Архив

Bottegafuoriserie е „символ на нова ера за Alfa Romeo и Maserati “

Програма за поръчкови автомобили Bottegafuoriserie, замислена с подобни на тази на подразделението Mulliner на Bentley

Maserati и Alfa Romeo ще създадат нови „няколко“ флагмански модела като част от новата си програма за поръчкови автомобили Bottegafuoriserie.

Подобно на Mulliner на Bentley и Ad Personam на Lamborghini, новото подразделение е създадено, за да даде възможност на купувачите да персонализират значително покупките си и да „превърнат колата си в уникален модел“.

autocar.co.uk/car-news/new-cars, 4 ноември 2025 г.

Maserati и Alfa Romeo заявиха, че Bottegafuoriserie също ще „се превърне в люлка на високоемоционални автомобили, които разширяват границите“ и ще проправи пътя за наследниците на Alfa Romeo 33 Stradale и Maserati MC20 MCXtrema, както и за нови модели от най-високо ниво, които да се появят редом с тях.

Alfa Romeo 33 Stradale exterior

Alfa Romeo 33 Stradale exterior

Макар че не е разкрито нищо друго за допълнителните нови модели, Санто Фичили – който е изпълнителен директор на двата автомобилни производителя – е заявил пред Autocar, че Maserati работи върху нов лимитиран super-GT, който ще бъде базиран на сегашния Granturismo, оборудван с ръчна скоростна кутия и ще се захранва от V6 двигател.

Той добави, че ще бъде комбиниран с еквивалентен модел на Alfa Romeo – подобно на начина, по който 33 Stradale на Alfa е базиран на MC20 на Maserati – така че изглежда много вероятно да бъде част от програмата Bottegafuoriserie.

Програмата ще включва и състезателния екип на Maserati Corse, който ще бъде натоварен с разработването на нови силови агрегати, аеродинамични пакети и дизайн на шасита. Продължение

Първи поглед: Радикалният концепт Peugeot Polygon представя следващия 208

Концептуалният Polygon ще включва системата за управление Hypersquare на Peugeot, която ще бъде пусната в производство следващата година

4 ноември 2025 г.

autocar.co.uk/car-news/new-cars

Този футуристичен, драматично стилизиран концептуален супермини дава предварителен преглед на следващото поколение Peugeot 208.

Наречен Polygon, новият концептуален автомобил на Peugeot е описан като имащ „футуристичен дизайн“ и фокус върху представянето на технологиите от следващо поколение, polygon_exterior_exclusive-690908b3051c4които ще бъдат използвани в производствените автомобили на френската марка.

Разкрито е само едно изображение преди официалното представяне следващата сряда, но е ясно колко радикално различен ще бъде третото поколение 208 от днешния автомобил.

Въпреки че концептът ще бъде смекчен за производство, очаква се неговият монолитен силует и отличителната, аеродинамично дефинирана повърхност да бъдат определящи белези на производствения автомобил, което ще зададе тона за нова ера в дизайна на Peugeot.

Концепцията ще покаже и бъдещето на интериора на френската марка, включвайки очаквано почти производствена версия на правоъгълния волан Hypersquare на Peugeot. Радикалният дизайн беше представен за първи път в концепта Inception от 2023 г., който очевидно е повлиял на този последен шоу автомобил.

Hypersquare ще използва система за управление по кабел, което е първият път, когато автомобил Stellantis използва тази технология. Продължение

Представена е производствена версия на BMW F 450 GS 2027, пазарното пускане е планирано след година

Точно преди една година, по време на изложението Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori (EICMA) 2024 в Милано, Италия, немският производител на мотоциклети BMW Motorrad представи концептуалния F 450 GS, приключенски мотоциклет, насочен специално към тези, на които е разрешено да карат с шофьорска книжка A2. Заедно с това представяне дойде и обещанието, че ще последва производствената версия на мотоциклета през 2025 г.

autoevolution.com/news,  4 ноември 2025 г.

Снимки: BMW Motorrad, 2027 BMW F 450 GS

Сега, когато тазгодишното EICMA е пред нас, BMW най-накрая изпълни обещанието си и представи версията на мотоциклета, която всички ще виждаме по пътищата си и извън тях 1 бмвв близко бъдеще

BMW F 450 GS е предназначен да преодолее разликата между BMW G 310 и F 800/900, като същевременно остане верен на GS поколението, към което принадлежи. И т. Ето всичко, което трябва да знаете за него.

Мотоциклетът е изграден около чисто нова тръбна стоманена рамка, а вътре в нея е инсталиран също толкова нов двуцилиндров двигател. Редовното механично сърце на това превозно средство е с обем 420 куб. см и е проектирано да отговаря на емисионните стандарти Euro5+.

Агрегатът е перфектно съобразен с изискванията на A2 на Стария континент, тъй като генерира само 48 к. с. при 8750 об/мин и максимален въртящ момент от 43 Нм при 6750 об/мин. Изпускателна система от неръждаема стомана от дясната страна е това, което му помага да издиша.

Двигателят се управлява от новоразработена шестстепенна трансмисия и работи с така наречения Easy Ride Clutch (ERC). Тази система, вариант на центробежен съединител, който вече се използва другаде, премахва необходимостта от ръчно управление на лоста на съединителя по време на каране. Продължение

Toyota повишава прогнозата си за печалба, залагайки, че може да преодолее митата

ТОКИО (Reuters) – Toyota повиши прогнозата си за печалба за цялата година в сряда , 5 ноември, като японският автомобилен производител заложи, че намаляването на разходите и силното търсене на хибриди ще ѝ помогнат да преодолее въздействието на митата на президента на САЩ Доналд Тръмп.

5 ноември 2025 г.

U.S. News & World Report

Най-продаваният производител на автомобили в света сега очаква оперативна печалба от 3,4 трилиона йени (22,6 милиарда долара) за финансовата година до края на март, което е tag_reuters.com,2025_newsml_LYNXMPELA407D_12025-11-05T053509Z_1_LYNXMPELA407D_RTROPTP_3_TOYOTA-RESULTS-PREVIEWс 6% повече от 3,2 трилиона йени, прогнозирани преди това.

Американските мита нанесоха тежък удар на индустрия, която вече е засегната от задълбочаващата се конкуренция от китайските производители на електромобили и от сътресение, случващо се веднъж на век, породено от напредъка на електромобилите и други нови технологии. Toyota изчисли, че тарифите ще ѝ струват 1,45 трилиона йени през текущата финансова година.

„Северна Америка е изправена пред много трудна ситуация поради въздействието на тарифите“, каза Кента Кон, главен финансов директор на Toyota, на брифинг за финансовите резултати. Въпреки че условията „не бяха лесни“ на други пазари като Китай, Европа, Азия и Африка, както рентабилността, така и обемът на продажбите останаха „солидни“, каза той.

Toyota отчете втори пореден спад на оперативната печалба за второто тримесечие до 839,6 милиарда йени, което е с 27% по-малко от 1,16 трилиона йени година по-рано и под средната оценка от 863,1 милиарда йени на осем анализатори, анкетирани от LSEG. Продължение

Volkswagen ще разработва чип за китайски интелигентни автомобили с Horizon Robotics

Volkswagen заяви в сряда – бел. ред, 5 ноември, че CARIZON, съвместното му предприятие с китайската Horizon Robotics, ще разработи първия собствен чип Untitledна германския автомобилен производител, който ще захранва интелигентните възможности за шофиране в следващото поколение автомобили за Китай.

Reuters, 5 ноември 2025 г.

Чипът ще се използва за обработка на данни от камери и сензори в автомобил с едночипова изчислителна мощност от около 500 до 700 тераоперации в секунда, се казва в изявление на Volkswagen. Очаква се продуктът да бъде доставен в рамките на следващите три до пет години, добавиха от компанията. Продължение

BMW увеличава маржа на печалба за автомобили през третото тримесечие

БЕРЛИН – Германският производител на автомобили BMW отчете по-висок от прогнозирания марж на печалба в основния си автомобилен бизнес през tag_reuters.com,2025_newsml_LYNXMPELA409D_12025-11-05T063101Z_1_LYNXMPELA409D_RTROPTP_3_NETHERLANDS-NEXPERIA-CHINA-BMWтретото тримесечие, въпреки вносните тарифи в САЩ и ЕС и интензивната конкуренция в Китай, съобщи компанията в сряда – бел. ред., 5 ноември.

money.usnews.com/investing, 5 ноември 2025 г.

По U.S. News & World Report и Reuters

BMW отчете оперативен марж от 5,2% за автомобилното си звено в периода от юли до септември, в сравнение с 2,3% през същия период миналата година и по-висок от прогнозираните 4,9% в анкета на анализатори, предоставена от компанията. Продължение

Продажбите на Kia са много високи, но електромобилите продължават да се борят

Sportage остава най-продаваният модел на марката, като продажбите са се увеличили със 17% за  месеца.

Kia продължава да се развива тази година, като корейският автомобилен производител регистрира най-добрия си октомври досега. Автомобилният производител продаде малко

Kia Sportage 2025

Kia Sportage 2025

над 69 000 автомобила миналия месец, надминавайки продажбите от октомври 2024 г. само с 94 бройки. Но някои модели определено се представиха по-добре от други.

Sportage остава най-продаваният автомобил на Kia, като през октомври бяха продадени малко над 16 000 кросоувъра, което е ръст от 17,4%. Компактният седан K4 беше вторият най-продаван автомобил на Kia миналия месец, едва надминавайки Telluride с три реда седалки. Двата модела всъщност отбелязаха спад в продажбите миналия месец в сравнение със същия период на предходната година.

Продажбите на Telluride намаляха с 11,6%, докато продажбите на K4 се сринаха с 22,6%, но други модели помогнаха за компенсиране на загубата. Продължение

Jeep® Grand Cherokee 2026 представя Hurricane 4 Turbo

Изцяло ново задвижване задвижва най-награждавания SUV в Америка

Обърн Хилс, Мичиган, 28 октомври 2025 г. – Jeep® Grand Cherokee 2026, най-награждаваният SUV в Америка, представя Hurricane: изцяло нов 2,0-литров двигател Hurricane 4 Turbo. Тази нова задвижваща система е водеща в актуализациите на големия семеен автомобил за 2026 г., включително нова, по-голяма информационно-развлекателна система и подобрения в дизайна, както отвътре, така и отвън.

media.stellantisnorthamerica.com

„Jeep Grand Cherokee зададе стандарта за SUV-ове и грандиозни приключения преди повече от 30 години и продължава да ги тласка напред и днес“, каза Боб Бродердорф, Jeep® Grand Cherokee 2026 Hurricane 4 Turboглавен изпълнителен директор на марката Jeep. „Grand Cherokee 2026 се адаптира към нуждите на всеки клиент, предлагайки комбинация от изненадваща мощност от изцяло новия турбо-четирицилиндров двигател Hurricane, истинска 4×4 способност и набор от удобства, предназначени да се справят както с ежедневието, така и с необикновени приключения за клиентите и техния екипаж.“

Jeep Grand Cherokee 2026 ще продължи да предлага двуредови, триредови Grand Cherokee L и plug-in хибридни опции за задвижване, тъй като марката опростява гамата от нива на оборудване.

Jeep Grand Cherokee 2026 представя най-новия глобален четирицилиндров двигател на Stellantis, мощния 2.0-литров Hurricane 4 Turbo.

Този изцяло нов двигател съчетава усъвършенстван дизайн и инженерство на силовото предаване с доказана в моторните спортове технология за горене, за да превъзхожда повечето сравними четирицилиндрови и много по-големи двигатели, като същевременно осигурява подобрена икономия на гориво и по-ниски емисии.

При първото си приложение Hurricane 4 Turbo осигурява 324 конски сили, 332 lb-ft въртящ момент и водещи в сегмента 162 конски сили на литър на обикновен бензин. Новият двигател осигурява най-добрия в класа си пробег от 529 мили с един резервоар гориво и водеща в класа си теглителна мощност от 2948 кг. Продължение

Папа Лъв получи мотоциклет BMW R 18, но не, няма да го кара през Ватикана

Паветата на Ватикана посрещнаха необичаен гост. Не беше кардинал, нито сановник, нито дори швейцарска гвардия, репетираща известните си упражнения. Не, този път беше мотоциклет: блестящо, седефено бяло BMW R 18 Transcontinental, чиито широки хромирани повърхности улавяха римското слънце.

Снимка: Папа Лъв и BMW R 18 Transcontinental

Снимка: BMW

И не беше просто някакъв R 18. Това беше единственият в света, носещ личната благословия и подпис на папа Лъв XIV. BMW Motorrad, заедно с дилъра Motorrad Witzel и 1 pope-leo-receives-a-bmw-r-18-bike-no-he-won-t-ride-it-through-the-vatican-257140_1енергичната група JESUS-BIKER, бяха замислили този проект месеци по-рано.

Това, което започна като леко дива идея – „Защо да не построим мотор на Папата?“ – се превърна в пълноценна благотворителна кампания, като всички пътища водеха към… Рим, разбира се!

Мотоциклетът, украсен с герба на Ватикана и боя, толкова божествена, колкото и дестинацията му, започна своето поклонение на 31 август с „Пътуване на мира“, което се виеше през Германия и Италия.

Мотоциклетисти, предимно на BMW R 18, се приближаваха, обръщайки погледи на всяка спирка, от Алтотинг до Верона. Църковните служби по маршрута добавиха духовен пулс към механичния тътен на боксерните двигатели.

Когато моторът най-накрая пристигна във Ватикана, Маркус Флаш, главен изпълнителен директор на BMW Motorrad, и Михаел Зомер, ръководител на BMW Motorrad Германия, бяха там, за да го предадат. Папа Лъв XIV, усмихнат както обикновено със смесица от смирение и блясък в очите, предложи благословията си, наведе се и добави автографа си. Мотоциклет, вече осветен. Продължение

За противодействие на китайската конкуренция и за съживяване на европейския пазар

ПАРИЖ (Reuters) – Европейската комисия възнамерява да обяви създаването на нова категория достъпни малки електрически автомобили през декември в опит да противодейства на китайската конкуренция и да съживи европейския пазар, заяви еврокомисар във вторник – бел. ред. 4 ноември.

Жена държи кабел, за да зареди електрически автомобил Renault Kangoo ZE в автокъща на Renault в Кан сюр Мер, Франция

Жена държи кабел, за да зареди електрически автомобил Renault Kangoo ZE в автокъща на Renault в Кан сюр Мер, Франция

reuters.com/business, November 4, 2025 10:06 PM

Защо е важно

Комисията работи по създаването на междинна категория между четириколките, които тежат няколкостотин килограма, и всички останали автомобили, така че малките електрически превозни средства вече да не е необходимо да включват толкова оборудване и технологии за безопасност, колкото големият седан. Досега графикът на подобна реформа беше несигурен.

Контекст

Няколко производители на автомобили настояват за регулаторни промени в подкрепа на продажбите на малки електрически превозни средства, произведени в Европа, в момент, когато китайските марки започват да печелят пазарен дял на тяхна територия. Главният изпълнителен директор на Renault Group Франсоа Провост препоръча замразяването на автомобилните регулации в Европа за 10 до 15 години, за да се насърчи появата на тази категория, която би включвала автомобили с дължина до 4,2 метра. Продължение