Jeep официално влиза в играта на електрическите превозни средства с Wagoneer S
Първото изцяло електрическо превозно средство на Jeep е Wagoneer S. Въпреки че не е първото електрифицирано превозно средство на производителя, то е първото, което не е изградено на базата на модел с вътрешно горене.
insideevs.com, 31.05.2024 г.
От известно време Jeep бавно се подготвя да влезе правилно в състезанието за електрически превозни средства и запази всички възможности отворени с развитието на задвижването. Сега производителят на класически SUV направи първата си ангажирана стъпка към електрификацията с Wagoneer S.
Електрическият SUV е проектиран да се конкурира с популярния Tesla Model Y, който се доказа като най-популярното електрическо превозно средство в света. Въпреки това, Jeep Wagoneer S е с около 14 сантиметра по-дълъг, което почти поставя електрическия SUV на Jeep в следващия клас автомобили. Интересното е, че Jeep също така уточни, че планира да запази опциите за шофиране отворени в бъдеще.
Wagoneer S е голям електрически SUV, базиран на подходящо наречената платформа STLA-Large, която в този случай е базирана на 400-волтова система, способна да достави над 800 Нм въртящ момент. Jeep с гордост посочва, че автомобилът може да ускори от 0-60 мили в час само за 3,4 секунди. Той може да зареди батерията от 100 кВтч от 20-80 процента за 23 минути, което е странна мярка, тъй като конкурентите обикновено изчисляват времето за зареждане от 10-80 процента.
Пробегът е определен на над 300 мили и Wagoneer S ще излезе на пазара в Канада и САЩ през втората половина на 2024 г. Други световни пазари ще го последват, но не е представен точен график. По отношение на международната си стратегия за пускане на пазара, представители на Jeep казаха, че компанията планира първо да съсредоточи усилията си в Северна Америка, лансирайки в САЩ и Канада, последвани от Бразилия, Италия и Мексико.
Производството на Wagoneer S очевидно ще започне в Мексико. Според доклад в Inside EVs, електрическият модел ще бъде сглобен в завода в Толука. Остава да се види точно колко ще струва Wagoneer S – като производството в Мексико вероятно ще бъде малко по-евтино за клиентите от Северна Америка. Като се има предвид, че самият Jeep цитира Model Y като референтен, това може да се отнася и за цената. В САЩ моделът Y, произведен в Тексас и Калифорния, се предлага на цени между 44 990 и 51 490 долара в зависимост от версията.
По отношение на размерите на автомобила, Wagoneer S има междуосие от 2870 мм, ширина от 1900 мм в най-широката си точка (2123 мм, като се броят огледалата) и височина от 1646 мм. Той е дълъг 4887 мм и има клиренс от 162 мм. Що се отнася до пространството за съхранение, багажникът има капацитет от 58 литра, докато още 484 литра място за съхранение могат да бъдат намерени в багажника.
„Пускането на изцяло електрическия Jeep Wagoneer S бележи нова глава в легендарната история на марката Jeep“, каза Антонио Филоза, главен изпълнителен директор на марката Jeep. „Основно на близо един век иновации и дизайн, този първи глобален EV ще въведе изцяло ново поколение собственици в изживяване, което е ясно
Джип и 100% електрически във всяко отношение. С нова енергия в гамата автомобили на Jeep, варираща от EV до V-8, клиентите никога не са имали повече свобода да избират своето собствено приключение.“
По отношение на други технически спецификации, предстоящият Wagoneer S ще разполага с общо пет различни режима на задвижване, вариращи от стандартен „Auto“ до „Sport“, „Eco“, „Snow“ и „Sand“. Както подсказват имената, режимите на задвижване са предназначени за различни случаи на сцепление, от хлъзгави пътища, покрити със сняг, до малко подобна липса на сцепление при шофиране върху пясък.
Системата за електрическо задвижване на Jeep съчетава 3 функции в едно, като електрическият мотор, скоростната кутия и силовата електроника са обединени в едно компактно устройство.
Jeep също се гордее с новия дизайн на Wagoneer S, за който дъщерното дружество на Stellantis твърди, че „е проектирано от легендарното наследство, иновациите и изтънчеността на марката“. Предната решетка беше преработена с осветление на мястото на класическия дизайн на решетката, тъй като вече не е необходим въздушен поток за охлаждане на двигателя.
Както Jeep написа в съобщението си за пресата: „Новото, поразително амбиентно осветление е вдъхновено от модерната архитектура и осигурява непогрешим вид дори от разстояние.“
Тъй като електрификацията изисква по-висока степен на ефективност по отношение на потреблението на енергия и как тя се пренася на пътя, дизайнерският екип на Jeep обърна специално внимание на аеродинамиката. Екипът успя да намали коефициента на съпротивление до ниво от 0,29, което е с около 15 процента по-добро от средния дизайн на SUV.
Покривът и спойлерът на вратата на багажника също са наклонени, за да оптимизират въздушния поток, докато изравнените дръжки на вратите, задното крило и интегрираните ръбове на автомобила насочват въздушния поток около автомобила и контролират точката на разделяне отзад.
По отношение на интериорния дизайн, Jeep също така изцяло залага на по-модерен подход: кокпитът има екрани, достатъчни за използваема интерфейсна площ от 45 инча, както и „изключителен за сегмента интерактивен пътнически екран“. Това обаче е разделено между множество интегрирани екрани, тъй като автомобилът е центриран около 12,3-инчов дисплей, който след това е заобиколен от три допълнителни екрана. Като предпазна мярка, допълнителните екрани могат да бъдат деактивирани, но огромната площ на екрана може да играе роля при разсейването на водачите.
Съчетан с 19 интегрирани високоговорителя, Wagoneer S прави доста впечатляваща система за забавление. Въпреки че функциите за автономно шофиране не са напълно функционални по пътищата в Европа, система за автономно шофиране от ниво 2 наистина показва, че Jeep поддържа опциите отворени за технологията.