Архив

Audi обмисля производството на луксозен SUV Q8 e-tron в Брюксел

След решението за изтегляне на производството на Q8 e-tron от Европа и преместването му в Мексико, се търсят алтернативи за завода на Audi в Брюксел. Това може да окаже влияние и върху германския завод на Audi.

handelsblatt.com

Както пише германското издание Handelsblatt, позовавайки се на преговарящи кръгове, голям електрически SUV над Q8 e-tron може да бъде строен в Брюксел в бъдеще. Преди това планът беше такъв модел да се произвежда в завода на Audi в Некарсулм. Въпреки това, скорошното увеличение на търсенето на двигатели с вътрешно горене в Германия може да означава, че Некарсулм може да бъде достатъчно използван с актуализираните модели с вътрешно горене A5 и A7.

Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron

Въпреки това, производството на големия луксозен SUV, който вероятно би трябвало да се нарича Q10 e-tron според настоящата конвенция за именуване на Audi (правите числа са предназначени за модели с вътрешно горене, поради което за Q9 e-tron не може да се говори) , не е единственият вариант, който се обсъжда в момента. Заводът в Брюксел също се обмисля за производство на батерии и компоненти за германските заводи, според доклада.

В отговор на запитване на Handelsblatt самото Audi заяви, че последващото разпределение в завода в Брюксел трябва да бъде изяснено до ноември. Това е времето, когато се провежда традиционният кръг на планиране на VW Group, в който производството на отделните модели се разпределя към заводите за следващите пет години.

Според информаторите от Белгия юни вероятно ще бъде решаваща фаза: Тази седмица работна група на белгийското правителство трябва да изпрати пакет от мерки на Audi за това как – и с каква финансова подкрепа – заводът може да бъде поддържан. Допълнителни разговори между правителството в Брюксел и автомобилния производител очевидно са планирани за средата на юни.

Едно нещо е ясно: производството в Брюксел в момента не е печелившо за Audi. С капацитет от 120 000 единици, белгийският завод е най-малкият производствен обект в Европа; иначе Audi все още произвежда своите автомобили в Инголщат и Некарсулм в Германия, както и в Гьор в Унгария.

Но дори този капацитет не беше почти използван в Брюксел наскоро: Audi е произвела само 37 400 автомобила в Белгия през 2030 г., според данни на Marklines. Миналата година също видя промяната на модела от e-tron quattro към Q8 e-tron, който беше само фейслифт на оригиналния модел. Въпреки това SUV моделът никога не надвишава продажбите от 47 900 автомобила през 2022 г.

Audi явно иска да избегне затварянето на завод в Европа, но ситуацията не е проста. В края на краищата не е ясно дали още по-ексклузивно позициониран SUV с дължина над пет метра би генерирал необходимите числа за по-добро използване на капацитета от 120 000 единици. Такъв модел вероятно ще бъде базиран на SSP и следователно ще дойде като чисто електрически модел – Q8 e-tron все още е базиран на платформа с електрифициран двигател с вътрешно горене и следователно има някои недостатъци.

Не е ясно обаче дали SSP ще бъде достатъчен, за да се използва капацитетът на завода в Брюксел, дори и при глобален износ. Използването на капацитета също е под плана в други заводи: в Унгария през 2023 г. са произведени само 114 000 Audi; 200 000 единици биха били възможни.