Архив

Kia PV5 ще бъде пусната и като шаси кабина

Kia представи PV5 Chassis Cab на Solutrans 2025. Първото изцяло електрическо шаси кабина на Kia с кабина за водача вече е достъпно за поръчка в Германия и допълва гамата от ванове и микробуси на PV5.

Изображение: Kia PV5 Electric Transporters

kianewscenter.com, kia.com (съобщение в Германия), 19.11.2025 – 11:18 ч.

Шаси кабината PV5 е разработена от Kia в сътрудничество с европейски компании за преобразуване, „за да поддържа различни типове каросерии и приложения“, според южнокорейския киекпроизводител.

Шасито, което е с дължина по-малка от пет метра, е проектирано да побира голямо разнообразие от надстройки, с полезен товар до 1005 килограма и товарно пространство до осем кубически метра. Като пример, Kia представи камион за храна, базиран на PV5, на транспортния панаир в Лион.

Подобно на товарните и пътническите версии на PV5, шасито естествено е базирано на платформата E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service), която Kia използва за своята стратегия „Platform Beyond Vehicle“ (PBV). Това означава, че гамата от задвижващи агрегати също е една и съща: PV5 Chassis Cab ще се предлага с батерия от 51,5 кВтч при пускането си на пазара и батерия с дълъг пробег от 71,2 кВтч, която ще бъде налична през 2026 г.

По-трудно е да се определи пробег за шасито, тъй като той ще варира в зависимост от преобразуването – теглото и въздушното съпротивление на каросерията играят основна роля тук, но в случай на концепции за охлаждане, консумацията на енергия от допълнително инсталираните системи също оказва влияние.

Kia предоставя само няколко сравнителни данни: PV5 L2H1 Cargo има пробег до 297 километра със стандартната батерия и до 416 километра с батерията с дълъг пробег. Батерията може да се зарежда с постоянен ток с мощност до 150 кВт, което означава, че зареждането от 10 до 80 процента би трябвало да отнеме около 30 минути. От страна на променливотоковия ток зареждането е възможно с 11 кВт, а опция с 22 кВт се очаква да бъде налична „по-късно“.

ниСтруктурата се състои от стоманен екзоскелет с двоен пръстен и устройство за защита от вклиняване отзад (съкратено RUPD от Kia), както и набор от системи за подпомагане на водача. След това върху този стоманен екзоскелет могат да се монтират преобразуванията, включително камиони с плоска платформа за транспортиране на строителна или селскостопанска техника, самосвали за изхвърляне на битови отпадъци, три вида панелни ванове за логистика на електронни пратки и хладилни камиони за доставка на храна.

Kia все още не е обявила колко ще струва шасито на PV5. PV5 Cargo се предлага в Германия на цени, започващи от 32 932,77 евро нето с малката батерия, докато PV5 Passenger е обявен за 38 290 евро; това обаче е брутна цена.

„Работихме в тясно сътрудничество с производители на автомобили, мениджъри на автопаркове и фирми, за да превърнем PV5 Chassis Cab в основа за всички възможности“, каза Сьорд Книпинг, главен оперативен директор на Kia Europe. „Той позволява на клиентите да създадат полезното превозно средство, от което се нуждаят днес, като същевременно са готови за изискванията на утрешния ден.“

„Пускането на пазара на PV5 Chassis Cab подчертава нашия ангажимент да предефинираме какво може да бъде едно лекотоварно превозно средство“, каза Марк Хедрих, президент и киеглавен изпълнителен директор на Kia Europe. „Той съчетава компактна ефективност с товароносимостта на по-големите ванове, за да предложи на клиентите в цяла Европа отговорно и гъвкаво решение за ежедневни операции.“

киВ допълнение, компанията представи новата екосистема Kia Business Solutions в Solutrans, цялостен набор от услуги за свързаност и зареждане, предназначени да опростят управлението на автопарка, да повишат оперативната ефективност и да ускорят електрификацията за бизнеса.

Това включва Kia Charge Business Service за обществено зареждане на над един милион зарядни точки в 30 европейски страни, както и достъп до Fleet API, междубрандова платформа за управление на автопарка в цяла Европа. И чрез Kia Connect Push API, операторите на автопаркове могат да имат достъп до пакети данни, включително пробег, състояние на зареждане, GPS данни, история на пътуванията и диагностика на превозното средство.

„Екосистемата на Kia Business Solutions се простира далеч отвъд превозното средство“, казва Пабло Мартинес Масип, вицепрезидент „Продукти и маркетинг“ в Kia Europe и главен оперативен директор на Kia Connect Europe. „Тя свързва всяка точка на контакт, започвайки от покупката и преминавайки през зареждане и дигитални анализи, за да помогне на бизнеса да управлява своите автопаркове по-интелигентно.“