Архив

Световна премиера на Twingo E-Tech Electric: „променящата играта“ на Renault за електрически градски автомобили

Много производители на автомобили се затрудняват да произведат електрически малък автомобил за под 20 000 евро. Новият Renault Twingo се стреми да постигне точно това – като същевременно избягва капана да бъде евтин модел.

На хартия електрическият автомобил, произведен в Словения, изглежда много привлекателен – до голяма степен благодарение на помощта от Китай.

06.11.2025

Renault открито признава, че в момента на пазара има сравнително малко малки автомобили – независимо дали с двигател с вътрешно горене или електрически. „Като се има рено1предвид трудността при комбинирането на конкурентно предимство, съответствие с регулаторните изисквания и съвременните очаквания на клиентите, повечето производители просто са се оттеглили от този сегмент“, казва компанията. С други думи, разработването и производството на малки автомобили често не си струва, тъй като е малко вероятно клиентите да платят цената, която биха стрували такива превозни средства.

В момент, когато много производители на автомобили се насочват към по-високомаржови, премиум сегменти, Renault казва, че вижда празнината на пазара на малки автомобили като „голяма възможност за растеж“. След електрическото възраждане на Renault 5, компанията отново представи Twingo – отново като изцяло електрически модел.

Renault продължи да предлага Twingo до 2024 г., но някога емблематичният модел от 90-те години на миналия век стана доста клиширан през последните години. Концептуалното проучване от 2023 г. обаче ясно показа, че новото четвърто поколение ще се върне към корените си. „За да съживи духа на Twingo, новият модел възприема ДНК-то на първото поколение, подсилено с уникален, съвременен усет“, обяснява Renault. Продължение

Формула E представя нов състезателен автомобил Gen4 с мощност до 600 кВт

Формула E представи своя нов състезателен автомобил Gen4, който ще дебютира през сезон 2026/27 на изцяло електрическия шампионат. Gen4 бележи голям скок както в производителността, така и в технологиите.

Изображение: Формула E

fiaformulae.com, 06.11.2025

Въпреки че автомобилът е значително развит във всички области, Формула E запазва познатата си техническа концепция. Шасито на автомобила, повечето компоненти на формокачването и батерията са стандартизирани за всички производители и отбори. Само софтуерът и електрическото задвижване – включително системата на задното окачване, свързана с двигателя – могат да бъдат свободно развивани.

Изходната мощност се увеличава значително от сегашните 300 кВт или 350 кВт в режим Attack. В състезателна конфигурация новият автомобил доставя до 450 кВт, с временен пик от 600 кВт в режим Attack. От предишния сезон предният мотор на Gen3 Evo е разрешен за употреба само при старта или в режим „Атака“, за да осигури временно задвижване на всички колела. За разлика от него, автомобилът от Формула E от четвърто поколение може да използва и двата електродвигателя „във всяка фаза на състезанието“. С увеличаването на мощността се увеличава и регенеративният капацитет, позволяващ възстановяване на енергия до 700 кВт.

Допълнителната мощност в електрически състезателен автомобил е значима само ако има достатъчно енергия, за да го поддържа за по-дълги периоди. В резултат на това наличният капацитет на батерията по време на състезание е увеличен с 43% до 55 кВтч. Формула E казва, че това ще даде на отборите повече „капацитет на състезателна енергия“, което ще доведе до „по-смели състезателни стратегии“. Продължение

Leapmotor постигна рекорд през октомври с над 70 000 доставени автомобила

През октомври китайската компания Leapmotor отново подобри собствените си рекорди за доставки, отчитайки рекордните 70 289 доставени автомобила, в това число както продажби на вътрешния пазар в Китай, така и за износ. Този важен етап бележи шестия пореден месец на рекордни резултати за иновативния производител на електрически превозни средства.

Данните за месец октомври сочат увеличение с 5,45% спрямо 66 657 бройки през септември и скок от 84% в сравнение с октомври 2024 г., което подчертава ускоряващия се растеж Untitledна Leapmotor и нарастващото пазарно влияние. От януари до октомври 2025 г. компанията е доставила общо 465 805 превозни средства, с което бележи забележителен ръст от 120,7% на годишна база.

Leapmotor B10 – пуснат на китайския пазар през април, продължава да показва силен растеж, допринасяйки значително за устойчивия подем на Leapmotor. В допълнение моделът C10 SUV, предлаган като електрически автомобил с батерия, както и във версия с удължен пробег REEV (range extended electric vehicle), остава популярен избор сред потребителите, търсещи гъвкавост и производителност.

От 7 ноември компанията започва предварителни продажби в Китай на новия хечбек Leapmotor B05, който направи своя световен дебют на изложението за мобилност в Мюнхен, Германия, в началото на септември.

Разширяване на продуктовото портфолио и глобален растеж

Инерцията на Leapmotor не се ограничава само до успех на вътрешния пазар. Компанията бързо разширява глобалното си присъствие с няколко ключови лансирания.

На 8 септември Leapmotor официално представи B10 в Европа на изложението за мобилност IAA в Мюнхен. Изграден на платформата LEAP 3.5 , новият Leapmotor B10 предлага конкурентен пробег и функции, съобразени с европейските шофьори.

Доставките започнаха в повече от 30 държави и региони, а Leapmotor B10 вече е наличен в дилърствата в Европа, включително и в България. Продължение

Планът за заплати на Илон Мъск за 1 трилион долара в Tesla печели одобрение от акционерите

Анализаторите виждат гласуването като положително за акциите на Tesla

Правата на глас на Мъск повлияха на одобрението въпреки опозицията

Заплащането на Мъск е обвързано с амбициозните постижения на Tesla

Бъдещето на Tesla зависи от амбициозната визия на Мъск за изкуствен интелект и роботика

САН ФРАНЦИСКО, 6 ноември (Reuters) – Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск получи одобрение от акционерите в четвъртък – бел. ред. 6 ноември, за най-мъскголемия корпоративен пакет за заплати в историята, тъй като инвеститорите одобриха визията му за превръщането на производителя на електромобили в гигант в областта на изкуствения интелект и роботиката.

Предложението беше одобрено с над 75% подкрепа и Мъск се появи на сцената на годишното събрание на компанията в завода ѝ в Остин, Тексас, придружен от танцуващи роботи.

Мъск, който вече е най-богатият човек в света, може да придобие акции на стойност 1 трилион долара през следващото десетилетие, въпреки че необходимите плащания биха намалили стойността до 878 милиарда долара.

Гласуването е от решаващо значение за бъдещето на Tesla и нейната оценка, която зависи от визията на Мъск за създаване на превозни средства, които се управляват сами, създаване на мрежа от роботи-таксита в САЩ и продажба на хуманоидни роботи, въпреки че крайнодясната му политическа реторика навреди на марката Tesla тази година.

„Това, с което ще се впуснем, не е просто нова глава от бъдещето на Tesla, а цяла нова книга“, каза Мъск пред ликуваща група акционери. Продължение

Renault води преговори с автомобилни производители, включително Chery, след сделката в Бразилия с Geely

ПАРИЖ/ШАНХАЙ – Reuters  – Renault води преговори с още автомобилни производители, включително с китайската Chery, за да проучи партньорства за съвместно производство и продажба на автомобили, заяви висш изпълнителен директор.

Фабрис Камболив, главен директор по растежа на Renault Group, каза пред репортери за разговорите, докато обявяваше завършването на сделка в Бразилия с китайската UntitledGeely.

Този ход подчертава как Renault все повече си партнира с други автомобилни производители, особено китайски, на световните пазари, за да подобри ефективността на своите фабрики по целия свят и да повиши конкурентоспособността на продуктите.

Renault подписа окончателни споразумения за продажба на 26,4% от бразилското си дъщерно дружество Geely, според прессъобщение. Двете компании обединяват усилия на най-големия латиноамерикански пазар, където BYD строи фабрика и набира скорост със своите достъпни изцяло електрически и plug-in хибридни модели.

„Този тип партньорство очевидно е печелившо, защото разширяваме достъпа до различни платформи, индустриални инструменти, инженеринг и дистрибуторска мрежа“, каза Камболиве на пресконференцията.

„Това не изключва други сделки с други производители на други пазари“, каза той, добавяйки, че Chery е един от автомобилните производители, с които Renault е в контакт, за да проучи подобни партньорства, въпреки че все още не са финализирани проекти. Продължение

Nissan се връща към оперативна печалба през второто тримесечие

ЙОКОХАМА, Япония: Nissan Motor се върна към оперативна печалба през второто тримесечие в четвъртък, отчитайки най-добрия си тримесечен резултат от повече от година благодарение на усилията за намаляване на фиксираните разходи като част от плана си за преструктуриране и по-силните продажби в Северна Америка.

06 ноември 2025 г., channelnewsasia.com/business

Nissan отчете оперативна печалба от 51,5 милиарда йени (342 милиона долара) за периода юли-септември, което е с 61% повече от 31,9 милиарда йени година по-рано и надминава нисанпрогнозата за средна загуба от 70,9 милиарда йени от петима анализатори, анкетирани от LSEG.

Резултатът е резултат от оперативна загуба за първото тримесечие и бележи най-добрия резултат за едно тримесечие от печалба от 90,3 милиарда йени през последното тримесечие на фискалната 2023 г.

Компанията очаква да отчете по-силно представяне през втората половина на финансовата година благодарение на растежа, воден от продуктите, и продължаващия импулс от второто тримесечие, заяви главният изпълнителен директор Иван Еспиноса на брифинг.

„Оставаме на път за достигане на точка на безубыточност на оперативната печалба, без да се отчита влиянието на тарифите“, каза той, добавяйки, че продажбите в Северна Америка са се представили силно през второто тримесечие.

Резултатът идва, тъй като автомобилният производител продължава с мащабен план за преструктуриране, който включва намаляване на глобалните производствени мощности от 17 до 10 и съкращаване на 15% от работната му сила. Продължение

Bentley показва силуета на първия си електрически SUV

Bentley направи предварителен преглед на първия си изцяло електрически автомобил. Тийзър изображение показва контурите на луксозния SUV. Bentley също така разкри първоначални подробности за дължината и възможността за бързо зареждане на новия модел. Доставката на все още неназования Bentley BEV е планирана да започне през 2027 г.

Изображение: Тийзър снимка на Bentley BEV e SUV

bentleymedia.com, 06.11.2025 – 11:30

Bentley публикува тийзър снимка на първия си модел BEV под плат, разкриваща типични контури на SUV с големи колела и дълъг преден капак. Моделът, който традиционната бентлимарка от Крю, Великобритания, описва като „първия истински луксозен SUV в света“, ще бъде дълъг по-малко от пет метра и ще позволява „време за зареждане от 0 до 100 мили за по-малко от седем минути“.

Производителят захранва фенската си общност с тези няколко подробности. Bentley обаче не разкрива повече на този етап. Стартирането на електрическия автомобил все още е планирано за края на 2026 г., като доставките са планирани да започнат през 2027 г.

Разработката на превозното средство напредва бързо, „като предпроизводствените и прототипните автомобили преминават през глобална програма за производителност“, според британското дъщерно дружество на VW.

Първоначално Bentley искаше да прехвърли цялата си моделна гама на електрическо задвижване до края на десетилетието като част от стратегията си „Beyond 100+“. Поради слабото търсене на електрически автомобили в луксозния сегмент обаче, марката VW смекчи тези планове. Първоначално графикът беше отложен до 2035 г., след което през септември 2025 г. Bentley обяви по-нататъшна промяна на курса. В процеса британският производител напълно се отказа от идеята за фиксирана крайна дата за двигателите с вътрешно горене. Продължение

Регистрациите на електрически превозни средства (BEV) във Великобритания надминаха общия брой за 2024 г.

Електрическите превозни средства с батерии достигнаха пазарен дял от 25,4% през октомври, вторият им най-висок резултат тази година, тъй като пазарът на електрически превозни средства във Великобритания продължава да расте стабилно. Въпреки това, Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) предупреждава, че предложените данъчни промени биха могли да застрашат напредъка.

Изображение: Kia

05.11.2025 

Великобритания –  данни BEV

Общите регистрации на BEV за 2025 г. вече възлизат на 386 244 бройки – надхвърляйки общия брой за цялата 2024 г., като остават два месеца до края на годината. BEV в момента imagesпредставляват 22,4% от всички нови автомобили, продадени във Великобритания през 2025 г., подкрепени от големи инвестиции на производителите и устойчива правителствена подкрепа чрез стимули за електрически автомобили.

Общият брой регистрации на автомобили във Великобритания се е увеличил леко през октомври, по-специално с 0,5% до 144 948 бройки, според последните данни на Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). Този растеж може да се отдаде на електрическите и електрифицираните превозни средства, тъй като броят на новите дизелови и бензинови автомобили продължава да намалява.

Продажбите на електрически превозни средства (BEV), от друга страна, са се увеличили с 23,6% в сравнение със същия месец миналата година, добавяйки над 7000 бройки и довеждайки техния пазарен дял до 25,4%. Това е вторият най-висок месечен дял на BEV през 2025 г., макар и все още под целта от 28%, определена от правителствения мандат за превозни средства с нулеви емисии (ZEV). PHEV-овете отбелязаха увеличение от 27,2% на годишна база, докато броят на HEV-овете се е увеличил с 2,1% в сравнение със същия период миналата година. Продължение

BMW M2 CS 2026 – пристрастяваща машина за дрифт

За близо 100 000 долара получавате най-бързото, най-острото и най-пристрастяващо BMW M2, строено някога. Струва си всяка стотинка

Ревю на първо шофиране:

Снимки: BMW M2 CS 2026

motor1.com/ 5 ноември 2025

Със своя енергичен редови шестцилиндров двигател, фино настроено шаси и безпогрешно компактен двуврат автомобил, настоящото BMW M2 от поколение G87 все още е един от дрифтнай-добрите съвременни спортни автомобили. Със сигурност е един от нашите фаворити.

За 2026 г. BMW представя M2 CS, носещ множество подобрения на шасито и двигателя, намалено тегло и щедро използване на въглеродни влакна. Въпросът е дали тази комбинация от хардуерни и софтуерни подобрения е достатъчна, за да оправдае цената си от близо 100 000 долара – с около 32 000 долара повече от базовия M2.

След цял ден енергично шофиране – както на пистата, така и на улицата – новият M2 CS със сигурност има силни аргументи.

Кратки спецификации 2026 BMW M2 CS

Двигател: 3.0-литров редови шестцилиндров с два турбокомпресора

Мощност: 523 конски сили

0-60 мили в час: 3.7 секунди

Собствено тегло: 3770 паунда

Базова цена: 99 775 долара Продължение

Honda залага на хибриди с по-лека платформа за моделите от следващо поколение

Новата платформа ще бъде с 90 кг по-лека, ще побере хибриди и бензинови модели

Honda се стреми към 60% споделяне на части и модулна архитектура за намаляване на разходите

Планира да продаде 2,2-2,3 милиона хибрида до 2030 г., в сравнение с 868 000 миналата година

HAGA, Япония, 5 ноември (Reuters) – Honda Motor заяви в четвъртък, че разработва платформа, фокусирана върху средноразмерни хибридни автомобили и хибридна система

Honda Civic Hybrid е изложена след спечелването на наградата „Северноамерикански автомобил на годината“ за 2025 г. по време на медийния ден на автомобилното изложение в Детройт през 2025 г. в Хънтингтън Плейс в Детройт, Мичиган, САЩ

Honda Civic Hybrid е изложена след спечелването на наградата „Северноамерикански автомобил на годината“ за 2025 г. по време на медийния ден на автомобилното изложение в Детройт през 2025 г. в Хънтингтън Плейс в Детройт, Мичиган, САЩ

за големи превозни средства, тъй като японският автомобилен производител се стреми да повиши конкурентоспособността си на фона на по-бавния преход към изцяло електрически автомобили.

Новата платформа, която ще бъде внедрена в превозни средства от 2027 г. или по-късно, ще бъде проектирана за хибриди, но може да побере и модели само с бензин. Honda заяви, че платформата ще бъде с около 90 кг по-лека от сегашните дизайни.

Вторият по големина автомобилен производител в Япония след Toyota засили усилията си за растеж в САЩ, тъй като е изправен пред силна конкуренция в Китай и други пазари, като същевременно се бори с вносните тарифи и ценовия натиск в Северна Америка.

Автомобилният производител се стреми да има повече от 60% от частите, споделени между различните модели, използвайки платформата, и да приеме модулна архитектура, с цел намаляване на разходите и ускоряване на разработката. Компанията заяви, че промените ще подобрят стабилността и управлението при шофиране.

Honda ще позиционира батериите на платформата около центъра на превозните средства, вместо отзад, и ще регулира натоварването за различно тегло на превозните средства, използвайки по-малко уникални части. Продължение