Архив

Peugeot Polygon Concept – бъдещето на удоволствието от шофирането

Peugeot представя Polygon Concept

Този уникален концептуален автомобил въплъщава визията на Peugeot за бъдещето.

12 ное 2025

Пъргав

Polygon Concept поставя удоволствието от шофирането на първо място. Peugeot преоткрива волана, представяйки изцяло нов тип управление – Hypersquare®, комбиниран със hhhсистема за електронно управление Steer-by-Wire – в сърцевината на новото поколение Peugeot i-Cockpit®.

Забавен

Polygon Concept предлага ново преживяване с безкрайни възможности за персонализация и индивидуални настройки.

Готов за бъдещето

Polygon Concept предвещава отговорно бъдеще – с повече рециклирани материали, по-малко компоненти, взаимозаменяеми части и нови, ефективни производствени методи.

Polygon Concept не е мечта – това е динамичен, компактен автомобил (под 4 метра), който показва как ще изглеждат Peugeot автомобилите на бъдещето. Той предлага ново усещане за шофиране в реални условия.

Peugeot разбива стереотипите със забавен концептуален автомобил, който вече беше показан ексклузивно в Polygon City.– остров във вселената на Fortnite.

Polygon Conceptе истинска тестова платформа, която демонстрира редица иновации, които Peugeot ще въведе от 2027 г. – включително революционния контрол Hypersquare® с технологията Steer-by-Wire.

Неизживяно досега удоволствие от шофирането Продължение

Opel Combo Electric с ново решение от bott – повече функционалност за професионалистите

Перфектна подготовка: Системата на bott за фиксиране на товара прави Combo подходящ за широк спектър от приложения и монтажни решения

    Издръжливост: Здрави и прецизно подготвени компоненти осигуряват дълъг експлоатационен живот

    Икономичност: Професионална експертиза на специалисти в подготовката, монтажа и доставката директно от завода

Рюселсхайм. Opel Combo е универсалният модел сред компактните лекотоварни автомобили – многофункционален с удобни размери и товарен обем до 4,4 м³, комбиниран със 2968320-wsqob3t2s3-whrсъвременни технологии каквито са адаптивните Intelli-Lux матрични фарове с функция за предпазване от заслепяване на участниците в движението и динамична система с 360-градусова камера, както и с дизайн даващ усещането че шофирате лек автомобил.

Моделът е подходящ практически за всяко приложение – в търговията, услугите или индустрията. Това се дължи и на сътрудничеството на Opel със сертифицирани партньори за модификации на каросерии, което прави вана още по-удобен и подходящ за нуждите на бизнеса. Специалистите от bott са разработили версия на Combo Electric, оборудвана с прецизно проектирана система за фиксиране на товара, която гарантира дълъг експлоатационен живот дори при тежки условия на работа и позволява лесно допълнително оборудване на автомобила.

Сътрудничеството между Opel и bott = Максимална икономическа ефективност за клиентите

bott е водещ международен доставчик на оборудване за превозни средства, работни и сервизни пространства, особено за лекотоварни автомобили – което го прави идеалния партньор на Opel за разширяване на гамата от популярни търговски модели. Продължение

Hyundai представя Nexo 2026: Повече мощност и пробег за SUV с горивни клетки

Hyundai представи изцяло новия NEXO 2026, електрически автомобил с горивни клетки (FCEV) от следващо поколение, който обещава да предефинира шофирането с нулеви емисии. Преди глобалното си пускане на пазара в началото на 2026 г., Hyundai представи подобрената мощност на SUV-а, усъвършенстваните технологии и изискания интериорен дизайн, подчертавайки следващата стъпка в своята програма за водородна мобилност.

autoevolution.com/news, 11 ноември 2025 г.

Снимки: Hyundai

С 252 конски сили (256 метрични конски сили/190 кВт) обща системна мощност, прогнозен пробег от 826 километра по цикъла WLTP и петминутно зареждане с водород, новият hyundai-unveils-the-2026-nexo-more-power-and-range-for-the-fuel-cell-suv-260819_1NEXO представлява важна стъпка напред в програмата за водородна мобилност на Hyundai. След месеци шпионски снимки, SUV-ът с горивни клетки най-накрая е наяве.

В сърцето на изцяло новия NEXO е преработена система с горивни клетки, съчетана с подобрен модул за силова електроника. Новата система за силова електроника удвоява мощността на батерията от 53 конски сили (54 метрични конски сили/40 кВт) до 107 конски сили (109 метрични конски сили/80 кВт), докато водородният горивен клетъчни пакет вече осигурява максимална брутна мощност от 148 конски сили (150 метрични конски сили/110 кВт), в сравнение със 127 конски сили (129 метрични конски сили/95 кВт).

Нетната мощност на системата се увеличава до 126 конски сили (128 метрични конски сили/94 кВт), което е с 11% повече от предишния модел. Заедно тези промени повишават общата мощност на системата от 181 конски сили (184 метрични конски сили/135 кВт) до 252 конски сили (256 метрични конски сили/190 кВт).

Тези подобрения осигуряват по-динамично и уверено шофиране в сравнение с предишното поколение. Електродвигателят вече произвежда 201 конски сили (204 метрични конски сили/150 кВт), което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7,8 секунди, в сравнение с 9,2 секунди. Продължение

Kia показа новия Telluride преди автомобилното изложение в Лос Анджелис

Kia показа екстериорния и интериорния дизайн на своя Telluride 2027.

Моделът е много продаван за Kia, като през 2024 г. са продадени 115 504 автомобила.

Спецификации за задвижващия агрегат не бяха публикувани. Цените ще бъдат обявени по-близо до пускането на новия Telluride 2027 в шоурумите през първото тримесечие на 2026 г.

ноември 2025 г.

Когато Kia представи първия си Telluride през 2019 г., тя показа, че нещо толкова голямо, колкото средноразмерен SUV, може да бъде привлекателно. Но сега, когато разкрива kiaавтомобила си от следващо поколение, новият модел е попаднал в по-големия дизайнерски език на Hyundai – голям и квадратен.

Telluride 2027 наистина е по-голям, с общи размери, които са с 2,3 инча по-дълги, почти три инча по-дълга междуосие и един инч по-висок. Не е имало и опит да се скрие растежът с каквито и да било извити линии или френски извивки.

„Предизвикателството пред Telluride от второ поколение не беше да се преоткрие, а да се развие“, казаха от компанията. „За дизайнерския екип на Kia целта беше ясна: да се запази същността и дизайнерската ДНК, които направиха оригинала толкова открояващ се в своя сегмент, като същевременно се издигна неговото присъствие и изтънченост. Това не беше празен лист. Те градиха върху наследство.“

Заоблените ъгли и омекотените линии на първия Telluride са изчезнали, заменени от по-внушителна, почти архитектурна солидност, която се подравнява много по-близо до дизайнерския език на Hyundai на компанията майка на Kia, отколкото с която и да е индивидуална идентичност, предлагана от първия Telluride.

Ако сравните новия Telluride 2027 до Hyundai Palisade или Hyundai Ioniq 9, ще видите силни прилики.

„Резултатът е изцяло нов Telluride, който е по-голям, по-смел и все още гордо квадратен“, казаха от  Kia. Продължение

Leapmotor достига нов рекорд през октомври: Над 70 000 доставки в Китай

ПЕКИН: През октомври Leapmotor отчете рекордните 70 289 превозни средства, доставени в Китай, включително продажби както на вътрешния пазар, така и за износ.

Този важен етап бележи шестия пореден месец на рекордно представяне за иновативния производител на електрически превозни средства (EV).

Ноември 2025 г.

carsifu.my/news

Данните от октомври представляват увеличение от 5,45% спрямо 66 657 бройки през септември и скок от 84% в сравнение с октомври 2024 г., което подчертава ускоряващия се литонрастеж на Leapmotor и силния пазарен импулс.

От януари до октомври 2025 г. Leapmotor достави 465 805 превозни средства, което отразява забележителен ръст от 120,7% на годишна база.

На китайския пазар, Leapmotor B10, пуснат през април, продължава да показва силен растеж, допринасяйки значително за устойчивия импулс на Leapmotor.

А C10 SUV (спортно-удобно превозно средство), предлаган както в BEV (електрическо превозно средство с батерии), така и в REEV (електрическо превозно средство с удължен пробег), остава популярен избор сред потребителите, търсещи гъвкавост и производителност.

В Китай Leapmotor дебютира с големия си SUV D19 на 16 октомври, първият модел от серията D, като доставките се очаква да започнат през първата половина на 2026 г. Продължение

Китай достига нови рекорди за електрически превозни средства през октомври

Китай постигна пореден рекорден месец в продажбите на електрически превозни средства и plug-in хибриди. Както общите продажби на превозни средства с нова енергия, така и обемите на електрически превозни средства с батерии достигнаха нови върхове.

Изображение: Xiaomi

12.11.2025 – 10:36

Китай BEV Данни

1,715 милиона така наречени превозни средства с нова енергия (NEV – BEV, PHEV, EREV и FCEV) бяха продадени през октомври, което е увеличение със 111 000 бройки в сравнение киттайс предишния рекорден месец септември 2025 г., което представлява допълнително увеличение от 6,9%. В сравнение със същия месец миналата година бяха продадени 285 000 NEV повече, което съответства на годишен ръст от 20%.

Важно е да се отбележи, че данните, публикувани от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), се отнасят до доставки на едро – броя на продадените от китайските производители превозни средства – и следователно включват износ. През октомври са били изнесени 256 000 превозни средства с нова енергия, оставяйки 1,459 милиона NEV за вътрешния пазар. Това все още представлява увеличение от 12,1% в сравнение с октомври 2024 г. и с 5,6% повече от септември. Продажбите на NEV на вътрешния пазар са надхвърлили нивото от предходната година през всеки месец на 2025 г.

Електрическите превозни средства с батерии също достигнаха нов рекорд през октомври. След като надминаха границата от един милион за първи път през септември с 1,058 милиона бройки, цифрата за октомври се увеличи допълнително до 1,109 милиона BEV. Това представлява ръст от 31,7% на едро, изпреварвайки целия сегмент на NEV. Със 166 000 изнесени BEV, малко под един милион нови електрически автомобила са навлезли по китайските пътища. Този праг все още може да бъде надминат преди края на 2025 г. Продължение

Aptera започва валидационна линия за производство на слънчеви електрически превозни средства

Aptera Motors започна изграждането на своята линия за сглобяване на валидационни превозни средства в завода си в Южна Калифорния. Новата инсталация бележи ключова стъпка към производство на малки обеми на слънчевите електрически превозни средства на компанията.

globenewswire.com,12.11.2025 – 10:00

Централният елемент на новата инсталация е мащабно прецизно монтажно приспособление, проектирано за структурата Body in Carbon (BinC) на Aptera. Това приспособление позволява висока размерна точност по време на сглобяване, осигурявайки еталон за производителност, докато компанията се подготвя за бъдещо производство с малки обеми.

Изображение: Aptera Motos Corpr - Разрез на валидационния слънчев автомобил Aptera

Изображение: Aptera Motos Corpr – Разрез на валидационния слънчев автомобил Aptera

C BinC компонентите и шаситата, които вече пристигат от партньори по веригата за доставки, компанията започна да сглобява превозни средства, използвайки новия процес.

Според Aptera, валидационната линия ще позволи на инженерите и техниците да усъвършенстват системите, инструментите и процесите, които по-късно ще бъдат използвани в производството. За да завърши този етап и да започне производство с малки обеми, Aptera изчислява, че ще са необходими приблизително 65 милиона долара финансиране.

„Това бележи важен момент в пътуването на Aptera“, каза Крис Антъни, съизпълнителен директор на Aptera. „За първи път нашите техници ще сглобяват превозни средства по определена последователност от станции, използвайки процеси, разработени ръка за ръка с инженерите, които са ги проектирали.“ Продължение

Глобалният ръст на продажбите на електромобили достига 23% през октомври, съобщава изследователска фирма

12 ноември (Reuters) – Глобалните продажби на изцяло електрически и plug-in хибридни превозни средства са се увеличили с 23% през октомври до 1,9 милиона бройки, благодарение на силното търсене на основните пазари, съобщи в сряда изследователската фирма Rho Motion.

12 ноември 2025 г., 2:17 ч. сутринта

reuters.com/business/autos-transportation

Европа е водеща в регионалния растеж на електрическите превозни средства със силно търсене в Германия, Франция и Обединеното кралство, докато общите продажби се

Изглед от дрон показва електрически превозни средства (EV) за износ и контейнери, разположени в пристанище в Шанхай, Китай, 13 април 2025 г. China Daily чрез REUTERS

Изглед от дрон показва електрически превозни средства (EV) за износ и контейнери, разположени в пристанище в Шанхай, Китай, 13 април 2025 г. China Daily чрез REUTERS

понижиха след пиковия месец и Европейският съюз одобри повече проекти за батерии.

Китай е най-големият автомобилен пазар в света и представлява повече от половината от световните продажби на електромобили, които според данните на Rho Motion включват електрически превозни средства с батерии и plug-in хибриди.

Ценовият паритет между електрическите и тези с двигатели с вътрешно горене в Китай е много по-близък в сравнение с европейския или северноамериканския пазар, каза Чарлз Лестър, мениджър на данни на Rho Motion.

Северна Америка е била спирачка за месечните данни, като продажбите на електромобили са намалели с 41% след рекордните върхове през август и септември, тъй като търсенето е намаляло след изтичането на данъчен кредит от 7500 долара, добави Лестър.

Електрическите превозни средства с батерии остават много по-скъпи от сравнимите модели с двигатели с вътрешно горене в САЩ, което допринася за стръмния спад на продажбите през октомври при големите автомобилни производители. Продължение

Dacia предизвика евтините китайски електромобили с прототип на миниавтомобил за 15 000 евро

МЬОДОН, Франция (Reuters) – Нискобюджетната марка на Renault – Dacia, представи на 6 октомври прототип на електрически миниавтомобил, който може да струва по-малко от 15 000 евро (17 625 долара), потенциално предоставяйки конкурентна алтернатива на евтините китайски електрически превозни средства.

Global Banking and Finance Review, публикувано беше на 6 октомври 2025 г.

„Hipster Concept“, който може да влезе в производство, ако Европейският съюз се съгласи да създаде нова категория малки автомобили, е мъничък, дълъг е само 3 метра и тежи по-дачиямалко от 800 кг. Най-късият автомобил на пазара в Европа днес, градският автомобил T03 на Leapmotor, е с 62 см по-дълъг.

Hipster е „концепция за смелата визия на Dacia за локална, достъпна и ежедневна мобилност“, каза главният изпълнителен директор на Dacia Катрин Адт, която преди време се премести от Mercedes-Benz. „Ако се появи възможност за масово производство, ние сме готови.“

Максималната скорост на тривратия Hipster ще бъде около 90 км в час и ще има пробег от 150 км. Според данни на Dacia, средният автомобил изминава под 40 км дневно със средна скорост от 56 км в час.

Dacia също така опрости Hipster, за да намали разходите: той има платнени седалки, минимално количество електроника, ръчни прозорци и каишки за отваряне на вратите вместо дръжки. Може да се предлага в един цвят, като сиво-синия на прототипа. Продължение