специализиран в автомобилите на производителя. Говорител на Chevrolet потвърди пред
търговския сайт, че производството е започнало на 10 ноември в завода във Феърфакс в американския щат Канзас. Очаква се първите бройки да достигнат до дилърите на Chevrolet през януари 2026 г.
Както е обичайно на американския пазар, моделът ще се предлага като моделна година 2027, въпреки че продажбите в тази форма ще започнат още през 2026 г. GM представи ключовите данни за второто поколение на Bolt на събитие за клиенти през октомври: пробегът е 255 мили или около 410 километра, само малко над първото поколение, но мощността на бързо зареждане се очаква да се увеличи значително до 150 кВт.
Това е така, защото Bolt (и спреният от производство сестрински модел, Bolt EUV) вече не са самостоятелни превозни средства в портфолиото на GM, а споделят технологията си с Chevrolet Equinox EV. Това включва 157 кВт двигател и 65 кВтч батерия в пода на автомобила. Продължение
Първият SUV на McLaren ще се появи през 2028 г. с хибриден V-8 двигател
Изглежда, че дългоочакваният SUV на McLaren скоро ще се превърне в реалност.
Снимка от: McLaren
12 ноември, 10:37 ч.
McLaren от няколко години подхваща идеята за спортен SUV, но сега тя може най-накрая да се превърне в реалност. Според нов доклад, първият високопроходим спортен
автомобил на британския производител на суперавтомобили ще дебютира през 2028 г., оборудван с хибриден V-8 двигател.
Докладът, публикуван от Automotive News, цитира подробности от глобална среща на дилърите, проведена на 11 ноември в McLaren Creation Centre в Бистър, Англия. По време на събитието ръководителите на McLaren са представили спортен SUV, вътрешно наричан „P47“.
Източници, присъствали на срещата, описаха P47 като петместен хибрид с пропорции, подобни на Porsche Cayenne Turbo GT, макар и малко по-голям. Твърди се, че моделът, показан на събитието, ще се движи с 24-инчови джанти. „SUV-ът е скулптуриран и мускулест – има истинско присъствие и няма да се изгуби в екзотичния сегмент на SUV-овете“, каза един от присъстващите пред Automotive News. Продължение
Ето как ще изглежда първият автомобил на Audi от Формула 1
Автомобилът представлява нова фирмена идентичност, която ще бъде въведена за всички в Audi.
Концепция Audi F1 R26
Снимка от: Audi
12 ноември, 16:58 ч.
Краят на настоящия сезон на Формула 1 е само на няколко седмици, което означава, че началото на сезон 2026 е точно зад ъгъла. Когато светлините угаснат догодина, Audi ще бъде
на стартовата решетка за първи път в историята – и успяхме да надникнем как ще изглежда автомобилът на немския автомобилен производител с новия R26 Concept.
Концепцията представя дизайна и цветовата схема, които ще бъдат част от нова фирмена идентичност за цялата компания. Тя включва титан, въглеродни сажди и новото червено на Audi. Автомобилът ще има и червени пръстени и ще служи като „пионер за новата фирмена идентичност, която ще бъде въведена в бъдеще както за отбора от Формула 1, така и за Audi като цяло“.
Audi навлиза във Формула 1 чрез придобиването на Sauber Group през 2022 г. и веднага започва разработването на 1.6-литровия V-6 двигател с турбокомпресор, системата за рекуперация на енергия и останалата част от силовия агрегат, включително трансмисията. Продължение
V-8 Jeep Wrangler се завръща за 2026 г. – и е по-евтин
Jeep предлага двигателя в лимитирана серия Wrangler Moab 392 за 20 000 долара по-малко от миналогодишния модел.
Снимка: 2026 Jeep Wrangler Moab 392
motor1.com/news, 12 ноември, 12:00 ч.
По-рано тази година Jeep увери ентусиастите, че Wrangler с V-8 двигател няма да умре. Главният изпълнителен директор Боб Бродердорф заяви, че 6,4-литровият Hemi ще „има
дом“ в марката след 2025 г. и сега знаем как изглежда това. Jeep пуска лимитирана серия Wrangler Moab 392 за 2026 г., запазвайки популярния вариант с двигател жив поне още една година.
6,4-литровият V-8 двигател продължава да произвежда същите 470 конски сили и 640 Нм въртящ момент, както преди, съчетан с осемстепенна автоматична скоростна кутия. „Нашата общност изрази мнението си и ние се вслушахме“, каза Бродердорф. „6,4-литровият Hemi V-8 ще остане определяща сила в гамата на Jeep.“
SUV-ът се предлага със 17-инчови джанти с възможност за заключване, предавателно число на осите 4,56 и разпределителна кутия Selec-Track с постоянно превключване 2,72:1. Той също така има двурежимна изпускателна система и всмукател за студен въздух с водоотделител. Продължение








