VW спира производството в Цвикау
Volkswagen няма да произвежда автомобили в завода си MEB в Цвикау през следващата седмица, според медийно съобщение. Водят се и разговори за прекъсване на производството във втория им немски завод за електрически автомобили в Емден, но все още не е взето решение.
Изображение: Volkswagen
faz.net, bloomberg.com
Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) съобщи за плановете, а заводът в Цвикау оттогава потвърди спирането на производството пред вестника. В момента Цвикау произвежда пет електрически модела, базирани на MEB – VW ID.3 и Cupra Born на едната линия, и средноразмерните SUV-ове ID.4, ID.5 и Audi Q4 e-tron (включително Sportback) на другата.
Ситуацията в Цвикау вече е напрегната. Заводът е силно засегнат от преразпределението на моделите между заводите, договорени след споразумение за заплатите. Volkswagen планира да премести производството на ID.3 и Born във Волфсбург през следващите две до три години, след като производството на Golf приключи там и се премести в Мексико.
ID.4, който в момента слиза от производствената линия както в Цвикау, така и в Емден, ще се произвежда само в Емден в бъдеще. VW ще спре производството на купето, подразделение ID.5, поради слабо търсене. Според плановете от декември, в Цвикау ще остане само Audi Q4 e-tron, заедно с нов център за рециклиране. Въпреки това остава съмнително дали Q4 e-tron сам по себе си може да поддържа завода напълно зает – особено след като търсенето в САЩ изглежда ще намалее още повече с вносните мита.
FAZ също така пише, че Емден – където VW произвежда ID.4 заедно с ID.7 и ID.7 Tourer – може да спре производството през същата седмица. Това обаче все още не е решено. Разговорите с работническия съвет все още продължават и решение може да последва следващата седмица. Според вътрешна информация, цитирана от Bloomberg, се очаква производствените линии в Емден също да спрат „за няколко дни“.
Цвикау (и евентуално Емден) не са единствените заводи на VW, които са изправени пред производствени паузи. Volkswagen Commercial Vehicles потвърди преди няколко дни, че заводът в Хановер (T7 Multivan и ID. Buzz) ще затвори за есенните празници в Долна Саксония и ще преустанови производството на автомобили.
А по-рано тази седмица стана ясно, че Stellantis Group планира производствени паузи в не по-малко от шест европейски завода, вариращи от няколко дни до няколко седмици. Stellantis не управлява чисто електрически заводи като Цвикау и Емден, благодарение на своята мултиенергийна стратегия. Въпреки това, почти всички нейни заводи произвеждат и електрически версии на произвежданите там серии – така че електрическите автомобили на групата са засегнати, но не само.