Архив

Bentley ще се префокусира върху двигателите с вътрешно горене

Вместо да произвежда само електрически автомобили от 2030 г. нататък, луксозната марка отново поставя по-голям акцент върху двигателите с вътрешно горене в средносрочен план.

Изображение: Bentley

autocar.co.uk

На 19 септември Porsche обяви, че в бъдеще ще постави по-голям акцент върху двигателите с вътрешно горене в Цуфенхаузен, като по този начин смекчи стратегията си за електрификация. На бентли1първо място, седемместният флагмански SUV, в момента все още известен под код K1 и първоначално предназначен да бъде електрически автомобил, вероятно ще бъде задвижван от бензинови двигатели с голям обем и plug-in хибридни задвижвания при пускането си на пазара. Електрическата версия ще последва по-късно.

Освен това, моделният цикъл на класическата серия спортни автомобили, която все още е ядрото на марката, ще бъде разширен чрез инвестиции от 3,1 милиарда евро. Промяната на курса на швабците предизвика дебати и влияе и върху бъдещите планове на другите луксозни марки под шапката на VW Group. Това е така, защото те споделят някои от техните платформи и задвижвания.

Като част от стратегията си „Beyond 100“, Bentley първоначално искаше да прехвърли цялата си моделна гама на електрическо задвижване до 2030 г. Тази цел вече беше отложена с пет години миналата година. Сега британската луксозна марка обяви, че ще се пренасочи към двигателите с вътрешно горене в средносрочен план.

„Електрификацията все още е нашата цел, но трябва да вземем клиентите си със себе си“

Това беше обявено от главния изпълнителен директор на Bentley Франк-Стефен Уолизер в интервю за Autocar. Въпреки че компанията все още възнамерява да пуска по един електрифициран модел годишно от 2026 г. нататък, под формата на чисто електрически автомобили или plug-in хибриди, тя отмени фиксираната си дата за постепенно премахване на технологията на двигателите с вътрешно горене.

бентли„Има спад в търсенето на луксозни електрически превозни средства и търсенето от страна на клиентите все още не е достатъчно силно, за да подкрепи изцяло електрическа стратегия. Пазарът на луксозни автомобили е много по-различен днес от този, когато обявихме Beyond100“, каза Уолизер пред британското търговско списание.

Напълно електрическите превозни средства остават висок приоритет, както се вижда от усъвършенстваното разработване на първия електромобил, който ще бъде пуснат на пазара следващата година под формата на градски SUV. По подобен начин луксозната марка, базирана в Крю, Англия, представи концептуален автомобил през юли, който даде поглед към бъдещите електрически Bentley.

Първоначално наследниците на сериите Bentayga, Flying Spur и Continental GT също трябваше да бъдат изцяло електрически превозни средства. Тъй като обаче търсенето на двигатели с вътрешно горене остава високо, особено в САЩ и Близкия изток, моделите вече ще продължат да се предлагат с бензинови двигатели.

През юни Audi също се отказа от амбициозната си цел да предлага само изцяло електрически превозни средства от 2033 г. нататък. Промяната в стратегията на сестринските компании в Инголщат и Цуфенхаузен сега предлага на Bentley възможността да пребалансира микса от задвижвания в рамките на своята моделна гама и да се пренасочи към двигателите с вътрешно горене, ценени от редовните ѝ клиенти.