Toyota иска да удължи жизнения цикъл на автомобила до девет години
Това ще даде на компанията повече време за работа върху софтуера и електрификацията.
18 ноември, 6:10 ч.
Изображение: Концепцията на Toyota Corolla на живо на изложението за мобилност в Япония през 2025 г.
Може спокойно да се каже, че бизнесът на Toyota процъфтява. През 2024 г. тя остана най-големият производител на автомобили в света за пета поредна година. По-рано този месец
главният финансов директор Кента Кон подчерта „силно търсене на нашите продукти. Едва можем да покрием търсенето“. Гледайки напред, японският автомобилен гигант е уверен, че може да изпълни прогнозата си за продажби за цялата 2025 г. от 9,8 милиона автомобила, което представлява 4,7% ръст на годишна база.
С големи поръчки и клиенти, готови да чакат, Toyota се чувства комфортно да удължи жизнения цикъл на продуктите си още повече. От среден петгодишен период, удължен до седем години през 2000-те, моделите от следващо поколение вече биха могли да се задържат близо десетилетие. Според Nikkei Asia, заместители на „флагмански модели“ вероятно ще идват на всеки девет години.
В този контекст „флагман“ се отнася до основни глобални модели като RAV4 и Corolla, докато специфичните за региона автомобили ще следват отделни стратегии, базирани на местните пазарни условия. Toyota вече има едни от най-дългите жизнени цикли в индустрията, но това изглежда не притеснява купувачите. Компанията изглежда уверена, че задържането на моделите още по-дълго няма да отблъсне клиентите.
Признаците са видими от известно време. Настоящата Corolla е на пазара от 2018 г., а новоразкритата концепция предполага, че нейният наследник е все още поне на две години разстояние. Излизащият RAV4 сe е произвеждал седем години, преди заместникът му да пристигне преди няколко месеца. Още по-ярък пример е 4Runner, чието предишно поколение е издържало изумителните 15 години. Безспорният лидер обаче е Land Cruiser 70 Series, който се произвежда от невероятните 41 години. Продължение
BYD се стреми да удвои европейската си търговска мрежа до края на 2026 г., казва изпълнителен директор
ФРАНКФУРТ, 17 ноември (Reuters) – Най-големият китайски автомобилен производител BYD планира да удвои търговската си мрежа в Европа до края на следващата година, заяви висш изпълнителен директор в понеделник – бел. ред. – 17 ноември, , като част от агресивно навлизане на пазара на континента.
„До края на 2025 г. ще имаме 1000 точки за продажба в Европа, а догодина ще удвоим (това)“, каза Мария Грация Давино, регионален управляващ директор за Европа на BYD, на събитие във Франкфурт.
„В съответствие с успешните конкуренти, ние трябва да сме близо до европейските клиенти и да спечелим близост до тях“, каза Давино, отговарящ за бизнеса на BYD в немскоговорящите
страни, Източна Европа и Скандинавия.
BYD има „дългосрочна стратегия за локализация“ за Европа, където производителят на автомобили вече присъства на 29 пазара, каза Давино, посочвайки скорошното откриване на завода на производителя в Унгария, първият на континента.
Освен това BYD планира втора фабрика в Турция и обмисля и трета производствена площадка в Европа, като Испания се очертава като основен претендент.
Продажбите на BYD в Европа са се утроили до 80 807 автомобила през първите девет месеца на 2025 г. в сравнение със същия период на миналата година, след като автомобилният производител започна да продава plug-in хибриди, както и изцяло електрически автомобили. Продължение
Hyundai планира значително да увеличи износа на електрически превозни средства от Южна Корея
Hyundai Group за пореден път значително увеличи инвестициите си в местното производство на електрически превозни средства. Допълнителният капацитет ще бъде използван за увеличаване на износа и навлизане на нови пазари.
hyundai.com, reuters.com, 18.11.2025 – 10:05
Ил.: Hyundai Южна Корея BEV
Hyundai Group има за цел да увеличи износа си на електрически превозни средства (BEV, PHEV, HEV и FCEV) от Южна Корея от 690 000 бройки до 1,76 милиона бройки до 2030 г. Това е
част от инвестиционния план на групата за Южна Корея на стойност 125,2 трилиона вона (приблизително 74,6 милиарда евро) за периода 2026-2030 г.
Това е най-големият вътрешен инвестиционен ангажимент на компанията до момента и представлява увеличение от 36,1 трилиона вона (21,2 милиарда евро) през последните пет години. От 2021 до 2025 г. Hyundai инвестира средно по 17,8 трилиона вона годишно, а през следващия петгодишен период планира да инвестира по 25,04 трилиона вона годишно, или около 14,7 милиарда евро годишно.
50,5 трилиона вона (29,7 милиарда евро) ще бъдат инвестирани само в областите на изкуствения интелект (включително в сътрудничество с Nvidia), софтуерно дефинираните превозни средства (SDV), производствените мощности за електрически превозни средства, роботиката и водорода. 38,5 трилиона вона (22,6 милиарда евро) са предназначени за разработване на „нови продукти и основни технологии за устойчива конкурентоспособност в индустрията за мобилност“. А 36,2 трилиона вона (21,3 милиарда евро) ще бъдат инвестирани в оптимизиране на производствените съоръжения.
С тези инвестиции Hyundai Motor Group се стреми да „играе ключова роля в насърчаването на балансираното регионално развитие“. Тъй като това развитие все повече се насочва към електрически превозни средства и екологична мобилност, голяма част от средствата ще бъдат инвестирани в развитие в тази област и в разширяване и преустройство на инсталации за производство на електрически превозни средства. Продължение
Потвърдени договори: ЕС финансира пет проекта за батерии с 640 милиона евро
ЕС ще подкрепи пет проекта за производство на батерии с безвъзмездни средства от Фонда за иновации. Финансирането от програмата ще отиде и в Германия. Първоначално одобреният проект „CF3 at Scale“ от дъщерното дружество на Porsche, Cellforce, обаче вече не е включен.
Източник: electrive.com
Европейска комисия
Производство на батерии
Субсидии
През юли Европейската комисия избра шест проекта за батерии за финансиране, като задели общо 852 милиона евро безвъзмездни средства от Фонда за иновации. По-голямата част от
бюджета по този начин вече беше разпределена. Европейската изпълнителна агенция за климат, инфраструктура и околна среда (CINEA) обаче вече е подписала споразумения за финансиране само с пет спонсора на проекта. В резултат на това кумулативната сума на субсидиите спадна до 643 милиона евро. Причината е, че Cellforce оттегли заявлението си. Проектът е замразен като част от мащабно преструктуриране, инициирано от Porsche, включително съкращения на работни места в дъщерното дружество.
Другите пет проекта са планирани да влязат в експлоатация между 2027 и 2029 г. Грантовете са следствие на първата покана за финансиране от Фонда за иновации за батерии, стартирана през декември 2024 г. Поканата, наречена „IF24 Battery“ и на стойност един милиард евро, е част от по-голям пакет на обща стойност 4,6 милиарда евро, предназначен за подкрепа на европейски водещи проекти в областта на технологиите с нулеви емисии, батериите за електрически превозни средства и възобновяемия водород.
Заявления в категорията батерии се приемаха до април. Финансирането има за цел да насърчи иновациите в производството на батерии за електрически превозни средства, включително устойчиви производствени техники, процеси и технологии. „Избраните проекти представляват стратегически инвестиции, които ще подкрепят прехода на Европа към чиста, конкурентна и устойчива индустриална база, като същевременно намаляват зависимостта от внос и насърчават развитието на чисти технологии и индустриално лидерство“, заяви Комисията през лятото. Продължение
Клиенти на Nexperia водят преговори за заобиколно решение, за да избегнат враждата между Европа и Китай за чипове, твърдят източници
Клиентите на Nexperia биха купували пластини директно от фабриката в Хамбург
След това биха изпращали пластини и биха наемали китайски завод за опаковането им
Подразделенията на Nexperia в ЕС и Китай се отчуждават след холандска намеса
Nexperia спря доставките на пластини до Китай, позовавайки се на неплащане
Холандска делегация ще посети Пекин за преговори с Nexperia
Сн. Изглед на машина в производствена линия на холандска компания за полупроводници Nexperia в Хамбург, Германия, REUTERS
АМСТЕРДАМ, ноември (Reuters) – Клиентите на китайския холандски производител на чипове Nexperia работят с компанията по заобиколно решение, за да заобиколят враждата
между европейското звено и завода му за опаковане в Китай, съобщиха два източника, близки до фирмата, пред Reuters.
Заобиколното решение, за което не се съобщаваше досега, не е постоянно, нито е осъществимо за по-малки клиенти, но предлага корекция, която би могла да облекчи натиска върху автомобилния пазар, където недостигът на чипове Nexperia е повлиял на производството на автомобили и части.
Противостоянието между европейската страна на бизнеса и китайския му завод, предизвикано от изземването на Nexperia от холандското правителство поради опасения от трансфер на технологии, ограничи доставките на чипове, които са ключови за световния автомобилен пазар.
Nexperia произвежда пластини, основният материал за производството на множество чипове, в Европа, които след това се изпращат до завода ѝ в Дунгуан в Китай, където се нарязват и опаковат. Въпреки това, поради конфликта, европейската страна спря доставките до Китай.
В момента някои клиенти работят с Nexperia Europe, за да купуват силициеви пластини директно от фабриката им в Хамбург, да ги транспортират отделно до Китай и там да сключват договор със завода в Донгуан за окончателното опаковане, съобщиха източници. Продължение
Новият Mercedes-AMG GLC ще предлага над 900 к. с.
AMG SUV ще използва три аксиално-потокови двигателя, за да достигне 100 км/ч от място за по-малко от 3,0 секунди
Изображение: Рендер на Merc AMG 2025 уеб
По Autocar
Новият електрически Mercedes-Benz GLC SUV ще даде тласък на флагман с емблемата на AMG следващата година, който ще бъде един от най-мощните модели, излизали някога от
Афалтербах.
Макар че е свързан с електрическия SUV, представен на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, новият AMG GLC ще представлява значително техническо отклонение от този автомобил. Той ще се основава до голяма степен на задвижването AMG.EA, разкрито за първи път от рекордния изследователски прототип GT XX с 1341 к. с.
SUV-ът ще използва три аксиално-потокови двигателя – един на предния мост и още два отзад – за да постигне мощност, която ще надхвърли 900 к. с. и е почти двойно по-висока от 489 к. с. на стандартния автомобил. Това го позиционира като директен конкурент на входящия Porsche Cayenne Turbo, който се очаква да доставя до 980 к. с. с активиран launch control.
Когато пристигне, той ще бъде третият най-мощен AMG модел до момента и най-мощният AMG SUV – въпреки че ще бъде заменен от конкурента на BMW XM GT SUV с 1000 к. с., който е планиран да пристигне през 2027 г.
Източници са съобщили на Autocar, че AMG се стреми към ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3,0 секунди и ограничена максимална скорост от 250 км/ч. Продължение
Toyota пуска Hilux BEV, потвърждава варианта FCEV
В съответствие с многопътния си подход, Toyota на 10 ноември пусна първия по рода си вариант BEV на Hilux на световната премиера на модела си от девето поколение в Тайланд. Компанията също така потвърди, че ще представи вариант, задвижван с водород, през 2028 г.
global.toyota, toyota.co.th (спецификации), autolifethailand.tv (продажби в Тайланд), toyota.co.th (продажби в Европа)
Подобно на повечето електрически пикапи на световния пазар, Hilux BEV, или Hilux Travo-E, както Toyota нарича модела в Тайланд, се отличава с двойна кабина. Toyota го пусна
изключително със задвижване на всички колела, по-специално с преден двигател с мощност 82 kW, произвеждащ 205 Nm въртящ момент, и заден двигател с мощност 129 kW с 269 Nm въртящ момент. Компанията заявява системна мощност от 144 kW, но все още не е разкрила комбинираната стойност на въртящия момент.
Теоретично, системната производителност на електрическия Hilux със задвижване на всички колела може да бъде по-висока, но вероятно е ограничена от софтуера от съображения за ефективност.
Toyota използва литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 кВтч, която позволява на електрическия пикап да измине едва 315 километра, съгласно NEDC. В Европа компанията прогнозира още по-малък пробег от около 240 километра, съгласно WLTP. Батерията има работно напрежение от 296 волта и поддържа зареждане до само 11 кВт (AC)/125 кВт (DC), като зареждане от 20 до 80% отнема поне 30 минути.
Познат размер
Toyota Hilux BEV е с дължина 5,32 метра, ширина 1,86 метра и височина 1,80 метра, което му придава солидните пропорции, очаквани от пикап в пълен размер. Междуосието на автомобила е 3,09 метра, което осигурява стабилност и балансирано управление както на пътя, така и извън него. Продължение
Автомобилно изложение в Лос Анджелис
Автомобилното изложение в Лос Анджелис, известно още като LA Auto Show, е автомобилно изложение, което се провежда ежегодно в конгресния център на Лос Анджелис в Лос Анджелис, Калифорния, САЩ. То е отворено за публика в продължение на десет дни, заемайки 71 000 м² изложбена площ. От 2006 г. насам събитието се провежда през ноември или декември.
Автомобилното изложение в Лос Анджелис е международно изложение, организирано от OICA. То е едно от четирите големи автомобилни изложения в Северна Америка, заедно с
Детройт, Чикаго и Ню Йорк.
Изложението започва с AutoMobility LA, няколкодневна пресконференция.
История
Автомобилното изложение в Лос Анджелис започва през 1907 г. с деветдесет и девет автомобила, изложени на пързалката Morley’s Skating Rink. През 1910 г. събитието се провежда под брезентов покрив във Fiesta Park. С разрастването на автомобилната индустрия, автомобилното изложение променя мястото си четири пъти през 20-те години на миналия век, за да отговори на нарастващите нужди на доставчиците. По време на шестнадесетото изложение през 1922 г., късо съединение в един от експонатите на самолети причинява масивен пожар, който унищожава цялото място, причинявайки щети на стойност над 1 милион щатски долара (18,8 милиона долара по курса на 2024 г.). Няма пострадали. С помощта на общността, изложението се отваря отново ден по-късно в аудиторията Shrine. През 1926 г. то се провежда на ъгъла на Hill и Washington, където остава през следващите четири години.
Изложението продължава да бъде успешно през 30-те години на миналия век, но претърпява спад по време на Втората световна война и прави пауза от 1940 до 1951 г. През 1952 г. изложението се отваря отново в аудиторията Pan Pacific със 152 изложени превозни средства, включително такива от международни производители. Продължение
Skoda Octavia: с 5 звезди от Euro NCAP
Skoda Octavia вече получи не преди много време пет звезди за високото си ниво на безопасност в краш тестовете на Euro NCAP.
Тази най-висока оценка признава отличното представяне на новата Skoda Octavia, което се разделя на защита на пътниците за възрастни и деца, защита на пешеходци и поддържащи системи за безопасност.
Новата Octavia вече беше представена на европейските пазари. Чешкият автомобилен производител също така представи новата Skoda Octavia Combi за първи път на предишно автомобилно изложение в Женева.
Източник: Мрежата
„За Skoda безопасността е един от ключовите приоритети,“ казва д-р Франк Уелш, член на борда на Skoda за техническо развитие. Той продължава: „Това важи и за новата Octavia. Нашата
цел е да направим пътуването възможно най-удобно и безопасно както за шофьора, така и за пътниците.
С множество активни системи за подпомагане и цялостен пакет от функции за пасивна безопасност, този нов модел е най-безопасният досега”.
„Резултатите от тестовете на Euro NCAP са още едно доказателство за нашето високо ниво на безопасност. Доволни сме от общия резултат от най-високата оценка от пет звезди от независими експерти“, обяснява Уелш.
Euro NCAP даде най-високи оценки за периферната защита на пътниците на възрастни, седнали отпред. Новата Skoda Octavia постигна 93% от възможния брой точки в тази категория.
Пътническото отделение остава стабилно; предно седящите манекени са почти неповредени след теста. Периферентната защита на седящи отпред възрастни с различни размери на тялото, в различни позиции на сядане, винаги е еднакво добра. По същия начин новата Skoda Octavia постигна много добри резултати по отношение на безопасността на децата.
Тестовите инженери на Euro NCAP дадоха висока оценка за защита на пешеходците за новата Skoda Octavia. Освен това тестващите бяха впечатлени от иновативните системи за подпомагане на безопасността на Octavia, включително оборудването, монтирано като стандарт в страните от ЕС, като електронен контрол на стабилността (ESC) и напомняне за предпазните колани на водача и пътника. Продължение
Mercedes удвоява отстъпката за G580 EQ в Германия
Версията BEV на офроуд иконата изглежда продължава да не отговаря на очакванията. Mercedes вече удвои отстъпката за G580 EQ от пет на десет процента в Германия. Това спестява на клиентите почти 15 000 евро от базовия модел.
Изображение: Mercedes-Benz
insideevs.de, mbpassion.de, mercedes-benz.de
Електрическата G-класа е генерирала само скромен интерес – от пускането си на пазара през април 2024 г. до края на април 2025 г. в световен мащаб са продадени само 1450 бройки от
G580 EQ. Междувременно класическият модел с двигател с вътрешно горене продължава да се радва на силно търсене. През същия период немският автомобилен производител е продал 9700 бройки, оборудвани с шест- или осемцилиндрови двигатели.
Феновете особено ценят V8 двигателя в Mercedes-AMG G63 заради грубия му звук. В онлайн дискусиите се спекулира, че това може да е основната причина за липсата на успех на електрическата версия досега – основната целева група може да не е в състояние да се свърже с много по-тихия, по-комфортен и най-вече по-екологичен G580 EQ, тъй като ценят грубия характер на офроуда.
Немският Handelsblatt съобщи подробно за трудностите с продажбите на модела през юни и цитира анонимен изпълнителен директор на Mercedes: „Колата стои като олово в дилърствата; пълен провал е.“ Друг мениджър предложи далеч по-дипломатична оценка: „Това е нишов модел, обемите са много ниски.“ Продължение








