Архив

Лимитирана серия Renault 5 Turbo 3E ще излезе на пътя през 2027 г.

През декември Renault обяви, че ще съживи не само компактната кола R5, но и спортната кола R5 Turbo, като им даде електрическо задвижване. Допълнителни подробности вече са налични. Само няколко души ще имат възможността да управляват електрическия спийдстър с 800-волтова архитектура.

Изображение: RECOM Париж, Renault Design

renault.com, 17.03.2025 г.

Френският автомобилен производител обяви, че R5 Turbo ще бъде ограничен до 1980 броя. Това число е знак на почит към годината, в която е пуснато първото Renault 5 Turbo. Всеки7876653549048091866 екземпляр е номериран и клиентите могат да изберат предпочитания от тях номер, когато правят поръчката си, казват от Renault. Френският производител на автомобили планира да отвори книгите за поръчки през следващите седмици, като първите доставки ще бъдат извършени през първата половина на 2027 г.

R5 Turbo 3E беше представен като концептуален автомобил на автомобилното изложение в Париж през 2022 г. През декември 2024 г. Renault каза, че колата ще бъде пусната в продажба. Renault 5 Turbo 3E съчетава своето електрическо задвижване с батерии с ретро-футуристичен дизайн. Връзката за зареждане се намира в един от задните въздухозаборници, което напомня на оригиналното турбо. Карбоновата структура на автомобила е едновременно лека и изключително здрава, подчертават от Renault.

renault-5-turbo-3e-09-1400x933-1„Новата интерпретация на легендарните Renault 5 Turbo и Turbo 2 е смело предизвикателство. Запазихме тяхното изобилие и състезателен дух, като същевременно интегрирахме модерни технологии и оптимизирана аеродинамика за електрическата ера,” казва Жил Видал, вицепрезидент по дизайна на Renault & Ampere. „Всеки ред, всеки том изразява баланс между изпълнение и характер. Повече от почит, Renault 5 Turbo 3E е машина от усещания и емоции, които всеки може да персонализира безкрайно.”

След обявяването на малката серия, Renault разкри и допълнителни подробности: R5 Turbo 3E ще бъде дълъг 4,08 метра и по този начин с 16 сантиметра по-дълъг от R5 E-Tech. За тази цел предното стъкло е преместено назад, а междуосието е удължено от 2,54 на 2,57 метра. R5 Turbo 3E също е широк 2,03 метра и висок 1,38 метра. От Renault казват, че Renault 5 Turbo 3E е дълго като градска кола и широко като суперкола.

renault-5-turbo-3e-04-1400x933-1Автомобилът се задвижва от два двигателя на главината на задните колела, всеки с мощност 200 кВт. В комбинация това води до над 540 к.с., което може би е мотивирало Renault да говори за „мини-суперавтомобил“ и „електрически спортен автомобил“. Автомобилът може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди, а максималната му скорост на пистата е 270 км/ч.

Бутон на волана е предназначен да осигури временно увеличаване на мощността при изпреварване. Друг бутон позволява регенеративният спирачен ефект да се регулира на четири степени. В допълнение, налични са четири многочувствителни режима на шофиране: сняг, обикновен, спорт и състезание, който включва и функцията за подпомагане на дрифта.

Сега Renault публикува и дългоочакваната информация за батерията: R5 Turbo 3E е оборудван с 70 кВт литиево-йонна батерия. И за първи път Renault разчита на 800-волтова архитектура, за да осигури ултрабързо зареждане. Той трябва да позволи на R5 Turbo 3E да се зарежда с до 350 кВт, зареждайки батерията от 15 до 80 процента само за 15 минути. Производителят все още не е предоставил информация за обхвата и консумацията.

Renault не разработи новото Renault 5 Turbo 3E самостоятелно, но също така черпи от опита на своята дъщерна марка Alpine в разработването на спортни и ексклузивни електрически модели. Французите го наричат моделно семейство: Renault 5 E-Tech Electric като градски автомобил, Alpine A290 като спортен градски автомобил и спортният Renault 5 Turbo 3E ще образуват уникално трио, базирано на комбинацията от Renault 5, Renault 5 Alpine и Renault 5 Turbo от 80-те години на миналия век.renault-5-turbo-3e-06-1400x933-1

„Renault 5 Turbo 3E е фантастична възможност за Alpine да демонстрира своя опит в инженерството, архитектурата и разработването на електрически спортни автомобили, всички предназначени да подобрят изживяването при шофиране“, казва Филип Криф, главен изпълнителен директор на марката Alpine и главен технически директор на Renault Group. „За да отговорим на много амбициозните спецификации на този „restomod“, който открива категорията на мини-суперавтомобилите, и за да го оборудваме с най-модерните и иновативни технологии, ние не спестихме средства, разработвайки специфична платформа и световната премиера на тези двигатели с колела с мощност 540 конски сили, позволяващи ускорение от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди. Шасито е калибрирано, за да възпроизведе същите пъргави усещания, както преди, и да постави удоволствието от шофирането над всичко.”