Архив

Mercedes-Benz представи нов изцяло електрически eCitaro

Направени са и няколко подобрения на превозното средство18C0462_050-e1531236257778

Daimler инвестира силно в електричество с тежките си автомобили. Досега давахме информация главно за камионите, но сега германската автомобилна компания Daimler Bus също направи електрическия автобус Mercedes-Benz eCitaro.

Новото превозно средство представиха наскоро.

Компанията казва, че Citaro е „най-продаваният градски автобус в света с повече от 50 000 продадени бройки“.

Сега се получава изцяло електрическа версия, а Mercedes-Benz направи повече, отколкото просто да превърне дизеловата версия в такава с електрическа батерия.

Направени са и няколко различни подобрения на превозното средство с електрическото задвижване:

Оборудването на eCitaro, монтирано на покрива, е скрито зад елегантния ръб на покрива. Той е изработен от многокомпонентен екструдиран алуминиев профил. В лъскавата черена долна част се простира щедрото остъкляване на градския автобус. Горната част е боядисана в цвета на превозното средство, преминава гладко в колоната А0 отпред и в ъгловия стълб отзад и визуално очертава страната. Тези оптични трикове придават на eCitaro перфектни пропорции и го правят лек. Автобусът е с LED фарове.

18C0190_13-1-e1531236695878Електрическият автобус има два електромотора по 125 kW – всеки с въртящ момент от по 485 Nm.  Размерите на превозното средство са дължина/височина/ширина 12 135/2550 /3400 мм.

Що се отнася до задвижването, то разполага с електрически мотори на две оси. Акумулаторната система е модулна и се разделя между пакет отзад на пода на автобуса и друга опаковка на покрива в предната част на автобуса.

Литиево-йонните батерии с общ капацитет до 243 kWh осигуряват захранването. Те са модулни в дизайна: батериите са разделени между до десет модула, всеки от които осигурява около 25 кВтч. Както и два модула за батерии на покрива на автомобила, стандартното оборудване включва четири модула в задната част на машината. В eCitaro те заемат мястото на съвременната комбинация от двигател с горивна камера и трансмисия. В зависимост от изискванията на клиентите, на покрива на eCitaro са монтирани още два или четири акумулаторни модула.

Автобусът има пробег „150 километра през лятото“ и „до 250 километра в 18C0462_007-1идеални условия“. Това е от 93 до 155 мили.

В сравнение със сегашния Citaro с двигател с вътрешно горене, енергийните нужди за отопление, вентилация и контрол на климата са намалели с около 40%. Тази изключителна енергийна ефективност осигурява основата за практичния работен пробег на eCitaro дори при неблагоприятни условия. Това се постига с използването на иновативни компоненти“.

Що се отнася до зареждането, то първо преминава през система за включване с Combo-2-щепсел над арката на предното колело от дясната страна на автомобила:

Не се споменава колко е времето за зареждане на батерията. Интересното е, че Mercedes-Benz казва, че работи и върху твърди батерии, които да заменят батериите в eCitaro през следващите няколко години: „Паралелно с това развитие още една стъпка вече е предвидена през същия период – бъдещи литиево-полимерни батерии. Те също така принадлежат към класа на литиево-йонните батерии, но тук обикновено течният електролит е в твърдо състояние, поради което те също се наричат твърди батерии. Твърдите батерии се характеризират с особено дълъг експлоатационен живот и висока енергийна плътност. С номиналния капацитет на батерията от около 400 кВтч в соларния автобус и още повече в съчленения автобус, eCitaro ще покрие около 70% от всички изисквания без нужда от зареждане.“