Архив

Skoda представя компактния SUV Epiq за 25 000 евро

На IAA Skoda представи почти производственото проучване на Epiq. Малкият SUV ще служи като еквивалент на VW ID. Cross на Skoda и е планирано да влезе в продажба следващата година.

Изображение Skoda Epiq IAA25

skoda-storyboard.com, 08.09.2025 – 09:28

Появата на Volkswagen Group на IAA се върти около предстоящото семейство компактни електрически автомобили. Само миналата седмица VW представи новата схема за именуване на ШКОДАсвоите електромобили, започвайки с ID. Polo (преди ID.2), който ще дебютира през 2026 г. Германският автомобилен производител също така направи предварителен преглед на съответния SUV, който – съгласно новата логика за именуване – ще бъде пуснат като ID. Cross, а не като ID.2 X, по отношение на T-Cross с двигател с вътрешно горене.

Че еквивалентът на SUV на Skoda ще се казва Epiq, е известно от пролетта на 2024 г., когато марката пусна първите рендери. Сега, на IAA Mobility в Мюнхен, Skoda показа почти производствения концепт, който вече много наподобява серийния модел, чиято световна премиера ще бъде в средата на 2026 г. – поне според текущото съобщение на компанията.

При усъвършенстването на дизайнерското проучване от 2024 г. за готовия за производство преглед, дизайнерите на Skoda до голяма степен запазиха външния вид, но го адаптираха, за да отговарят на производствените изисквания. „Tech-Deck Face“, който се вижда на настоящите електрически автомобили на Skoda, присъства и в Epiq и остава близък до това, което Skoda показа през март 2024 г. – включително предложената решетка и LED светлинен подпис. Зоната около фаровете и долния въздухозаборник също остава близка до оригиналното проучване, но е леко преработена. И за разлика от 2024 г., предната част вече има място за поставяне на регистрационен номер.

Отстрани се открояват производствените огледала и по-големите вдлъбнатини за дръжките на вратите, но иначе Epiq остава близо до оригинала. Задната част обаче е претърпяла повече корекции по пътя към производство. Докато задните светлини запазват подобна форма, вертикалният елемент е малко по-къс, а вертикалното осветление вече е разделено на две линии, вместо на една хоризонтална светлинна лента, както е показано през 2024 г. Надписът Skoda между задните светлини на капака на багажника вече не е осветен – вероятно по причини, свързани с разходите. Въпреки това, осемте дизайнерски елемента в задната броня, които наподобяват вида на предния въздухозаборник, ще бъдат пренесени в производството. Продължение

Volkswagen представи компактен електрически SUV още преди автомобилното изложение в Мюнхен

ID.CROSS е част от продуктова гама, в която групата Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, представи около 60 модела през 2024 и 2025 г., заяви главният изпълнителен директор Блуме на медийна презентация преди автомобилното изложение в Мюнхен, което започна във вторник.

investing.com/news/stock-market-news, Публикувано на 09/07/2025, 08:08 ч.

© Reuters.

МЮНХЕН (Reuters) – Volkswagen представи концепция за нов малък електрически SUV в неделя като част от стремежа на автомобилния производител да предлага достъпни автомобили, фвзадвижвани от батерии, на фона на по-голямата конкуренция по отношение на разходите и иновациите, американските тарифи и променящото се потребителско търсене.

ID.CROSS е част от продуктова гама, в която групата Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, представи около 60 модела през 2024 и 2025 г., заяви главният изпълнителен директор Блуме на медийна презентация преди автомобилното изложение в Мюнхен, което започна във вторник.

Очаква се компактният електрически SUV, чиято световна премиера ще бъде през лятото на 2026 г., да бъде на цена между 28 000 и 30 000 евро (32 780 и 35 121 долара), насочен към по-малко заможни клиенти, желаещи да закупят електрически превозни средства.

„Винаги сме се сблъсквали със сериозни предизвикателства“, каза Блум, позовавайки се на силната конкуренция, намаляващото търсене в Европа, ценовата война в Китай и търговското напрежение, най-вече американските вносни тарифи, които нанесоха тежък удар на марките Audi и Porsche на автомобилния производител. Продължение

Безжично зареждане на Porsche: Индуктивно зареждане за удобно захранване с енергия

SUV на Porsche със светещ, футуристичен дизайн на обвивката в студио, свързан към зарядна подложка.

По-голямо удобство при зареждане у дома: без кабел за зареждане, без щепсел

Мощност на зареждане до 11 кВт, ефективност до 90 процента

Технологична витрина: IAA шоу автомобил с иновативна светеща боя

Тази година: световна премиера на Cayenne Electric

На IAA Mobility в Мюнхен – volkswagen-group.com

Волфсбург. Безжичното зареждане вече радикално опрости използването на мобилния телефон: просто поставете смартфона в зарядна станция и енергията тече. Porsche скоро ще предложи порше беезжичнотази лесна за употреба технология и за електрически автомобили: Компанията ще бъде първият производител на автомобили, който ще пусне на пазара 11 кВт система за зареждане с еднокомпонентна основна плоча за електрически превозни средства с батерии. Еднокомпонентната кутия означава, че освен подовата плоча, монтирана на паркинга, вече няма нужда да се инсталира стенна кутия или контролен блок.

Новото, изцяло електрическо поколение на Cayenne ще бъде първата моделна серия на Porsche, която може да бъде поръчана с оборудване от страната на автомобила. Също през 2026 г. продажбите на подовата плоча ще започнат в Porsche центровете и онлайн в Porsche Shop. На IAA Mobility в Мюнхен прототип с флуоресцентна боя демонстрира иновативната технология. Световната премиера на новия Cayenne Electric е планирана за края на 2025 г. Продължение

От пътуванията ми по света: От България, с колегата Ники Кръстев – тогава от „24 часа“, бяхме първите, поканени на тест на BMW още през 1994. Имах контакти и с други брандове и техните производители. Контактувах с централите…

Участвахме в тест на първия малък дизел на BMW от Мюнхен и изоколностите му из цяла Южна Бавария, където юркахме баварки.

Седях на маса с конструкторите на двигателя на автомобила и на масата имаше българското знаме – първа снимка.316957_288576894490988_503651742_n (1)

Успяхме да разгледаме и най-големият музей за историята на немските автомобили – този в Амеранг. Там, в магазина за автомобилни моделчета си купих ценен Ford Mustang Cabrio в мащаб 1: 18 за 45 марки.

В хотела, където ни бяха настанили успях да се срещна и да целуна ръка на самата Сюзане Клатен – вторият акционер в концерна и дъщеря на самия Квандт,   спасил наврмето компанията от фалит..

С BMW имам отдавнашни контакти  – втора снимка – надпис на подарена ми книга от Връзки с обществеността в Мюнхен някога – г-н Тейстма..

40547_150002298348449_3136450_nБях близък също с д-р Калинке, шеф на мотоциклетната дивизия и дори ме поканиха едно време да присъствам на предаването на първите мотоциклети BMW на българската полиция. Тогава направих и снимките за архива на МВР….

А съм правил и интервю с директор в концерна още преди промените –  през 1988, което излезе на цяла страница в някогашния в. „Прогрес“ на Българските технически съюзи…Трябва да потърся в Националната библиотека дали не беше Пишецридер….!!! Тогава е бил в началото на шеметната си кариера.

Още тогава получавах на домашния си адрес пресинформация от тях.

Имаше време 90–е, когато срещу хонорар извършвах и ПР услуги на вносителя на BMW у нас  „Дар Кар“. Продължение

iX3 достига 805 километра: BMW задава стандарти с първия модел Neue Klasse

Завесата се вдигна! Но най-добре и най-пълно ще разкаже прозводителят. Защото има много какво да се каже…

BMW представи iX3, първият модел от революционното си семейство „Neue Klasse“. Средноразмерният SUV бележи почти квантов скок в технологиите, като същевременно се предлага само на малко по-висока цена. Неговата производителност на зареждане и пробег са особено впечатляващи.

След няколко години чакане, най-накрая дойде времето: преди IAA Mobility, BMW представи iX3 като първия модел на Neue Klasse. С позиционирането на този SUV в C-сегмента, платформата със същото име също дебютира, представлявайки промяна в парадигмата за Мюнхен.

electrive.com, 05.09.2025 – 11:15

Изображение: BMW Neue Klasse iX3,  BMW Group, IAA25

Това прави SUV-а вече една от най-големите надежди на германската автомобилна индустрия и вероятно най-важното пускане на BMW от десетилетия. Главният изпълнителен директор баваркаОливър Ципсе говори за нищо по-малко от „нова ера“ в историята на компанията….

След няколко години чакане, най-накрая дойде времето: преди IAA Mobility, BMW представи iX3 като първия модел на Neue Klasse. С позиционирането на този SUV в C-сегмента, платформата със същото име също дебютира, представлявайки промяна в парадигмата за Мюнхен.

. В идеалния случай моделите, базирани на него, ще се окажат също толкова голям пробив, колкото Neue Klasse от 60-те години на миналия век, който и днес определя класическите добродетели на BMW. Продължение

OMG! GSE: Щандовете на Opel на IAA Mobility 2025

RACE, DRIVE, PLAY: Щандът на Opel в Open Space отразява високопроизводителния характер на изцяло електрическите нови модели от подбранда GSE

Фокус върху световни премиери: Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo и новият Opel Mokka GSE могат да бъдат видени както на IAA Summit, така и на щанда в Open Space

Дигитален и реален свят в едно: Посетителите ще могат за първи път да управляват най-новия концептуален модел на Odeonsplatz в симулатора Gran Turismo 7

Сеп 04, 2025

media.stellantis.com/bg-bg/opel/press

OMG! GSE – това е уникалното усещане, което предизвикват новите изцяло електрически модели от високопроизводителния подбранд GSE на Opel – и именно това ще изпитат посетителите 1на щандовете на марката по време на автомобилното изложение IAA Mobility 2025 в Мюнхен от 8 до 14 септември. Както на IAA Summit, така и в Open Space в центъра на града, Opel ще се фокусира върху високи скорости, електрическа енергия и емоции.

Две световни премиери подчертават това: Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo и новият Opel Mokka GSE, които марката от Рюселсхайм ще представи на живо пред медиите за първи път на 8 септември в зала B3, щанд B20 на IAA Summit. Благодарение на дизайна на щанда с оптически „плаващи“ жълти и бели кубове, те ще бъдат изложени по модерен и електризиращ начин. В следващите дни най-новият концептуален модел на Opel, новите изцяло електрически серийни автомобили, както и следващият изцяло електрически рали автомобил Opel Mokka GSE Rally, също ще привличат вниманието в Open Space, щанд OP340 на Одеонплатц в центъра на Мюнхен.

Opel представя важна информация за щандовете на бранда, експонатите и местоположението им в официален сайт, който е на разположение на посетителите: https://motorshow.opel.com/en Продължение

Volkswagen: ID.2 става ID. Polo

Точно преди IAA, VW представи новата си стратегия за именуване на електрически автомобили. Както се очакваше, ще се откаже от комбинацията от префикса ID. и число, тъй като VW възнамерява да се върне към имената на своите „утвърдени бестселъри“. Първият модел, който ще следва този подход, ще бъде производствената версия на концепцията ID.2all, която ще бъде пусната на пазара не като ID.2, а като ID. Polo.

Изображение: Volkswagen

electrive.com, 03.09.2025

Промяната беше загатната от известно време – висшето ръководство на VW, включително главния бранд Томас Шефер, многократно даваше намеци. Въпреки че вече имаше силни volkswagen-id-polo-gti-2025-08-min-1400x933индикации, че първият модел ще бъде ID.2, точният старт остана неясен. Шефер посочи, че емблематичните имена на VW не могат просто да се прилагат към който и да е електрически автомобил. Принципът: ако пише Golf, трябва да доставя Golf.

С предстоящия малък електрически автомобил, Шефер сега изглежда уверен, че условието е изпълнено и добавя имената на добре познати модели с двигател с вътрешно горене към изцяло електрическото семейство ID.

„Имената на нашите модели са здраво закрепени в съзнанието на хората. Те символизират силна марка и въплъщават характеристики като качество, вечен дизайн и технологии за всички“, каза Шефер. „Ето защо преместваме добре познатите си имена в бъдещето. ID. Polo е само началото.“

Префиксът ID., добави Volkswagen, „симулира напреднали технологии и електрическа мобилност.“

Това има няколко последици. Първо, сега изглежда сигурно, че ID.3 може да се превърне в ID. Golf, ID.4 –  в ID. Tiguan, а ID.7 в –  ID. Passat. Второ, това означава, че VW ще има модели с много сходни имена в бъдеще, но които споделят малко освен име и размер – Polo и ID. Polo са построени на различни платформи и дори на различни континенти. Продължение

Toyota обявява производство на нов електрически автомобил с батерии в Европа

Toyota Motor Europe ще започне производство на нов електрически автомобил с батерии в завода си в Колин, Чехия

Toyota Motor Manufacturing Czech ще разшири завода си, за да изгради нов цех за сглобяване на батерии

Значителна нова инвестиция в електрически автомобили с батерии осигурява допълнителен тласък на региона след производството на хибридните автомобили Aygo X и Yaris

newsroom.toyota.eu

Прага, Чехия – 3 септември 2025 г. – На церемония в сградата на правителството на Чехия днес, Петр Фиала, чешкият министър-председател, Лукаш Влчек, министър на тойота чеххияпромишлеността и търговията, и Йошихиро Наката, президент на Toyota Motor Europe (TME), обявиха производството на нов електрически автомобил с батерии (BEV) в Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). Новият BEV, първият, произведен в един от европейските заводи на Toyota(1), е важен етап както за компанията, така и за Чехия.

Това съобщение представлява значителна инвестиция, тъй като заводът на TMMCZ в Колин ще бъде разширен от 152 000 на 173 000 квадратни метра, за да се побере производството на новото превозно средство и неговата батерия, както и нови бояджийски и заваръчни цехове.

Финансирането за изграждането на новата производствена дейност за електрически превозни средства ще бъде покрито от нови капиталови разходи от приблизително 680 милиона евро от Toyota, които включват инвестиция на чешкото правителство до 64 милиона евро за специално съоръжение за сглобяване на батерии.

За Toyota това решение сигнализира за по-нататъшно разгръщане на многопроходната ѝ стратегия, предназначена да постигне целта си за въглеродно неутрални операции в Европа до 2040 г. Продължение

Британският премиер не може да се сдобие с електрически Range Rover

Jaguar Land Rover потвърди, че премиерът Киър Стармър не може да използва електрическа версия на своя брониран Range Rover. Производителят твърди, че настоящата технология за батерии и електричество не може да отговори на необходимите нива на защита от взривове, което принуждава правителствения глава да разчита на бензинови модели. Така че той трябва да се придържа към бензинова версия.

theguardian.com, dailymail.co.uk

03.09.2025 – 17:30

В становищата си за консултацията за мандата за превозни средства с нулеви емисии в Обединеното кралство, получени от бюлетина Fast Charge и докладвани от Guardian, JLR пише, RRSentinelexterior3че„необходимите нива на безопасност и защита от взривове не могат да бъдат постигнати“ с брониран BEV и че в момента не вижда „работещо инженерно решение“.

Смята се, че автопаркът на Range Rover Sentinel използва V8 бензинови двигатели, проектирани да осигурят резервите на мощност, необходими за бързо придвижване на тежко бронирани превозни средства при спешни случаи. JLR произвежда автомобилите в Солихъл, преди да бъдат преобразувани от отдела си за специални превозни средства. Правителственият автопарк включва и бронирани седани Audi A8.

Бронираните превозни средства обикновено добавят бронирано стъкло, обшивка и защита от бомби, които тежат няколкостотин килограма. При електрическите превозни средства допълнителното тегло на батерийния пакет усложнява интеграцията на подобни системи.

JLR твърди, че правителството на Обединеното кралство остава основният клиент за такива превозни средства. Продължение

Leapmotor заема първото място сред китайските стартъп компании за NEV

Leapmotor официално заема първото място сред китайските стартъп компании за нови енергийни превозни средства (NEV) през август 2025 г.,като доставя рекордните 57 066 превозни средства, което е с 13,8% повече спрямо юли 2025 г. (в това число общите продажби на вътрешния пазар и за износ).

Шанхай, Китай – 3 септември 2025 г.

Това постижение не само бележи най-високите месечни продажби на компанията до момента, но и затвърждава нейното лидерство в бързо растящия сегмент на китайските NEV leapmotor_b10_miitстартъпкомпании.

Водещата позиция на Leapmotor през август продължава мощната възходяща тенденция, с 328 859 доставени автомобила от началото на годината, което представлява 136,43% увеличение на годишна база. Постоянното разрастване на компанията, иновативната продуктова стратегия и подходът, ориентиран към клиента, я изведоха на челно място в сектора на NEV стартъп компаниите.

B10 SUV: двигател на продажбите

От пускането си на пазара през април 2025 г., Leapmotor B10 се превърна в ключов двигател на продажбите, с над 50 000 доставени бройки само за няколко месеца. Позициониран като „интелигентен“ SUV автомобил с голям пробег, B10 вече прави фурор на международно ниво, като първата партида е изпратена в Европа с новия кораб Grimaldi Vessel, а до края на годината се планира разрастване в над 20 страни и региони. Продължение