Акциите на автомобилните компании в Детройт скочиха след съобщение за облекчаване на тарифите за американски автомобили
Акциите на автомобилните производители в Детройт скочиха на 3 октомври следобед след съобщение, че президентът Доналд Тръмп обмисля „значително облекчаване на тарифите“ за производството на автомобили в САЩ.
Акциите на General Motors, Ford Motor и компанията майка на Chrysler Stellantis се повишиха от търговско ниво или надолу до затваряне с ръст между 1% и 4% след съобщението на Reuters.
cnbc.com
ДЕТРОЙТ — Акциите на автомобилните производители в Детройт затвориха с ръст на 3 октомври след следобедно съобщение, че президентът Доналд Тръмп обмисля „значително облекчаване на тарифите“ за производството на автомобили в САЩ.
Акциите на General Motors, Ford Motor и компанията майка на Chrysler Stellantis се повишиха от търговско ниво или надолу до затваряне с ръст между 1% и 4% след съобщението на Reuters.
Информационната организация, позовавайки се на републиканския сенатор Бърни Морено от Охайо, както и на представители на автомобилния сектор, заяви, че потенциалната промяна може „ефективно да елиминира голяма част от разходите, които плащат големите автомобилни компании“.
„Сигналът към автомобилните компании по света е: вижте, имате окончателно сглобяване в САЩ: ще ви възнаградим“, каза Морено пред Reuters по време на интервю. „За Ford, за Toyota, за Honda, за Tesla, за GM, това са, почти по ред, петте най-големи производители на автомобили с местно съдържание – те ще бъдат имунизирани срещу тарифи.“
Reuters съобщи, че промените могат да включват удължаване на тарифното компенсиране от 3,75% за пет години, както и добавяне на производството на двигатели в САЩ към облекчението.
Акциите на Ford, която сглобява най-много автомобили в САЩ, затвориха на 3 октомври на нов 52-седмичен връх от 12,67 долара, което е ръст от 3,7%. Акциите на Stellantis, листнати в САЩ, затвориха с ръст от 3,2% до 10,73 долара за акция, докато GM затвориха на 60,13 долара, което е ръст от 1,3%. Продължение
„Най-добрият месец досега“ за продажбите на електрически превозни средства с батерии във Великобритания
Обществото на производителите и търговците на автомобили отдава ръста на правителствената схема за безвъзмездни средства за електрически автомобили, както и на фактори като „все по-нарастващия избор на модели“.
Събота, 4 октомври 2025 г., Великобритания
Sky News
Според данни на индустрията, близо една четвърт от продадените във Великобритания миналия месец превозни средства са били модели с електрически превозни средства с батерии (BEV).
Повече от 72 000 нови BEV са регистрирани през септември, което представлява 23,3% от общия пазар, съобщи Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT).
То описва цифрите – 29% увеличение спрямо 56 000 продадени BEV през септември 2024 г. – като „най-добрия месец досега за обеми на BEV“.
Лобистката група за автомобилния сектор отдава ръста на правителствената схема за безвъзмездни средства за електрически автомобили, както и на фактори като „все по-нарастващия избор на модели“ в сектора.
Повече от 20 000 потребители са се възползвали от схемата за безвъзмездни средства на стойност 650 милиона паунда, която беше стартирана по-рано това лято. Тя предлага отстъпки до 3750 паунда за 36 електрически модела.
Като цяло, SMMT заяви, че малко над 50% от 312 887 нови превозни средства, регистрирани миналия месец, са електрически модели, включително хибридни и батерийни типове.
Общият брой на новорегистрираните автомобили и други превозни средства се е увеличил с близо 14% в сравнение с миналата година, което е най-доброто представяне през септември от 2020 г. насам, добавиха от SMMT. Продължение
Ревю на Citroën C5 Aircross и e-C5 Aircross
Citroën полага големи усилия, за да направи новия си SUV флагман, а не просто голям C3 Aircross.
От дълго време Citroën се бори с намирането на идентичност за по-големите си модели. Всъщност, този SUV C5 Aircross от второ поколение, новият флагман на френската марка, е много различно предложение от оригинала от 2017 г.
autocar.co.uk/car-review
По-голям, по-просторен и по-плосък отвътре, той е често и обстойно тестван на всеки етап от своето развитие, за да се гарантира, че това е, което пазарът иска през 2025 г. – голям Citroën, а не увеличен Citroën C3 Aircross – репутацията, която предшественикът му не успя да разклати дори след фейслифт в средата на живота, който се опита да обърне това.
Новият C5 Aircross е брат на платформата STLA Medium на Peugeot 3008 и Vauxhall Grandland и се предлага с хибридно, plug-in хибридно и електрическо задвижване.
Независимо коя версия на C5 Aircross изберете, външният вид е идентичен, с изключение на емблемите и наличието на ауспух. Единствените избори, които трябва да направите, са източникът на захранване и нивото на оборудване.
C5 Aircross беше представен предварително от концептуален автомобил със същото име миналата година. Това не беше най-амбициозната концепция, по-скоро едва завоалиран преглед на бъдещия производствен модел.
Той е оптимизиран около аеродинамичната ефективност, за да се подобри икономичността на хибридните модели и пробегът на електромобила. Продължение
Stellantis планира инвестиция от 10 милиарда долара в САЩ, съобщава Bloomberg News
Stellantis възнамерява да увеличи инвестициите си в Съединените щати до 10 милиарда долара, съобщи Bloomberg News на 4 октомври, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
reuters.com/business/autos-transportation
Публикувано на 04.10.2025 г. в 16:10 ч.
Reuters – Според американската информационна агенция, френско-италиано-американският автомобилен производител може да обяви приблизително 5 милиарда долара нови инвестиции през следващите седмици, което би се добавило към подобна сума, вече планирана по-рано тази година.
Тези инвестиции, които ще бъдат разпределени в рамките на няколко години, биха могли да бъдат насочени към фабрики – повторно отваряне, наемане на персонал и нови модели – в щати като Илинойс и Мичиган.
Stellantis, претърпяла миналата година значителни търговски предизвикателства, особено в Съединените щати, които повлияха на финансовите ѝ резултати, обяви на последното автомобилно изложение в Мюнхен, че от началото на септември работи по основен ремонт на своя средносрочен стратегически план. Продължение
През септември се навършиха 100 години от сливането на Škoda и Laurin & Klement
› На 12 септември 2025 г. се навършиха 100 години, откакто производителят на автомобили Laurin & Klement от Млада Болеслав се е слял с индустриалната група Škoda, базирана в Пилзен.
› Сливането – станало през 1925, дава начало на период на бърз растеж, подкрепен от значителни инвестиции в разработка, производство и дистрибуция. От 1995 г. насам обозначението Laurin & Klement маркира най-високите нива на оборудване на Škoda.
› Интеграцията във Volkswagen Group през 1991 г. дава на Škoda импулс за модернизация, иновации и глобална експанзия, които продължават да оформят марката и днес.
skoda-storyboard.com
През 1925 г., когато компанията Laurin & Klement, базирана в Млада Болеслав, отбелязва 30-годишнината си и 20 години производство на автомобили, тя обединява сили с индустриалната и въоръжаваща група Škoda.
Под марката Škoda силният стратегически партньор стартира амбициозна инвестиционна програма, въвеждайки конвейерно производство, трансферирайки авангардни технологии, пускайки на пазара нова вълна от модели и укрепвайки позициите на марката у дома и в чужбина.
От 1995 г. насам най-високите нива на оборудване на Škoda носят обозначението Laurin & Klement. Философията на Laurin and Klement – изградена върху иновации, прецизност и страст към мобилността – остава неразделна част от ДНК-то на марката.
Историята на инженерната компания, базирана в Пилзен, датира от 1859 г., а десет години по-късно тя е придобита от инженера Емил Шкода. Под негово ръководство и носеща неговото име, компанията се превръща в най-голямото индустриално предприятие в Австро-Унгария и дори си сътрудничи с производителя на автомобили Laurin & Klement.
През 20-те години на миналия век и двете компании се сблъскват с икономически трудности след Първата световна война и срива на традиционните пазари. През 1924 г. опустошителен пожар допълнително поврежда фабриката на L&K в Млада Болеслав. Затова Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент решават да потърсят силен стратегически партньор. Продължение
Opel Combo Electric: Удобство и удоволствие от шофирането за всички
Пътуване вместо разходка: багажникът на Combo Electric е достатъчен да побере всичко, което ви е необходимо плюс пет шетландски овчарки например
Достатъчно пространство за семейство и приятели: до 7 места или 4 000 литра товарен обем
„Electric All In“: Opel улеснява преминаването към електрическа мобилност
IAA 1985: Първият Opel Combo е представен преди 40 години
Празник на домашни любимци: „Световен ден на кучето“ – 10 октомври 2025 г.
Лятото може и да приключи, но това не означава че не може да планирате нови пътешествия със семейството ви, приятелите и включително домашните ви любимци. През октомври се чества „Световния ден на кучето“ и защо например този специален ден да не бъде повод за едно пътешествие за всички.
А едва ли има по-добър, по-практичен и по-ефективен начин това да се случи от Opel Combo Electric, който ще подсигури удобство за цялата многочленна фамилия. Моделът е най-модерният наследник на първия Combo, представен преди 40 години на Международния автосалон във Франкфурт (IAA) – Opel Kadett Combo.
Пространство в изобилие: Пътуване без локални емисии с цялото ви семейство и домашни любимци
Водачите и пътниците на Combo могат да пътуват локално без емисии до 344 километра (съгласно WLTP), без да е нужно междинно зареждане. А 50 kWh батерия може да се зареди до 80% капацитет на DC бързозарядна станция със 100 kW за по-малко от 30 минути – достатъчно време всички, включително и кучетата, да се поразтъпчат.
Най-новият Combo Electric може да побере удобно няколко кучета от различни размери, като им позволява да изследват нови територии заедно със своите хора.
Задната част на 4,41-метровата версия Combo може да побере цяла банда сладки шетландски овчарки – без да си пречат една на друга и да ви подлудят. Разбира се, и цялото семейство може да пътува заедно, с място за до петима души. Ако клиентите изберат XL версията с дължина на автомобила 4,76 метра, има място дори за до седем души в допълнение към домашните любимци. Опционално, Combo Electric може да се конфигурира с три отделни седалки на втория ред за комфорт на пътуващите. Продължение
Фон дер Лайен от ЕС призовава за европейски тласък за автомобили, задвижвани от изкуствен интелект
„Автономните автомобили вече са реалност в Съединените щати и Китай. Същото трябва да и тук, в Европа“, каза тя, добавяйки, че „изкуствен интелект на първо място“ означава и „безопасността на първо място“.
reuters.com/business, 3 октомври 2025 г. в 20:07 ч.
Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен призова в петък за общоконтинентален тласък за разработване на автономни автомобили, заявявайки, че изкуственият интелект може да помогне за съживяването на затруднения автомобилен сектор в региона и за подобряване на безопасността по пътищата.
Говорейки на Италианската технологична седмица в Торино, италианския автомобилен център, фон дер Лайен призова Европейския съюз да приеме стратегия „изкуствен интелект на първо място“ в стратегически индустрии, с фокус върху мобилността.
„Автономните автомобили вече са реалност в Съединените щати и Китай. Същото трябва да е вярно и тук, в Европа“, каза тя, добавяйки, че „изкуствен интелект на първо място“ означава и „безопасността на първо място“.
Нейните забележки идват в момент, когато Брюксел се стреми да засили конкурентоспособността на индустрията, докато местните автомобилни производители се борят да са в крак с развитието на чуждестранните технологии, особено от Китай и Съединените щати.
Основателят на Amazon Джеф Безос и базираният в Торино председател на Ferrari и Stellantis Джон Елкан също бяха сред лекторите на Italian Tech Week. Продължение
Най-продаваните автомобили в Европа през август
Volkswagen T-Roc заема първото място, следван плътно от Dacia Sandero и Toyota Yaris Cross.
Целият брой от 790 177 автомобила е продаден в Европа миналия месец, което представлява 5% увеличение в сравнение със същия месец на 2024 г. Volkswagen продаде 14 639 бройки от своя SUV T-
Roc, което го прави най-продаваният автомобил в Европа за месеца и един от най-популярните автомобили на годината досега.
Тази цифра отразява 14% увеличение за отиващото поколение на T-Roc, точно когато новият модел дебютира в края на август. Междувременно, най-близките му конкуренти – Dacia Sandero и Toyota Yaris Cross, класирани съответно на второ и трето място – отбелязаха спад в сравнение с август 2024 г.
След Volkswagen T-Roc, Dacia Sandero (13 834 регистрации, спад с 11%) и Toyota Yaris Cross (12 201, спад с 8%) си осигуриха съответно второ и трето място в списъка с най-продаваните автомобили в Европа през август 2025 г.
Volkswagen Tiguan го следваше плътно на четвърто място с 12 094 продадени бройки, което е 23% увеличение в сравнение с август 2024 г. За разлика от него, Renault Clio се смъкна на пето място с 12 091 регистрации – вероятно повлияно от очакването за новото поколение, което дебютира на Продължение
Leapmotor достигна производството на 1 милион електромобила
Leapmotor официално обяви, че е произвела своя едномилионен електромобил, с което стана вторият стартъп играч в китайската автомобилна индустрия, преминал този праг. Постижението отбеляза не само важен етап от развитието на компанията, но е и потвърждение за стабилния ѝ растеж. Марката достигна нови измерения.
Ключов момент в развитието ѝ е скоростта, с което то се случва: изминали са само 343 дни между производството на 500-хилядния ѝ електромобил и едномилионния – рекордно време сред „младите“ китайски автомобилни производители. Това е доказателство за високия организационен капацитет, мащаба и пазарното признание на компанията. Leapmotor уверено преминава отвъд стартовата фаза към етап на по-мащабно и уверено разгръщане.
„Феноменът Leap“ – успех, базиран на глобални собствени разработки и достъпни технологии
Зад постижението „1 милион произведени електромобила“ е стратегията на Leapmotor за собствени глобални разработки и визията за достъпни технологии. Именно този устойчив успех е „феноменът Leap“. Със своите над 320 000 доставки само за първите осем месеца на 2025 г., Leapmotor продължава да е лидер сред новите китайски електромобилни марки, като шест поредни месеца вече е начело по продажби в сегмента си. Едновременно с това ще бъде включена в класациите Fortune China 500, Топ 500 на частните предприятия в Китай и Топ 500 на китайските производители за 2025 г. Признанията ѝ в различни сфери – научно-развойни разработки, пазарно представяне, управление и оперативна дейност, потвърждават способностите на Leapmotor като вече утвърдена, голяма компания.
Leapmotor достигна един милион произведени електромобила по пътя на устойчивото развитие: изграждане на стабилна основа и ускорено надграждане. На церемонията по повод постижението Джу Дзянмин, основател, председател и главен изпълнителен директор на компанията, заяви: „За да стигнем от първия произведен Leapmotor до 500-хилядния, ни бяха нужни пет години. Сега, по-малко от година по-късно, отбелязваме вече едномилионния. Това е ясен знак, че темпото на нашето развитие се ускорява. Вярваме, че през следващата година ще можем да отпразнуваме следващия си милион автомобили.“ Продължение
DS Automobiles и L’Aventure DS подкрепят Club Paris в отбелязването на 70-годишнината на DS
На 18 и 19 октомври 2025 г. Club ParIDS ще отбележи 70-годишнината на легендарния DS с Платинен юбилей в Parc André Citroën (15-и район) и по улиците на Париж.
200 модела DS ще бъдат събрани за този повод, повече от 70% от които ще пристигнат в столицата от различни европейски държави.
DS Automobiles и L’Aventure DS подкрепят Club ParIDS, като ще представят концептуалния автомобил – DS E-TENSE PERFORMANCE, както и своите най-нови творения – DS N°8 и DS N°4, заедно с редица исторически модели DS с изключителна стойност и забележителна история.
70 години след представянето си под стъкления купол на Grand Palais, DS остава икона на автомобилния дизайн и иновациите. Истинска френска легенда, той ще бъде честван на 18 и 19 октомври на самото място, където е роден – Parc André Citroën, в 15-и район на Париж. Именно във фабриката на Quai de Javel, където днес се намира паркът, DS е произвеждан основно в периода от 1955 г. до 24 април 1975 г. Тогава от производствената линия слиза последният, 1 330 755-и автомобил – DS 23 Pallas Electronic Injection в цвят Delta Blue. В периода 1955 – 1975 г. там са произведени общо 1 456 115 екземпляра DS и ID.
Организирано от Club ParIDS с подкрепата на DS Automobiles и L’Aventure DS, DS Platinum Jubilee ще бъде изпълнено с множество акценти около повече от 200 автомобила, всички от които ще пристигнат по пътищата на Европа. Публиката ще може да се наслади както на автомобили от колекционерите, присъстващи на събитието, така и на селекция от редки модели, които ще бъдат изложени в големите оранжерии на Parc André Citroën.
“В духа на големите събития, организирани през 2005 г. за 50-ата годишнина и през 2015 г. за 60-ата годишнина, нашият клуб ParIDS е отдаден на честването на 70-ата годишнина на DS през 2025 г. – вечния символ на автомобилното изкуство и технологии. Фактът, че повече от 200 внимателно подбрани автомобила DS ще бъдат събрани в Parc André Citroën, мястото, където DS е роден и произвеждан в някогашните фабрики на Javel, е нещо изключително вълнуващо. Ние изградихме нашата програма в сърцето на това емблематично място и с нетърпение очакваме тези два дни, които ще останат в историята на нашия клуб.“ заяви Дидие Паржадис, Президент на Club ParIDS.
DS Automobiles и L’Aventure DS подкрепят Club ParIDS
DS Automobiles и L’Aventure DS, отговорни за управлението на наследството на DS и SM, подкрепят Club ParIDS в организирането на този исторически уикенд, като предоставят за събитието няколко специални модела.
„Юбилеят по случай 70-ата годишнина на DS: едно забележително събиране на нашите исторически модели, концептуален автомобил и най-новите DS N°8 и DS N°4. Автомобилното наследство, устремено към бъдещето, винаги в подкрепа на френското съвършенство!“, каза Ксавие Пежо, Изпълнителен директор на DS Automobiles. Продължение